Ondersteunt Asus P2BS een P3?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
Mobo met BX chipset en SCSI controller.
Ondersteunt die Pentium 3?

Audentia

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:53

Dark

who tweaked the light?

Yep, ik heb ook een p2b-s met een p3 (600E @ 672)erop. Wel belangrijk is welke versie en build bord je hebt, dit i.v.m. het voltage voor de p3. Ik heb een fcpga met slotket3.
Bord rev 1.03. Build:c13 de cpu draait op 1.65v. Bij lagere rev's draait de cpu alleen als je de sloket op 1.8v instelt. met een slot1 cpu gaat het met zo'n lage rev. dus helemaal niet, omdat die altijd op 1.65v staat, bij zo'n slotket kan ja dat ook instellen op 1.8v

Op http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm vindt je meer info. Ook http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm staat vol met faq's hierover.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
Nog meer mensen? Want dat mobo ondersteunt toch geen 133 FSB ofwel?

Audentia

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Nee inderdaad geen 133 Fsb, maar je hebt ook 100Mhz P3's, maar kijk maar ff bij cnet daar staat een user survey, de url staat hierboven.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57168
Kijk es in de lijsten daar gegeven, dan moet je er uit kunnen komen.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Dus als ik een FCPGA P3 haal en die dmv een slotket in een Slot1 Asus P2B gebruik dan kan ik ook bij een lagere revisie (1.04) gebruik maken van een Coppermine?

Ik ben al twee dagen op zoek naar niet-officiele informatie over dit subject maar news://news.asus.com.tw en news://news2.asus.com.tw zijn allebei niet te bereiken.

Het zou voor mij een hoop schelen als ik mijn oude P2 350 kan vervangen door P3 800, dan kan ik tenminste nog een half jaar-jaar doorsparen voor een dual Athlon.

iOS developer

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nee, dan heb je de lijsten niet goed begrepen. Voor het kunnen draaien van een P3 100 Mhz, een E dus, heb je nodig revisie 1.04 of hoger en PCBA (weet mijn god niet wat het is, maar heeft iets met voeding te maken) D02 of hoger. Tevens moet je BIOS 1012 of hoger zijn. Dat wordt dus op je Mobo kijken naar het revisienummer en PCBA nummer.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

Daar hebben ze het over revisie 1.02 tot 1.11, die kunnen niet met slot 1 maar wel met FCPGA (dus slocket) als je een heel stuk naar beneden scrollt naar 4-12-2000

iOS developer

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmmmm, je haalt je info dus niet direct van Asus vandaan. Ik dus maar een stap verder.
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq077_Pentium_III_CU.htm#PentiumIII-FCPGA
Als Asus het zelf niet eens weet, dan weet ik het ook niet meer.
In de lijst ->Revisie 1.04, PCBA D02, BIOS 1012

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het enige echte probleem is volgens mij het voltage, aangezien je die niet lager dan 1.80 kunt krijgen bij revisie <= 1.11, 0.15 hoger dus dan je Coppermine volgens de specs moet draaien.

Lijkt met logisch dus dat ASUS dat niet op zijn eigen pagina's als oplossing aandraagt, aangezien je dan problemen kunt krijgen met garantie e.d.

Een P2B ondersteunt ook een 133MHz FSB met een PCI divider van 1/4, maar dit wordt ook niet als geldige instelling aangegeven aangezien je dan je AGP slot wel overklokt.

iOS developer

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik heb dus zelf ook zo'n bord, en het enige wat door de revisie bepaald wordt is of je de p3 op 1.65v kan draaien. Het gaat dus feitelijk om de gebruikte voltage-controller! Als je niet de juiste rev hebt, dan kan het alsnog, echter je zit dan zeker vast aan een slotket, omdat je die op 1.8v kan zetten, wat met een slot1 cpu niet lukt omdat het voltage dan hardwarematig vast staat. Met een beetje koeler erop is 1.8v zeker geen probleem voor de p3, en werkt ie dus gewoon! De E series, tot 850, werken dus altijd met zo'n slotket, zei het op 1.65v of op 1.8v. Iets anders om te overwegen is de celeron, die worden ook ondersteund, en bieden weer meer mogelijkheid tot overclocken, vanwege de lagere FSB en hogere multipliers, 10.5x 75 of 83 lijkt in het verschiet te liggen met een celly 700, maar hier heb ik zelf geen evaring mee. Ik heb in een andere draad al eens gepost hoe je de juiste voltage controller kan herkennen, dat was hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44282 waar je op moet letten is de typeaanduiding BCB die geven 1.65v andere types gaan maar tot 1.8v

Ok, nog even een paar vraagjes,

1) Je hebt toch een P2B-S, da's wat anders dan een P2B. De S gaat niet hoger dan rev 1.04 dacht ik?

2) Welke revisie en build is het? (staat op het mobo, let op de puntjes 1.03. is wat anders dan 1.03) Build vind je op een sticker die meestal op het onderste ISA slot geplakt zit, hier gaat het om een combi van 1 letter en 2 cijfers (b.v.: C13 of A08)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Nog vergeten:
de P2B-S kan dus NIET op 133Mhz draaien, dat werkt alleen bij P2B zonder scsi. De maximale FSB van de S en LS serie is 112Mhz. Ik heb zelf van alles geprobeerd om hoger te komen, (alle jumpersettings geprobeerd, en ook de JEN jumper erop gesoldeerd zodat het soft-menu werkt, om zodoende de door H.Oda gedocumenteerde 124Mhz te bereiken (door 50mhz te kiezen in het softmenu), maar dat gaat niet op de S en LS borden, maar alleen op gewone de gewone p2b.

Verwijderd

inderdaad, heb een gewone P2B, en in mijn boekje staan zelfs al de instellingen voor 133 Mhz.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op de S,- en LS zitten maar 3 FSB jumpers, de 4e is niet geimplementeerd, maar wel op het pcb aanwezig. Het gaat dus over de FS3 jumper, ik zou wel eens willen proberen wat er gebeurt als je daar een jumper opsoldeert. Zou wel handig zijn als daarvoor ff op een p2b kan nazien hoe dat circuit daar zit, want waarschijnlijk zite er op die S wel ergens een R'tje i.p.v. die jumper en die moet er dan af... als iemand een paar oude p2b's heeft houdt ik me aanbevolen om dat te proberen... ;)

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 00:46
Dit onderwerp komt 4x per dag voorbij op:

news://alt.comp.periphs.mainboard.asus

Daar zal je zeker alle info vinden die je nodig hebt.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De info staat hier al.....:)
Pagina: 1