[WC] Karwei waterkoeling, voor 10 euro. [pics inside]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56669

Topicstarter
Het wonder van de wereld is gekomen waterkoeling voor 10 euro, geloof je het niet hier komen pics

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/8.jpg

Hij wint waarschijnlijk niet de schoonheidswedstrijd, maar hij werkt perfect. >:)

En dat voor 10 euro. Het is Bodemplaat voor een kraan, om te monteren op de muur. Dit is te verkrijgen bij de plaatselijke doe het zelf zaak :+

Temps in 10 minuten.

Pics gemaakt door PLeX :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 56669 op 24-08-2002 16:38 . Reden: copyright pics er ff bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Orgineel!!! Tweaker of the Year! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

w000t ziet er vet uit :D nu nog een radiatortje van de sloop, een paar fans erop en klaar ben je :D
(wat voor pomp gebruik je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
lol, ziet er strak uit..
Maar die 10 euro is dat inclusief waterpomp? lijkt me niet toch?
En waar blijven die temps?!?!?!?! ;)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 21388 schreef op 24 augustus 2002 @ 16:38:
w000t ziet er vet uit :D nu nog een radiatortje van de sloop, een paar fans erop en klaar ben je :D
(wat voor pomp gebruik je?)
Ik gebruik een Garden 400 liter per uur, zo'n aquarium pompje... heb gewoon het simpelste ff gepakt om te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

Anoniem: 56669 schreef op 24 augustus 2002 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik een Garden 400 liter per uur, zo'n aquarium pompje... heb gewoon het simpelste ff gepakt om te testen....
Ah nu de temps nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Stukje stupid tekst geschrapt....

Ben weer dom aan het denken.. :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39880

Anoniem: 56669 schreef op 24 augustus 2002 @ 16:42:
[...]

die zat dus niet bij de 10 euro in :P

verder errug origineel... keep on cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hebbie dat stuk koper nog "gelapped" om hem gladder te maken?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEMPS!! :X :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 12:02

Memendo

V4-power/Team BSD

volgens mij zijn je 10 min al een tijdje om dus: TEMPS

of doet ie het niet meer ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Volgens mij is de pc gecrashed >:)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De onderkant is idd gelapt, mooi gepolijst.

Hier de temps.... (straks nog temps met koe... }:O )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Ik mis de specs vd pc.. Wat voor cpu etc.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De specs van de pc zijn:

Xp1800
Msi K7t266 Pro2
256 Mb Ddr Twinmos
Msi Geforce 4 Ti4400
20 Gb hdd 7200 Rpm

Temps met koe :)
Mijn clock staat niet goed vanwege m`n oc pogingen (Cmos clearen enzo)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/desktop.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
30 graden is een goeie temp voor zo'n cheapie setup.. nice work :)
Cheapie waterkoeling setup bedoel ik dus he :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onze 1ste poging (PLeX en ik) was minder suc6vol het water liep over de processor/L1,2,brugge enzv./socket.
Toen ik de pc aanzette hoorde ik wat geknetter :S bleek de bovenste koppeling niet strak genoeg aangedraaid te zijn.
Nooit geweten dat een AMD processor waterproof is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30 graden stressed is wel erg laag. Ik haal dat niet op 1800+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32
Nette aktie. Alleen kost het natuurlijk nog wel wat extra geld om de pc zo te maken dat je hem normaal kan gebruiken. Het lijkt me niet optimaal om een emmer naast een onbedekt moederbord te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Anoniem: 5897 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:21:
30 graden stressed is wel erg laag. Ik haal dat niet op 1800+.
Hij heeft dan ook een blok ijs in z'n emmer gegooit...

Mac11 kan je ff een lijstje maken met alle shit die je hebt gebruikt en hoeveel het ongeveer kostte?

Denk je dat je nog een goedkoop alternatief voor een rad gaat maken? Behalve natuurlijk een bong want dat is niet echt ideaal...

Hoe heb je die 2 dingen aan elkaar gemaakt? Hardsoldeer? Gewoon soldeer? Kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:29:
[...]

We hadden even nix anders om water te transporteren naar de test opstelling. Het water was aan het einde van test run 1 al 33 graden, dus toen hebben we nieuw water er in gedaan... dacht je nou echt dat we er vanille ijs in zouden doen?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ah, dan snap ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 20:21
Leuk bedacht, mooie temps, ben onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Mac11 kan je ff een lijstje maken met alle shit die je hebt gebruikt en hoeveel het ongeveer kostte?

Denk je dat je nog een goedkoop alternatief voor een rad gaat maken? Behalve natuurlijk een bong want dat is niet echt ideaal...

Hoe heb je die 2 dingen aan elkaar gemaakt? Hardsoldeer? Gewoon soldeer? Kit?
Ok hier komt de lijst nu ga ik er wel vanuit dat je een pomp en slangen al hebt :)

-Grondplaat 3/4 x 22mm uitgang/ingang
-3/4 naar 15 mm koppeling met schroefdraad
-Knie van 22mm naar 22mm
-Bus van 22mm naar 15mm
-Bus van 15mm naar 12mm x2
-Koperen buis van 15mm
-Koperen buis van 22mm
-Afdichtingstape
-Soldeertin (weet niet wat voor type)gekocht bij karwei van het merk Karwei © :?
-Aluminium hoek profiel van 10mm voor montage koelblok op Cpu
over dat solderen dat heb ik met een gasbrander gedaan. :Y)

Ik moet zeggen dat ik het meeste van deze dingen al in de hoek had liggen wegens onze verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je hardsoldeer gebruikt dan? Wat heeft het anders voor nut om met een gasbrander te gaan solderen? En waarom geen kit?

