AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Ik begrijp niet helemaal, waarom de aansluitkosten van een usbmodem (gratis) 2 maal duurder is dan die van de andere modems (niet gratis).
Toch een verrekening voor het (gratis) modem of is het installeren van een usb modem echt moeilijker
Maar als die installatiekosten dan ook 34,03 hoger zijn, dan is de hetnet aanbieding met 95 euro korting ook wel interessant...
Ik vind dit hele strikte data-limiet trouwens wel heel erg eng... Ben bang dat de providers zich daarop verkijken, want echt wel dat mensen 4/5gig kunnen gebruiken, ook al downloaden ze geen films ofzo.. Paps en mams die het voor de kinders toch maar doen. Kinders de hele middag met kazaa aan, en jahoor. Boven die 1Gig per maand kom je dan uit.. En wat staat er in de voorwaarden bij hetnet?
Dan rijst de vraag: Wat is die limiet, en wat gaat dat kosten dan? Dit gaat VEEL boze mensen opleveren die nu 10 euro meer moeten betalen omdat deze kleine lettertjes toch niet zo heel erg duidelijk zijn... Ik vind dat toch lichtelijk vuil... 2gig is echt niet ruim gebruik maken van een 256kbps verbinding, ook al download je niet eens films of ISO's van linux enzo...bron
Het Net houdt ADSL Surfen voordelig door klanten niet te laten betalen voor wat zij niet gebruiken. Binnen een vastgestelde datalimiet per maand, kunnen zij ruimschoots van alle voordelen van breedband gebruik maken. De dienst is zodanig ingericht dat klanten vooral veel kunnen surfen, e-mailen en chatten en af en toe een MP3’tje kunnen downloaden. Hiermee kunnen gebruikers bij uitstek ervaren wat breedband aan extra mogelijkheden te bieden heeft!
Daarnaast zorgt de datalimiet voor duidelijkheid rondom Fair Use Policies.
Bij limietoverschrijding zal dit volgens een vastgestelde kleine meerprijs aan de klanten worden doorberekend.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Inderdaad. Dit wordt voor een hoop mensen even goed van te voren af wegen hoeveel er gedownload gaat worden. En dat is lastig voor nieuwe gebruikers. Ga je voor XS4ALL zonder downloadlimiet maar wel hogere abonnementskosten of toch voor Het Net, met downloadlimiet maar met lagere abonnementskosten?JvS schreef op 03 september 2002 @ 04:16:
hoe bedoel je? Je betaalt helemaal geen aansluitkosten aan een provider toch? Je betaalt 34,03 aan de KPN en dan nog 140 euro voor een USB-modem pakket (204 voor ethernet overigens) en verder alleen maandelijkse bedragen aan planet en kpn...
Maar als die installatiekosten dan ook 34,03 hoger zijn, dan is de hetnet aanbieding met 95 euro korting ook wel interessant...
Ik vind dit hele strikte data-limiet trouwens wel heel erg eng... Ben bang dat de providers zich daarop verkijken, want echt wel dat mensen 4/5gig kunnen gebruiken, ook al downloaden ze geen films ofzo.. Paps en mams die het voor de kinders toch maar doen. Kinders de hele middag met kazaa aan, en jahoor. Boven die 1Gig per maand kom je dan uit.. En wat staat er in de voorwaarden bij hetnet?
[...]
Dan rijst de vraag: Wat is die limiet, en wat gaat dat kosten dan? Dit gaat VEEL boze mensen opleveren die nu 10 euro meer moeten betalen omdat deze kleine lettertjes toch niet zo heel erg duidelijk zijn... Ik vind dat toch lichtelijk vuil... 2gig is echt niet ruim gebruik maken van een 256kbps verbinding, ook al download je niet eens films of ISO's van linux enzo...
Mijn schoonouders stappen binnenkort over van Wanadoo Cable Basic naar ADSL Lite en ik ben degene die ze gaat adviseren. Moeilijk hoor...
