Hoe haalt iemand eigenlijk 1:34? Welke settings heeft de GTI dan? Bij welke toeren schakel je?
ik haal hoge 1,33 met GTI (soms meestal in de 1,34) gewoon je bak omlaag remmen naar voren en gasse maar.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Owkee, rembalans heb ik 80% voor. Heb je 100% voor?
En ligt je GTI helemaal op de laagste stand?
En ligt je GTI helemaal op de laagste stand?
ik snap er geen zak van...
ik zuig echt met dit spel...
iedereen remt later dan mij
heeft een hoger topsnelheid dan mij
en gaat sneller door de bocht?
why do i suck...
ik zuig echt met dit spel...
iedereen remt later dan mij
heeft een hoger topsnelheid dan mij
en gaat sneller door de bocht?
why do i suck...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
1: Rembalans naar voren (80%) (Of wat Schnumi als instelling heeft.
)
2: Min. met 115km/h uit de chicane komen en op tijd schakelen. Top is ~180-185km/h op het lange rechte stuk. Bij ~150m voor de bocht remmen EN terugschakelen tot bij ca. 80km/h. Hiermee rol je de bocht in en geeft na de apex gas bij.
De rest is belangrijk goed door te komen omdat de AI hier veel verliest.
Het is meestal een geval van uitproberen en ervaring opdoen, geloof ik.
2: Min. met 115km/h uit de chicane komen en op tijd schakelen. Top is ~180-185km/h op het lange rechte stuk. Bij ~150m voor de bocht remmen EN terugschakelen tot bij ca. 80km/h. Hiermee rol je de bocht in en geeft na de apex gas bij.
De rest is belangrijk goed door te komen omdat de AI hier veel verliest.
Het is meestal een geval van uitproberen en ervaring opdoen, geloof ik.
Ik ga sneller met die standaard bak als die GTI 
rondje 1:38 met standaard bak
Online spelen ownt echt wel, ik heb net vandaag een uurtje of 4 zitten spelen (GTI suckz, behalve als ie alleen maar rechtuit hoeft)
rondje 1:38 met standaard bak
Online spelen ownt echt wel, ik heb net vandaag een uurtje of 4 zitten spelen (GTI suckz, behalve als ie alleen maar rechtuit hoeft)
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
En aan welke tijden zitten jullie al met de GT Turbo? Mijn beste tijd is voorlopig 1'27"01 (3e ronde), en dat was dan zelfs nog met een relatief slechte eerste bocht.
Jammer dat zo weinig mensen met een echte auto kunnen rijden zodat er maar weinig Turbo servers zijn. De meesten rijden liever met de newbie GTi trein
De private Turbo servers zijn wel fun. Zeer competetieve races.
Jammer dat zo weinig mensen met een echte auto kunnen rijden zodat er maar weinig Turbo servers zijn. De meesten rijden liever met de newbie GTi trein
De private Turbo servers zijn wel fun. Zeer competetieve races.
wow! er zijn nieuwe screenshots op BH Motorsports.com.
nieuwe wagen en een nieuwe baan!
nieuwe wagen en een nieuwe baan!
[ Voor 0% gewijzigd door wheeler op 20-11-2002 00:01 . Reden: broken links ]
De makers gebruiken fictieve automodellen.
De een ziet er een Porsche 944 in, de ander een Nissan (die met die opklapbare koplampen that is.). De GTi, de starters auto in LfS, vind ik behoorlijk lijken op een Fiat Punto terwijl anderen een Seat Ibiza voor ogen hebben.
overigens lijkt de nieuwe auto op het onderste plaatje wel de voorkant van een of andere Peugeot.
De een ziet er een Porsche 944 in, de ander een Nissan (die met die opklapbare koplampen that is.). De GTi, de starters auto in LfS, vind ik behoorlijk lijken op een Fiat Punto terwijl anderen een Seat Ibiza voor ogen hebben.
overigens lijkt de nieuwe auto op het onderste plaatje wel de voorkant van een of andere Peugeot.
Klopt het dat je linksbovenin je FPS kan zien?
Gemiddeld staat ie bij op 40, niet echt schokkend hoog.
OK ik draai met een Radeon Vivo. Weet iemand of dit spel wel wat power kan gebruiken?
Gemiddeld staat ie bij op 40, niet echt schokkend hoog.
OK ik draai met een Radeon Vivo. Weet iemand of dit spel wel wat power kan gebruiken?
Verwijderd
Tot nu toe zijn de fictieve modellen japanners. GTi is een Nissan Sunny, die "Porsche" is een Mazda RX-7 Turbo2 en de nieuwste telg is een Honda.wheeler schreef op 31 oktober 2002 @ 10:47:
De makers gebruiken fictieve automodellen.
Ik weet niet of ie al eerder is gepost, maar ik kwam zonet ook een andere gratis racesim tegen. Heel origineel genaamd "racer"
Het lijkt me toch de moeite van het posten hier waard, want het ziet er toch heel veelbelovend uit.

http://www.racer.nl
Het lijkt me toch de moeite van het posten hier waard, want het ziet er toch heel veelbelovend uit.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Goeiemorgen daar is er een wakker zegzeikstraal schreef op 01 november 2002 @ 14:58:
Ik weet niet of ie al eerder is gepost, maar ik kwam zonet ook een andere gratis racesim tegen. Heel origineel genaamd "racer"
Vincere Per Belli
Nou, ook maar gedownload en geinstalleerd, erg grappig spel, maar voordat julli emij online zien spelen...
dat duurt nog wel even, eerst maar eens uitvogelen hoe ik knap een bocht neem

