LCD Studio 1.0.16 Released

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Velen hadden er denk ik al 'n screenshot een filmpje een plaatje of wat dan ook van gezien (ik heb de afgelopen maanden flink wat teasers geplaatst). Maar 't is eindelijk zover LCDStudio is beschikbaar voor het grotere publiek. houd 't in dat 't bug free is? helaas verre van maar ik vermoed dat 't bij de meeste mensen wel gaat werken, je hebt iets minder snel resultaat dan met smartie of powerlcd maar je kan het dan ook vrijwel volledig naar eigen smaak designen.

De hele app is plugin based zodat iedereen die denk van verdomme waarom zit dat er niet in z'n eigen plugin kan schrijven in de meest gangbare programmeer talen (Visual C/Visual Basic/Delphi). De Sdk's worden binnekort gereleased.

De volgende drivers worden standaard mee geleverd:

Display drivers
---------------
Hd44780 based
T6963c based (only 240x128 and 240x64)
Matrix Oribtal serial lcd's
IEE Century 20x2 serial VFD (ACS13xx driver) (bgmicro vfd) (Serial only, will make parralel if there is enough demand for it)
SED1330 based

Data drivers
------------
Tweakers.net headlines (Pretty useless for english guys)
MBM5 (not compatible yet with latest version)
Winamp 2.x (with spectrum/vu meters)
Qstat (CStrike,unreal,whatever stats)
Knmi.nl weather report (dutch weather also pretty useless for non dutch people)
Date & time
Memory statistics
General windows info (active window title ed..)
Network traffic (monitor the traffic on your network interfaces)
Neroburing rom burn progress (pretty useless but hey someone requested it and it was easy to make.)

En omdat plaatjes meer dan 1000 woorden zeggen.. a picture (click for movie)

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/media/demoshot.jpg

Crappy site: www.lcdstudio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er cool uit :). Ik ga het zo eens ff proberen!

Is dit bedoeld als een vervanging van LCD Smartie? Hopelijk is het iets gebruiksvriendelijker, want dat is eigenlijk het enige probleem bij Smartie, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt dit nou op een sed 1330? snap er echt niks van... hoe open ik dat data tabje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees de quickstart guide in je start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

cool, strax wel es kijkuh =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

w00Dy

Make soap, not war

waarom geen headlines van een voetbal site ofzo
ook belgisch weer is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik krijg er dingen op :P

alleen is het wel heel ingewikkeld..eigen tekst lukt nog wel maar dan die netwerk dinge krijg ik alleen 2 nulletjes te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
:9~

Ziet er heel erg veelbelovend uit... Straks ff m'n lcdtje uit de kast halen :)
Als het werkt, heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff ,eigenlijk kan ik het niet gebruiken,mn pc word ontzettend traag,ook als iklcd studio uitzet is mn pc nog heel traag en moet ik hem wel restarten :(

ga straks nog wel eens proberen , hoe krijg je die mooie plaatjes ? zoals je bij dat counter strike plaatje zag op een graphisch lcd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

designer_v1.exe has generated errors and wil be closed by windows :(
Jammer dat hij het hier niet doet :(
Win2K

Als ik nou eens EERST de readme had gelezen O-)

LoadLibrary("C:\progz\LcsStudio\drivers\Sed1330.dll") failed - The specified module could not be found :?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w00Dy schreef op 24 augustus 2002 @ 19:06:
waarom geen headlines van een voetbal site ofzo
ook belgisch weer is leuk
Plugin sdk komt binnekort, dan komen er waarschijnlijk meer plugins beschikbaar.
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:19:
alleen is het wel heel ingewikkeld..eigen tekst lukt nog wel maar dan die netwerk dinge krijg ik alleen 2 nulletjes te zien
Gek, is je text wel breed genoeg ?(width in je property window)
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:35:
hoe krijg je die mooie plaatjes ? zoals je bij dat counter strike plaatje zag op een graphisch lcd .
2e tabblad van je property window, zit 'n picture property daarmee kan je per design 'n background laden zitten er standaard 3 bij om 'n beetje mee te spelen als je die zat bent zal je zelf met mspaint aan de gang moeten.
-=!ME!=- schreef op 24 augustus 2002 @ 20:13:
LoadLibrary("C:\progz\LcsStudio\drivers\Sed1330.dll") failed - The specified module could not be found :?
Die krijg je tijdens de installetie? of waneer? heb je dlportio geinstaleerd op je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36
ludo schreef op 24 augustus 2002 @ 19:33:
:9~

