[Ervaringen] Athlon XP (Palo/T'bred) op een Abit KT7A

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 23:25:
1800+ is niet altijd een goede keuze, als je de 13 en hogere multi' s nodig hebt , moet je in de bruggen snijden...
ik weet het, maar ik wil eerst eens zorgen dat ie op 1533Mhz normaal loopt. En ik hoop dat de FSB nog zo hoog wil als nu (150), zodat ik toch nog wat kan klokken :)
Ik heb er ook geen 100+ euro voor over trouwens.

Als alles goed loopt, zou ik naar een vaste multi kunnn gaan zoeken met de brugjes. Dat wordt dan 15x ofzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

hmz,
AXDA 1800 DLT3C
AIUGA 0249

niet echt denderend he?

ga nu proberen, tot ziens (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend, TBred-A core met 1.50 VCore op 1800+ (1533Mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ja, daar was ik weer, als een zonnetje tot nu toe, met "B4" BIOS @1533 FSB 133
(3 geheugenbanken vol)
ga nu verder met testen...

update!

Hij draait nu lekker op 12.5x150(!)=1875MHz @1.725V
drive strength=3, normal
3x128MB@150MHz @3.6V
Mem timings = 4-way interleaving/ cas3 / delay=auto
GF4mx440 @310/470
AGP 2x (maakt geen bal uit tov 4X, wel veel stabieler! ook fastwrites moet uit)

alles lijkt goed alleen de sisoft cpu scores zijn vergeleken met de reference CPU's net een procentje ofzo lager. Geen coldboot shit ofzo, gewoon gáán! :)

ik kwam van een duron @975

3dmark2001se van 4500 naar 5600 (is dat goed voor deze combo? beetje moeilijk vergelijken...)

[ Voor 70% gewijzigd door Initial G op 04-04-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ik heb dus sinds kort hetgeen in mijn post hierboven te zien is. Het gaat nog steeds goed gelukkig, maar de performancewinst valt me toch iets tegen. OK de videoplank zal nu de limiterende factor zijn. Maar om nou te zeggen dat de spellen veel soepeler lopen...

Verder heb ik nog het probleem dat als ik in de BIOS niet een voorgekauwde XP (1800+/2000+) instelling kies, (hoeft niet eens hoger te zijn, dus OOK bij 11.5x133=1800+!) dat hij niet doorstart of soms rare tekentjes laat zien en dus een hogere Vcore nodig heeft.

Terwijl als ik de FSB vanuit windows verhoog met setFSB hij foutloos werkt tot en met 12.5x150=1875MHz (heb 155FSB ook ff gedraait, dat loopt wel vast) das raar niet :? , dus nu start ik hem maar op met een voorgekauwde instelling @133MHz fsb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
FF een vraagje tussendoor.
Ik draai dubbel MP2200+, heb de cpu's nu maandje en zat me af te vragen welke core deze hebben. Iig TB, maar welke versie A of B? Is er optisch verschil?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Cool2Rule schreef op 05 april 2003 @ 21:37:
FF een vraagje tussendoor.
Ik draai dubbel MP2200+, heb de cpu's nu maandje en zat me af te vragen welke core deze hebben. Iig TB, maar welke versie A of B? Is er optisch verschil?
???

a) Volstrekt off topic
b) Volstrekt onduidelijke vraag.

Hoe bedoel je, dit topic is "Ervaringen] Athlon XP (Palo/T'bred) op een Abit KT7A"

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Omdat ik me Radeon 9700pro voor RMA heb opgestuurd zit ik nu tijdelijk met een GF 2 MX400.

Je raad het al....
Direct3D weigert dienst te doen....

Conclusie AXP en oude grafische kaarten gaan niet samen op dit bordje. Helaas zit me Athlon 1400 in me pa's pc, dus dat wordt w88 op me "nieuwe" Radeon 9700 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 10 April 2003 @ 12:36:
Omdat ik me Radeon 9700pro voor RMA heb opgestuurd zit ik nu tijdelijk met een GF 2 MX400.

