hm, wist niet dat die cam er ook was..
Dat filmpje dat Femme gemaakt heeft moet in ieder geval voor 1 uur geweest zijn want toen vloog chello er hier uit. Precies hoe laat weet ik niet helaas.twixx schreef op 31 augustus 2002 @ 17:49:
Hierbij even een overzichtje van de recorded cam-shots:
de tijd staat erbijmarshal schreef op 31 augustus 2002 @ 19:15:
[...]
Dat filmpje dat Femme gemaakt heeft moet in ieder geval voor 1 uur geweest zijn want toen vloog chello er hier uit. Precies hoe laat weet ik niet helaas.
Soms verwijzen de smiles naar de volgende URL:
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif
dan doen ze het wel
en soms naar:
En die doen het niet.
dan doen ze het wel
en soms naar:
En die doen het niet.
*kuch*twixx schreef op 31 augustus 2002 @ 17:49:
Hierbij even een overzichtje van de recorded cam-shots:
Is it love?
[afbeelding]
En WB voor de tweede keer
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
En jullie zijn er NU ook weer
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Yep, nu ook weer back-on-the-air, maar wel zo traag als een trage slak door dikke stroop...
Hadden de servers een pauze
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Total: 2,835 | Incl: 0,156, Init: 0,058, Action: 2,628 | DB: 0,06, Tpl: 2,312 | SV: ares.webmagix.net
Mwoah...
Mwoah...
Dat is dus rap, want meestal hangt het rond de 10.xxx tot 15.xxxx, dit is nog minder dan 3.xxx!Steven schreef op 01 september 2002 @ 12:56:
Total: 2,835 | Incl: 0,156, Init: 0,058, Action: 2,628 | DB: 0,06, Tpl: 2,312 | SV: ares.webmagix.net
Mwoah...
Virussen? Scan ze hier!
Hehe, we zijn er eindelijk weer! Hele ochtend gewacht...
loadtijden komt omdat ik niet alle webservers met 1 muisklik kan aanzetten, daardoor was de eerste webserver al weer dood voordat ik de derde aan kon zetten, hierdoor lag het net even weer helemaal plat zodat ik de gelegenheid had alle servers aan te zetten. Het geheel zou nu weer sneller moeten zijn.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Achelois heeft nog steed last van erg hoge load.
1 day, 5:58, load average: 30.59, 32.69, 25.86
1 day, 5:58, load average: 30.59, 32.69, 25.86
Verwijderd
Vergeleken met begin van deze week gaat Got nu weer redelijk snel...., mijn complimenten!
Idd, ik heb dezelfde ervaring.Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 13:23:
Vergeleken met begin van deze week gaat Got nu weer redelijk snel...., mijn complimenten!
Woei!
We zijn er weer, yeeeeha!
Lijkt er op dat we weer lekker snel zijn!
IIG.
voor de hardwerkende mannen (en vrouw).
Vindt jullie
We zijn er weer, yeeeeha!
Lijkt er op dat we weer lekker snel zijn!
IIG.
Vindt jullie
Verwijderd
Was al bang de middag zonder GOT door te moeten brengen, zucht mijn dag kan niet meer kapot......
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Zotezien voelt Achelois zich nog steeds niet heel erg lekker. En dat terwijl alle andere servers zo'n beetje niets staan te doen, met loads van dik onder de 2.00.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Er zijn op het moment 4 servers met een load van meer dan 1.5; Iris en Achelois zijn hiervan de zwaarst belasten:
Iris 2 days, 2:04, load average: 8.62, 3.01, 2.35 45,7% 78,1 req/s
Achelois 2 days, 3:32, load average: 3.80, 3.48, 3.81 51,8% 97,3 req/s
Ares 2 days, 3:31, load average: 1.65, 1.65, 1.81 43,0% 64,9 req/s
Adonis 2 days, 3:36, load average: 1.52, 1.59, 1.80 41,4% 60,9 req/s
Ik denk dat dit gedeeltelijk te herleiden is naar de nieuwe instellingen van de loadbalancers, aangezien de 'adaptive load' van zo goed als elke machine is veranderd moet hier het een en ander aangepast worden.
Iris 2 days, 2:04, load average: 8.62, 3.01, 2.35 45,7% 78,1 req/s
Achelois 2 days, 3:32, load average: 3.80, 3.48, 3.81 51,8% 97,3 req/s
Ares 2 days, 3:31, load average: 1.65, 1.65, 1.81 43,0% 64,9 req/s
Adonis 2 days, 3:36, load average: 1.52, 1.59, 1.80 41,4% 60,9 req/s
Ik denk dat dit gedeeltelijk te herleiden is naar de nieuwe instellingen van de loadbalancers, aangezien de 'adaptive load' van zo goed als elke machine is veranderd moet hier het een en ander aangepast worden.
Bericht hierboven
Benieuwd hoelang het nu weer duurt
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:35:
floris je bent een HELD
edit: Zo! Wat is het snel!
Downtime 11.29 - 13.34 = 2u06m
dit was een batterij van een moederbord ofzo?
* JvS baseert zich op geruchten
* JvS baseert zich op geruchten
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
PostenVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:39:
Floris![]()
Ik heb trouwens nog wat charmante screenschots van de webcam![]()
goh, hij doet het weer 
Volgens mij wordt het nou standaard dat de servers tot een uur of 13 down gaan, dit ter verbetering van de nachtrust en het werkgedrag
(disclaimer: ik weet niet wanneer de downtime begon want ik stond pas om 11 uur op
)
Volgens mij wordt het nou standaard dat de servers tot een uur of 13 down gaan, dit ter verbetering van de nachtrust en het werkgedrag
(disclaimer: ik weet niet wanneer de downtime begon want ik stond pas om 11 uur op
Wij krijgen betaald door de IT-werkgevers van Nederland om GoT 's ochtends down te gooien...zodat er tenminste nog een beetje gewerkt wordt 
credits to ACM voor het idee
Ik had er ook een paar genomen, maar ik ben ze vergeten te savenVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:39:
Floris![]()
Ik heb trouwens nog wat charmante screenschots van de webcam![]()

