Ik blijf gewoon lekker bij mijn basic en zie na oud en nieuw mijn dl snelheid met 50% sneller worden en laat het lekker zoals het is, ik heb niets geen datalimieten en das belangsrijkste voor mij. Ik heb liever een ADSL lijn dan met 80kb/s downloaden en hele goede kwaliteit ping waar ik dan dus mijn serverpc elke nachts als ik ga slapen hele iso's binnentrek terwijl ik lekker slaap
dan dat ik met 150kb/s (chello ongeveer) download en brieven op de mat krijg wanneer ik ftp's scan of teveel data verhuis.
fair use is voor het overgrote meerendeel van de gebruikers toch echt wel de beste oplossing hoor
. Alleen grote downloaders vinden het niet cool, omdat zij geen 'fair' gebruik maken van die lijn maar het voor de kleingebruikers duurder maken (in principe).
Je zou moeten kunnen kiezen tussen fair use (voor het gros van de mensen, tussen de 10-15gb max met zo af en toe een utizondering) en 30/40/50gb/100gb abbo's, alleen mag je daar dan ook flink meer voor betalen... Dat zou wat mij betreft wel een nette oplosssing zijn.
Je zou moeten kunnen kiezen tussen fair use (voor het gros van de mensen, tussen de 10-15gb max met zo af en toe een utizondering) en 30/40/50gb/100gb abbo's, alleen mag je daar dan ook flink meer voor betalen... Dat zou wat mij betreft wel een nette oplosssing zijn.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Aan de ene kant ben ik dat met je eens, maar aan de andere kant blijf ik vinden dat faire use willekeur is. Ik bedoel, je weet niet waar je aan toe bent. Nou mag je er denk ik wel van uit gaan dat 10 Gb wel faire use is, maar... weet je het zeker
En voor hoelang, misschien is het over een jaar, als er 2 keer zoveel gebruiker zijn, opeens nog maar 5 Gb. Ik denk/vindt dat ze het beste harde limieten moeten stellen, zeker providers die al even mee draaien (want die hebben als het goed is ook wel uit ervaring een gemiddeld verbruik, Cistron heeft bv hun limieten gebaseerd op de ervaringen die ze hadden van voor bbned). Als ze een FUP hebben, hebben ze intern toch een limiet ergens staan, neem dan gewoon die limiet. Of noem iig een limiet op een manier als "wij hebben een FUP. Maar hou er rekening mee dat wij max 30Gb hieronder verstaan, en bij consequente overschreiding wordt uw account verandert in een 50Gb account" (oid). Als er maar duidelijkheid is, anders krijg je die geintjes van Chello... 150Gb is voor vrijwel iedereen wel ruim boven FUP, maar er zijn ook mensen afgesloten die 30Gb verbruiken... en dat is imho niet echt extreem of zo.
Maar ik vind ook dat providers dan meerdere pakketten moeten aanbieden, zoals nu al wel wat meer gaat komen, maar dat je ervoor kunt kiezen om "maar" een 10Gb limiet te hebben, maar dan ook minder betaald. En een abbie met dezelfde snelheid alleen dan 30Gb voor zeg 10 euro (of 20, ik weet niet wat redelijke prijzen zijn voor ISP's voor dataverkeer) meer of zo.
Een belangrijke reden voor mij om voor Cistron te kiezen was gewoon de duidelijkheid, je weet waar je aan toe bent, valt ook niet over te discusseren (want 100gb = 100gb Punt, 20 = fair? 30 = fair? wie zal het zeggen) en dan heb je ook niks te klagen als je er overheen gaat en ze sluiten je af oid.
Maar ik vind ook dat providers dan meerdere pakketten moeten aanbieden, zoals nu al wel wat meer gaat komen, maar dat je ervoor kunt kiezen om "maar" een 10Gb limiet te hebben, maar dan ook minder betaald. En een abbie met dezelfde snelheid alleen dan 30Gb voor zeg 10 euro (of 20, ik weet niet wat redelijke prijzen zijn voor ISP's voor dataverkeer) meer of zo.
Een belangrijke reden voor mij om voor Cistron te kiezen was gewoon de duidelijkheid, je weet waar je aan toe bent, valt ook niet over te discusseren (want 100gb = 100gb Punt, 20 = fair? 30 = fair? wie zal het zeggen) en dan heb je ook niks te klagen als je er overheen gaat en ze sluiten je af oid.