Je raad het al....
Direct3D weigert dienst te doen....

Conclusie AXP en oude grafische kaarten gaan niet samen op dit bordje. Helaas zit me Athlon 1400 in me pa's pc, dus dat wordt w88 op me "nieuwe" Radeon 9700 pro
TJeemig,
hoe kom je daar nu weer bij. Het is gewoon een driver probleem, je moet de oude drivers eerst de-installeren en misschien even DirectX opnieuw eroverheen zetten.

Enneh,
voor die GF2MX heb je driver versie 30.82 WHQL nodog.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Als dat zou werken zou de 30.82 driver een wonder driver zijn.
Want ik heb het probleem niet met een Athlon 1400.
En ik heb verschillende drivers geprobeerd zelfs ouder dan de 30.82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet echt in het VGA forum kijken anders.

Heb je wel getest met CPUburn en Prime95 om de VCore instelling te controleren?
Wat is de BiosVersie in het mobo ?

OS versie ? Microsoft Update al gedaan ?
NVidia file remover / Destroyer van Guru3D al gebruikt.

Hoe is de CPU+bios ingesteld, wat zegt de bios met het opstarten.?

Het kan dus echt niet dat de allernieuwste videokaarten het wel doen, en die van 2 jaar geleden niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
d'oh Ik heb alles al geprobeerd en alles was en is stabiel behalve Direct3D en dat is sinds die Geforce 2 MX erin zit en met een Athlon 1400 in het systeem of de AXP + de Geforce 2 MX in een systeem die het wel standaard ondersteund werkt alles wel.

OS Win XP. 30.82 driver werkte ook niet.

Xtinction en AVK hadden hetzelfde nadat ze een AXP erin hadden gezet.
Het ligt er dus duidelijk aan dat een Abit KT7a v1.0~1.2 het niet prettig vind om met een oude grafische kaart en een Athlon XP te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,
negeer die vragen dan maar als je dat beter bevalt. Jij hebt je mening toch al gevormd blijkbaar....

PS Overigens duidt ' instabiel ' echt op een FSB / VCore instelling die niet goed is. Plus de verkeerde Bios.. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 17:48
Update:

Helaas slecht nieuws, computer hangt regelmatig de laatste paar dagen.
Kreeg vanmorgen bij opstarten melding dat cmos een invalid checksum had.
Bios was gelijk gereset naar default values, doorstart naar Windows geen probleem. Ik denk ouderdom gezien het feit dat ik sinds de processor upgrade helemaal niets veranderd heb aan de computer

Na het terugzetten bios naar oude waarden wilde de computer helemaal niet opstarten (zwart beeld, geen andere activiteit: hd, bootscherm).
Na de cmos gereset te hebben werkte alles weer (default en oude waarden).

Zal het deze week nog aankijken en anders een nieuw moederbord...

Ik heb de ontwikkelingen op moederbord niet gevolgd de laatste tijd, hebben jullie tips voor een goed moederbord die in ieder geval aan de volgende eisen moet voldoen:
stabiel en snel
aansluitingen voor minimaal 4 harde schijven
goede on-board geluidskaart
moet goed werken met ATI Radeon 9700 (pro), die ik dan ook maar gelijk aanschaf })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
een Nforce 2 bordje,
Vooral die Abit NF7-S en de nieuwe EpoX 8RDA3+ schijnen zeer goed te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu vrijwel zeker van dat het DirectX probleem niet te verhelpen valt, het is net een ongeneeslijke ziekte, maar ik heb wel een mediceintje gevonden om het te verminderen,

Ga naar :

Control Panel>
Display>
Display properties>
Settings>
Advanced>
Troubleshooting>

En zet dan hardware accaleration op het vierde streepje,
(Disable all cursor and advanced drawing accalerations.)
hoger kan ook, maar dan krimpt de tijd die je hebt voordat
je een CTD krijgt ook weer in.
ga je lager, dan start je spel niet op omdat er te weinig 3d
ondersteunig is.

