[Ervaringen] CD Explodeert in AOpen CDROM [pix]

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 06:23

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Hier is het geval:

Ik was gewoon wat aan het zoeken op mijn hardeschijf, terwijl er een originele IL-2 Sturmovik CD in mijn 52 Speed AOpen CD-ROM zat. Opeens een enorme knal, ik had zowat een omgekeerde hartverlamming: De cd was geexplodeert in de cd speler. De voorkant van het cd-traytje was eraf gevlogen en van de cd was zo goed als niks over. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~tjalling/tweakers/il2.jpg
click image voor 1280 x 960 pic

Ik had geluk dat mijn pc niet op mijn buro stond zodat ik geen klepjes rechtop in mijn lijf had staan. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~tjalling/tweakers/aopen.jpg
(let op de 2 zijkanten van de tray: links afgeproken, rechts half omgebogen)
click image voor 1280 x 960 pic

Toen met AOpen gebeld, die begonnen gelijk hun eigen speler af te kraken, "wat kan je ook verwachten van zo'n goedkoop ding...", "dat heb je als je een speler heb de x-veel toeren per minuut maakt, bla bla.." O-) niet eens even een klein teken van medeleven. Toch uiteindelijk een RMA-adres gekregen, dus daar gaat de speler nu wel heen. Hoewel AOpen nu zeker voor mij heeft afgedaan.

Bij Ubi Soft (van IL-2) werd ik gelijk doorgestuuurd naar een 0900 nummer van 70 Eurocent per minuut.... 4 minuten aan de lijn gehangen. (voor dat bedrag had ik opzich al een nieuwe cd kunnen krijgen, maar ok.) Daar hadden ze nog nooit zoiets dergelijks meegemaakt. Maar van hun heb ik een adres gekregen waar ik het spel + doos + bon heen kan sturen, waarna ik een nieuwe terug krijg. Toch wel schappelijk van ze...

Nu maar wachten... :O

[ Voor 0% gewijzigd door Freekdernatuur op 12-08-2002 12:40 . Reden: resources ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Sja, die 52-speed krengen van AOpen zijn dan ook berucht :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Ja, zeer bekend probleem :D

Oh Alles boven de 32 speed is gebakken lucht. Verkooppraatjes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45
sux :( :|

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:58

hstoker

Yatta!

Damn... das klote zegt :(

(BTW... waar kun je die mok kopen??? :P)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

Heb ik ook een keer gehad ( een CD-R vloog te barsten). Bij nadere inspectie bleek dat een aantal van de CD's in die doos allemaal kleine scheurtjes hadden rondom het middelste gat ! (ja ja een CD heeft maar een gat !)
Gelukkig alle troep uit de speler kunnen blazen en toen deed ie het weer. (De CD uiteraard niet , jammer van de MP3'tjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:40
Zelfde probleem gehad... Las iets in CID, over een programma om de snelheid te verminderen..

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
En die lui van AOpen maar zeggen, "Dat is uiterst zeldzaam en komt zo goed als nooit voor...".
Ze geven het daarbij dus wel toe, maar mensen er voor waarschuwen dat cd's er in kunnen exploderen en klepjes kunnen wegvliegen , ho maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tijd voor een dubbel gebufferde Ultraplex 40x, een echte tweaker kan niet zonder de koning der cdroms..

Ultraplex owns!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

Reptile209

- gers -

Kan ik voor de zekerheid mijn AOpen 52x "downgraden" naar wat langzamers?
* Reptile209 begint een beetje de bibbers te krijgen...
Burning_Tyre: heb je een linkje? ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Burning_Tyre schreef op 12 augustus 2002 @ 11:31:
Zelfde probleem gehad... Las iets in CID, over een programma om de snelheid te verminderen..
Ja.... en dan? Heb je een cd speler van 52 speed die op 32 ofzo loopt..., daar betaal je toch niet voor? Je gaat je processor toch ook niet lager klokken zodat ie langer meegaat....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

hstoker schreef op 12 augustus 2002 @ 11:36:
[...]

Ja.... en dan? Heb je een cd speler van 52 speed die op 32 ofzo loopt..., daar betaal je toch niet voor? Je gaat je processor toch ook niet lager klokken zodat ie langer meegaat....?
Nou, met dit soort geintjes wil ik het wel overwegen ja... alsof je proc explodeert als je 100% CPU trekt met een programma dat niet van MS is :P
edit:

Moraal: ik heb die speler nu toch al, weinig zin om er CD's of de hele speler aan op te offeren. 40x is ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 09:56
Heb hier een A-open 56x en moet zeggen dat het tot nu toe nog goed gaat.
Geluk of moet het euvel nog gaan gebeuren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61583

Ik vindt het echt onzin om direct de fabrikant van de cd speler de schuld te geven.
"Als ik een ... neem dan heb ik dit niet".
Alle snelle cd-rom spelers hebben dit. Waarschijnlijk gewoon een slechte cd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Reptile209 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:40:
[...]
Nou, met dit soort geintjes wil ik het wel overwegen ja... alsof je proc explodeert als je 100% CPU trekt met een programma dat niet van MS is :P
edit:

Moraal: ik heb die speler nu toch al, weinig zin om er CD's of de hele speler aan op te offeren. 40x is ook leuk ;)
Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Je koopt toch ook geen BMW en gaat er alleen stapvoets mee rijden omdat je anders je wielen eraf vliegen?