Exact expert nodig?
ze sluiten je niet af, dat is ook iets waar fair use policy voor staat. Alleen als je dusdanig veel dataverkeer genereert dat anderen er (fysiek of financieel) last van hebben, krijg je er wat van te horen. Dan moet je dus een beetje indammen.
Nogmaals: normale mensen hebben daar het meest aan, want die denken dan "jah ik had m'n kazaa wel erg vaak open met volledige download".. Die hard leechers willen gewoon altijd alles kunne leechen, hebben zo'n proggie waarmee ze zien hoeveel ze binnenhalen en gaan gewoon tot die 100Gbyte (ruime grens). Die willen idd geen fair use policy omdat ze gewoon weten dat ze er geen fair use van maken.
Nogmaals: normale mensen hebben daar het meest aan, want die denken dan "jah ik had m'n kazaa wel erg vaak open met volledige download".. Die hard leechers willen gewoon altijd alles kunne leechen, hebben zo'n proggie waarmee ze zien hoeveel ze binnenhalen en gaan gewoon tot die 100Gbyte (ruime grens). Die willen idd geen fair use policy omdat ze gewoon weten dat ze er geen fair use van maken.
Okee, het is nu januari 
Is er bij iemand al de snelheid omhoog gegaan of zijn ze hier nog niet mee bezig geweest?
Is er bij iemand al de snelheid omhoog gegaan of zijn ze hier nog niet mee bezig geweest?
bij mij is er nog niks veranderd
heb fast adsl van xs4all en nog steeds oude speeds al van voor 2003
slimmehotspot.nl
ik heb nog niets gemerkt....maar effe kijken wattie doet
--edit--
van speedtest.nl:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 2 2003 om 01:47:23 UTC+0100)
Download : 53.8 KByte/sec
Upload : 12.7 KByte/sec
Connection : 518.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms
t is dus nog niet omhoog gegaan....... trage rakkers hoor, de KPN
--edit--edit--
helaas....tussen 6 en 14 februari
--edit--
van speedtest.nl:
(Overgenomen op Thu Jan 2 2003 om 01:47:23 UTC+0100)
Download : 53.8 KByte/sec
Upload : 12.7 KByte/sec
Connection : 518.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms
t is dus nog niet omhoog gegaan....... trage rakkers hoor, de KPN
--edit--edit--
helaas....tussen 6 en 14 februari
[ Voor 82% gewijzigd door kroegtijger op 02-01-2003 01:50 ]
Verwijderd
Voordat je gaat klagen, kijk eens voor de grap op www.mxstream.nl. Daar staat een mooi lijstje met datums wanneer bij jou de snelheid omhoog gaat
Zucht. Misschien moeten jullie de nieuwsbrieven van je provider es wat meer in de gaten houden. http://www.xs4all.nl/helpdesk/nieuws/upgrade_planning.html (en ja, die planning geldt ook voor niet-xs4allende MxStreamers.)
[ Voor 3% gewijzigd door VlasBaard op 02-01-2003 01:47 . Reden: typ0s ]
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Maarruh, ze beloven toch dat iedereen aangesloten na 20 dec al meteen geupgrade snelheid krijgt... ikke misschien ook...morge moet da pakket komen gvd 
als ze nou in 1 keer geode hadden gestuurd...mafkezen...
als ze nou in 1 keer geode hadden gestuurd...mafkezen...
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Woei 20 t/m 31 januari
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
lol @ scharfe en xdc, die echt dachten dat heel nederland gelijk op 1 januari snelle download had. Dat schema was toch echt al een maand up ofzo.
Ik zit zelf bij 20 t/m 31 januari, de middenmoot dus.
Ze hebben het dus in 3 stukken gedaan:
6 t/m 17 Januari
20 t/m 31 Januari
6 t/m 14 Februari
Ik zit dus in deel 2. Nah altijd beter dan deel 3
Hier is de 'MXStream downstream snelheids upgrade FAQ'
Ik zit zelf bij 20 t/m 31 januari, de middenmoot dus.
Ze hebben het dus in 3 stukken gedaan:
6 t/m 17 Januari
20 t/m 31 Januari
6 t/m 14 Februari
Ik zit dus in deel 2. Nah altijd beter dan deel 3
Hier is de 'MXStream downstream snelheids upgrade FAQ'
[ Voor 23% gewijzigd door Novah op 02-01-2003 08:21 ]
En ik zit dus in deel............. 3
wijze woorden
Leiden 20 t/m 31 januari
Dan wachten we maar even.