Erg jammer dat ik ze niet meer heb, want er zat toch wel 1 hele leuke bij.
*i2Paq veegt het angstzweet van zijn voorhoofd en verzoekt Daniel om niet meer van zulkeDaniel schreef op 02 september 2002 @ 13:44:
Wij krijgen betaald door de IT-werkgevers van Nederland om GoT 's ochtends down te gooien...zodat er tenminste nog een beetje gewerkt wordt

Verwijderd
Garfield schreef op 02 september 2002 @ 13:45:
[...]
Ik had er ook een paar genomen, maar ik ben ze vergeten te savenmaar ik heb er nog wel 1 onder mijn ctrl + v staan
Erg jammer dat ik ze niet meer heb, want er zat toch wel 1 hele leuke bij.
Toch niet dat ie weg ging he
Op een gegeven moment stond Floris nogal maf, het leek net of hij strekoefeningen aan het doen was.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:56:
[...]
Toch niet dat ie weg ging heIk heb er genoeg leuke bijstaan
![]()

Yeah
Posten dan...Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:56:
[...]
Toch niet dat ie weg ging heIk heb er genoeg leuke bijstaan
![]()
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Komen ze!
Ff Apollo om zeep helpen

Een dansje!

Jeuk onder je hak

Op je knieen voor GoT

Nóg lager..

RTFM

Apollo onder handen

Quick fix?

Een been!

Met TC2 techneut

He?

Analyse

Laatste keer deurtje open

Kiekeboe
Ff Apollo om zeep helpen

Een dansje!

Jeuk onder je hak

Op je knieen voor GoT

Nóg lager..

RTFM

Apollo onder handen

Quick fix?

Een been!

Met TC2 techneut

He?

Analyse

Laatste keer deurtje open

Kiekeboe

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
twixx schreef op 02 september 2002 @ 14:08:
Komen ze!
Een dansje!
[afbeelding]
Kiekeboe
[afbeelding]
Ik heb een leuker dansje!