Dit is een probleem/fout van de desbetreffende producent (AOpen of Ubi Soft).
Daar mag ik geen slachtoffer van worden...
(hoewel dat natuurlijk wel gebeurt)
(ik krijg ieg wel een nieuw spel en waarschijnlijk een nieuwe AOpen :r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33519

lekker sterk harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik zet hem dan gewoon op 46 of 48 ipv 52. Dan heb je al een stuk minder kans op exlosiegevaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 22-05 14:46
Kheb hier ook een 56 speed van A-Open, ga maar alvast wat voorzorgsmaatregelen treffen enzo.. :) Vangnetje ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Anoniem: 61583 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:43:
Ik vindt het echt onzin om direct de fabrikant van de cd speler de schuld te geven.
Alle snelle cd-rom spelers hebben dit. Waarschijnlijk gewoon een slechte cd geweest.
Ermm,... het zijn volgens mij vrijwel altijd de Aopen spelers die dit hebben... kan aan mij liggen maar ik vind dit iig zeer bekend. Aopen heeft wel vaker van die vage dingen.

Ik zeg overigens niet dat ze klote presteren want dat vind ik gewoon goed :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee hoor, dit is al bij meerdere mensen gebeurd, allemaal een AOpen speler ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 10:53
Ik heb gehoord dat alle snelheden boven de 48 speed dodelijk zijn voor de CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Freekdernatuur schreef op 12 augustus 2002 @ 11:44:
[...]

Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Je koopt toch ook geen BMW en gaat er alleen spatvoets mee rijden omdat je anders je wielen eraf vliegen?
Klopt, maar als van BMW bekend is dat de wielen los kunnen gaan zitten als je 200 rijdt op ZOAB, dan rijd ik daar netjes 190 hoor...
Dit is een probleem/fout van de desbetreffende producent (AOpen of Ubi Soft).
Daar mag ik geen slachtoffer van worden...
(hoewel dat natuurlijk wel gebeurt)
(ik krijg ieg wel een nieuw spel en waarschijnlijk een nieuwe AOpen :r)
Daar heb je gelijk in. Mijn overweging om die AOpen te kopen was echter dat hij goedkoop was, niet de snelheid. Dus iets minder kan wel, scheelt meteen in de straalmotor-herrie die dat ding produceert. :+
Overigens wel netjes van beide fabrikanten. Ze zouden ook elkaar aan kunnen wijzen en zelf elke schuld/betrokkenheid ontkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 16:04

The End

!Beginning

Anoniem: 29349 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:30:

Echt niet!
De SCSI Plextor 40x haalt de 40x ook echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
www.ahaed.de heeft tools om hem langzamer te laten draaien

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Nou, met dit soort geintjes wil ik het wel overwegen ja... alsof je proc explodeert als je 100% CPU trekt met een programma dat niet van MS is
Oh duss.... dan heb ik gewoon liever een proc die doet waarvoor ik betaald heb, en anders ga ik wel naar een andere leverancier... :)

Als het bekend is dat dit type speler dit probleem vaker heeft, en andere drives niet, dan mag je toch aannemen dat het aan de drive ligt en niet aan de cd? En als ze dan zelf gaan zeggen dat je eigenlijk een flutdrive hebt gekocht, en dat ze er zelf niets aan kunnen doen dat ze rotzooi maken, dan ga ik idd de volgende keer voor een plextor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Reptile209 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:49:
[...]
Klopt, maar als van BMW bekend is dat de wielen los kunnen gaan zitten als je 200 rijdt op ZOAB, dan rijd ik daar netjes 190 hoor...
[...]
Daar heb je gelijk in. Mijn overweging om die AOpen te kopen was echter dat hij goedkoop was, niet de snelheid. Dus iets minder kan wel, scheelt meteen in de straalmotor-herrie die dat ding produceert. :+
Overigens wel netjes van beide fabrikanten. Ze zouden ook elkaar aan kunnen wijzen en zelf elke schuld/betrokkenheid ontkennen...
Dat is waar, dat viel me opzich niet tegen, hoewel ik het er zeker niet bij had laten zitten als ze dat niet gedaan hadden.
Ik peins er trouwens niet over om de eventueel geretourneerde AOpen te gebruiken. Mijn vertouwen in deze cd-spelers is volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:23

