Het volgende is er aan de hand, ik heb (zoals jullie alvast begrepen hebben) een ASUS P2B-LS board (perfect bordje), en heb daar op het moment een P3-450 op draaien. Niet slecht en zeker voldoende voor de meeste dingen die ik draai (photoshop, etc. heeft op het moment genoeg aan de 384Mb die ik het heb gegeven), MAAR zoals ik al in het verlede heb geprobeert, duurt het maaken van een DivX ;-) mij net iets te lang (24 uur+). 'Snachts m'n computer aanhouden is toch niet echt een optie (wordt anders wakker met vreselijke koppijn), dus het wordt of DivX ;-) in gedeeltes doen (als iemand hier een goede oplossing voor weet zou ik het graag willen horen), of een snellere proc kopen. (Er zijn nog andere programmas die er bij gebaat zouden zijn met meer processor kracht, maar dit is m'n petpeef)
Volgens ASUS site http://www.asus.com/Products/Techref/chipset/p3cpu.html is momenteel de 800Mhz het snelste wat je d'r in kan proppen (zonder overklokken natuurlijk). Is dit het maximum, of is het mogelijk (door nieuwere BIOS updates bv.) om nog snellere procs in m'n bordje te keilen?
De prijs van 800 gulden voor 800Mhz staat mij wel aan, maar ik zou best bereid willen zijn om nog even een half jaartje te wachten als er dan een 850Mhz in past. Men zal eerdaags wel stoppen met nog snellere FB-100Mhz Procs te maken, en ik ben voorlopig niet van plan om een compleet andere PC (Board+geheugen+proc) aan te schaffen...
Volgens ASUS site http://www.asus.com/Products/Techref/chipset/p3cpu.html is momenteel de 800Mhz het snelste wat je d'r in kan proppen (zonder overklokken natuurlijk). Is dit het maximum, of is het mogelijk (door nieuwere BIOS updates bv.) om nog snellere procs in m'n bordje te keilen?
De prijs van 800 gulden voor 800Mhz staat mij wel aan, maar ik zou best bereid willen zijn om nog even een half jaartje te wachten als er dan een 850Mhz in past. Men zal eerdaags wel stoppen met nog snellere FB-100Mhz Procs te maken, en ik ben voorlopig niet van plan om een compleet andere PC (Board+geheugen+proc) aan te schaffen...