precies... en dan de koning van de branders erbij; de ongeevenaarde Plexwriter 8/20 en je kan niet meer stuk ( letterlijkWekkel schreef op 12 augustus 2002 @ 11:33:
Tijd voor een dubbel gebufferde Ultraplex 40x, een echte tweaker kan niet zonder de koning der cdroms..
Ultraplex owns!!
Verwijderd
Uhm doet mij denken aan die keer dat een gozer met een oogklep zijn aopen 52x inleverde omdat deze ontploft was
, hoef dus niet uit te leggen waarom
(toen werkte ik nog bij een computerwinkel)
Hij had hem op het bureau staan op ooghoogte.....
(toen werkte ik nog bij een computerwinkel)
Hij had hem op het bureau staan op ooghoogte.....
mijn a open is ook schraal
ding is 40 x hij crashed de hele tijd ofzo net alsof een een vrachtwagen afremt ik ding openschroeven is die helemaal dood
ding is 40 x hij crashed de hele tijd ofzo net alsof een een vrachtwagen afremt ik ding openschroeven is die helemaal dood
Verwijderd
hehehe
ben ik blij dat ik geen CDROM speler meer van Aopen heb 
alleen een Writer maar die bevalt me prima
alleen een Writer maar die bevalt me prima
gheh dit had mijn broertje paar weken geleden ook met zijn packardbell
PC
een copy van een TW CD in 100 stukken

een copy van een TW CD in 100 stukken
Verwijderd
En ik heb net een 56 speed A-Open besteld... langzamer verkopen ze niet meer.
Dus van alles wat ik erin prop eerst maar een backop maken
Dus van alles wat ik erin prop eerst maar een backop maken

Even voor de record: ik 'heb' een Plextor 8/4/32 maar die is niet meer in staat om 50% correct te branden.
Ik denk dat ik hem gesloopt heb met overburnen.
Dus onveilbaar zijn ook zij niet
Ik denk dat ik hem gesloopt heb met overburnen.
Dus onveilbaar zijn ook zij niet

