KPN komt met goedkoop adsl, snelheid omhoog!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 06:13
Dinsdag, 20 augustus 2002 - KPN zal een 'light-versie' van MxStream op de markt brengen. De snelheid van de bestaande abonnementen gaat omhoog.

Dat zei Ad Scheepbouwer, bestuursvoorzitter van KPN, dinsdagochtend bij de presentatie van de halfjaarcijfers. Details over het goedkope adsl en de nieuwe snelheden van MxStream worden pas donderdag bekendgemaakt. Wel is duidelijk dat de light-versie goedkoper zal zijn dan de huidige abonnementen.

Vorige week startte Versatel al met een goedkoop adsl-abonnement. Een abonnee van Versatel-dochter Zon is nu 39 euro per maand kwijt. De kosten van een adsl-abonnement via een provider die samenwerkt met MxStream, bedragen nu circa 50 euro per maand.

Met die actie zette Versatel de aanval in op KPN dat de absolute marktleider is op adsl-gebied. Eind juni had het telecombedrijf 192.000 adsl-abonnees in Nederland. Zon heeft naar eigen zeggen 8.000 adsl-abonnees. De overgrote meerderheid daarvan, 85 procent, maakt gebruik van MxStream dat op meer plaatsen beschikbaar is.

Daarnaast breidt KPN het aantal plaatsen uit waar adsl beschikbaar is. "Er zal een dekking van 85 procent komen", aldus Scheepbouwer. "Er komen een paar honderd centrales bij."

Bron: http://www.webwereld.nl

Dit is wel beter >:)

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25
Het werd tijd.

http://www.designyourgoogle.com

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

Rival24

I'll Be Back

Al bij de nieuwssubmit van tweakers.net gemeld :? :)

Verwijderd

Ze moeten ook wel nu zonnet dr ook mee kwam. Ze willen allemaal low end gebruikers hebben en dan moet je idd zon abo introduceren

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik ben benieuwd wat de snelheden gaan worden.

Persoonlijk denk ik:

Lite: 256/64
Basic: 768/256
Fast: 1536/512

En ik quote mezelf uit het Zonnet draadje:
[Airwolf] schreef op 15 augustus 2002 @ 13:12:
http://www.webwereld.nl/nieuws/12150.phtml

[...]

Het kan bijna niet (vind ik persoonlijk) dat kpn achterblijft.

Maar ik denk dan weer dat kpn nog een pakket gaat brengen, maar dan weer langzamer bijvoorbeeld 256/64.

Maar in een ander topic, hccnet begint ookal met bbned...(Xs4all levert het al) De concurrentie begint te rollen vind ik wel.
Ik zei het al :D

Verwijderd

Er staat ook een update op Webwereld.
Volgens berichten in nieuwsgroepen (die onder meer worden geciteerd bij de reacties op dit artikel) zou 'MxStream Lite' 34,95 euro gaan kosten. De downstream-snelheid zou 256 kilobit per seconde zijn, de upstream 64 kilobit per seconde. Voor MxStream Basic en Fast zouden de downstream-snelheden vanaf januari 2003 omhoog gaan, naar respectievelijk 768 kilobit per seconde en 1536 kilobit per seconde.
Dit is natuurlijk heel goed nieuws, al hoop ik niet dat KPN de prijs van MxStream nu gaat verhogen. Want volgens de OPTA is MxStream nog te goedkoop, maar goed we houden het in de gaten. Dit is erg lekker, na de upload verhoging volgt nu ook de downstream.

Ik denk dat BBNED ook nog wel iets in petto heeft, het was redelijk rustig op de ADSL markt maar daar komt nu verandering in. :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31

qless

...vraag maar...

Mxstream Lite (nieuw):
Downstream: 256 kilobit
Upstream: 64 Kilobit
Prijs: 34,95 Euro

Mxstrean Basic.
Momenteel 512/128. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 768 kilobit
Upstream: 128 kilobit

Mxstream Extra
Momenteel 1024/256. Vanaf Januari 2003:
Downstream: 1536 kilobit
Upstream: 256 Kilobit

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Ze moeten wel :), want ik heb nu chello en dat is ongeveer 1200 / 128. En als dan adsl komt, moet je ook nog de apparatuur betalen ( gratis bij chello) dus dat scheelt je ook weer. Maar ik denk dat Mxstream Basic ongeveer op de prijs van kabel willen hebben :), want chello is namelijk niet echt 24/7 zoals mxstream het wel is. Alhoewel ze komen al wel in de bururt ;).

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De prijzen van de oude varianten blijven ongewijzigd neem ik aan? Waarom zijn ze hier bij de vorige prijsverhoging niet mee gekomen? Ik denk dat het een heleboel klanten gescheeld zal hebben. Het principe van ADSL is voor mij altijd internet aan, of het nu met 25 k of 50 k/s is, maakt me niet zoveel uit, ik wacht wel langer. Ik ben erg benieuwd, ik ga denk wel overstappen, tenzij ik in de nieuwbouwwijk cistron ofzo kan krijgen tegen een ander tarief :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik weet dit al een paar maanden, ik mocht er alleen niets over zeggen. :{
Ook is het zo dat HetNet erbij komt als MxStream-aanbieder, deze zal als providers voor veel potentiele ADSL-ers zorgen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:02
Die snel;heden zijn natuurlijk nog wel speculaties, in het jaarverslag van KPN staat dart de snelheden bij zowel basic als fast aDSL met een X kbit/s omhoog gaan, hoeveel die X is heeft KPN nog niet gemeld.
Ik las op webwereld dat KPN donderdag met meer gegevens zou komen, wachten dus.

Menthix.net | Contact Me

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

is heel leuk maar het wordt pas interessant als er ook een beetje hoge datalimiet is bij die lite.

zit nu bij casema en die hebben fair use policy qua datalimiet betreft en daar maak ik ook veel gebruik van (max is 1gb per maand en ik download 4 a 5 gb per maand). bij adsl hebben ze dat nog nooit gebruikt (fair use policy) en dat zal dan nu ook wel niet zijn en is het dus voor tweakers niet interessant.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-07 10:18

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ik zit eigenlijk meer te wachten op een verhoging van de upstream.

heb nu 512/128
liever 512/256
dan 768/128

Een hogere upstream is veel beter voor games en het uploaden naar bv FTP en Direct Connect.