En mensen moeten niet echt onder de indruk zijn van deze temps want het water wordt dus niet gekoelt en je weet de start temp van het water niet... Ik neem aan 18 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ongeloofelijk. Voor 10 euro zo'n temp.
Komt natuurlijk ook omdat de boel open ligt, en der dus geen warmte blijft hangen.
Dit is leuk voor even. maar uiteidelijk zal de boel zo behoorlijk verstoffen (stof geleid stroom....)
Enig idee al hoe je dit in een kast gaat bouwen ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Start temp was 18 graden water, en koe had ook niet zolang gedraaid, maar nu draaid de pc al ruim een half uur, en de temp's blijven goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martijn12345 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:48:
Ongeloofelijk. Voor 10 euro zo'n temp.
Komt natuurlijk ook omdat de boel open ligt, en der dus geen warmte blijft hangen.
Dit is leuk voor even. maar uiteidelijk zal de boel zo behoorlijk verstoffen (stof geleid stroom....)
Enig idee al hoe je dit in een kast gaat bouwen ?
We gaan binnenkort weer even kijken bij de Karwei voor een kastje ofzo :+

Dit is natuurlijk een test opstelling... er komt dus wel een kast omheen en dergelijke.. En natuurlijk stofzuigt me vriendin hier altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 07:32

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 56669 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:50:
Start temp was 18 graden water, en koe had ook niet zolang gedraaid, maar nu draaid de pc al ruim een half uur, en de temp's blijven goed
Is dat met of zonder ijs? Normaal gesproken, met een rad ofzo, zal je water ergens tussen de 25 - 35 graden zitten. In jouw setup zal dat veel lager zijn, omdat je ijs gebruikt. Niet echt representatief dus...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Whuzz schreef op 24 augustus 2002 @ 17:53:
[...]

Is dat met of zonder ijs? Normaal gesproken, met een rad ofzo, zal je water ergens tussen de 25 - 35 graden zitten. In jouw setup zal dat veel lager zijn, omdat je ijs gebruikt. Niet echt representatief dus...
Als je het topic nou even had gelezen, dan had je geweten dat de start temperatuur van het water 18 graden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij gebruikt geen ijs |:( Dat was een geintje...

Maar Mac11, jouw setup is dus niet stabiel he? Er is helemaal nix wat het water koelt... Het zal dus heter en heter worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga trouwens maandag ook ff naar de doet het zelf, kijken of ik nog goedkoper een setup kan maken. Alleen zit ik een beetje met een pomp, ik heb er een in de vijver liggen maar die is 3000 liter per uur, dus dat is een beetje overkill. Zal eens kijken bij de vijvershit, anders boerenbond ofzo, hoeveel kost zo'n klein ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 18:00:
Ik ga trouwens maandag ook ff naar de doet het zelf, kijken of ik nog goedkoper een setup kan maken. Alleen zit ik een beetje met een pomp, ik heb er een in de vijver liggen maar die is 3000 liter per uur, dus dat is een beetje overkill. Zal eens kijken bij de vijvershit, anders boerenbond ofzo, hoeveel kost zo'n klein ding?
Dat is inderdaad een beetje overkill. Dit pompje wat wij gebruiken hebben we 2 a 3 jaar trug gekocht, en koste ongeveer 30 gulden. Het is maar 400 liter per uur, en houd um koel. Maar jah. Meer liter per uur zorgt wel voor betere koeling. Ook is het belangrijk dat je de onderkant van die grondplaat goed schuurt, zodat ie vlak is en meer contact heeft met de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah ik zal em wel ff polijsten, ik heb een polijstschijfje voor op me dremel maakt em echt perfect glad, dan kan je jezelf erin zien...

Maar echt veel heb je dus niet nodig voor een wc.

Maar de rad? Misschien wat kopere buizen aan elkaar maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had ook ens zon soort blokkie gemaakt
dat koelde kut (50 graden zonder ijs)dus nu een dragohn orb uitgefreesd, dat werkt wel beter, ik ben ook aleen de prijs kwijtgeweest van een fan en een pompje, meer niet (ja en me ouwe dragon orb, maar dat boeit niet) nu issie 37-39 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 18:08:
Jah ik zal em wel ff polijsten, ik heb een polijstschijfje voor op me dremel maakt em echt perfect glad, dan kan je jezelf erin zien...

Maar echt veel heb je dus niet nodig voor een wc.