Wat kunnen we uit deze draad concluderen? AOpen cdrom's sucken...
Ik heb een AOpen, wat nu te doen? Zorg ervoor dat er GEEN cd's meer inzitten tot na deze stap. Download Nero DriveSpeed (link is eerder in deze draad al eens genoemd) en zet hem z.s.m. op 40× of lager!
Ik heb een geëxplodeerde AOpen, wat kan ik het beste doen nu? Bij de winkel waar je hem hebt gekocht geld terug eisen, uiteraard moet je daarvoor de bon nog wel hebben
Zo niet, RMA aanvragen bij AOpen zelf.
================================================================
Have i m33d my53lf cl34r
Ik heb een AOpen, wat nu te doen? Zorg ervoor dat er GEEN cd's meer inzitten tot na deze stap. Download Nero DriveSpeed (link is eerder in deze draad al eens genoemd) en zet hem z.s.m. op 40× of lager!
Ik heb een geëxplodeerde AOpen, wat kan ik het beste doen nu? Bij de winkel waar je hem hebt gekocht geld terug eisen, uiteraard moet je daarvoor de bon nog wel hebben
Zo niet, RMA aanvragen bij AOpen zelf.
================================================================
Have i m33d my53lf cl34r
Hoi
Verwijderd
Het is beter om geen cd-speler te kopen die sneller is dan maximum 48 speed. Een 52 speed is net zo snel als de kruissnelheid van een boeing en daar zijn de cd-tjes niet voor gemaakt. Het is kennelijk veel voorkomend, dat dit gebeurd mijn buren hadden het ook.
Computer idee heeft hier een artikel aan geweid. Je kunt een programmaatje downloaden op www.cd-bremse.de je kunt dan de snelheid van je cd-rom station aanpassen. Het heeft niets met Aopen te maken (is trouwens philips).
Computer idee heeft hier een artikel aan geweid. Je kunt een programmaatje downloaden op www.cd-bremse.de je kunt dan de snelheid van je cd-rom station aanpassen. Het heeft niets met Aopen te maken (is trouwens philips).
ff tussendoor dat was toch een brake game, niet om treure
AOpen (Acer) maakt zelf loopwerken en CD-ROM drives, Philips koopt ze alleen op en bouwt er een brak frontje met kleurtje omheen. AOpen is dus niet Philips, Philips is AOpen.
Pardon me??? Dus niet!! vet spel man, vooral 's middags na werktijd nog ff snel wat collega's uit de lucht knallen... wat wil je nog meer?thefox154 schreef op 14 augustus 2002 @ 18:11:
ff tussendoor dat was toch een brake game, niet om treure
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
leuke mok trouwens..
Heb zelf tijd geleden precies hetzelfde probleem gehad met zo'n AOpen lanceer-cd speler 
Explodeerde dus ook de helft in de cd speler, en de andere helft vloog met een noodgang door het klepje heen!!
Als je dat tegen je hoofd ofzo aankrijgt (had zelf geluk) hebbie dus ook een serieus probleem lijkt mij!
Toen helpdesk opgeled waar cd speler gekocht had, en kwam ze ook nog bekend voor ook...
Neej, voor mij geen AOpen cd spelers meer hoor
Explodeerde dus ook de helft in de cd speler, en de andere helft vloog met een noodgang door het klepje heen!!
Als je dat tegen je hoofd ofzo aankrijgt (had zelf geluk) hebbie dus ook een serieus probleem lijkt mij!
Toen helpdesk opgeled waar cd speler gekocht had, en kwam ze ook nog bekend voor ook...
Neej, voor mij geen AOpen cd spelers meer hoor
Kun je je voorstellen wat er gebeurt bij een Slot-in?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
_JGC_ schreef op 14 augustus 2002 @ 20:26:
AOpen (Acer) maakt zelf loopwerken en CD-ROM drives, Philips koopt ze alleen op en bouwt er een brak frontje met kleurtje omheen. AOpen is dus niet Philips, Philips is AOpen.
Die lui hebben alles van elkaar, Aopen branders zijn namelijk op hun beurt weer van Ricoh.
Philips maakt gebruik van Acer voor CD-ROM spelers, voor hun oude branders (zoals de 3610) eigen ontwerp, voor de 4 speed en hoger vaak Yamaha.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dank je ik koester haarPhiKwadraat schreef op 14 augustus 2002 @ 20:45:
leuke mok trouwens..
Hij bedoelt natuurlijk Red Alert 2hstoker schreef op 14 augustus 2002 @ 20:41:
[...]
Pardon me??? Dus niet!! vet spel man, vooral 's middags na werktijd nog ff snel wat collega's uit de lucht knallen... wat wil je nog meer?
nobody122 schreef op 13 augustus 2002 @ 13:58:
een vriend van mij had het ook, dat was een kopie van Red Alert 2
Hmmm, lijkt toch vaker voor te komen dan ik dacht. Paar weken geleden belde een vriend van me ook op: CD versplinterd. De stukken kwamen zelfs door het frontje heen van..... jawel: zijn Aopen 52X (garantie al verlopen). Lijkt er dus op dat dit niet uitzonderlijk is.
En nu kun je wel stellen dan een CD-tje niet gemaakt is om snelller dan 48 speed te gaan, maar als ik een CD-ROM speler koop, dan mag ik er toch wel op vertrouwens dat mijn CD-tjes het overleven lijkt me! Het zou nergens op slaan als ik met progjes mijn CD-drive moet terug clocken omdat er anders 'explosie gevaar' is.
Opvallend dat hier vaak Aopen wordt genoemd. Zijn die dingen nu gewoon veel verkocht, of zijn het ware CD-detonators?
En nu kun je wel stellen dan een CD-tje niet gemaakt is om snelller dan 48 speed te gaan, maar als ik een CD-ROM speler koop, dan mag ik er toch wel op vertrouwens dat mijn CD-tjes het overleven lijkt me! Het zou nergens op slaan als ik met progjes mijn CD-drive moet terug clocken omdat er anders 'explosie gevaar' is.
Opvallend dat hier vaak Aopen wordt genoemd. Zijn die dingen nu gewoon veel verkocht, of zijn het ware CD-detonators?
Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.
hmmz mijn Aopen is net gewoon overleden
las gewoon geen cd's meer