Live For Speed patch 0.1J is uit!
- It has "vote kick" and "send setups" in the N menu, and should fix some of the connection bugs as well. There's a new feature for running a dedicated host on a computer which cannot run a full version of LFS. Please see full list below and details in the readme.txt
- Note : patch J can connect to old versions but note that old versions cannot connect to patch J hosts. This is because of some of the improvements and fixes that need new packets in the communication protocol.
- Drive after replay bug fixed
- Gearshift indicator fixed on XR GT and XR GT Turbo
- Command line startup options and non-directx host
- Gamelist shows X for new version or V voting enabled
- Send Setup button in list of connections (N)
- Some multiplayer joining and timing bugs fixed
- Out of bounds wheel / brake settings not allowed
- Host option : Vote kick/ban
- Misc option : AI drivers use player setup
- Multiplayer replay improved
- More setup slots in garage
En weeral een nieuwe patch voor de meest realistische racesim van het moment: Live For Speed patch 0.1K!
- FIX : Ghost connection remaining on host
- FIX : Multiplayer replay - "a player is connecting"
- FIX : Bug on game list screen
- FIX : Crash when creating invisible host
- FIX : Filenames containing "."
- FIX : Long replay filenames
- FIX : More than 16 games "no info" appearing in list
- View Options : FPS display off/left/right
- Graphics Option : Trees in mirror
- Misc Option : Maximum value for "Max frame rate" raised to 125 fps
- Misc Option : Adjustable sound lag
- SHIFT + W : Reinitialise sound
- SHIFT + C : Reinitialise controllers and force feedback
- Race positions list now showing much more of the time
- Vote option (no/yes) added to command line options
- Player names added to "hoststat.txt" status file
Verwijderd
Patch L is ook beschikbaar:
Wat zijn de snelste tijden met de K/L patches, standaard back, enkel gewone setup tuning?
http://www.bhmotorsports.com/LFS/downloads/51Live for Speed New Demo Patch 0.1 L [19-11-2002 | JZ | Comments (0) ]
This patch isn't important for most people if you already have patch K which contained multiplayer fixes and if you don't have a VR headset. Changes in patch L: VR support - 3 axis look; Calibration - Set centre button for input axes (C); Replay saving not autosave by default (autosave not recommended); FIX: Long ogg filename crash (current limit 23 until v0.2); ESC - skip intro (in addition to SPACE); ESC - menu for GST replays; Test drive car option; Replay analyser output; user and programmer info readme.txt; Misc Option: Turn off in-game frame rate limitation; Note 1: There is no program to view replay data but some programmers may wish to write one. See readme.txt for the file format. Note 2: There are no more multiplayer fixes in this patch. Note 3: There won't be any more features for 0.1 as i'm going onto version 0.2 now which will have lots of features that can't be "worked into" version 0.1 (physics and multiplayer changes) but i'll keep a separate copy of 0.1 so it will be possible to fix an urgent bug if one comes up.
Wat zijn de snelste tijden met de K/L patches, standaard back, enkel gewone setup tuning?
Patch L is eigenlijk nauwelijks interessant, slechts een paar kleine dingen voor mensen met VR rommel
wat mij meer interesseert is de laatste note:
krijgen we eindelijk een andere baan en/of een andere auto?Note 3: There won't be any more features for 0.1 as i'm going onto version 0.2 now which will have lots of features that can't be "worked into" version 0.1 (physics and multiplayer changes) but i'll keep a separate copy of 0.1 so it will be possible to fix an urgent bug if one comes up.
Verwijderd
Dit ziet er geil uit maar wanneer komt er een patch met Joystick support???????????????
En rijd deze game een beetje zoals 'Viper racing' ? (die naar mijn bescheiden mening ook ERG realistisch was)
En rijd deze game een beetje zoals 'Viper racing' ? (die naar mijn bescheiden mening ook ERG realistisch was)
Verwijderd
Viper Racing Realistisch ?? Ik weet niet wat jou definitie van Realistisch is 
Grand Prix Legends en SCGT vind ik nogsteeds de meest realistische racespellen. Heb over Live for Speed ook al erg veel goeds gehoord, alleen ik kan um zelf niet draaien (volgens mij door m'n Voodoo kaart)
Grand Prix Legends en SCGT vind ik nogsteeds de meest realistische racespellen. Heb over Live for Speed ook al erg veel goeds gehoord, alleen ik kan um zelf niet draaien (volgens mij door m'n Voodoo kaart)
Verwijderd
Och natuurlijk weet ik niet hoe een echte Dodge viper aanvoelt jah maar ik weet wel dat met 180km/u door de bochten raggen een pijnlijke ervaring wordt in Viper racingVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:12:
Er zijn wederom nieuwe screenshots gepost op Blackhole Motorsports
hieronder eentje van de nieuwe baan.
hieronder eentje van de nieuwe baan.

Ik heb een probleem met mn gaspedalen.. ( eerst hebben ze het nog gedaan )
Als ik gewoon ga spelen en mn pedalen niet aanraak zie ik dat ik rem.. en als ik gas geef gaat het rem balkje weg en doe ik dus nix..
door snel heen en weer te schakelen kan ik toch nog wel een top krijge van 90
Als ik gewoon ga spelen en mn pedalen niet aanraak zie ik dat ik rem.. en als ik gas geef gaat het rem balkje weg en doe ik dus nix..
door snel heen en weer te schakelen kan ik toch nog wel een top krijge van 90
I served in a company of heroes.
Heb het een tijdje geleden geprobeerd, maar ik kon alleen met de muis sturen!
Is dat inmiddels verandert?
Full-stack webdeveloper in Groningen
Verwijderd
Misschien een instellings-foutje. De controller staat misschien op "Seperate brake/throttle"? Hij moet waarschijnlijk op "combined brake/throttle" staan. Speel ff met die settings.NexY schreef op 20 november 2002 @ 10:47:
Ik heb een probleem met mn gaspedalen.. ( eerst hebben ze het nog gedaan )
Als je een andere analoge controller hebt is dat geen probleem. LFS ondersteunt momenteel vrijwel alle joysticks, wheels, pedalen en shifters. Keyboard? No way... Je kan een auto niet besturen met een '1' / '0' controller... Dan zit je bij het verkeerde spel. Speel dan Arcade games als Need For Speed ofzo.ZanderZ schreef op 20 November 2002 @ 11:29:
Heb het een tijdje geleden geprobeerd, maar ik kon alleen met de muis sturen!
Ik race dit spel ook met een racestuur (Logitech Wingman Formula Force 1ste gen.) en het bevalt me erg goed... af en toe race ik met toetsenbord (gas,rem) en muis (stuur) en wat ik mij dan afvraag waarom gas en rem wel met toetsenbord kan en sturen niet... je kan wel zeggen dat sturen niet dmv 1 en 0 zich laat besturen maar waarom dan wel het gaspedaal??? wmb passen ze dit aan want het lijkt meer op een principe kwestie in plaats van een technisch probleem.
Inderdaad.
Ik heb wel een stuur, maar speel soms veel liever met toetsenbord. Erg raar dat het niet kan
Ik heb wel een stuur, maar speel soms veel liever met toetsenbord. Erg raar dat het niet kan
ik speel nog steeds met muis en dat rijdt perfect.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Ah dus joysticks kunnen wel, mooi zo..nu dat Radeon 8500 nog oplossenSatCP schreef op 20 November 2002 @ 12:30:
[...]
Als je een andere analoge controller hebt is dat geen probleem. LFS ondersteunt momenteel vrijwel alle joysticks, wheels, pedalen en shifters. Keyboard? No way... Je kan een auto niet besturen met een '1' / '0' controller... Dan zit je bij het verkeerde spel. Speel dan Arcade games als Need For Speed ofzo.