Maar de rad? Misschien wat kopere buizen aan elkaar maken ofzo?
Ja ik zat zelf te denken aan een radiator van de sloop, of eventueel een bong maar ik ga ook welles naar een Lan dus is een bong niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_ferry_ schreef op 24 augustus 2002 @ 18:13:
ik had ook ens zon soort blokkie gemaakt
dat koelde kut (50 graden zonder ijs)dus nu een dragohn orb uitgefreesd, dat werkt wel beter, ik ben ook aleen de prijs kwijtgeweest van een fan en een pompje, meer niet (ja en me ouwe dragon orb, maar dat boeit niet) nu issie 37-39 graden
Klopt bij mij koelde het eerst ook kl*te dat kwam dus omdat ik alleen maar de onderkant snel geschuurd en gepolijst (kon mezelf zien) had, zat al snel op een temp van 49 graden.
Wat bleek nou dat er precies bij die cpu een bolling in het materiaal zat |:
Kon ik zien dmv het schuurpapier op een vlakke tafel te leggen en het blok zegmaar over het schuurpapier te wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind bong ook niet echt iets, er verdampt zoveel water dat je behang er na een paar dagen vanzelf af komt, om over het geluid nog maar niet te spreken.

Als je aan een rad kan komen, ik lust er ook wel een. Ik heb hier op de sloop al gekeken maar het was niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 5897 schreef op 24 augustus 2002 @ 16:37:
Orgineel!!! Tweaker of the Year! :+
Mwa, dit hebben al meer mensen gemaakt, waaronder ik :P

Maar nu heb ik een mooi koper blokje gemaakt van een mini copper orb :)
en dat heeft me maar 5 euro gekost :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga maandag ff bellen met de sloop hiero in de buurt eerst ff zeker weten of ze wel wat van dat spul hebben anders ga ik er voor niks heen.

temp van cpu = 44 graden, water = 32 vreemd het lijkt net of de cpu temp gelijk op gaat met de watertemp alleen met een verschil van 12/13 graden.

Wat ook vreemd is, als ik een 80mm fan boven m`n koelblok houd dan daalt m`n temperatuur redelijk snel het lijkt net of de temperatuur onder de socket blijft hangen en als ik dus die fan er boven houd dat de lucht verfrist word onder de socket.
m`n moederbord ligt ook plat en warme lucht stijgt dus blijft het gevangen onder de processor.
(hebben meer WC mensen hier last van?)
Heb eigenlijk een programma`tje nodig dat ik de on die temps van de processor kon lezen maar die is er waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt me logisch dat je water temp gelijk omhoog gaat met je cpu temp, je water warmt steeds verder op. Je moet iets hebben om je water te koelen anders blijft het stijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Anoniem: 56669 schreef op 24 augustus 2002 @ 18:40:
Ik ga maandag ff bellen met de sloop hiero in de buurt eerst ff zeker weten of ze wel wat van dat spul hebben anders ga ik er voor niks heen.

temp van cpu = 44 graden, water = 32 vreemd het lijkt net of de cpu temp gelijk op gaat met de watertemp alleen met een verschil van 12/13 graden.

Wat ook vreemd is, als ik een 80mm fan boven m`n koelblok houd dan daalt m`n temperatuur redelijk snel het lijkt net of de temperatuur onder de socket blijft hangen en als ik dus die fan er boven houd dat de lucht verfrist word onder de socket.
m`n moederbord ligt ook plat en warme lucht stijgt dus blijft het gevangen onder de processor.
(hebben meer WC mensen hier last van?)
Heb eigenlijk een programma`tje nodig dat ik de on die temps van de processor kon lezen maar die is er waarschijnlijk niet
Dat komt dus omdat onderdelen van je chipset en je mobo warm worden, als daar geen lucht overheen stroomt worden die niet gekoeld en kunnen ze wel 90 graden worden, daardoor wordt je mobo warm en wordt ook je temp sensor opgewarmt.
Ik heb er zelf ook last van, ik heb een 80mm fan op me mobo gezet op 7 volt.

Me cpu is dat 44 graden idle, als ik de fan op 12 volt zet geeft me temp sensor 38 graden idle aan maar voor de rest scheelt het geen reet, alleen lawaai.

Dit is met een watertemp van 30 graden en een kamertemp van 25 graden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07
Hij is echt ph@ :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18605

Zeg Mac11, vergeet je niet een eervolle vermelding te geven aan de bedenker van jouw waterkoeling? Stond een tijdje geleden ook al hier op Tweakers. Precies hetzelfde. Zelfde blokje, zelfde bevestiging op het moederbord, zelfs dezelfde slangen. Alleen dan zonder soldeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol, give me the post.
echt waar ik heb em nog nooit gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29780

Ik heb mijn XP1800 op 29 graden celcius draaiend gehad. (temperatuur meting van het bios). En dat was met een spire cooler.

Probleem was alleen dat de kamer niet zo heel erg groot is en de temperatuur een paar graden opliep door de warmte die bijv mijn monitor produceerd.

Omdat die spire zoveel lawaai maakte heb ik nue en zalman en nu is de temperatuur iets van 47 graden celcius.