Verwijderd
???Blasterxp schreef op 02 January 2003 @ 11:36:
@home staat erbij, en lacht .... sorry jongens ....
@home is al rete snel, dus vandaar dat ze erbij lacht....
Geef je geen ongelijk hoor!!!! Echter kon ik niet voor @home kiezen, anders had ik dat natuurlijk gedaan.....
Maar van 33,6 kpbs naar 512 en straks 768, daar ben ik al ontzettend blij mee!!!
(wie het kleine niet eert......
)
Geef je geen ongelijk hoor!!!! Echter kon ik niet voor @home kiezen, anders had ik dat natuurlijk gedaan.....
Maar van 33,6 kpbs naar 512 en straks 768, daar ben ik al ontzettend blij mee!!!
(wie het kleine niet eert......
wijze woorden
Blasterxp schreef op 02 januari 2003 @ 11:36:
@home staat erbij, en lacht .... sorry jongens ....
wat is dat nou weer voor loze domme opmerking? Wil je graag patsen dat jij 3-400 kbyte/sec haalt? Leuk voor je zeg
Weet iemand of je je acount nu ook direct op kunt zeggen? ivb met overstap naar Cistron.
Ik heb namelijk getekend voor 512/128
hmm mijn ADSL-centrale (Laren NH) staat niet in de upgradelijst op KPNADSL.nl

vraag me af wanneer wij dan in godsnaam geupgrade gaan worden
vraag me af wanneer wij dan in godsnaam geupgrade gaan worden
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Stuur ze een mailtjeHyperbird schreef op 02 januari 2003 @ 15:49:
Weet iemand of je je acount nu ook direct op kunt zeggen? ivb met overstap naar Cistron.
Maar ik denk dat je dat met je provider moet afhandelen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 18:21 ]
kpn die met iets goedkoops komt?
pas er maar mee op, als je bij hun ergens goedkoop aan begint , veranderen ze na een jaartje ofzo een paar regeltjes waar je "automatisch" mee accoord gaat, en dan wordt het alsnog vreselijk duur.
de ervaring leert het, kijk maar es naar hi-prepaid:
telefoon met totaal 45,- (gulden) beltegoed voor nog geen honderdgulden geloof ik.
nu moet ik hem binnen een halfjaar opwaarderen met minimaal 20 euro anders ben ik het beltegoed én het 06 nummer kwijt.
pas er maar mee op, als je bij hun ergens goedkoop aan begint , veranderen ze na een jaartje ofzo een paar regeltjes waar je "automatisch" mee accoord gaat, en dan wordt het alsnog vreselijk duur.
de ervaring leert het, kijk maar es naar hi-prepaid:
telefoon met totaal 45,- (gulden) beltegoed voor nog geen honderdgulden geloof ik.
nu moet ik hem binnen een halfjaar opwaarderen met minimaal 20 euro anders ben ik het beltegoed én het 06 nummer kwijt.
Het is 6 januari, en warempel hier in Gouda is het al gelijk hoger 
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Dordrecht is ook al ge-upgrade....
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Hmmm, hier in Castricum moeten we nog ff wachten 
Ik zoek ff alvast wat ftpz op om maximaal van de snelheid gebruik te kunnen maken
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Ik zit ook op 80 kb/s, en is indd in Dordt.
Woei! Ik zei net tegen me ma dat het hier nog wel ff zal duren (klein dorpie).
Kom ik terug bij m'n comp: disconnect en 768kbit
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:38:10 UTC+0100)
Download : 81.2 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 452.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
Kom ik terug bij m'n comp: disconnect en 768kbit
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:38:10 UTC+0100)
Download : 81.2 KByte/sec
Connection : 452.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
En wie komt er weer als laatst? Waarom ben ik altijd als laatste
wijze woorden
Joepie! Bij mij is de snelheid verhoogd van 53 kb/s naar 80 kb/s!
(@planet-comfort)
Ik ben echt blij; nooit zo snel verwacht!
(@planet-comfort)
Ik ben echt blij; nooit zo snel verwacht!
[ Voor 8% gewijzigd door Cubix op 06-01-2003 15:47 ]
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:11:52 UTC+0100)
Download : 81.1 KByte/sec
Connection : 455.0 Conn/min
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:11:52 UTC+0100)
Download : 81.1 KByte/sec
Connection : 455.0 Conn/min
Nog minstens twee weken wachtenHuizen 20 t/m 31 januari
Ze gaan toch niet gewoon midden op de dag die verbinding eruitgooien?