Verwijderd
Bij planetinternet betaal je zgn. aansluit/administratie kosten.JvS schreef op 03 september 2002 @ 04:16:
hoe bedoel je? Je betaalt helemaal geen aansluitkosten aan een provider toch?
Voor het gratis USB modem is dit 79 eur
Voor ethernet etc. (je betaald voor het modem) is dit 34 euro.
Het aansluiten van een USB modem moet wel heel ingewikkeld zijn!
VincentB schreef op 03 september 2002 @ 08:31:
[...]
Mijn schoonouders stappen binnenkort over van Wanadoo Cable Basic naar ADSL Lite en ik ben degene die ze gaat adviseren. Moeilijk hoor...
Ik vind het ook lastig. Kwalitatief zullen ze er zwaar op vooruit gaan (no doubt about that), maar ik adviseerde mijn schoonbroer dit, maar ik zie 'm er voor aan om dan ineens heel veel te gaan downloaden enzo
Precies. Zoals ze hier nu internet gebruiken komen ze nooit aan die datalimiet. Maar áls je dan toch een snelle verbinding hebt, dan ben je wel geneigd die te gebruiken.JvS schreef op 03 september 2002 @ 11:24:
[...]
Ik vind het ook lastig. Kwalitatief zullen ze er zwaar op vooruit gaan (no doubt about that), maar ik adviseerde mijn schoonbroer dit, maar ik zie 'm er voor aan om dan ineens heel veel te gaan downloaden enzo
Ik denk dus dat ik ze toch maar XS4ALL aanraad. Het kost wat meer, maar dan kun je ook helemaal je gang gaan.
Oeps, ik bedenk me nu: Het Net heeft een limiet van 1gig per maand, toch? Dus dan heb je bij XS4ALL wel meer ademruimte? Of heeft Het Net ook 2gig?
[ Voor 0% gewijzigd door posttoast op 03-09-2002 17:31 . Reden: VincentB bedenkt zich ]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, want een paar maanden geleden had ik dat al eens per email gevraagd aan planet en die houd vol dat het een maand duurtJ0YR1D3R schreef op 03 september 2002 @ 17:53:
En weet iemand nou hoe lang je er uit ligt? Is er al iemand die een overstap aangevraagd heeft? KPN zegt mij dat het 3 dagen duurt ofzo en Planet een hele maand. Lijkt me dat het bij de andere providers niet veel anders is! Ik zal XS4all wel ff mailen, die antwoorden tenminste sneller![]()
39
VincentB schreef op 03 september 2002 @ 17:28:
En wat zie ik nu net: XS4ALL heeft óók een downloadlimiet van 2gig per maand... Dus dan is het duidelijk: Het Net is verreweg de goedkoopste.
Oeps, ik bedenk me nu: Het Net heeft een limiet van 1gig per maand, toch? Dus dan heb je bij XS4ALL wel meer ademruimte? Of heeft Het Net ook 2gig?
ikheb echt geen idee. Ik heb dat stukje staan wat in het persbericht staat, meer niet. Ik wil het eigenlijk wel weten. 1gig is namelijk zelfs snel te weinig als je 2uur per dag internet en wat mp3's binnen haalt....
Wat een ge-emmer zeg
Ik zit nu bij de kpn, maar kan daar ook geen nummer van hetnet vinden waar ik het kan navragen... Ik ga er toch achteraan, misschien kom ik erachter
Iemand die hier al wat meer info over kan geven?J0YR1D3R schreef op 03 september 2002 @ 17:53:
En weet iemand nou hoe lang je er uit ligt? Is er al iemand die een overstap aangevraagd heeft? KPN zegt mij dat het 3 dagen duurt ofzo en Planet een hele maand. Lijkt me dat het bij de andere providers niet veel anders is! Ik zal XS4all wel ff mailen, die antwoorden tenminste sneller![]()
39
No reply van Planet. XS4all mail gaat binnen nu en vnvd de deur uit.Homedisc schreef op 04 september 2002 @ 17:56:
[...]
Iemand die hier al wat meer info over kan geven?
