[mod] Verandering modbeleid P&W

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
D2k schreef op 04 september 2002 @ 12:07:
neu maar af en toe springen de tranen weer in me ogen
en dan moet er gewoon ingegrepen worden
Ja maar het begint me gewoon op te vallen, steeds meer en meer. Vandaag al 12! nieuwe slotjes. Het lijkt me gewoon dat alles weer terug gaat naar het oude.
zeg nou zelf
had dat topic bestaansrecht op GoT?
imho niet. daar valt ook nix aan bij te sturen of omhoog te werken
Over losse topics had ik het niet :) Het ging me over het geheel. Er lijkt weer een verschuiving te gaan 'naar het oude', waardoor we over 3 maanden weer gaan bleren dat het zo laag is en Otis en Justmental gaan preachen over hoe het wel kan. En daar heb ik eigenlijk geen zin in, weer zo'n bloated discussie die 'om het klagen' gaat ;) maarja wat ik wil is ff niet relevant

Nu ik wel even inzoem op de topics van vandaag, ik kan zo 3 topics aanwijzen omdat de info te miniem was of dat het te simpel was. Ik ga hier wat posts neerzetten, neem dat niet persoonlijk maar ik probeer er een tendens mee aan te geven :)

[rml]whoami in "[ VB] Hoe krijg ik de keuze voor een prin"[/rml]
Naar mijn idee kan er wel een waarschuwing aan te pas komen. Ik denk dat dat beter in de filosofie valt van het 'behulpzaam zijn'

whoami in "verborgen bericht in een php board"
D2k in "verborgen bericht in een php board"
Hier begrijpt men de user niet helemaal heb ik het idee. Hij wil namelijk dat een deel van een startpost op een forum pas zichtbaar wordt als er gereply'ed op die post is. ( Dit wordt vaak gedaan bij FXP forums om zo mensen te dwingen een "Thnx dude" reply te doen als ze willen leechen )
Hij vraagt zich gewoon af hoe dit concept in elkaar zit (zo zie ik het iig ) en vraagt niet om mods of code als je het positief bekijkt.

[rml]whoami in "[ C++] try...except"[/rml]
De user krijgt ook problemen met het try/catch gedeelte (wat imho te voorzien was). Was het dan niet beter om hem dat in het zelfde topic te kunnen laten posten en dit topic te laten doodbloeden? Nu is er nl. een tweede topic aangemaakt (waar nu een mooie discussie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Glimi schreef op 06 september 2002 @ 16:16:

[rml]whoami in "[ C++] try...except"[/rml]
De user krijgt ook problemen met het try/catch gedeelte (wat imho te voorzien was). Was het dan niet beter om hem dat in het zelfde topic te kunnen laten posten en dit topic te laten doodbloeden? Nu is er nl. een tweede topic aangemaakt (waar nu een mooie discussie is)

In z'n 2de topic is er nu een leuke discussie aan de gang, maar dat eerste topic was imho terecht dicht.
Daar ging het meer om schrijfwijze enzo en ik zag ook geen toekomst meer in dat topic.
De topicstarter z'n probleem was echter nog niet opgelost, maar dat lag aan iets anders. Bij het zoeken naar de oplossing is er door .oisyn een opmerking gepost die nu leidt tot die bijkomende discussie.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whoami schreef op 06 september 2002 @ 16:32:
Bij het zoeken naar de oplossing is er door .oisyn een opmerking gepost die nu leidt tot die bijkomende discussie.

i've got magic fingers :Y)
maar even serieus, __try {} __except {} is zeker wel goede syntax die door BCB en MS ondersteund wordt (ok het is geen standaard c++)... dus ik ben het er niet helemaal mee eens dat die topic terecht op slot is gegooid. Maar goed, z'n 2e topic heeft meer succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Het gaat niet om de topics, meer om het conceptuele gedrag. Ik zie steeds minder positief gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
[rml][ SQL Delphi] Zoeken[/rml]

Terwijl dit toch wel echt..... hoe zou ik het zeggen..... is....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik heb ook niets te klagen over de manier waarop ze dicht gaan, eigenlijk heb ik überhaupt niets te klagen. Ik probeer alleen iets aan te geven wat ik zie, doe ermee wat je wilt.

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Een slotje is eigenlijk een soort 'rating'. Als een topic een slotje krijgt, houdt dat eigenlijk in dat het door bepaalde personen zeer laag gewaardeerd wordt.

