[mod] Verandering modbeleid P&W

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
N.a.v. dit topic: [rml][ /14] tijd voor een impuls, niveau daalt[/rml] hebben we besloten maar es wat veranderingetjes door te voeren, heel kort:
- we gaan lichter, meer op de reacties modden en meer de threads sturen ipv sluiten, het echt trieste (absoluut niet conform de doelgroep-regels) werk en de spam moet natuurlijk gewoon direct weg, maar er moet geprobeerd worden om de twijfelgevallen meer in de gaten te houden ipv ze direct te sluiten.

- de (regular) users _moeten_ daarbij meehelpen en mee sturen. Het tegenwerken zouden we wat meer af moeten straffen (wat veelal al buiten de andere policies valt, zoals 'UTFS-geroep', 'slotje!-geroep').

Hoe gaan we dat bereiken:
Echt een duidelijke omschrijving is het niet en er is ook geen absoluut sluitende definitie voor wat wel en niet mag te geven. Maar er zijn een aantal belangrijke punten.

Voor de moderators in hun moderator rol:
- Threads afwachtender beschouwen, niet sluiten als de startmessage fout is, maar als de thread fout loopt (dus als het een trollerige/flamerige/"neem mijn handje en help me!" boel wordt of als er gewoon simpelweg geen moeite gedaan wordt om te helpen of zich te laten helpen.).
- Vriendelijk, duidelijk en evt behulpzaam sluiten (niet perse het antwoord geven, maar ook niet domweg 'voldoet niet'-achtige slotjes).

Voor de users (en mods in user rol):
- Dit werkt alleen als (alle/zoveel mogelijk) users meewerken, de moderators kunnen niet meer dan wat ze nu al doen en dat zou al ruim voldoende moeten zijn.
- Reageer dus netjes en beleefd, iemand dom verklaren kan ook met een glimlach >:) ;).
- Wees behulpzaam/nuttig of reageer gewoon niet, als je weet/zegt/vindt dat iemand moet zoeken, neem dan de moeite om er even een [rml][search= ...] of [google=...][/rml] tag bij te plakken. Nadat er een iemand een reactie plaatst ala "als je nou [url] de quickstart leest, zie je wat je mist aan informatie-verschaffing" hoeven natuurlijk niet nog tien anderen dat te roepen :).

Bovenstaande zijn geen regels, hooguit richtlijnen.
Maar vergeet niet dat dit staat of valt bij de goede uitvoering _en_ de hulp van (vooral de vaste) gebruikers.
We zijn er tenslotte voor, door en met de gebruikers.
Let op, met React is het mogelijk een /14-ban te maken, als je dus door blijft gaan met "Slotje!", "UTFS" of anderzins verpestend gedrag, kan het zijn dat je ipv een waarschuwing een /14 of algehele ban krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Aha, wat ik hier uit opmaak is dat de bestaande users minder mogen (met eventuele ban bij langdurige overtreding) en jullie minder topics gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:16:
Aha, wat ik hier uit opmaak is dat de bestaande users minder mogen (met eventuele ban bij langdurige overtreding)
Hopelijk niet :)
Dat heb je toch echt zelf in de hand, de kans is alleen wel groter dat we er wat aan doen als je "veel verpester" bent, maar dat was toch al een tendens binnen de crew ;)
en jullie minder topics gaan sluiten.

Hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:16:
Aha, wat ik hier uit opmaak is dat de bestaande users minder mogen (met eventuele ban bij langdurige overtreding) en jullie minder topics gaan sluiten.

nee en nee
:)
bestaande users krijgen een belangrijkere rol en wij gaan iets meer ruimte geven (maar absoluut niet teveel wmb ;) ). Gewoon discussies laten beginnen maar als de starter een probleem "dumpt" en na een verzoek tot verduidelijking niet meewerkt is het alsnog einde topic

[ Voor 0% gewijzigd door D2k op 14-08-2002 15:17 . Reden: nasty typo ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat het gedeeltelijk erg positief is, en zal zelf proberen om nuttige reacties te geven :) maar minder slotjes lijkt me een perfect idee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik zie eerlijk totaal geen verschil met de oude aanpak. Het is leuk dat er allemaal nieuwe en leuke regeltjes bij zijn gekomen, maar de meesten werden ook al toegepast. Het is gewoon iets wat er al is als nieuw te verkopen.

Ik kan niet zeggen dat ik hier blij mee ben, en ik zie ook niet in wat dit moet verbeteren. Luie mensen die blijven er, misschien kan je een paar bekeren. Maar GoT wordt nu eenmaal groter, en het kost tijd om de nieuwe heidenen te bekeren. Ik denk dat de grote stroom met nieuwelingen groter is dan de snelheid dan wij ze kunnen bekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie er wel wat in hoor ;) laten we hopen dat het werkt en onze schouders er onder zetten

edit:
Alarmnummer is een zeurkous!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

* drm vindt dit een goed uitgangspunt

Mijn medewerking heb je :* ;)
edit:
Alarmnummer:
Ik zie eerlijk totaal geen verschil met de oude aanpak
Misschien dat de tijd het uit moet wijzen, maar deze aanpak zal m.i. de nieuwe users veel sneller laten wennen aan de aanpak hier, dan een slotje+verwijzing naar FAQ. En ik ga de discussie hier niet nog een keer voeren ;)

De tijd zal 't leren

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik help genoeg mensen en ben zeker niet de 1e de beste die een UTFS roept, dus ik zie mezelf niet als iemand die de sfeer verpest. Maar bij sommige dingen moet je gewoon een UTFS roepen en niet schijnheilig het topic verder laten modderen zodat anderen hun aandacht er ook aan verpesten.

hoeveel UTFS mogen we per week uitbrengen en kunnen we ze ook sparen of lenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of het gaat werken.

