Niveau @ HK

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik open vanochtend dit topic, ik denk ff na 2 maanden goh lang niet in de hk geweest es ff wat posten.
Server is 1337
overigens op mijn verzoek gesloten, want ik vond het gewoon geen nut hebben omdat ik maar gelijk 10 gaap smilies kreeg.
Ik heb dan zoiets van laat maar hoor, ik denk gewoon ff lekker wat grappigs posten (of het dan al vaker langs geweest is of niet).

Maar dit gaat niet alleen maar over mijn topic, ik vind dat er op dit moment 2 soorten gebruikers op got heb.
Je heb Hk'ers en je heb de rest.

Ik vind het niveau van topics zo ongelovelijk laag dat het gewoon niet meer leuk is.

En er is ook een draadje van Lunatic geweest 2 maanden geleden waar hij wat dingen in vroeg wat mensen ervan vonden en bij mijn weten is wat ik nu zeg daar ook wel gezegd.

Ik vind de HK eigenlijk maar een msn forum (wat overigens zoveel gehaat wordt door de hk'ers)
Ik bedoel ik vind veel topics gewoon tweaker onwaardig, got wordt in de techfora als een hoogwaardig forum gezien, het is goed dat je dan ook een hk heb. Maar ik vind niet dat je je daar (nofi) een beetje als een mongool moet gaan gedragen.

Bijvoorbeeld:
tel tot de 10.000
Mja daar is geen uitleg bij nodig natuurlijk.

En het feit alleen al dat er een breezer policy moet zijn dat is al te gek voor woorden vind ik. Mensen moeten zich gewoon kunnen gedragen, dat is echt niet zo moeilijk.

En wmb hoeft die hk echt niet meer op deze manier en ik denk dat er onder nog een aantal mensen dit gevoel bestaat alleen dat het niet gezegd wordt.

Toevallig zei Hoolie_v gister het volgende erover:
Door hoolie_v - Thursday 15 August 2002 20:39
Tsjaa de crew loopt wel te roepen dat het een soort van "ontpanning" is voor de mensen die 150 techposts hebben gepost, maar ik vind het persoonlijk een grote aula waar allerlei figuren niks anders doen als, (het door GoT zo gewraakte) MSN achtige gelul laten zien.

Klik voor de gein maar eens een [HK] poster aan, en je zult zien wat voor history ze hebben.

Het is imho gewoon een slow-chatbox voor studentjes (nofi), en niet een "ontspannings forum" voor GoTers.
OK ik ben wat ouder als de gemiddelde GoTer maar ik zou het ook wel eens leuk vinden als er onderwerpen aangesneden worden die niet over het liefdesleven van een 17 jarige gaan (zwaar overtrokken, maar toch...)

En zeker ik post ook wel eens in de [HK], maar ik zie dat er wel heel erg veel mensen zitten die daar de boel 'regeren' met alleen maar "IRC gezever.."

Ik zal hierdoor wel een hoop gezeik over me heen krijgen, maar: Let it be so ...
Nog ff een voorbeeldje:
Harige vrouw @ Ton (check nu SBS6!)
Ik vind dit gewoon te vies voor woorden.

Als je dit wil doorzetten maak dan gewoon rotzooi.tweakers.net en laat ze daar allemaal zelf modden en der komt misschien wel wat van terecht.

Ik wil ook wel even melden dat er soms wel een topic tussen zit die ik leuk vind hoor...
Zoals ik denk een maand of 2 geleden een topic over het veranderen van een foto van een motoragent, daar werden best leuk creaties van gemaakt en het was gewoon op een dergelijk niveau dat je erom kon lachen.

Ik weet ook al dat deze discussie al is langsgeweest, maar klaarblijkelijk is het (in mijn ogen) alleen nog maar erger geworden.

Naja goed ik wilde gewoon ff mijn zegje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je misschien nog suggesties voor een verbetering?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen woorden, alleen _/-\o_

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Daarsturen naar Fok ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

justmental schreef op 16 augustus 2002 @ 11:32:
Onzintopics zoals aangedragen meteen sluiten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja het klinkt hard, maar ik zeg het toch maar: als je het niks aan vindt, moet je er gewoon niet komen.

Tuurlijk komen er soms topics voorbij dat je denkt '|:(', maar die worden vrijwel altijd gesloten (zeker als ze gemeld worden).

De 1 houdt er wel van, de ander niet. Erg simpel. Ik en de andere mods in HK proberen de grootste crap eruit te filteren, en dat lukt volgens mij toch wel aardig. Ik vind ook niet alle topics daar even leuk, maar die laat ik dan ook gewoon links liggen.

Je kunt nooit een HK krijgen die _iedereen_ leuk vindt, oftewel, het is amper te veranderen zodat jij het ook leuk vindt. Niveau is nooit iets wat de HK heeft nagestreefd. Wel proberen we nog een BEETJE niveau te hebben. Als in: geen 'ik rga poepen-topics', dat topic dat jij net aangaf (tel tot 10.000 |:().

Een GoT zonder HK is wmb onvermijdelijk, mijn argumenten weet je al want die heb ik uitgebreid gegeven in dat ene draadje.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 17:07
_/-\o_ Mooie post, ik post zelf ook best veel in de HK naar mijn mening, maar toch ben ik het wel met je eens. Ik post eigenlijk normaal niet echt veel, ik lees veel meer op het forum, maar soms heb ik gewoon van die buien dat ik ff de HK doorspit. Daar valt mij inderdaad op dat er wel een boel van zulk soort reply's komen. Daar erger ik me ook wel eens aan. Dan heb ik ook zoiets van, ik ga wel weer ergens anders naar toe voor mn dagelijkse portie humor, want in de HK vind ik die toch niet. Hetzelfde geld eigenlijk voor het hele forum, toen ik me hier registreerde was het niveau in ieder geval veel hoger als dat het nu is. Daarvoor was het nog hoger, en dat weet ik, ik heb eerst 4 maanden gelezen voor mn registratie ofzo. Echt vrolijk word ik er niet van. ;( Vroeger kon ik uren achter elkaar bezig zijn met lezen op GoT, maar nu vergaat mij die lust gewoon naar maximaal een half uur. Het is jammer dat het zo moet gaan, maar ik vrees dat de toestroom van mensen met zo'n instelling niet te stoppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De huiskamer bezoeken wegens het hoge niveau is net zoiets als de Playboy kopen vanwege de interessante interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de Playboy staan tenminste nog interviews ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik wil een kleine toevoeging doen:
HK WAS gaaf.
wanneer was dat dan?
dat was in de tijd dat de HK op toppix draaide, met 'vaste' en gezellige bezoekers.
En wat is er nu gebeurd?
Nu draait de HK op React/ parse.
Zit daar nu verschil in?
ja zekers, en de 'test' periode is er een totaal nieuwe groep 'gotters' verhuis van het normale got forum naar de huischkamer.
Heeft dit dan gevolgen?
Ja zeker, het niveau is sterk gedaald, de humor is veranderd. Alles is oud... wat je zegt. Vrouwen zijn breezer sletten, Lunatic is 'iedereens beste vriend' ... etc.
De volledige oude HK-communitie is falling-apart.

En ik sluit me volledig aan bij Airwolf. Ik kan je een tip geven:
er zit een minnetje op de frontpage bij 'Genral chat' zoiets als Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/explode_min_b.gif klik daar maar eens op

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik ga ook een 'harde' reply posten.
Die plaatjes waar 1337 'toevallig' komt, worden dagelijks gepost, vind je het gek dat men opeens zoiets heeft van :Z :z :? . Dat 1337 is zo onderhand wel nie zo achterhaald. En dat jij de HK een MSN forum vind, moet je ook helemaal zelf weten, als jouw interesses daar niet in liggen, kom je daar gewoon niet, hetzelfde als jij niets te maken wil hebben met processors e.d., kom je niet in PMG, zo simpel is dat. Dat topic over harige vrouwen, wat is daar mis mee :? Ik vind het zoals het nu gaat goed, mede door LuNaTiC die daar goed mod. En Dreeke/Thetallguy/Durden niet te vergeten.

En bij de foute topics worden gewoon goed tegen opgetreden, net zoals in andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb het volgende al eens geroepen in een topic:
'Front HK voor ontspanning, niet voor onzin!'

IMHO heeft de HK te lijden onder een stigma.
Zolang 'onzin' de eerste associatie bij 'HK' is zal onzin zijn wat je krijgt.

<10% onzintopics kan nog leuk zijn, daarboven niet.

Hoe vaak zie je niet de replies: 'de HK is toch voor onzin'?
Dat verspreid zichzelf dus, deze replies zouden standaard gepareerd moeten worden met de 'Front HK voor ontspanning, niet voor onzin!' reply.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
justmental schreef op 16 augustus 2002 @ 11:48:
Ik heb het volgende al eens geroepen in een topic:
'Front HK voor ontspanning, niet voor onzin!'

IMHO heeft de HK te lijden onder een stigma.
Zolang 'onzin' de eerste associatie bij 'HK' is zal onzin zijn wat je krijgt.

<10% onzintopics kan nog leuk zijn, daarboven niet.

Hoe vaak zie je niet de replies: 'de HK is toch voor onzin'?
Dat verspreid zichzelf dus, deze replies zouden standaard gepareerd moeten worden met de 'Front HK voor ontspanning, niet voor onzin!' reply.
D'r zijn blijkbaar tweakers die de HK geweldig vinden. Kijk, als jouw doelgroep ergens anders ligt, dan bezoek je de HK niet, topics die niet goed zijn worden gesloten, het niveau zelf is laag, maar je kunt ook niet verwachten dat het niveau is als SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

RedHat schreef op 16 augustus 2002 @ 11:51:
[...]