Raimond613

Simracer

ChefChocolateball schreef op 12 augustus 2002 @ 11:47:
Kheb hier ook een 56 speed van A-Open, ga maar alvast wat voorzorgsmaatregelen treffen enzo.. :) Vangnetje ofzo :P
of een helm opzetten als je achter je pc zit :D

ik heb wel eens gehoord van diskette bommen, misschien dat dit de opvolger is? >:)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Iedere drive die boven de 40x toestaat loopt het risico cd te exploderen want de snelheid is dan gewoon te hoog voor praktisch iedere cd (is iets van 1200 km/h aan de buitenzijde oid).
Stond pas een testje in een tijdschrift hierover en daar werden diverse cd's getest op een as met een kap erboven en de meesten klapten boven de 40x uit elkaar en maakten een mooie bultrug in de beschermkap (die van 1,5 mm dik metaal was).

Dus een combinatie van slechte cd + te snelle drive = probs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Laatst online: 07-05 15:12
Tuurlijk kun je de fabrikant van de cd speler de schuld geven! Want waarom zou het opeens aan de cd liggen, als alle snelle cd-rom spelers dit hebben? Slaat echt helemaal nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 31-05 21:26
The End schreef op 12 augustus 2002 @ 11:49:
[...]

Echt niet!
en die aopen 52x kan ook 52x halen. moet dan alleen een originele cd zijn die tot het randje gevuld is en dan op het einde zal hij op 52x lopen...

maar om op de topic starten terug te komen, ik zou zeker een andere halen voordat je weer dat soor geintjes krijg.
haal iets van een pioner 106s, heb je gelijk een dvd spelert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Als je een bekend probleem hebt, zoals hier 'het voorkomen van exlpoderende cd's in de speler' dan mag je daar zeker wel voor waarschuwen. Stel dat een klein kind zijn Teletubbies cd er in heeft zitten en de pc staat op tafel: BOEM, kind stukken plastic in het hoofd, dat is toch niet normaal?
Hoe lang nog voor er van die mooie stickers (die nu op sigarettendoosjes zitten) op de cdroms komen.

Let wel! Ik maakte niet eens gebruik van de cdrom toen hij explodeerde!
Dan mag dat ding zowiezo niet de heletijd gaan op-spinnen, dan moet hij gewoon niks doen, ipv cd's laten exploderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Laatst online: 28-05 11:00

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

hahaha vet man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Anoniem: 39586 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:31:
Heb ik ook een keer gehad ( een CD-R vloog te barsten). Bij nadere inspectie bleek dat een aantal van de CD's in die doos allemaal kleine scheurtjes hadden rondom het middelste gat ! (ja ja een CD heeft maar een gat !)
Gelukkig alle troep uit de speler kunnen blazen en toen deed ie het weer. (De CD uiteraard niet , jammer van de MP3'tjes)
idd heb ikook wel eens gehad, maar dat was ontstaan na het branden :)

meteen een nieuwe gebakken, cd wou ook alleen nog lezen met de Pioneer 106S de andere spelers kotsten hem meteen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Tja daar is niet veel aan te doen. Het is een feit dat deze hier bekend om staan, maar valt dat niet onder de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

lol ik heb 8 aopen cdrom spelers gehad allemaal na een week dood.
1tje daarvan had ook mijn mp3 cd gemold :(
waren toen mijn enigste mp3'zz omdat ik maar een 500 mb hd had.

ik heb nu al een hekel aan de volgende merken
-msi
-aopen
-canon

die komen bij mij nooit meer in mijn computer :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Hmmmm.... ik heeft een idee :)

Men neme een computer (bijvoorbeeld die van mij),

De 800 Mhz Pentium III (8*100) klokt men op 266 Mhz (8*33)...

In het BIOS disable je alle cache van de PROC...

De videokaart (Geforce 2 MX 400) installeer je als standaard VGA adapter met een resolutie 320*240...

Men slope de 512 MB geheugen eruit en zet er 16 MB in (wel 166 mhz, anders wordt ie warm!!!)...

De HD UDMA 133 zette men in PIO mode 1...

De CDrom spelers (Plexwriter 12/10/32A en Aopen DVD 10/40) zette men een of ander vaag tooltje op maximaal double speed...

ISDN adapter kan wel een 14k4 modem emuleren...

De 100 Mbit UTP netwerkkaart is natuurlijk veel te snel in 100 Mbit full duplex modus, deze gaat dus terug naar 10 Mbit zonder duplex (of nog beter, we hangen er weer een BNC kabel aan)...