#StopBurningStuff
Wat is nou de beste prijs kwaliteit verhouding onder de 50 euro. Hier @ mijn woonplaats is namelijk net geadsl't
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Woohoo, ook verhoogd in Eindhoven. 
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:56:46 UTC+0100)
Download : 163.2 KByte/sec
Upload : 25.1 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 16:56:46 UTC+0100)
Download : 163.2 KByte/sec
Upload : 25.1 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Verwijderd
Nu maar hopen dat KPN de prijzen van de abbo's niet omhoog gaat schoppen,. dit was eerst wel het geval,. mogen ze dit trouwens zomaar doen ?,. snelheid verhogen doen ze toch niet zomaar
ik vind het iniedergeval wel tijd dat de speed iets omhoog kan !
ik vind het iniedergeval wel tijd dat de speed iets omhoog kan !
Verwijderd
'k Denk het wel..... waarschijnlijk vanuit de redenatie dat dan de meeste mensen toch op werk/school zitten. En het zal wel goedkoper zijn de techneuten van KPN overdag te laten werken ipv in het holst van de nachtZe gaan toch niet gewoon midden op de dag die verbinding eruitgooien?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 17:16 . Reden: typo ]
Yup, zit hier nu ook aan de 150 KB/s met Xs4all ADSL Fast...
Bergschenhoek, postcode 2661
Wel vreemd, want ze zouden vandaag pas beginnen en volgens m'n router is m'n internet-verbinding al 70 uur up
Zeker stiekem eerder begonnen
Bergschenhoek, postcode 2661
Wel vreemd, want ze zouden vandaag pas beginnen en volgens m'n router is m'n internet-verbinding al 70 uur up
Zeker stiekem eerder begonnen
Verwijderd
En jawel, ook ik heb met mijn ADSL fast account de grotere snelheid te pakken (in Eindhoven).
Aangezien de test bij speedtest op 150 bleef steken zal ik uit eigen ervaring vertellen dat er hier in huis reeds met 173 KB/s gedownload is.
[Edit]
Reactie op Mr Magic
Mijn internetverbinding is al 212 uur up (volgens mij router). Misschien is internet stieken blijven werken tijdens het upgraden?
Aangezien de test bij speedtest op 150 bleef steken zal ik uit eigen ervaring vertellen dat er hier in huis reeds met 173 KB/s gedownload is.
[Edit]
Reactie op Mr Magic
Mijn internetverbinding is al 212 uur up (volgens mij router). Misschien is internet stieken blijven werken tijdens het upgraden?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 19:21 ]
Yup hier ook geupgrade naar 1536
M'n verbinding was wel weg trouwens, moest opnieuw connecten. Snelle service van KPN
We hebben hier (Rhenen) sinds eind november adsl en vanmorgen al 768 download, toch aardig van ze, bij KPN weten ze eindelijk hoe ze klanten tevreden moeten stellen
En Capelle a/d IJssel zit ook op 768k...nooit verwacht dat het gelijk de eerste dag zou zijn..
helemaal niet na 1 jaar en 2 maanden wachten op aansluiting....
helemaal niet na 1 jaar en 2 maanden wachten op aansluiting....
yep Rotterdam.....768kbps....zit nu op pieken van 85KB/s
bijna vergeten dat ik overstap op Demon ADSL express 1024/512
[ Voor 41% gewijzigd door Karel2001 op 06-01-2003 23:41 ]
* ubermaestro zit nu op 150 kbs 
Ff iets te downloaden zoeken
Ff iets te downloaden zoeken
Verwijderd
In Maasland, het Gat van Holland, is de snelheid nu ook 768 kbps (79 KB per seconde volgens Mordax)!
leuk dat het iig ook daadwerkelijk gebeurd, jammer genoeg ga ik pas in februari naar 1536kbit
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Haal je geen 96Kb/s? 'k heb met kabel ook 768.. maar dat betekend downloaden met >90K/sKarel2001 schreef op 06 January 2003 @ 23:37:
yep Rotterdam.....768kbps....zit nu op pieken van 85KB/s
btw: ik neem dus ook demon 1024/512
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ik kan ook niet wachten totdat ze hier de verhoging gaan doorvoeren, alleen moet ik er nog twee weekjes op wachten als ik geluk heb.