Mail Sent inmiddels:
Ik heb nog vraag, ik quote een stuk uit de mail die ik donderdag jongstleden van KPN telecom gekregen heb.
"Houdt u er rekening mee dat het wisselen van abonnement 4 weken zal
duren en dat u 3 tot 5 dagen off line zult zijn.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Christa Wouters
KPN Telecom"
Ik heb echter verhalen van andere internetgebruikers dat het bij bijvoorbeeld Planet Internet 1 hele maand duurt. Wat is nu waar, aangezien er zo'n groot verschil zit tussen wat Planet zegt en wat KPN zegt. Het lijkt mij dat KPN gelijk heeft, aangezien deze het technisch moeten regelen. Ik zou het vreemd vinden al duurt het toch 1 maand. Hoe lang duurt het volgens U en klopt het wat KPN Telecom zegt?
Met vriendelijk groet,
[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 04-09-2002 18:27 . Reden: Mail sent ]
Ook goeiemorgen, en ze kunnen niet eens normaal copy pasten want ze schrijven me naam ook verkeerdDe termijn stellen wij vast aan het feit dat KPN er erg lang over doet
om het te realiseren. Misschien tegen de tijd dat u kunt downgraden
naar Lite is de termijn veel korter, maar dit is eigenlijk aan de KPN. Als
zei zeggen dat het zo is, dan moet dat ook zo zijn.
U kunt overigens pas vanaf November een downgrade aanvragen
en dan kunt u ook pas overstappen naar een abonnement als uw
jaarcontract is afgelopen.
Dank u voor uw e-mail.
Het Upgraden en Downgraden neemt inderdaad tegenwoordig lang niet zoveel tijd meer in beslag, u bent haast niet offline, op dit moment zijn er zelfs klanten die 2 tot 3 werkdagen offline zijn. Het antwoord van de KPN is dus correct, zelfs wat voorzichtig.
Mocht u meer vragen hebben, beantwoorden wij deze graag.
Kortweg, XS4all heeft gewoon topservice deskmedewerkers
Edit: Post 2200
Maar ja ze hebben iig een limiet dus je kan er zelf ook rekening mee houden, en dat vind ik het grootste voordeel t.o.v. FUP. Neem nou Chello, tuurlijk valt er over te discusseren of 50Gb veel of weinig is, maar feit is dat je geen enkel idee hebt of Chello dat nou als veel of weinig ziet. Gezien de berichten van mensen die zijn afgesloten is 50Gb blijkbaar veel, maar een vriend van me zit nog steeds rustig te Chello'en met zo'n dataverkeer. Die weet dus ook niet of en zo ja wanneer ie daar gezeik mee krijgt. Met een vaste limiet weet je iig waar je aan toe bent, ik heb 100Gb bji Cistron en kan dus gewoon heel makkelijk via bv du meter een beetje in de gaten houden wat ik doe, en weet dat ze me dus ook totaal niets kunnen maken als ik 90Gb dataverkeer heb...
Ik denk eigenlijk (mjah das gewoon mijn gedachte hoor) dat steeds meer bedrijven naar vaste limiet zullen overgaan, omdat FUP of "onbeperkt" te vaag is. Onbeperkt zie je ondertussen al vrjiwel nergens meer omdat als je dat zegt, je niet iemand kunt afsluiten die 100Gb verkeer heeft (onbeperkt is tenslotte zoals het woord al zegt, geen beperkingen). Fair Use is nogal vaag omdat je niet weet waar je aan toe bent, niet weet wat zijn als faire zien, en ook niet weet of ze wel of niet wat gaan doen.
Exact expert nodig?
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Je zou moeten kunnen kiezen tussen fair use (voor het gros van de mensen, tussen de 10-15gb max met zo af en toe een utizondering) en 30/40/50gb/100gb abbo's, alleen mag je daar dan ook flink meer voor betalen... Dat zou wat mij betreft wel een nette oplosssing zijn.