D'r zijn blijkbaar tweakers die de HK geweldig vinden. Kijk, als jouw doelgroep ergens anders ligt, dan bezoek je de HK niet, topics die niet goed zijn worden gesloten, het niveau zelf is laag, maar je kunt ook niet verwachten dat het niveau is als SG.
Het feitelijke niveau is ook niet zo relevant, het is alleen zo dat de onzintopics en de geirriteerde reply's daarop de sfeer/gezelligheid verzieken.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik snap dat jullie zeggen van: "Als je er niks aan vind kom je er niet."
Dat snap ik, dat doe ik dan ook niet.

Maar ik zeg ook niet dat de modjes slecht werk doen (helemaal niet zelfs), ik wilde gewoon mijn mening geven over hoe ik het zie. Dat heb ik hierbij dus gedaan.

En Redhat, qua dat het al vaak langs is geweest dan moet je gewoon niet reply'en. Ik kom niet dagelijks in de HK (zoals ik aangegeven heb de afgelopen 2 maanden zelfs helemaal niet) dus dan vind ik niet dat ik hoor te weten dat iets vaak langskomt.

Ik ben het helemaal met justmental eens dat het onzin gehalte "te" hoog is en woorden waar te voor staat is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

justmental schreef op 16 augustus 2002 @ 11:53:
[...]

Het feitelijke niveau is ook niet zo relevant, het is alleen zo dat de onzintopics en de geirriteerde reply's daarop de sfeer/gezelligheid verzieken.

true, alleen daar is bijna onmogelijk op te modereren helaas. Dat is een stukje verantwoordelijkheid bij de users zelf, en die ontbreekt helaas nog te veel en te vaak.

Het is een juiste balans tussen 'onzintopics en replies' en de irritatiegrens van de mensen die daar niet tegenkunnen.

Oftewel je hebt twee uitersten, de mensen die zich aan elk ding lopen te ergeren, en de mensen die echt lopen te kloten en alleen mensen lopen te irriteren.

Beiden moeten wat geven en nemen... anders gaat iedereen zich maar lopen irriteren aan elkaar.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Met Andere Woorden: Je hoeft niet te weten dat iets langskomt als je er nooit komt?
Ti's de HK, je kunt dan wel zulke reakties verwachten hoor. Ik ben helemaal niet zo'n HK-fan ofzo, maar ik vind dat de moderators hun werk goed doen, en de goede topics openhouden, ik heb er helemaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

RedHat schreef op 16 augustus 2002 @ 11:51:
Even een verkeerde opvatting uit de weg helpen.

De HK staat nu direct gekoppeld aan het woord onzin, dat valt bij veel mensen verkeerd omdat je geen subforum op GoT wilt hebben waar de meeste bullshitreply's gedumpt worden.

Natuurlijk kun je zeggen dat wij er dan maar niet moeten komen als het ons niet aanstaat maar je vergeet 1 ding, de HK is er voor ons allemaal.
Als ik niets weet van Linux dan blijf ik weg uit NOS, het zelfde geldt voor W&L, WOS, P&W en W&G.

De HK is in het leven geroepen voor 2 dingen.

1 - De GoTters hebben ontspanning nodig en willen ook wel eens iets leukers posten dan een overklok-topic.
2 - Met de HK als subforum houd je de rest van het forum een beetje schoon (onzin).

Ik ben niet van plan om weg te blijven uit de HK omdat veel topics mij niet aanstaan, hell, de HK is van iedereen dus ook van mij.
Laat de HK-ers zich maar eens aan ons aanpassen ipv wij aan hun.
Als ik mij wil ontspannen dan wil ik daar een topic kunnen openen zonder dat deze vol komt te staan met pulp, want dat is 1 ding dat zeker is, pulp is datgene dat met de scepter zwaait in de HK.

Voorbeeld:

Open een topic met een foto van een vrouw die jij mooi vindt.
Meteen wordt er iets duidelijk, jij bent de enige die haar mooi vindt en de rest dus niet, hoe knap ze ook is.
Ook kun je verwachten dat die irritante plaatjes ( [bobbythekitten.jpg] ) gepost worden, want de topicstarter is begonnen met het posten van een plaatje. :?

Onzin kan leuk zijn maar niet een heel subforum vol. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
bazs2000 schreef op 16 augustus 2002 @ 12:07:
Ik ben niet van plan om weg te blijven uit de HK omdat veel topics mij niet aanstaan, hell, de HK is van iedereen dus ook van mij.
Als ik mij wil ontspannen dan wil ik daar een topic kunnen openen zonder dat deze vol komt te staan met pulp, want dat is 1 ding dat zeker is, pulp is datgene dat met de scepter zwaait in de HK.
Ik kan het niet beter onder woorden brengen als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 13:52
prob met HK is dat er veel users op af komen die enkel voor de HK komen. Eenmaal toegang tot de HK denken ze de andere fora ook te kunnen verlagen met hun onzin. Sinds de HK is het niveau van GoT hard omlaag gegaan. Toen enkel de HK op forum draaide ging het niveau van GoT weer langzaam omhoog omdat de HK'ers voor de rest van de fora apart moesten inloggen op het oude GoT. Daarnaast was GoT sneller omdat de HK voor ~50% of meer van alle GoT traffic (en dus ook ~ bandwitdh) voor zijn rekening neemt.

Dus imho HK verhuizen naar forum buiten GoT
- Niveau rest GoT gaat omhoog
- GoT gaat terug naar corebusiness (tech fora)
- GoT server wordt sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben blij dat mijn topics niet als voorbeeld dienen :X
rent weer naar de HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

bazs2000 schreef op 16 augustus 2002 @ 12:07:
[...]

Je hebt een punt, maar het is vechten tegen de bierkaai om dat voor elkaar te krijgen. De meerderheid beslist meestal, hoe kan ik een volle HK laten aanpassen aan een paar mensen die het niks aan vinden :?

Dat gaat niemand lukken. Het enige wat de mods kunnen doen is het proberen leuk te houden voor iedereen. Als ik de sfeer in bv (ik zeg maar wat) TMF geen fuck aanvind, kan ik ook zeggen: ej, dat is voor iedereen, we gaan het zo en zo veranderen dat ík het ook leuk vind en er ga komen.

Gaat je niet lukken. Natuurlijk begrijp ik wel wat je bedoelt, en dat deze vergelijking enigszins krom is. Maar in feite gaat het wel zo. De HK is, wat het publiek er van maakt. Het enige wat de mods (en de users ook!) kunnen doen, is proberen het 'uitschot' er tussen uit te vissen, en alle topics aangeven die de HK niet waard zijn.

Ik wou dat ik wat beter kon verwoorden wat ik bedoel, maar zo zie ik het een beetje.

edit: en je hebt wel gelijk wat betreft dat 'pulp-gedeelte'.

Dat moeten de HK-gastjes ook niet doen. Maar daar probeer ik met dat beleid tegen bullshitreplies ook tegen te gaan. Het is misschien moeilijk, maar probeer het wel.

Voor iedereen geldt: vind je het niks, blijf dan weg en reageer niet. Uiteindelijk bepaalt de mod wel of ie het in HK vind kunnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 12:39:

[...]

Voor iedereen geldt: vind je het niks, blijf dan weg en reageer niet. Uiteindelijk bepaalt de mod wel of ie het in HK vind kunnen of niet.
Ben ik het mee eens.

Gaan jullie dan ook een optie maken in de prefs dat ik de hk "uit" kan zetten, dat ik dus geen active topics zie en niet GC "klein" moet maken. Ik wil namelijk wel in W&L en SG of NTSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik hoop het wel ja.

Ik hoop eigenlijk dat je heel Active Topics zelf kunt instellen naar je wensen.

Maar dat is aan de devvers, daar heb ik verder geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jaymz

Keep on moving !

LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 12:39:

Volgens mij is juist dat het onheil over je heen uitroepen :)

De mensen die het nu @ HK leuk vinden zijn de mensen die (grotendeels dan) verantwoordelijk zijn voor de crap. Als dus de mensen die liever (iets) meer niveau willen zien er niet meer komen wordt het alleen maar erger :)

Of zie ik nu wat over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Als je de HK weghaalt ben je direct van de GoT-HK-users af die toch vaak weinig toe te voegen hebben. Dit schroeft het algemene nivo van GoT ook direct omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Yogho schreef op 16 augustus 2002 @ 13:22:
Als je de HK weghaalt ben je direct van de GoT-HK-users af die toch vaak weinig toe te voegen hebben. Dit schroeft het algemene nivo van GoT ook direct omhoog.
Dat zou een oplossing kunnen wezen zijn ware het niet dat het weghalen van de HK averechts zou werken.
Er zouden meer onzintopics/reply's in de techfora gepost worden, ik kan mij het moment nog heugen dat er nog helemaal geen HK was.
Toen werd er best wel veel onzin in de techfora gepost onder het mom van 'gezelligheid'.