Ziet er heel erg veelbelovend uit... Straks ff m'n lcdtje uit de kast halen :)
Als het werkt, heel mooi!
Je LCDtje uit de kast ? Die moet er toch juist in !

Ik moet ook nodig eens wat proberen? Werkt zoiets ook op een 1x16 lcd ?

Yamaha FZ1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Bah, hij crasht :(
Houd je ons up-to-date voor als de uiteindelijke versie uitkomt? :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

helaas is mijn LCD dood, want het programma ziet er zeer 1337 uit! [worden wel een beetje veel lcd progs geschreven de laatste tijd]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ooyevaar schreef op 24 augustus 2002 @ 20:48:
[...]

Je LCDtje uit de kast ? Die moet er toch juist in !
Euhm, denk dat hij bedoelt zijn echt kast :P (Jaja, tweakers! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu loopt ie zelfs heel langzaam vast, gebruikt veels te veel van mn cpu en looopt langzaam vast ook nadat lcd studio designer is uitgezet... en het begint ook als je START service hebt aangezet, ik denk dus dat het aan de START Service ligt. ik weet niet precies wat dat is maar als dat maar een klein gedeelte is ,zou je dat mischien kunnen verbeten dat het niet zoveel van mn cpu gebruikt,kan het progje nu niet echt gebruiken,maar het ziet er wel mooi uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het progje ziet er goed uit, ik hoop wel dat de bugs er uit gaan.
ik heb hellaas nu geen tijd om te testen, doe ik later ooit wel.

feliciteerd jullie staan in het nieuws van CCMod.com.
CCMod.com Deeplink, niet bedoelt als spam, maar als ik nieuws over iets post op ccmod moet de eigenaar het weten(vind ik dan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
ShadowrunR schreef op 24 augustus 2002 @ 20:58:
[...]

Euhm, denk dat hij bedoelt zijn echt kast :P (Jaja, tweakers! ;))
Hehe, jij snapt hem :Y)

Niet zo goed geformuleerd van mijn kant :P maar ja :)
Hij ligt trouwens nog steeds in de kast (wandkast/boekenkast bedoel ik dus :P) zal morgen ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:35:
Die krijg je tijdens de installetie? of waneer? heb je dlportio geinstaleerd op je systeem?
Tijdens "regsvr32 <pad>\sed1330.dll"
DlPortIO..
* StarLite herinstalled dlportio :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet man!! hier zit ik al sinds de eerste inkoop van die 2x20VFD's op te wachten!!!
Nu maar ff kijken of ik t net zo leuk krijg als de screenshots van jou teasers!!.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Je prog. zal is worden toegevoegd aan de Software lijst van Crystalfontz LCD :)

[ Voor 0% gewijzigd door Robino op 24-08-2002 22:33 . Reden: verbetering ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

netjes man! dat filmpje met die winamp troep laat wel goed zien wat je wel niet kunt doen met dit progsel! thanks :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Koel, eindelijk eens een echt goed programma voor mijn BG Micro :9~ thanks a million Yarvieh _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens kijken of het nog beter is dan smartie *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Laatst online: 04-07 23:57
Nog niemand op het idee is gekomen om dit eens te submitten voor de Meuktracker? :?
Nu wel, hij moet alleen nog ff langs een redactie-lid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Super proggie (niet negatief lezen) effe lezen hoe het moet en dan je eigen opmaak maken kortom helemaal geweldig (was eerst begonnen zonder de guide te lezen en inderdaad dan kom je er niet uit)..