ach
beter dat als een knal
heb nu eindelijk dus maar een dvd speler gekocht
las gewoon geen cd's meer
ach
beter dat als een knal
heb nu eindelijk dus maar een dvd speler gekocht
Tja ...
De reden waarom ik maar weer Ultraplex 40x en een 8220T (plextor
) heb gekocht is :
Aopen cd-rom 42x / 48 x / 50x /52x : allemaal een exploderende cd opgelevert ...
geen verschil of het gebrande of orginele cd's waren.
En wat zegt Aopen op een kritisch mailtje : "Sorry to hear that sir, but all our drives are tested to satisfaction."
NOU : DIKKE LUL .... heeft me verdomme veel geld gekost en ik heb nog steeds geen werkende Aopen cd-rom speler !
De reden waarom ik maar weer Ultraplex 40x en een 8220T (plextor
Aopen cd-rom 42x / 48 x / 50x /52x : allemaal een exploderende cd opgelevert ...
geen verschil of het gebrande of orginele cd's waren.
En wat zegt Aopen op een kritisch mailtje : "Sorry to hear that sir, but all our drives are tested to satisfaction."
Moet ik toch maar eens goed kijken naar een goede speler als ik dit allemaal zie. men cd speler plofte gister ook (noname 40x)
Goh, leuk zo'n topic.
Ben in de mei vakantie naar Spanje geweest.
Toen ik terugkwam, PC aangezet, heeft een uurtje aangestaan met de originele CD van GTA2 in de AOpen 52x.
Spel niet eens gespeeld, alleen maar standby staan.
Toen de CD-Rom speler aangeroepen werd, spinde ie op, een knal, een snijdend geluid..
Snel het ding uitgezet,toen weer aan, maar het laadje wou echt niet meer open!!
PC open gemaakt, CD-Rom speler eruit.
Het was net een rammelaar toen ik ermee aan het schudden was!!!
Na het openmaken van de CD-Rom speler kwamen er allemaal kleine stukjes GTA2 uitvallen.
NEE, voor mij geen AOPEN meer!!!!
Ben in de mei vakantie naar Spanje geweest.
Toen ik terugkwam, PC aangezet, heeft een uurtje aangestaan met de originele CD van GTA2 in de AOpen 52x.
Spel niet eens gespeeld, alleen maar standby staan.
Toen de CD-Rom speler aangeroepen werd, spinde ie op, een knal, een snijdend geluid..
Snel het ding uitgezet,toen weer aan, maar het laadje wou echt niet meer open!!
PC open gemaakt, CD-Rom speler eruit.
Het was net een rammelaar toen ik ermee aan het schudden was!!!
Na het openmaken van de CD-Rom speler kwamen er allemaal kleine stukjes GTA2 uitvallen.
NEE, voor mij geen AOPEN meer!!!!
Ook gehad, Diablo 2 CD, vanaf het gatje half ingescheurd, cd-rom leefde nog wel een paar maandjes. Daarna een nieuwe gehaald (weer een 52x), na een week verpatst vanwege te veel herrie. Zit nu met een noname 40x, perfecto!
Ben zo blij dat ik een deurtje voor m'n DVD en CD-RW heb! Beide trouwens van A-Open, werken erg goed. Heb hiervoor ook een A-Open 36x en 52x CD-ROM gehad, doen het beide nog en zijn in gebruik. Volgende keer voor mij weer A-Open.
Powered by KPN
Dus alleen nog maar plextor kopen als je een rappe lezer wilt hebben.. da's goed
Reached higher... and higher... and...
Verwijderd
wat iemand zij dat je boven de 32x nooit haalt is dus geen gebakken lucht :-) mijn
Writer en zowel DVD rom lezen 48x mag en dat halen ze ook :-) wel niet in een klap maar best wel snel :-)
Writer en zowel DVD rom lezen 48x mag en dat halen ze ook :-) wel niet in een klap maar best wel snel :-)
Verwijderd
Ik heb een Aopen 52x die zo hard vibreert dat hij Harddisks molesteerd..
Terwijl de HDD er redelijk ver vanaf zat.
Ik heb dat ding opengeschroefd en de rubber ringetjes vervangen zodat de laser nu verder van het CD oppervlak zit. Hij werkt nog goed.
Ook heb ik er maar een extern model van gemaakt (met een stuk schuim ertussen) :-)
Nog nooit exploderende CD's gehad, maar ik gebruik hem nu ook sporadisch.
Terwijl de HDD er redelijk ver vanaf zat.
Ik heb dat ding opengeschroefd en de rubber ringetjes vervangen zodat de laser nu verder van het CD oppervlak zit. Hij werkt nog goed.
Ook heb ik er maar een extern model van gemaakt (met een stuk schuim ertussen) :-)
Nog nooit exploderende CD's gehad, maar ik gebruik hem nu ook sporadisch.
Verwijderd
Ik gebreuk virtual CD drive dat is een zeer handig tooltje maar neemt veel harddisk plaats in beslag.
Verwijderd
Ik heb ook iets gelezen over cd's die braken bij snelheden > 48x,
in CID stond:
"Veelzeggend is een onderzoek dat is uitgevoerd door de Zweed Jorgen Stadje, www.qedata.se. Deze onderzocht in de Atlas Copco AB electronische snelheden bij welke snelheden een cd uit elkaar spat. .... Met CLV bereikt een 52x drive een snelheid van 27500 omwentelingen per minuut. Bijna alle geteste schijfjes gaven de geest bij deze snelheden".
Verder staat in het blad duidelijk dat deze onderzoeker dit onderzoekt mbv een speciale constructie, en niet met een bepaalde cd-speler. Uit dit onderzoek en artikel blijkt duidelijk dat het aan de hoge snelheden ligt, en niet aan de cd-romspeler. Waarschijnlijk ligt het dus aan de
cd-s.
in CID stond:
"Veelzeggend is een onderzoek dat is uitgevoerd door de Zweed Jorgen Stadje, www.qedata.se. Deze onderzocht in de Atlas Copco AB electronische snelheden bij welke snelheden een cd uit elkaar spat. .... Met CLV bereikt een 52x drive een snelheid van 27500 omwentelingen per minuut. Bijna alle geteste schijfjes gaven de geest bij deze snelheden".
Verder staat in het blad duidelijk dat deze onderzoeker dit onderzoekt mbv een speciale constructie, en niet met een bepaalde cd-speler. Uit dit onderzoek en artikel blijkt duidelijk dat het aan de hoge snelheden ligt, en niet aan de cd-romspeler. Waarschijnlijk ligt het dus aan de