Wat beter zou werken is wanneer de HK apart zou staan zoals de React-test.
Toen stond de HK niet tussen de activetopics en kon iedereen vrolijk zijn gang gaan, dat het toen een puinhoop was valt te verwijten aan de loadtest. :)

Toch zou dat de oplossing kunnen zijn voor beide partijen, als het op de een of andere manier lukt om ervoor te zorgen dat de HK-ers zich een beetje aan te passen dan zijn we spekkoper.
Nu kan ik vanuit mijn luie stoel makkelijk zeggen dat de mensen zich maar moeten aanpassen, een antwoord is wat lastiger.

Want je kunt de zoveelste FAQ maken maar die werkt tijdelijk en dat is niet iets wat we moeten hebben.
Of we bedenken een nieuwe of verbeterde policy, maar ja, dan maak je het voor iedereen moeilijker.

Wie met een idee komt dat werkt zou de status 'GoT-godlike' moeten krijgen. :Y)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 08:46

ThE_ED

Stuffed Animal

Iedereen doorverwijzne naar fok? Gaan ze daar wel weer zeuren, maar dat doen ze toch wel. Ze moeten maar aan wat twiekurtjes extra wennen..

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

bazs2000 schreef op 16 augustus 2002 @ 13:32:
Wie met een idee komt dat werkt zou de status 'GoT-godlike' moeten krijgen. :Y)
Mijn suggestie hierboven nog gelezen? *D
Positieve reclame is de manier.
Als je maar vaak genoeg noemt dat de HK voor gezelligheid is en niet voor onzin dan heeft dat effect :)

Dus:
HK voor gezelligheid, niet voor onzin!

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze afbeelding tegen, en vond hem wel erg typerend. Alle tech fora zijn dichtgeklapt, en de HK is niet meer bedoeld als extraatje maar als vervanger van Fok!.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=4459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Och, dat topic dat topicstarter gestart heeft zou je eerder kunnen noemen als een voorbeeld dat er wel degelijk een niveau gehandhaafd wordt..
Toegegeven, die :O smilies hadden wel weggelaten mogen worden, maar hoe interessant is het nou dat jij het getalletje 1337 ergens hebt ontdekt :? (Stond 10 minuten geleden nog op mn windows klok ;))

Ik denk niet dat jij echt met goede voorbeelden kunt aankomen, en anders zeg je gewoon dat er slecht gemodereerd wordt.

Nog wat: als je dan zo'n "onzinnig" draadje tegenkomt, post dan in SM, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 08:46

ThE_ED

Stuffed Animal

Nou vind ik fok eigenlijk niet meer zo aardig, dus misschien is Fok! ook een slechte vervanging. maar eigenlijk viond ik het zo niet eens zo slecht gaan, uitzonderingen houd je toch en ach.. ZO erg is het toch niet?

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nog niet vermeld, maar gerelateerd in 'de overstap Topix->React;

de Quick reply ... [insert tadaah-muziekje naar keuze]

het grote aantal nietszeggende, dubelle korte replies kan best wel eens te maken hebben dat er een drempel hiervoor is weggenomen, zeker in het begin van een topic met >10 replies staat dat ding direct onder muisbereik.

oplossing, standaard uit in HK, bepaalde users het gebruik verbieden, tussen-preview, waardoor mensen alsnog een dubbelle bevestiging moeten geven .. etc
er bestaan al wat meer ideeen (probleem was al gesignaleerd) hiertegen

belangrijk is dan de erkenning dat juist dit het probleem veroorzaakt, mijn mening daarin is stellig, ben benieuwd wat anderen ervan vinden..

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wat ik erg vind is dat ik in de HK af en toe ergens serieus op inga, en ondergesneeuwd wordt door geblaat en fout gebruikte smileys.

IMO is de HK voor ontspannende onderwerpen (zo help ik statistiekjes bijhouden in Hoeveel HD ruimte hebben de tweakers bij elkaar, which is fun, en het soort fun waar ik in de HK op hoop), maar dat wil idd niet zeggen dat het gespreksniveau (!= techniveau) erg van dat van de rest van GoT af moet gaan wijken. Op het moment dat de HK niet meer fungeert als afleiding van offtopic opmerkingen uit de andere fora, maar een doel op zich wordt, is de HK domweg overbodig. Alle goeie bedoelingen ten spijt: dat punt is zo onderhand wel bereikt. Slow chat voor de mensen die de snelheid van de reguliere fora niet bijhouden, maar wel "ik ben GoTter!" willen roepen. Nou ja, dat betekent iig dat ze naar het niveau opkijken ;)

De HK mag van mij best voor onzin gebruikt worden, maar dan voor onzin op (GoT-)niveau. Nerdjokes, zeg maar: hier past er een over (un-)managed heaps en de daaropvolgende garbage collection. Dat harige-vrouw-topic geeft het goed aan; prepuberaal leedvermaak :r Het mooie-jong-meiden-topic moet je ook zo snel mogelijk weggooien. Iedereen die weet hoe een nieuwsgroep eruit ziet komt daar wel aan zijn gerief, dat heeft hier toch geen enkele functie? "Ja, na flink debatteren over RAID vs kleitabletten moet ik echt ff tieten zien, anders ga ik onzin posten" :(

Als je GoT om zeep wil helpen moet je vooral onder de duiven van andere fora (zoals fok en scholieren) gaan schieten. Als je dat publiek allemaal hierheen hebt gehaald hebben we een miljoen geregistreerde gebruikers en geen functie meer. En scheidsrechters waar hele subculturen tegen in het geweer komen gaan hun werk volgens mij ook minder leuk vinden.

With all due respect (it's a lot) to Femme: ik zou bijna een hardcore techforum opzetten. Het kan namelijk niet lang meer duren voordat er weer een markt voor is.

En verder wil ik nog wel kwijt dat het HK/GC-filter op de active topics een HOOGNODIG en trouwens ook erg GOED plan is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

RM-rf schreef op 16 augustus 2002 @ 13:54:
nog niet vermeld, maar gerelateerd in 'de overstap Topix->React;

de Quick reply ... [insert tadaah-muziekje naar keuze]

het grote aantal nietszeggende, dubelle korte replies kan best wel eens te maken hebben dat er een drempel hiervoor is weggenomen, zeker in het begin van een topic met >10 replies staat dat ding direct onder muisbereik.

oplossing, standaard uit in HK, bepaalde users het gebruik verbieden, tussen-preview, waardoor mensen alsnog een dubbelle bevestiging moeten geven .. etc
er bestaan al wat meer ideeen (probleem was al gesignaleerd) hiertegen

belangrijk is dan de erkenning dat juist dit het probleem veroorzaakt, mijn mening daarin is stellig, ben benieuwd wat anderen ervan vinden..
Ach... Dat probleem hebben we allang besproken en sommige mensen (waaronder ondergetekende) waren het ook niet eens met de quickreply. Nu is het natuurlijk niet zo dat de aanwezigheid van de quickreply an sich voor vervelende reacties zorgt, maar het neemt wel een drempel weg. wat mij betreft: een ban voor de quickreply functie! ;)

De beste oplossing IMHO: forward huiskamer > Fok! en een alternatief off-topicforum. Alle onzin en alleen maar onzin postende users naar Fok! en op GoT gewoon weer een LEUK offtopic-forum.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Rataplan schreef op 16 augustus 2002 @ 14:10:

With all due respect (it's a lot) to Femme: ik zou bijna een hardcore techforum opzetten. Het kan namelijk niet lang meer duren voordat er weer een markt voor is.
Been there, done that ;)

Er zijn toch ook tijden geweest zonder een ontspan-forum/ keiharde moderatie, dat werkte ook niet, dus dit is geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 13:47:
Ik kwam deze afbeelding tegen, en vond hem wel erg typerend. Alle tech fora zijn dichtgeklapt, en de HK is niet meer bedoeld als extraatje maar als vervanger van Fok!.

[afbeelding]
oeeh dies errug symbolisch jah :P

maarruh imo zuigt HK ook idd, ik moet er eens wat minder in rondhangen :P kunnen jullie et niet zo maken dat ik alleen hk kan dichtklikken? dan zie ik het niet staan en wordt de verleiding minder groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

je vind het wel zuigen, maar je komt er wel veel.

ik kan dat niet rijmen met elkaar hoor.

als ik het ergens niet tof zou vinden, zou ik er gewoon niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 14:24:
je vind het wel zuigen, maar je komt er wel veel.

ik kan dat niet rijmen met elkaar hoor.

als ik het ergens niet tof zou vinden, zou ik er gewoon niet komen.
Je kan het ook anders zien: als het WEL tof was, zouden andere mensen er misschien WEL komen.... Natuurlijk kun je het niemand naar de zin maken, maar dat de HK niet meer is waar ie voor bedoeld was (ontspanning NAAST de techfora) kun je niet ontkennen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Déjà Vu gehalte is weer groot in dit topic :Y)

Oke, kom zelf niet meer in de HK, maar heb er toch een mening over die al 2 jaar standhoud :+

HK niveau is laag, nou en ?!

Dat is toch stiekem ook de achterliggende gedachte, één forum met een laag niveau om de rest van het forum op een hoog niveau te houden!

Als je er niet komt heb je er ook geen last van, wil je zelf ook wel eens ontspannen, fora zat toch, een echte tweaker kan toch wel een leuk forum vinden lijkt me :?

Bijkomende voordeel dat je net zo lang kan zoeken totdat je een forum hebt gevonden die bij je past, zoals HK past bij de users die daar posten.

Waarom moet een forumgedeelte aangepast worden? , omdat toevallig een paar mensen zich er aan storen , knap egoistisch moet ik zeggen :?