(Liever dan maar gelijk 768/256 voor een Mxstream Basic)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

niQ2001 schreef op 20 augustus 2002 @ 16:05:

heb nu 512/128
liever 512/256
dan 768/128

Een hogere upstream is veel beter voor games en het uploaden naar bv FTP en Direct Connect.

hier ben ik het niet mee eens upload is voor veel mensen niet belangrijk (in ieder geval niet voor mij en ik denk ook veel andere mensen ook niet) een upload van 128 is genoeg voor games. ftp server hebben niet veel mensen en direct connect maakt het niet zoveel uit hoe hoog je upload is.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
niQ2001 schreef op 20 augustus 2002 @ 16:05:

heb nu 512/128
liever 512/256
dan 768/128

Ja ik hoopte dat xs4all met dat bbned daar ook mee zou komen (512/256) maar het lijkt er niet op en anders duurt dat zeker nog weer 5 maanden ofzo :'(

Verwijderd

Termi schreef op 20 augustus 2002 @ 15:09:
Ze moeten wel :), want ik heb nu chello en dat is ongeveer 1200 / 128. En als dan adsl komt, moet je ook nog de apparatuur betalen ( gratis bij chello) dus dat scheelt je ook weer. Maar ik denk dat Mxstream Basic ongeveer op de prijs van kabel willen hebben :), want chello is namelijk niet echt 24/7 zoals mxstream het wel is. Alhoewel ze komen al wel in de bururt ;).
MxStream is een flink stuk stabieler. Plus de upstream is dubbel, wat dus duidelijk te merken is met bv Remote Desktop.
Tevens lopen ze bij Chello nog steeds te eikelen dat je geen eigen server 24/7 mag runnen (volgens mij heeft 80% het zo dus draaien thuis) om je internet te delen enz. Wat dus bij ADSL gewoon wel mag.

• AvK
  • Laatst online: 20:28

AvK

Ready Set Go

Wat ik wel grappig vind is dat toen een half jaar geleden de upstream werd verdubbeld, er veel reakties waren dat men liever de downstream verhoogd zag.
Nu wordt de downstream verhoogd (50% !!!) en nu zeuren er weer mensen dat ze liever de upstream omhoog willen hebben...........Ha Ha Ha Ha (smilies)

Way to Go KPN !!!!!!!!!!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
AvK schreef op 20 augustus 2002 @ 19:48:
Wat ik wel grappig vind is dat toen een half jaar geleden de upstream werd verdubbeld, er veel reakties waren dat men liever de downstream verhoogd zag.
Nu wordt de downstream verhoogd (50% !!!) en nu zeuren er weer mensen dat ze liever de upstream omhoog willen hebben...........Ha Ha Ha Ha (smilies)

Way to Go KPN !!!!!!!!!!
Ik heb altijd al de upload omhoog willen hebben ..... :) en nou heb ik juist gew8 op xs4all en dan komen ze eerst alleen voor 50 mensen voor de snelste variant :(

Verwijderd

nu wachten op beschikbaarheid van adsl..... stomme kut monopolisten

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik heb toch liever meer upload dan download.
1:2 is een mooie verhouding bij upload:download.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Weet iemand hoe het zit voor abonnees met een USB modem? Als de snelheid straks naar 768 gaat, zou de USB modem dit waarschijnlijk wel trekken, maar hoe zit het met de doorvoer snelheid van de USB poort?
Ben ik erg benieuwd naar, aangezien ik zo'n onding heb :| .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Attilla
KillerBeeForEver schreef op 20 augustus 2002 @ 20:21:
Weet iemand hoe het zit voor abonnees met een USB modem? Als de snelheid straks naar 768 gaat, zou de USB modem dit waarschijnlijk wel trekken, maar hoe zit het met de doorvoer snelheid van de USB poort?
Ben ik erg benieuwd naar, aangezien ik zo'n onding heb :| .
Daar hoef je je niet druk om te maken hoor, de doorvoer snelheid van usb is 11mbit dus je kan nog wel even mee. :)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

[Airwolf] schreef op 20 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

Daar hoef je je niet druk om te maken hoor, de doorvoer snelheid van usb is 11mbit dus je kan nog wel even mee. :)
:> Thnx Airwolf! Ik kan weer rustig slapen :z ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• JvS
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 20:04:
nu wachten op beschikbaarheid van adsl..... stomme kut monopolisten
Mooie flame man. Hou je voortaan eventjes in ofzo :{.

MXstream is op veel plaatsen gewoon beschikbaar, maar de kpn is ten eerste een bedrijf en geen filantropische instelling, ten tweede zijn ze geen monopolisten, want ze hebben gewoon concurrentie van kabelmaatschappijen op vast internet.

Op plaatsen waar het niet rendabel is, kan je niet verwachten dat ze schakelkastjes om gaan bouwen. Daar is ook geen kabelinternet, en dat is ook niet voor niets. Hou de volgende keer zo'n ononderbouwde flame even voor je, of denk even na voordat je iets roept

Overigens is dit geen speculatie hoor, dit was al een tijdje bekend in de wandelgangen en vanmorgen kregen ook veel medewerkers er een memo over (ik dacht nog slim te zijn door even floris te bellen voor een nieuwspost, maar het was ook al als persbericht de deur uit ;) |:(). Ik dacht alleen dat het de 20 augustus in zou gaan, maar dat was wat te positief, blijkt nu ;).

Het usb modem kan het qua snelheid waarschijnlijk gewoon wel aan hoor, het kan waarschijnlijk qua pure snelheid alle adsl wel aan, alleen gebruikt het teveel stroom volgens mij (1300ma?), ik weet niet of dat ding meer trekt als je sneller download... Dat zou ook nog weleens een leuk probleem kunnen worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:36:
Ze moeten ook wel nu zonnet dr ook mee kwam. Ze willen allemaal low end gebruikers hebben en dan moet je idd zon abo introduceren
Als de gespeculeerde specificaties en prijzen kloppen dan is de lite versie niet echt een concurrent voor het nieuwe ZON Familie ADSL pakket. Dat is namelijk 512/128 voor € 5,- meer per maand! En geen aansluitkosten! Helaas is het dekkingsgebied van Versatel wel kleiner.

De ADSL kaart van Nederland - http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

P.s Iemand enig idee of BaByXL/Tiscalli ook nog mee gaan doen in de ADSL race??

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom KPN pas in 2003 de snelheid omhoog gooit? Op internet lees je in zoveel nieuwsgroepen dat MxStream abonnees ontevreden zijn en ook overgaan op bv. Zonnet (Versatel), wat qua prijs/snelheid veel aantrekkelijker is.

Ik denk dat KPN zichzelf in de vingers snijd als ze wachten tot komend jaar. Voor mijn part voeren ze het per 1 oktober uit ofzo, maar om nou nog ruim 4 maanden te wachten?!... Ik hoop dat de concurrenten flink blijven bijten! :Y) })

Verwijderd

en dan gooie ze zeker daarna de prijzen omhoog :)

maar ze kunne beter geld investeren om heel nederland adsl te kunnen bieden want ik heb 0,0 breedband :( stelletje afzetters :r

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 20 augustus 2002 @ 20:58:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom KPN pas in 2003 de snelheid omhoog gooit? Op internet lees je in zoveel nieuwsgroepen dat MxStream abonnees ontevreden zijn en ook overgaan op bv. Zonnet (Versatel), wat qua prijs/snelheid veel aantrekkelijker is.