Het moraal van mijn verhaal is, dat ik 30 graden celcius met deze waterkoeling niet zo heel erg bijzonder vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Dat was vast ook in het begin... niet continu, dat haal je echt nooit..... 29 graden is die van mij ook, als ik hem aan zet jah, na een nacht rust....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PLeX schreef op 24 augustus 2002 @ 19:35:
Dat was vast ook in het begin... niet continu, dat haal je echt nooit..... 29 graden is die van mij ook, als ik hem aan zet jah, na een nacht rust....
inderdaad niet stressed, maar hij liet toch een pic van het bios zien? dan wordt ie ook nog gestressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
hij laat toch ook een pic zien van koe..... dat is 100% cpu gebruik.....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol een xp 1800 met een spire koeler op 29 graden ??
heb het nog nooit meegemaakt met spire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze ook al een keer voorbij zien komen jah, alleen bij die persoon werkte het dus niet echt. Hij gebruikte een AMD K6-2 500 die ik ook eerst ga gebruiken voordat ik mijn XP eraan doe. Eerst dat ding in elkaar zetten en perfect glad maken, dan testen op me hand. Dan op een AMD K6-2 en dan misschien op een zwaar ondergeclockte XP. En dan maar hopen dat ie niet gaat fikken, daarna kan ik de snelheid langzaam op laten lopen.

Alleen rad moet ik ff wat voor kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehehe maar vreemd genoeg koelde die spire beter dan mijn zalman nu. MAar die zalman draait dan ook op silent mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 19:59:
Ik heb deze ook al een keer voorbij zien komen jah, alleen bij die persoon werkte het dus niet echt. Hij gebruikte een AMD K6-2 500 die ik ook eerst ga gebruiken voordat ik mijn XP eraan doe. Eerst dat ding in elkaar zetten en perfect glad maken, dan testen op me hand. Dan op een AMD K6-2 en dan misschien op een zwaar ondergeclockte XP. En dan maar hopen dat ie niet gaat fikken, daarna kan ik de snelheid langzaam op laten lopen.

Alleen rad moet ik ff wat voor kijken...
Iid had ik ook beter kunne doen hij was dus niet geheel waterdicht.
Toen liep het water dus over m`n processor......
Maar als er water door zo`n ding loopt en je hebt er koelprut tussen (ik heb Titan silver grease) en hij zit goed op je processor dan kan er bijna niks mis gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hehe en dan zie je al die mensen met hun ingewikkelde kanaaltje door hun waterblok, En meneer hier pakt een achterplaat voor een kraan, en hoppekee, prima blokkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Hehe, kewl gedaan, en dat voor 10 pleuro'tjes. Ik wist btw niet eens dat jij hier ook zat.

:? Wat waren je temps met luchtkoeling?

:? Ben je er wel een heel stuk op vooruit gegaan?

[off-topic]
Weet jij wat over next LAN??? Maja... ik zie je denk ik wel weer eens, of zit je niet meer in Sneek op school?
[/off-topic]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22672

dat is dus gratis waterkoeling voor cj :P

raad es waar ik werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 13-06 21:25
Anoniem: 22672 schreef op 24 augustus 2002 @ 21:12:

als man hoer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Laatst online: 13-06 21:25
Anoniem: 22672 schreef op 24 augustus 2002 @ 21:12:

als man hoer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:47:
Heb je hardsoldeer gebruikt dan? Wat heeft het anders voor nut om met een gasbrander te gaan solderen? En waarom geen kit?
jij hebt nog nooit een leiding verlegd dus!

een koperleiding moet je altijd solderen als je geen knelkoppelingen gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Idd... iemand op niveau :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OliverBB schreef op 24 augustus 2002 @ 21:22:
[...]

jij hebt nog nooit een leiding verlegd dus!

een koperleiding moet je altijd solderen als je geen knelkoppelingen gebruikt!
Ik heb zeker wel ooit een leiding verlengt, maar ik gebruik altijd knelkoppelingen...

Maar waarom geen kit? En hoe solderen dan? Met gewone soldeer of met hardsoldeer, gewone soldeer lijkt me prima aangezien het water toch nooit erg warm zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
AtomicShockwave schreef op 24 augustus 2002 @ 20:26:
hehe en dan zie je al die mensen met hun ingewikkelde kanaaltje door hun waterblok, En meneer hier pakt een achterplaat voor een kraan, en hoppekee, prima blokkie
Jammer alleen dat ie van messing is, en messing geleidt voor geen meter warmte.

Maar natuurlijk wel genoeg om een athlon xp op standaard snelheid te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16804

Anoniem: 53253 schreef op 24 augustus 2002 @ 17:47:

En mensen moeten niet echt onder de indruk zijn van deze temps want het water wordt dus niet gekoelt en je weet de start temp van het water niet... Ik neem aan 18 graden?
Soldeer tin is nog steeds bedoelt om mee zacht te solderen, hardsolderen doet men anders. 8)7 Voordeel van zachtsolderen is dat je nu 200% zeker bent dat ie ook echt waterdicht is, lijkt mij best wel belangrijk. Verder neem ik aan dit dit een proefopstelling is, en het lijkt mij dat die emmer er niet altijd naast zal blijven. Ik denk dat de meeste alweer heel wat nieuwe ideen kunnen opdoen met als vb van zo'n low-budget waterkoeling. Klasse 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Ik vind hem gewoon kewl.