Ik heb ook die CDROM van 52x. Loopt bijna een jaar probleemloos. Zijn die problemen tijdgebonden misschien?
Misschien gaan ze op die snelheid vibreren/resoneren en dan gaat dat steeds harder tot ze uit elkaar vliegen. Als dit zo is, dan zou veel sneller draaien weer geen problemen zijn, tot je op 2x de resonantie frequentie zit en dan heb je weer het zelfde probleem.Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:59:
Uit dit onderzoek en artikel blijkt duidelijk dat het aan de hoge snelheden ligt, en niet aan de cd-romspeler. Waarschijnlijk ligt het dus aan decd-s.
Ik weet niet of het al in dit topic is verteld, heb namelijk geen zin om alles door te gaan zitten lezen. Maar een aantal nummers van Computer Idee terug stond er ook een artikel hierover in!
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
waarom gebeuren dat soort dingen nou niet bij mij
...
maar kan dat echt bebeuren als je een te snelle cdrom hebt??
kheb wel is gehoord dat bij een cd brander mensen gewond geraakt zijn omdat de stukken cds eruit vlogen... WEIRD
maar kan dat echt bebeuren als je een te snelle cdrom hebt??
kheb wel is gehoord dat bij een cd brander mensen gewond geraakt zijn omdat de stukken cds eruit vlogen... WEIRD
Verwijderd
k denk dat je dan www.ahead.de bedoelteNaSnI schreef op 12 augustus 2002 @ 11:49:
www.ahaed.de heeft tools om hem langzamer te laten draaien
zie het al voor me op de verpakkingVerwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:30:
je hebt nog geluk gehad dat je geen zo'n Kenwood 72x had
je kon wel d00d zijn!
/me gebruik op eigen risico kans op rondvliegende cd-roms, die kunnen lijden tot ernsige verwonding aan u of de zijne
Verwijderd
klaag ik ze voor enkele miljoenen aan.Klopt, maar als van BMW bekend is dat de wielen los kunnen gaan zitten als je 200 rijdt op ZOAB, dan rijd ik daar netjes 190 hoor...
en eis ik ook een nieuwe wagen
Ik heb al 2 jaar een Aopen 52x en no probs @ all . [ klop klop ]
Let op dat er een verschil is tussen het branden van CDs en het lezen. Bij het lezen van een CD gebruik je vaak al oudere CDs, (die je al vastgepakt hebt of eerder gebruikt) met labels, bedrukking, vetvlekken, stof en misschien al wat krasjes in het plastic.
Bij het branden daarintegen gebruik je over het algemeen een CD-R die je net uit de verpakking haalt, die geen label of bedrukking heeft en vaak ook nog geen beschadiging heeft. Daarom zul je ook vaak zien dat oude of bedrukte CDs uitelkaarspatten, of soms zelfs door de achterkant van je computer vliegen (geen grapje!), terwijl je bij het branden totaal geen problemen zult hebben, op 48x branden is geen probleem, lezen daarintegen word gevaarlijk !
m.a.w het ligt dus eerder aan de CD, dan aan de drive.
Bij het branden daarintegen gebruik je over het algemeen een CD-R die je net uit de verpakking haalt, die geen label of bedrukking heeft en vaak ook nog geen beschadiging heeft. Daarom zul je ook vaak zien dat oude of bedrukte CDs uitelkaarspatten, of soms zelfs door de achterkant van je computer vliegen (geen grapje!), terwijl je bij het branden totaal geen problemen zult hebben, op 48x branden is geen probleem, lezen daarintegen word gevaarlijk !
m.a.w het ligt dus eerder aan de CD, dan aan de drive.
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
hahahahaVerwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:30:
Oh Alles boven de 32 speed is gebakken lucht. Verkooppraatjes enzo
Nog nooit van de Plextor 40x SCSI gehoord?
Beter kan je ze niet krijgen
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Wreed! Kan je ook salades enzo maken in dat ding? Die moet toch ook groenten enzo kunnen versnipperen lijkt me zo als ik dit zie
ben ik blij dat ik maar een a-open 50x heb..
das nogsteeds de dangerzone hoor.dynax schreef op 17 augustus 2002 @ 23:23:
ben ik blij dat ik maar een a-open 50x heb..
maximaal 40X, das geloof ik wel safe.
Verwijderd
haha, ja ik heb 't ook een keer meegemaakt dat 'n CD explodeerde, ook met een A-open 52x (dacht ik).
Door wie worden die cd drives eigenlijk gemaakt. De schrijvers van aopen zijn ricoh drives, ik persoonlijk heb een aopen brander en die heeft ook al eens een cd'tje 'getild', iig het lijkt dan of ie vliegt in de drive en soms maakt ie rare knallen. De cd's zijn gelukkig nog nooit kanpot gegaan hierdoor (alleen krassen)
Maar worden de cd-rom drives ook door ricow gemaakt, ik denk dat ik in het vervolg toch maar een ander merk haal, een opmerking als : 'wat wil je met zo'n goedkope drive' slaat echt nergens op.
sowieso als die snelheden slaan helemaal nergens op. Het enige wat die drives doen is opspikken en zodra ze een file tegenkomen afremmen, nou daar heb je wat aan....
Maar worden de cd-rom drives ook door ricow gemaakt, ik denk dat ik in het vervolg toch maar een ander merk haal, een opmerking als : 'wat wil je met zo'n goedkope drive' slaat echt nergens op.
sowieso als die snelheden slaan helemaal nergens op. Het enige wat die drives doen is opspikken en zodra ze een file tegenkomen afremmen, nou daar heb je wat aan....
Blijkbaar is de RPM grens gehaald en ben je afhankelijk van de drive kwaliteit en het onbalans in een CD schijfje.
Is dit onbalans groot dan krijg je rpm afhankelijke trillingen dus
grote RPM en grote onbalance is funest.
ALs je toch erg en gegarandeerd max snelheid wil dan zijn/waren die true speed apparaten van kenwood de oplossing multibeam op lage snelheid. en gegarandeerde hoger doorvoer zoals aangeduid. dus 52x of 72 speed is dan ook werkelijk zo met een veel kleinere tolerantie.
Is dit onbalans groot dan krijg je rpm afhankelijke trillingen dus
grote RPM en grote onbalance is funest.
ALs je toch erg en gegarandeerd max snelheid wil dan zijn/waren die true speed apparaten van kenwood de oplossing multibeam op lage snelheid. en gegarandeerde hoger doorvoer zoals aangeduid. dus 52x of 72 speed is dan ook werkelijk zo met een veel kleinere tolerantie.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ben ik blij dat mijn DVDspeler (Aopen 9632, 32-speed met slot-in) en brander (Acer 8432, 32-speed) niet boven de 32 speed uit komen: je hoort ze nauwelijks bij het opspinnen en bovendien slopen ze geen cd's
Ik heb net ook de AOpen 52× in de pc van m'n familie geïnstalleerd...
Maar ik had de computer er zelf al op voorbereid
http://www.cd-bremse.de/ dat programma heb ik vantevoren erop gezet en ook heb ik eerst zeker gemaakt dat het programma ook automatisch wordt opgestart onder alle gebruikersnamen (zijn er toch 5 inclusief de mijne, en alleen ik ben admin) + dat het programma, ook onder de niet-admin's, goed ingesteld staat.
Khep hem op 24× gezet, dat was de oude ook en die was naar mijn mening snel genoeg, 't probleem was dat die ouwe alleen rare kuren kreeg...
Maar ik bewaar hem wel als reserve
Maar ik had de computer er zelf al op voorbereid
http://www.cd-bremse.de/ dat programma heb ik vantevoren erop gezet en ook heb ik eerst zeker gemaakt dat het programma ook automatisch wordt opgestart onder alle gebruikersnamen (zijn er toch 5 inclusief de mijne, en alleen ik ben admin) + dat het programma, ook onder de niet-admin's, goed ingesteld staat.
Khep hem op 24× gezet, dat was de oude ook en die was naar mijn mening snel genoeg, 't probleem was dat die ouwe alleen rare kuren kreeg...
Maar ik bewaar hem wel als reserve