keep up the good work (oo nee dat mocht niet)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

mmm, waarom krijg ik alleen maar winamp vis not running te zien? wélke vis moet dan aanstaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt der ook nog een versie uit voor 95/98 ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik vind zelf het programa niet echt super werken. het opslaan van screens wil niet echt.. als je 1 keer verkeert klikt kan je opnieuw beginnen :( voor grafisch is het wel mooi gedaan. verder vind ik het nero ding wel erg handig! mischien iets voor smarty! :) smarty vind ik persoonlijk makkelijker te bedienen.

en het loopt een beetje vaak vast.. eens in de 3 min ongeveer (alleen als je bezig bent met screens instellen!)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

BaRF schreef op 25 augustus 2002 @ 12:38:
mmm, waarom krijg ik alleen maar winamp vis not running te zien? wélke vis moet dan aanstaan???
je moet ff de winamp_vis.dll naar je winamp\plugins zetten en dan runnen!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Ik heb nog wel een paar op/aanmerkingen.
  • Het is een erg makkelijk programma om te bedienen. Goed over nagedacht
  • het vreet CPU-power, maar dat geef je ook al aan in de EULA bij de installatie.
  • in de EULA staan een paar grammatica fouten en bij de installer zelf een typefout (Pictures) in de omschrijving van de Sample Backgrounds.
  • Telkens wanneer je een plugin toevoegd, valt het kopje Data weer dicht.
  • Bij de Network Traffic Plugin wordt de data opgeslagen in een signed-32-bit-integer, waardoor de teller loopt van 0 - 2 mld en dan van -2mld naar 2 mld etc.
  • het programma wil nogal eens crashen wanneer je veel aan het schuiven bent (mem-leak??)
Verder heb ik het saven etc nog niet getest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Feature request:
Kan de netwerk traffic meter ook in KB/S en/of MB/S ipv bytes/sec, tis nogal lastig om te lezen hoeveel je haalt als je 8 mb/sec aan het verplaatsen bent :o

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

@ ME dat kan je met de config gewoon veranderen hoor is hier ook goed gegaan...

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
je kunt aangeven dat je een conversie wilt van bijv bytes naar Kbytes
Je klikt op het text vlak en dan geef je bij de properties aan dat Convert (bij data conversion) "1-Yes" wordt.
Dan stel je ook je begin en eind waarden in (bijv Bytes => kBytes)

Nog een foutje in het programma.....
Je kunt een plaatje niet meer weghalen, alleen veranderen. Hiervoor gebruik ik dus een "blank"plaatje.
Verder duurt het saven ongeveer 30 sec waarin de hdd enorm staat te ratelen.

Nog een feature request.
Zou je kunnen maken dat je text over meer dan 1 regel kunt uitsmeren. Met het weerbericht is dat wel makkelijk.
En staat er op de to-do lijst ook een export filter, waarin je je gemaakt display kunt runnen als stand-alone programma?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder duurt het saven ongeveer 30 sec waarin de hdd enorm staat te ratelen.
Ik weet het ik heb me er al meerdere malen op gestort maar als ik met de debugger klaar zit om uit te vogelen wat ie nou allemaal aan het doen is (hij zet'n paar regkeys thats all dat hoeft geen 30 sec te duren vond ik ook al) dan is ie rete snel grmbl..
En staat er op de to-do lijst ook een export filter, waarin je je gemaakt display kunt runnen als stand-alone programma?
Ik geloof niet ik helemaal snap wat je wilt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je kunt nu heel mooi in je studio omgeving een leuke layout bij elkaar klikken. maar helemaal mooi zou zijn wanneer je die zou kunnen "compileren" tot een standalone programma wat je op de achter grond zou kunnen draaien wanneer je je PC opstart bijvoorbeeld.
Dus dat de studio omgeving je editor is en je een kleine (snellere) versie hebt die een config filteje inleest en dan werkt. Vergelijkbaar met het SFX-maken van een zipfile, zodat je geen winzip nodig hebt voor het uitpakken of een exe file die een flash animatie bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan je design de display qeue in schieten zodat ie iedere X seconden voorbij komt ook als je de designer hebt afgesloten.. dat was het idee er ene beetje achter dat je niet de hele tijd de designer open hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik had die display que nog helemaal niet gezien.
Is inderdaad wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HELP!!!
als ik de design studio start onder win2k krijg ik dit:

designer_v1.exe has generated errors and wil be closed by windows

wat gaat er fout??? kan geen fout vinden in de error.log (is zelfs leeg...)
Ik heb netjes DLportIO draaien en ms xml 4.0, maar niks...
wat gaat er fout???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak ook geen error.log aan dus dunno waar ie vandaan komt maar van mij krijg je 'm niet :Y) Je hebt wel de lcdservice draaien? heb je al 'n display configured? of kom je zo ver niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

deepbass909 schreef op 25 augustus 2002 @ 21:09:
HELP!!!
als ik de design studio start onder win2k krijg ik dit:

designer_v1.exe has generated errors and wil be closed by windows

wat gaat er fout??? kan geen fout vinden in de error.log (is zelfs leeg...)
Ik heb netjes DLportIO draaien en ms xml 4.0, maar niks...
wat gaat er fout???
Je moet eerst die Service laden ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 21:11:
Ik maak ook geen error.log aan dus dunno waar ie vandaan komt maar van mij krijg je 'm niet :Y) Je hebt wel de lcdservice draaien? heb je al 'n display configured? of kom je zo ver niet eens?
Ik start de service, en als ik dan de designstudio wil starten geeft ie die fout (nu meldt ie dan de service niet kan vinden... terwijl die wel gestart is...)

vaag allemaal

oh ja, ik kan dus ook geen display configuren, want daar kom ik inderdaad niet bij in de buurt, en die error.log wordt gemaakt door win2k, maar daar staat niks in

edit:
ok nieuwe ontwikkeling... in debug mode doet ie het nu ineens wel...:?
we gaan door...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nog een feature request...
Voor de grafische displays de mogelijkheid om een grafiekje te tekenen van bijvoorbeeld de CPU load. In de text-displays mogelijk ook, maar dan met een eigen gegenereerd font, net zoals de equalizer in de winamp plugin.
En de mogelijk heid om de CPU-load neer te zetten (eventueel de loads, bij dual) en de mogelijkheid om aan bepaalde gebeurtenissen een interrupt toe te kennen, zodat een bepaald scherm bovenaan in de que komt te staan. Bijv een nieuwe text van KNMI-plugin of een mailtje wat binnenkomt in een nog te schrijven plugin.
Zijn er verder al standaard schema's voor de aansluiting van drukknoppen, zodat je door een aantal vensters kunt navigeren. Bijvoorbeeld 4 knoppen, die als pijltjes toetsen geïnterpreteerd kunnen worden.
Dit laatste is natuurlijk een dusdanig ingrijpende uitbreiding, dat ik me afvraag of het met deze opzet haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit laatste is natuurlijk een dusdanig ingrijpende uitbreiding, dat ik me afvraag of het met deze opzet haalbaar is.
Nou 't zit zo 't ding is volledig in modules gemaakt dus als 'n stuk me niet bevalt dan ruk ik 't eruit en maak er wat anders voor, die queue manager die er nu in zit is well laten we eerlijk zijn een beetje knullig ding. hij werkt maar dat is ook allles. Een fatsoenlijke (event based) que staat redelijk hoog op m'n todo list, maar ik wil eerst even deze code base stable hebben voor ik er weer extra features in ga gieten. 't plan is momenteel als volgend:
1) Deze code base stable krijgen
2) Data SDK gereed maken voor release / Site 'n beetje vriendelijker inrichten zodat ik daar evt wat coole 3th party plugins kan linken. (er is momenteel 1 dev'er met 'n pre rel sdk en die had in 'n avondje 'n batterij status plugin voor z'n notebook gemaakt dus het is *ECHT* makkelijk :Y) )
3) Screen plugins SDK (deze zal nog wat vaag zijn voor je maar in due que manager heb je nu 'n menutje zitten waar je nu allene Designer kan kiezen, kan je ook andere apps in kwijt die verder totaal niets met de designer te maken hebben, je krijgt een pointer naar het lcd device waar je dan zelf text/plaatjes op kan knallen naar smaak.)
4) 1.1 Release met uitgebreidere que manager/knopjes support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 09:44