Ik denk dat KPN zichzelf in de vingers snijd als ze wachten tot komend jaar. Voor mijn part voeren ze het per 1 oktober uit ofzo, maar om nou nog ruim 4 maanden te wachten?!... Ik hoop dat de concurrenten flink blijven bijten! :Y) })
Nou, ik denk toch dat mensen nu minder snel weg gaan om die reden aangezien ze weten dat het wordt verbeterd, en in die tussentijd kunnen ze eventueel nog wat dingen aanpassen aan hun netwerk. Dus volgens mij is dat helemaal niet zo dom :)

🌞🍃

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

DataBeest schreef op 20 augustus 2002 @ 21:00:
[...]

Nou, ik denk toch dat mensen nu minder snel weg gaan om die reden aangezien ze weten dat het wordt verbeterd, en in die tussentijd kunnen ze eventueel nog wat dingen aanpassen aan hun netwerk. Dus volgens mij is dat helemaal niet zo dom :)
Okay, zo denk jij en zo denk ik, maar ik weet dat er veel mensen zijn die MxStream gewoon spuugzat zijn, vooral na de welbekende prijsverhoging, dan heb ik het nog niet eens over de mentaliteit van bv. Planet (onderdeel KPN) die in ene de 30% korting weg rooft van hun trouwe klanten.
En dan nog blijft mijn vraag: waarom hebben ze vier volle maanden nodig om aan het netwerk 'te sleutelen'? Het is voor hun toch niet zo moeilijk om de snelheid van de bestaande abonnees omhoog te gooien? Met het verhogen van de prijzen zijn ze tenslotte ook heel rap ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KillerBeeForEver schreef op 20 augustus 2002 @ 20:58:

Volgens mij zijn mxstream gebruikers gemiddeld de meest tevreden gebruikers van alle providers (op een enkeling na die een totaal verprutste verhuizing heeft, dankzij de *kuch* niet al te geweldige snelle en soepele administratie van de KPN mxstream). Alleen de zogenaamde 'leechers' zijn niet tevreden met 50kbyte/sec, die mensen moeten dan gewoon chello of @home nemen. Iets meer kans op storingen, iets hogere ping vaak Maar veel hogere topsnelheid.

En laten die mensen vaak al chello oid hebben, of anders tot een kleine minderheid behoren :). Ik denk dat ze allesbehalve zichzelf in de vingers snijden. ze hebben een reputatie als erg constant en betrouwbaar (terecht).

Overigens blijft het wel evenduur, dus weest niet bang allemaal. Ik denk dat alle mensen deze brief thuis gaan krijgen, hij is niet echt aan iets gericht (meer een FAQ), maar wel gericht op klanten AFAIK.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/mxstreamdownload.gif

Overigens gaat hetnet zich inderdaad op mxstream lite richten, een erg leuk alternatief voor de 0,6Kbyte/sec die je met wannadoo cable (niet premium, die is wel chill) vaak hebt... mxstream lite gaat bij de kpn 19.95 kosten en bij de provider 15 euro. Verder is het voor de provider volgens mij VEEEL duurder om een hoger downloadsnelheid te hebben, dan voor de kpn. Dus ook al zijn veel klanten (xs4all, planet) gewoon 100% kpn klanten, het is niet alleen kpn die dat moet opbrengen of "monopoliseerd" :).

Verwijderd

Hmmm... leuk nieuws dit.. en als MxStream gebruikertje zat ik er nog geeneens op te wachten...

64Kb/s is voor mij ook wel genoeg :)... maar iets gratis erbij is natuurlijk mooi meegenomen..

Al verwacht ik dat ze in maart/april de prijsen wel weer mer een procent of 10/15 gaan verhogen... de smoes wordt nu al verzonnen dus ("de kosten voor ons waren toch helaas hoger dan verwacht en in een peiling onder gebruikers is gebleken dat men liever een lichte verhoging vaan het abbonementsgeld heeft dan een downgrading naar de vorrige situatie")

Verwijderd

tuurlijk wordt mxstream ook met het jaar duurder. net zoals de boodschappen, de benzine etc. dat hoort er gewoon bij.

Verwijderd

als het 3 / 3,5 % duurder zou worden zou het niet erg zijn...

alleen 15% is niet echt inflatiegerelateerd... echt niet kan je beter zeggen

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:35:
Hmmm... leuk nieuws dit.. en als MxStream gebruikertje zat ik er nog geeneens op te wachten...

64Kb/s is voor mij ook wel genoeg :)... maar iets gratis erbij is natuurlijk mooi meegenomen..

Al verwacht ik dat ze in maart/april de prijsen wel weer mer een procent of 10/15 gaan verhogen... de smoes wordt nu al verzonnen dus ("de kosten voor ons waren toch helaas hoger dan verwacht en in een peiling onder gebruikers is gebleken dat men liever een lichte verhoging vaan het abbonementsgeld heeft dan een downgrading naar de vorrige situatie")
Hoe haal jij die snelheden? Ik heb 50/55 kb/s. MEt xs4all.

.

Verwijderd

AkroBatik schreef op 20 augustus 2002 @ 23:03:
[...]

Hoe haal jij die snelheden? Ik heb 50/55 kb/s. MEt xs4all.
64 is theoretisch... meestal zo rond de 56k tot 60k :)

planet basic :)

btw is dit offtopic :) let dus niet op mij :D

• AvK

AvK

Ready Set Go

Goh, toen KPN een half jaar geleden iets meer geld vroeg voor MXstream hadden we een thread van 1200 reakties of zo.
Nu krijgen we maar liefst 50% extra zonder extra kosten en nu hoor je niemand KPN lof toe prijzen ( ok ok 34 posts in deze topic ).
Rare mensen die Internetters .....Tok Tok Tok (vrij naar Asterix en Obelix)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klagen is makkelijker dan zeggen dat je iets relaxed vindt he? :).

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ja, ik vind kpn kewl...zeker omdat ze bij mij nu adsl aan komme legge en omdat ze nu ook nog eens proberen te concurreren, kan ik daluk mooi het goedkoopste netwerk met de goedkoopste provider uitzoeken :p

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 21:07

mbr

Ik heb helemaal geen behoefte aan meer bandbreedte, maar ik ga niet klagen natuurlijk. Ik ga niet meer downloaden dan normaal.

Alleen jammer dat de lite versie alleen 64 kbit/s up is. Bij de overgang van 64 naar 128 dit jaar met Mxstream Basic merkte ik dat de ping in onlinegames nog lager werd dan normaal.

Dus ik denk dat het interessant is voor een concurrent om voor hetzelfde tarief van Mxstream lite een upload van 128bit aantebieden.

Even afwachten tot morgen want dat maakt KPN het toch officieel?.