Nu kun je wat langer een spel spelen voordat je een CTD krijgt,
eerst kreeg ik al na 2 sec een CTD, nu ongeveer na 30 - 45 minuten.
(net genoeg voor een potje cs, quakeIII :P)

Het kan zijn dat je wat kleine errors in een spel kan krijgen, bijv dat
de cursor verdwijnt als je hem stil houd, dit krijg je als een cursor
grafisch bewerkt is door de game, voor de rest merk je ingame
niet al te erg veel van grafische minderheden (bijna gewoon niet)

Overigens heb ik dit wel bereikt met de Detonator 23.11 drivers.
Ik had het ook nog geprobeert met de nieuwste WHQL 45.23
en 43.45, maar hierbij werkte het niet.

Ik heb inmiddels m'n buik vol van het KT7a moederbord, en heb
een nieuwe MSI KT4V besteld, ik ga m'n KT7A nu gebruiken als
servertje. Ik moet wel toegeven dat het een stabiel bordje is,
ik heb er bar weinig vastnaaiers mee gehad, (af en toe CTD's maar
ag, dat plobleem is nu wel bekend).

Laatst had ik trouwens ook nog de Abit techsupport gemaild over
dit probleem, en ze wisten er helemaal niets van af. :? hoe gek is dat...
Er werd wel tegen me gezegt dat hij het probleem wel heel ernstig vond
en dat ie dringend ging kijken voor een oplossing.

Dus mischien nog een driver/biosupdate hiervoor. ik hoop het tenminste
van wel.

Ik wens iedereen nog veel succes met dit moederbord en het aantal tips
in deze topic.

- Filve Tantiss

*** UPDATE ***

Nou heb ik mijn processor (Ahtlon XP 1700+) wat beter gekoeld tot 38 idle
en 48 stressed, en anti-aliassing helemaal uitgezet, en nu krijg ik pas om
de 6 - 8 UUR een CTD. Dit heb ik getest met o.a EVE-Online en UT2003.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
Dat ik dit topic nu pas lees zeg ... tis ook wat ...

Ik wou eigenlijk een Duron 1600 kopen en ik dacht eerst ff hier zoeken of er meerdere mensen zijn die dat willen/wouden.

Ik zit er nu dus sterk over te denken om een XP2100+ te kopen ipv zo'n Duron 1600.

Ik heb nog een KT7A Rev 1.0 of 1.1 met een nVidia Ti4200 met 128MB ram ...

Dit moet dus goed kunnen draaien met een XP2100+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Theetjuh schreef op 14 oktober 2003 @ 15:50:
Dat ik dit topic nu pas lees zeg ... tis ook wat ...

Ik wou eigenlijk een Duron 1600 kopen en ik dacht eerst ff hier zoeken of er meerdere mensen zijn die dat willen/wouden.

Ik zit er nu dus sterk over te denken om een XP2100+ te kopen ipv zo'n Duron 1600.

Ik heb nog een KT7A Rev 1.0 of 1.1 met een nVidia Ti4200 met 128MB ram ...

Dit moet dus goed kunnen draaien met een XP2100+ ??
moet niet helaas, zou wel kunnen ;)

heb je het goed gelezen? Ik draai ook een XP @ 2100 op een v1.0, naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Initial G schreef op 14 October 2003 @ 17:26:
[...]

moet niet helaas, zou wel kunnen ;)

heb je het goed gelezen? Ik draai ook een XP @ 2100 op een v1.0, naar tevredenheid.
Nog steeds dus ? mooizo ... met watvoor settings ??
de snelheid ?? in MHz of kwa rating ?
frontside bus ??
multiplier ??
geheugen snelheid ??
welke bios versie ??
alles in de bios ingesteld of keihard op de proc zelf ?