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Kun je ook een plugin maken voor andere types LCD's? Dus met andere controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat is mogelijk, alleen zal die SDK als laatste komen waarschijnlijk, die zelfde knakker van die batterijen plugin is nu bezig met 'n KS0108 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Mooi want ivm de inkoopactie van Zwahiel, hebben een aantal mensen een LCD die niet helemaal compatible is met software als smartie, dus is het misschien mogelijk om voor dit programma een plugin te schrijven.
Zie hier voor het topic van Zwahiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
THPSrulez schreef op 25 augustus 2002 @ 21:50:
Kun je ook een plugin maken voor andere types LCD's? Dus met andere controllers?
D'r zit al support in voor:
  • HD44780
  • T6963c
  • ACS1375(BG Micro VFD)
  • Matrix Orbital
  • SED1330
Dus welk display zou jij dan nog graag supported zien, vraag ik me dan af.
* TD-er vind het al een hele lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Voor:
HD66712
Zie topic van mijn link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 25 augustus 2002 @ 21:56:
Dus welk display zou jij dan nog graag supported zien, vraag ik me dan af.
* TD-er vind het al een hele lijst.
'k heb requests gehad voor noritake grafishe VFD's, KS0108, HD61830 en daar is dan nu HD66712 bij gekomen.. dus vraag genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die designer is vet :9~ Heb net dat 'demo'filmpje op je site eens bekeken Yarvieh, en dat ziet er impressive uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou Yarvieh klinkt allemaal heel erg goed waar je mee bezig bent, laat je niet gek maken hoor rustig aan dan breekt het lijntje niet, met de handleiding erbij is er zeer goed mee te werken hieronder effe een link naar een foto'tje van mijn display met jouw proggie en mijn display met zotty's proggie (moet nog een nieuwe foto op want dis was dat ik aan het testen was) en op die pagina moet nog meer gaan komen .... (ben geen programmeur, ook niet op html gebied dus let niet op de opmaak van de pagina...)
http://80.247.216.29/Ruud/HTML/graphic_lcd.htm
je kan er ook via mijn pagina komen http://www.haller.nl/ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Weet niet of je er al aan gedacht had/mee bezig was geweest ... maar support voor Winamp3 ? Zo wel fijn zijn ... :Y)

Ben misschien al de zoveelste, maar is winamp3 ZOVEEL anders dan winamp2 ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jeuuron schreef op 25 augustus 2002 @ 14:06:
[...]

je moet ff de winamp_vis.dll naar je winamp\plugins zetten en dan runnen!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de designer gebruikt om een aantal mooie designs in mn queue te zetten.
alles is gesaved. (loopt vaak vast na openen nieuwe design)
zodra ik echter de designer afsluit zie ik gelijk niets meer op mn lcd.

ik heb de service al gestopt en overnieuw gestart maar basta....
bij het runnen in debug mode gaat alles goed en vind hij ook alles totdat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/lcd.jpg

yarvieh? wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben misschien al de zoveelste, maar is winamp3 ZOVEEL anders dan winamp2 ?
Ja winamp3 is heel erg anders dan winamp2 en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt 'n verbetering. Support voor wa3 is very very very low prio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
Ja winamp3 is heel erg anders dan winamp2 en om eerlijk te zijn vind ik het niet echt 'n verbetering. Support voor wa3 is very very very low prio
dat zie je bij meer programmas :) ikzelf vind btw winamp3 ok nog niet de moeite om over te stappen hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de designer gebruikt om een aantal mooie designs in mn queue te zetten. alles is gesaved.
Heb je ze alleen gesaved of ook daadwerkelijk in de queue gezet? (rechts klikken op je display en dan iets van manage queue)
(loopt vaak vast na openen nieuwe design)
dat is hopelijk verholpen in 1.0.18 maar als je er nog steeds last van hebt moet je even gillen
yarvieh? wat doe ik fout?
Geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reboot did the trick..