Maar ik vind ook dat providers dan meerdere pakketten moeten aanbieden, zoals nu al wel wat meer gaat komen, maar dat je ervoor kunt kiezen om "maar" een 10Gb limiet te hebben, maar dan ook minder betaald. En een abbie met dezelfde snelheid alleen dan 30Gb voor zeg 10 euro (of 20, ik weet niet wat redelijke prijzen zijn voor ISP's voor dataverkeer) meer of zo.
Een belangrijke reden voor mij om voor Cistron te kiezen was gewoon de duidelijkheid, je weet waar je aan toe bent, valt ook niet over te discusseren (want 100gb = 100gb Punt, 20 = fair? 30 = fair? wie zal het zeggen) en dan heb je ook niks te klagen als je er overheen gaat en ze sluiten je af oid.
Exact expert nodig?
Nogmaals: normale mensen hebben daar het meest aan, want die denken dan "jah ik had m'n kazaa wel erg vaak open met volledige download".. Die hard leechers willen gewoon altijd alles kunne leechen, hebben zo'n proggie waarmee ze zien hoeveel ze binnenhalen en gaan gewoon tot die 100Gbyte (ruime grens). Die willen idd geen fair use policy omdat ze gewoon weten dat ze er geen fair use van maken.
Is er bij iemand al de snelheid omhoog gegaan of zijn ze hier nog niet mee bezig geweest?
slimmehotspot.nl
--edit--
van speedtest.nl:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 2 2003 om 01:47:23 UTC+0100)
Download : 53.8 KByte/sec
Upload : 12.7 KByte/sec
Connection : 518.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms
t is dus nog niet omhoog gegaan....... trage rakkers hoor, de KPN
--edit--edit--
helaas....tussen 6 en 14 februari
[ Voor 82% gewijzigd door kroegtijger op 02-01-2003 01:50 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door VlasBaard op 02-01-2003 01:47 . Reden: typ0s ]
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
als ze nou in 1 keer geode hadden gestuurd...mafkezen...
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Ik zit zelf bij 20 t/m 31 januari, de middenmoot dus.
Ze hebben het dus in 3 stukken gedaan:
6 t/m 17 Januari
20 t/m 31 Januari
6 t/m 14 Februari
Ik zit dus in deel 2. Nah altijd beter dan deel 3
Hier is de 'MXStream downstream snelheids upgrade FAQ'
[ Voor 23% gewijzigd door Novah op 02-01-2003 08:21 ]
wijze woorden
Verwijderd
???Blasterxp schreef op 02 January 2003 @ 11:36:
@home staat erbij, en lacht .... sorry jongens ....
Geef je geen ongelijk hoor!!!! Echter kon ik niet voor @home kiezen, anders had ik dat natuurlijk gedaan.....
Maar van 33,6 kpbs naar 512 en straks 768, daar ben ik al ontzettend blij mee!!!
(wie het kleine niet eert......
wijze woorden
Blasterxp schreef op 02 januari 2003 @ 11:36:
@home staat erbij, en lacht .... sorry jongens ....
wat is dat nou weer voor loze domme opmerking? Wil je graag patsen dat jij 3-400 kbyte/sec haalt? Leuk voor je zeg
Ik heb namelijk getekend voor 512/128
vraag me af wanneer wij dan in godsnaam geupgrade gaan worden
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Stuur ze een mailtjeHyperbird schreef op 02 januari 2003 @ 15:49:
Weet iemand of je je acount nu ook direct op kunt zeggen? ivb met overstap naar Cistron.
Ik heb namelijk getekend voor 512/128
Maar ik denk dat je dat met je provider moet afhandelen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 18:21 ]
pas er maar mee op, als je bij hun ergens goedkoop aan begint , veranderen ze na een jaartje ofzo een paar regeltjes waar je "automatisch" mee accoord gaat, en dan wordt het alsnog vreselijk duur.
de ervaring leert het, kijk maar es naar hi-prepaid:
telefoon met totaal 45,- (gulden) beltegoed voor nog geen honderdgulden geloof ik.
nu moet ik hem binnen een halfjaar opwaarderen met minimaal 20 euro anders ben ik het beltegoed én het 06 nummer kwijt.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Kom ik terug bij m'n comp: disconnect en 768kbit
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:38:10 UTC+0100)
Download : 81.2 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 452.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
wijze woorden
(@planet-comfort)
Ik ben echt blij; nooit zo snel verwacht!