/me Theetjuh is zeer blij dit te lezen :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Theetjuh op 14-10-2003 19:59 . Reden: bios versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Theetjuh, het hoeft dus niet goed te gaan. Sommige boordjes kunnen het nu eenmaal wel en sommige niet.
FSB hoger dan 133 mhz vind je mobo niet lief, tenminste dan veranderd hij alles mee. MP zou wel goed moeten gaan met nieuwste bios.

Ikzelf had het ook geprobeerd maar dan van Athlon 1400 naar Athlon XP2000+. Daarbij merkte ik niet veel verschil, omdat in ruwe mhz weinig verschil zat en FSB geen verschil.

Op een gegeven moment is gewoon de rek eruit met SD RAM en de oude KT133a chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Zoals ik al zei tegen hem dat dit kon (hij blijft eigenwijs) en vergeleken met een duron 1 gig scheelt het wel een stuk. Ik zal zeggen kom langs en we proberen het even :-) heb nog wel een 1900+ voor je om te testen.
Settings ? 133 mhz bus daarom alleen tot 2100+ :P
Mp is vast meestal zo niet dan kan je die instellen tot 12,5
Geheugen is 133 lijkt mij aangezien gelocked met fsb
bios versie zo nieuw mogelijk
bios instellen enige wat je kan gebeuren is dat hij met opstarten (aanzetten dus) het niet gelijk doet... dan moet je het nog een x proberen, maar dit gebeurt niet vaak aangezien jij je compu altijd aan hebt staan :) succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Sorry Barry :D

Idd ik heb hem altijd aanstaan ;)

Maar ik heb al een boxed XP2200+ besteld ... lukt het nou niet ... koop ik binnenkort gewoon een ander plankje met nieuw geheugen ...

En aangezien een 2100+ netzo duur was als een 2200+ heb ik die maar gekocht ... ik kan hem altijd lager draaien dan die 1,8GHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Dat is idd. ook wel te doen! Nou hopen dat het gaat werken! Ik had last dat bepaalde spellen het niet meer deden. Rare foutmeldingen e.d. toen snel een ander mobo gekocht + ddr geheugen.
Hoor nog van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Hij draait :D

Hij draait zelfs op 2GHz ipv op 1,8GHz (20x100) met een temperatuur van 42 graden met een standaard AMD cooler ;)

Ik kreeg hem op 133MHz maar niet aan de praat ... dus ik draai zo maar een poosje ... geheugen staat wel ingesteld op 133MHz.

Ik heb trouwens ook geen bruggen verbroken of verbonden ... jullie wel gedaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da,
vanaf de XP2100 is de multiplier vrij en staat standaard op 13x en hoger wat 20x oplevert, maar dan vertikt de CPU het op 133Mhz en wil alleen 100 Mhz. Maar als je de memclock op "HOST+PCI" staat dat wel op 133 Mhz.

Tests heb ik hier al zat gedaan, KT7A bordjes leveren vrijwel geen prestatie winst als je van 100 naar 133 Mgz FSB gaat, mits de MEMclock wel op 133 staat.

Verder, controleer dat de VCore bij 2Ghz wel op 1.65 staat, dat is de standaard VCore van de XP2400/2600+ en stel dat eventueel bij in de BIOS.
(Zodra de CPU richting de 60 graden gaat krijg je anders wat instabiliteit....)

Hier draait de boel wel stabiel maar wat warm op 2200 Mhz (multiplier 7,5 X instellen) met de VCore op 1.75 Volt. Meestal laat ik hem lekker koel draaien op 2000.