Ikke welVerwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 12:02:
lekker zeker leuk om te weten
hier in Noord Braband nog niks van gemerkt helaas
Ik heb veel downloadsnelheden gehoort van rond de 80kb/s meestal daar net iets boven en dat kan ook wel kloppen. Als het goed is haal je op fullspeed 86,4. (768:10-10%) Maar dat haal je niet, netals de 57.x die je nu kan halen. Dus snelheden van rond de 81kb/s zouden normaal moeten zijn.
gisteren is ge versnelling hier ook doorgevoerd.
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:27:03 UTC+0100)
Download : 182.0 KByte/sec (<- wel een piek ofzo was meteen nadat ik weer internet had, normaal iets meer dan 150 KByte/sec)
Upload : 25.2 KByte/sec
Connection : 444.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
(Overgenomen op Mon Jan 6 2003 om 15:27:03 UTC+0100)
Download : 182.0 KByte/sec (<- wel een piek ofzo was meteen nadat ik weer internet had, normaal iets meer dan 150 KByte/sec)
Upload : 25.2 KByte/sec
Connection : 444.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
De snelheid omhoog schroeven is een kwestie van de DSLAM in de KPN centrale vertellen dat hij wat meer ATM pakketjes per seconde moet toelaten. Dit kan dus zonder een disconnect van de client.
Jah precies, ik snap ook niet dat het KPN een maand (+ x dagen) nodig heeft om al hun centrales om te zetten. Dit moet toch gewoon in de hoofdcentrale gebeuren? Of moet dat in het lokale telefoonhuisje, als dat zo is kom ik daar ff mijn snelheid installen op 1mb/s 
Hier nog
(Overgenomen op Tue Jan 7 2003 om 14:45:09 UTC+0100)
Download : 53.3 KByte/sec
Upload : 12.8 KByte/sec
Connection : 458.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
Hier nog
[ Voor 31% gewijzigd door Novah op 07-01-2003 14:45 ]
Waarom is het maar 53 en geen 64K/s..Novah schreef op 07 januari 2003 @ 14:43:
Jah precies, ik snap ook niet dat het KPN een maand (+ x dagen) nodig heeft om al hun centrales om te zetten. Dit moet toch gewoon in de hoofdcentrale gebeuren? Of moet dat in het lokale telefoonhuisje, als dat zo is kom ik daar ff mijn snelheid installen op 1mb/s
Hier nog
In kabelland betekend 512kbps gewoon /8 => 64K/s.. maar jullie moeten nog es 15% inleveren ofzo? Why? Enne, waarom zo'n hoge ping.. ik heb gewoon 10~15.. damn, is ADSL wel zo goed dan?
Dit gebeurt er nu:
1/5/2003 4.86 GB 668.68 MB 5.52 GB N/A
1/6/2003 6.56 GB 586.15 MB 7.13 GB N/A
1/7/2003 3.13 GB 336.61 MB 3.46 GB N/A
Down/up/totaal..
Zit op quicknet en haal dus gemiddeld over zo'n dag zo'n 80K/s soms.. dumeter staat merendeel van de tijd gewoon op 93~95K/s met 768kbps..
[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-01-2003 14:58 ]
Dan kunnen wij met zn allen niet meer bellenNovah schreef op 07 January 2003 @ 14:43:
Ze moeten het in de DSLAM doen. Die kunnen ze wel remote benaderen maar het is natuurlijk handiger dat een beetje verspreid te doen om evt. problemen op kleine schaal te kunnen oplossen, rather than het meteen voor iedereen te moeten doen.Novah schreef op 07 januari 2003 @ 14:43:
Planning en uitsmeren over een maand lijkt me een goed idee voor 200.000+ users om het eea. beheersbaar te houden. Er is "no such thing" als een hoofdcentrale trouwens. http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html <-- geeft een technische uitleg over hoe ADSL nou precies inelkaar zit.
Verwijderd
Dat ligt aan de afstand van huis tot centrale. Hoe langer het kabeltje hoe meer snelheid je verliest. Als de afstand te groot is sluit KPN je niet eens aan.nigelator schreef op 07 January 2003 @ 14:54:
[...]
Waarom is het maar 53 en geen 64K/s..![]()
In kabelland betekend 512kbps gewoon /8 => 64K/s.. maar jullie moeten nog es 15% inleveren ofzo? Why? Enne, waarom zo'n hoge ping.. ik heb gewoon 10~15.. damn, is ADSL wel zo goed dan?