Zie hier mijn poging om aan dit beleid te voldoen: [rml][ ASP]: String afkappen[/rml]

edit:

/me rotflmao @ Alarmnummer: heeft u een RTFM of UTFS spaarkaart? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 15:30 . Reden: grapje, moet kunnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:23
Ik mis in dit verhaal het fundamentele verschil met de huidige situatie alsmede de motivatie voor dit besluit; wat denken de moderators er mee te bereiken en hoe stellen ze zich voor dat deze maatregelen daarbij gaan helpen.

Er wordt om 'medewerking' van de gebruikers gevraagd, maar ik heb als gebruiker niet echt een duidelijk idee wat er nu van mij verwacht wordt dat in het verleden niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:28:
hoeveel UTFS mogen we per week uitbrengen en kunnen we ze ook sparen of lenen? ;)

Geen enkele.
UTFS en "zoeken" is uit den boze.

Doe dan die kleine moeite om er minstens 1 of 2 zoektermen bij te pakken, desnoods zet je neer "zoek es met je topictitel als termen", maar niet dat botte gedoe. (zeg dan dus gewoon niks)
En er staat ook duidelijk dat de erge gevallen echt wel gewoon op slot gaan, zoals D2k ook al noemt.

Als je niks verpest en je zegt zelf al (correct) dat je dat niet doet, maak je om die paar regels tekst dan niet zo druk :)
Ik mis in dit verhaal het fundamentele verschil met de huidige situatie alsmede de motivatie voor dit besluit; wat denken de moderators er mee te bereiken en hoe stellen ze zich voor dat deze maatregelen daarbij gaan helpen.
Een betere sfeer en als bijproduct eventueel een hoger niveau, dat laatste is niet (makkelijk) haalbaar dus kan je je daar beter niet te veel op richten.
Er wordt om 'medewerking' van de gebruikers gevraagd, maar ik heb als gebruiker niet echt een duidelijk idee wat er nu van mij verwacht wordt dat in het verleden niet het geval was.
Jij en veel van de vaste bezoekers hoeven nauwelijks "te veranderen"...

Het belangrijkste wat eigenlijk veranderd is dat we niet als enigen meer willen zijn om te zeggen "je moet dat en dat beter uitleggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Maar over het algemeen leggen we dingen goed uit, alleen bij echte RTFM vragen roep ik ook RTFM. Ik hoop niet dat jullie nu de nederlande knuffelpolitiek over gaan nemen van 8 jaar paars, zie wat dit ons heeft opgeleverd. Grote groepen mensen die niet kunnen integreren, en andere mensen die er langer zijn, veel problemen opleveren met asociaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 15:29:
Ik ben benieuwd of het gaat werken.

Zie hier mijn poging om aan dit beleid te voldoen: [rml][ ASP]: String afkappen[/rml]
ja zo, daar moeten we naartoe
edit:
/me rotflmao @ Alarmnummer: heeft u een RTFM of UTFS spaarkaart? ;)

edit:
dan moeten we kaartjes gaan knippen? dan ga ik liever bij de NS werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:38:
Maar over het algemeen leggen we dingen goed uit, alleen bij echte RTFM vragen roep ik ook RTFM. Ik hoop niet dat jullie nu de nederlande knuffelpolitiek over gaan nemen van 8 jaar paars, zie wat dit ons heeft opgeleverd. Grote groepen mensen die niet kunnen integreren en andere mensen die er langer zijn veel problemen opleveren.

Nee, ik ga echt niet nu ineens mensen bannen om een enkele RTFM of whatever.

Maar volgens mij heb ik dit soort uitzonderingen al genoemd onder "het echt trieste (absoluut niet conform de doelgroep-regels) werk en de spam moet natuurlijk gewoon direct weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Maar dan zijn de maatregelen genomen om de sfeer te verbeteren op GoT en niet zozeer om het nivo te verhogen? Ik vond/vind de sfeer zeer relaxed dus ik zou niet weten wat hier verbeterd aan moet worden. Het enigste waar we om zitten te springen is een scheiding of een nivo upgrade (krijg je ook door scheiding) en nu moeten we iedereen gaan knuffelen als het daardoor beter gaat. Kijk als ik nu op 'onzekere knappe fotomodellen' zat dan was ik helemaal voor deze politiek. Maar ik zie niet wat we opschieten om een lading nerds (waaronder ikzelf dus ook ;) ) gaan knuffelen.

Sommige dingen moet je nu eenmaal met een streng beleid doen. Misschien dat ik te ouderwets ben, maar sommige dingen moeten nu eenmaal hardleers duidelijk gemaakt worden als het na aandringen niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gedachte is mijns ziens dat er geen actie zal worden ondernomen om het kennisnivo van de gebruikers te verhogen, maar om het gedragsnivo te verbeteren. Doel is om daardoor de 'simpele' vragen niet minder te doen voorkomen, maar om ze minder irritant te laten zijn. Daardoor loopt het gemiddelde genot per gebruiker op.