Hoi
Het schijnt trouwens dat het schok-absorbtie-mechanisme/systeem niet helemaal oke was in die 52X Aopen's, en dat ze dat later hebben vebeterd in die 56X's.
ff offtopic, kmoest nogal lachen over die "multi purpose papier" onder je beeldscherm
toch nog ergens goed voor die office centre
Verwijderd
He die cd-rom speler heb ik ook.
Ik heb hem nog ergens in een kast liggen, ik heb hem eruit gehaald.
Doordat ik nu een creative dvd speler.
En ik ga die cd-rom speler niet meer gebruiken voordat hij dadelijk ook met cd`s gaat gooien
Ik heb hem nog ergens in een kast liggen, ik heb hem eruit gehaald.
Doordat ik nu een creative dvd speler.
En ik ga die cd-rom speler niet meer gebruiken voordat hij dadelijk ook met cd`s gaat gooien
Jups. Net als mijn inmiddels 5 jaar oude Plextor 32x die nog steeds prima dienst doetThe End schreef op 12 augustus 2002 @ 11:49:
[...]
Echt niet!
De SCSI Plextor 40x haalt de 40x ook echt!
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Heb ik ook meegemaakt met mijn collega, legde een gloednieuwe Novell 6 cd in zijn Aopentje en 2 tellen later zatie te schuilen onder zijn bureau 
er klonk een herrie uit de speler, dus hij dook weg en toen knalde het frontje eraftegen de rugleuning waar hij net zat (desktop modelletjes)
er zaten zelfs stukjes cd in die rugleuning...
sindsdien staan de pc's zo dat ze niemand raak kunnen schieten...
er klonk een herrie uit de speler, dus hij dook weg en toen knalde het frontje eraftegen de rugleuning waar hij net zat (desktop modelletjes)
edit:
OW K*T!!! ik heb hier thuis ook een aopen... en hier staat hij onder mijn buro voor mijn benen...
OW K*T!!! ik heb hier thuis ook een aopen... en hier staat hij onder mijn buro voor mijn benen...