Is een rating, door alle gebruikers, van een topic niet veel beter? Als iedereen een topic dom vindt zullen de meeste dat topic vermijden, en toch blijft de vrijheid van meningsuiting gehandhaafd.

Trouwens vind ik het betweterige gehalte wel erg hoog. Sommige mensen zitten volgens mij alle fora af te struinen voor een queste op vorm-foutjes en kleine vergissingen, om deze per direct terecht te wijzen en te onderstrepen, om er zelf een goede naam mee op te bouwen als zijnde de correctheids-politie.

just never give up.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
tanzu schreef op 25 september 2002 @ 11:48:
Een slotje is eigenlijk een soort 'rating'. Als een topic een slotje krijgt, houdt dat eigenlijk in dat het door bepaalde personen zeer laag gewaardeerd wordt.
Nee, soms (redelijk vaak zelfs) is het topic fout geplaatst, dubbelop of heeft het een andere oorzaak dat het op slot gaat.
Is een rating, door alle gebruikers, van een topic niet veel beter? Als iedereen een topic dom vindt zullen de meeste dat topic vermijden, en toch blijft de vrijheid van meningsuiting gehandhaafd.
Vrijheid van meningsuiting wordt niet gehandhaafd als we slotjes zetten :?
Die snap ik even niet...
Trouwens vind ik het betweterige gehalte wel erg hoog. Sommige mensen zitten volgens mij alle fora af te struinen voor een queste op vorm-foutjes en kleine vergissingen, om deze per direct terecht te wijzen en te onderstrepen, om er zelf een goede naam mee op te bouwen als zijnde de correctheids-politie.

right, en dat heeft ook maar iets te maken met deze discussie :?

Verwijderd

tanzu schreef op 25 september 2002 @ 11:48:

Ratingsystemen hebben ook problemen. Denk aan vriendjespolitiek (ik vind D2k lief dus waardeer hem hoog), verkeerde beoordeling vanwege vooroordelen (ASP sux, PHP rulez!), ondeskundige beoordeling ("wow, wat knap" terwijl het feitelijk bagger is of niet de werkelijke vraag beantwoordt), etc.
[/quote]
Er is voor ieder een eind aan het respect wat je soms kunt opbrengen voor bepaalde users, en reakties kunnen incidenteel weleens kort door de bocht zijn. Als dat struktureel door een gebruiker (of mod) gebeurt moet dat aangepakt worden. Wel ben ik het met je eens dat er soms onnodig bot wordt gereageerd.

Verder kun je nooit weten wat de motivatie is om strak de regels na te willen streven, maar 'om een goede naam mee op te bouwen' lijkt mijns inziens hier niet van toepassing.

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
[quote]ACM schreef op 25 september 2002 @ 11:51:
Nee, soms (redelijk vaak zelfs) is het topic fout geplaatst, dubbelop of heeft het een andere oorzaak dat het op slot gaat.
Een topic van mij is ooit gesloten. Het was niet het meest intelligente topic van mij, maargoed. Het was niet fout geplaatst, het was ook niet dubbelop (hardware veranderd snel).
Vrijheid van meningsuiting wordt niet gehandhaafd als we slotjes zetten :?
Die snap ik even niet...
Ok, jij ziet het zo: Laat die topics staan zodat men het kan blijven lezen, heel nobel.
Maar het feit dat zo'n topic bevroren is geeft wel degelijk het gevoel alsof je bent afgesloten. Misschien is er wel iemand, die misschien wel geduld heeft, of toevallig een bepaald idee erover, die er ook niet meer op kan reageren, door het slotje.

right, en dat heeft ook maar iets te maken met deze discussie :?
Hierover werd in andere posts in deze topic gesproken, en het heeft te maken met gedrag en moderatie.

just never give up.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
tanzu schreef op 25 september 2002 @ 12:06:
Een topic van mij is ooit gesloten. Het was niet het meest intelligente topic van mij, maargoed. Het was niet fout geplaatst, het was ook niet dubbelop (hardware veranderd snel).
Anyway, zoals je had kunnen lezen in deze thread is juist daar wat aan veranderd in P&W...
Ok, jij ziet het zo: Laat die topics staan zodat men het kan blijven lezen, heel nobel.
Maar het feit dat zo'n topic bevroren is geeft wel degelijk het gevoel alsof je bent afgesloten. Misschien is er wel iemand, die misschien wel geduld heeft, of toevallig een bepaald idee erover, die er ook niet meer op kan reageren, door het slotje.
Vrijheid van meningsuiting wordt er echt niet door beperkt hoor.
Als je dat zo ziet heb je, imho, wel een foute interpretatie van het recht op vrijheid van meningsuiting...