Laat gewoon HK met rust zoals ik dat doe en geniet van de rest van het forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

OldButNotSoWise schreef op 16 augustus 2002 @ 14:47:

Oke, kom zelf niet meer in de HK, maar heb er toch een mening over die al 2 jaar standhoud :+

Dat is toch stiekem ook de achterliggende gedachte, één forum met een laag niveau om de rest van het forum op een hoog niveau te houden!
Nou, en hoog dat het niveau op de rest van het forum is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Wokschotel schreef op 16 augustus 2002 @ 15:01:
[...]
Nou, en hoog dat het niveau op de rest van het forum is :/
Als je het afzet tegen het aantal users denk ik dat we niets te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

OldButNotSoWise schreef op 16 augustus 2002 @ 15:03:
[...]
Als je het afzet tegen het aantal users denk ik dat we niets te klagen hebben.
dan is het nivo van de HK in een klap hoger dan de techfora :+

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Eigenlijk zou je een soort ratio moeten hebben: voor elke 5 tech posts 1 HK post.
Maar dan zal het voor een aantal wel erg verleidelijk worden om nutteloze techposts te doen, maar als dat streng wordt aangepakt (bv ratio verhoging, opgebouwde ratio weg, oid) dan zou 't misschien kunnen werken.

Op zich heb ik niets tegen het niveau van HK, maar ik ben er wel op tegen dat er lui zijn die 80-90% HK posts doen (en denken dat er voor tweakers.net alleen gathering past).

Het is toch Gathering of Tweakers en niet Gathering of Onzinposters?

Wat willen we liever?
Een TMF/fok forum hier, of een forum waar de gevorderde computerliefhebber en professional graag komen?

[ Voor 0% gewijzigd door Tjark op 16-08-2002 15:24 . Reden: typo ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

TjarkVerhoeven schreef op 16 augustus 2002 @ 15:21:
Wat willen we liever?
Een TMF/fok forum hier, of een forum waar de gevorderde computerliefhebber en proffessional graag komen?
Je idee is niet uitvoerbaar dat is het enige wat ik er op kan zeggen.

en op dat laatste: JIJ hebt een forum waar de gevorderde computerliefhebber en proffessional graag komt omdat de TMF/FOK posts in de HK staan.

Hoe graag je ook een ideaal wilt scheppen het is en blijft een ideaal.
Nu zorgen ze dmv de HK ervoor dat het ideaal zo dicht mogelijk benaderd wordt, wat kan je daar nou voor bezwaar op hebben :?

Echt ze hebben het geprobeerd zonder HK gedeelte, dat was pas een bedroevende tijd, een tijd waarin vrijwillige Modjes al hun plezier in het forum werd ontnomen. HK is nodig voor het niveau van de rest van dit forum zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wokschotel schreef op 16 augustus 2002 @ 14:30:
[...]
Je kan het ook anders zien: als het WEL tof was, zouden andere mensen er misschien WEL komen.... Natuurlijk kun je het niemand naar de zin maken, maar dat de HK niet meer is waar ie voor bedoeld was (ontspanning NAAST de techfora) kun je niet ontkennen lijkt me.
precies, maar het grappige is juist dat ' tof ' erg subjectief is, en je nooit kunt zeggen: NU is het tof. Voor iedereen persoonlijk, het enige wat je kunt proberen is het voor zoveel mensen mogelijk leuk houden.

En daar werkt de hele crew (inclusief ik) keihard aan, en dat kost ons ook veel tijd en moeite. Wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind ofzo, anders had ik er allang mee opgehouden.

Maar je moet gewoon zoveel mogelijk proberen de 'perfectie' te bereiken. Maarja, je kan hier wel het niveau aan de kaak stellen, maar hoe lang wordt er nou al geklaagd over het algemene niveau op heel GoT. Er zijn nou eenmaal een aantal factoren wat ervoor zorgt dat die niveaudaling op heel GoT bezig is.

Ik wou dat ik de oplossing had om het voor iedereen leuk te houden, jammer genoeg bestaat dat niet.

Toch blijf ik van mening dat er een soort van HK nodig is, en dat is puur uit ervaring gezien vanuit het verleden (ondergangen van een aantal onzinfora, en de gevolgen daarvan). Ook dat kun je moeilijk ontkennen, niet?

En je kunt zeggen wat je wilt, maar de moderatie in de HK is echt wel anders dan in de toenmalige onzinfora. Die gingen uiteindelijk tenonder aan de ongelooflijke bullshit en flames onder elkaar. Ik denk dat het in de HK toch wel _ietsjes_ beter is geregeld (if not, mag je het ook zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Je idee is niet uitvoerbaar dat is het enige wat ik er op kan zeggen.
Yup, dat vreesde ik al...

[quote]Hoe graag je ook een ideaal wilt scheppen het is en blijft een ideaal.[quote]
Maar je mag er toch wel naar streven? ;) :)
Echt ze hebben het geprobeerd zonder HK gedeelte...
Ik denk ook niet dat de oplossing is om de HK weg te doen, dat zeker niet.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
[quote]TjarkVerhoeven schreef op 16 augustus 2002 @ 15:48:
[...]

Yup, dat vreesde ik al...

[quote]Hoe graag je ook een ideaal wilt scheppen het is en blijft een ideaal.
Maar je mag er toch wel naar streven? ;) :)
Zeker, het is ook gewoon een feit dat veel users en modjes streven naar een hoog niveau in de HK, alleen niet iedereen snapt dat de HK niet de trashcan (in alle opzichten) is. (dat is nl. een ander forum :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik zit ook regelmatig op de HK en ik vermaak mij er prima. Vooral het topic over het 'soepen' van foto's (die Airwolf volgens mij ook bedoelde) liet mij regelmatig dubbel liggen :)

Ennehm is SG niet wat meer voor de iets serieuzere crap :?

Dat jullie dan daar heen gaan oid :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 16 augustus 2002 @ 11:32:
Een maximum van 10 HK posts per dag?

Vind ik nog niet eens zo'n slecht idee. ;).

edit:
Deze limiet zou natuurlijk niet voor modjes gelden - lijkt me duidelijk waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Oke, waarom dan geen 2 HK's?

HK1 Voor iedereen die het verdiend heeft toegang te krijgen, incl. de huischkamer gotters.

HK2 Voor iedereen die zich langer heeft geregt dan 1 jaar en min 1500 techposts ofzo.

Ik weet al wat jullie zeggen, nee dat word niks, en dit en dat. Maar wat ik zeg, probeer het, doe gewoon, eens uitproberen, misschien word de sfeer ook echt wat beter.

Ik kom nu alleen maar in het Bikkeltopic, want jah, de rest :'(

GoT > Stuffis Generalis

GoT > Nieuws, Sport, TV & Muziek

GoT > Wetenschap & Levensbeschouwing

GoT > Tweakers Huiskamer <<<< GoT > Tweakers Huischkamer
• min 150 Tech posts
• min 120 dagen geregt zijn

GoT > Tweakers Huiskamer
• min 1500 tech posts
• min 12 maanden geregt.

Ik weet zeker, als we/ze dit gaan uitvoeren, en het ook echt gaan invoeren, dan zal die sfeer er echt hoog gaan worden.

Krijg je een beetje bekendheid, iedereen moet elkaar kunnen herkennen aan zijn icon.

Toch te mooi om waar te zijn :D

Voorstellen voor een andere naam?

• De kelder
_/-\o_ GoHK _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door FireStarter op 16-08-2002 16:41 . Reden: maar ff xxx plaatjes verwijderd :P ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
minimaal 1500 techposts?

beetje onzinnig als je bedenkt dat sommige mensen (zoals ik) hier al dik 2 jaar komen en ook nog een leven naast GOT hebben en dus niet godsganse dag zitten te posten.

En ik kwam idd wel eens in de huiskamer...

En wat sfeer betreft... ik hoor al 2 jaar niks anders dan niveau en sfeer geblaat.

Mensen steek de hand eens in eigen boezem en als je iets niet leuk vind blijf gewoon weg ofzo.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Oke, dan geen postlimiet maar wel een limiet op het reggen.

1 Jaar is zat om de meeste sfeerverpesters, of hoe je het wilt noemen, even nog uit de speciale HK te houden.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Robbie007 schreef op 16 augustus 2002 @ 16:55:
Oke, dan geen postlimiet maar wel een limiet op het reggen.

1 Jaar is zat om de meeste sfeerverpesters, of hoe je het wilt noemen, even nog uit de speciale HK te houden.
Dan wel graag met terugwerkende kracht, doe dan maar anderhalf jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Robbie007 schreef op 16 augustus 2002 @ 16:55:
150 dagen is een half jaar en nog komen ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Oke anderhalf jaar.

Mot ik nog een dag of 20 wachten >:) >:) LEkker puh :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoewel het idee me best grappig lijkt, een paar vraagjes:

Los je het probleem van de HK op?
Is er wel behoefte aan (en door wie)?
Maak je er dan niet helemaal een beetje een eliteclubje van? Of is het eerder een idee: de meeste ' echte' tweakers die het eigenlijk het meest verdienen (de eigenlijke insteek van de HK-ontspanning naast techfora) vinden de huidige HK niks aan, dit misschien wel :?

En als deze HK weer vervuild raakt, moet er dan weer een nieuwe HK komen :?

Hoe zien jullie de praktische uitvoering ervan? Qua doelgroep, beleid etc?

* LuNaTiC is wel benieuwd welke problemen zo'n nieuwe HK oplost, of welke dimensies het juist toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als je de slechte posters in een groep zou kunnen delen dan zou je met een maatregel de boel kunnen sturen.
Ik heb echter het idee dat er niet 1 gemene deler in de groep te vinden is.
Dus niet de nieuwelingen, de HK-only's etc.

Ergo: maatregelen gericht op selectie werken dan niet.
Kom ik weer terug op mijn eerdere punt: het image van de HK is niet goed.
Tevens denk ik dat het 'strikte' van de techfora veel users drijft tot posten in de HK.

[schaamteloze spam modus :) ]
Front de HK voor gezelligheid, niet voor onzin!
[/schaamteloze spam modus :) ]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 17:04:
Hoewel het idee me best grappig lijkt, een paar vraagjes:

Los je het probleem van de HK op?
Is er wel behoefte aan (en door wie)?
Maak je er dan niet helemaal een beetje een eliteclubje van? Of is het eerder een idee: de meeste ' echte' tweakers die het eigenlijk het meest verdienen (de eigenlijke insteek van de HK-ontspanning naast techfora) vinden de huidige HK niks aan, dit misschien wel :?

En als deze HK weer vervuild raakt, moet er dan weer een nieuwe HK komen :?

Hoe zien jullie de praktische uitvoering ervan? Qua doelgroep, beleid etc?

* LuNaTiC is wel benieuwd welke problemen zo'n nieuwe HK oplost, of welke dimensies het juist toevoegt.
Waarom denk je dat, degene die het nu verzieken, wat alleen maar erger kan worden, zijn dan na 1,5 jaar een beetje gehecht aan GoT lijkt me zo. Eerste half jaar met HK toegang was het soms heel erg soms ook triest met mij, maar nu is het zogoed als weg.

Waarom nu gaan raden wat de voor en nadelen zouden kunnen zijn. Gewoon uitproberen. Dat moet er gebeuren. Kunnen we alleen maar van leren.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste aan de hk vind ik nog wel posts die perongeluk in de hk worden gepost. Zoals met die auto die gejat werd. Hoe daar op geregeerd werd was gewoon bijna ziek.

Ik zou als ik mod was al die mensen een hkban geven want een beetje respect opbrengen moet kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 17:14:
Het ergste aan de hk vind ik nog wel posts die perongeluk in de hk worden gepost. Zoals met die auto die gejat werd. Hoe daar op geregeerd werd was gewoon bijna ziek.

Ik zou als ik mod was al die mensen een hkban geven want een beetje respect opbrengen moet kunnen lijkt mij.
Volgens mij is iedereen het ermee eens dat er in ieder geval iets ondernomen moet worden.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 17:14:

ben ik met je eens, ook al wordt het in de HK gepost, het lijkt alsof sommigen de verantwoordelijkheid, inzicht en respect niet kunnen opbrengen om te kijken of de topicstarter iets serieus bedoelt of niet.

Ik vind het dan ook kwalijk als het topic dan toch verpest wordt, ipv dat er even een move wordt aangevraagd, en ontopic en serieus gereageerd wordt. Helaas kan niet iedereen dat opbrengen (ik vind het zwaar irritant, de aanstichter heeft een 2-weekse HK-ban te pakken, aangezien ie er al eerder voor gewaarschuwd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ach nee, 2 HK's is pure segregatie, discriminatie.

Dan heb je dus een HK die wel leuk is maar waar alleen de "leetste" mensen kunnen.

Die andere wordt dan alsnog een soort prullenbak vol rotzooi.

Ook leuk als je dat moet modden...

En al die mensen die nog niet zo "leet" zijn mogen dus niet in een normale HK maar alleen in die 2e rangse, helemaal los van of die persoon goed bezig is hier op GoT.

Nee, er is 1 HK en dat lijkt me precies genoeg.

2 dingen die tot een "betere" HK leiden wat mij betreft:

1: Een betere HK begint bij jezelf => in SM posten, mensen op fout gedrag aanspreken, modjes op slechte threads wijzen enz.
2: Niet speciaal strenger modden, maar strengere maatregelen, zoals gelijk maar een 14 daagse ban ofzo.
Dit duidelijk aan te geven dmv. een sticky: "!!Let op, strenger BANBELEID!! oid.

(ik heb nog nooit 1 waarschuwing ofzo gehad, dus het lijkt me echt niet moeilijk om je aan de regels te houden, voor het geval er gezeik zou zijn over de zwaarte van de overtreding icm. de hoogte van de "straf")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Robbie007 schreef op 16 augustus 2002 @ 17:16:
[...]

Volgens mij is iedereen het ermee eens dat er in ieder geval iets ondernomen moet worden.

dat dit al gaande was, is allang bekend. Alleen tis verdomde moeilijk om iemand respect bij te brengen. Dat moet je eigenlijk al uit huis meekrijgen, en door ervaring op te doen door veel tijd door te brengen op GoT (en er binding mee krijgen).

De leeftijd speelt ook erg mee, die ligt gewoon erg laag. je hebt met veel pubers te maken, die je amper kan 'sturen'.

Keihard straffen helpt amper, het is een mentaliteitsverandering die je moet ondergaan.

En het steeds massaler worden van de HK, heeft er mee te maken. Kleinere fora zijn nou eenmaal vaak veel gezelliger, omdat men elkaar beter kent, en onderling wordt meer van elkaar geaccepteerd. Ik zie nu veel nicknames voorbij komen, dan denk ik: wtf is dat nou weer...

de sociale controle wordt minder. HK mist een beetje het community gevoel wat je bv in fora als TMF wel ziet. Ik weet dat de HK daar neit echt mee vergeleken kan worden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 17:18:

[...]

ben ik met je eens, ook al wordt het in de HK gepost, het lijkt alsof sommigen de verantwoordelijkheid, inzicht en respect niet kunnen opbrengen om te kijken of de topicstarter iets serieus bedoelt of niet.

Ik vind het dan ook kwalijk als het topic dan toch verpest wordt, ipv dat er even een move wordt aangevraagd, en ontopic en serieus gereageerd wordt. Helaas kan niet iedereen dat opbrengen (ik vind het zwaar irritant, de aanstichter heeft een 2-weekse HK-ban te pakken, aangezien ie er al eerder voor gewaarschuwd is).
Hebben de meelopers dan helemaal niks gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hey, LuNaTiC hou een op met die spam posts van jou.
You basterd, je hebt je dubbelpost weggehaald.

Misschien nieuwe optie knop.
Remove dubble post ofzo

Wat ik ook vind, wat ik ook zie is bv.

Er is ingebroken in iemands huis en is kwaad en wil het kwijt. Hij maakt een topic in de HK, word een beetje kwaad in het topic enzo, allemaal heel serious. En dan komt er ineens een gek die zegt "Jah, had je de deur maar niet open moeten laten staan" ik noem maar wat.

Nou natuurlijk de 10 posts die erna komen zullen dan wel flames zijn naar elkaartoe. Maar meestal hoor je dan ook posts zoals "Jah, je vraagt er zelf om, je post het in de HK" .

Met andere woorden, alle topics in de HK moeten verpest worden, door onzinnige posts.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ok ik heb me ook ff geamuseerd met al die reply's hier te lezen

ik kom regelmatig in HK en soms te weinig in techfora dat geef ik toe
het is idd minder leuk geworden in de loop van de tijd, maar dat heeft er ook mee te maken dat alles al gedaan is zeg maar, alle grapjes zijn gemaakt, dus nu gaan we maar op de lage grappen toer c.q. de HK vervuil toer.........

ik post zelf nog steeds hetzelfde als in het begin dat ik in de HK kon, dus aan mij ligt het niet want ik open dus echt nooit zo'n tel tot 10000 topic ofzo

maargoed nu over de oplossing: ik heb alles gelezen maar voorgestelde dingen als een 2e HK zijn echt te idioot voor woorden, want over een jaar krijgen we dan een discussie over een 3e HK........

de beste oplossing(ofja oplossing) is nog van justmental denk ik, hoe gek het ook klinkt.
als mods of users ipv een gaap smilie nu eens reageren met 'HK is voor gezelligheid, niet onzin' dat zou best kunnen werken......

maar ik denk dat het probleem het meest ligt bij de nieuwere groep HK'ers die pas access hebben, en dit worden er steeds meer, dus eigenlijk logisch dat het niveau daalt

maar dan nog: eigenlijk heb ik geen problemen met HK, ook al kon ik vroeger vaker lachen (zoals het fietsnerd topic of dat fotosoep topic: DAT zijn HK topics zoals ze moeten zijn)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

Hebben de meelopers dan helemaal niks gehad ?

jazeker, de behandeling volgens die breezer/bullshitreply-policy.

Een note, bij een volgende keer kunnen ze ook een ban krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Maar voordat we afdwalen of er niets meer mee doen.

Zou het wat zijn, een test, een tweede HK?

Niet geschoten is altijd mis.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is een probleemverplaatsing.

Hetgene waar jullie over klagen in de HK, dat los je er niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Robbie007 schreef op 16 augustus 2002 @ 17:45:
Maar voordat we afdwalen of er niets meer mee doen.

Zou het wat zijn, een test, een tweede HK?

Niet geschoten is altijd mis.
nee komop zeg

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Wie is er eigenlijk op gekomen op het idee om een HK te maken?