• Attilla
bazs2000 schreef op 20 augustus 2002 @ 15:22:
Ik weet dit al een paar maanden, ik mocht er alleen niets over zeggen. :{
Mag je al wel vertellen wanneer het technisch allemaal gerealiseerd wordt ?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja het verleden heeft ons geleerd in de internet wereld, dat voor niks de zon niet opgaat, ze zullen wel weer de prijsen omhoog gaan gooien over jaartje ofzo, op manier waar niemand nog echt aan gedacht heeft.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[Airwolf] schreef op 21 augustus 2002 @ 23:35:
[...]

Mag je al wel vertellen wanneer het technisch allemaal gerealiseerd wordt ?

Hoe bedoel je dat? Het wordt gewoon in een maand per centrale in de DSLAM omgezet, voorzover ik het weet. Dus in Januari wordt het ook "technisch mogelijk gemaakt" ( Het stelt overigens geen kont voor, gewoon snelheden wat minder knijpen :)). Net zoals bij die verhoging van de downstream naar 128kbps gegaan is :).
SithWarrior schreef op 21 augustus 2002 @ 23:36:
mja het verleden heeft ons geleerd in de internet wereld, dat voor niks de zon niet opgaat, ze zullen wel weer de prijsen omhoog gaan gooien over jaartje ofzo, op manier waar niemand nog echt aan gedacht heeft.
Hoe anders dan "meer geld vragen voor de verbinding" kan je de prijzen verhogen? :?.

• Joeroenho
  • Niet online
Ik kan alleen zeggen dat ik er blij mee ben! :D
(xs4all basic adsl)

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Hmmmm...

Ik zie hier boven staan dat het hebben van een USB modem geen probleem moet zijn mbt tot de doorvoersnelheid... echter op de doos van mijn ufo/vis/groene onding staat meen ik toch echt max 512kbps.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tot die snelheid issie getest, maar staat dat echt op de doos? Sluit 'm eens aan bij iemand met een fast abo? Dan kan je het zien.

Verwijderd

Hmmm.. even nagezocht...

maaer het is blijkbaar veranderd..

in de tijd dat ik dat kreng kocht (nee.. geen goede koop :D) on je enkel het basic abonnement er mee gebruiken. Ik zie nu dat dat niet het geval meer is... je kan ook het extra (het oude fast denk ik) gebruiken..
Me voor niks zorgen gemaakt...

• Attilla
JvS schreef op 21 augustus 2002 @ 23:42:

[...]

Hoe bedoel je dat? Het wordt gewoon in een maand per centrale in de DSLAM omgezet, voorzover ik het weet. Dus in Januari wordt het ook "technisch mogelijk gemaakt" ( Het stelt overigens geen kont voor, gewoon snelheden wat minder knijpen :)). Net zoals bij die verhoging van de downstream naar 128kbps gegaan is :).
Maar waar haal jij die januari dan vandaan ?

Ik zie alleen maar in het persbericht dat in januari een nieuw "lite" abbo komt.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 00:27:
Hmmm.. even nagezocht...

maaer het is blijkbaar veranderd..

in de tijd dat ik dat kreng kocht (nee.. geen goede koop :D) on je enkel het basic abonnement er mee gebruiken. Ik zie nu dat dat niet het geval meer is... je kan ook het extra (het oude fast denk ik) gebruiken..
Me voor niks zorgen gemaakt...
Geen enge dingen meer zeggen hoor! :o 8)7

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Overigens blijft het wel evenduur, dus weest niet bang allemaal. Ik denk dat alle mensen deze brief thuis gaan krijgen, hij is niet echt aan iets gericht (meer een FAQ), maar wel gericht op klanten AFAIK.

(plaatje brief gesnipped)
En dan maar hopen dat ze dan eerst de taal fouten eruit halen :O.

Verwijderd

Ja hoor en het is officieel bevestigt:

http://www.mxstream.nl/cg...key=g8rcle3r&top=g8rcle3r

• Attilla
De bevestiging was er afgelopen dinsdag al, alleen de snelheden/prijzen waren nog niet vermeld.
KPN Telecom breidt beschikbaarheid ADSL fors uit en komt met nieuwe variant

Vanaf september gaat KPN Telecom zijn ADSL programma aanzienlijk uitbreiden en versnellen. 214 extra telefooncentrales worden voor ADSL gereed gemaakt.

Daardoor zal in de loop van januari 2003 voor 85% van de huishoudens in Nederland een ADSL-aansluiting beschikbaar zijn. Nu ligt dat percentage nog op 65%.

Ook zal in januari 2003 de snelheid van de bestaande versies van 'internetten zonder telefoontikken' verder worden verhoogd zonder dat de abonnementsprijzen omhoog gaan. Daarnaast komt er een nieuwe, aanzienlijk goedkopere variant van snel internetten. (ADSL Lite)

Met de nieuwe Lite versie (introductie 2 september 2002) wil KPN Telecom een ADSL- variant binnen het bereik brengen van het grote publiek. Daarom is de abonnementsprijs laag gehouden: vanaf ­ 32,95 per maand is onbeperkt internetten mogelijk!

De nieuwe Lite versie gaat als downstreamsnelheid, van het internet naar de gebruiker toe, 256 kbit/s bieden en als upstreamsnelheid, van de gebruiker naar het internet toe: 64 kbit/s.

Begin 2003 gaat KPN Telecom de downstream snelheid voor de bestaande snelle ADSL-versies Basic en Extra met 50% verhogen:

- Basic: van 512 kbit/s naar 768 kbit/s
- Extra: van 1024 kbit/s naar 1536 kbit/s.

De abonnementsprijzen blijven ongewijzigd.

Klanten hoeven zelf niets te doen, de aanpassingen worden door KPN Telecom op afstand automatisch geregeld.

Om ADSL nog verder binnen het bereik te brengen van de gebruiker zal ook internet provider Het Net van KPN Telecom ADSL-Lite aanbieden vanaf september 2002. Het Net werkt nauw samen met Planet Internet van KPN Telecom.

ADSL van KPN Telecom is verkrijgbaar via de internet service providers: Planet Internet, Het Net, XS4ALL, Zon, Euronet Wanadoo, HCCnet en Tiscali.

Kijk voor meer informatie op www.kpn.com trefwoord ADSL.

code:
1
2
3
4
5
naam        Snelheid downstream   Snelheid upstream Prijs (Afhankelijk van abonnement van ISP) 
ADSL Lite     256 kbit/s                   64 kbit/s Vanaf       € 32,95 
ADSL Basic    768 kbit/s*                  128 kbit/s Circa      € 52,- 
ADSL Extra    1536 kbit/s*                 256 kbit/s Circa      € 88,- 
[sub]* Vanaf januari 2003[/sub]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[Airwolf] schreef op 22 augustus 2002 @ 08:42:
[...]

Maar waar haal jij die januari dan vandaan ?

