aha, hmmm,
* RM-rf steekt zn pijp weer in de mond en vraagt aan *Kex: in welke zin is de vergelijking tussen mieren en Uw Moeder door een derde U onwelgevallig?... since one can perfectly well love one's mother and still dream that one spits upon her, and even more, in many religions, expectoration is a sign of veneration; now go and try to make people understand that!
http://www.dali-gallery.com/html/analyses/1929_02a.htm
terug naa hedskes, of je nu werkelijk ons een verklaring schuldig bent, vraag ik me ook af, maar wat ik goed begrijp van Kex, Rennie en Robin is hun onbevredigd gevoel omtrend je antwoorden over het aanspreken op je gedrag, misschien kan ik dat gevoel uitleggen met een vergelijking:
als ik met mn dochtertje uit wandelen ga, vind ik het erg leuk als ze een beetje zingt of duidelijk blij is, maar als ze dan zonder uit te kijken de straat op rent, wordt ik boos en vertel haar dat ze moet uitkijken voor auto's.
Op dat moment is het helemaal niet de bedoeling haar vreugde weg te nemen, maar ze moet wel realiseren dat ze op haar omgeving moet letten en daarop moet reageren.
Het rotigste wat je als ouder kan overkomen is, dat terwijl je dat verteld, je kind wegkijkt, niet naar je wil luisteren, boos wordt. Wat je dan doet als ouder is je kind stevig beet pakken, in de ogen kijken en dat meermaals herhalen; "Niet somaar de straat oprennen".
Hedskes, je gedrag qua posten lijkt een beetje op een overenthousiaste peuter die zonder uit te kijken de straat oprent.
Posts zoals je die doet zijn zeker niet slecht, of -1-en waard, maar in die hoeveelheid en manier waarop je het doet gaan mensen zich eraan ergeren;
zoals mijn dochter moet leren eerst om haar heen te kijken voordat ze de straat oversteekt, zou het ook prettig zijn als jij wat meer restrictie inbouwt voordat je op die submit-knop drukt.
Je manier van reageren in deze thread lijkt verder op de methode van een klein kind zijn ouder te provoceren, niet het gelijk van de ouders erkennen, wegkijken en wahten op de eerste mogelijkheid dat je denkt dat zij niet meer opletten en dan alsnog de straat oprennen, een verklaring voor je gedrag kunnen we hier zien als een erkenning dat je luisterd en ook inziet waarop we reageren; de ergerlijke pogingen op te vallen met je posts (ik vermoed dat je karma minder belangrijk is dan dat je posts zichtbaar zijn in de threads je neigt sterk naar first-post gedrag, ofwel zelf firstposten, en anders offtopic reageren op de werkelijke firstpost)
als /TMF-ers hebben we geen 'officieel' gezag, hooguit Robin als 'blauwe' echter ik neem aan dat zijn reacties hieromtrend ook meer zijn als 'user-moderrator', als 'nieuwsposter' heeft hij geen direct gezag over de moderaties:
de mogelijkheden die enkel van ons als LM of LA hebben passen we liever niet toe, ook mogelijkheden van een user/IP-ban lijken me ongeschikt:
belangrijk is dan dat er een soort van erkenning van het ('ouderlijke' om in mn vergelijkende termen te blijven) gezag van de moddereters, en een aangave vanuit jezelf na te denken over je eigen positie op Tnet en je doelstellingen; wat je wenst te bereiken met je posts.
* RM-rf heeft persoonlijk nog andere strafmaatregelen: zo heeft hij daarnet zijn dochter haar bordje leeg laten eten door te dreigen dat haar Obi-Wan-Kenobi-poppetje door de boze Kever-pop zou worden opgegeten, maar vind dat redelijke heftige maatregelen om [me=12408][/me] mee aan te pakken
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen