Toon posts:

Surround met optische aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helloow,

ik heb overlangs een Sony STR-DE870QS gekocht, met een bijhorend boxensetje (SA-VE535H).
Vandaag heb ik een Soundblaster Audigy Platinum Ex gekocht, en nu zou ik graag genieten van surround geluid.
Bij die Soundblaster was een optisch kabeltje geleverd, maar als ik dat in de digital out van de kaart steek,
en dan aansluit op een optische ingang van mijn versterker, krijg ik helemaal geen geluid.
Ook via de Audigy drive lukt het niet, hier krijg ik gewoon links en rechts voor.
Nochtans, als ik een dvdspeler optisch aansluit, krijg ik mooi 5.1 geluid, zoals het hoort.
Ik heb ze voorlopig dan maar gewoon stereo aangesloten, maar zo is er ook nix aan.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Thx,
Paul

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Kijk eens bij de instellingen van creative of de digital output wel aanstaat. En heb je 'm wel op de uitgang gezet en niet op een of andere ingang?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MegaM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 19:48
Ik heb precies hetzelfde probleem

Ik gebruik één optische kabel van mijn Audigy drive naar de versterker, maar krijg alleen stereo geluid. Ik heb de Denon AVR-1802 (ondersteunt Dolby Digital en DTS), dus ik kan wel 5.1 geluid simuleren met ProLogic II of 5ch Stereo, maar dit is toch niet het zelfde als het zou moeten.

Please help me, and PollyWolly

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Is onmogelijk. Ik had hetzelfde. Je kan surround (in games) alleen analoog doen. Dus met 5 losse kabels.

Ik gebruik Optical voor muziek en Analoog voor games.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 02:51:
Helloow,

ik heb overlangs een Sony STR-DE870QS gekocht, met een bijhorend boxensetje (SA-VE535H).
Vandaag heb ik een Soundblaster Audigy Platinum Ex gekocht, en nu zou ik graag genieten van surround geluid.
Bij die Soundblaster was een optisch kabeltje geleverd, maar als ik dat in de digital out van de kaart steek,
en dan aansluit op een optische ingang van mijn versterker, krijg ik helemaal geen geluid.
Ook via de Audigy drive lukt het niet, hier krijg ik gewoon links en rechts voor.
Nochtans, als ik een dvdspeler optisch aansluit, krijg ik mooi 5.1 geluid, zoals het hoort.
Ik heb ze voorlopig dan maar gewoon stereo aangesloten, maar zo is er ook nix aan.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Thx,
Paul
Dan moet je bij AudioHQ bij Device-regeling, het tabblad sampling-frequentie kijken. En die dan even op 48 kHz zetten. AudioHQ zit in het configuratiescherm bij de weg.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een 5.1 signaal heb je alleen als je een 5.1 bron gebruikt (DVD / DIvX), anders gaat er geen AC3 uitkomen, da's wel erg logisch....

Geluidskaarten met Dolby Digital Encoding, zijn die er?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.