[nohtml][quote]
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 21:45:Onderwijs is emancipatie
Dat hangt er maar helemaal vanaf wat je onderwijst, lijkt me. Verder deze opmerking zowel onjuist (het moet zijn: onderwijs KAN emanciprend werken mits men daarvoor openstaat) als irrelevant.
Daar kun je standaarden voor ontwikkelen
Zeker, maar ik wil weten wat JIJ voldoende taalbeheersing vindt. Dus ook deze opmerking is irrelevant.
e taal leren, fabriekswerk kan altijd nog
Wie zegt dat het over fabriekswerk gaat? Jouw vooroordelen over allochtonen? Daarnaast, vind je dan dat allochtonen door middel van hun taalles gedwongen moeten worden om verde stil te zitten of is ook deze omerking irrelevant?
Wat is dat toch een rare notie dat wij immigranten alleen dingen mogen opleggen die we alle nederlanders opleggen? Zij willen hier graag komen wonen, wij bepalen de voorwaarden, en toevallig wel in hun eigen belang.
Je begrijpt het totaal verkeerd. Als immigranten (btw, dus ook belgische?) die lessen moeten nemen en ze moeten dat samen met autochtonen doen, lijkt het me dat je er niet aan ontkomt om autochtonen ook dergelijke lessen te laten doen - Anders is er niemand om me samen te werken

Wij leven in een informatiemaatschappij, Het is belangrijk mensen met westerse ideen in contact te brengen. Wat ze daar verder mee doen is hun zaak.
Weer een opmerking met weinig relevantie... Je moet die mensen inderdaad wegwijs maken in de informatiemaatschappij, niet opzadelen met kennis die de gemiddelde nederlander niet eens heeft (want geloof mij, die weet weinig tot niets over onze geschiedenis en noemt GTST als je naar onze cultuur vraagt. Die kennis is op zich ook overbodig om goed nederlands staatsburger te zijn, zoals Jan Modaal bewijst. Waarom je allochtonen dan werkstukjes wil laten maken is mij dan ook niet duidelijk).
Het is wel belangrijk om ze met westerse ideeen in contact te brengen, maar geschiedenislesjes zijn dan toch echt niet de juiste manier...
Nou en
Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat crechebezoek de ontwikkeling van aggressief gedrag stimuleert. Daarom bijvoorbeeld. Er zijn ouders die ervan overtuigd zijn dat hun kinderen naar de creche sturen zeer slecht voor die kinderen is. Moet je die dan verplichten om dat wel te doen? Ook al kunnen die ouders hun standpunt (tenminste gedeeltelijk) bewijzen?
Elke basisschooljuf kan jou vertellen welke kinderen thuis wel of geen nederlands spreken. Stel de simpelweg de ouders verantwoordelijk voor taalachterstanden van kinderen.
Alleen allochtone ouders? En wat doe je met kinderen die de intelligentie niet hebben om de taal voldoende te leren? (Waarmee de vraag "wat is volgens jou voldoende" weer opduikt...). Bovendien, sancties? Uitkering inhouden? (met als gevolg dat het geld ergens vandaan zal moeten komen, en we weten allebei waarvandaan...
Van een kale kip kan je geen veren plukken. Of worden mensen voortaan verbannen als ze zich niet houden aan dit soort regeltjes? Is dan elke verhouding bij jou zoek?
Ik denk niet zo negatief als jij.
Ach, ik ben tenminste realistisch, om maar eens een even zinnige opmerking te maken als jij...
In denenmarken doen ze dit. Jij hebt nooit gepraat met leerlingen die de opleiding moesten verlaten omdat hun vader hun aan een 30 jaar oudere keuterboer had gekoppeld. Of meisjes die door hun broers worden gedwongen om met een willekeurig iemand te trouwen. Jij vind het ok dat er bruiden worden geimporteerd, wat niet meer is dan verkapte mensen handel.
Jij durft te schermen met mensenrechten. Wat een edele moraalridder ben je toch. Ik krijg er een laffe smaak van in mijn mond.