Dat jij de sfeer al goed vindt heeft natuurlijk te maken met het type gebruiker dat jij bent. Niemand zal jou met een 'wat ben jij dom' houding benaderen hier. Voor veel nieuwe gebruikers gebeurt dat wel, en als je ook maar een beetje eigenwaarde hebt, is dat niet fijn.

Maar ik vind wel dat we, om de knuffelwaarde wat te verhogen, wat mooie dames moeten loslaten i dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

_/-\o_

Het wordt wellicht in het begin wat moeilijk aangezien we wat uit de pas gaan lopen met de rest van het forum, maar dat is maar tijdelijk ;)
Als aanvulling zou ik willen melden dat het SM gedrag bij voorkeur ook met de nieuwe policy mee dient te buigen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 15:44:
Maar dan zijn de maatregelen genomen om de sfeer te verbeteren op GoT en niet zozeer om het nivo te verhogen?
Ik vond/vind de sfeer zeer relaxed dus ik zou niet weten wat hier verbeterd aan moet worden.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat er zelfs moderators niet meer in P&W een topic durven openen vanwege kans op afgebekt te worden??
Dat zou ik geen goede sfeer noemen ;)
Over het algemeen is de sfeer best goed natuurlijk, maar in de enquete werd toch wel vrij duidelijk aangegeven dat P&W niet alleen de beste sfeer had, maar ook door net zo veel mensen een slechte sfeer aangegeven.
Het enigste waar we om zitten te springen is een scheiding of een nivo upgrade (krijg je ook door scheiding) en nu moeten we iedereen gaan knuffelen als het daardoor beter gaat.
Dit is een begin.
Kan best dat we morgen besluiten de boel te splitsen, dit is dus niet absoluut "we doen dit en dat was het".
Kijk als ik nu op 'onzekere knappe fotomodellen' zat dan was ik helemaal voor deze politiek. Maar ik zie niet wat we opschieten om een lading nerds (waaronder ikzelf dus ook ;) ) gaan knuffelen.
:D
Sommige dingen moet je nu eenmaal met een streng beleid doen. Misschien dat ik te ouderwets ben, maar sommige dingen moeten nu eenmaal hardleers duidelijk gemaakt worden als het na aandringen niet lukt.

Wederom: dat heb ik al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Zo lang jullie mij maar noteren als iemand die tegen dit beleid is. Idealisme is heel fijn, maar gaat meestal gepaard met een stuk kortzichtigheid en een te goed geloof in mensen. Als een crimineel iets foutdoet dan moet je hem niet gaan knuffelen maar gewoon in de bak gooien. Zodat hij weet dat het niet kan + waarschuwing voor de rest. Dit moet ook met /14 gebeuren. Misschien is het een idee om een forum 'gevangenis' te maken waar mensen die een ban hebben alleen bij kunnen komen. Kunnen ze daar overpijnzen wat ze fout hebben gedaan.

Misschein zou een schandpaal voor kleiner misdadig gedrag ook wel van toepassing zijn. Zetten we die in de huiskamer neer. Iedereen mag je uitmaken voor rotte vis, maar je kan niets terug zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Alarmnummer op 14-08-2002 16:12 . Reden: rotte kaas = franse kaas ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het effect is nu al zichtbaar. Minder slotjes en de iets minder slimme topics nog gewoon open.
Ik zie de toekomst zonnig tegemoet.
ga zo door.

Jaaap noteert Alarmnummer op het lijstje 'tegen'

[ Voor 0% gewijzigd door Juup op 14-08-2002 16:06 . Reden: Alarnummer in de zeik nemen ;-) ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 09:31
Nog een vraagje van mijn kant: wat is / was voorheen het nut om een topic een slotje te geven en in de lijsten te laten staan? Er zijn zat topics waar een vraag in staat, 3 reacties UTFS en "nou zeg, poeh, deze gaat toch echt op slot :D ". Als ik dan ongeveer zie dat dit per dag 1/3 van de hele lijst in beslag neemt vraag ik me het nut af eigenlijk. Ook bij het zoeken klik ik sowieso eerder op een "open" topic dan op een closed. Maar goed, jullie zeggen er nu toch minder te gaan sluiten, dus eigenlijk waardeloze opmerking dit :P