Die moet ik ff spreken :P

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Mijns inziens wordt het probleem deels veroorzaakt doordat mensen die nieuw zijn in de HK, de huidige onzinnige topics zien en deze als 'standaard' aannemen. Oftwel: zij denken dat dit het normale HK-niveau is. Zij gaan vervolgens een stapje verder etc en zo wordt het niveau steeds lager. Nu is het zo: hee, die user heeft dat topic gepost en komt daar mee weg en er wordt 'geinig' in gereplied. Dat kan ik ook!!
De quick-reply speelt volgens mij ook een rol, maar volgens mij moet je de oorzaak, dus de users, aanpakken en niet de 'omgeving' gaan aanpassen.

Als oplossing wil ik voorstellen om in een keer een stuk strenger te worden. En dan heb ik het niet over zwaarder straffen in de vorm van OW/ban, maar een tijd lang op ieder topic dat ook maar op het randje is, een slotje te zetten.
Op deze manier laat je zien welke topics wel / niet van voldoende niveau zijn. De oude HK-die-hards zullen het er even moeilijk mee hebben, maar hebben op een gegeven moment wel door dat onzin posten geen zin heeft. En de nieuwelingen 'groeien op' met een andere standaard, waardoor het op een gegeven moment niet meer nodig is om zo streng te modden.

Oftewel: LuNaTiC en andere HK-modjes moeten strenger slotjes zetten. Eventueel (tijdelijk) een extra mod inlassen voor het extra werk. Het gaat gewoon om het stellen van een standaard, het geven van een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind een reply als deze eigenlijk wat kwalijker dan een onzintopic.

Heeft te maken met een stukje respect naar je mede-HK-ers. Tuurlijk zijn er altijd topics dat je denkt van 'yeah right, wat bagger'.

Dan geldt: dont care, dont post. Denk je dat het niet HK-waardig is? Post een SM, je mag zelfs een webmessage naar mn ICQ sturen, dan kijk ik er naar, en bepaalt een HK-mod wel of ie dicht moet of niet. (in dit geval had ik hem wel op slot gezet, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je wegblijft uit zo'n topic als je het niet bevalt.)

Er zijn vaak wel een hoop mensen met verschillend humor, en misschien was het wel een leuk topic geworden als er niet eerst wat andere mensen het topic verpest hadden (nogmaals, waarschijnlijk had ik hem toch wel dichtgedaan, maar daar gaat het nu ff niet om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HK is toch een probleem vanwege de Hk-spammers, de mensen die alleen maar in de HK komen? Nou, simpel - 10 posts per dag maximaal in de HK. Probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Nee dat is ook geen oplossing.

Naja goed iedereen kent dat vrouwlijk bezoek topic wel van me, volgens mij was dat behoorlijk amusant, dan is het toch ook k*t als je maar 10x op een dag kan posten :?

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 16-08-2002 21:15 . Reden: * ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:08:
De HK is toch een probleem vanwege de Hk-spammers, de mensen die alleen maar in de HK komen? Nou, simpel - 10 posts per dag maximaal in de HK. Probleem opgelost?
en dan heb je 10 onzinposts gedaan en dan wil je net ff op een super interessant iets reageren en dat kan dan niet :{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

het is niet de hoeveelheid posts die iemand maakt, wel de 'kwaliteit' van die posts (als in: ontopic, beetje leuk, en vooral met respect voor elkaar. Want dat mis ik bij velen, sommigen hebben er een handje van om maar overal 'iets' neer te zetten, hoe bullshitterig ook. Vaak om een topic te verzieken (misschien nog niet eens bewust)). Als ik een topic geen fuck aan vind, of mij niet trekt, dan post ik er gewoon niet.

En laat ik het topic ook gewoon met rust en laat de mensen lekker posten die het wél leuk vinden (tenzij om het om kansloze topics gaat, die doe ik natuurlijk op slot ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op 16 augustus 2002 @ 21:17:

en dan heb je 10 onzinposts gedaan en dan wil je net ff op een super interessant iets reageren en dat kan dan niet :{

Dan had je die 10 onzinposts niet moeten doen |:(

Maar een limiet op het aantal HK posts? Alsjeblieft niet, dan komen die figuren met een HK instelling op de rest van het forum. Nee dank je :)
Ik merk nu al dat een aantal personen met die instelling bijvoorbeeld in W&G posten. In de HK posten mensen ook als ze eigenlijk niets te vertellen hebben, dat willen we buiten de HK niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een HK erbij heeft geen zin, waarom niet; omdat de personen met een dergelijk aantal techposts af en toe in de HK komen, en niet uurlijks (met uitzondering van Tom een mod van W&G, maar een verbondenheid met W&G van 0,0 en een verbondenheid met de HK van 10,0 imho). Wat je dan krijgt is dat zo'n forum dood gaat bloeden omdat mensen af en toe komen, en het niet een thuisforum is zoals een tech forum, maar een extraatje. Een extraatje wat ook de bedoeling van de huidige HK had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

active topics users... Berucht volk onder de AV bezoekers >:)

Van mij mag de huiskamer wel standaard uit de active topics... En ook echt niet erin (nee ook niet in een custom).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:01:
Nog een HK erbij heeft geen zin, waarom niet; omdat de personen met een dergelijk aantal techposts af en toe in de HK komen, en niet uurlijks (met uitzondering van Tom een mod van W&G, maar een verbondenheid met W&G van 0,0 en een verbondenheid met de HK van 10,0 imho). Wat je dan krijgt is dat zo'n forum dood gaat bloeden omdat mensen af en toe komen, en het niet een thuisforum is zoals een tech forum, maar een extraatje. Een extraatje wat ook de bedoeling van de huidige HK had moeten zijn.
Ja maar hoe wil je het dan gaan aanpakken, want ja, HK hoort erbij, en als het zo doorgaat dan denk ik dat het binnen de korste keren het er geen ene zak meer aan is. :/

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Niet dat het mij zoveel uitmaakt maar waarom ipv een huiskamer niet gewoon een linkje naar fok?
De huiskamer is niet mijn ding, hooguit als ik me verveel. [komt niet vaak voor]
Ik zat te denken aan karma-punten op de tech fora, behulpzame post is [aantal] posts in de huiskamer ofzo. [ik roep maar wat]
Ontspanning vind je in ntsm en sg, onzin op fok?
Maargoed, mij boeit het niveau in de huiskamer niet :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
LoneRanger schreef op 16 augustus 2002 @ 22:29:
Niet dat het mij zoveel uitmaakt maar waarom ipv een huiskamer niet gewoon een linkje naar fok?
De huiskamer is niet mijn ding, hooguit als ik me verveel. [komt niet vaak voor]
Ik zat te denken aan karma-punten op de tech fora, behulpzame post is [aantal] posts in de huiskamer ofzo. [ik roep maar wat]
Ik kan op zich niet echt oordelen omdat ik er (nog) niet in mag. Maar als ik al die topics lees in [LA] en [SeM], heb ik er niet eens behoefte meer aan.
Er zijn zat slowchat/onzin/pruts forums voor beschikbaar oa. 2 bij fok waar je na 1x registreren zo in mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 21:20:
het is niet de hoeveelheid posts die iemand maakt, wel de 'kwaliteit' van die posts (als in: ontopic, beetje leuk, en vooral met respect voor elkaar. Want dat mis ik bij velen, sommigen hebben er een handje van om maar overal 'iets' neer te zetten, hoe bullshitterig ook. Vaak om een topic te verzieken (misschien nog niet eens bewust)). Als ik een topic geen fuck aan vind, of mij niet trekt, dan post ik er gewoon niet.
En de vraag is dus, hoe bereik je dat?...

Misschien d.m.v. keiharde lik-op-stuk straffen? (een-weekse HK-ban na elke verziek-reply).

Ik noem maar iets. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja, of dat werkt dat weet ik dus niet. Ik ben nu al bezig om het te proberen met iets harder aanpakken (zie sticky HK). 1e keer wordt het bericht verwijderd en in de notes gezet, bij een 2e keer gewoon een OW en HK-ban-op-maat (ligt aan zn eerdere overtredingen in HK).

Of het gaat werken? geen idee. Maar NOG harder straffen zal de sfeer eerder nog verder verpesten denk ik. En het is lastig modereren, welke beschouw je al als verpestend, en welke niet? En het is vrij intensief mag ik wel zeggen.

Het is dus lang niet zo makkelijk als het lijkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

LoneRanger schreef op 16 augustus 2002 @ 22:29:
Lijkt mij ook de beste oplossing. Maargoed, dat zal wel niet gebeuren want dan wordt [SG] weer een onzinforum. En daar heb ik helemaal geen zin in, [SG] is een leuk forum zoals het nu is. Maar het is wel het beste. Behoefte aan onzin? Ga maar naar Fok!

Mijn oplossingen:

• Keihard moderen. Onzinreply? Ban van een week. Jammer maar helaas. Geen notes, geen OW, bannen die zooi. Wie niet horen wil moet maar voelen. Zero-tolerance. [Vul hier uw eigen straf in]
• Nog langere wachttijd en een modje moet je toegang 'approven' op basis van posthistory in de techfora
• Bepaalde users op een maximum aantal posts kunnen zetten per dag in de HK.
• Alleen toegang voor > 18 jaar. Ik weet ook wel dat het geen doen is, maar het is theoretisch de beste oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
JvS schreef op 16 augustus 2002 @ 22:02:
active topics users... Berucht volk onder de AV bezoekers >:)

Van mij mag de huiskamer wel standaard uit de active topics... En ook echt niet erin (nee ook niet in een custom).
daar ben ik het wel mee eens op zich, ik kom vaak in de HK, maar als ik op AT druk staan er wel erg veel HK threads tussen, wel enigszins storend.