'k Had hem al gedownload maar ik was dat ff vergeten dus laatst nog even geprobeerd ziet er opzich niet eens zo heel erg slecht uit alleen dat sturen met de muis gaat zwaar shitty. 'k Heb hem er inmiddels ook al weer afgemieterd, omdat ik niet echt een racegek ben
dus ik zou hem toch niet weer gespeeld hebben..
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen, maar ik kan er niet aan wennen
Ik slip altijd ontzettend als ik stuur
ik heb vooral dat me stuur supergevoelig is, ik ga denk ik eens met een paar tandwieltjes klooien zodat ik wat meer moet sturen.
Gewoon bij options kijken in het spel werkt ookClithopias schreef op 20 November 2002 @ 18:52:
ik heb vooral dat me stuur supergevoelig is, ik ga denk ik eens met een paar tandwieltjes klooien zodat ik wat meer moet sturen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Er is meer duidelijkheid over hoe Live for Speed de toekomst ingaat. Ik heb een paar interessante dingen italic gemaakt.
het ziet er veel belovend uit, ik koop de game in ieder geval, al is het alleen al om zelfstandige gamedevelopers te steunen!Live for Speed Release 1 Announced [20-11-2002]
Hello Racers! The LFS development team has come up with a plan for Release 1.
Firstly, note that Release 1 is intended to be a complete product and will contain a range from road cars, through modified rallycross cars and up to GT cars. Karting, single seaters and buggies are to be left out of Release 1 and will come out in later releases. That was decided a while ago but please read on to find out about the new Release 1 plan.
Note: all dates given in this announcement are only estimates - not promises.
The next proper update is Demo Test 0.2 - this will be very like the current Demo Test and of course free of charge but will contain mainly improvements to the tyre physics and multiplayer system including qualifying, better reliability and reduced lag. In addition there will be minor improvements to the track and the car models including working dials and so on, non-uk keyboard support, clutch and shifter support with associated engine damage and some other things that have been mentioned on the Suggestions for Improvement forum. We may include a skid pad as well. This is expected in early January 2003.
Our new plan for Release 1 is to release it in 4 downloadable stages, we will charge a price for these - each one at 25% of the total price of Release 1.
The first 25% release will come out a few weeks after Demo Test 0.2 after sorting out any bugs or problems that come up. So - we estimate early February 2003. It will contain the 3 cars from the Demo Test and 3 more road-style cars including one or two four wheel drives. Two extra tracks will be included - a city track and a country track with a few configs in each. More music will be included as well. At that stage neither the full damage system nor all the planned improvements to graphics and sound will have been done - the idea is that while Eric is continuing to add or finish more tracks and cars for subsequent releases, I will be continuing to develop the program all the time as well on the way to Release 1.
The next three 25% releases will contain in the region of 4 cars and 3 tracks each and will come out at intervals of 2 or 3 months. The 4 stages are downloadable and a CD will become available when the full Release 1 is completed (i.e. the 4th stage is finished).
We like this plan a lot because we avoid any need for the services of a publisher, the community will no longer be bored with the same cars and tracks, we start to earn a living, we continue learning and improving our methods with each 25% release, and the whole thing builds up in a way that we can handle.
Price for the full version: not set exactly yet but a bit cheaper than a comparable boxed simulator bought in a shop. each 25% update is one-quarter of that price.
Payment options: credit card online, cheque in the post, bank-to-bank transfer and whatever good methods there are. in addition there may be some people who wish to make only one payment in advance and we will allow this option as well with a username and password system that will be issued to every player who chooses to go beyond the demo test.
google es ff naar een programmatje waarmee je dx8.1 kan simuleren, hierdoor denkt je spel dat de voodoo 8.1 compatible is, en zou je het spel moeten kunen spelen.Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:12:
ik ben alleen de neem vergeten
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Als iemand die gevonden heeft kan die hem dan ff posten?Atgast schreef op 21 november 2002 @ 19:07:
[...]
google es ff naar een programmatje waarmee je dx8.1 kan simuleren, hierdoor denkt je spel dat de voodoo 8.1 compatible is, en zou je het spel moeten kunen spelen.
ik ben alleen de neem vergeten
Kan ik hem ook spelen hier met mn stuur. Ik kan het nu alleen spelen op mn laptop met touchpad en das nou niet echt ideaal
Verwijderd
Pff niet zeuren! James Bond deed het ook zo!urf schreef op 21 november 2002 @ 19:29:
[...]
Als iemand die gevonden heeft kan die hem dan ff posten?
Kan ik hem ook spelen hier met mn stuur. Ik kan het nu alleen spelen op mn laptop met touchpad en das nou niet echt ideaal
Test patch L2T9
mensen met keyboard kunnen het nu ook proberen.(27 November)
requires FULL VERSION 0.1
replay analyser output file improved
keyboard steer test - now with L+R hold position
fix for start line bug
plus auto-kicks player with start line bug if it does occur
no reset car unless stopped
en voor wie interesse heeft: patch 0.1M is ook uit.
It has a fix for the multiplayer startline bug, the fix is required by hosts and guests. The host has a mechanism to auto-kick a player who has the startline bug and auto-restart the race. Various other improvements, here's the list.
Fix for multiplayer start line bug
Host auto-kicks player with start line bug
No reset car unless stopped
Stop repeated in-game votes
Replay analyser files improved
Start / finish point changed - affects split time readings
Making connections, removed call to gethostbyaddr
Controls Option : Keyboard steer (L + R holds position)
Controls Option : Throttle and brake rate (for button/key)
View Option : display wheels in centre view on/off
View Option : turn view with steer (excludes axis look)
FIX : Gain points from replay
FIX : Welcome screen bug after running dedicated host
FIX : Crash running nogfx host from fresh install
FIX : Entering name of tune on channels screen
This is meant to be the last patch for version 0.1 while i now get on with version 0.2 (yes i said that with the last patch ). Sorry to anyone whose issues i haven't sorted out. Had to get this up today as i've got the day off tomorrow!
Verwijderd
Alweer een tijdje uit, maar ik heb het een maandje zonder internet moeten doen:
patch 0.1N is ook uit
Enkele kleine wijzigingen:
patch 0.1N is ook uit
Enkele kleine wijzigingen:
Changes in patch N :
Allow up to 32x replay speedup if possible
Misc Option : Analogue controller smoothing
Misc Option : Screen clear type / simple sky
FIX : MPR Replay time limit
FIX : MPR Replay wrong player leaving
FIX : GST Replay FPS limitation
FIX : On screen lap time often out by 0.01s
[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 23:46 ]
Verwijderd
Ja, onderaan de pagina in de link. 
Mirror list:
www.bhmotorsports.com
http://games.tucows.com
www.frag.cl
www.m4driving.sm
XceleratedConcepts FTP.
Mirror list:
www.bhmotorsports.com
http://games.tucows.com
www.frag.cl
www.m4driving.sm
XceleratedConcepts FTP.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 23:40 ]
Verwijderd
(thx JAMF, maar veel sneller gaat dat allemaal niet
)
Ach, morgen zal die toch wel binnen zijn
[Veel later]
Leuk spelleke, maar wel moeilijk zeg
[Veel later]
Ach, morgen zal die toch wel binnen zijn
[Veel later]
Leuk spelleke, maar wel moeilijk zeg
[Veel later]
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 01:17 ]
Verwijderd
Nou, je moet de rempunten vinden.Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:01:Leuk spelleke, maar wel moeilijk zeg
*1e bocht: bord 75, minimaal met ca. 70kmh door de bocht.
*2e bocht(einde rechte stuk): net voor bord 100, met 95 a 100kmh door de bocht
*3e bocht: met 105 de bocht in, laten zakken tot ca. 98 en dan weer gassen.
*4e bocht: halverwege bord 100 en bord 50, dan met 90 door de bocht.
*5e bocht: met 105 de bocht in, laten zakken tot ca. 98 en dan weer gassen.
Voor een goeie setup moet je maar snelle mensen vragen. Bekijk ook de "fastest lap" replay op de LFS site.
Er zijn inmiddels een paar erg mooie screenshots verschenen van de spoedig te verschijnen versie 0.25. Omdat de officiele website zo verschrikkelijk langzaam is heb ik ze maar even ergens anders neergezet.

nog even wachten! de release staat voor februari gepland.

nog even wachten! de release staat voor februari gepland.
Ik vind dit spel zo zwaar gaaf.. het laat alleen telkens weer mn computer crashen (vraag me niet waarom, het is bij elke versie zo). Jammer, k zal het ooit nog wel een keertje proberen

damn, ziet er sweet uit! 
ik kan gewoon niet meer wachten op mn stuurtje dat volgende week als het goed is binnen komt
ik kan gewoon niet meer wachten op mn stuurtje dat volgende week als het goed is binnen komt
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
[EDIT]Owja, ff lap-times bijvoegen:
code:
1
2
3
4
| Track Car Date Time ------------------------- ------------ ----------- -------- Blackwood GTi 20-JAN-2003 01:33.70 Rallycross GTi 24-NOV-2002 01:07.93 |
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 17:33 ]
Verwijderd
Ow hey!? Dat laatste screenshot belooft veel goeds!!! Je eigen paintjob.
Als ik in de spuitcabine maar niet zoveel tijd verkwist als bij de oude 'Nascar Racing'.
Als ik in de spuitcabine maar niet zoveel tijd verkwist als bij de oude 'Nascar Racing'.
ik verkwist nu al een hoop tijd met skinnen van auto's 

de ramen zijn nep trouwens

de ramen zijn nep trouwens
Verwijderd
wheeler, hoe doe je dat skinnen? ik neem aan dat dat de demo is
en nog een plaatje