En die laatste is liev!
En nog wat:

Jaah deze bedoelde ik dus
Je hebt helaas geen pics van het moment dat Floris een beetje vragend naar 1 van de servers zat te kijken. Zo van "werkt het nu of niet?"
Garfield schreef op 02 september 2002 @ 14:00:
[...]
Op een gegeven moment stond Floris nogal maf, het leek net of hij strekoefeningen aan het doen was.
[afbeelding]
Yeah
Hmmjah ik sta er wel lekker vreemd voor, had wat kriebel aan mijn kuit volgens mij, die verdomde muggen ook.
Bericht hierboven
[nohtml]

Rack een stukkie verplaatsen toch? Je belde vanmorgen nog dat we misschien wel even plat zouden gaan, maar dat heb je nog weten voorkomen...twixx schreef op 02 september 2002 @ 14:08:
Komen ze!
Ff Apollo om zeep helpen
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie hierboven ergensEen dansje!
[afbeelding]
Nee ik verloor die blauwe schoenkoes-troep bijna.Jeuk onder je hak
[afbeelding]
Kutserver zat loeivast, kreeg hem niet los. Een of andere debiel heeft trouwens schroeven gebruikt die je alleen met een platte schroevendraaier los kunt krijgen en natuurlijk had ik alleen een kruiskop bij.Op je knieen voor GoT
[afbeelding]
Batterijtje klooien.Nóg lager..
[afbeelding]
Volgens mij was dat een SMSje van ACM. Of ik in het BIOS wel even 'halt on errors' uit wilde zetten. (Had ik natuuuurlijk al gedaan. )RTFM
[afbeelding]
Nee di's dezelfde foto als 'batterijtje klooien hierbovenApollo onder handen
[afbeelding]
Schroefjes pakken om ding weer in elkaar te zetten.Quick fix?
[afbeelding]
Een been!
[afbeelding]
Die kleine engelsman, ik zou niet eens weten hoe hij heet, maar hij leende me een platte schroevendraaierMet TC2 techneut
[afbeelding]
Jah inderdaad, er is 1 kastje met een afwijkende sleutel en die kon ik nergens vinden, vond ik wel raar...He?
[afbeelding]
Euh nee, met mijn autosleutel proberen een platte schroevendraaier na te doen, maar dat wilde niet echtAnalyse
[afbeelding]
Heeft er per ongeluk niemand een sleutel nummertje 12 op een rack gelegd? Anders moet ik weer naar de balie toe... Misschien moet ik anders maar eens een kopietje maken, het is elke keer behelpen met die sleutel.Kiekeboe
[afbeelding]
Bericht hierboven
Verwijderd
[nohtml][quote]Floris schreef op 02 september 2002 @ 14:49:
[...]
Die is leuk! Ik dacht: zwaai ff naar de webcammers, maar het ziet er inderdaad zo net uit of ik de ketchupsong nadoe. (
overigens, maar dat doet niet ter zake)
[...]
Vinniknou ook!
[...]
Jahaa plaatjes![/quote]
Ik heb er nog veel meer, moet je ook nog je eigen bierbuikje zien
[...]
Die is leuk! Ik dacht: zwaai ff naar de webcammers, maar het ziet er inderdaad zo net uit of ik de ketchupsong nadoe. (

