Gedraag jullie.
Verwijderd
hij is dus niet te krijgen hier, daardoor is ie zo goed als uitgeschakeld als concurrent van CM.
Hoewel er natuurlijk wel een aantal zullen zijn die het spel op 1 of andere manier gratis zullen hebben tzt.
Maar ik heb de demo gespeeld, leek verslavend te worden maar ben alweer trouw terug bij CM01-02 die hier weer dagelijks draait.
Hoewel er natuurlijk wel een aantal zullen zijn die het spel op 1 of andere manier gratis zullen hebben tzt.
Maar ik heb de demo gespeeld, leek verslavend te worden maar ben alweer trouw terug bij CM01-02 die hier weer dagelijks draait.
Verwijderd
Het ziet er naar uit dat Immersion het spel verkeerd gecracked heeft, dus de crack van immersion is gewoon ruk
Inmiddels is er een crackfix uit, wat de problemen op moet lossen. Dus iedereen, koop het spel legaal en je hebt waarschijnlijk geen probleem. Echter twijfel ik daar een beetje aan, omdat er ook mensen zijn op het EA forum die zeggen dat het spel bij hun ook veel problemen vertoont, hoewel zij het wel gekocht hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat zij liegen, maar goed

Inmiddels is er een crackfix uit, wat de problemen op moet lossen. Dus iedereen, koop het spel legaal en je hebt waarschijnlijk geen probleem. Echter twijfel ik daar een beetje aan, omdat er ook mensen zijn op het EA forum die zeggen dat het spel bij hun ook veel problemen vertoont, hoewel zij het wel gekocht hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat zij liegen, maar goed
Ik koop nooit meer een managerspel van EA. Een keer gedaan omdat het er allemaal wel leuk uitzag maar door bugs nooit goed kunnen spelen. Nu dus weer hetzelfde probleem blijkbaar.
Grab shell dude!
Verwijderd
Het draait hier gewoon goed na verwijderen van de mp3's en uitzetten van autosave 
Ik vind het echt een heel leuk spel hoor!
Heb je geluk, want bij mij werkt het niet.Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:09:
Het draait hier gewoon goed na verwijderen van de mp3's en uitzetten van autosave
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Het is ook een leuk spelVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:09:
Wel jammer van die bugs, maar dat lossen ze z.s.m. op. Fantastisch gewoon als je bijv. een team uit de 3de divisie pakt en langzamerhand omhoog ziet stijgen
Houdt "het verwijderen" van de mp3's ook in dat je geen andere mp3's mag afspelen met TCM? En dat je dir dus moet legen?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 16:09:
Of alleen de dir legen en wel andere spelen?
Of alleen andere spelen? (Deed ik, maar hij crashte een keer zomaar)
Of iets anders?
www.dynabyte.nlVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 15:28:
hij is dus niet te krijgen hier, daardoor is ie zo goed als uitgeschakeld als concurrent van CM.
Weet iemand hoe ik mijn eigen shirts in het spel kan invoegen??
uhm...
ik dacht dat dat met de editor kon.Smoonshine schreef op 22 september 2002 @ 17:15:
Weet iemand hoe ik mijn eigen shirts in het spel kan invoegen??
Verwijderd
Ik weet niet of dit hier mag, zo niet, verwijder het maar. Daar staat dus duidelijk uitgelegd waarom het spel zo buggy is. Dus mensen: Koop het spelTotal_Club_Manager_2003_CRACKFIX-iMMERSiON
[ RELEASE NOTES ]
Ok folks, well you can say we made a few fuck ups on this release. First
a bad bin, then a bad crack, but hell, everyone makes mistakes. This
new crack is fully functional, all problems fixed. It has been tested
on several 9x/ME/2000/XP machines, with no problems, played for an extensive
amount of time. So enjoy this game, finally, as we're sure many of you
have been looking forward to doing. And again, our humblest apologizes.
Just extact the new exe from the archive to your install directory and
your ready to go!