[ Voor 8% gewijzigd door Cubix op 06-01-2003 15:47 ]
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:11:52 UTC+0100)
Download : 81.1 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 455.0 Conn/min
Nog minstens twee weken wachtenHuizen 20 t/m 31 januari
Ze gaan toch niet gewoon midden op de dag die verbinding eruitgooien?
#StopBurningStuff
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:56:46 UTC+0100)
Download : 163.2 KByte/sec
Upload : 25.1 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Verwijderd
ik vind het iniedergeval wel tijd dat de speed iets omhoog kan !
Verwijderd
'k Denk het wel..... waarschijnlijk vanuit de redenatie dat dan de meeste mensen toch op werk/school zitten. En het zal wel goedkoper zijn de techneuten van KPN overdag te laten werken ipv in het holst van de nachtZe gaan toch niet gewoon midden op de dag die verbinding eruitgooien?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 17:16 . Reden: typo ]
Bergschenhoek, postcode 2661
Wel vreemd, want ze zouden vandaag pas beginnen en volgens m'n router is m'n internet-verbinding al 70 uur up
Zeker stiekem eerder begonnen
Verwijderd
Aangezien de test bij speedtest op 150 bleef steken zal ik uit eigen ervaring vertellen dat er hier in huis reeds met 173 KB/s gedownload is.
[Edit]
Reactie op Mr Magic
Mijn internetverbinding is al 212 uur up (volgens mij router). Misschien is internet stieken blijven werken tijdens het upgraden?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:21 ]
helemaal niet na 1 jaar en 2 maanden wachten op aansluiting....
bijna vergeten dat ik overstap op Demon ADSL express 1024/512
[ Voor 41% gewijzigd door Karel2001 op 06-01-2003 23:41 ]
Ff iets te downloaden zoeken
Verwijderd
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Haal je geen 96Kb/s? 'k heb met kabel ook 768.. maar dat betekend downloaden met >90K/sKarel2001 schreef op 06 January 2003 @ 23:37:
yep Rotterdam.....768kbps....zit nu op pieken van 85KB/s
bijna vergeten dat ik overstap op Demon ADSL express 1024/512
btw: ik neem dus ook demon 1024/512
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ikke welVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 12:02:
lekker zeker leuk om te weten
hier in Noord Braband nog niks van gemerkt helaas
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:27:03 UTC+0100)
Download : 182.0 KByte/sec (<- wel een piek ofzo was meteen nadat ik weer internet had, normaal iets meer dan 150 KByte/sec)
Upload : 25.2 KByte/sec
Connection : 444.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
Hier nog
(Overgenomen op Tue Jan 7 2003 om 14:45:09 UTC+0100)
Download : 53.3 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 458.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
[ Voor 31% gewijzigd door Novah op 07-01-2003 14:45 ]
Waarom is het maar 53 en geen 64K/s..Novah schreef op 07 januari 2003 @ 14:43:
Jah precies, ik snap ook niet dat het KPN een maand (+ x dagen) nodig heeft om al hun centrales om te zetten. Dit moet toch gewoon in de hoofdcentrale gebeuren? Of moet dat in het lokale telefoonhuisje, als dat zo is kom ik daar ff mijn snelheid installen op 1mb/s
Hier nog
(Overgenomen op Tue Jan 7 2003 om 14:45:09 UTC+0100)
Download : 53.3 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 458.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
In kabelland betekend 512kbps gewoon /8 => 64K/s.. maar jullie moeten nog es 15% inleveren ofzo? Why? Enne, waarom zo'n hoge ping.. ik heb gewoon 10~15.. damn, is ADSL wel zo goed dan?
Dit gebeurt er nu:
1/5/2003 4.86 GB 668.68 MB 5.52 GB N/A
1/6/2003 6.56 GB 586.15 MB 7.13 GB N/A
1/7/2003 3.13 GB 336.61 MB 3.46 GB N/A
Down/up/totaal..