Dit gebeurt er nu:
1/5/2003 4.86 GB 668.68 MB 5.52 GB N/A
1/6/2003 6.56 GB 586.15 MB 7.13 GB N/A
1/7/2003 3.13 GB 336.61 MB 3.46 GB N/A
Down/up/totaal..
Zit op quicknet en haal dus gemiddeld over zo'n dag zo'n 80K/s soms.. dumeter staat merendeel van de tijd gewoon op 93~95K/s met 768kbps..
Ik zelf lever ongeveer 10% in (ADSL fast 1536/256)
[edit]
Met die kabelverbinding heb je geluk dan. Met chello (1536) haal je niet hoger dan 130 KB/s, volgens de speedtest resultaten en uit eigen ervaring. Ook de ping hangt daar meestal rond de 50.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:28 ]
Goh, en iedereen woont toevallig precies even ver weg van die centrale, zodat wel allemaal precies gelimiteerd zijn op 53kb/s.Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:22:
Dat ligt aan de afstand van huis tot centrale. Hoe langer het kabeltje hoe meer snelheid je verliest. Als de afstand te groot is sluit KPN je niet eens aan.
Ik zelf lever ongeveer 10% in (ADSL fast 1536/256)
Ik heb trouwens m'n upgrade gehad, download van Newszilla rond de 78kb/s. Ik had wel iets meer verwacht eigenlijk...
Verwijderd
Blijkbaar wel ja, behalve dan ik en vrienden. Ik download met 170, een andere vriend met 160, en weer een andere (basic) met 85SiliconError schreef op 07 January 2003 @ 17:27:
[...]
Goh, en iedereen woont toevallig precies even ver weg van die centrale, zodat wel allemaal precies gelimiteerd zijn op 53kb/s.
Ik heb trouwens m'n upgrade gehad, download van Newszilla rond de 78kb/s. Ik had wel iets meer verwacht eigenlijk...
Volgens mij maakt die afstand pas bij de 8 mbit verbindingen uit.
The Unpredictable Striker!
Volgens mij ookLightah schreef op 07 January 2003 @ 17:51:
Volgens mij maakt die afstand pas bij de 8 mbit verbindingen uit.
Denk dat het hoort bij ADSL.. was in het begin al heisa over.
En ik mazzel met kabel? Snelheid is nooit anders dan max geweest, alleen ping niet. MAgoed, nu zie ik dat ping van adsl pas bij 25 begint
Hoes de ADSL ping?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging web.planet.nl [195.121.244.217] with 32 bytes of data:
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=16ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=17ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=17ms TTL=250
Reply from 195.121.244.217: bytes=32 time=16ms TTL=250
Ping statistics for 195.121.244.217:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Average = 16ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=22ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=21ms TTL=246
Ping statistics for 213.239.154.35:
Minimum = 21ms, Maximum = 22ms, Average = 21ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging www.bbc.net.uk [212.58.224.113] with 32 bytes of data:
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=24ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=25ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=26ms TTL=245
Reply from 212.58.224.113: bytes=32 time=26ms TTL=245
Ping statistics for 212.58.224.113:
Minimum = 24ms, Maximum = 26ms, Average = 25ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging www.google.com [216.239.39.100] with 32 bytes of data:
Reply from 216.239.39.100: bytes=32 time=105ms TTL=47
Ping statistics for 216.239.39.100:
Minimum = 105ms, Maximum = 105ms, Average = 105ms |
Dit met Planet ADSL Fast.
Ik hoorde dat als ze de snelheid omhoog gooien, dat internet er dan voor een kwartiertje uit ligt. Nu lag internet er vanmiddag ff uit bij mij, komt bijna nooit voor (laatste keer was half jaar geleden) dus ik dacht ze zullen het wel aan het verhogen zijn
. Maar nee, 5 mins later alles weer normaal met de 'trage' snelheden
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2003 18:31 ]
Verwijderd
Nou, ten overvloede.... Gorinchem is ook klaar voor de 21e eeuw 
Komt goed uit want ik moest Oracle Application Server 9 (1.4 GB) en Designer (300 MB incl documentatie) downloaden.
Gaat nu toch 50% sneller
Komt goed uit want ik moest Oracle Application Server 9 (1.4 GB) en Designer (300 MB incl documentatie) downloaden.