/TEAM iMMERSiON

Met die editor kun je alleen de kleuren van je shirt veranderen, je kunt geen nieuwe toevoegen volgens mij.
uhm...
jep
Verwijderd
Weet er iemand misschien het verschil tussen 'play real career with real clubs' en 'play real career with fixed clubs' (kan zijn dat het iets anders geschreven is) ??
fixed clubs is een verzonnen club ofzo dacht ik? ik weet het niet zeker trouwens
al met al is dit dus een grote tegenvaller. De demo vond ik al niet echt maar na een tijdje de final gespeelt te hebben mag je dit niet eens met CM vergelijken. Nu maar weer uitkijken naar CM4 (wat ik al dee
)
aftermatch heeft gelijk ... het is een goede poging maar hij kan zeker niet tippen aan CM 
In december komt CM4 uit dacht ik, moet sinterklaas maar eens vragen
waarom spel iedereen m'n naam altijd aftermatchVrieskist schreef op 24 september 2002 @ 13:24:
aftermatch heeft gelijk ... het is een goede poging maar hij kan zeker niet tippen aan CM
mja idd kunnen we CM4 hopelijk verwachten in december en ik dacht 24 oktober kunnen we meer info over het spel verwachten (oa screenshots
Verwijderd
En wat maakt Championship Manager 4 dan zoveel beter dan dit spel??? Ik heb CM 01/02 een tijdje gespeeld, ik ben echt fan van het genre maar ik vind de CM serie echt geen zak aan. Ik wil het spel in 3D bekijken, dat vind ik het leuke aan een manager game. Dan zie je juist hoe je voetballers spelen. CM vind ik zowieso te uitgebreid en de text mode best saai. Ooit Player Manager 2000 gespeeld? Die had ik destijds nog legaal gekocht, superspel behalve de engine zuigt soms. Bijv. als een speler 1-tegen-1 voor het goal staat met de keeper, wil hij weleens de bal 20m boven schieten ofzo

Verwijderd
dat is dus het nadeel van de 3d engine, het is gewoon niet mogelijk om een wedstrijd realistisch weer te geven op basis van eigenschappen van spelers/clubs/vorm/moraal, daarvoor voldoet alleen 2d eigenlijk. Ga je naar 3d dan zie je al gauw van zulke fouten die je bij 2d niet tegenkomt.
Is dit de opvolger van Fa (Football) Manager 2002, want ik heb het spel al sinds 2000 steevast aangeschaft..
Alleen jammer dat er geen ****** klopte van die database. En de database werd sloom omdat oude spelers niet weggegooit werden.
Alleen jammer dat er geen ****** klopte van die database. En de database werd sloom omdat oude spelers niet weggegooit werden.
[ Voor 0% gewijzigd door HCMarX op 24-09-2002 21:53 . Reden: nog wat toegevoegd ]
Verwijderd
Nee, dit is een compleet vernieuwd spel. Fa Manager werd gewoon gemaakt door Engelsen. Total Club Manager wordt gemaakt door de Duitse EA, wat hoge kwaliteit Duitse management games afgeleverd heeft. Dit vind ik dan ook stukken beter en realistischer dan FA PL Manager, die heb ik ook van 2001 en 2002.Blaatschaap11 schreef op 24 september 2002 @ 21:50:
Is dit de opvolger van Fa (Football) Manager 2002, want ik heb het spel al sinds 2000 steevast aangeschaft..
Maar ff over de 3D engine, de 3D engine van Total Club Manager vind ik uitstekend. Het draait gewoon op de Fifa 2002 engine dus je ziet bijna geen blunders ofzo. Ik hou echt niet van 2D, dus ik blijf voorlopig ff de wedstrijden in 3D bekijken, maar dan wel versneld
volgens mij is dit toch echt de opvolger hoor. ik heb zelf ook fa pl manager 2002(werd trouwens wel gemaakt door eaVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 00:59:
[...]
Nee, dit is een compleet vernieuwd spel. Fa Manager werd gewoon gemaakt door Engelsen. Total Club Manager wordt gemaakt door de Duitse EA, wat hoge kwaliteit Duitse management games afgeleverd heeft. Dit vind ik dan ook stukken beter en realistischer dan FA PL Manager, die heb ik ook van 2001 en 2002.
