tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik start de service, en als ik dan de designstudio wil starten geeft ie die fout (nu meldt ie dan de service niet kan vinden... terwijl die wel gestart is...)Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 21:11:
Ik maak ook geen error.log aan dus dunno waar ie vandaan komt maar van mij krijg je 'm nietJe hebt wel de lcdservice draaien? heb je al 'n display configured? of kom je zo ver niet eens?
vaag allemaal
oh ja, ik kan dus ook geen display configuren, want daar kom ik inderdaad niet bij in de buurt, en die error.log wordt gemaakt door win2k, maar daar staat niks in
ok nieuwe ontwikkeling... in debug mode doet ie het nu ineens wel...:?
we gaan door...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Voor de grafische displays de mogelijkheid om een grafiekje te tekenen van bijvoorbeeld de CPU load. In de text-displays mogelijk ook, maar dan met een eigen gegenereerd font, net zoals de equalizer in de winamp plugin.
En de mogelijk heid om de CPU-load neer te zetten (eventueel de loads, bij dual) en de mogelijkheid om aan bepaalde gebeurtenissen een interrupt toe te kennen, zodat een bepaald scherm bovenaan in de que komt te staan. Bijv een nieuwe text van KNMI-plugin of een mailtje wat binnenkomt in een nog te schrijven plugin.
Zijn er verder al standaard schema's voor de aansluiting van drukknoppen, zodat je door een aantal vensters kunt navigeren. Bijvoorbeeld 4 knoppen, die als pijltjes toetsen geïnterpreteerd kunnen worden.
Dit laatste is natuurlijk een dusdanig ingrijpende uitbreiding, dat ik me afvraag of het met deze opzet haalbaar is.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Nou 't zit zo 't ding is volledig in modules gemaakt dus als 'n stuk me niet bevalt dan ruk ik 't eruit en maak er wat anders voor, die queue manager die er nu in zit is well laten we eerlijk zijn een beetje knullig ding. hij werkt maar dat is ook allles. Een fatsoenlijke (event based) que staat redelijk hoog op m'n todo list, maar ik wil eerst even deze code base stable hebben voor ik er weer extra features in ga gieten. 't plan is momenteel als volgend:Dit laatste is natuurlijk een dusdanig ingrijpende uitbreiding, dat ik me afvraag of het met deze opzet haalbaar is.
1) Deze code base stable krijgen
2) Data SDK gereed maken voor release / Site 'n beetje vriendelijker inrichten zodat ik daar evt wat coole 3th party plugins kan linken. (er is momenteel 1 dev'er met 'n pre rel sdk en die had in 'n avondje 'n batterij status plugin voor z'n notebook gemaakt dus het is *ECHT* makkelijk
3) Screen plugins SDK (deze zal nog wat vaag zijn voor je maar in due que manager heb je nu 'n menutje zitten waar je nu allene Designer kan kiezen, kan je ook andere apps in kwijt die verder totaal niets met de designer te maken hebben, je krijgt een pointer naar het lcd device waar je dan zelf text/plaatjes op kan knallen naar smaak.)
4) 1.1 Release met uitgebreidere que manager/knopjes support.
Zie hier voor het topic van Zwahiel
D'r zit al support in voor:THPSrulez schreef op 25 augustus 2002 @ 21:50:
Kun je ook een plugin maken voor andere types LCD's? Dus met andere controllers?
- HD44780
- T6963c
- ACS1375(BG Micro VFD)
- Matrix Orbital
- SED1330
* TD-er vind het al een hele lijst.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
HD66712
Zie topic van mijn link...
'k heb requests gehad voor noritake grafishe VFD's, KS0108, HD61830 en daar is dan nu HD66712 bij gekomen.. dus vraag genoegTD-er schreef op 25 augustus 2002 @ 21:56:
Dus welk display zou jij dan nog graag supported zien, vraag ik me dan af.
* TD-er vind het al een hele lijst.
Verwijderd
http://80.247.216.29/Ruud/HTML/graphic_lcd.htm
je kan er ook via mijn pagina komen http://www.haller.nl/ruud
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Ben misschien al de zoveelste, maar is winamp3 ZOVEEL anders dan winamp2 ?
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
jeuuron schreef op 25 augustus 2002 @ 14:06:
[...]
je moet ff de winamp_vis.dll naar je winamp\plugins zetten en dan runnen!