Oh ja, voor het geval mijn draadloze toetsenbord en muis de processor storen, gaan we deze vervangen door de goedkoopste troep die je maar kunt krijgen, liefst DIN5 en Serieel met verloopstekkers, just to be sure....

et voila.... men heeft een superstabiele kompjoeter, waar je je leven bij zeker bent als je IL2 Sturmovik gaat spelen... (koel spel BTW)...

En dan ga ik me auto ff aanpassen, daar kan wel een 50 cc brommermotortje in en de wielen las ik wel vast

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
eNaSnI schreef op 12 augustus 2002 @ 11:54:
Iedere drive die boven de 40x toestaat loopt het risico cd te exploderen want de snelheid is dan gewoon te hoog voor praktisch iedere cd (is iets van 1200 km/h aan de buitenzijde oid).
Stond pas een testje in een tijdschrift hierover en daar werden diverse cd's getest op een as met een kap erboven en de meesten klapten boven de 40x uit elkaar en maakten een mooie bultrug in de beschermkap (die van 1,5 mm dik metaal was).

Dus een combinatie van slechte cd + te snelle drive = probs :)
Je bedoeld die test in de computer idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
n00b | IA schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:
lol ik heb 8 aopen cdrom spelers gehad allemaal na een week dood.
1tje daarvan had ook mijn mp3 cd gemold :(
waren toen mijn enigste mp3'zz omdat ik maar een 500 mb hd had.

ik heb nu al een hekel aan de volgende merken
-msi
-aopen
-canon

die komen bij mij nooit meer in mijn computer :)
Ik heb zelf een AOpen moederbord al eeuwen lang! een AX6BC!
top ding echt waar! hij is al meer dan 3 jaar oud!
Ik denk dat ik echt geen moederbord zal vinden waar ik meer tevreden over zal zijn dan nu!

Hoe zit dat, heeft de AOpen 52x eigenlijk een pioneer loopwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Freekdernatuur schreef op 12 augustus 2002 @ 12:10:
[...]

Ik heb zelf een AOpen moederbord al eeuwen lang! een AX6BC!
top ding echt waar! hij is al meer dan 3 jaar oud!
Ik denk dat ik echt geen moederbord zal vinden waar ik meer tevreden over zal zijn dan nu!
wij hadden 7 van die borden, en op dit moment van schrijven leeft er nog 1'tje 8). Die dingen gaan hier om de haveklap kapot.

Waarschijnlijk heeft de jouwe ook zijn langste tijd wel gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
*auw* dat is niet leuk om te horen...
maar ik praat ook heel lief tegen mijn mammaplank, misschien dat dat het is...
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03-2018
ach, ze zijn een stuk beter dan de Aopen AX3S....die zijn al stuk als je ze voor het eerste gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57872

Had ook een creative 52x ...2 jaar gelede. Ding maakte klote herrie en je kon niet eens normaal de cd erin stoppen want hij ging direct weer dicht als je hem open wou doen...

Mag blij zijn dat mijn vingertopjes er nog opzitte :)

Daarna omgewisseld voor een Aopen 48x en nooit meer problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
woei!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/Tl.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/asus2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wognum/asus3.jpg

Het spreekt voor zich waarom ik nu een ultraplex 40x heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Laatst online: 07-05 15:12
Anoniem: 26351 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:24:
[...]

wij hadden 7 van die borden, en op dit moment van schrijven leeft er nog 1'tje 8). Die dingen gaan hier om de haveklap kapot.

Waarschijnlijk heeft de jouwe ook zijn langste tijd wel gehad >:)
Maak die jongen toch niet bang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

The End schreef op 12 augustus 2002 @ 11:49:
[...]

Echt niet!
Heb ik hier ook jah, mega-spelertje nogsteeds, gast er de meeste ide drives nog uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
heb al 1,5 jaar een plextor ultraplex. me a-open 52x heb ik eens gehad maar nog nooit gebruikt :) ik denk dat ik dat ook maar niet ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Ik kreeg net een fax terug van AOpen met daarop hun RMA nummer.
Maar wat willen ze nog meer...

Ik Citeer:
"Graag cd-tje in de cdrom laten zitten ivm met onderzoek, als cd-tje is ontploft door fout in cdrom dan wordt dit cd-tje vergoed, als het niet door de cdrom is gekomen maar door eigen fout dan wordt de cdrom alleen gerepareed en het cd-tje niet vergoed."

Dus ik moet de cd er weer terug in lozen en zelf de kosten betalen voor de RMA zending....