start service geeft nu keurig mn queue weer op de lcd..

lache progje... ben zeer benieuwd naar een bug-free versie en plugins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THPSrulez

THPSrulez

Nog ffies over die HD66712 controller, die zou dus backwards compatible moeten zijn met de HD44780 alleen hebben we problemen met lijn 2 en 3, maar nu heeft Dissection blijkbaar iets gevonden waardoor dat zou kunnen komen, hier ff het stukje waar het om gaat:
Lines 2 and 3 are mixed up on my display?
This is due to the "Autoline Wrap" feature of the display not being turned on.
Create an event as follows:
- Event "Sys->On Start"
- Event parameters "" (none availabe)
- Action "Dsp->Process Commands"
- Action parameters "AutoLineWrapOn"

Please note that multiple commands can be sent at the same time,
so you can append the data from the next FAQ to this,
so that Action parameters says "AutoLineWrapOn,CursorBlinkingBlockOff,CursorUnderlineOff"
Is het als je dit hebt misschien makkelijk om die plugin te maken, door zoiets toe te voegen aan de HD44780
plugin, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy heeft 't al es uit gezocht voor lcdinf, overleg wel ff met 'm als ie terug is van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook met VB een plugin maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup sterker nog 70% van de plugs die je mee geleverd krijgt zijn in vb gemaakt, de rest is in VC.maar ook de delphi/cpp builder mensen moeten als het goed is plugins kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kewl, kan niet w88 op de api, dan kan ik lekker aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
't probleem is 'n bietje dat ik de docs/samples nog niet rond heb maar als je zegt ik ben 'n die hard bikkel met' n beetje email support lukt 't me ook wel zou ik zeggen mail me ff we'll work somehting out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 12:12:
't probleem is 'n bietje dat ik de docs/samples nog niet rond heb maar als je zegt ik ben 'n die hard bikkel met' n beetje email support lukt 't me ook wel zou ik zeggen mail me ff we'll work somehting out.
dat zou wel kewl zijn ja. maar dat word natuurlijk weer lastig voor jouw als er ineens aantal mensen gaan mailen (bovenop de mailtjes die je sowiezo al krijgt :D ). maar ik zou et graag wel eens proberen ja :)

(en maybe als ik het doorheb dat ik kan helpen met samples/docs? )

(heb je ff toegevoegd op icq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik kan 't hebben ben vrij selectief met het beantwoorden van email ;) icq heeft niet zo veel zin aangezien ik 80% van de tijd niet in de buurt van die pc ben ;) email werkt beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Mmm, ik zou toch ook wel graag een gooi doen om zelf vb plugs te maken :) Kun je gewoon elke data naar de output sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels klein nederlands verhaaltje in elkaar gedraait om vb'ers op gang te helpen, VC heb ik ook 'n beknopt sampletje, iedereen die intresse heeft moet maar mailen. Ik verwacht alleen wel dat de mensen die mailen wel enige ervaring hebben met vb de tijd om iedereen de basics uit te leggen heb ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

[NUT]

Heppiedepeppie

Yarvieh! maatje! TOPPIE! :D

ik vroeg me al af wanneer je je proggie nu eens zou releasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Laatst online: 04-07 23:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Yarvieh en misschien iemand anders... Ik had versie 1.0.17 geinstalleerd staan en die werkte perfect.. nou komt er een nieuwe versie... ik de oude deinstalleren en de nieuwe installeren lijkt niks aan de hand totdat ik de nieuwe als service wil installeren of starten... de oude service staat er nog en die krijg ik toch niet weg zeg.... plz help me hoe krijg ik de oude service weg of hoe kan ik de verwijzing in de oude service omzetten (betreft alleen een bestandsnaam die geen .17 maar .18 in de naam moet hebben ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Ik krijg deze melding als ik het proggy opstart.