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
alles is gesaved. (loopt vaak vast na openen nieuwe design)
zodra ik echter de designer afsluit zie ik gelijk niets meer op mn lcd.
ik heb de service al gestopt en overnieuw gestart maar basta....
bij het runnen in debug mode gaat alles goed en vind hij ook alles totdat:

yarvieh? wat doe ik fout?
Ja winamp3 is heel erg anders dan winamp2 en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt 'n verbetering. Support voor wa3 is very very very low prioBen misschien al de zoveelste, maar is winamp3 ZOVEEL anders dan winamp2 ?
dat zie je bij meer programmasVerwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
Ja winamp3 is heel erg anders dan winamp2 en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt 'n verbetering. Support voor wa3 is very very very low prio

Heb je ze alleen gesaved of ook daadwerkelijk in de queue gezet? (rechts klikken op je display en dan iets van manage queue)Ik heb de designer gebruikt om een aantal mooie designs in mn queue te zetten. alles is gesaved.
dat is hopelijk verholpen in 1.0.18 maar als je er nog steeds last van hebt moet je even gillen(loopt vaak vast na openen nieuwe design)
Geen ideeyarvieh? wat doe ik fout?
Verwijderd
start service geeft nu keurig mn queue weer op de lcd..
lache progje... ben zeer benieuwd naar een bug-free versie en plugins..
Is het als je dit hebt misschien makkelijk om die plugin te maken, door zoiets toe te voegen aan de HD44780Lines 2 and 3 are mixed up on my display?
This is due to the "Autoline Wrap" feature of the display not being turned on.
Create an event as follows:
- Event "Sys->On Start"
- Event parameters "" (none availabe)
- Action "Dsp->Process Commands"
- Action parameters "AutoLineWrapOn"
Please note that multiple commands can be sent at the same time,
so you can append the data from the next FAQ to this,
so that Action parameters says "AutoLineWrapOn,CursorBlinkingBlockOff,CursorUnderlineOff"
plugin, of heb ik dat mis?
Verwijderd
dat zou wel kewl zijn ja. maar dat word natuurlijk weer lastig voor jouw als er ineens aantal mensen gaan mailen (bovenop de mailtjes die je sowiezo al krijgtVerwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:12:
't probleem is 'n bietje dat ik de docs/samples nog niet rond heb maar als je zegt ik ben 'n die hard bikkel met' n beetje email support lukt 't me ook wel zou ik zeggen mail me ff we'll work somehting out.
(en maybe als ik het doorheb dat ik kan helpen met samples/docs? )
(heb je ff toegevoegd op icq)
ik vroeg me al af wanneer je je proggie nu eens zou releasen
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
DLPortio en XML zijn geinstalleerd ... ik vergeet vast iets. Draai onder WinXP ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
/me heeft hetzelfde.... met .18 1.0.16 werkte wel...TheDarkLord666 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:33:
Ik krijg deze melding als ik het proggy opstart.
DLPortio en XML zijn geinstalleerd ... ik vergeet vast iets. Draai onder WinXP ...
[afbeelding]
Btw yarvieh! hoe in jou test progje voor graphische lcds bij test 2 heb je gewoon Donkere pixels lichte en een beetje grijze... ,hoe krijg je die grijze? kan je die gewoon met een bepaalde kleur in photoshop maken zodat ik zelf daarvan een background voor lcdstudio kan maken..of moet je zit er in die plaatjes iets geprogrammeerd?
Verwijderd
heb je de "quickstart guide" gevolgd ?TheDarkLord666 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:33:
Ik krijg deze melding als ik het proggy opstart.
[afbeelding]
Verwijderd
sed133x kan 1 grijstint. het scherm werkt met layers. bij de init kun je dat instellen. 2 layers graphic of 1 graphic en 1 text. Als je dan 2 graphic layers hebt dan kun je er 1 in grijstinten laten doen. als je dan die andere gewoon egbruikt dan heb je dus zwart en grijs. dat kun je uitproberen met het test-programmatje van Pollin.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:46:
[...]
/me heeft hetzelfde.... met .18 1.0.16 werkte wel...
Btw yarvieh! hoe in jou test progje voor graphische lcds bij test 2 heb je gewoon Donkere pixels lichte en een beetje grijze... ,hoe krijg je die grijze? kan je die gewoon met een bepaalde kleur in photoshop maken zodat ik zelf daarvan een background voor lcdstudio kan maken..of moet je zit er in die plaatjes iets geprogrammeerd?