* PLeX reageert vanaaf niet meer want gaat nu de kroeg.. lekker feesten :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga toch maar een standaard wc maken, met blokkie van gameenergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

1 nadeel: zo'n grondplaat is toch van messing?
En messing heeft een onbegrijpelijk slechte warmtegeleiding.
Ik weet niet hoeveel dat scheelt met een koperen blokje.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/waterblokje38.jpg

Ik heb ook al eens zoiets geprobeerd.
Het mooie was dat ik de slangaansluiting er direkt boven in kon schroeven (zie plaatje).
Alleen had ik beter een 22mm uitloop aan de zijkant kunnen nemen. Nu is het een 15mm uitloop waardoor het koelvlak (waar het water tegen de bodem komt) eigenlijk te klein is.

Dus: neem een 22mm inlaat en uitloop, en koop een 22mm knietje (als dat al bestaat) en passende slangaansluitingen. Dan ben je met 4 onderdelen klaar. (Alleen heb je nog een kort stukje 22mm buis tussen grondplaat en knietje nodig).

(Ik kocht alles bij de bupro in Alkmaar maar bupro is geen landelijke keten - geloof ik. Hun slangkoppeling bestaat uit twee losse slangpilaren (die op het plaatje), met een wartel, voor ik meen 1euro80. Dan heb je dus in 1 keer goedkoop de slangpilaren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Anoniem: 787 schreef op 25 augustus 2002 @ 00:54:
1 nadeel: zo'n grondplaat is toch van messing?
En messing heeft een onbegrijpelijk slechte warmtegeleiding.
Ik weet niet hoeveel dat scheelt met een koperen blokje.

[afbeelding]

Ik heb ook al eens zoiets geprobeerd.
Het mooie was dat ik de slangaansluiting er direkt boven in kon schroeven (zie plaatje).
Alleen had ik beter een 22mm uitloop aan de zijkant kunnen nemen. Nu is het een 15mm uitloop waardoor het koelvlak (waar het water tegen de bodem komt) eigenlijk te klein is.

Dus: neem een 22mm inlaat en uitloop, en koop een 22mm knietje (als dat al bestaat) en passende slangaansluitingen. Dan ben je met 4 onderdelen klaar. (Alleen heb je nog een kort stukje 22mm buis tussen grondplaat en knietje nodig).

(Ik kocht alles bij de bupro in Alkmaar maar bupro is geen landelijke keten - geloof ik. Hun slangkoppeling bestaat uit twee losse slangpilaren (die op het plaatje), met een wartel, voor ik meen 1euro80. Dan heb je dus in 1 keer goedkoop de slangpilaren!)
Maar wat voor temps haalde jij dan, of was je chicken.... O-) vast niet... en hoe had jij hem bevestigt op het moederbord/socket.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Kan je niet het bedompie vervangen door een plaatje koper. Scheelt denk ik wel een hoop. Moet je wel wat zagen/dremelen en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit 'blokje' eerlijk gezegd helemaal niet uitgewerkt (ik heb al waterkoeling en ook al vier 'blokjes' in de rommeldoos).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/slangccc.jpg

Wat ik wil zeggen is dat je naar passende slangaansluitingen moet zoeken zodat het nog makkelijker na te bouwen is.
Die ene slangpilaar (in het midden van het plaatje) draai je namelijk direct in de grondplaat (met afdichtingstape), waar Mac11 nog allerlei verloopstukjes nodig had.

N.b.:
De andere slangpilaar past (als je de ril wegvijlt) direct in een 12mm gat (15mm lukt ook nog). Als je dus een 'haakse' slangaansluiting kwijt kunt op je moederbord heb je maar drie onderdelen nodig: 22x12mm (of 22x15mm) muurplaat + 22mm slangpilaar + 12/15mm slangpilaar. (De laatste soldeer je vast).

Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/slang0002ccccc.jpg
(En nee: dit heb ik niet getest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit (waar zit de editknop???)

Ik zit te klooïen met de maten: mijn muurplaat is 1/2 x 12mm, dus heeft de 'dikke' slangpilaar 1/2" draad (c. 15mm).

De 3/4"x22mm van Mac11 is nog dikker.
Of daar passende slangpilaren voor zijn weet ik niet (zal wel, maar vind ze maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Mijn eerste waterblokje was een dichtgelijmde Socket7 koeler. Kosten: vrijwel exact EUR 0,00

En mijn chipsetblokje (60K pic) is ook goed te gebruiken als CPU blok, en kost ook vrijwel niets. 1x 22mm soldeerkap, stukje koper, en 2 stukjes koperen pijp van 6.3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chimera2k2 schreef op 24 augustus 2002 @ 20:51:
Hehe, kewl gedaan, en dat voor 10 pleuro'tjes. Ik wist btw niet eens dat jij hier ook zat.

:? Wat waren je temps met luchtkoeling?

:? Ben je er wel een heel stuk op vooruit gegaan?

[off-topic]
Weet jij wat over next LAN??? Maja... ik zie je denk ik wel weer eens, of zit je niet meer in Sneek op school?
[/off-topic]
Mijn Temps met luchtkoeling was 40 graden Idle en rond de 55 Stressed
Dit was met m`n kast dicht en zonder airflow in m`n kast (behalve voeding)
Koeler was een Swiftech MCX462 met een kleine Ys-Tech fan erop.