Ach, ik moet kotsen van mensen die mensenrechten alleen respecteren op het moment dat ze voor hen goed uitkomen. Maar dat terzijde...
Ik vind dat je mensen niet kunt verbieden om hun partner in het buitenland te zoeken. Het verbod is bovendien ineffectief... Want het werkelijke probleem is niet dat vaders of broers hun kinderen/zussen dwingen te trouwen met iemand uit het buitenland, maar dat er zo'n machtssituatie heerst in dergelijke gezinnen. Echter, die machtssituatie heerst er ook in het geval van zo'n verbod. In beide gevallen zullen de kinderen de (onmogelijke) keuze moeten maken tussen breken met de familie of zich conformeren aan de wensen van de familie. Zo'n verbod lost dus niets op, behalve dan dat het in een heleboel gevallen alleen maar in de weg zal staan. Vergis je niet in de hoeveelheid mensen die willen trouwen met een buitenlandse partner waarbij er niet van dit soort zaken meespelen.
Steekproefgewijze controle, wie gepakt wordt is nat. Asiezoekers uit somalie gaan overigens op grote schaal op vakantie in hun vaderland.
Dat land wordt dan ook als veilig beschouwd (en of dat terecht is kan ik niet beoordelen) waardoor ze in principe terug moeten - mensen die hier mogen blijven (en dus een vaste verblijfsvergunning hebben) zijn immers geen asielzoeker meer. Bovendien is deze maatregel zinloos en zal die alleen de dommen pakken. Slimme asielzoekers gaan wel naar "duitsland" (of desnoods kenia oid) op vakantie. Ik vraag me btw af waar je die controleurs wil laten controleren...
Links heeft jaren lopen kijken hoe de pan overkookt en nog steeds hebben ze niets te bieden, behalve goedkope kritiek, overgoten met een flinterdun laagje moraliteit. Heb je zelf ook nog ideen om bij te dragen of blijft het kritiek. Zo goedkoop.
Pardon? Jij komt hier met de slechtste ideeen die ik sinds het themaforum politiek gehoord heb en als ik je laat zien waarom dat slecht is, is het goedkope kritiek? Hoe hypocriet... iedereen moest toch alles kunnen zeggen?
Daarnaast, jij denkt dat de pan nu overkookt? Moet je eens afwachten wat er gebeurt op het moment dat de individuele vrijheden (van iedereen) zo sterk ingeperkt worden als jij wilt. De regering die zoiets uitvoert zit nog geen week. Je kan normen en waarden niet afdwingen, en hoe moeilijk dat ook voor je is, deze maatschappij heeft andere normen en waarden dan jij. Live with it.
Er zijn zeker maatregelen die genomen moeten worden, zoals een taalcursus in de avonduren die zo lang duurt dat zelfs de meest domme asielzoeker hem nog af kan ronden. De taaleisen die gesteld moeten worden moeten zo zijn dat ze zelfstandig kunnen leven in onze maatschappij, maar ze hoeven het Nederlands niet uitstekend te beheersen (dat is onrealistisch en gewoon een verkapte selectiemaatregel). Ook zal er iets gedaan moeten worden aan zwarte scholen (overigens, waarom zeg je daar niks over? Omdat daar iets aan doen de autochtonen niet zal bevallen?) en jeugdige criminelen. Straffen zullen consequenter en sneller opgelegd moeten worden, en de harde kern moet worden aangepakt met een consistent beleid en een programma om hen uit de criminaliteit te halen. Want weinig mensen zijn crimineel uit overtuiging, (kleine) criminaliteit is een bijverschijnsel van veel diepere problemen (zoals drugs en verzeild raken in "het milieu", met zowel oorzaken uit als gevolgen voor opleiding en kansen op de arbeidsmarkt van dien, wat tot een negatieve spiraal leidt.)
Overigens Bambo, moest je daar nou voor applaudiseren? Laten we hopen dat deze reply je van je dwaling kan genezen