En verder:
Splitsing zou ik ook niet echt bevoordelijk vinden, ik zou me dan altijd 10x af gaan zitten vragen waar m'n vraag nu eigenlijk moet komen. Kun je alsnog 24/7 gaan zitten kicken en vissen met topicjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Jesus jongens, dit is echt al heel vaak besproken! RTFM ! UTFS! :r :r Klote n00bs!
[sorry wat humor mag toch wel even?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 16:04:
Als een crimineel iets foutdoet dan moet je hem niet gaan knuffelen maar gewoon in de bak gooien. Zodat hij weet dat het niet kan + waarschuwing voor de rest. Dit moet ook met /14 gebeuren. Misschien is het een idee om een forum 'gevangenis' te maken waar mensen die een ban hebben alleen bij kunnen komen. Kunnen ze daar overpijnzen wat ze fout hebben gedaan.
Er werd toch nergens gezegd dat we iemand die iets fout doet gaan knuffelen? :P
We gaan gewoon wat toleranter zijn. 'Zware misdrijven' (scriptrequest etc...) gaan gewoon direct op slot. Newbie vragen blijven open, n00bs worden uitgelegd hoe het hier functioneert. Willen die n00bs dat niet inzien, dan hebben ze pech en gaat hun topic dicht.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Er zijn hier ook niet zoveel problemen met newbie vragen, maar eerder met de manier waarop ze de vraag stellen. Ze hebben een quickfix nodig en willen niet weten hoe het in elkaar zit. Als je dan bij hun berichtje een lieve zoekreply zit, steekt ie zijn vinger naar je op en wacht tot iemand het antwoord geeft. En de volgende keer gaat het net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Laatst online: 26-07 22:25
Zal deze maatregel niet eerder het niveau verlagen? Het zal het zeker niet verhogen. Aan de ene kant vind ik het een goede maatregel, in sommige gevallen zou ik zelf geen slotje geven, maar eerder gewoon lekker laten verwateren. Maar aan de andere kant zal deze policy het helpdesk gehalte enigszins verhogen. Als men antwoord krijgt op simpele vragen, dan zal men ongetwijfeld gaan denken "Dat kan de volgende keer ook"... beetje bedenkelijke maatregel aangezien deze is ingesteld aan de hand van de verlaging van het niveau... :?
Of heb ik het nu compleet mis? (as ever..)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

_Mo_ schreef op 14 augustus 2002 @ 16:23:

hopelijk wel
en anders gaan we trug naar de situatie die er tot nu was denk ik. Met strenger modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 16:21:
Er zijn hier ook niet zoveel problemen met newbie vragen, maar eerder met de manier waarop ze de vraag stellen. Ze hebben een quickfix nodig en willen niet weten hoe het in elkaar zit. Als je dan bij hun berichtje een lieve zoekreply zit, steekt ie zijn vinger naar je op en wacht tot iemand het antwoord geeft. En de volgende keer gaat het net zo.
Heb een beetje meer vertrouwen in de mensheid :)
Bovendien gaat de verandering van het beleid voornamelijk positief werken op de sfeer, en later pas op het niveau.

Iemand afkatten omdat ie iets niet goed doet helpt niets en niemand.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik ben benieuwd. Ben iig blij dat de (lite-)mods een 'conclusie' gemaakt hebben. Ik hoop dat het bericht een beetje doordringt tot iedereen ;).

Een ding, wat ik volgens mij niet in je bericht zie staan ACM, is het feit dat we ze toch wel naar de FAQ mogen verwijzen (met een vriendelijke glimlach ;)), plus wat hulp?

Bijv: "Je kunt proberen om te [...], misschien is het ook interessant om in de FAQ te kijken voor wat interessante sites en hoe wij het liefst een start post zien [...]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 16:21:

Het is dan aan jullie dus om mee te werken met dat nieuwe beleid door het antwoord niet te geven. Als de betreffende n00b zich niets aantrekt van uw zoekreply, dan meldt je dat gewoon in SeM of via ICQ en dan kan het topic toch dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

_Mo_ schreef op 14 augustus 2002 @ 16:23:
Zal deze maatregel niet eerder het niveau verlagen? Het zal het zeker niet verhogen. Aan de ene kant vind ik het een goede maatregel, in sommige gevallen zou ik zelf geen slotje geven, maar eerder gewoon lekker laten verwateren. Maar aan de andere kant zal deze policy het helpdesk gehalte enigszins verhogen. Als men antwoord krijgt op simpele vragen, dan zal men ongetwijfeld gaan denken "Dat kan de volgende keer ook"... beetje bedenkelijke maatregel aangezien deze is ingesteld aan de hand van de verlaging van het niveau... :?
Als er mensen zijn die helpdesk vragen willen beantwoorden, waarom zou je ze dan tegenhouden?
Mogelijk kunnen ze dan nog bijdragen aan de search en dit in de toekomst verminderen.
De hele policy is minder geforceerd op inhoud, maar meer op vorm.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
D2k schreef op 14 augustus 2002 @ 16:25:

[...]

hopelijk wel
en anders gaan we trug naar de situatie die er tot nu was denk ik. Met strenger modden
Misschien bekijk ik het wel hartstikke negatief, maar ik zie niet direct hoe minder streng modden het niveau zou verhogen. Misschien dat de meer ervaren users dan in de newbie topics ofzo verder discussieren over de beste oplossing, maar hebben ze daar dan een newbie topic voor nodig?
Volgens mij heeft het effect van geen replies hetzelfde effect als een slotje.. alleen de mods zullen het minder druk hebben en de houding tegenover mods wordt misschien dan beter. Dan heb ik het dus over users die meteen gaan schelden ofzo als hun topic wordt gesloten. Maar volgens mij zal er in 9 van de 10 gevallen wel iemand zijn die de oplossing zal geven, of in ieder geval een hint geeft. En dan krijg je een soort van helpdesk idee...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
oi :)

Bla bla bla de jaarlijkse verandering zijn weer gekomen bla bla bla
[/flame :P ]

Goed, ontopic.
We mogen dus niet meer zeiken. Wat we ipv dat moeten doen, is het aan een mod overlaten. Nou is het al 30 keer gezegt dat we jullie niet moeten icq'n, maar een SMemmetje aan moeten maken. Nou ben ik misschien heel erg lui, maar dan wil ik wel bij elk topic een knop "maak nieuw S&M aan", die linkt naar: newtopic?forum=26&handlingtopic=54321. En die dan automatisch de P&W neerzet, en de topic dat soort dingen. Of een popupje waar ik heel snel wat text in kan zetten.