[...]
Vinniknou ook!
[...]
Jahaa plaatjes![/quote]
Ik heb er nog veel meer, moet je ook nog je eigen bierbuikje zien
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 15:29 . Reden: quotetaggie wil nie meewerken :? ]
Verwijderd
Eindelijk !!!!11
De searchtags werken gelukkig na de update. [search=monitor] geeft nu eindelijk resultaten
De searchtags werken gelukkig na de update. [search=monitor] geeft nu eindelijk resultaten
Werd ook weleens tijd heVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 15:54:
Eindelijk !!!!11
He he! eindelijk is alles weer SNEL zo ben ik GoT gewend
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Die heb ik ookFloris schreef op 02 september 2002 @ 14:49:Ik heb er nog veel meer, moet je ook nog je eigen bierbuikje zien![]()
Waarom staat ie hier dan niet, posten die hap
De nu al beruchte Floris Diemel bierbuik
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00649.jpg
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00581.jpg
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00551.jpg
Overigens is op de foto's al te zien dat je al flink aan het sporten bent, op foto 1 en 2 is Floris strekoefeningen aan het doen. En op foto 3 is hij daadwerkelijk aan het sporten, lees optrekken.
Met een krukje weliswaarGarfield schreef op 02 september 2002 @ 20:03:
[...]
De nu al beruchte Floris Diemel bierbuik
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00649.jpg
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00581.jpg
http://www.truewebdesign.nl/~marcel/img/image_00551.jpg
Overigens is op de foto's al te zien dat je al flink aan het sporten bent, op foto 1 en 2 is Floris strekoefeningen aan het doen. En op foto 3 is hij daadwerkelijk aan het sporten, lees optrekken.
ja idd
maar mijn usericons nog steeds niet
(of is daar al iets over gezegd in dit topic?)
maar mijn usericons nog steeds niet
(of is daar al iets over gezegd in dit topic?)
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
* Floor-is heeft besloten dat Argus een kutserver is.
Bericht hierboven
wat was er nou weer aan de hand.. maar het laad wel lekker snel :d
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
't gaat inderdaad razend snel nuRaMMSTeiN schreef op 02 september 2002 @ 22:37:
wat was er nou weer aan de hand.. maar het laad wel lekker snel :d
maar da's misschien ook omdat 't niet zo druk is even
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Het lag er even 10 minuten uit of lag dat aan mij?
t.net en GoT erbij
t.net en GoT erbij
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Total: 0,892 | Incl: 0,024, Init: 0,026, Action: 0,873 | DB: 0,076, Tpl: 0,652 | SV: ares.webmagix.net
Is niet snel
Is niet snel
Bericht hierboven
het begint al zucht.. trager te worden jammer.. heb er wel van mogen genieten haha
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Captain Pervert schreef op 02 september 2002 @ 22:38:
Het lag er even 10 minuten uit of lag dat aan mij?
t.net en GoT erbij
Nee hoor dat lag niet aan jou, dat lag aan A:rgus
Bericht hierboven
* Vae Victis heeft vandaag diverse heartattacks overleefd.
-je hebt geen rechten hier te posten
-je hebt geen rechten daar te posten
-je topics zijn brak en driedubbe
-je lange texten die je ingetyped hebt zjn mysterieus verdwenen.
Maar het toet het weer.
-je hebt geen rechten hier te posten
-je hebt geen rechten daar te posten
-je topics zijn brak en driedubbe
-je lange texten die je ingetyped hebt zjn mysterieus verdwenen.
Maar het toet het weer.
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.26 Server at gathering.tweakers.net Port 80
Ben blij dat we weer terug zijn..
You don't have permission to access / on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.26 Server at gathering.tweakers.net Port 80
Ben blij dat we weer terug zijn..
thnx met een tripple post
haha
hmmm een AMD1200 voor 2 webservers.. * Rammstein vindt het niet raar dat hij veel uitvalt
het is weer bok traag
hmmm een AMD1200 voor 2 webservers.. * Rammstein vindt het niet raar dat hij veel uitvalt
het is weer bok traag
dat heet tripple niet dubbelGarfield schreef op 02 september 2002 @ 22:43:
/mag wel weg, dubbel
edit:
[code]Achelois:
2 days, 15:42, load average: 124.25, 126.31, 91.39
Adonis:
2 days, 15:47, load average: 225.98, 182.91, 115.93[/code]
[code]Achelois:
Adonis:
Total: 2,834 | Incl: 0,021, Init: 0,045, Action: 2,796 | DB: 0,047, Tpl: 2,576 | SV: ares.webmagix.net is lekkerFloris schreef op 02 september 2002 @ 22:39:
Total: 0,892 | Incl: 0,024, Init: 0,026, Action: 0,873 | DB: 0,076, Tpl: 0,652 | SV: ares.webmagix.net
Is niet snel
of nu
Total: 2,097 | Incl: 0,035, Init: 0,1, Action: 2,002 | DB: 0,075, Tpl: 1,897 | SV: adonis.webmagix.net
Gaat lekker hoor
Ik zal het onthouden mocht het ooit weer gebeuren, tnxRaMMSTeiN schreef op 02 september 2002 @ 22:45:
[...]
dat heet tripple niet dubbel
edit:
[code]Achelois:
Adonis:
*kuch* ik gok dat het niet de eerst of laatste keer was *kuch*Garfield schreef op 02 september 2002 @ 22:49:
[...]
Ik zal het onthouden mocht het ooit weer gebeuren, tnx