Magoed, zoals ik zei dat is juist veranderd sinds deze thread (was er zelfs de aankondiging van)
Hierover werd in andere posts in deze topic gesproken, en het heeft te maken met gedrag en moderatie.
[/nohtml]
Mja, ok.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

tanzu schreef op 25 september 2002 @ 12:06:
Dus jij vind het ook een beperking in het recht op vrije meningsuiting als een leraar die voor de klas staat eist dat de klas ff z'n mond houdt en oplet ipv lekker door elkaar te blijven kletsen?

Een slotje is er omdat het om welke reden dan ook niet aan de eisen voldoet. Wat bv kan zijn, helpfile niet gelezen en het antwoord daar rechtstreeks in staat, wel zo eenvoudig dat ze je bij wijze van spreken op beginnersweb.nl nog uitlachen, of om andere redenen. Dat heeft niks met vrije meningsuiting te maken, dat heeft er ook niks mee te maken dat de betreffende mod je niet mag of zo, maar puur en alleen dat het niet voldoet aan de eisen die worden gesteld (zoals bv heel simpel dat je eerst in de helpfile kijkt en wat verder zoekt dan je neus lang is, voordat je een vraag stelt.
In plaats van een slotje zouden ze ook getrashed kunnen worden, al krijg je daarmee weer de reacties van waar is mn topic nou... met een slotje zie je dat er iets niet goed is. En in veel gevallen staat er ook wel een reden bij waarom die op slot is.

En ik zie een "fout" topic aan een modje doorgeven ook niet om een goede naam op te bouwen, maar om got leuk en intressant te houden. Natuurlijk "zijn daar de modjes voor" maar die hebben ook maar 2 ogen en 2 handen, dus die kunnen makkelijk iets over het hoofd zien. En sommigen schijnen zelfs nog een leven te hebben naast GoT :X Dat is hetzelfde als dat je op straat iemand overvallen ziet worden en je dan even de moeite neemt de politie te bellen (ok fout voorbeeld, alsof die komen voor een simpele overval maar je snapt me wel).

Moet je je voorstellen dat die (volgens sommigen strenge) regels niet aangehouden worden, dan krijg je wekelijks precies dezelfde vragen, een hoop vragen die je sneller in de help opzoekt dan dat je de vraag hier in typt, bergen script requests en nog wat andere onzin. Daarmee maak je het totaal niet intressant om als regelmatige bezoeker terug te keren, en dat zijn nou juist precies de bezoekers "waar je het van moet hebben". Iemand die af en toe langsdropt is uiteraard net zo welkom, maar omdat die "af en toe" langsdropt beantwoord ie al snel minder vragen dan iemand die tg keer per dag langskomt. En ga eens bij jezelf na, hoe intressant zou jij got nog vinden als 95% van de vragen die je ziet staan dezelfde zijn als vorige week, en de week daarvoor, en de week daarvoor... en dat je diezelfde onderwerpen ook nog eens tegenkomt als je een willekeurige help opent van die betreffende taal. Ik denk dat je het niet lang uithoudt. En dat is het moment waarop got geen community meer is, maar een helpfile in forum-formaat.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet gewoon een standaard verhaal maken dat UTFS en RTFM vervangt ?
Geachte user,

zou je aub voor dat je een topic post de search kunnen gebruiken. Probeer verschillende keyword's zodat je meer resultaat hebt. Je kunt hierbij ook hulp vragen van de Gevorderde tweakers op IRC. Hoe dit werkt en wat het is kun je ook in de search vinden.

Als dit niet werkt probeer dan eens de manual door te kijken. Hier staan vaak heel wat tips over hoe het programma te bedienen. De website van de leverancier bevat vaak een forum/faq waar veel informatie uit gehaald kan worden. Tevens kun je proberen contact met ze op te nemen.

Het kan zo zijn dat door de bovenstaande methoden je een resultaat kunt krijgen. Je moet dan ook niet verbaast zijn als je topic word gesloten. Wij proberen het niveau hier op got hoog te houden. En het kan zijn dat jou topic hier niet aan meehelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sry voor het omhoog kicken :(
Pagina: 1 2 Laatste