Zit op quicknet en haal dus gemiddeld over zo'n dag zo'n 80K/s soms.. dumeter staat merendeel van de tijd gewoon op 93~95K/s met 768kbps..
[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-01-2003 14:58 ]
Dan kunnen wij met zn allen niet meer bellenNovah schreef op 07 January 2003 @ 14:43:
Jah precies, ik snap ook niet dat het KPN een maand (+ x dagen) nodig heeft om al hun centrales om te zetten. Dit moet toch gewoon in de hoofdcentrale gebeuren? Of moet dat in het lokale telefoonhuisje, als dat zo is kom ik daar ff mijn snelheid installen op 1mb/s
Ze moeten het in de DSLAM doen. Die kunnen ze wel remote benaderen maar het is natuurlijk handiger dat een beetje verspreid te doen om evt. problemen op kleine schaal te kunnen oplossen, rather than het meteen voor iedereen te moeten doen.Novah schreef op 07 januari 2003 @ 14:43:
Planning en uitsmeren over een maand lijkt me een goed idee voor 200.000+ users om het eea. beheersbaar te houden. Er is "no such thing" als een hoofdcentrale trouwens. http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html <-- geeft een technische uitleg over hoe ADSL nou precies inelkaar zit.
Verwijderd
Dat ligt aan de afstand van huis tot centrale. Hoe langer het kabeltje hoe meer snelheid je verliest. Als de afstand te groot is sluit KPN je niet eens aan.nigelator schreef op 07 January 2003 @ 14:54:
[...]
Waarom is het maar 53 en geen 64K/s..![]()
In kabelland betekend 512kbps gewoon /8 => 64K/s.. maar jullie moeten nog es 15% inleveren ofzo? Why? Enne, waarom zo'n hoge ping.. ik heb gewoon 10~15.. damn, is ADSL wel zo goed dan?
Dit gebeurt er nu:
1/5/2003 4.86 GB 668.68 MB 5.52 GB N/A
1/6/2003 6.56 GB 586.15 MB 7.13 GB N/A
1/7/2003 3.13 GB 336.61 MB 3.46 GB N/A
Down/up/totaal..
Zit op quicknet en haal dus gemiddeld over zo'n dag zo'n 80K/s soms.. dumeter staat merendeel van de tijd gewoon op 93~95K/s met 768kbps..
Ik zelf lever ongeveer 10% in (ADSL fast 1536/256)
[edit]
Met die kabelverbinding heb je geluk dan. Met chello (1536) haal je niet hoger dan 130 KB/s, volgens de speedtest resultaten en uit eigen ervaring. Ook de ping hangt daar meestal rond de 50.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:28 ]
Goh, en iedereen woont toevallig precies even ver weg van die centrale, zodat wel allemaal precies gelimiteerd zijn op 53kb/s.Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:22:
Dat ligt aan de afstand van huis tot centrale. Hoe langer het kabeltje hoe meer snelheid je verliest. Als de afstand te groot is sluit KPN je niet eens aan.
Ik zelf lever ongeveer 10% in (ADSL fast 1536/256)
Ik heb trouwens m'n upgrade gehad, download van Newszilla rond de 78kb/s. Ik had wel iets meer verwacht eigenlijk...
Verwijderd
Blijkbaar wel ja, behalve dan ik en vrienden. Ik download met 170, een andere vriend met 160, en weer een andere (basic) met 85SiliconError schreef op 07 January 2003 @ 17:27:
[...]
Goh, en iedereen woont toevallig precies even ver weg van die centrale, zodat wel allemaal precies gelimiteerd zijn op 53kb/s.
Ik heb trouwens m'n upgrade gehad, download van Newszilla rond de 78kb/s. Ik had wel iets meer verwacht eigenlijk...
The Unpredictable Striker!
Volgens mij ookLightah schreef op 07 January 2003 @ 17:51:
Volgens mij maakt die afstand pas bij de 8 mbit verbindingen uit.