Maar ff over de 3D engine, de 3D engine van Total Club Manager vind ik uitstekend. Het draait gewoon op de Fifa 2002 engine dus je ziet bijna geen blunders ofzo. Ik hou echt niet van 2D, dus ik blijf voorlopig ff de wedstrijden in 3D bekijken, maar dan wel versneld
Als ik 'm wil spelen krijg ik een foutmelding dat ie allerlei files in de directory /fonts niet kan vinden
Iemand ook gehad en een oplossing??
legaal/illegaal?devv05 schreef op 25 september 2002 @ 15:52:
Als ik 'm wil spelen krijg ik een foutmelding dat ie allerlei files in de directory /fonts niet kan vindenIemand ook gehad en een oplossing??
indien illegaal => kopen in de winkel
indien legaal => een re-install proberen (met zoveel mogelijk ge-installeerd)
naja toch mooi zon nieuwe manager aangezien CM xbox only gaat worden...
u gotta love money says mr Bill and i agree...
Xbox rulez...
Rot maar op met al die PC games...
jammer dat ik zelf net een nieuwe PC heb gekocht en geen XboX heb 8{
Xbox rulez...
euhmSnowdog schreef op 25 september 2002 @ 19:27:
naja toch mooi zon nieuwe manager aangezien CM xbox only gaat worden...
Xbox rulez...
euhm maar CM2002/2003 niet meer
staat ook "gaat worden"
niet dat t dat al is geniet maar van je laatste CM op de PC althans voor een tijdje T-t
staat ook "gaat worden"
niet dat t dat al is geniet maar van je laatste CM op de PC althans voor een tijdje T-t
cm 2002/2003 is degene die nu uit gaat komen... en heet cm4Snowdog schreef op 26 september 2002 @ 01:39:
euhm maar CM2002/2003 niet meer
staat ook "gaat worden"
ff de site van de makers checken, het zou jammer zijn
CM4 komt naar de pc... cm 2002/2003 (dus geen CM4) gaat naar de xbox
kan jij me het verschil uitleggen dan? (ik snap het ff niet meeraftermath schreef op 26 september 2002 @ 08:26:
CM4 komt naar de pc... cm 2002/2003 (dus geen CM4) gaat naar de xbox
CM 2002/2003 is de CM3 engine. CM4 is helemaal nieuw
aha, dank je.Christiano007 schreef op 26 september 2002 @ 12:22:
CM 2002/2003 is de CM3 engine. CM4 is helemaal nieuw
wel balen
Heeft iemand al iets gevonden over de fitheid van spelers? IK moet namelijk zeggen dat ik mijn team fitness niet hoger kijg dan 40 ofzo
uhm...
probeer "training after match" eens uit te zetten (trainings optie) en bij trainingsgoals kan je nog wat klooienSmoonshine schreef op 26 september 2002 @ 18:40:
Heeft iemand al iets gevonden over de fitheid van spelers? IK moet namelijk zeggen dat ik mijn team fitness niet hoger kijg dan 40 ofzo
en niet te veel trainen (niet steeds 3 keer per dag). Als je het door de assistant manager laat doen (als je een goede hebt) wordt er elke niet speeldag 2 keer getrained, dan kan je met de training goals bepalen wat ze doen. De ene training is slecht voor fitness de andere goed (als je op een training klikt komt het in beeld).
Zolang je die Ass. Man. niet de opstelling laat doen, gaat het ok... (of mijn ass. man. kan geen opstellingen).
Zolang je die Ass. Man. niet de opstelling laat doen, gaat het ok... (of mijn ass. man. kan geen opstellingen).
ik ga zowiezo mn ass. man. de opstelling niet laten doen. dan kan je net zo goed niets zelf meer doenJake schreef op 26 september 2002 @ 20:03:
en niet te veel trainen (niet steeds 3 keer per dag). Als je het door de assistant manager laat doen (als je een goede hebt) wordt er elke niet speeldag 2 keer getrained, dan kan je met de training goals bepalen wat ze doen. De ene training is slecht voor fitness de andere goed (als je op een training klikt komt het in beeld).
en ik zal ook eens kijken of ik ze minder kan laten trainen (doet mn ass. man. nu automatisch en is niet van een erg hoog level)
*subtiele schop* 
ik sta nu eerste met ajax, en zit in poule fase 2 van de championsleague. met manchester, barcelona en psv.
ik sta nu eerste met ajax, en zit in poule fase 2 van de championsleague. met manchester, barcelona en psv.
ff over de strijd tussen CM en FAPLM (dit jar alias TCM) die strijd is al wel gewonnen door EA, maar alleen is EA erg slordig met het bekend maken van sommige spellen. Zo hoorde ik ook een jaar na dato dat EA ook een F1 manager heeft gemaakt... Als je marketing beter was bestond CM al niet meer.