Nu ben ik kwa Temp. er redelijk op vooruit gegaan alleen heb nog een rad. nodig :7

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/mcx462/MCX462-Uheader.jpg

[off-topic]
Erik zei dat die Lan in september was btw.
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 24 augustus 2002 @ 21:53:
[...]

Jammer alleen dat ie van messing is, en messing geleidt voor geen meter warmte.

Maar natuurlijk wel genoeg om een athlon xp op standaard snelheid te koelen.
Sorry bobo1on1 Messing valt niet te solderen dus zal het zeker weten van koper zijn lijkt mij.
Standaard snelheid ???? ik heb m`n XP op xp 2000 gezet met natuurlijk 1,85 core voltage toen werd ie 37 graden, met een watertemp. van 22 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Anoniem: 56669 schreef op 25 augustus 2002 @ 15:04:
[...]

Sorry bobo1on1 Messing valt niet te solderen dus zal het zeker weten van koper zijn lijkt mij.
Standaard snelheid ???? ik heb m`n XP op xp 2000 gezet met natuurlijk 1,85 core voltage toen werd ie 37 graden, met een watertemp. van 22 graden.
Het is wel van messing want koper is rood en dit is geel, en messing kun je wel solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hulde :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

mac11 dikke roelage
ik ben stik jaloers op iedereen met waterkoeling (dus met geld:)), dus ik ben vandaag dik aan het klussen geweest om je is lekker na te apen :P
het kost mij allemaal niets, want we waren druk bezig met verbouwing en alle puinhoop ligt er nog dus aan koperen buizen en bochtjes geen gebrek.
ik heb net alles passend enzo gemaakt, maar nu moet ik een manier vinden om alles vast te zetten op mn mobo.
2 vraagjes:
-hoe bind ik em aan mn pocessor.
-hoe groot is de kans dat ik em kapotblaas?
en laatste... errrrrrm weet ik niet meer owja:
- ik heb als pomp een klein dompelpompje gebruikt die daardoor lekker stil is (werd trouwens gebruikt door mn opa en oma op de camping als douchepompje voor een zon-opgewarmde djerrecan met water, dus ik ben lekker het aller goedkoopst uit, waterkoeling voor noppes in mijn geval dus :D)

ik ga nu mn pc uitdoen en dan ff kijken of ik zelf uitkan puzzelen of ik iets kan bedenken om et te bevestigen. maar alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben toch maar even aan het solderen geslagen (op het gasfornuis), en heb even getest.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/AAAmuurplaat+water.jpg
Die dikke waterstraal is van een 5Watt/300liter pompje - en dan zit er ook al een radiator tussen.

Ik heb het blokje even op een 1000Watt strijkbout gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/muurplaat-test.jpg
Die strijkzool kun je niet aanraken (water verdampt meteen onder luid gesis).
De 'voetplaat' kun je niet aanraken (ik meet >60 graden), maar 'het huis' kun je gewoon vastpakken. Het water is in 10 minuten van 25 naar 39 graden gestegen.

Conclusie: het koelt perfect.
Áls het zo maar op een moederbord past.
Bij een slot1 of slotA past het natuurlijk uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
NOH.... Mac11 0wnatjsz! :P Nieuwe Hype:

-Karwei waterkoeling
-Gamma Waterkoeling

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32994

hum ik ga is kijken wat er gebeurt als ik er een stoot ijs in gooi :P

mijn opstellinkje is wat duurder :P. maarja dat krijg je als je een groot deel gewoon koopt op inet. maar dat blokje dat is het m nou net dus bij jou. dat maakte het bij mij nou zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 61811 schreef op 25 augustus 2002 @ 17:51:
mac11 dikke roelage
ik ben stik jaloers op iedereen met waterkoeling (dus met geld:)), dus ik ben vandaag dik aan het klussen geweest om je is lekker na te apen :P
het kost mij allemaal niets, want we waren druk bezig met verbouwing en alle puinhoop ligt er nog dus aan koperen buizen en bochtjes geen gebrek.
ik heb net alles passend enzo gemaakt, maar nu moet ik een manier vinden om alles vast te zetten op mn mobo.
2 vraagjes:
-hoe bind ik em aan mn pocessor.
-hoe groot is de kans dat ik em kapotblaas?
en laatste... errrrrrm weet ik niet meer owja:
- ik heb als pomp een klein dompelpompje gebruikt die daardoor lekker stil is (werd trouwens gebruikt door mn opa en oma op de camping als douchepompje voor een zon-opgewarmde djerrecan met water, dus ik ben lekker het aller goedkoopst uit, waterkoeling voor noppes in mijn geval dus :D)

ik ga nu mn pc uitdoen en dan ff kijken of ik zelf uitkan puzzelen of ik iets kan bedenken om et te bevestigen. maar alvast bedankt :)
Hoe vast maken aan processor?

Ligt eraan, als je ff je socket erbij vermeld zou enorm helpen ik heb een Socket 462 maar in m`n mobo zitten 4 gaatjes hiermee kun je zegmaar die processor sandwichen met je waterkoeler/mobo ik heb het op die manier gedaan.