Dan zal straks volgens hun 'experts' blijken dat het natuurlijk niet hun schuld is, dan gooien zij de cd weg: geen nieuw spel meer van Ubi Soft, en dan moet ik natuurlijk ook nog de reparatie gaan betalen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

eNaSnI schreef op 12 augustus 2002 @ 11:54:
...is iets van 1200 km/h aan de buitenzijde oid...
Tsja... en dan ga ik twijfelen en rekenen: stel je drive maakt 10.000 toeren, is wel een reeel getal naar wij dachten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10.000 toeren per minuut = 167 omwentelingen per seconde

diameter van een ceedeetje is 12 cm

omtrek is dus Pi * 12 = 37.7 cm

snelheid per seconde = 37.7 * 167 = 6295,9 cm/s dit is dus 62,959 m/s, = 0,062959 km/s

is gelijk aan 3,77754 km/min, = 226,6 km/uur

Is toch ook snel... maar voor die 1200 km/uur moet je drive 53.000 tpm maken, is wel heel veel dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487

anyway.... klinkt wel scary idd...ik hoop niet dat er cds bij mij gaan exploderen! Het is alhoewel wel heet in mn pc... (Kamer op het zuiden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

Jah maar hoe ontploffen ze nou?

Het komt meestal doordat er in de cd-rom "scherpe" hoekjes zitten. Dit is opzich niet echt scherp, maar als een cd-rom met een dikke 1000km per uur door je cd-rom spint en net op het juiste moment een hoekje aanraakt klapt dat ding dus finaal uit elkaar... tis gewoon het op het juiste moment dat de cd-rom iets raakt en dan kapot gaat. (dit heb ik mij ook maar laten vertellen)

Bij een vriend van mij is het ook een x gebeurt met zijn Red Alert 2 cd.
Het gaat gewoon 100derden keren goed, maar af en toe gebeurt het gewoon en tis jammer dat gebeurt bij die aopen cd-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

hstoker schreef op 12 augustus 2002 @ 14:51:
[...]
Tsja... en dan ga ik twijfelen en rekenen: stel je drive maakt 10.000 toeren, is wel een reeel getal naar wij dachten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10.000 toeren per minuut = 167 omwentelingen per seconde

diameter van een ceedeetje is 12 cm

omtrek is dus Pi * 12 = 37.7 cm

snelheid per seconde = 37.7 * 167 = 6295,9 cm/s dit is dus 62,959 m/s, = 0,062959 km/s

is gelijk aan 3,77754 km/min, = 226,6 km/uur

Is toch ook snel... maar voor die 1200 km/uur moet je drive 53.000 tpm maken, is wel heel veel dacht ik zo
Precies, en het lijkt me ook niet handig als je steeds de geluidsbarriere doorbreekt als je even een cdtje in je speler stopt.

btw zou je in Amerika niet miljonair zijn geworden na zo'n incident?...

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

. w o u t e r . schreef op 12 augustus 2002 @ 12:40:
woei!

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Foei je mag geen twilight cd'tjes hebben O-)

ennehm... ik kon op www.ahead.de geen programma vinden om de cdspeed te 'limiten'... er komt binnenkort een nieuwe cdromspeler in één van m'n pc's omdat die ouwe 32x die er nu in zit (al 3 jaar >:)) steeds minder cd's goed wil lezen...

Nou zijn er dus geen 40x cdrom's meer op de markt (behalve 2de hands maar dat suckt :() behalve scsi, wat dus veels te duur is :r

En dus zou zo'n proggie wel makkelijk zijn op zich :)

Dusss als iemand er een url voor heeft dan ben ik u heel dankbaar _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
ach nu snap ik het!
mijn cd doorbrak gewoon de geluidsbarriere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979

Het volgende komt uit Computer Idee Nummer 16, 19/07/2002.

Het schijnt dus dat die 52 speed drives 27.500 toeren per minuut maken. 8)7
De buitenring van de cd legt dan 170 meter per seconde af, oftewel 600 km per uur.

In het artikel stonden ook plaatjes van een apparaat om cd's op die snelheid te laten ronddraaien. Eromheen zat een 1mm dikke aluminium beschermkap. Bij het uit elkaar knallen van de cd bij 27.500 toeren zorgde de knal voor aardig wat bulten in de berschermkap. Dus ik kan me best voorstellen dat er ook stukken cd dwars door het kunststof van de lade kunnen schieten en door de kamer vliegen. Moet je bijna met een beschermbril op achter de joeter gaan zitten 8). Levens gevaarlijk dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

http://www.cd-bremse.de/
een Duits programma
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=nerodrivespeed.html
deze gebruik ik met mijn Toshiba 1648

Ik heb geen idee of ze met aopens werken

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Afbeeldingslocatie: http://www.waskemeer.nl/plaatje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.waskemeer.nl/plaatje2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

. w o u t e r . schreef op 12 augustus 2002 @ 12:40:
woei!