levensgevaarlijk die snelle cdromspelersReley schreef op 23 augustus 2002 @ 12:37:
Heb ik ook meegemaakt met mijn collega, legde een gloednieuwe Novell 6 cd in zijn Aopentje en 2 tellen later zatie te schuilen onder zijn bureau
He Reley, minder van die novell cd, maar neem aan dat ie orgineel was en te vervangen is
Overigens staat mij iets bij dat jij ook een 52x a-open tussen je bennen hebt staan
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
zie edit......FastBunny schreef op 23 augustus 2002 @ 12:39:
[...]
levensgevaarlijk die snelle cdromspelersZouden er nog wel snellere komen? Dan klapt alles uit elkaar
He Reley, minder van die novell cd, maar neem aan dat ie orgineel was en te vervangen is
Overigens staat mij iets bij dat jij ook een 52x a-open tussen je bennen hebt staan

Verwijderd
Alles boven de 48x is ontzettend slecht voor je cd's dan gaan ze over het maximale rpm's heen wat die cd'tjes echt uiterlijk aankunnen.
52x cdrom spelers waren dan ook enkele jaren terug al vol verkrijgbaar, maar snel daarna al niet meer.. is echt met een reden geweest
52x cdrom spelers waren dan ook enkele jaren terug al vol verkrijgbaar, maar snel daarna al niet meer.. is echt met een reden geweest
Verwijderd
Ik gebruik DriveSpeed wat bij NERO zit om mijn cd-rw en dvd op een max snelheid te krijgen van ongeveer 24x. 24 Speed vind ik snel zat en bij die snelheid heb ik tenminste geen straaljager in mijn pc
Verwijderd
Virtuele CD-ROM een optie??
Een keer inlezen en daarna ietje sneller dan welke SCSI dan ook!
314* cd speed
Een keer inlezen en daarna ietje sneller dan welke SCSI dan ook!
314* cd speed
hehe als ik dat allemaal zo lees de laatste tijd dan begin ik ook hier een stuk minder prettig te zitten
Nou gebruik ik'm cd-rom speler niet zo heel vaak (speel niet zoveel spellen) en proggels hebbik op m'n hd's staan maar toch.. tzal je maar gebeuren
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Verwijderd
Tikkie late reactie (kwam een link naar deze thread vandaag tegen op t.net), maar toch...3lmowww schreef op 13 augustus 2002 @ 13:46:
maar wat mij opvalt: ik ben al zo`n 5 keer zoiets tegen gekomen, steeds ook weer pics, en et zijn altijd originele CD`s, nog nooit een gebrand cd`tje gezien!
Originele CD's hebben vaak een label aan de bovenkant, met opgedrukte plaatjes, tekst, etc. Vaak is dat er idd echt "opgedrukt", en soms in 4-kleuren technologie 4x over elkaar.
Gevolg: het label is niet aan alle kanten even zwaar, en in een snelle CD-speler gaat de CD dan "zwabberen". Vergelijk het bv. met een caravan achter een auto. Met een fikse zijwind is dat ding bij 80 km nog aardig onder controle te houden, maar bij bv. 140 km is er geen houden meer aan, en hou je een geexplodeerde caravan over.
Nu heb je in een CD-speler meestal niet zo gek veel zijwind, maar een niet uitgebalanceerde CD op hoge snelheid zorgt daar zelf wel voor...
Verwijderd
o.O bij mij staat een tweeede comp met aopen cdrom spelerReley schreef op 23 augustus 2002 @ 12:37:
edit:
HEAD SHOT!!Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:29:
[...]
o.O bij mij staat een tweeede comp met aopen cdrom spelerrecht tegen de zijkant van mijn kop gemikt
mmmm is er ook een patch om die dingen op 80X te laten lopeneNaSnI schreef op 12 augustus 2002 @ 11:54:
Iedere drive die boven de 40x toestaat loopt het risico cd te exploderen want de snelheid is dan gewoon te hoog voor praktisch iedere cd (is iets van 1200 km/h aan de buitenzijde oid).
Stond pas een testje in een tijdschrift hierover en daar werden diverse cd's getest op een as met een kap erboven en de meesten klapten boven de 40x uit elkaar en maakten een mooie bultrug in de beschermkap (die van 1,5 mm dik metaal was).
Dus een combinatie van slechte cd + te snelle drive = probs
ik heb nog een paar slechte cd's
bij de EXPO ?hstoker schreef op 12 augustus 2002 @ 11:31:
Damn... das klote zegt
(BTW... waar kun je die mok kopen???)
Gaat dit nu ook op voor 48X branders? Meestal zijn die CD's wel gaaf...

You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
net wat je zegt hopelijk gebeurt dat niet met een 48x brander anders ga je wel heel snel door je cd's heen.tweakerbee schreef op 29 augustus 2002 @ 01:30:
Gaat dit nu ook op voor 48X branders? Meestal zijn die CD's wel gaaf...