(bruggen? Nope, niets aan gedaan.) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik heb idd de vcore ook op 1,65 gezet ;) en draait nu lekker op 43 graden :D onder full load }:O

70 fps op 1280x960 in UT ... hhehe weer eens wat anders dan die 40 a 50 onder 1024 ;)

Maar ik moet zeggen ... je merkt weinig van de snelheid ... alleen de frames zijn wat hoger ... en die had ik nou net nodig bij games als C&C Generals en Homeworld 2 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Theetjuh op 16-10-2003 19:41 . Reden: graden waren in full load ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Theetjuh schreef op 16 October 2003 @ 19:34:
Ik heb idd de vcore ook op 1,65 gezet ;) en draait nu lekker op 43 graden :D onder full load }:O

70 fps op 1280x960 in UT ... hhehe weer eens wat anders dan die 40 a 50 onder 1024 ;)

Maar ik moet zeggen ... je merkt weinig van de snelheid ... alleen de frames zijn wat hoger ... en die had ik nou net nodig bij games als C&C Generals en Homeworld 2 :)
wat ook wel scheelde bij mij is dat je dankzij de extra power gewoon allerlei programma's super snel reagerend tegelijk kunt draaien, mits je genoeg ram hebt. Als ik nu achter een 500MHz machine zit bijvoorbeeld, dan erger ik me de pleuris aan trage beeldopbouw en niet snel genoeg reageren op muisklikjes enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een palomino 1800+ lopen op mijn abit KT7A. Ik wou het graag mededelen zodat jullie abit gebruikers je weer gelukkig gaan voelen!

Ik heb met sisoft getest maar hij loopt niet snel! drystone zit hij tussen een 1600+ en 1800+. De wetstone is wel goed (getest met sisoft). Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 15:06:
ik heb ook een palomino 1800+ lopen op mijn abit KT7A. Ik wou het graag mededelen zodat jullie abit gebruikers je weer gelukkig gaan voelen!

Ik heb met sisoft getest maar hij loopt niet snel! drystone zit hij tussen een 1600+ en 1800+. De wetstone is wel goed (getest met sisoft). Waar kan dit aan liggen?
Ik heb het ook dat die scores net wat lager liggen. Steeds net een paar procent onder de referentiewaarden. Maar goed daar maak ik me geen zorgen om. Het zullen wel een paar BIOS settings zijn.

Heeft iemand trouwens ook met succes een radeon 9#00 kaartje draaien op een KT7A met een XP? Geen stabiliteitsporblemen? Ik heb nu nl een MX440 erin en verwacht meer snelheid van een snelle videoplank dan van een DDR moederplank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik had geen problemen inc met een 9700pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
O en 9700pro + XP2000+ was ong 10000 3dmarks (2001)
Je merkte dan echt dat je geheugen slap was. Maar ja MX440 is natuurlijk wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo wat loopt dit topic al lang... Was op zoek naar info of het mogelijk was een XP in m'n oude trouwe Abit Kt7 te proppen. Plenty of info hier!
Echter, ik ben misschien een van de weinigen waarbij het een keer NIET gelukt is. De CPU die in in m'n Kt7-raid (niet A dus) wilde stoppen is een Xp1800+. De eerste poging om de proc er gewoon in te stoppen mislukte; hij wilde niet opstarten (niet eens in het bios), ook niet na een paar resets. Nav de info hier heb ik het volgende geprobeerd:

- Eerst met en toen zonder de L1-bruggen verbonden
- Eerst met vers gecleared CMOS en toen dat niet lukte:
- Multi op 11,5 gezet
- Voltage op 1,75
- i/o op 3,4
- Alles zo langzaam mogelijk ingesteld inc geheugen volgens Jonh Hoek
- Drive strength op 3

Toen heb ik het nog eens geprobeerd, maar dit had allemaal niet geholpen. Ik heb 10x op de resetknop geramd. en telkens gewacht, maar het bekende "PIEP" kwam maar niet. Ook met de insert knop erbij; hielp allemaal niets.