Denk dat het hoort bij ADSL.. was in het begin al heisa over.
En ik mazzel met kabel? Snelheid is nooit anders dan max geweest, alleen ping niet. MAgoed, nu zie ik dat ping van adsl pas bij 25 begint
Hoes de ADSL ping?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging web.planet.nl [195.121.244.217] with 32 bytes of data:
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=16ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=17ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=17ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=16ms TTL=250
Ping statistics for 195.121.244.217:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=22ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=21ms TTL=246
Ping statistics for 213.239.154.35:
Minimum = 21ms, Maximum = 22ms, Average = 21ms |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging www.bbc.net.uk [212.58.224.113] with 32 bytes of data:
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=24ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=25ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=26ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=26ms TTL=245
Ping statistics for 212.58.224.113:
Minimum = 24ms, Maximum = 26ms, Average = 25ms |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging www.google.com [216.239.39.100] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.39.100: bytes=32 time=105ms TTL=47
Ping statistics for 216.239.39.100:
Minimum = 105ms, Maximum = 105ms, Average = 105ms |
Dit met Planet ADSL Fast.
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2003 18:31 ]
Verwijderd
Komt goed uit want ik moest Oracle Application Server 9 (1.4 GB) en Designer (300 MB incl documentatie) downloaden.
Gaat nu toch 50% sneller
Rejoice, KPN is waarschijnlijk een beetje aan het rommelen aan de aansluitingen. De verbinding vliegt er gewoon een paar keer uit, maar no worries, binnen 3 dagen zit jouw upgrade erdoorheen imoeMAeRCe schreef op 07 January 2003 @ 18:31:
Ik hoorde dat als ze de snelheid omhoog gooien, dat internet er dan voor een kwartiertje uit ligt. Nu lag internet er vanmiddag ff uit bij mij, komt bijna nooit voor (laatste keer was half jaar geleden) dus ik dacht ze zullen het wel aan het verhogen zijn. Maar nee, 5 mins later alles weer normaal met de 'trage' snelheden
De meeste mensen deugen!
Jaja, ik ben gezegend met een ADSL-Fast abbo bij Xs4all...
* BachW zijn dag kan niet meer stuk!
Same here
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Edit: net nog eens geprobeert, nu een DL snelheid van 82.1Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 13 2003 om 15:22:27 UTC+0100)
Download : 78.4 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 362.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms
[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 14-01-2003 08:46 ]
Upload 13.0 KByte/sec
Connection 470.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms
Tiscali Basic
maar ik ben helemaal niet te spreken over de upgrade!
Af en toe schiet ik eens uit naar 70kb/s, maar veelal komt de downspeed niet boven de 45kb/s uit met inzakkers naar 20. Terwijl ik voorheen altijd vol 55kb/s trok!
Ik woon 2100m van de centrale, maar dit mag niet uitmaken want een vriend van mij die in hetzelfde dorp woont heeft het ook en hij woont 1500m van de centrale.
Bovendien als ik iets upload met 14kb/s dan zakt mijn downspeed naar een dramatische 9kb/s
Hebben meer mensen dit probleem?
Postcode 3755 of 1251
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 14-01-2003 18:20 ]
als je upload dan zakt de download altijd in bij adsl...
daarom heet het ook asymetrisch [als je da zo schrijft]
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
jah dat weet ik maar normaalgesproken haal je dan nog wel 20 a 30k.. een redelijk snelheid, maar zo erg en instabiel als mijn verbinding nu is heb ik hem nog nooit gezien. ik hoop dat er binnen een paar dagen verandering op treed..elvis84 schreef op 14 January 2003 @ 18:54:
ik vermoed dat de kpn nog steeds bezig is met je centrale ombouwen...kan nu eenmaal wat langer duren...binnen een paar daagjes zal het wel weer gewoon goed werken, maar dan met 80kb/s...
als je upload dan zakt de download altijd in bij adsl...
daarom heet het ook asymetrisch [als je da zo schrijft]
[ Voor 8% gewijzigd door Novah op 14-01-2003 19:31 ]