wie kan nog lager?
en nog een plaatje
wie kan nog lager?
vind het alleen errug vervelend dat de skins gemirrord zijn
Lees de tutorial op Blackhole Motorsports maar eens door (overigens door mij geschrevenVerwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:45:
wheeler, hoe doe je dat skinnen? ik neem aan dat dat de demo is
in de komende versie is dit probleem opgelost. Zie paar screenshots hierboven van de GTi met Cromo reclame op de achterkant van de auto._-= Erikje =-_ schreef op 29 januari 2003 @ 19:00:
vind het alleen errug vervelend dat de skins gemirrord zijn
Verwijderd
van wie mag ik zijn LFS map met de XR GT TURBO!!!
want dat tekst veranderen werkt helaas niet
want dat tekst veranderen werkt helaas niet
Er is net nog een nieuwe patch uitgebracht in afwachting van de 0.2 demo test:
PATCH Version 0.1P
PATCH Version 0.1P
Er is ook nieuws over de 0.2 demo test en de 0.25 release die helaas weermaals uitgesteld zijn:As you know i've been working on the 0.2 version for the last 2 months but during that time, I came across these minor improvements that can have quite a noticeable effect on the frame rate so today I just quickly worked these fixes into my special patch backup of the 0.1 version. Fixes are: Misc Option: Vertical Sync (good way to repair controller lag - much better than Screen Lock); FIX: Sound bug - caused small hangs each time a car got close (was bad at first hairpin BW); FIX: Unnecessary access to all objects exery frame reduced FPS (permanent small FPS improvement)
Hello LFS Racers. Things are going well and we have now been able to do some driving on the new city track which is very close to finished and is a lot of fun to drive. The other new track is mainly done as well and the cars are in various stages of completion between 50% and 100%.
As for the programming side, a long list of improvements has been done already but there's still a good lot to be done on the tyre physics and the multiplayer side as well (at least a week's work on each of those), plus some smaller important features that will take some time between a few hours and one or two days each.
Time Estimates: Again we need to adjust the estimated release dates to a bit later than previously announced. We've tried to work out the time more accurately now and it does appear that the main bulk of the programming and artwork will be done in about four weeks, which means that Demo Test 0.2 should be released at the end of February with the physics and internet improvements. At that point there will be a few more features to be done and more final improvements and testing for that proper release version 0.25 - which is really going to be a lot more fun again with the new tracks, cars and features. This is expected 2 or 3 weeks into March.
We are sorry about having to extend the development time estimate again, but then, it does seem that software development is very troublesome for everyone when it comes to time estimates! And we must not release a half-baked product and charge for it really, although as you know there will still be many things to be improved in graphics, sound and physics along the way to full version 1.0.
[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 31-01-2003 17:44 . Reden: typo ]
Er is geen patch P met alle wagens. Er komen pas nieuwe wagens in de 0.2x reeks. Maar daarvoor zul je nog wat geduld moeten hebben. Overigens wordt dat het moment waar je gevraagd zult worden om je bankkaart boven te halen voor Live For Speed (alhoewel je ook de gratis demo kunt spelen natuurlijk). Maar een spel als Live For Speed is elke euro waard die je ervoor geeftVerwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 07:56:
wie heeft nu patch P met alle wagens? en mag ik dan die hebben?![]()
bvd, cause I NEED IT!!
Toen het spel net uitkwam heb ik het eens onder de loep genoemen en een methode uitgevist om jezelf credits bij te geven. De werkwijze hiertoe vind je in Live For Speed: screenshots, replays, fast laps, drifting.... Het "cfg.sta" bestand waarover wordt gesproken staat niet meer online op m'n site, maar als je 1 race (bijvoorbeeld op makkelijkste stand) van een paar ronden rijdt en in de top 3 eindigt, dan wordt het aangemaakt en kun je m'n methode toepassen.
Cheaten? Ja... Maar je benadeelt er niemand mee in tegenstelling tot vele andere cheats in online games.
Cheaten? Ja... Maar je benadeelt er niemand mee in tegenstelling tot vele andere cheats in online games.
Verwijderd
laat maar, heb hem al gehaald.
ik deed het met een vriend die ook LFS heeft en ff snel online racen voor puntjes
ik deed het met een vriend die ook LFS heeft en ff snel online racen voor puntjes
Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe auto's en tracks
Whehehe k heb net ff in de setup lopen spelen en als je een beetje met de vering rommelt kan je de auto laten jumpen als een lowrider
K moet alleen nog punten scoren voor de turbo versie... 3 punten per race gaan niet erg snel
Whehehe k heb net ff in de setup lopen spelen en als je een beetje met de vering rommelt kan je de auto laten jumpen als een lowrider
K moet alleen nog punten scoren voor de turbo versie... 3 punten per race gaan niet erg snel

Stel de moeilijkheidsgraad hoger in. Dan stromen de punten binnen. Zou jammer zijn dat je het spel al beu bent nog voor je de Turbo hebt kunnen unlocken. Dat is de leukste auto uit het pack. Achterwielaandrijving met ietwat vermogen. Dat is pas rijden!Tentacle1 schreef op 03 februari 2003 @ 12:37:
Hehe nee ik ben het spel nog lang niet beu (ik ga al mee vanaf het begin, alleen mijn pc blijft maar crashen helaas). Ik heb maar twee favoriete racespellen nl. Grand Prix Legends en Live For Speed, simpelweg vanwege het realisme.SatCP schreef op 03 februari 2003 @ 12:41:
[...]
Stel de moeilijkheidsgraad hoger in. Dan stromen de punten binnen. Zou jammer zijn dat je het spel al beu bent nog voor je de Turbo hebt kunnen unlocken. Dat is de leukste auto uit het pack. Achterwielaandrijving met ietwat vermogen. Dat is pas rijden!
Ik had het niveau al hoger gezet op 'ok', maar ik krijg nog steeds drie punten, moet je dan ook meer rondjes rijden ( k heb 3 tegenstanders, kan meer als het nodig is)?
Het is al lang geleden dat ik nog tegen de computer heb gereden (online is veel leuker
), maar ik herinner me dat ik op stand Pro difficulty, 5 tegenstanders en 3 rondes maar liefst 48 punten haalde per gewonnen race. Als je de wagen ietwat goed afstelt dan heb je alle wagens zo in een wip unlockt.
Hmm ja met een race in pro, drie tegenstanders en 1 ronde haal je 12 punten... maar da's best pittig als je maar 1 foutje maakt... ff zoeken naar wat goede instellingen dan maar. En anders gewoon zo'n langere race
Verwijderd
Ik weet nog in dat oude topic dat er allemaal screenies werden gepost en dat het over driften ging enzo. Maar hoe moet ik driften?
Dan moet ik toch ietsje gas geven in de bocht?
Ik glij dan echter meteen door
Ik doe het wel met de rear wheel drive, dus dat kan ik niet fout doen
Ik glij dan echter meteen door
Ik doe het wel met de rear wheel drive, dus dat kan ik niet fout doen
Er zijn erg veel technieken voor drifting.
De makkelijkste om aan te leren is normaal de bocht komen insturen en bij het uitsturen na de apex agressief en vroeg op het gas gaan. Als je genoeg vermogen hebt dan gaan de achterwielen spinnen en breekt de achterkant uit. Vanaf dan is het van belang dat je ook voldoende vermogen hebt om de wagen in de drift te houden tot je de bocht uit bent en de wagen weer min of meer in de rijrichting wijst (tijdens de drift wijst de neus naar de binnenzijde van de bocht). Anders kan het wel eens voorkomen dat je wagen helemaal niet in de rijrichting wijst wanneer de wielen weer grip krijgen en dan kun je wel eens eindigen als vangrail-toerist
. Deze methode noemt men overigens de power-over drift.
De bekendste techniek is de e-brake drift of handrem drift. Gebruik de handrem om de tractie van de achtertrein te laten wegvallen en stuur om de wagen in een drift te krijgen. Meteen weer op het gas om de drift te controleren anders ga je rond.
Throttle cut en clutch kick zijn twee manieren om een wagen onstabiel te maken in een bocht. En onstabiliteit is net wat je nodig hebt voor een drift. De eerste methode wordt gebruikt bij snelle bochten. Door de voet eventjes van het gas te houden wordt de gewichtsverdeling van de wagen verstoort en kom je in een drift. Hetzelfde gebeurt wanneer je het ontkoppelingspedaal even indrukt. Doordat de verbinding tussen achterbrug en motor even wegvalt gebeurt er een gewichtsverplaatsing waardoor de wagen in een drift gaat. Soms wordt ook aggressief terugschakelen gebruikt om de achtertrein fel af te remmen en zo een gewichtsverplaatsing te veroorzaken: Shift-lock drift.
Een van de spectaculairste drift-methodes is de faint drift of Scandinavian flick. Hierbij forceert men de wagen tot instabiel gedrag door eerst de wagen fel naar de 'verkeerde' kant te sturen en de terugkomende grip te gebruiken om de wagen in de juiste draairichting te gooien. Dit is de techniek die je in rally vaak ziet. Niet eenvoudig om te leren.
En zo zijn er nog talrijke manieren. Veel technieken laten zich ook perfect combineren. In principe is alles goed wat de wagen maar even instabiel kan maken. Sommigen gaan zelfs even met één wiel op het gras daarvoor...
Een neutrale tot overstuurde wagen is ideaal om mee te driften. Een onderstuurde wagen een pest.
Omdat de replays uit het oude topic niet werken met de nieuwste versies van Live For Speed heb ik snel even een rondje gereden en online gezet. Was wel al maanden geleden dat ik nog eens serieus heb gedrift en het circuit in de omgekeerde richting heb gereden (ik ga normaal voor snelle rondjes
) dus hier en daar misrekende ik me wat. Maar het geeft je toch een goed idee over driften. In deze ronde maak ik hoofdzakelijk gebruik van faint drifting in combinatie met power-over. Hier en daar een beetje trail braking om de achterkant te laten komen.
Download replay