Ik zie alleen maar in het persbericht dat in januari een nieuw "lite" abbo komt.

die brief die ik dinsdag al postte

• Attilla
JvS schreef op 22 augustus 2002 @ 12:12:

[...]

die brief die ik dinsdag al postte
Dan heb ik daar helemaal overheen gekeken.
Sorry :)

• posttoast
  • Laatst online: 06-08 01:14
Wat ik nou weer niet begrijp is dat XS4ALL met zo'n (relatief) duur lite abo komt. Bij Het Net kost het € 32,95 per maand, en bij XS4ALL € 36,95! En dan komt Het Net zelfs nog met een aanbieding waarbij het de eerste 5 maanden€ 29,95 kost!

Dat scheelt je in het eerste jaar dus al € 77!

En natuurlijk heeft XS4ALL al die nieuwsgroepen, maar mensen die flink willen downloaden uit nieuwsgroepen nemen toch sowieso geen Lite abonnement?

omniscale.nl

• AvanCade
  • Laatst online: 21-07 01:16
is die 8kb/s eigenlijk wel genoeg voor online gamen (UT/RA2)

Verwijderd

VincentB schreef op 23 augustus 2002 @ 00:55:
En natuurlijk heeft XS4ALL al die nieuwsgroepen, maar mensen die flink willen downloaden uit nieuwsgroepen nemen toch sowieso geen Lite abonnement?
Heeft HetNet geen nieuwsgroepen dan?? (uh, serieus vraagje)

• posttoast
AvanCade schreef op 23 augustus 2002 @ 03:19:
is die 8kb/s eigenlijk wel genoeg voor online gamen (UT/RA2)
Lijkt me wel. In het begin had Mxstream Basic hier ook alleen maar 64kbps up, en dat ging ook (redelijk) goed bij mij.
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 07:42:
[...]

Heeft HetNet geen nieuwsgroepen dan?? (uh, serieus vraagje)
Vast wel. Maar XS4ALL staat bekend om zijn grote hoeveelheid (binary) nieuwsgroepen. Ik geloof zelfs dat ze de grootste van Europa zijn...

omniscale.nl

Verwijderd

Ik bedenk me ook net dat ik, toen ik inbelde via hetnet, de nieuwsgroepen van Planet kon benaderen.

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Dan heb je mazzel dat het beide samenwerkt (vanweg de KPN erfenis) want ik wilde op school (Erasmus uni) wat downloaden via de planet newsserver en kwam er vanaf daar mooi niet op met mijn planet username en passwrd combinatie :(

En ik maar denken dat ik daar lekker snel de laatste rars v/d film kon binnentrekken......

Heeft de eigen EUR newsserver ook niet 'de goede' binary groepen :(

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Microkid
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Weet iemand de limieten van Het Net ADSL lite al? Ik doel op homedirectory grootte, en (mogelijke) datalimiet per maand. (1GB? 2GB)? BIj de andere providers kan ik het wel vinden, maar bij HetNet nog niet dus. Ik wil een keuze maken tussen XS4all en Hetnet, XS biedt 50MB homepage en 2GB limiet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Helemaal niet, XS4all bied 5gb per maand dataverkeer met 50mb opslagruimte.
Overigens had ik ook liever dubbele upload gehad dan 50% meer download.

Met die upload zal je pins halen rond de 20 en upload is zoiezo beter voor FTP/webserver/direct connect enz. enz..

Maarjah uit eindelijk is download 50% erbij natuurlijk heel erg gul van KPN. :)

Verwijderd

das mooi dat KPN met z`n prijs naar beneden gaat !!
Kunnen we masaal over op ADSL of is kabel beter ????
wie o wie geeft nou eens het verlossende andwoordt ?

• ErHa

ErHa

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 17:19:
das mooi dat KPN met z`n prijs naar beneden gaat !!
Kunnen we masaal over op ADSL of is kabel beter ????
wie o wie geeft nou eens het verlossende andwoordt ?
Voor die lagere prijs krijg je ook een stuk minder he (effectief ongeveer 25 kb/sec tegenover 53 kb/sec downloaden en 6 kb upload vs 13 met een gewoon ADSL basic abo)

Oftewel, je krijgt de helft minder en betaalt daarvoor wel € 39 tegenover € 52 euro voor een dubbele snelheid
Je betaalt dus ongeveer 75% (=39/52) van de 'normale' prijs voor slechts 50% v/d performance...
alleen geschikt voor mensen die niet heel films etc gaan downloaden, maar die alleen maar websites bezoeken en mailen

• AvK

AvK

Ready Set Go

ErHa schrijft:

"alleen geschikt voor mensen die niet heel films etc gaan downloaden, maar die alleen maar websites bezoeken en mailen"

En dus is dit perfect voor de grootste groep 'normale' internetters die niet elke maand wakker willen liggen over wat voor telefoonrekening ze nu weer krijgen.
Vergis je niet, de grootste groep internetters past niet in het profiel van ons Tweakers en zijn niet heavy downloaders.

• ErHa

ErHa

En dus is dit perfect voor de grootste groep 'normale' internetters die niet elke maand wakker willen liggen over wat voor telefoonrekening ze nu weer krijgen.
Vergis je niet, de grootste groep internetters past niet in het profiel van ons Tweakers en zijn niet heavy downloaders.
Helemaal mee eens !

Alleen had ik het idee dat Basjo bedoelde dat het voor een ieder leuker wordt omdat er dan nu van een 'prijsdaling' sprake zou zijn, tewrijl die er eigenlijk niet is.

Voor de wat meer eisende internetter (a la tweaker) is dat lite abo helemaal niet interessant, dat probeerde ik alleen maar duidelijk te maken >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben zelf niet een zware downloader, maar download wel films. Wel ben ik een fanatiek forumbezoeker. Ik kick meer op een stabiele snelle verbinding, dan een labiele verbinding met een hoge topsnelheid... 52 euro vind ik in m'n eentje ook VEEL te veel om te betalen, dus als ik alleen woonde, wist ik het wel: adsl lite....

Gaat overigens geen 39 euro maar 33 euro kosten.

Verwijderd

39 bij xs4all

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het Lite ADSL-abonnement bestaat uit:
- Een Mxstream-abonnement van KPN Telecom voor 19,95 p/mnd
- Een ADSL-abonnement van XS4ALL voor 17,- p/mnd
Bij xs4all dus 36,95 (dure kant voor zoiets, is ook niet hun publiek. Dit is meer voor HetNet, en daar wordt ook flink reclame mee gemaakt gok ik).

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij XS4all heb je ook een datalimiet van 2 gigabyte per maand en bij alle overige 1 gigabyte. Je betaalt dus wel ergens voor, ook voor die 50 mb homepage ruimte. Ik heb net ff mail gestuurt naar XS4all, wat er gebeurt al ga je over die limiet heen. Bij Planet moet je dan €0,50 betalen per 100 mb, maar al ga je er 275 mb over heen, betaal 2x €0,50 :)

Edit: stel je dl dus bij Planet ook 2 Gb, dan betaal je dus 10x €0,50 extra= € 5,- Dit komt bovenop je std prijs van 34,90 en wordt dus 39,90. ADSL Lite bij XS4all kost 36,95... Wat is de goedkoopste ADSL Lite aanbieder :?