Lazy...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

_Mo_ schreef op 14 augustus 2002 @ 16:33:
[...]

Misschien bekijk ik het wel hartstikke negatief, maar ik zie niet direct hoe minder streng modden het niveau zou verhogen. Misschien dat de meer ervaren users dan in de newbie topics ofzo verder discussieren over de beste oplossing, maar hebben ze daar dan een newbie topic voor nodig?
Volgens mij heeft het effect van geen replies hetzelfde effect als een slotje.. alleen de mods zullen het minder druk hebben en de houding tegenover mods wordt misschien dan beter. Dan heb ik het dus over users die meteen gaan schelden ofzo als hun topic wordt gesloten. Maar volgens mij zal er in 9 van de 10 gevallen wel iemand zijn die de oplossing zal geven, of in ieder geval een hint geeft. En dan krijg je een soort van helpdesk idee...

je bekijkt het verkeerd
lees de post van ACM nog maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

justmental schreef op 14 augustus 2002 @ 16:28:
[...]

Heb een beetje meer vertrouwen in de mensheid :)
Bovendien gaat de verandering van het beleid voornamelijk positief werken op de sfeer, en later pas op het niveau.

Iemand afkatten omdat ie iets niet goed doet helpt niets en niemand.
Ik snap niet dat je niet inziet dat het probleem ligt bij de mensen die geen behoefte hebben aan uitleg en bekering. Ze willen hun quickfix en op GoT kan je die krijgen. Ik moet eerlijk zijn, ik ben bv bij het filesharen een echte bastard. Ik knikker andere mensen eruit als ik aan het downen ben en ze mijn bandbreedte opslikken. Het feit dat ik dus besta is dus een goed argument om aan te nemen dat er dus ook lamstralen bestaan.. hmmzzz.. dit kwam er niet helemaal uit zoals de bedoeling was, maar je snapt wel wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
justmental schreef op 14 augustus 2002 @ 16:32:
[...]

Als er mensen zijn die helpdesk vragen willen beantwoorden, waarom zou je ze dan tegenhouden?
Mogelijk kunnen ze dan nog bijdragen aan de search en dit in de toekomst verminderen.
De hele policy is minder geforceerd op inhoud, maar meer op vorm.
Omdat dat het niveau van zelf zoeken niet stimuleerd. Waarom zou je immers moeite doen om te zoeken in de search of op google als iemand je zo het antwoord toch al geeft? En als dat de nieuwe policy moet worden, best, maar dan is de reden "verhoging niveau" ongegrond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

41.6C.6D.61.72 schreef op 14 augustus 2002 @ 16:30:
Ik ben benieuwd. Ben iig blij dat de (lite-)mods een 'conclusie' gemaakt hebben. Ik hoop dat het bericht een beetje doordringt tot iedereen ;).

Een ding, wat ik volgens mij niet in je bericht zie staan ACM, is het feit dat we ze toch wel naar de FAQ mogen verwijzen (met een vriendelijke glimlach ;)), plus wat hulp?

Bijv: "Je kunt proberen om te [...], misschien is het ook interessant om in de FAQ te kijken voor wat interessante sites en hoe wij het liefst een start post zien [...]"
Ermm het mag wel wat minder errmm .... zoet?

We zijn tweakers onder elkaar, en we bedoelen het allemaal goed. Dus bv:

"Lees dit Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen eens"

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

_Mo_ schreef op 14 augustus 2002 @ 16:35:
[...]

Omdat dat het niveau van zelf zoeken niet stimuleerd. Waarom zou je immers moeite doen om te zoeken in de search of op google als iemand je zo het antwoord toch al geeft? En als dat de nieuwe policy moet worden, best, maar dan is de reden "verhoging niveau" ongegrond...
Je moet ook niet altijd een recht antwoord geven maar een push in juiste richting....

En als mensen geen eigen initiatief tonen, dan vragen om wat eigen initiatief. Zo niet, laat ze lekker barsten. Niet tegen ze vloeken of andere gekke dingen, maar gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

_Mo_ schreef op 14 augustus 2002 @ 16:35:
[...]

Dat zou je wellicht op het eerste gezicht denken, maar het effect van positieve stimulatie is groter dan dat van het negatieve afbranden/dichtgooien.
Bovendien wordt dat iets wat door de users zelf geregeld kan worden.
Is het teveel een search vraag, antwoord dan niet of leg uit met welke zoektermen het te vinden is.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

LuCarD schreef op 14 augustus 2002 @ 16:36:
[...]

Ermm het mag wel wat minder errmm .... zoet?