HK weet ik zonder AT ook wel te vinden :)

(Soms gebruik ik AT wel eens om in de HK index te komen omdat er altijd wel een HK topic bovenaan staat, in tegenstelling tot op de index waar ie onderaan staat..)

LoneRanger: discussie is al vaker langsgekomen, de HK is gewoon een onderdeel van GoT om uiteenlopende redenen, dat zal dus ook niet veranderd worden.
Ook die punten zijn al veel vaker voorbij gekomen, dat is gewoon niet werkbaar hier.

beelzebubu:
/me:

2 dingen die tot een "betere" HK leiden wat mij betreft:

1: Een betere HK begint bij jezelf => in SM posten, mensen op fout gedrag aanspreken, modjes op slechte threads wijzen enz.
2: Niet speciaal strenger modden, maar strengere maatregelen, zoals gelijk maar een 14 daagse ban ofzo.
Dit duidelijk aan te geven dmv. een sticky: "!!Let op, strenger BANBELEID!! oid.

(ik heb nog nooit 1 waarschuwing ofzo gehad, dus het lijkt me echt niet moeilijk om je aan de regels te houden, voor het geval er gezeik zou zijn over de zwaarte van de overtreding icm. de hoogte van de "straf")
dus ben het wel met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 22:51:
mja, of dat werkt dat weet ik dus niet. Ik ben nu al bezig om het te proberen met iets harder aanpakken (zie sticky HK). 1e keer wordt het bericht verwijderd en in de notes gezet, bij een 2e keer gewoon een OW en HK-ban-op-maat (ligt aan zn eerdere overtredingen in HK).
Klinkt erg goed... Ik ben benieuwd...
Of het gaat werken? geen idee. Maar NOG harder straffen zal de sfeer eerder nog verder verpesten denk ik. En het is lastig modereren, welke beschouw je al als verpestend, en welke niet? En het is vrij intensief mag ik wel zeggen.

Het is dus lang niet zo makkelijk als het lijkt allemaal.
Snap ik, ik denk dat we ook best wel respect voor jouw manier van werken hebben. /me in elk geval wel. B) voor Lunatic! _/-\o_.

Azrael: ah, die had ik niet gelezen... We zien wel wat er van komt, zeg maar.... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[persoonlijke mening]
Ik heb het allemaal gevolgd en ik ben ook lang niet altijd blij met het niveau, maar wat niet deugt gaat op slot. Ik denk dat de echte bullshittopics er nog goed uitgefilterd worden. Met replies gaat dit wat moeilijker, omdat niet alles gelezen kan worden. Sommige problemen die aangestipt worden, zouden idd voorkomen moeten worden. Ik denk ook vaak over oplossingen na, maar ik blijf al gauw hangen als ik de functionaliteit tegenover de uitvoerbaarheid zet. Ik ben iig benieuwd naar suggesties en probeer zelf ook die gouden aanpak te vinden, maar dat valt niet mee ;)
Wokschotel schreef op 16 augustus 2002 @ 22:57:
[...]
• Keihard moderen. Onzinreply? Ban van een week. Jammer maar helaas. Geen notes, geen OW, bannen die zooi. Wie niet horen wil moet maar voelen. Zero-tolerance. [Vul hier uw eigen straf in]
Zero-tolerance is denk ik een ander uiterste waar niet naar gestreefd zou moeten worden. Er zijn nogal veel opmerkingen op het randje over voor interpretatie vatbaar en zero-tolerance draait denk ik al gauw uit op een soort triggerhappy effect, waarbij er geen marge toegestaan is en iemand bij het minste of geringste gebanned wordt. Dat verbeterd de sfeer denk ik ook niet. Mensen die stelselmatig de boel verzieken, moeten eruit gepikt worden, maar eenmaal de fout in == ban lijkt me niet zo'n bevredigende oplossing.
• Nog langere wachttijd en een modje moet je toegang 'approven' op basis van posthistory in de techfora
Langere wachttijd. Tsja, nu is het al 4 maanden en ik denk niet dat iemand die bereid is om 4 maanden voor de HK te wachten, afgeschrikt wordt door een half jaar. Toegang approven is denk ik te arbeids-intensief. Mensen die overduidelijk bullshit posten om de HK in te kunnen, zouden wmb gewoon in SeM aangegeven kunnen worden als zodanig.
• Bepaalde users op een maximum aantal posts kunnen zetten per dag in de HK.
Welke bepaalde users, de diehards? En hoe denk je dat dit een probleem oplost en welk probleem?
• Alleen toegang voor > 18 jaar. Ik weet ook wel dat het geen doen is, maar het is theoretisch de beste oplossing :P

Da's idd geen doen :P
Ik heb zelf helaas ook nog geen werkbare oplossing kunnen verzinnen, maar als iemand die wel heeft ben ik erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

overigens is een link naar Fok! geen oplossing, omdat daar een TOTAAL andere sfeer heerst, zelfs totaal anders dan de onzinfora op GoT. Het elkaar afblaffen en uitlokken en opzettelijk zo verkeerd mogelijk interpreteren is iets wat daar meer de 'stijl' is, en daar is niets mis mee, maar dat is toch echt heel anders dan de huiskamer hierzo.

Wij zijn gotters, en de stijl is toch echt anders. Een link naar fok is geen optie, al denk ik wel dat sommigen zich daar meer thuis zouden voelen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OldButNotSoWise schreef op 16 augustus 2002 @ 14:47:

Als je er niet komt heb je er ook geen last van, wil je zelf ook wel eens ontspannen, fora zat toch, een echte tweaker kan toch wel een leuk forum vinden lijkt me :?

Bijkomende voordeel dat je net zo lang kan zoeken totdat je een forum hebt gevonden die bij je past, zoals HK past bij de users die daar posten.

Waarom moet een forumgedeelte aangepast worden? , omdat toevallig een paar mensen zich er aan storen , knap egoistisch moet ik zeggen :?

Laat gewoon HK met rust zoals ik dat doe en geniet van de rest van het forum :+

Agreed.

Gewoon met rust laten, dat gemor met onzinforum heeft alleen maar veel gezelligheid weggedreven, en zeker de vrouwvriendelijkheid.

Het is aan de mensen om daar wat mee te doen, niet meer aan de mods want die hebben er genoeg aan gedaan de laatste jaren (! :o ).
Als er al wat moet gebeuren, ok ik wil ook wel die oude sfeer terug, maar geen ge-emmer meer met allerlei nieuwe regeltjes of het drastisch omgooien, dat werkt gewoon niet.
Heel jammer dat het verloop zo groot is en juist de gezellige mensen lijken te verdwijnen, de meeste mensen die nu in de HK zitten ken ik niet eens en zij mij niet.

Als mod zeg ik blijven, als persoon zeg ik jammer dat ik er minder in thuis voel, mensen weten niet meer wie de juf is en hebben zelfs geen respect meer, jeugd van tegenwoordig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

HK is een forum waar ikzelf praktisch nooit post (eerder een promilage dan een percentage van mijn post-history), maar waar ik af en toe wel eens rondkijk.
De laatste tijd echter ook steeds minder gewoon omdat het niveau daar af en toe tegen het kleuterachtige aan is.
Wat me ook opvalt is dat de namen die je in de HK het meest tegenkomt praktisch nooit opduiken in de tech-fora. In mijn ogen bestaat er een groep die-hard HK'ers voor wie de HK het doel van GoT is geworden. Deze groep zou ik dan ook geen GoT'ers meer willen noemen, omdat ze geen enkele bijdrage meer leveren aan het tech-aspect van dit forum.
Ik denk dat dat het doel van de HK teniet doet uiteindelijk, en eigenlijk zie ik het alleen maar erger worden. 16% van alle topics op dit forum zijn uiteindelijk 'onzin'.
Prima om een off-topic forum te hebben (en die is er al in de vorm van SG), maar onzin hoort imho niet thuis op dit forum, daar zijn andere fora voor. Net zoals we n00bs verwijzen naar beginnersweb.nl...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
crisp schreef op 17 augustus 2002 @ 00:32:
HK is een forum waar ikzelf praktisch nooit post (eerder een promilage dan een percentage van mijn post-history), maar waar ik af en toe wel eens rondkijk.
De laatste tijd echter ook steeds minder gewoon omdat het niveau daar af en toe tegen het kleuterachtige aan is.
Wat me ook opvalt is dat de namen die je in de HK het meest tegenkomt praktisch nooit opduiken in de tech-fora. In mijn ogen bestaat er een groep die-hard HK'ers voor wie de HK het doel van GoT is geworden. Deze groep zou ik dan ook geen GoT'ers meer willen noemen, omdat ze geen enkele bijdrage meer leveren aan het tech-aspect van dit forum.
Ik denk dat dat het doel van de HK teniet doet uiteindelijk, en eigenlijk zie ik het alleen maar erger worden. 16% van alle topics op dit forum zijn uiteindelijk 'onzin'.
Prima om een off-topic forum te hebben (en die is er al in de vorm van SG), maar onzin hoort imho niet thuis op dit forum, daar zijn andere fora voor. Net zoals we n00bs verwijzen naar beginnersweb.nl...
Dit heeft ook weer met de leeftijd te maken denk ik. Oke wie ben ik, ik ben pas 17, bijna 18 :*) , maar als ik niet deed aan casemodden, overclocken, en andere rotzooi wat je bezig houd, dan krijg je ook meer een band met GoT, klinkt misschien wel raar, maar het is wel.