Update: Ter verduidelijking. Deze ronde is niet gereden met een speciale onstabiele drift setup maar met m'n gewone race setup.
De makkelijkste om aan te leren is normaal de bocht komen insturen en bij het uitsturen na de apex agressief en vroeg op het gas gaan. Als je genoeg vermogen hebt dan gaan de achterwielen spinnen en breekt de achterkant uit. Vanaf dan is het van belang dat je ook voldoende vermogen hebt om de wagen in de drift te houden tot je de bocht uit bent en de wagen weer min of meer in de rijrichting wijst (tijdens de drift wijst de neus naar de binnenzijde van de bocht). Anders kan het wel eens voorkomen dat je wagen helemaal niet in de rijrichting wijst wanneer de wielen weer grip krijgen en dan kun je wel eens eindigen als vangrail-toerist
De bekendste techniek is de e-brake drift of handrem drift. Gebruik de handrem om de tractie van de achtertrein te laten wegvallen en stuur om de wagen in een drift te krijgen. Meteen weer op het gas om de drift te controleren anders ga je rond.
Throttle cut en clutch kick zijn twee manieren om een wagen onstabiel te maken in een bocht. En onstabiliteit is net wat je nodig hebt voor een drift. De eerste methode wordt gebruikt bij snelle bochten. Door de voet eventjes van het gas te houden wordt de gewichtsverdeling van de wagen verstoort en kom je in een drift. Hetzelfde gebeurt wanneer je het ontkoppelingspedaal even indrukt. Doordat de verbinding tussen achterbrug en motor even wegvalt gebeurt er een gewichtsverplaatsing waardoor de wagen in een drift gaat. Soms wordt ook aggressief terugschakelen gebruikt om de achtertrein fel af te remmen en zo een gewichtsverplaatsing te veroorzaken: Shift-lock drift.
Een van de spectaculairste drift-methodes is de faint drift of Scandinavian flick. Hierbij forceert men de wagen tot instabiel gedrag door eerst de wagen fel naar de 'verkeerde' kant te sturen en de terugkomende grip te gebruiken om de wagen in de juiste draairichting te gooien. Dit is de techniek die je in rally vaak ziet. Niet eenvoudig om te leren.
En zo zijn er nog talrijke manieren. Veel technieken laten zich ook perfect combineren. In principe is alles goed wat de wagen maar even instabiel kan maken. Sommigen gaan zelfs even met één wiel op het gras daarvoor...
Een neutrale tot overstuurde wagen is ideaal om mee te driften. Een onderstuurde wagen een pest.
Omdat de replays uit het oude topic niet werken met de nieuwste versies van Live For Speed heb ik snel even een rondje gereden en online gezet. Was wel al maanden geleden dat ik nog eens serieus heb gedrift en het circuit in de omgekeerde richting heb gereden (ik ga normaal voor snelle rondjes
Download replay

Update: Ter verduidelijking. Deze ronde is niet gereden met een speciale onstabiele drift setup maar met m'n gewone race setup.
[ Voor 24% gewijzigd door satcp op 05-02-2003 12:42 . Reden: screenshots toegevoegd plus extra info over drifting + update ]
hehe, ook een GPL-erTentacle1 schreef op 03 February 2003 @ 12:46:
[...]
Hehe nee ik ben het spel nog lang niet beu (ik ga al mee vanaf het begin, alleen mijn pc blijft maar crashen helaas). Ik heb maar twee favoriete racespellen nl. Grand Prix Legends en Live For Speed, simpelweg vanwege het realisme.
Ik had het niveau al hoger gezet op 'ok', maar ik krijg nog steeds drie punten, moet je dan ook meer rondjes rijden ( k heb 3 tegenstanders, kan meer als het nodig is)?
doe jij ook mee in de GPL Rally 2 van www.racesimcentral.com ?
is echt vet! woensdag, vandaag dus, kan je voor het laatst nog inschrijven en heeeeel snel een tijd neerzetten + insturen.. als je wil
Veel van de LFS-spelers zijn ex- of actieve GPL-spelers (het forum van LFS is zelfs hosted door racesimcentral). Ik heb zelf ook jarenlang bij GPL gezworen omdat het simpelweg het enige spel was met ietwat realistische wegligging. Maar die oude brikken konden me eerlijk gezegd nooit echt boeien. Liever stoeien met ietwat modernere wagens. Geen F1, maar wagens waarmee je ook op straat mag rijden. Ik heb Live For Speed dan ook met open armen ontvangen 
Volgende ding waarnaar ik uitkijk is Racing Legends. Nog in volle ontwikkeling, maar een ongelooflijk oog voor detail. Als ze dat grafische geweld ook kunnen doorzetten in realisme dan heeft GPL eindelijk na al die jaren een opvolger die de rest belachelijk maakt. Natuurlijk is het nog lang niet zover, maar het ziet er alleszins erg veel belovend uit.
Volgende ding waarnaar ik uitkijk is Racing Legends. Nog in volle ontwikkeling, maar een ongelooflijk oog voor detail. Als ze dat grafische geweld ook kunnen doorzetten in realisme dan heeft GPL eindelijk na al die jaren een opvolger die de rest belachelijk maakt. Natuurlijk is het nog lang niet zover, maar het ziet er alleszins erg veel belovend uit.
Hehe, dat klopt, ik zit ook @ racesimcentral forumsSatCP schreef op 05 February 2003 @ 00:51:
Veel van de LFS-spelers zijn ex- of actieve GPL-spelers (het forum van LFS is zelfs hosted door racesimcentral). Ik heb zelf ook jarenlang bij GPL gezworen omdat het simpelweg het enige spel was met ietwat realistische wegligging. Maar die oude brikken konden me eerlijk gezegd nooit echt boeien. Liever stoeien met ietwat modernere wagens. Geen F1, maar wagens waarmee je ook op straat mag rijden. Ik heb Live For Speed dan ook met open armen ontvangen
maaruh, Racing Legends wordt dacht ik wel erg prijzig, koop je toch per onderdeel zegmaar... professioneel.. right?
verder ben ik sinds een tijdje pas verslingerd aan GPL..
LFS wordt ook meesterlijk, 4sure, maar ook alleen maar via Internet te koop toch?
Dat is op dit moment nogal onduidelijk. Ik dacht niet dat er al getallen waren gegeven, maar als ze de ontwikkelkosten willen terugverdienen zullen ze toch normale prijzen moeten hanteren. Anders koopt bijna niemand het. West-Racing bestaat overigens uit fans van GPL. Ik zie niet in waarom ze zoveel moeite zouden doen om een GPL-opvolger te maken als hij niet voor het grote publiek bestemd is.Yonni schreef op 05 February 2003 @ 09:44:
Hehe, dat klopt, ik zit ook @ racesimcentral forums
maaruh, Racing Legends wordt dacht ik wel erg prijzig, koop je toch per onderdeel zegmaar... professioneel.. right?
Anyway, het spel is er nog niet. Tot nu toe hebben we enkel nog maar wat eyecandy gezien, maar dat zegt meestal niets.
Ja, de ontwikkelaars doen dat om kosten uit te sparen. Zo verdienen ze meer dan dat ze via een distributeur zouden gaan. Op zich geen slecht idee. Vrijwel iedereen die ietwat interesse heeft in games heeft toch Internet dus de markt verkleint niet echt, en de luie gamers hoeven niet eens tot de winkel te gaanverder ben ik sinds een tijdje pas verslingerd aan GPL..
LFS wordt ook meesterlijk, 4sure, maar ook alleen maar via Internet te koop toch?
Verwijderd
SatCP schreef op 04 February 2003 @ 23:24:
Er zijn erg veel technieken voor drifting.
[verhaaltje :)]
Download replay
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanx voor de uitgebreide uitleg
Ik bekijk strax ff je reply
ik zelf rij overigens met de muis
ik heb wel een stuur en gas/rem-pedalen maar de rempedaal doet het niet zo goed dus daar heb je ook niet veel aan