We zijn tweakers onder elkaar, en we bedoelen het allemaal goed. Dus bv:

"Lees dit Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen eens"
Het ging me eigenlijk om het voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Toch ff lastig doen :)
[rml][ PHP] Simpele vraag[/rml]
Topic sluiting had ik liever niet gezien.
De topicstarter zou bijvoorbeeld nog met een vraag kunnen zitten over waar de beste docs te vinden zijn hiervoor.
Als ie dat nog kwijt gekund had in het topic dan was er waarschijnlijk wel iemand langsgekomen die ff een linkje naar de docs links in de faq neergekwakt had.

Zo kan de search beter worden en ook de topicstarter zal een beter gevoel overhouden.

Een slotje is wmb. pas functioneel als een topic naar de gedragsregels fout (geworden) is en uit de hand dreigt te lopen.

edit:

Deze is wel toppie! [rml][ php] HTML includen in PHP[/rml] :Y)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[drein mode="heavy"]
En nu maar hopen dat Janoz er niet de kettingzaag in zet ;)
[/drein]

Wellicht een sticky maken, dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Otis:
[drein mode="heavy"]
En nu maar hopen dat Janoz er niet de kettingzaag in zet ;)
[/drein]
Waarom zou Janoz dat willen dan :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 16:35:
[...]
Ik snap niet dat je niet inziet dat het probleem ligt bij de mensen die geen behoefte hebben aan uitleg en bekering. Ze willen hun quickfix en op GoT kan je die krijgen.
En als je die niet geeft heb je het 'probleem' (welk probleem?) opgelost. Het probleem zit nl. tussen je oren. Als er een loonie domme vragen over Php stelt heb ik er bv geen last van, want ik lees geen php topics. Ergo: als je de domme blaat-topics niet leest, dan heb je geen last van de luie kreuners die niets willen begrijpen. Het is echt niet zo moeilijk hoor. En is het een domme vraag, waarvan jij het antwoord weet, dan ben je waarschijnlijk even veel tijd kwijt aan het geven van het antwoord als van het intikken van een tekst waarbij de persoon wordt gewezen op zn plichten en zn mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Fault
  • Laatst online: 05-07 22:42
de manier van afhandeling van dit topic: [rml][ php] HTML includen in PHP[/rml] vind ik stukken beter dan ik gewend ben, dankzij het nieuwe "beleid". De topicstarter weet voor de volgende keer dat hij geen goede zet heeft gedaan met dit topic, en heeft op vriendelijke manier antwoord op zijn vraag gekregen. Minder snel topics op slot te zetten heeft uiteindelijk een positieve werking op de sfeer. Ik werd enorm treurig van al die gesloten topics van tè simpele vragen die best wel beantwoord hadden kunnen worden, en waarin de topicstarter gewezen kon worden op zijn fout op een manier waarop hij met een goed gevoel GoT kon ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 14 augustus 2002 @ 17:42:
[...]
Waarom zou Janoz dat willen dan :?
Geen idee, maar gisteren riep de meute nog dat er bij hoog en bij laag gewacht moest worden op Janoz voordat er ook maar IETS ondernomen kon worden. Ik kan me herinneren dat ik daar nog een aantal dreinpostings over heb gezien, van zowel mijn hand als van anderen.

Ik hoop dat het goed uitpakt, en ook dat de mensen die een 'probleem' zien, vaker gaan nadenken waar het probleem nu werkelijk zit en hoe je er zonder iets te doen op het forum gewoon van af kunt komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Hehehe, er is wel degelijk op janoz gewacht (en overeenstemming/toestemming/etc), maar dat zegt nog niet dat hij ook in die andere thread perse zijn zegje moet doen, of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zul je dus ongeveer mogen verwachtten schat ik, ongeduldige lui die zo snel mogelijk gaan kicken omdat hun vraag niet snel genoeg is beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Gordijnstok: dan vallen ze onder de oude policy ;) (heb nu toch slotjes over ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Gordijnstok is aan het ontdekken dat we tegenwoordig ook precies een uur kunnen bannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 14 augustus 2002 @ 18:23:
Gordijnstok is aan het ontdekken dat we tegenwoordig ook precies een uur kunnen bannen ;)
En maar goed ook. De melding van je bent gebanned is een combi van NederEngels, en bevat niet eens HTML opmaak, tevens moet You are banned, You have been banned zijn :)

Ik stond eerder verbaasd om de layout en source, dan om het geintje wat je uithaalde :)

Dan nog een punt van kritiek >:) Ooit werd het idee van push messages (wat overigens van mij afkwam) met veel gejuich aanvaard. Vervolgens verwacht ik, bij mijn eerste bezoek een nette push message te krijgen, waarin ik de voorwaarden moet bevestigen. Wat gebeurt er,..... de index verschijnt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Kunnen we trouwens ook andere mensen bannen tegen een vergoeding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
VOOR het registreren krijg je wel de voorwaarden.
De pushmessage zit nog niet in react.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 19:28:
Kunnen we trouwens ook andere mensen bannen tegen een vergoeding? :P

Mwoh... hangt van de vergoeding af natuurlijk, je had het net over jonge (17-25), mooie fotomodellen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 14 augustus 2002 @ 19:30:
De pushmessage zit nog niet in react.
*sigh* dan gooi je helaas nu een enorm goed middel te grabbel :) Staat het wel op korte termijn op de agenda...

gaan weer heerlijk offtopic overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ACM
je had het net over jonge (17-25), mooie fotomodellen toch?
Maar die hoeven niet gebanned te worden.. ;)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Tot nu toe verloopt het vlekkeloos ;) Iedereen is vriendelijk en er worden boeiende discussie gestart :)