Kijk als je dit niet interreseerd bv, dan heb je al een hele andere look op GoT. Is het een speeltje geen hulpmiddel.

HKban geven vind ik geen optie, gewoon op heel GoT 3 weken ofzo niet posten.

Ik weet dat 3 weken lang genoeg is, dan krijg je de eerste symtonen van afkicken. >:) , kut vakantie :z

Verder moet je dan op het moment wanneer er iemand over de streep gaat wel ff rekening houden met een paar dingen.

• Hoelang al geregt
• De tijd, op zondag om 4 uur zullen er andere posts verschijnen als op maandag om 16.00u

Waarom, stel je bent een nette user. En je hebt iets gedronken, zou het dus kunnen zijn dat je een domme post hebt gemaakt op zaterdag nacht. Dan krijg je dus een ban van 3 weken.

Wat krijg je dan, die user volgde eerst allerlei draden, wellicht zijn eigen topics die belangrijk voor hem zijn. Das dus hetzelfde als 3 weken zonder internet zitten. Voor mij dan.

Ik vind dat nieuwere users strenger gestraft moeten worden als degene die al langer geregt zijn, maargoed ik denk dat in 9 van de 10 gevallen het toch om een nieuwere user gaat.

Of word dit al toegepast?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Je hoeft niet alle topics te lezen daar ben je helemaal vrij in.
Je zoekt gewoon wat je zelf leuk vind meer niet.
Maar dat is ook al een aantal keren gezegd.
Betekend overigens nog steeds niet dat alles mag.
Hier zou je misschien wel iets aan kunnen doen.
IPV alleen een minimum aantal posts om in het HK te komen ook nog iets van een ratio tussen tech en HK. Je bent dan verplicht om tech posts te maken om je HK toegang te behouden. Alle gebruikers die dus in de categorie vallen die jij noemt zullen dan snel ddor de mand vallen en eruit gefilterd worden waardoor ze weer actief moeten worden.
Voor wat hoort wat :)
HK is de uitlaatklep van GOT
Als je die weg haalt dan smoor je in de rest van het forum :? :P
Weet hier zo ff geen reactie op ;) 't is immers al laat Trusten

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
LuNaTiC schreef op 16 augustus 2002 @ 20:39:

[...]

Ik vind een reply als deze eigenlijk wat kwalijker dan een onzintopic.

Heeft te maken met een stukje respect naar je mede-HK-ers. Tuurlijk zijn er altijd topics dat je denkt van 'yeah right, wat bagger'.

Dan geldt: dont care, dont post. Denk je dat het niet HK-waardig is? Post een SM, je mag zelfs een webmessage naar mn ICQ sturen, dan kijk ik er naar, en bepaalt een HK-mod wel of ie dicht moet of niet. (in dit geval had ik hem wel op slot gezet, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je wegblijft uit zo'n topic als je het niet bevalt.)

Er zijn vaak wel een hoop mensen met verschillend humor, en misschien was het wel een leuk topic geworden als er niet eerst wat andere mensen het topic verpest hadden (nogmaals, waarschijnlijk had ik hem toch wel dichtgedaan, maar daar gaat het nu ff niet om).
Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn reply, die was inderdaad niet netjes. Maar ik wil wel even verklaren waarom ik deze reply postte ipv het in SeM te melden.
Je ziet namelijk dat dreeke zelf ook lekker in dat topic post, ondanks het feit dat hij Lite-Mod HK is! Voor mij is dat een teken dat dit topic wordt geaccepteerd en open zal blijven. Dan heeft melden in SeM dus ook weinig zin, omdat een modje vindt dat het geen slecht topic is. Ik zie ook regelmatig dat modje Tom nutteloze topics plaatst. En dan denk ik: op die manier geef je toch ook het verkeerde voorbeeld aan de users?
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op dreeke/Tom en over het algemeen geven de modjes ook wel het goede voorbeeld, maar toch mag er wat beter op gelet worden dat er consequent wordt opgetreden. Dreeke had daar gewoon meteen een slotje op moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja. Persoonlijk vind ik het niet erg dat er onzintopicjes lopen, wat veel vervelender is is dat wanneer er een topic loopt wat wel ergens over gaat dat ze dan evengoed bullshit replies gaan posten "want het is de HK, dan moet je toch onzin posten :?" Ik vind DAT dus onzin.
En de huiskamer moet je meer zien als een gezelligheidsforum. Dus als een huiskamer waar je met mensen zit en waar je dus gezellig over allemaal dingen kan praten.
Kijk, ik kan wel heel raar zijn enzo (waarschijnlijk wel :P) maar ik lees daar dat het een gezellig kletsforum is. Maar bij mij is gezellig buurten niet hetzelfde als totale bullshit posten, andersmans topics afzeiken en overal zo offtopic mogelijk zijn. Wanneer je ontopic wilt zijn wordt je naar SG geslingerd. Doch topics van minder serieuse aard dan SG hoeven mijns inziens niet direct onzin topics te worden, en men kan toch best ontopic blijven. De fotosoep topics vind ik dan bijv weer een vrij positief voorbeeld, daarin wordt toch humor, creativiteit en kundigheid getoont, vaak met een behoorlijke kwaliteit zelfs. DAT vind ik dan weer een positief voorbeeld van wat in de HK kan, het hoeft toch niet alleen lamme replies te zijn?

Ik zou toch middels een goed mod beleid de grootste onzin proberen te weren (wat idd gebeurd, gewoon meer dooowrgaan :)) maar vooral de lamme replies moeten hard aangepakt worden. Offtopic geblaat in topics die toch ergens over gaan, oud geroep, :O, die enorm irritante *******plaatjes... De policy is er al, maar ik denk dat dit het ergste kwaad is wat het meest dient te worden aangepakt. Enorm sfeerverpestend mijns inziens, mensen zouden toch eens manieren moeten leren mbt positief en aardig reageren.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Millennyum schreef op 17 augustus 2002 @ 12:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk wat betreft mijn reply, die was inderdaad niet netjes. Maar ik wil wel even verklaren waarom ik deze reply postte ipv het in SeM te melden.
Je ziet namelijk dat dreeke zelf ook lekker in dat topic post, ondanks het feit dat hij Lite-Mod HK is! Voor mij is dat een teken dat dit topic wordt geaccepteerd en open zal blijven. Dan heeft melden in SeM dus ook weinig zin, omdat een modje vindt dat het geen slecht topic is. Ik zie ook regelmatig dat modje Tom nutteloze topics plaatst. En dan denk ik: op die manier geef je toch ook het verkeerde voorbeeld aan de users?
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op dreeke/Tom en over het algemeen geven de modjes ook wel het goede voorbeeld, maar toch mag er wat beter op gelet worden dat er consequent wordt opgetreden. Dreeke had daar gewoon meteen een slotje op moeten zetten.
:z

onnozel hoor...

Dreeke is niet degene die dat topic verneukt, hij plaatst behulpzaam een plaatje van Jos Brink, dankzij jouw reply is dat topic gesloten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oke, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Toch is er verschil qua mod, je kunt nou eenmaal niet verwachten dat iedereen 100 % hetzelfde mod in HK. HK is júist het forum waar je op eigen inzicht moet modden, en daarom kan er weleens verschil zijn tussen de slotjes (slotjes die ik zie, die ik misschien zelf open zou hebben gelaten, of andersom).

Dat je hem zag posten, had dan júist een teken moeten zijn om een beetje ontopic mee te doen. Misschien krijgt het draadje dan nog wel een hele leuke wending, ook al zag er het in de eerste plaats nogal loos uit.

You never know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet heel dit topic doorgelezen, maar ik wil toch mijn menig over de HK kwijt, waar ik overigens amper kom omdat ik totaal niet voor al die onzin ben, want echt veel topics in HK zijn pure onzin. Er zijn der ook toffe en goeie bij maar soms toch echt nutteloze dingen.
Het erge eraan is dat je dan topics zoals dees [rml][ Fotosoep] Visueel Tunen van auto's[/rml] krijgt in SG, m.a.w. een topic dat thuishoort in de HK en das daar een topic dat daar ideaal op zijn plaats is komt dan naar SG omdat de reacties in de HK té belachelijk zijn (wat idd zo is en eigenlijk ook niet echt passend is).

Ik vind overigens ook dat de topics in SG qua niveau ook veel verlaagt zijn, sommigen komen met de minste prullaria af in SG terwijl dat eigenlijk zoekbaar is via google of met een beetje gezond verstand zelf te weten te komen.

Ook een 1000ste verkeerstopic waar iedereen loopt te schreeuwen dat je 160 op de autosnelweg en dat alle moraalridders die zich aan de snelheid houden niet kunnen rijden vind ik ook niet passend in SG.

En ik kan eigenlijk zo maar doorgaan.

Nuja ik dacht zo bij mezelf, ik meld even mijn mening hier, want zo hyperirritant vind ik het niet want tenslotte kies ik nog zelf in welk topic ik iets zet. Wel vind ik het jammer dat interessante discussies soms naar de achtergrond verdwijnen omdat mensen er ofwel beginnen in te flamen of gewoon te zeveren enz... Nuja daar zijn de modjes voor en in de SG doen die naar mijn inziens goed hun werk, maar de HK zou weer de HK van vroeger moeten worden en de SG wordt dan ook weer zoals vroeger niet?
Pagina: 1 2 Laatste