Met het eerste heb je wel gelijk, maar nummer 2 *uuuhhhmm* het zal nooit weer gebeurenRaMMSTeiN schreef op 02 september 2002 @ 22:50:
[...]
*kuch* ik gok dat het niet de eerst of laatste keer was *kuch*![]()

O, ja sporten. Niet vergeten he? Woensdag 21:00.Garfield schreef op 02 september 2002 @ 20:03:
[...]
Overigens is op de foto's al te zien dat je al flink aan het sporten bent, op foto 1 en 2 is Floris strekoefeningen aan het doen.
Ghehe, waarom zwaai je niet gewoon even naar de camera de volgende keer? Of doe 10 push-ups ofzo. Gewoon iets leuks waar dan weer 50 HK-threads over worden gestart
- Pastor Richards @ VCPR
Volgens http://www.tweakers.net/etc.dsp?Action=Stats stonden Iris, Adonis en Ares op 100 procent CPU-usage en Achelois stond met ruim 57 procent ook aardig hoog.. heeft dat er iets mee te maken?]-[Skinlab]-[ schreef op 03 september 2002 @ 08:19:
en nu was er weer een tijdje 403 forbidden....
weer argus
Virussen? Scan ze hier!
Het is natuurlijk echt niet fijn dat na zo'n serverupgrade de boel instabiel is geworden...
veel succes gewenst met 't troubleshooten...

Jah weer squashen, maar eerst snowboarden vanaaf
Keesch is een beetje paranormaal begaafd.!. kees bouwt een telepathische band op met de t.net servers
(@kees) vanmorgen 0720 schrok ik ineens wakker, dacht dat ik een knal hoorde allá electronica die stuk ging.. dus ik me monitor aan, zien wat er mis was.. is argus net 2 minuten daarvoor dood gegaan
Bericht hierboven
LOL!!!! Kees is gehecht aan zijn servertjes
Lol dat commentaar op die pics is leuk 
En die commentaar op dat commentaar van Floris is nog leuker
En die commentaar op dat commentaar van Floris is nog leuker
The devil is in the details.
Verwijderd
Pics waren leuk, comments ook. Dit hier is toch wel enigzins triestig IMHO:
Mailproblemen
Waarom geen server die de mail opvangt? BSMTP princiepe. En de DNS die er compleet uitlag. Zonde, op die manier blijft Tweakers.net langer onbereikbaar dan nodig. Wanneer de DNS plat ligt bounced het idd niet en komt het later aan omdat SMTPd's het in de queue laten staan en het steeds weer opnieuw proberen. Toch is het niet al te netjes...
Mailproblemen
Waarom geen server die de mail opvangt? BSMTP princiepe. En de DNS die er compleet uitlag. Zonde, op die manier blijft Tweakers.net langer onbereikbaar dan nodig. Wanneer de DNS plat ligt bounced het idd niet en komt het later aan omdat SMTPd's het in de queue laten staan en het steeds weer opnieuw proberen. Toch is het niet al te netjes...
Een beetje mailserver laat mail tot drie dagen staan voordat die retour afzender gaat. De mailserver van Tweakers was ten tijden van dat bericht in MED al weer up, alleen had die wat kuren. Ik heb een eigen mailserver draaien en toen ik een test stuurde aan mijn @Tweakers.net mailadres ging die gewoon mijn server uit. Er werd dus mail ontvangen, aleen het forwarden lag er even uit
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
En weer terug 
Heerlijk topic dit, hoeft er niet elke keer dat GoT eruit ligt een nieuwe te worden geopend
Heerlijk topic dit, hoeft er niet elke keer dat GoT eruit ligt een nieuwe te worden geopend
Verwijderd
rofls
wb heeft slechts 20tal min geduurd
wb heeft slechts 20tal min geduurd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2002 23:11 . Reden: blah ]
Lijkt wel op die CUB-topics van Fok! Ook al zo legendarischCompubiter schreef op 04 september 2002 @ 23:09:
En weer terug

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Alleen modemers zullen niet blij zijn met al die foto's.Compubiter schreef op 04 september 2002 @ 23:09:
[knip]
Zelfs met adsl mxbasic is ie niet snel.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Argh-us moet z'n eige koest houwe en ze werk doen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device