P3 type-aanduidingen

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Dag mensen, ik heb een Asus P2B moederbord, en wil een P3 gaan halen (600-700mhz).
Alleen zie ik nu in de pricewatch iets merkwaardigs, de prijzen van de verschillende types. Type E is veel duurder als de EB!
Hoe komt dit? Heeft dat te maken met het 'on-die'cache?

Graag wat hulp/info aub!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

een p3 op een p2b mobo gaat niet dan heb je een p3b mobo nodig... er gaan alleen maar p2's op... anders zou het wel p2 en 3b heten... ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je moet even bij Asus kijken op de comptabilitylijst. Ik ga uit van een P3-700 100 Mhz FSB.
Je gaat dus naar http://www.asuscom.de daar klik je mainboards aan, dan p3 comtability info en voila, alle informatie, die een Asus Slot 1 bezitter wensen kan. Nog even verder zoeken, uiteindelijk bij http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq077_Pentium_III_CU.htm#PentiumIII-FCPGA uitgekomen.
Hier staat voor elke P2B versie of ie de nieuwe P3 met 100 FSB aankan of niet. Voor de P2B zien we, dat op een P2B een P3 700E kan vanaf revisie 1.12, BIOS versie 1012. PCBA d/c betekent, dat deze waarde niet van belang is voor dit bord, zo is te lezen op
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq077_Pentium_III_CU.htm#P2B-F_PCBA_LISTE

Ik doe het een beetje kinds, maar zo kan een ander die dit leest goed zien, hoe je aan deze info kan komen. Check dus je revisie nummer even door op je mobo te kijken en haal bij positief resultaat (Rev 1.12 of hoger) de nieuwe BIOS op (1012)

• duderuud
  • Laatst online: 12:45

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
thx guys

Motor-Forum.nl

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een p3 op een p2b mobo gaat niet dan heb je een p3b mobo nodig... er gaan alleen maar p2's op... anders zou het wel p2 en 3b heten... [/quote]Wat is dit nou weer voor onzin??? Dat hij P2B ofzo heet is natuurlijk omdat toen dat mobo uit kwam de p3 nog niet bestond, en aangezien er een BX chipset op zit kan er (eventueel met converterkaartje) iedere P3 op. Dus lul niet zo dom???!!!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

veel succes met het aanschaffen van die p3 700E...ik heb de halve wereld afgebeld om een 750 op de kop te tikken maar niemand heeft slot1 processortje op voorraad..
laat ff weten als je ze vind

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 01:44 schreef Grrrrrene het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin??? Dat hij P2B ofzo heet is natuurlijk omdat toen dat mobo uit kwam de p3 nog niet bestond, en aangezien er een BX chipset op zit kan er (eventueel met converterkaartje) iedere P3 op. Dus lul niet zo dom???!!![/quote]at ease... was maar een geintje hoor....
Pagina: 1