Als je geen gaten in je moederbord hebt moet je op een of andere manier hem bevestigen op je socket.
Hiermee ben ik zelf nog niet mee bezig geweest om dat ik namelijk al gaten heb in het moederbord heb en dit veel makkelijker te realiseren is.
Maar PLeX wou ook op een Socket 370 zo`n waterkoeling dus ik zal misschien binnenkort m`n ideeen of uitvoeringen hier wel weer ff posten.

Processor opblazen?

Als je de koeler goed monteerd op je processor en er stroomt water doorheen zal jouw processor nooit overhit raken.
Hieronder zal ik 1x neerzetten hoe ik te werk ben gegaan en wat het belangrijkste is.

eerst de benodigdheden:

-Grondplaat 3/4 x 22mm uitgang/ingang
-3/4 naar 15 mm koppeling met schroefdraad
-Knie van 22mm naar 22mm
-Bus van 22mm naar 15mm
-Bus van 15mm naar 12mm x2
-Koperen buis van 15mm
-Koperen buis van 22mm
-Afdichtingstape
-Soldeertin (weet niet wat voor type)gekocht bij karwei van het merk Karwei ©
-Aluminium hoek profiel van 10mm voor montage koelblok op Cpu
over dat solderen dat heb ik met een gasbrander gedaan.

Wat te doen:

Schuur eerst de onderplaat zo vlak mogelijk(leg het schuurpapier op een vlakke tafel en wrijf de bodemplaat er overheen) begin met grof schuur papier net zo lang todat de hele onderkant er bekrast uit ziet, daarna begin je met fijn schuurpapier (bv. 320) totdat de bodem er redelijk glad uitziet (tip: je kunt ook nog fijner gebruiken voor een nog beter resultaat).
Nadat je het goed vlakgemaakt hebt kun je het ook nog polijsten met koper/zilver poets dit heb ik ook gedaan op den duur kun je je erzelf inzien.

Daarna soldeer/schroef je alle verbindingen erop/erin met een gasbrander.
Let er wel op dat je afdichtingstape gebruikt tussen de schroefverbindingen!!

Dat Aluminium profiel wat je tussen de lijst ziet staan heb ik gebruikt voor het maken van de Bevestiging op het moederbord hieronder ff de pic.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflodewijk/3.jpg

Deze uitleg is niet super duidelijk maar iemand die er een klein beetje van afweet weet hoe hij moet solderen lukt het eventueel niet dan leg ik het zo nog een keer uit mail of post hier maar ff.

Verder kun je altijd nog je eigen creatieve geest gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zou je gedetailleerd uit kunnen leggen hoe je dat voetstukkie heb gemonteerd op je proc? Macconner en ik gaan dit vanwege de finacien ook doen nl.
Je bent een voorbeeld voor de studenten tweakert (ben alleen geen student meer)

Laat maar.... ik lette niet op.....
Het staat boven me.....

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
idd. Jongens. Ik zit er dus overna te denken om een Superorb te gaan modden, weet niet of die gaat lukken, maar dat horen jullie nog :+ En Mac11, vette tutorial.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

Anoniem: 56669 schreef op 25 augustus 2002 @ 21:13:
[...]

Hoe vast maken aan processor?

Ligt eraan, als je ff je socket erbij vermeld zou enorm helpen ik heb een Socket 462 maar in m`n mobo zitten 4 gaatjes hiermee kun je zegmaar die processor sandwichen met je waterkoeler/mobo ik heb het op die manier gedaan.
ik heb een socketa athlonxp 1700+ op een msi 6330 v3.0 (kt7 turbo ofzo)
ook inderdaad met 4 gaatjes, maar ik vroeg me af hoe en wat voor metaal plaatjes je hebt gebruikt. maar ik kan nu ff paar daagjes niet knutselen dus dat moet ff wachten :)
Wat te doen:

Schuur eerst de onderplaat zo vlak mogelijk(leg het schuurpapier op een vlakke tafel en wrijf de bodemplaat er overheen) begin met grof schuur papier net zo lang todat de hele onderkant er bekrast uit ziet, daarna begin je met fijn schuurpapier (bv. 320) totdat de bodem er redelijk glad uitziet (tip: je kunt ook nog fijner gebruiken voor een nog beter resultaat).
Nadat je het goed vlakgemaakt hebt kun je het ook nog polijsten met koper/zilver poets dit heb ik ook gedaan op den duur kun je je erzelf inzien.
had ik allemaal gedaan, geschuurd alleen met 400 papier daarna 600 papier, kan mezelf nog niet zien dus misschien is koperpoets goed plan ga ik direct doen. (ff mammie vragen waar da spul ligt :D
ik heb een verf afblaker fohn gebruikt om de verbindingen te verhitten om ze eerst van elkaar af te krijgen (het hele zooitje zat aan mekaar omdat het een ding was van onze oude keuken :D)
daarna op maat gemaakt en weer verhit en gesoldeerd met de fohn.
Dat Aluminium profiel wat je tussen de lijst ziet staan heb ik gebruikt voor het maken van de Bevestiging op het moederbord hieronder ff de pic.

