Op de officiële fora las ik dat de truuk met de wagen aan te passen in de cfg.txt niet langer werkt met de nieuwe patch. Je moet voldoende credits hebben vooraleer je een betere wagen kan krijgen... Nu de meesten onder ons zullen wel fervente race fanaten zijn en al lang voldoende credits hebben, maar niet iedereen wil met voorwielaangedreven rommel rijden. Achterwielaandrijving is stukken leuker.
Ik heb dus de datafiles eens nagekeken en gevonden waar de credits aangepast worden. Open het bestand "cfg.sta" (lfs\data\misc) met een HEX-editor. Op positie 8 staan je credits. Wijzig gewoon de twee bytes op positie 8 naar bijvoorbeeld C8 (hexadecimale voortstelling van 200) en je hebt 200 credits. Voldoende voor elke wagen.
Cheat? Ik denk het niet... Sommige mensen willen gewoon rijden met een bepaalde wagen. De rest van het spel interesseert hen niet. Tenslotte heeft niemand er nadeel aan
Update: Schijnbaar is "cfg.sta" niet aanwezig wanneer je nog geen credits hebt. Daarom heb ik een gemodificeerde versie van het bestand online gezet dat je 200 credits geeft.
Download cfg.zip hier en unzip de inhoud ("cfg.sta") naar de "lfs\data\misc" map.
Voor de geïnteresseerden, hieronder de structuur van dat bestand:
code:
1
2
3
| Descr: -- identifier -- | ? | credit | ?
S R U S E R | ? | 200 | ?
HEX: 53 52 55 53 45 52 00 E5 C8 00 00 00 |
Voor de credits aan te passen heb je 3 bytes ter beschikking (8, 9 en 10). Als je mijn gemodificeerde versie gebruikt dan heb je C8 (200) credits. FF (255) is de maximale waarde van een byte. Wil je meer credits (wat echter nogal zinloos is op dit moment) dan moet je dus de 2 andere bytes ook gebruiken. Let echter op, het spel leest de bytes in omgekeerde volgorde in. Zet je FF 88 (65416) in het bestand, dan wordt dat door het spel gelezen als 88 FF (35071).
De maximale waarde die het spel aanneemt is 1.000.000 credits. Hexadecimaal is dat 0F 42 40 zodat je 40 42 0F moet invullen in het bestand.