DLPortio en XML zijn geinstalleerd ... ik vergeet vast iets. Draai onder WinXP ...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/LCDStudio%20Error.JPG

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:33:

DLPortio en XML zijn geinstalleerd ... ik vergeet vast iets. Draai onder WinXP ...

[afbeelding]
/me heeft hetzelfde.... met .18 1.0.16 werkte wel...

Btw yarvieh! hoe in jou test progje voor graphische lcds bij test 2 heb je gewoon Donkere pixels lichte en een beetje grijze... ,hoe krijg je die grijze? kan je die gewoon met een bepaalde kleur in photoshop maken zodat ik zelf daarvan een background voor lcdstudio kan maken..of moet je zit er in die plaatjes iets geprogrammeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:33:

[afbeelding]
heb je de "quickstart guide" gevolgd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Daar komtie niet eens .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:46:
[...]

/me heeft hetzelfde.... met .18 1.0.16 werkte wel...

Btw yarvieh! hoe in jou test progje voor graphische lcds bij test 2 heb je gewoon Donkere pixels lichte en een beetje grijze... ,hoe krijg je die grijze? kan je die gewoon met een bepaalde kleur in photoshop maken zodat ik zelf daarvan een background voor lcdstudio kan maken..of moet je zit er in die plaatjes iets geprogrammeerd?
sed133x kan 1 grijstint. het scherm werkt met layers. bij de init kun je dat instellen. 2 layers graphic of 1 graphic en 1 text. Als je dan 2 graphic layers hebt dan kun je er 1 in grijstinten laten doen. als je dan die andere gewoon egbruikt dan heb je dus zwart en grijs. dat kun je uitproberen met het test-programmatje van Pollin.
(bij mijn weten is trouwens alleen de sed133x die dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me niet bewust dat ik ergens grijstinten gebruik? in sommige plaatjes die ik gepost heb lijkt he wel zo door dat de schempjes altijd wel wat last van ghosting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee, dat test progje van jou waar je ook lcd wiring mee kan veranderen en dan zijn er 3 testjes vij de 2e test zie ok op mn sed balken die dan donker naar licht en weer onder gaan... zijn echt grijstinten... net zoals bij pollins progje.. op GRAU kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezichts bedrog gok ik? dingen horen allemaal zwart te zijn maar door het wave patroontje zie je wellicht grijstinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/test.jpg

Ik heb snel ff getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Yarvieh is het ook mogelijk die service te verwijderen want volgens mij hebben darklord666 en Superluuk er ook last van hij verwijderd de oude service niet en de nieuwe staat in een ander pad met de zelfde naam en die kan hij dus uit de services van XP vandaan niet vinden en voila werkt niet meer

als jullie nu in debug opstarten werkt het wel weer.... let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

BTW als ik de service automatisch laat starten gaat hij bij het opstarten eerst werken en als hij bijna klaar is loopt hij vast of zo iets want dan wordt er niet meer gerefreshed terwijl windows zegt dat de service wel draait.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

[quote]Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:09:
nee nee, dat test progje van jou waar je ook lcd wiring mee kan veranderen [quote]

Vertel...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja uh heb het hier op mn schijf staan ,en dat was volgens mij van yarvieh... gewoon test progje... en alleen voor het test progje kan je lcd wiring instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Testprogje gebruikt eigenlijk de zelfde (OUDE!!) driver als lcd studio.. ik raad 't af die 2 door elkaar te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

maar die oude service wordt niet gewist door de uninstaller en ik krijg hem met de hand niet weg ...... en die service verwijst naar een exe file in de OUDE dir en dan moet ik met een dir gaan werken waar het versie nummer inzit van de oude versie... anders wil het niet (btw ik heb het wel weer werken hoor ...