Verwijderd
JAJA GVD NET KLAPT er een cd rom in me broertje's pc
Cd rom Aopen 52 speed en laat het nou gvd nou net een mp3 cd zijn van muziek die je niet meer zomaar weer terug vind GVD
hij is nu die cdrom aan het openschroeven klote ding
Cd rom Aopen 52 speed en laat het nou gvd nou net een mp3 cd zijn van muziek die je niet meer zomaar weer terug vind GVD
gelukkig heb ik gewoon een 16xDVD speler en een 32x fikker
Verwijderd
ben ik blij dat ik een Liteon DVDRom heb een een Aopen fikker ( daar vind je geen exploderende cdtjes van terug zo ver ik weet )
En... is er nog iets werkends overgebleven??Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:26:
JAJA GVD NET KLAPT er een cd rom in me broertje's pc
* vriesdude heeft het zelfde gehad met een aopen 48 (!) speed cd-rom spelertje,
mijn broertje speelde de sims op mijn pc, en toen plost had ie meerdere stukjes cd
ikke dat ding open geschroefd, (want de cd wou er niet meer normaal uit). Stukjes er uit,
ding weer dicht, en weer in de pc, maar die doet dus nix meer, lens zal wel beschadigt zijn ofzo...
T'was toch maar de sims
mijn broertje speelde de sims op mijn pc, en toen plost had ie meerdere stukjes cd
ikke dat ding open geschroefd, (want de cd wou er niet meer normaal uit). Stukjes er uit,
ding weer dicht, en weer in de pc, maar die doet dus nix meer, lens zal wel beschadigt zijn ofzo...
T'was toch maar de sims
/dev/null
Verwijderd
Guess what?
Ik stop m'n Knoppix cd in een... 52 speed A-open en de cd spat in hoofdgroepen uiteen. Dus ik maak hem open en haal alle stukjes er uit. Sluit hem weer aan maar maakt alleen maar lawaai nu
Die durf ik er niet meer in te zetten.
Hoe zit het met garantie? 6 oktober 2001 gekocht.. Jaar is voorbij maar ja....
Ik heb de warranty void eraf omdat ik die cd er toch uit moest halen?? En dan lees ik net dat Aopen zegt om de cd er in te laten zitten voor garantie.
Waar maak ik nu de meeste kans voor een refund of iets dergelijk?
of heb ik nu gewoon een houden bek?
Pech voor de kabouters... en voor Sparrow
Ik stop m'n Knoppix cd in een... 52 speed A-open en de cd spat in hoofdgroepen uiteen. Dus ik maak hem open en haal alle stukjes er uit. Sluit hem weer aan maar maakt alleen maar lawaai nu
Die durf ik er niet meer in te zetten.
Hoe zit het met garantie? 6 oktober 2001 gekocht.. Jaar is voorbij maar ja....
Ik heb de warranty void eraf omdat ik die cd er toch uit moest halen?? En dan lees ik net dat Aopen zegt om de cd er in te laten zitten voor garantie.
Waar maak ik nu de meeste kans voor een refund of iets dergelijk?
of heb ik nu gewoon een houden bek?

Pech voor de kabouters... en voor Sparrow
Nog nooit meegemaakt eigenlijk met mijn Liteon dvd-speler maar het wil nog weleens gebeuren dat de cd nog aan het draaien is als het klepje open staat

Verwijderd
Hmmm, ik heb al minimaal 4 cd's naar m'n kop geslingerd gekregen van verschillende 56x Aopen cdrom spelers !!!!Access schreef op 21 August 2002 @ 20:56:
Het schijnt trouwens dat het schok-absorbtie-mechanisme/systeem niet helemaal oke was in die 52X Aopen's, en dat ze dat later hebben vebeterd in die 56X's.
Gelukkig werken de cdrom spelers nog ( op 1 na ) en de cd'tjes waren niet veel bijzonders. Maar ook met de 56x versie is het dus huilen met de pet op.

Probleem is zeker niet alleen bij Aopens hoor. Kan bij een willekeurige drive gebeuren die zo'n kunstof schijfje met een tering snelheid rondslingeren

Brrr... krijg een beetje de bibbers van al die verhalen
.
Ik ben de 'trotse' bezitter van een AOpen 56x speed, maar nog niets
gemerkt van moordaanslagen of
"Krillin's destructo-discs"-soortgelijke toestanden (DragonBallZ).