(bij mijn weten is trouwens alleen de sed133x die dat kan)
Verwijderd
als jullie nu in debug opstarten werkt het wel weer.... let me know
nee nee, dat test progje van jou waar je ook lcd wiring mee kan veranderen [quote]
Vertel...
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
BTW als ik de service automatisch laat starten gaat hij bij het opstarten eerst werken en als hij bijna klaar is loopt hij vast of zo iets want dan wordt er niet meer gerefreshed terwijl windows zegt dat de service wel draait.....
Nu moet ik alleen nog wat op me VFD krijgen
Helaas ff geen tijd voor ... morgen maar eens sjekke
Verwijderd
HalelujaVerwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
Ja winamp3 is heel erg anders dan winamp2 en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt 'n verbetering. Support voor wa3 is very very very low prio
WA3 sucks...
lcdservice -remove werkt goed om de service te verwijderen.
en om de service automatisch te laten starten moet je wachten met inloggen bij XP op de LCD service tot die gestart is (beweging op je display) en dat gaat perfect.....
en ik heb de install dir meteen even een andere naam gegeven (LCD studio) zodat ik niet meer versie afhankelijk ben ... moet goed gaan zo....
Verwijderd
ik krijg hem alleen aan de gang met debug mode ,start service werkt dus niet
ik kan ook winamp stuff op me lcd laten komen en dat werkt dan goed ... alleen als ik iets nieuws wil instaleren. door op rechter muisknop op data te doen en dan NEW dan kapt het progje ermee en komt er dit te staan :Fout Opgetreden : test 1 module ?!?!
wel jammer want versie ..19 is al veeeeeeeeeeel minder cpu vretend als ..16
Verwijderd
Ben ff te druk bezig geweest met maken van behuizing voor me VFD
Verwijderd
nog wat iri info wat windows zegt: geen idee of je er iets zinnigs in staat:
In test1 Module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
AppName: designer_v1.exe AppVer: 1.0.0.1 ModName: rpcrt4.dll
Verwijderd
Het is een msn-Plugin
Het doet nog niet zo geweldig veel, maar het werkt en het kan uitgebreid worden
(het is ook nog een zware beta-versie
Msn_Plugin v1.0b Setup.exe
Enige problemen, meteen melden dan natuurlijk
Wat er in zit:
-Jouw status
-Het aantal mensen in je lijst
-Het aantal ongelezen e-mails in je inbox
-Je nick
-Je logon-naam (je email-adres)
Wat er nog moet komen:
-Status-change-meldingen
-andere dingen ?.....
edit: Probleempje met de installer gefixed
LAuWe is het goed als ik een link naar je prog. plaats op CrystalFontz LCD? Zo ja, is het goed als ik erbij zet dat het nog om een eerste beta-versie gaat?Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 17:53:
ok, hier mijn eerste plugin (met veel dank aan Yarvieh natuurlijk)
Het is een msn-Plugin
Het doet nog niet zo geweldig veel, maar het werkt en het kan uitgebreid worden
(het is ook nog een zware beta-versie)
Msn_Plugin v1.0b Setup.exe
Enige problemen, meteen melden dan natuurlijk
Wat er in zit:
-Jouw status
-Het aantal mensen in je lijst
-Het aantal ongelezen e-mails in je inbox
-Je nick
-Je logon-naam (je email-adres)
Wat er nog moet komen:
-Status-change-meldingen
-andere dingen ?.....
edit: Probleempje met de installer gefixed
Verwijderd
ja hoor, no problemoRave17 schreef op 29 augustus 2002 @ 18:47:
[...]
LAuWe is het goed als ik een link naar je prog. plaats op CrystalFontz LCD? Zo ja, is het goed als ik erbij zet dat het nog om een eerste beta-versie gaat?
Waar staan die instellingen zodat ik dat ff handmatig kan veranderen?
tnx , fantastisch programma hij werkt nu in 1ne keerVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:44:
In de registry HKLM\Software\LCD\LCDS\0000\LcdDriver_config
nog ff 1 request, moving text... Het weer past namelijk niet op me displayPowerCow schreef op 29 augustus 2002 @ 21:49:
[...]
tnx , fantastisch programma hij werkt nu in 1ne keer
hmz een quote, dat was niet de bedoeling.