Dat maakt het geheel volgens mij wel wat moeilijk (ik weet niet kwa driften, maar wel kwa algemeen rijden in races) omdat je met muis of remt, of niet remt. En dus niet hard kan remmen, of zacht kan remmen. Als je nu dus in een bocht wil remmen dan blokkeren je wielen en kom je er nog maar moeilijk doorheen. Terwijl als je bijvoorbeeld een replay bekijkt van een AI tegenstander zie je dat ze gewoon zachtjes remmen (rechtsonderin die balkjes kan je ook bij AI zien
Mjah, ik zie straks wel weer verder
-edit
Ik zie overigens net dat je aan 't driften bent met een Turbo, en niet met de normale GTI (dat was het toch?
Wel grappig overigens dat als ik op Esc druk en dan op Test drive dat ik dan gewoon met de Turbo kan rijden die ik in het "echte" spel nog niet heb
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 13:02 ]
Aie, met de muis? Racen draait volledig om nauwkeurig doseren van sturen, gas en rem. Nu voor drifting kan het niet zo'n kwaad wanneer je ineens alles toegooit of opengooit. Je wil immers net dat de wagen onstabiel wordt, maar ik weet niet of je de wagen dan wel netjes in de drift kan houden. Om snelle rondetijden neer te zetten lijkt uw opstelling me alleszins verre van geschikt.Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 12:52:
ik zelf rij overigens met de muis
ik heb wel een stuur en gas/rem-pedalen maar de rempedaal doet het niet zo goed dus daar heb je ook niet veel aan![]()
Dat maakt het geheel volgens mij wel wat moeilijk (ik weet niet kwa driften, maar wel kwa algemeen rijden in races) omdat je met muis of remt, of niet remt. En dus niet hard kan remmen, of zacht kan remmen. Als je nu dus in een bocht wil remmen dan blokkeren je wielen en kom je er nog maar moeilijk doorheen.
Maar je hebt een stuurwieltje + pedalen. Weliswaar met een gebrek, maar zou je dan niet beter dat gebrek proberen te verhelpen? Hoogst waarschijnlijk is de potentiometer van je rempedaal versleten. Gewoon eruit halen en mee naar een elektronicazaak gaan. Daar kunnen ze je wel een nieuw exemplaar geven (potmeters zijn erg goedkoop). Terug inbouwen, desnoods het mechaniek wat smeren (niet de potmeter!) zodat alles weer vlotjes beweegt en je bent weer vertrokken
Ik rij momenteel met een oeroude, maar degelijke Thrustmaster Formula T2. Enige irritante aan dit wieltje is dat er geen ontkoppelingspedaal is. Vandaar dat ik nu overweeg de ACT Labs Force RS / GPL Shifter / Performance Pedals combo aan te schaffen. Eindelijk een ontkoppelingspedaaltje zodat ik heel and toe nu ook op de PC kan gebruiken. En een versnellingspook
Driften doet men doorgaans altijd met de XR GT Turbo in LFS omdat die voldoende vermogen heeft. Met de XR GT kun je niet zo mooi driften. Gewoon een gebrek aan vermogen op de achtertrein. Maar het gaat eveneens hoor. Gewoon trail braking of faint drifting toepassen en minder op power-over rijden. Met de voorwielaangedreven XF GTi kun je enkel e-brake driften. Niets aan... Net als aan heel het voorwielaandrijvingsgedoe.Ik zie overigens net dat je aan 't driften bent met een Turbo, en niet met de normale GTI (dat was het toch?) Lukt het ook zonder de Turbo?
Wel grappig overigens dat als ik op Esc druk en dan op Test drive dat ik dan gewoon met de Turbo kan rijden die ik in het "echte" spel nog niet heb![]()
Zelf rij ik overigens alleen met de Turbo. Heb de andere wagens enkel gebruikt om tot aan de benodigde credits te komen voor de Turbo en sindsdien is het enkel nog Turbo. Die wagen rijdt zo prettig dat je niets anders meer wil
Online zit de meerderheid met de voorwieltrekker te rijden omdat ze de Turbo niet leuk vinden. Tsjah, leer rijden denk ik dan steeds. Achterwielaandrijving vereist ietwat meer rij-ervaring, maar de wegligging en het rijplezier zijn ongeëvenaard. Lees ook RWD vs FWD voor meer info over de verschillen tussen voor- en achterwielaandrijving en waarom RWD superieur is.
[ Voor 4% gewijzigd door satcp op 05-02-2003 13:41 . Reden: links toegevoegd ]
Verwijderd
Wat praat jij serieus in het eerste stukje! 
Ik lees trouwens (nu ik in de Quick Reply box schrijf) je signature
Ik heb een beetje zitten kloten met de XR GT, en het lukt me wel een beetje nu. Ik keek namelijk ff goed naar je reply en zag dat je je stuur helemaal naar links draaide in de bocht naar rechts. Terwijl ik dus net iets te lang het stuur naar rechts hield
.
Ik zal strax ff checken hoe goed mijn stuur het doet, ik denk dat ik daarna ff zal racen om die Turbo te halen. Met die GT lukt het me iig bijna.
-edit
het was me iig 1 keer gelukt alleen zat ik net iets te veel in het zand. Nog ietsje meer dan dat jij deed in de eerste bocht
Ik lees trouwens (nu ik in de Quick Reply box schrijf) je signature
Nou, bedankt hoorEen bedankje of een antwoord zodat wij weten of ons antwoord je geholpen heeft doet geen pijn.
Ik heb een beetje zitten kloten met de XR GT, en het lukt me wel een beetje nu. Ik keek namelijk ff goed naar je reply en zag dat je je stuur helemaal naar links draaide in de bocht naar rechts. Terwijl ik dus net iets te lang het stuur naar rechts hield
Ik zal strax ff checken hoe goed mijn stuur het doet, ik denk dat ik daarna ff zal racen om die Turbo te halen. Met die GT lukt het me iig bijna.
-edit
het was me iig 1 keer gelukt alleen zat ik net iets te veel in het zand. Nog ietsje meer dan dat jij deed in de eerste bocht
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 13:44 ]
Ik heb al wat teveel scripties en handleidingen geschreven. Dat uit zich soms wel in m'n taalgebruik
Die signature heeft overigens enkel betrekking op de tech folders van GoT waar het schijnbaar tegenwoordig meer en meer de trend is om vragen te stellen en eens je een antwoord hebt niets meer van je laten horen... Niet dat ik mijn ego wil strelen door bedankjes te eisen, maar het is wel erg handig om te weten of een antwoord iemand heeft kunnen helpen. Niet alleen voor mezelf, maar vooral voor mensen die later de search gebruiken. Die weten dan meteen welke oplossing de juiste was.
Hehe, dat tegensturen is natuurlijk van groot belang. Afhankelijk van je setup kan het zelfs nodig zijn om de draaihoek van je voorwielen te vergroten zodat je feller kan tegensturen.Ik heb een beetje zitten kloten met de XR GT, en het lukt me wel een beetje nu. Ik keek namelijk ff goed naar je reply en zag dat je je stuur helemaal naar links draaide in de bocht naar rechts. Terwijl ik dus net iets te lang het stuur naar rechts hield.
Dat is hetgene waar je het meeste op zal moeten oefenen. De juiste ingangssnelheid vinden. Met drifttechnieken als de faint drift kan de ingangssnelheid vrij hoog zijn omdat er veel snelheid wordt verloren in de zijdelingse drift. Maar bij power-over bijvoorbeeld moet de ingangsnelheid ongeveer hetzelfde zijn als wanneer je de bocht normaal zou nemen. Kwestie van gewenning.het was me iig 1 keer gelukt alleen zat ik net iets te veel in het zand. Nog ietsje meer dan dat jij deed in de eerste bocht
Neem de rechts-links combinatie uit m'n replay als voorbeeld (bocht 3 en 4). Bij de eerste rechtse bocht gebruik ik een faint drift om veel snelheid te verliezen en de wagen in de juiste rijrichting te dwingen (let er maar eens op hoe ver voor de bocht ik de wagen al dwars gooi). De meteen daarop volgende linkse bocht wordt genomen met power-over omdat de ingangssnelheid goed was.
[ Voor 12% gewijzigd door satcp op 05-02-2003 14:03 . Reden: update ]
Verwijderd
Maar dit spel is dus echt veel te verslavend
Heb nog zoveel te doen, heb eigenlijk ook nog twee andere betere spellen
En ook nog een paar films liggen die ik wil zien en heb morgen ook nog eens proefwerk wiskunde. Maar toch blijf ik achter dit kutspel