[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 30-08-2002 10:04 . Reden: Ideetje :P ]

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Misschien een rare berekening van mijn kant, maar dan zou je dus ook kunnen uitrekenen, wat je minimaal met de FUP's van Planet en XS4all kan downloaden met de basic abo's.
XS4all:

€ 51,15 = 36,95 + 0,50 * x
x = 28,4 ~ 2,8 GB
Basis limiet is al 2, dus je zou met een basic abo op zo'n 4,8 GB komen, wat het minimum is, voordat de overstap naar dat abo interessant wordt.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ja oke, je hebt wel gelijk ja, maar ik weet niet of het bij XS4all precies hetzelfde is mbt die van Planet. Ik heb ze een mail gestuurt zeg ik al en ik wacht op een antwoord of het bij hen hetzelfde is, ik denk het wel. Maar het staat niet op de site :?

Verwijderd

ik vindt de technische dienst en klantenservice 100x beter dan die van quicknet :r dat zijn pas suX0rz echt geen klantvirendelijkheid. bij kpn helpen ze je vriendelijk.

Verwijderd

btw hoeveel download ik dan (kb,s?)

ik heb nu ronde de 50

(adsl basic mxstream)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat staat slechts 15 keer in dit topic. De snelheid is 256kbit/sec wat in de praktijk op 25-28Kbyte/sec neer zal komen. Dat kan je ook zien door even op kpnadsl.nl te kijken

Bij Planet internet schijn je er trouwens het USB modem gratis bij te krijgen de eerste maand!. Dat scheelt toch mooi even 140 euro! En bij hetnet krijg je 100 euro korting?

Weten meer mensen van acties bij providers?

• J0YR1D3R
  • Niet online
ff een quote van de mail die ik gehad heb, 3 uur nadat ik hem verzonden heb naar XS4all:
XS4ALL biedt inderdaad een limiet aan van 2GB.
Deze limiet geldt over het totaal van ingaand en uitgaand verkeer. Welke stappen XS4ALL zal ondernemen indien u over de limiet heengaat, is nog niet helemaal duidelijk. XS4ALL beraadt zich hier nog over en zal dit mede af laten hangen van de ervaring die met Power ADSL in de praktijk wordt opgedaan. In ieder geval zult u niet zomaar, zonder waarschuwing vooraf, geconfronteerd worden met een verlaging van de snelheid of met extra kosten.
Ik ben ook benieuwd naar alle acties van andere providers, ik heb al een beetje gekeken, maar niet echt veel gevonden. Reken sowieso op het volgende als je van ISP gaat switchen...:
De opzegging zelf neemt iets van 2 tot 3 werkweken in beslag, de aanvraag van een nieuw account bij ons vraagt 3 tot 5 werkweken.
Je zit dus minimaal iets van 5 weken zonder adsl. Als je gewoon switch van basic naar Lite neemt het 3-4 werkdagen in beslag, wat me erg sterk lijkt, de upgrade van de upload ging bij mij iig ongemerkt....

Ik wacht nog ff me mail naar Planet af, kzal hetnet ook is ff mailen. Ik heb gister al een mail naar planet gestuurt en nog geen antwoord... XS4all was in ieder geval sneller :P

Verwijderd

xs4all heeft sowieso een betere service

• AvK

AvK

Ready Set Go

xs4all xs4all..................

Dat is zonder twijfel een goede provider. Iedereen op Tweakers.net schijnt dat de beste provider te vinden.
Vraag ik mij even af waarom Planet al een jaar of 5 achter elkaar tot beste provider van Nederland is uitgeroepen. Dat moet toch ergens aan liggen? Schijnbaar zijn de meeste Nederlanders het dus niet eens met ons tweakers.
Het lijkt wel of het 'Not Done' is om als tweaker een andere provider te hebben als xs4all.
Overigens zit ik al 6 jaar bij Planet (voorheen WXS) en ik zie geen reden waarom ook dit jaar Planet niet weer uit geroepen zal worden tot de beste van Nederland.
Natuurlijk zijn er enkele (kleine) verschillen tussen de grote providers, maar ze bieden allemaal goede service, goede snelheid en een groot dekkings gebied.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga maar eens bellen met de helpdesk als je een probleem hebt... Dan weet je het.

Verwijderd

precies, en mailtjes worden door planet niet of niet goed beantwoord is mijn ervaring. Zowieso zit er qua verbindingen weinig verschil meer tussen de providers, maar wel qua service. Prijzen liggen bijna gelijk, dus zie ik weer geen reden om planet te nemen. maar ja, ieder zijn mening

• J0YR1D3R
  • Niet online
Iemand die duidelijk weet wat het nou wel is :? ! Moet ik nou afgaan op Planet of KPN, die regelt het technische gedeelte lijkt mij. Ik quote een stuk van een mail van Planet:
Let op: u zult circa 1 maand niet via ADSL verbinding kunnen maken
met het internet.
En KPN dan:
Houdt u er rekening mee dat het wisselen van abonnement 4 weken zal
duren en dat u 3 tot 5 dagen off line zult zijn.
Ik ga planet nu een keer mailen nog, ik kan anders net zo goed over gaan op XS4all, dat duurt net zo lang. Heb ik nog een hogere limiet ook. Weet iemand hoe lang het duurt bij andere providers, iemand die het al aangevraagd heeft :?

Verwijderd

Bij zon krijg je het modem gratis bij lite en family. Trouwens een mooi staaltje reclamelokwerk. Met toeters en bellen word er bij geroepen: gratis modem!

Maar dan: alleen bij een halfjaar vooruit betaling...
en dat net na de vakantie pff

Verwijderd

OK Dus de gratis USB modem van Planet is dus een <klap>sigaar uit eigen doos... Door mijn netwerkje heb ik er niet zoveel aan. Of ik moet de server 24 u/dag aan laten staan. Wordt helemaal een kostbare geschiedenis.

Het feit dat je bij planet lite een dynamisch IP adres krijgt en bij de overige ISP's een vast IP adres maakt dat nog uit ?

BTW. Weet iemand hoeveel de maximale vaste klantenkorting van Planet ook weer was. Want die ben ik natuurlijk ook kwijt als ik naar een ander ga.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hoezo een sigaar uit eigen doos?
Het is een prachtige aanbieding voor de GEWONE internetter, NIET voor ons tweakers, niet voor mensen met een netwerk, daar is het niet voor bedoeld !!!

Gewone internetters draaien geen server en hebben dus ook niet een vast IP nodig!

Max. korting is 30%

Ik heb het al vaker gezegd, de tweakers op dit forum hebben bijna allemaal last van tunnelvisie. Ze kijken niet verder dan wat het nieuwste, het beste is, het snelste, het duurste en het beste overklokt kan worden.
Voor 90% van de computer gebruikers in Nederland zijn wij NERDS. En die mensen hebben nog gelijk ook.