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Het is idd ouderwets interessant, met de topics over commenten, Safe coden.
Erg goed gaat het zow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Ouderwets interessante 'discussies' over commenten, iedereen is het met elkaar eens :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Nielsz schreef op 16 augustus 2002 @ 10:25:
Ouderwets interessante 'discussies' over commenten, iedereen is het met elkaar eens :o :X
En niemand die het ook echt doet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is natuurlijk niet zo dat de discussie topics als paddestoelen in /14 de grond uitschieten. Zoiets moet op gang komen (en sommige /14'ers moeten er aan wennen ;) ). Andere users die zich niet zo actief met dit topic en t modbeleid bezig houden, moeten t ook ff door krijgen dat we proberen de mentaliteit hier een beetje te veranderen.

Tot nog toe, vind ik t goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Nielsz schreef op 16 augustus 2002 @ 10:25:
Okee, ff een afwijkende reply in dat topic gezet :)

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Alarmnummer schreef op 14 augustus 2002 @ 19:32:
[17-25 jarige modellen]

Maar die hoeven niet gebanned te worden.. ;)
Move->SP ? ;)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
aah, ik voel me echt dom nu, maar wat betekent utfs?? het zal ongetwijfeld een aantal niet zo mooie woorden bevatten :D als het eenzelfde strekking heeft als rtfm, hehe

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Use the fuckin' search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Use The Fucking Search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
juist .... ;) dank u

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nielsz en whoami bedoelen dat het antwoord op je vraag best in de search te vinden is, gebruik die dan ook eens :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
*bump*

We zijn nu een week verder....
* whoami vroeg zich af of iedereen nu tevreden is?

• D2k

D2k

whoami schreef op 22 augustus 2002 @ 12:18:
*bump*

We zijn nu een week verder....
* whoami vroeg zich af of iedereen nu tevreden is?

gewoon je mening geven mag ook ;)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

D2k schreef op 22 augustus 2002 @ 12:19:

[...]

gewoon je mening geven mag ook ;)
Ik zie meer en meer goede topics verschijnen :)
De sfeer is er naar mijn gevoel erg op voor uit gegaan :)

Ja het schijnt IMHO te werken.....

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

de vraag is hoe lang dit gaat duren. Op dit moment zijn veel mensen vrij en is het veel minder druk, maar kijk maar eens weer over 2 maand.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Alarmnummer schreef op 22 augustus 2002 @ 12:44:
de vraag is hoe lang dit gaat duren. Op dit moment zijn veel mensen vrij en is het veel minder druk, maar kijk maar eens weer over 2 maand.
Wil je soms zeggen dat jij over twee maanden geen mooie stukjes meer kan schrijven...... :'( :'( :'(

* LuCarD leest ze namelijk graag...

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben al wat aan het stoeien met deel 2 ;)

• D2k

D2k

Alarmnummer schreef op 22 augustus 2002 @ 12:44:

"sooner or later time will tell"
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

*kick*
nog iemand een mening die ie wil delen? (liefst onderbouwd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Enkel een kleine opmerking van mij: Het 'leuke' discussie gehalte zakt wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Anders moet je even een discussie bedenken :) Ik heb het ook al een paar keer gedaan en zo`n topic die houd zichzelf meestal wel aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik ben het wel met Glimi eens.

Alarmnummer schreef op 28 augustus 2002 @ 11:26:
Anders moet je even een discussie bedenken :) Ik heb het ook al een paar keer gedaan en zo`n topic die houd zichzelf meestal wel aan de praat.

Makkelijker gezegd dan gedaan. ;)
Het kan ook niet altijd van dezelfde mensen komen, ik heb ook pogingen gedaan tot discussie topics, maar daar heb je niet iedere dag evenveel inspiratie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

*geeft whoami en d2k een ban zodat het nivo misschien wat stijgt* :P

zometeen als het nog drukker gaat worden, dan gaat het nivo nog meer dalen, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Alarmnummer schreef op 28 augustus 2002 @ 11:47:
*geeft whoami en d2k een ban zodat het nivo misschien wat stijgt* :P
Flame detected.
zometeen als het nog drukker gaat worden, dan gaat het nivo nog meer dalen, let maar op.
dat is iets waar je imho niet vanonderuit kunt. De bezoekers bepalen het niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 28 augustus 2002 @ 11:47:

Dat is altijd zo geweest, als het druk was was het niveau laag.

Komt dat dan (nu ineens) door de veranderingen in het modbeleid :?
Sterker nog, doordat het druk is is het niveau laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

:+
ACM schreef op 28 augustus 2002 @ 11:49:

[...]

Dat is altijd zo geweest, als het druk was was het niveau laag.