Gaat nu toch 50% sneller
Rejoice, KPN is waarschijnlijk een beetje aan het rommelen aan de aansluitingen. De verbinding vliegt er gewoon een paar keer uit, maar no worries, binnen 3 dagen zit jouw upgrade erdoorheen imoeMAeRCe schreef op 07 January 2003 @ 18:31:
Ik hoorde dat als ze de snelheid omhoog gooien, dat internet er dan voor een kwartiertje uit ligt. Nu lag internet er vanmiddag ff uit bij mij, komt bijna nooit voor (laatste keer was half jaar geleden) dus ik dacht ze zullen het wel aan het verhogen zijn. Maar nee, 5 mins later alles weer normaal met de 'trage' snelheden
De meeste mensen deugen!
Jaja, ik ben gezegend met een ADSL-Fast abbo bij Xs4all...
* BachW zijn dag kan niet meer stuk!
Zo, Delft Centrum heeft ook een upgrade gehad. (eerder dan gepland
)
Same here
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Leiderdorp (Oranjewijk) heeft zn verhoging ook al, terwijl dat pas vanaf de 20e zo zijn. Hier iig de resultaten voor XS4ALL Basic ADSL 
Edit: net nog eens geprobeert, nu een DL snelheid van 82.1Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 13 2003 om 15:22:27 UTC+0100)
Download : 78.4 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 362.0 Conn/min
Ping test Nederland : 24.0 ms
[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 14-01-2003 08:46 ]
Download 81.4 KByte/sec
Upload 13.0 KByte/sec
Connection 470.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms

Tiscali Basic
Upload 13.0 KByte/sec
Connection 470.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms
Tiscali Basic
ik ben gisteren overgezet naar 768kbit terwijl ik eigenlijk tussen 21 en 30 januari overgezet zou moeten worden.... beter zou je zeggen;
maar ik ben helemaal niet te spreken over de upgrade!
Af en toe schiet ik eens uit naar 70kb/s, maar veelal komt de downspeed niet boven de 45kb/s uit met inzakkers naar 20. Terwijl ik voorheen altijd vol 55kb/s trok!
Ik woon 2100m van de centrale, maar dit mag niet uitmaken want een vriend van mij die in hetzelfde dorp woont heeft het ook en hij woont 1500m van de centrale.
Bovendien als ik iets upload met 14kb/s dan zakt mijn downspeed naar een dramatische 9kb/s
Hebben meer mensen dit probleem?
Postcode 3755 of 1251
maar ik ben helemaal niet te spreken over de upgrade!
Af en toe schiet ik eens uit naar 70kb/s, maar veelal komt de downspeed niet boven de 45kb/s uit met inzakkers naar 20. Terwijl ik voorheen altijd vol 55kb/s trok!
Ik woon 2100m van de centrale, maar dit mag niet uitmaken want een vriend van mij die in hetzelfde dorp woont heeft het ook en hij woont 1500m van de centrale.
Bovendien als ik iets upload met 14kb/s dan zakt mijn downspeed naar een dramatische 9kb/s
Hebben meer mensen dit probleem?
Postcode 3755 of 1251
[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 14-01-2003 18:20 ]
ik vermoed dat de kpn nog steeds bezig is met je centrale ombouwen...kan nu eenmaal wat langer duren...binnen een paar daagjes zal het wel weer gewoon goed werken, maar dan met 80kb/s...
als je upload dan zakt de download altijd in bij adsl...
daarom heet het ook asymetrisch [als je da zo schrijft]
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
jah dat weet ik maar normaalgesproken haal je dan nog wel 20 a 30k.. een redelijk snelheid, maar zo erg en instabiel als mijn verbinding nu is heb ik hem nog nooit gezien. ik hoop dat er binnen een paar dagen verandering op treed..elvis84 schreef op 14 January 2003 @ 18:54:
ik vermoed dat de kpn nog steeds bezig is met je centrale ombouwen...kan nu eenmaal wat langer duren...binnen een paar daagjes zal het wel weer gewoon goed werken, maar dan met 80kb/s...
Hmmm jullie hebben allemaal zon snelle speed, ik kom niet boven de 78kb/s terwijl ik op 1160 meter van mijn centrale afwoon, de minimale maximale (natuurlijk) afstand was 3500meter (voor ADSL basic)
[ Voor 8% gewijzigd door Novah op 14-01-2003 19:31 ]