De wereld is groter dan onze zolderkamers mensen............

Verwijderd

(Planet Internet)
Ik begrijp niet helemaal, waarom de aansluitkosten van een usbmodem (gratis) 2 maal duurder is dan die van de andere modems (niet gratis).

Toch een verrekening voor het (gratis) modem of is het installeren van een usb modem echt moeilijker :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoe bedoel je? Je betaalt helemaal geen aansluitkosten aan een provider toch? Je betaalt 34,03 aan de KPN en dan nog 140 euro voor een USB-modem pakket (204 voor ethernet overigens) en verder alleen maandelijkse bedragen aan planet en kpn...

Maar als die installatiekosten dan ook 34,03 hoger zijn, dan is de hetnet aanbieding met 95 euro korting ook wel interessant...

Ik vind dit hele strikte data-limiet trouwens wel heel erg eng... Ben bang dat de providers zich daarop verkijken, want echt wel dat mensen 4/5gig kunnen gebruiken, ook al downloaden ze geen films ofzo.. Paps en mams die het voor de kinders toch maar doen. Kinders de hele middag met kazaa aan, en jahoor. Boven die 1Gig per maand kom je dan uit.. En wat staat er in de voorwaarden bij hetnet?
bron

Het Net houdt ADSL Surfen voordelig door klanten niet te laten betalen voor wat zij niet gebruiken. Binnen een vastgestelde datalimiet per maand, kunnen zij ruimschoots van alle voordelen van breedband gebruik maken. De dienst is zodanig ingericht dat klanten vooral veel kunnen surfen, e-mailen en chatten en af en toe een MP3’tje kunnen downloaden. Hiermee kunnen gebruikers bij uitstek ervaren wat breedband aan extra mogelijkheden te bieden heeft!
Daarnaast zorgt de datalimiet voor duidelijkheid rondom Fair Use Policies.
Bij limietoverschrijding zal dit volgens een vastgestelde kleine meerprijs aan de klanten worden doorberekend.
Dan rijst de vraag: Wat is die limiet, en wat gaat dat kosten dan? Dit gaat VEEL boze mensen opleveren die nu 10 euro meer moeten betalen omdat deze kleine lettertjes toch niet zo heel erg duidelijk zijn... Ik vind dat toch lichtelijk vuil... 2gig is echt niet ruim gebruik maken van een 256kbps verbinding, ook al download je niet eens films of ISO's van linux enzo...

• posttoast
JvS schreef op 03 september 2002 @ 04:16:
hoe bedoel je? Je betaalt helemaal geen aansluitkosten aan een provider toch? Je betaalt 34,03 aan de KPN en dan nog 140 euro voor een USB-modem pakket (204 voor ethernet overigens) en verder alleen maandelijkse bedragen aan planet en kpn...

Maar als die installatiekosten dan ook 34,03 hoger zijn, dan is de hetnet aanbieding met 95 euro korting ook wel interessant...

Ik vind dit hele strikte data-limiet trouwens wel heel erg eng... Ben bang dat de providers zich daarop verkijken, want echt wel dat mensen 4/5gig kunnen gebruiken, ook al downloaden ze geen films ofzo.. Paps en mams die het voor de kinders toch maar doen. Kinders de hele middag met kazaa aan, en jahoor. Boven die 1Gig per maand kom je dan uit.. En wat staat er in de voorwaarden bij hetnet?

[...]

Dan rijst de vraag: Wat is die limiet, en wat gaat dat kosten dan? Dit gaat VEEL boze mensen opleveren die nu 10 euro meer moeten betalen omdat deze kleine lettertjes toch niet zo heel erg duidelijk zijn... Ik vind dat toch lichtelijk vuil... 2gig is echt niet ruim gebruik maken van een 256kbps verbinding, ook al download je niet eens films of ISO's van linux enzo...
Inderdaad. Dit wordt voor een hoop mensen even goed van te voren af wegen hoeveel er gedownload gaat worden. En dat is lastig voor nieuwe gebruikers. Ga je voor XS4ALL zonder downloadlimiet maar wel hogere abonnementskosten of toch voor Het Net, met downloadlimiet maar met lagere abonnementskosten?

Mijn schoonouders stappen binnenkort over van Wanadoo Cable Basic naar ADSL Lite en ik ben degene die ze gaat adviseren. Moeilijk hoor...

omniscale.nl

Verwijderd

JvS schreef op 03 september 2002 @ 04:16:
hoe bedoel je? Je betaalt helemaal geen aansluitkosten aan een provider toch?
Bij planetinternet betaal je zgn. aansluit/administratie kosten.
Voor het gratis USB modem is dit 79 eur
Voor ethernet etc. (je betaald voor het modem) is dit 34 euro.

Het aansluiten van een USB modem moet wel heel ingewikkeld zijn!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

VincentB schreef op 03 september 2002 @ 08:31:
[...]

Mijn schoonouders stappen binnenkort over van Wanadoo Cable Basic naar ADSL Lite en ik ben degene die ze gaat adviseren. Moeilijk hoor...

Ik vind het ook lastig. Kwalitatief zullen ze er zwaar op vooruit gaan (no doubt about that), maar ik adviseerde mijn schoonbroer dit, maar ik zie 'm er voor aan om dan ineens heel veel te gaan downloaden enzo :{

• posttoast
JvS schreef op 03 september 2002 @ 11:24:

[...]

Ik vind het ook lastig. Kwalitatief zullen ze er zwaar op vooruit gaan (no doubt about that), maar ik adviseerde mijn schoonbroer dit, maar ik zie 'm er voor aan om dan ineens heel veel te gaan downloaden enzo :{
Precies. Zoals ze hier nu internet gebruiken komen ze nooit aan die datalimiet. Maar áls je dan toch een snelle verbinding hebt, dan ben je wel geneigd die te gebruiken.

Ik denk dus dat ik ze toch maar XS4ALL aanraad. Het kost wat meer, maar dan kun je ook helemaal je gang gaan.

omniscale.nl

• posttoast
En wat zie ik nu net: XS4ALL heeft óók een downloadlimiet van 2gig per maand... Dus dan is het duidelijk: Het Net is verreweg de goedkoopste.

Oeps, ik bedenk me nu: Het Net heeft een limiet van 1gig per maand, toch? Dus dan heb je bij XS4ALL wel meer ademruimte? Of heeft Het Net ook 2gig?