Ik kwam overigens net online iemand tegen die ook op GoT kwam
Zijn naam was "Nic", jammer dat je na de reconnect niet meer naar binnen kon
hij faalde steeds in een connectie op te brengen
Maarre, ik was iig diegene waarmee je zat te draggen Nic
Nu ga ik ff kijken of ik nog wat nuttigs kan doen
zit al sinds 12 uur achter hetzelfde spel (5 uurtjes al
ben zelf de demo ook maar effe aan het downen echt geile graphics en gameplay hoor ik, zie ik
Gameplay kan ik maar 1 ding over zeggen: Zo realistisch als momenteel mogelijk is met PCs. Natuurlijk is er nog veel ruimte voor verbetering en voor versie 0.2 worden reeds een heleboel verbeteringen in de physics aangekondigd. Maar zelfs de huidige versie wordt door geen PC-spel geëvenaard, op GPL na dan misschien._MaLa_ schreef op 05 February 2003 @ 17:36:
ben zelf de demo ook maar effe aan het downen echt geile graphics en gameplay hoor ik, zie ik
Voor sommigen is realisme een ultieme kick, voor anderen een pest. Als je arcade racers à la Need For Speed leuk vindt dan ga je jezelf alleen maar frustreren met dit spel
Graphics is een ander verhaal. Ze zijn niet slecht, dat ga je me niet horen zeggen, maar als je de laatste Need For Speed gewend bent dan ga je teleurgesteld zijn. De makers leggen de focus voorlopig nog niet op de graphics en geluid en concentreren zich vooral op de physics, controls en netcode.
gelijk heb je super gameplay ben effe master server aan het instellen en het feest kan beginnen ! had nie verwacht dat het zou super spel zou zijn..SatCP schreef op 05 February 2003 @ 17:49:
[...]
Gameplay kan ik maar 1 ding over zeggen: Zo realistisch als momenteel mogelijk is met PCs. Natuurlijk is er nog veel ruimte voor verbetering en voor versie 0.2 worden reeds een heleboel verbeteringen in de physics aangekondigd. Maar zelfs de huidige versie wordt door geen PC-spel geëvenaard, op GPL na dan misschien.
Voor sommigen is realisme een ultieme kick, voor anderen een pest. Als je arcade racers à la Need For Speed leuk vindt dan ga je jezelf alleen maar frustreren met dit spel
Graphics is een ander verhaal. Ze zijn niet slecht, dat ga je me niet horen zeggen, maar als je de laatste Need For Speed gewend bent dan ga je teleurgesteld zijn. De makers leggen de focus voorlopig nog niet op de graphics en geluid en concentreren zich vooral op de physics, controls en netcode.
ha, weer een fan erbij_MaLa_ schreef op 05 February 2003 @ 18:02:
[...]
gelijk heb je super gameplay ben effe master server aan het instellen en het feest kan beginnen ! had nie verwacht dat het zou super spel zou zijn..
Patch Q only. Voor de volledige game surf ff naar de officiele homepageCan select primary or secondary master server
Small fps improvements
Smaller in-game text and map
Misc Option : Drop shadows on text
FIX : Mirror LOD bug
FIX : Player leaving cancels system votes
Verwijderd
Zo hey, ik heb nu dus de hele dag zitten kloten met Multiplayer, echt leuk wat voor een gekke mensen je daar tegen komt
. Maar eigenlijk niet zo leuk dat het zo verslavend is
. Anyways, fuck it. Tis gewoon leuk

Ik begin nu echt een beetje het driften onder de knie te krijgen (ik heb overigens de turbo al verdiend dus das een voordeel) Ik ben nog niet goed genoeg. Ik vind dat ik te weinig door de bochten drift. Maw, ik maak een bocht en drift pas aan het eind een beetje door. Terwijl ik echt de hele bocht wil doordriften.
Mjah, oefening baart kunst, ik ben iig al zo ver gekomen:
Download hier replay (Saven in /gst map)
Ik vind het wel leuk om replays van anderen te zien, dus als die er zijn, posten maar!
Ik gebruik trouwens de handbreak manier. Dat lukt me het best, die anderen gaan me iets te moeilijk af. Misschien dat ik dat later nog wel eens probeer als mijn rempedaal is gefixt. Ik kwam ook iemand tegen op de multiplayer server die echt goed kon driften, en die deed dat met de keyboard. Als dat echt zo is, vind ik het wel goed van hem
.
-edit
Oh ja: ik heb de wagen hier een daar beetje aangepast en heb er zo voor gezorgd dat ik de stuur verder naar links en naar rechts kan draaien waardoor ik makkelijk kan terugdraaien in bochten
-edit2
was vergeten neer te zetten dat het niet helemaal goed gaat dat driften in de replay
In de eerste bocht glijd ik te ver uit en in de vierde bocht oid ga ik verkeerd het gras in. Maar dat zie je niet zo goed als je die "movie-stijl" camera doet omdat ik achter het muurtje verdwijn
Ik begin nu echt een beetje het driften onder de knie te krijgen (ik heb overigens de turbo al verdiend dus das een voordeel) Ik ben nog niet goed genoeg. Ik vind dat ik te weinig door de bochten drift. Maw, ik maak een bocht en drift pas aan het eind een beetje door. Terwijl ik echt de hele bocht wil doordriften.
Mjah, oefening baart kunst, ik ben iig al zo ver gekomen:
Download hier replay (Saven in /gst map)
Ik vind het wel leuk om replays van anderen te zien, dus als die er zijn, posten maar!
Ik gebruik trouwens de handbreak manier. Dat lukt me het best, die anderen gaan me iets te moeilijk af. Misschien dat ik dat later nog wel eens probeer als mijn rempedaal is gefixt. Ik kwam ook iemand tegen op de multiplayer server die echt goed kon driften, en die deed dat met de keyboard. Als dat echt zo is, vind ik het wel goed van hem
-edit
Oh ja: ik heb de wagen hier een daar beetje aangepast en heb er zo voor gezorgd dat ik de stuur verder naar links en naar rechts kan draaien waardoor ik makkelijk kan terugdraaien in bochten
-edit2
was vergeten neer te zetten dat het niet helemaal goed gaat dat driften in de replay