Verwijderd
Beide spellen zijn gemaakt door EA maar het grote verschil is, FA Premier League Manager werd gemaakt door EA America, Total Club Manager 2003 is gemaakt door EA Duitsland. En geloof me, dat is een zeer groot verschil. De Duitse EA bracht al jaren een manager game voor de Duitse markt only uit, wat van hoge kwaliteit was. De FA PL Manager serie (die ook door EA werd gemaakt maar uitkwam in Europa en Amerika) was daaraantegen dramatisch slecht. Er was verder ook geen verschil tussen FA PL Manager 2001 en FA PL Manager 2002rblommers schreef op 25 september 2002 @ 07:30:
[...]
volgens mij is dit toch echt de opvolger hoor. ik heb zelf ook fa pl manager 2002(werd trouwens wel gemaakt door ea) en ik ben blij dat de 3d wedstrijden er toch flink wat beter uitzien dan in fa pl manager. ik kijk zelf de meeste wedstrijden in tekst mode maar de "mooie" wedstrijden (finale beker, toppers) kijk ik in 3d.
weer wat geleerdVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:42:
[...]
Beide spellen zijn gemaakt door EA maar het grote verschil is, FA Premier League Manager werd gemaakt door EA America, Total Club Manager 2003 is gemaakt door EA Duitsland. En geloof me, dat is een zeer groot verschil. De Duitse EA bracht al jaren een manager game voor de Duitse markt only uit, wat van hoge kwaliteit was. De FA PL Manager serie (die ook door EA werd gemaakt maar uitkwam in Europa en Amerika) was daaraantegen dramatisch slecht. Er was verder ook geen verschil tussen FA PL Manager 2001 en FA PL Manager 2002. Total Club Manager is een compleet vernieuwd spel met een compleet nieuwe engine, dus geen opvolger van FA Pl Manager 2002...
Hou toch op, dit spel is zo onrealistisch als maar kan (Beckham kopen naar Ajax...jaja).nAFutro schreef op 28 september 2002 @ 18:10:
ff over de strijd tussen CM en FAPLM (dit jar alias TCM) die strijd is al wel gewonnen door EA, maar alleen is EA erg slordig met het bekend maken van sommige spellen. Zo hoorde ik ook een jaar na dato dat EA ook een F1 manager heeft gemaakt... Als je marketing beter was bestond CM al niet meer.
Dit spel zit vol met fouten, de database is ruk, alleen de contracten zijn leuk..maar dit is nog geen concurrent van CM omdat wat in EA spel zit, dat zit al heel lang bij CM geplant voor CM4.
Conclussie, TCM is een ruk spel, CM is gewoon ''kampioen''
Lijkt me toch wel de opvolger, want ik zocht laatst informatie over de nieuwe Fa Manager, en daar las ik dat de Duitse EA-afdeling het dit jaar voor zijn rekening zou nemen. 3D-engine boeit me niet zo heel erg btw. Ik hoop dat die Database nu goed functioneerd, want het spel gooide vroeger te weinig spelers 'weg' waardoor er zestig jarige mensen tussen stonden, en het ging dus in 2015 ongelovelijk sloom.
Een (ander) pluspunt is trouwens dat het spel voor 30 Euro te koop is. (zag het vandaag op Pcmedia.nl)
Een (ander) pluspunt is trouwens dat het spel voor 30 Euro te koop is. (zag het vandaag op Pcmedia.nl)
nou weet ik het helemaal niet meerBlaatschaap11 schreef op 29 september 2002 @ 00:09:
Lijkt me toch wel de opvolger, want ik zocht laatst informatie over de nieuwe Fa Manager, en daar las ik dat de Duitse EA-afdeling het dit jaar voor zijn rekening zou nemen. 3D-engine boeit me niet zo heel erg btw. Ik hoop dat die Database nu goed functioneerd, want het spel gooide vroeger te weinig spelers 'weg' waardoor er zestig jarige mensen tussen stonden, en het ging dus in 2015 ongelovelijk sloom.
ja, ik heb hem ook echt al gespeeldBlaatschaap11 schreef op 29 september 2002 @ 15:24:
Je hebt hem ook echt al gespeeld of niet??