[ Voor 0% gewijzigd door posttoast op 03-09-2002 17:31 . Reden: VincentB bedenkt zich ]

omniscale.nl

• J0YR1D3R
  • Niet online
En weet iemand nou hoe lang je er uit ligt? Is er al iemand die een overstap aangevraagd heeft? KPN zegt mij dat het 3 dagen duurt ofzo en Planet een hele maand. Lijkt me dat het bij de andere providers niet veel anders is! Ik zal XS4all wel ff mailen, die antwoorden tenminste sneller :( :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

J0YR1D3R schreef op 03 september 2002 @ 17:53:
En weet iemand nou hoe lang je er uit ligt? Is er al iemand die een overstap aangevraagd heeft? KPN zegt mij dat het 3 dagen duurt ofzo en Planet een hele maand. Lijkt me dat het bij de andere providers niet veel anders is! Ik zal XS4all wel ff mailen, die antwoorden tenminste sneller :( :)
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, want een paar maanden geleden had ik dat al eens per email gevraagd aan planet en die houd vol dat het een maand duurt :?

39

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

VincentB schreef op 03 september 2002 @ 17:28:
En wat zie ik nu net: XS4ALL heeft óók een downloadlimiet van 2gig per maand... Dus dan is het duidelijk: Het Net is verreweg de goedkoopste.

Oeps, ik bedenk me nu: Het Net heeft een limiet van 1gig per maand, toch? Dus dan heb je bij XS4ALL wel meer ademruimte? Of heeft Het Net ook 2gig?

ikheb echt geen idee. Ik heb dat stukje staan wat in het persbericht staat, meer niet. Ik wil het eigenlijk wel weten. 1gig is namelijk zelfs snel te weinig als je 2uur per dag internet en wat mp3's binnen haalt....

Wat een ge-emmer zeg :(

Ik zit nu bij de kpn, maar kan daar ook geen nummer van hetnet vinden waar ik het kan navragen... Ik ga er toch achteraan, misschien kom ik erachter :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

J0YR1D3R schreef op 03 september 2002 @ 17:53:
Iemand die hier al wat meer info over kan geven?

39

• J0YR1D3R
  • Niet online
Homedisc schreef op 04 september 2002 @ 17:56:
[...]
Iemand die hier al wat meer info over kan geven?
No reply van Planet. XS4all mail gaat binnen nu en vnvd de deur uit.

Mail Sent inmiddels:
Ik heb nog vraag, ik quote een stuk uit de mail die ik donderdag jongstleden van KPN telecom gekregen heb.

"Houdt u er rekening mee dat het wisselen van abonnement 4 weken zal

duren en dat u 3 tot 5 dagen off line zult zijn.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Christa Wouters

KPN Telecom"

Ik heb echter verhalen van andere internetgebruikers dat het bij bijvoorbeeld Planet Internet 1 hele maand duurt. Wat is nu waar, aangezien er zo'n groot verschil zit tussen wat Planet zegt en wat KPN zegt. Het lijkt mij dat KPN gelijk heeft, aangezien deze het technisch moeten regelen. Ik zou het vreemd vinden al duurt het toch 1 maand. Hoe lang duurt het volgens U en klopt het wat KPN Telecom zegt?

Met vriendelijk groet,

[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 04-09-2002 18:27 . Reden: Mail sent ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mail van Planet terug
De termijn stellen wij vast aan het feit dat KPN er erg lang over doet
om het te realiseren. Misschien tegen de tijd dat u kunt downgraden
naar Lite is de termijn veel korter, maar dit is eigenlijk aan de KPN. Als
zei zeggen dat het zo is, dan moet dat ook zo zijn.

U kunt overigens pas vanaf November een downgrade aanvragen
en dan kunt u ook pas overstappen naar een abonnement als uw
jaarcontract is afgelopen.
Ook goeiemorgen, en ze kunnen niet eens normaal copy pasten want ze schrijven me naam ook verkeerd :(

• J0YR1D3R
  • Niet online
En ook mail van XS4all, dit lijkt mij een bevestiging voor iedereen die nog met vragen zat hoe lang het duurt:

Dank u voor uw e-mail.

Het Upgraden en Downgraden neemt inderdaad tegenwoordig lang niet zoveel tijd meer in beslag, u bent haast niet offline, op dit moment zijn er zelfs klanten die 2 tot 3 werkdagen offline zijn. Het antwoord van de KPN is dus correct, zelfs wat voorzichtig.

Mocht u meer vragen hebben, beantwoorden wij deze graag.

Kortweg, XS4all heeft gewoon topservice deskmedewerkers :)

Edit: Post 2200 *D

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Ik snap et niet helemaal. zo te zien stellen een groot deel van de providers een datalimiet in. alleen doen ze dat niet allemaal. Tiscali bijvoorbeeld heeft geen datalimiet, alleen fair use. De vraag reist ook bij mij of alle providers die zeggen dat ze een datalimiet hebben het kunnen controleren. vaak zijn ze hier zelf niet toe in staat.

• Crazy D
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Een aantal kunnen het wel maar doen het nog niet, of houden het wel een beetje in de gaten maar hebben nog geen echt systeem erom heen hangen zeg maar. Cistron kan het bij mijn weten wel zien maar doen er nog niet echt wat mee, ze kijken het een beetje aan, zien hoeveel mensen er overheen gaan (en dat zijn er nu nog vrij weinig heb ik begrepen) en bepalen adh daarvan wat ze nou echt gaan doen.

Maar ja ze hebben iig een limiet dus je kan er zelf ook rekening mee houden, en dat vind ik het grootste voordeel t.o.v. FUP. Neem nou Chello, tuurlijk valt er over te discusseren of 50Gb veel of weinig is, maar feit is dat je geen enkel idee hebt of Chello dat nou als veel of weinig ziet. Gezien de berichten van mensen die zijn afgesloten is 50Gb blijkbaar veel, maar een vriend van me zit nog steeds rustig te Chello'en met zo'n dataverkeer. Die weet dus ook niet of en zo ja wanneer ie daar gezeik mee krijgt. Met een vaste limiet weet je iig waar je aan toe bent, ik heb 100Gb bji Cistron en kan dus gewoon heel makkelijk via bv du meter een beetje in de gaten houden wat ik doe, en weet dat ze me dus ook totaal niets kunnen maken als ik 90Gb dataverkeer heb...

Ik denk eigenlijk (mjah das gewoon mijn gedachte hoor) dat steeds meer bedrijven naar vaste limiet zullen overgaan, omdat FUP of "onbeperkt" te vaag is. Onbeperkt zie je ondertussen al vrjiwel nergens meer omdat als je dat zegt, je niet iemand kunt afsluiten die 100Gb verkeer heeft (onbeperkt is tenslotte zoals het woord al zegt, geen beperkingen). Fair Use is nogal vaag omdat je niet weet waar je aan toe bent, niet weet wat zijn als faire zien, en ook niet weet of ze wel of niet wat gaan doen.

Exact expert nodig?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Het lijkt erop dat het interessant gaat worden m'n kabeltje te vervangen voor ADSL, goedkoper qua abo, en daarnaast ook nog sneller, apparatuur kopen is dan uiteindelijk wel de prijs eruit halen :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1 2 Laatste