[afbeelding]
ik zal em ff goed bekijken om het nog mooier na te apen :P
Verder kun je altijd nog je eigen creatieve geest gebruiken :P
jup ik heb een oude smartcooler gemold waaraan een koperenonderkant zat, deze is dus mooi vlak en past mooi boven de socket. ik ga deze zegmaar als buffer gebruiken voor de warmte en hierop het "mac11" aka gamma aka karwei waterblok vastsolderen. ik denk dat dit ook wat scheelt met het bevestigen aan het mobo.

ik zal binnenkort als het draaiend is nog wat pics posten in een nieuw topic.

owja bijna vergeten, ik weet niet meer wie het was maar dat strijkijzer id ga ik ook maar is even proberen, tnx voor de indirecte tip :D
ik heb het geval op deze manier getest:

men neme een oude doorgefikte athlon 1gig.
deze stopt men in de socket. evenkes stevig het waterblok tegenaan drukken, dan computer aanzetten. en kijken wanneer het geheel gaat pruttelen. dit was beduidend later met WC dan zonder cooler at all. (duh) maar heet werd ie wel

damn zo doe ik ook nog is iets nuttigs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Goed man! Dit verdient een flink topic :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Ben er weer vroeg bij, maar vanavond begint Project Tualatin....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13-06 19:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zeker weten dit is zeer intresant om te lezen en te doen en nog betaalbaar ook :D kortom AMD AThlon XP here we come :D

edit:

misschien ook wel leuk om te doen ff paar flessen koelvloeistof voor een autohalen bij het tankstation dat is een stuk moeilijker te verwarmen dan een auto

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ziet er leuk uit ...

Nice & cheap ... vindt toch nog steeds het idee van water op me CPU niet lekker ;) :P

[ Voor 0% gewijzigd door TDLofCC op 26-08-2002 08:36 . Reden: bah ... niet goed gekeken ]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

waarom met een gasbrander? als je ipv afdichtingstape henneptouw gebruikt (zo heet dat geloof ik) dan hoef je volgens mij niet te gasbranden hoor. Een cv radiator lekt toch ook niet, of zie ik hier wat over het hoofd? Henneptouw heeft de eigenschap dat het uitzet als het vochtig wordt en het water dus niet langs kan. Dit werkt stuuuuukken beter dan dat zielige witte afdichttape.

verders heel groot petje af hoor :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Is er ook iemand die een id heeft om zoiets te monteren op een socket 370 moederbord? want ik heb niet van die gaatjes, kan ik natuurlijk wel maken >:) maar lijkt me niet echt handig :P Mischien gewoon mijn oude super-orb ombouwen tot waterkoeling? Iemand ideeen?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

kan je niet iets creatiefs verzinnen om de klemmen van een standaard 370 koeler te gebruiken?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
eh mac kun je niet een how to schrijven met pcis zodat de arme studenten onder ons het ook kunnen proberen en uitvoeren :?

verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62772

Vet gafe PC knap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

dubbelpost :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

en wat betreft de kleur van koper das er in geel en rood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

* Apie! zag dubbel :+

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gfo schreef op 26 augustus 2002 @ 09:48:
eh mac kun je niet een how to schrijven met pcis zodat de arme studenten onder ons het ook kunnen proberen en uitvoeren :?

verder _/-\o_
Ik ga binnenkort een vernieuwde versie maken, dan zal ik van elke vooruitgang ff een foto maken !
Die van mij werkt wel goed alleen ik wil een iets "kleinere" hebben ik vind vooral de uitlaat pijp een beetje groot en deze kan wel kleiner als het moet.
(Het was ook ff een test opstelling had nooit gedacht dat het goed zou werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 23408 schreef op 26 augustus 2002 @ 09:51:
en wat betreft de kleur van koper das er in geel en rood ;)
Ja dat d8 ik ook al...
En volgens mij valt messing niet te solderen maar bobo1on1 zegt juist weer van wel.
(correct me if i`m wrong)
Ik krijg Btw. vandaag ook een radiator van de sloop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zoudt het knietje en de zij-uitlaat van de 'wandplaat' kunnen inkorten (afzagen).
Dat is lekker compact (en nu steekt het knietje ook nog uit over het eerste geheugenslot).

Het gaat hier niet om een hoge druk waterleiding, dus is de dubbele 10mm brede soldeerverbinding overkill.
3mm lijkt mij al voldoende, dus wordt het geheel 2x10mm - 2x3mm = 14mm korter. Dan heb je je eerste geheugenslot ook weer terug!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ingekort.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
Zegt Mac11 het net zelf: "en deze kan wel kleiner als het moet".

N.B. messing:
Gegoten koper is heel zeldzaam omdat dat gieten onder een beschermende atmospheer moet gebeuren (zuurstof oxideert het koper tijdens het gieten, dus zit je met koperoxide i.p.v. koper).
Dat kunnen maar weinig bedrijven, en is véél duurder.
Dus is alle metaalspul gegoten messing óf geperst koper.

De Dangerdan Maze3 is volgens mij wél gegoten.
Pagina: 1 2 Laatste