Ehh text selecteren, en dan in het property window mode -> static naar left to right of right to left (naar smaak veranderen ?nog ff 1 request, moving text... Het weer past namelijk niet op me display
oeps beetje dom van me tnx voor het snelle antwoordVerwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 22:04:
[...]
Ehh text selecteren, en dan in het property window mode -> static naar left to right of right to left (naar smaak veranderen ?

Edit --> 'not' vergeten
Maar als ik LCD Studio wil starten krijg ik die melding dus...
PS OS = Win 98SE
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik draai 98 maar om 2 dingen: M'n lasersoftware en Worldcraft
De laatste 4 regels van mijn mirclog...
Dan kan ik gelijk zien als ik thuis kom waar het over gaat.
Drive Info plugin
Battery status plugin
cool stuff!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
heb ik ook al naar gekeken (gebruik zelf ook trillian) maar dat gaat dus niet. dat ondersteund trillian niet (of ik moet heel erg fout gekeken hebben)Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 12:25:
Zou een plugin voor trillian niet makkelijk zijn? Heb persoonlijk echt een hekel aan de messenger bovendien zou je dan maar 1 plugin nodig hebben voor msn icq yahoo aim en irc.
Krijg bij de Drive Info-plugin een foutmelding wanneer er geen floppy in A:\ zit.Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:54:
Onze finse vriend henri is ook aan de gang met plugins en heeft de volgende plugins reeds gereleased:
Drive Info plugin
Battery status plugin
cool stuff!
2de plugin is mij een beetje vaag. Iemand idee voor welke batterijen hij geschikt is. Batterijen op je USB
Batterijen van je laptop misschien?Rave17 schreef op 31 augustus 2002 @ 21:39:
[...]
Krijg bij de Drive Info-plugin een foutmelding wanneer er geen floppy in A:\ zit.
2de plugin is mij een beetje vaag. Iemand idee voor welke batterijen hij geschikt is. Batterijen op je USB
Always outnumbered, never outgunned!
Verwijderd
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Ik ben ondertussen druk bezig met 1.5 wat een complete rewrite is geworden. Geen geklooi meer met de service, geen gecrash, geen meuk in de registry.
De designer is flink onder handen genomen zodat het geheel iets gebruikers vriendelijker is dan V1.1
Er worden weer wat nieuwe lcd's gesupport oa de crystalfonts 633 met support tot 32 tempsensors en 4 fans..
En ook weer wat nieuwe data plugins waaronder:
-Een scripting pluging zodat je in je favorite script taaltje -(vbscript/jscript/perl/whatever) dataplugins kunt maken.
-Een winamp3 plugin.
-Een perfmon plugin

klik voor filmpje van de nieuwe designer
Verwijderd
Ik kan niet wachten tot dat hij uit is.
Kan ik me al aanmelden als beta tester ?...
Jahoor kan gewoon, je kan zelf nog een leuk achtergrond plaatje laden op de grafishe.Looki schreef op 12 January 2003 @ 21:47:
Ik heb ff een vraagje.. ik krijg binnen kort mijn 240*128 .. maar kan ik dan te text zelf indelen.. op de vorige versie 4x4 kon het wel.. zal mooit zijn als het ook bij een grafisch schermpje kan!
Win95 met alle updates..
pffff
valt me een beetje tegen..
/edit:
Yarvieh, ik heb die CF LCD ook liggen, en ze zouden mij daar die code voor sturen (packet rotzooi) maar hebben dit nooit gedaan
zou jij me kunnen helpen?
[ Voor 46% gewijzigd door BasieP op 13-01-2003 10:16 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Sure, ze hebben sindskort een command line versie op de 633 page staan (met source), die code is stukken beter te doen dan die warrige MFC rommel die ze eerst haddden, ik zou zeggen begin met die code en mocht je vragen hebben feel free to ask.BasieP schreef op 13 January 2003 @ 10:14:
Yarvieh, ik heb die CF LCD ook liggen, en ze zouden mij daar die code voor sturen (packet rotzooi) maar hebben dit nooit gedaan
zou jij me kunnen helpen?
eindelijk een tweede LCD voor in me 5 1/4"
hoop binnenkort een USB versie van MO te krijgen
This message was sent on 100% recyclable electrons.