Als je de lade opent zie je van die 'hoekjes'
waar eerder iemand in deze thread
over sprak.
a) waar dienen ze voor, en
b) is het misschien niet verstandig dat als ze niet nuttig blijken
ze weg te halen?
Just my 2 cents...

over sprak.
ze weg te halen?
Just my 2 cents...
[ Voor 5% gewijzigd door Mujo op 04-12-2002 20:50 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
@ Mujo: De Aopen drives zijn ook vertikaal te monteren en die lipjes houden de CD dan rechtop op zijn plek bij het open en dicht gaan van het laatje. Anders dondert je CD'tje d'r uit als ie opengaat 
edit:
En weghalen kan natuurlijk, zal weinig verschil maken als de drive gewoon horizontaal in je PC zit
En weghalen kan natuurlijk, zal weinig verschil maken als de drive gewoon horizontaal in je PC zit
[ Voor 25% gewijzigd door Yngwie- op 04-12-2002 20:59 ]
die zitten er voor als je de CDROM-Speler zijwaards plaatst.
dan valt de CD niet zomaar van het laatje af als de tray naar binnen schuift.
als je je CDROM toch horizontaal hebt, zou je die dingen net zo goed niet kunnen hebben.
zou namelijk zo kunnen zijn dat instabiele CD's tegen die nokjes aan tikken en dan gaan barsten.
dan valt de CD niet zomaar van het laatje af als de tray naar binnen schuift.
als je je CDROM toch horizontaal hebt, zou je die dingen net zo goed niet kunnen hebben.
zou namelijk zo kunnen zijn dat instabiele CD's tegen die nokjes aan tikken en dan gaan barsten.
Als je de Cdromspeler verticaal in de PC monteert, houden die hoekjes de cdrom op zijn plaats.Mujo schreef op 04 december 2002 @ 20:45:
Brrr... krijg een beetje de bibbers van al die verhalen.
[afbeelding]
over sprak.
ze weg te halen?
Just my 2 cents...
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Verwijderd
heb ook n aopen cdrom speler gehad, 36x. volgens mij is het ook n grapje van aopen cdrom spelers dat ze naar verloop van tijd de neiging krijgen om NIET de cd af te remmen als je de cd eruit wil halen, zodat de cd rond blijft draaien en dus de cd beschadigt. heb dat gehad met n 36x aopen cdrom speler. pleuris dingen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 23:11 ]
Hellow, een vriendje van mij HAD een aopen 56x prully, hij was aan het spele met de originele cd van warcraft III, plots KABOOM, cd in brokjes en voorcover aan andere kand van de kamer, ik heb hier een lite-on 52x24x52x ligd deze writer ook in de gevaarzone???
<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>
Probleem komt meest voor bij a-open spul, al heb ik ook wel eens een lite-on gezien met cd-gruis inside. Ik zou er niet te bang voor zijn...
* stylezzz vraagt zich af waarom daarvoor een topic van een jaar oud gekicked word?
* stylezzz vraagt zich af waarom daarvoor een topic van een jaar oud gekicked word?
[ Voor 23% gewijzigd door stylezzz op 10-11-2003 18:55 ]
Verwijderd
probleem zit em in de motor die te hard optrekt.
misschien dat nieuwe firmware uitkomst biedt.
probeer in de tussentijd iets met cdspeed ofzow.
tweakxp kan je ook limiteren.(cd-speed dan)
misschien dat nieuwe firmware uitkomst biedt.
probeer in de tussentijd iets met cdspeed ofzow.
tweakxp kan je ook limiteren.(cd-speed dan)
Het is niet alleen Aopen hoor. Alle spelers boven de 50X kunnen er last van hebben.
Volgens mij heeft Plextor ook al eens een Brander gehad die brande de CD's op 52X en las ze weer uit op 40X!!
Dit vanwege herrie en explosie gevaar. Het was wel mogelijk om hogere snelheden te activeren maar niet standaard.
(Kan het zo niet weer vinden op hun site maar ben het in het verleden wel tegen gekomen.)
Dus een advies aan iedereen met zulke spelers kijk eens bij CD-bremse en reduceer de max snelheid. vooral spellen die langdurig in de CD speler zitten lopen meer risico.
voor het rippen van een CD oid is het minder riskant.
Volgens mij heeft Plextor ook al eens een Brander gehad die brande de CD's op 52X en las ze weer uit op 40X!!
Dit vanwege herrie en explosie gevaar. Het was wel mogelijk om hogere snelheden te activeren maar niet standaard.
(Kan het zo niet weer vinden op hun site maar ben het in het verleden wel tegen gekomen.)
Dus een advies aan iedereen met zulke spelers kijk eens bij CD-bremse en reduceer de max snelheid. vooral spellen die langdurig in de CD speler zitten lopen meer risico.
voor het rippen van een CD oid is het minder riskant.
Ik ben blij dat mijn Pioneer 106s (SLOT-IN
) niet 52x is anders heb ik echt een probleem (geen klepje).
Hoewel ik wel denk dat als ik mijn Xaser III dicht heb de CD er niet door heen komt
(1,5CM dikke stalen deurtje)
Hoewel ik wel denk dat als ik mijn Xaser III dicht heb de CD er niet door heen komt
Netjes afgehandeld door beide fabrikanten.
Het kan inderdaat aan div. dingen liggen.
Het kan inderdaat aan div. dingen liggen.
Ik heb een nieuwe Aopen 52x32x52 en die staat normaal op 40x lezen. Er zit een functie genaamd 'Speedboost' in waardoor hij op 52x gaat lezen als je de eject knop langer dan 5 seconden ingedrukt houdt. Na opnieuw opstarten staat hij gewoon weer op 40x.