Komt dat dan (nu ineens) door de veranderingen in het modbeleid :?
Sterker nog, doordat het druk is is het niveau laag.
Dat komt niet door het modbeleid hoor, maar puur door het feit dat er zometeen veel nieuwe mensen bijkomen en het aantal gevorderde mensen hetzelfde blijft. Dus procentueel gezien daalt dan het nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Alarmnummer schreef op 28 augustus 2002 @ 11:52:
Dat komt niet door het modbeleid hoor, maar puur door het feit dat er zometeen veel nieuwe mensen bijkomen en het aantal gevorderde mensen hetzelfde blijft. Dus procentueel gezien daalt dan het nivo.
Nou, precies. Daarom stel ik voor om het beleid met betrekking tot de huiskamer te wijzigen. Alle n00bs worden gebanned uit P&W en krijgen alleen toegang tot de huiskamer, waar ze eerst hun sociale vaardigheden mogen tonen door aan de talloze oeverloze en zinloze discussies deel te nemen. Na voldoende HK-posts kunnen ze eventueel toegang krijgen tot de tech-forums.

Merk op dat door deze maatregel het gemiddelde nivo van zowel de huiskamer als de techforums stijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien zou een toelatingsexamen voor noobs nog iets zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Als jullie vinden dat een bepaald topic niet kan (wegens te laag niveau of whatever), dan kunnen jullie dat natuurlijk altijd melden in SeM of via ICQ ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Is het beleid weer teruggezet? Veel zut gaat nu op slot omdat het te simpel zou zijn.
Dat zou toch niet meer gebeuren?

Update data SET uit form halen???
[rml][ sql] Een .sql file executen of importeren in db?[/rml]
[rml][ php] Alle ingevoerde vars[/rml]
[rml][ php] array en navigatie in de array[/rml]
Ik zeik uitdrukkelijk niet dat dit niet moet gebeuren, maar merk dit een beetje op. Heeft dit een reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik ga even commentaar geven op die topics die ik gesloten heb, nl. de eerste 2;

Over dat UPDATE statement:
Indien de TS een beetje had gezocht en wat debugwerk had gedaan (oa SQL string naar scherm displayen) dan had hij wel zelf zijn fout gevonden. Dit was imo gewoon een syntaxprobleem dat hij zelf gemakkelijk kon oplossen. Daarbij, het topic werd niet zomaar op slot gezet, ik geloof dat hij genoeg tips/hints gekregen heeft. :)

Over die sql file:
Dit had imo ook niets met programmeren te maken. Imo gewoon een kwestie van het betreffende bestand te openen en de commando's te laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Imho moeten we nog steeds enigszins streng tegen de "veelplegers" blijven, mister LpH, samba en Ketje zijn daar iig voorbeelden van.

Je kan ook overdrijven met je vragen "er staat 'error: devision by zero op regel 120', wat is er fout??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Glimi schreef op 04 september 2002 @ 10:01:
Is het beleid weer teruggezet? Veel zut gaat nu op slot omdat het te simpel zou zijn.
Dat zou toch niet meer gebeuren?
neu maar af en toe springen de tranen weer in me ogen
en dan moet er gewoon ingegrepen worden
[rml][ php] Alle ingevoerde vars[/rml]
Ik zeik uitdrukkelijk niet dat dit niet moet gebeuren, maar merk dit een beetje op. Heeft dit een reden?

zeg nou zelf
had dat topic bestaansrecht op GoT?
imho niet. daar valt ook nix aan bij te sturen of omhoog te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

zijn spreuken als USE THE SEARCH LUKE USE THE SEARCH wel toe gestaan met een verwijzing naar google en de got search ?

en gaat dit ook later over naar alle andre catogorien ??

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Alhoewel de mods het er niet mee eens zijn, vind ik zo nu en dan een RTFM en UTFS wel op zijn plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Shunt schreef op 04 september 2002 @ 12:34:
zijn spreuken als USE THE SEARCH LUKE USE THE SEARCH wel toe gestaan met een verwijzing naar google en de got search ?

en gaat dit ook later over naar alle andre catogorien ??

als je er linkjes cq searchwoorden cq sites bij noemt geen probleem
een
UTFS
alleen wordt nergens getollereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

UTFS

zo wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter

Nee, want die site zal nooit wat toevoegen aan wat je probeert te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik geef zelf de voorkeur aan het geven van 1 (of meerdere hints) met daaronder iets van "...dat had je ook in de help kunnen vinden", "...maar dit weet je natuurlijk want dit staat in de help", "... en dat staat ook zo in dit topic dat ik met de search heb gevonden"
(en dat laatste heb ik nog niet eens nodig gehad ;) )

Ik heb er verder nog geen commentaar op gehad verder... dus "Creepy, je bent een eikel.." "kom maar, kom maar, kom maar" ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Nee, ik ben het met je eens Creepy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Creepy schreef op 04 september 2002 @ 14:39:
Ik geef zelf de voorkeur aan het geven van 1 (of meerdere hints) met daaronder iets van "...dat had je ook in de help kunnen vinden", "...maar dit weet je natuurlijk want dit staat in de help", "... en dat staat ook zo in dit topic dat ik met de search heb gevonden"
(en dat laatste heb ik nog niet eens nodig gehad ;) )
Ik heb er verder nog geen commentaar op gehad verder... dus "Creepy, je bent een eikel.." "kom maar, kom maar, kom maar" ;)

eikel :+
(dat heeft nix met bovenstaande te maken >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed zo te lezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

D2k schreef op 04 september 2002 @ 16:14:

[...]

[...]

eikel :+
(dat heeft nix met bovenstaande te maken >:))
Waar was die sleutel ook alweer van die Ivoren toren????????? >:)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1 2 Laatste