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:00 ]
Replay net bekeken. Goed begin alleszins. Blijven oefenen 
Wat wel niet nodig is telkens naar eerste terug te schakelen. De GT Turbo heeft genoeg vermogen om in tweede en zelfs in derde de wielen vlot te laten spinnen in een drift. Door naar eerste te gaan verlies je te veel snelheid. Let ook, je molt op deze manier je motor. Damage zit nog wel niet in het spel, maar dat komt nog. Het rode bereik van je toerenteller moet je zoveel mogelijk uitblijven
.
Wat wel niet nodig is telkens naar eerste terug te schakelen. De GT Turbo heeft genoeg vermogen om in tweede en zelfs in derde de wielen vlot te laten spinnen in een drift. Door naar eerste te gaan verlies je te veel snelheid. Let ook, je molt op deze manier je motor. Damage zit nog wel niet in het spel, maar dat komt nog. Het rode bereik van je toerenteller moet je zoveel mogelijk uitblijven
Verwijderd
Ik schakel niet zelf, ik heb hem op automatisch schakelen gezet 
Schakelen is nog te moeilijk voor me, ook zonder te driften
Schakelen is nog te moeilijk voor me, ook zonder te driften
Ik ben vaak te vinden op de NORWAY LFS SERVER.... deze game heeft mijn middag in genomen.. FUN!!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heb m net ook geinstalleerd, leuke sim zeg!
Physics moet ik nog een beetje aan wennen maar het ziet er goed uit.
>hicham, eerst leren schakelen, dan driften en andere race technieken leren. Veel dingen gaan makkelijker/beter als je zelf schakelt.
k ben erg benieuwd hoe die andere 2 bakken rijden.
>hicham, eerst leren schakelen, dan driften en andere race technieken leren. Veel dingen gaan makkelijker/beter als je zelf schakelt.
[ Voor 11% gewijzigd door Zamorano op 06-02-2003 16:41 ]
Verwijderd
Ik mis een beetje de tracktimes. Wie heeft goeie, wie heeft mindere? Na het bekijken van de snelste ronde ging mijn PB erop vooruit.
code:
1
2
3
4
| Track Car Date Time ------------------------- ------------ ----------- -------- Blackwood GTi 20-JAN-2003 01:33.70 Rallycross GTi 24-NOV-2002 01:07.93 |
Verwijderd
dit is niet om te spammen maar toch doe ik het maar posten
http://fnfclan.gotdns.com
tis voor onze clan EN voor de updates
http://fnfclan.gotdns.com
tis voor onze clan EN voor de updates
Ik zit op midden 1'26" rondjes momenteel (Blackwood GP). Nog een kleine seconde te traag om in de top 10 te komen op de Live For Speed website. Natuurlijk met de XR GT Turbo. Voorwielaandrijving interesseert me totaal niet 
Maar ik ga een nieuw stuurtje kopen denk ik (zie eerder bericht). M'n huidig stuurtje heeft geen gescheiden axis voor de pedalen en dat maakt racen 'on the edge' wat problematisch. Eens ik dat heb zal ik nog wel eens een aanval doen op de top 10. Voorlopig beperk ik me ertoe snelle rondjes te rijden tegen vrienden.
Maar ik ga een nieuw stuurtje kopen denk ik (zie eerder bericht). M'n huidig stuurtje heeft geen gescheiden axis voor de pedalen en dat maakt racen 'on the edge' wat problematisch. Eens ik dat heb zal ik nog wel eens een aanval doen op de top 10. Voorlopig beperk ik me ertoe snelle rondjes te rijden tegen vrienden.
Verwijderd
onder welke naam?The Real Falcon schreef op 06 February 2003 @ 16:33:
Ik ben vaak te vinden op de NORWAY LFS SERVER.... deze game heeft mijn middag in genomen.. FUN!!
ik zit ook regelmatig op die server
Misschien moet ik dat maar eens doen jaDeLaVega schreef op 06 February 2003 @ 16:39:
Heb m net ook geinstalleerd, leuke sim zeg!
alleen heb ik altijd moeite met terugschakelen als je bijvoorbeeld terugremt voor een bocht. Dan snap ik niet hoever ik moet terugschakelen enzo.
Mijn hoogste niveau IRL is nog maar brommer hoor
Ik speel normaal altijd op automatic.
maar misshcien dat ik maar eens manual moet proberen
Tja dat terugschakelen is een kwestie van oefenen.
Stel je probeert alle bochten in 2e versnelling, je merkt dan al snel dat je in een paar bochten heel veel toeren maakt en dus wel wat harder zou kunnen, dan probeer je die bocht in 3e versnelling te doen.
Als je merkt dat je een bocht traag uitkomt dan moet je misschien nog een tandje terug.
Na een paar rondjes heb je bij de meeste bochten wel een idee wat je snelheid en je versnelling moet zijn om er weer snel uit te komen. Want dat is meestal het belangrijkste, niet hoe snel je de bocht in kan, maar hoe snel je eruit komt.
Stel je probeert alle bochten in 2e versnelling, je merkt dan al snel dat je in een paar bochten heel veel toeren maakt en dus wel wat harder zou kunnen, dan probeer je die bocht in 3e versnelling te doen.
Als je merkt dat je een bocht traag uitkomt dan moet je misschien nog een tandje terug.
Na een paar rondjes heb je bij de meeste bochten wel een idee wat je snelheid en je versnelling moet zijn om er weer snel uit te komen. Want dat is meestal het belangrijkste, niet hoe snel je de bocht in kan, maar hoe snel je eruit komt.
het sturen vind ik wel realisties ;-) hij is niet zo stijf als een plank op de weg net als need for speed..meer gran turismo besturing..:)
Onder naam Falcon.... Kentekenbord is StayBACK .. Groene auto met gele wielen .. Vanavond weer!Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 19:21:
[...]
onder welke naam?
ik zit ook regelmatig op die server
[...]
Misschien moet ik dat maar eens doen ja
alleen heb ik altijd moeite met terugschakelen als je bijvoorbeeld terugremt voor een bocht. Dan snap ik niet hoever ik moet terugschakelen enzo.
Mijn hoogste niveau IRL is nog maar brommer hoor![]()
![]()
Ik speel normaal altijd op automatic.
maar misshcien dat ik maar eens manual moet proberen
Btw.. ik speel het met M$ Force Feedback 2 joystick en dat gaat relaxed.
VOOR DIEGENE DIE HET MET TOETSEN BORD WIL SPELEN >>> KIJK ES IN DE OPTIONS <<<
[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 07-02-2003 11:54 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dit topic is gesloten.