BTW als ik de service automatisch laat starten gaat hij bij het opstarten eerst werken en als hij bijna klaar is loopt hij vast of zo iets want dan wordt er niet meer gerefreshed terwijl windows zegt dat de service wel draait.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet getest maar volgens mij werkt het wel als je met de nieuwe versie de oude verwijderd (lcdservice -remove met de hand ff starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
Woei ... hij start op ...
Nu moet ik alleen nog wat op me VFD krijgen ;)

Helaas ff geen tijd voor ... morgen maar eens sjekke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm ga ik morgen proberen Yarvieh ik ga nu tikken thanks voor de tip die had ik nog niet geprobeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:17:
[...]
Haleluja ;)

WA3 sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou ik denk dat ik er uit ben.

lcdservice -remove werkt goed om de service te verwijderen.

en om de service automatisch te laten starten moet je wachten met inloggen bij XP op de LCD service tot die gestart is (beweging op je display) en dat gaat perfect.....
en ik heb de install dir meteen even een andere naam gegeven (LCD studio) zodat ik niet meer versie afhankelijk ben ... moet goed gaan zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

weinig reactie... is waarschijnlijk niet interessant genoeg dan.....

Verwijderd

nou heb nu versie... 19 geinstalleerd,en die werkt al weer een beetje :P

ik krijg hem alleen aan de gang met debug mode ,start service werkt dus niet :(

ik kan ook winamp stuff op me lcd laten komen en dat werkt dan goed ... alleen als ik iets nieuws wil instaleren. door op rechter muisknop op data te doen en dan NEW dan kapt het progje ermee en komt er dit te staan :Fout Opgetreden : test 1 module ?!?!

wel jammer want versie ..19 is al veeeeeeeeeeel minder cpu vretend als ..16

Verwijderd

Topicstarter
Die New->crash moet ik thuis even na kijken, start service werkt waarschijnlijk wel weer als je 'm eerst even removed (lcdservice -remove) en daaarna weer de snelkoppeling install service doet, tevens zou je nu ook 'n invisible mode moeten hebben dan draait ie gewoon in debug mode maar zonder dat irri venstertje.

Verwijderd

ohja invisible mode werkt ook.. zal kijken of start service nog zo aan de gang krijg,maar dat is niet het ergste wat er is ... NEW--> crash is wel iri ja, en cpu ofzo word ook helemaal niet belast ,echt meteen als ik erop klik sluit ie alles af ..

• TDLofCC
Moet thuis ook weer ff aan de gang ...

Ben ff te druk bezig geweest met maken van behuizing voor me VFD :)

Verwijderd

Topicstarter
Superluuk probeer deze designer es? crash weg dan? (ik zit ook maar wat te gokken wat er fout gaat bij je) http://www.lcdstudio.com/Designer_V1.exe

Verwijderd

nog steeds crash :(

nog wat iri info wat windows zegt: geen idee of je er iets zinnigs in staat:

In test1 Module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

AppName: designer_v1.exe AppVer: 1.0.0.1 ModName: rpcrt4.dll

Verwijderd

ok, hier mijn eerste plugin (met veel dank aan Yarvieh natuurlijk :) )

Het is een msn-Plugin
Het doet nog niet zo geweldig veel, maar het werkt en het kan uitgebreid worden ;)
(het is ook nog een zware beta-versie :) )

Msn_Plugin v1.0b Setup.exe

Enige problemen, meteen melden dan natuurlijk ;)

Wat er in zit:
-Jouw status
-Het aantal mensen in je lijst
-Het aantal ongelezen e-mails in je inbox
-Je nick
-Je logon-naam (je email-adres)

Wat er nog moet komen:
-Status-change-meldingen
-andere dingen ?..... :)

edit: Probleempje met de installer gefixed
Pagina: 1 2 Laatste