En wat vond je er van?? is de database een beetje beter dan voorgaande jaren (ook qua kloppende gegevens en dergelijke)
ja, ik vind hem goedBlaatschaap11 schreef op 29 september 2002 @ 16:07:
En wat vond je er van?? is de database een beetje beter dan voorgaande jaren (ook qua kloppende gegevens en dergelijke)
qua database is hij ook goed. het transfer systeem vind ik erg leuk gemaakt, vooral het onderdeel contracten is mooi uitgewerkt. en ook positief => transfers kan je niet meer cancelen op het laatste moment (als je met beide een akkoord hebt bereikt is de transfer een feit)
het enige wat ik tot nu toe miste was victor sikora. die zit bij fullham

* rblommers heeft in zn eerste seizoen de dubbel gepakt met ajax en uitgeschakeld in de 2e poulefase cl (met manchester, barcelona en psv) ik werd 3e op onderling resultaat met psv
Verwijderd
Kijk het is maar een klein detail, maar je kan dus nooit in de poules van de CL tegen een club uit je eigen land moeten, ook al is het de 2e ronde al.rblommers schreef op 29 september 2002 @ 16:25:
[...]
* rblommers heeft in zn eerste seizoen de dubbel gepakt met ajax en uitgeschakeld in de 2e poulefase cl (met manchester, barcelona en psv) ik werd 3e op onderling resultaat met psv(doelsaldo was beter dan dat van psv)
zou goed kunnen. ik dacht er ook aan, maar ik dacht toen dat ik me wel vergist zou hebben. dit is trouwens in geen enkele voetbal manager game goed geregeld (tenminste, niet voor zover ik weet)Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 16:59:
[...]
Kijk het is maar een klein detail, maar je kan dus nooit in de poules van de CL tegen een club uit je eigen land moeten, ook al is het de 2e ronde al.
Verwijderd
Je zegt het zelf al, het wordt gemaakt door EA Duitsland ipv EA Amerika. Je kunt het wel een opvolger noemen, maar dat is gewoon niet zo. Het spel is volledig anders... (kijk bijv. het verschil tussen FA PL Manager 2001 en FA PL Manager 2002, en daarna naar het verschil tussen FA PL Manager 2002 en TCM 2003). Het spel gebruikt geen een ellement uit FA PL Manager 2002, de makers zijn gewoon van begin af begonnen. GEEN opvolger dusBlaatschaap11 schreef op 29 september 2002 @ 00:09:
Vorig jaar was Zlatan bijvoorbeeld 24 en zat er een Achmed Mido van 38 bij en dat soort ongein.ja, ik vind hem goed .
qua database is hij ook goed. het transfer systeem vind ik erg leuk gemaakt, vooral het onderdeel contracten is mooi uitgewerkt. en ook positief => transfers kan je niet meer cancelen op het laatste moment (als je met beide een akkoord hebt bereikt is de transfer een feit)
het enige wat ik tot nu toe miste was victor sikora. die zit bij fullham
Maar de lokale spelletjesboer krijgt hem morgen of overmorgen binnen en hij legt er een appart voor mij. Want 30 euro ben ik wel bereid te betalen (al was het vorig jaar geloof ik €26,99. Het is nog altijd een mooi bedrag voor een nieuwe PC-Game
* rblommers kreeg vandaag mailtje van de dynabyte dat ze hem hadden verstuurt en dat hij morgen bezorgd word... feestBlaatschaap11 schreef op 01 oktober 2002 @ 20:08:
[...]
Vorig jaar was Zlatan bijvoorbeeld 24 en zat er een Achmed Mido van 38 bij en dat soort ongein.
Maar de lokale spelletjesboer krijgt hem morgen of overmorgen binnen en hij legt er een appart voor mij. Want 30 euro ben ik wel bereid te betalen (al was het vorig jaar geloof ik €26,99. Het is nog altijd een mooi bedrag voor een nieuwe PC-Game
Die van mij was vanmiddag binnen gekomen, dus ik ga vandaag mijn boekverslag voor Nederlands af maken (moet voor vrijdag) zodat ik morgen lekker spelen kan