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Doet het deurtje van zijn case open, kijkt... kijkt nog eens goed, ... oops heb exact dezelfde cdrom speler :/

Nog geen problemen mee gehad iig. Overigens levensgevaarlijk als je een CDrom speler als dergelijke in een externe behuizing op je bureau gaat gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60443

ik heb dit ook eens gehad met een cdrom speler zonder merk. de scherven waren dwars door mijn gordijn gevlogen. de winkel waar ik de cd speler gekocht had zei toen dat ze dat al eens hadden meegemaakt en ik kreeg een nieuwe. heel snel opgelost dus. gewoon naar dewinkel gaan waar je hem ook gehaald hebt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7378

Het is mij ook een keer overgekomen met een Artec 34X CD-ROM.. Had een CD geleend van een vriend.. Installeerde het spel en ging direct spelen. Ineens vloog de CD tray gewoon open terwijl die CD nog tegen volle snelheid zat te draaien in de tray. De CD steeg gewoon op (als een helicopter) en vloog zowat 15 meter naar rechts door de kamer heen. Ik had geluk dat mijn computer nog aan de rechterkant stond anders had de CD mij waarschijnlijk nog wel geraakt ofzo. Ik heb in ieder geval weinig vertrouwen in Artec spullen sinds dat gedoe. CD was gewoon zo vernaggeld dat het zilveren spul aan de onderkant niet meer zichtbaar was.. :'( Kon ik weer geld dokken voor een nieuw spel.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Anoniem: 29349 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:30:

er is ook een 72 x >:) cd-rom speler van kenwood en die haalt ook wel boven de 50 (ik weet niet precies hoeveel maar wel dat ie boven de 50 x uit komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 08:23
Anoniem: 27734 schreef op 12 augustus 2002 @ 14:53:

Het komt meestal doordat er in de cd-rom "scherpe" hoekjes zitten. Dit is opzich niet echt scherp, maar als een cd-rom met een dikke 1000km per uur door je cd-rom spint en net op het juiste moment een hoekje aanraakt klapt dat ding dus finaal uit elkaar... tis gewoon het op het juiste moment dat de cd-rom iets raakt en dan kapot gaat. (dit heb ik mij ook maar laten vertellen)

Bij een vriend van mij is het ook een x gebeurt met zijn Red Alert 2 cd.
Het gaat gewoon 100derden keren goed, maar af en toe gebeurt het gewoon en tis jammer dat gebeurt bij die aopen cd-spelers.
Ik weet niet hoe het met jouw cds zitten, maar de mijne zijn rond en raken alleen de drive dmv het gaatje in het midden :+

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
ik heb het nog ff opgezocht maar die kenwoond 72 x cd -rom speler haalt een gemiddelde van 66.95 speed staat in computer totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Komt door haarscheurtjes en (dikke) krassen op de CD die bij zulke snelheden gewoon letterlijk uit elkaar worden getrokken. Het heeft ook met de ouderdom en kwaliteit van de CD's te maken. Maar slecht behandelde CD's van een jaar of ouder exploderen 'relatief' vaak bij snelheden boven de 50x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Is die 72 speed niet zo'n 5 sporen leesapparaat? Met 30 speed ronddraaien maar wel tegelijkertijd 5 sporen tegelijk lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

ik heb het nog ff opgezocht maar die kenwoond 72 x cd -rom speler haalt een gemiddelde van 66.95 speed staat in computer totaal.
Ja, maar die draait op 36x, alleen heeft 2 lasers. Dus is deze niet gevaarlijk voor je cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb laatst in een krant een artikel over het exploderen van cd's gelezen. Het blijkt dat de cd's in een 72x cdspeler, snelheden van 600km/u kunnen halen! Als je iemand om wil leggen, hoef je alleen maar het klepje voorop de cdspeler eraf te halen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
ook weleens gehad.. viel onder de garantie thank god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
ik heb net gelezen dat 16 speed dvd snelheid gelijk is aan een 144 speed cd speler echt waar dus waarom ontploffen die dan niet (nou nog niets over gehoord dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

informatie op een DVD is compacter geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11185

wij kopen ook altijd papier bij office center

niet eens zo heel erg of topic toch... staat op een van die foto's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Possstema schreef op 12 augustus 2002 @ 16:32:
ik heb net gelezen dat 16 speed dvd snelheid gelijk is aan een 144 speed cd speler echt waar dus waarom ontploffen die dan niet (nou nog niets over gehoord dan he)
1 speed cdrom = 150Kb/s
1 speed dvdrom = 1,35 MB/s

dat heeft verder weinig te maken met het aantal omwentelingen van de media die zich in de cd- /dvddrive bevindt.

een dvdspeler leest veel meer data per omwenteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
zet daarom ook nooit een kast tussen je benen neer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 16:17

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Reptile209 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:36:
Kan ik voor de zekerheid mijn AOpen 52x "downgraden" naar wat langzamers?
* Reptile209 begint een beetje de bibbers te krijgen...
Burning_Tyre: heb je een linkje? ;)
Volgens mij kun je zelf ook beter opletten....voordat zo'n cd uitelkaarspat, lijkt me dat je speler al een enorm gebrom of andersoortige teringherrie moet maken...als ie dat doet...dan ligt de cd niet in balans, en dan draait ie stuk...maar nee...gewoon lekker doorspelen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarschijnlijk geeft de cd (speler) weinig waarschuwing. Zodra de boel in onbalans raakt (door verdergaande scheurvorming), splet de boel in ene uit elkaar. Wij tweakers hebben een gevaarlijk beroep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
sorry ik zie het al leesfoutje een dvd draait ongeveer 3 keer sneller dan een dvd dus 144 : 3 = 48 speed dus zou ook kunnen met dvd schijfjes ald die drives nog speller worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
likkie schreef op 12 augustus 2002 @ 16:38:
[...]

Volgens mij kun je zelf ook beter opletten....voordat zo'n cd uitelkaarspat, lijkt me dat je speler al een enorm gebrom of andersoortige teringherrie moet maken...als ie dat doet...dan ligt de cd niet in balans, en dan draait ie stuk...maar nee...gewoon lekker doorspelen... |:(
Ik moet je helaas teleurstellen.

Het is als:
een donderslag bij heldere hemel

Het is als:
een exploderende cd bij zoeken op de HD
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 31-05 14:32
Nero heeft een progje om je snelheid te verlagen:

http://www.nero.com/en/index.html#c1004602931610

Nero Toolkit

Includes:

Nero CD Speed: This CD-ROM benchmark will test the most important features of your CD-ROM drive: Transfer rate, seek times, CDPU usage, burst rate, DAE quality, and spinup/spindown time. Furthermore, Nero CD Speed has a function to check the CD media quality

Nero Drive Speed: This application is a utility to change the read speed of CD-ROM drives and recorders. High speed drives can be very noisy when running at full speed. This can be irritating when playing multimedia files such as MP3 or video files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Possstema schreef op 12 augustus 2002 @ 16:42:
[...]

Het stond ook in de computer totaal als je wil dan scan ik het wel ff
maar ik vind 144 wel snel
Hmmm.. volgens mij snap je het niet... die 144 wil zeggen dat de dvd speler de data leest met een snelheid van 144 * 150 = +/- 21,09375 mb/seconde... (is 144 maal de leessnelheid van een 1 speed cdrom) en niet dat de dvd 144 maal sneller draait dan een 1 speed cdrom

Edit: OK, nu snap je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

quote:

ennehm... ik kon op www.ahead.de geen programma vinden om de cdspeed te 'limiten'... er komt binnenkort een nieuwe cdromspeler in één van m'n pc's omdat die ouwe 32x die er nu in zit (al 3 jaar ) steeds minder cd's goed wil lezen...

Nou zijn er dus geen 40x cdrom's meer op de markt (behalve 2de hands maar dat suckt ) behalve scsi, wat dus veels te duur is

En dus zou zo'n proggie wel makkelijk zijn op zich

Dusss als iemand er een url voor heeft dan ben ik u heel dankbaar

Waarom haal je niet gewoon en DVD speler van 16x (aan te bevelen is pioneer!). :) Die draait cd-rom op 40x (Pioneer!) of op 48x (Lite-On). Dan ben je er ook vanaf.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
De beschrijving staat helemaal onderaan. (Ctrl-F --> Nero toolkit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

hmm ik heb hier een 52x aopen :) maar ik heb hier er nog nooit iets raars meegemaakt al heb ik er al 3 versleten in 2 jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik gebruik nu al 2 jaar dezelfde 40xaku pro van Aopen.... redelijk stil.. en leest letterlijk ALLES hij zit nu imme server.... eigen pc nu 16x/40x aopen dvd + 40x/12x/48x aopen brander... brander doet soms wel raar... moet ERG goed vastzitten, en bijna niet kunnen trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 17:34
sjah, AOpen...
Heb al diverse AOpen explosie verhalen gehoord hier op GoT, en heb het zelf al meegemaakt met een AOpen 12/40 DVD: harddisk naar de maan. Ik gooi er een audioCD in, ding begint hevig te stampen en harddisk begint te klikken. Lag niet aan de harddisk, want de CDs die op de tafel lagen trilden er gewoon af :r
Nooit meer een AOpen voor mij, geef mij maar Plextor. Als je ze niet kunt betalen, of er niet meer aan kunt komen, dan maar een Asus, die zijn ook goed, maar niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Heb ik gehad met een dvd die ik gehuurd had ook een a-open, zegt die gozer in de videotheek ja dat wordt betalen voor een nieuwe dvd :( . lekker niet betaalt natuurlijk want zze kunnen vet de schijt krijgen, een nieuwe dvd-rom kost ook al geld, stelletje hufters, wat er verder nog gebuerd is past hier niet zo goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Niet online
Burning_Tyre schreef op 12 augustus 2002 @ 12:09:
[...]

Je bedoeld die test in de computer idee??
Ja kan wel dat het daarin was, koop dat nooit, lees stukjes in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

hm... bij norrod verkopen ze dus de AOpen 52x (als enige :() ...

Dussssss die heb'k gisteren in huis gehaald... maar dat geeft niet, met de ouwe 32x gooi ik win2k der op, daarna installeer ik ff Nero Drivespeed (nog te downloaden), zet hem op 40x, en dan pleur ik die 52x erin, probleem opgelost :)

En natuurlijk ff aan m'n familieleden (die de betreffende pc gebruiken) duidelijk vermelden dat ze er geen cd'tjes in moeten laten zitten, want buiten windows (opstarten v/de pc) werkt drivespeed natuurlijk niet |:(

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

ik heb al weer een tijd terug zelfs een 72x cdrom speler gezien(oste ook 2x zo duur minstens)

nu snap ik waarom ik die niet meer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

mark_m je moet ff de topic beter lezen... die 72x is van Kenwood en die draait met de snelheid van een 40x cdromspeler, alleen leest hij met 5 lasertjes ofzo, dus... :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27734

P5ycho schreef op 12 augustus 2002 @ 16:11:
[...]

Ik weet niet hoe het met jouw cds zitten, maar de mijne zijn rond en raken alleen de drive dmv het gaatje in het midden :+
Ik bedoelde ook niet de cd's zelf, en trouwens er zijn wel degelijk rechthoekige cd's, kijk maar naar die visite kaartjes...
_MaLa_ schreef op 12 August 2002 @ 16:38

zet daarom ook nooit een kast tussen je benen neer
Auww! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Laatst online: 20-04 17:01

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik ben helemaal klaar met AOpen stuff. CD-Rom's zijn p00p00, CDRW's werken ook voor geen meter (zijn topics op GoT over te vinden). Ik heb het allemaal meegemaakt. DVD speler van AOpen is ook een geweldige aankoop geweest (NOT).
CDRW's voortaan maar weer van Plextor.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Puzzelen!!! joepie!

maar wat mij opvalt: ik ben al zo`n 5 keer zoiets tegen gekomen, steeds ook weer pics, en et zijn altijd originele CD`s, nog nooit een gebrand cd`tje gezien!

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
lol, ik ken iemand die dat ook had gehad, in zijn geval was het een Sony drive. die kwam ook BOOM met tray en al eruit. ik zou me leven niet meer veilig voelen man O_O

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

een vriend van mij had het ook, dat was een kopie van Red Alert 2 :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Vaak kan je met gebrande cd's wel weer opnieuw de originele data bemachtigen. Hoewel het dan nog steeds niet gezond is voor je eigen cd-speler.
Het is gewoon iets wat je zeker niet verwacht van een nieuwe, (want mijn IL-2 was nog geen maand oud), originele cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

nobody122 schreef op 12 augustus 2002 @ 15:15:
[...]

Foei je mag geen twilight cd'tjes hebben O-)

ennehm... ik kon op www.ahead.de geen programma vinden om de cdspeed te 'limiten'... er komt binnenkort een nieuwe cdromspeler in één van m'n pc's omdat die ouwe 32x die er nu in zit (al 3 jaar >:)) steeds minder cd's goed wil lezen...

Nou zijn er dus geen 40x cdrom's meer op de markt (behalve 2de hands maar dat suckt :() behalve scsi, wat dus veels te duur is :r

En dus zou zo'n proggie wel makkelijk zijn op zich :)

Dusss als iemand er een url voor heeft dan ben ik u heel dankbaar _/-\o_
koop een DVD rom die lezen 40 tot 48x cdrom :) en ook nog is DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

mja dat had ik wat eerder moeten weten... de aopen is al in huis (8>

maar zoals'k al zei, met dat nero drivespeed mag dat niet zo'n punt zijn :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een vriend van mijn neef had ook een Aopen en de cd was ook geknapt.
De speler was toen zo ver heen dan de computer em niet eens meer herkende.
mijn zusje heeft ook zo'n Aopen en heeft een gebarsten CDtje.
dar zordt de speler dus alleen nog maar voor absoluut nodige zaken gebruikt zoals windows installen enzow.

wat ben ik bij met mijn Philips PCA246 24X :)

als je een nieuwe speler gaat halen haal dan een 52 van LG of LiteOn, die draaien niet zo hard als Aopens en zijn heeeeerlijk stil (voor een 52x dan).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb hetzelfde gehad met mijn aopen 52x, deze was net 1 maand buiten de garantie en de shop wou niet eens een beetje service tonen,

Het is overigens ook link on nadat je diablo ed hebt gespeeld in windows direct de cd te verwisselen "liftoff in 3, 2, 1, en dan vliegt er een cd door de kamer" :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 2 3 Laatste