Het blijkt dus ook te kunnen dat je plankje ook echt de XP niet ondersteund... Balen! Ik heb nog een hele kleine hoop, en dat is om m'n bios te flashen met het nieuwste bios voor de KT7Av1.3. Heeft iemand ervaring met het flashen van zo'n Kt7a bios op een niet-Kt7a moederbord? Zo ja, dan hoor ik het graag. 'k zit nu namelijk nog opgesscheept met een Athlon 900 die geen hertzje hoger dan 1000 wil... Kut Abit die een maand na mijn versie de Kt7a uitbracht... Zucht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:36:
Zo wat loopt dit topic al lang... Was op zoek naar info of het mogelijk was een XP in m'n oude trouwe Abit Kt7 te proppen. Plenty of info hier!
Echter, ik ben misschien een van de weinigen waarbij het een keer NIET gelukt is. De CPU die in in m'n Kt7-raid (niet A dus) wilde stoppen is een Xp1800+. De eerste poging om de proc er gewoon in te stoppen mislukte; hij wilde niet opstarten (niet eens in het bios), ook niet na een paar resets. Nav de info hier heb ik het volgende geprobeerd:

- Eerst met en toen zonder de L1-bruggen verbonden
- Eerst met vers gecleared CMOS en toen dat niet lukte:
- Multi op 11,5 gezet
- Voltage op 1,75
- i/o op 3,4
- Alles zo langzaam mogelijk ingesteld inc geheugen volgens Jonh Hoek
- Drive strength op 3

Toen heb ik het nog eens geprobeerd, maar dit had allemaal niet geholpen. Ik heb 10x op de resetknop geramd. en telkens gewacht, maar het bekende "PIEP" kwam maar niet. Ook met de insert knop erbij; hielp allemaal niets.

Het blijkt dus ook te kunnen dat je plankje ook echt de XP niet ondersteund... Balen! Ik heb nog een hele kleine hoop, en dat is om m'n bios te flashen met het nieuwste bios voor de KT7Av1.3. Heeft iemand ervaring met het flashen van zo'n Kt7a bios op een niet-Kt7a moederbord? Zo ja, dan hoor ik het graag. 'k zit nu namelijk nog opgesscheept met een Athlon 900 die geen hertzje hoger dan 1000 wil... Kut Abit die een maand na mijn versie de Kt7a uitbracht... Zucht. :'(
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik heb zelf ook nog een Abit KT7-Raid en ik weet gewoon dat het niet mogelijk is daar een XP in te gooien. Een KT7a daarintegen zou het in theorie moeten kunnen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Een KT7a gebruikt de Via KT133a chipset en de KT7 de Via KT133. Kan ik me herrineren
De VIA KT133 chipset kan het gewoon zoiezo niet aan. :(
Ik weet de exacte verschillen niet meer (is al zo'n tijd gelee), maar er waren wel een paar significante volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op blz8, de 5e van onder zie je dat het bij een gast genaamd "John Hoek" wel gewoon lukte met z'n kt7 op 100Mhz. Je hebt dan gewoon een hogere multiplier nodig om dezelfde snelheden te halen. En volgens hem zou het bij kt7's net zo goed moeten kunnen als bij kt7a's.
Maar goed, ik heb me erbij neergelegd dat het bij mij niet gaat lukken. De Nforce2 plankjes zijn eigenlijk ook niet zo duur meer (66 euro voor een ultra versie bij Alternate in Ridderkerk), en met wat goedkoop ddr erbij zal m'n 1800 dan ook een stuk beter presteren dan in een bejaarde kt7.

Alleen jammer dat die upgrade van mij nu toch weer echt iets gaat kosten; ik had die 1800 van m'n broertje overgenomen voor 45 eurotjes, en hoopte daarmee de ideale upgrade qua performande/prijsverhouding te halen... Na ja, ik zal wel wat ouwe troep verkopen op marktplaats om de extra kosten te compenseren;) ;) O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die gast 'John Hoek' ..... datte is ikke . :)

Klopt dat de plankjes KT7 en KT7a EXACT gelijk zijn aan elkaar, met uitzondering van een kreupel gemaakte VIA KT133 chipset/clockgenerator op de KT7 en een KT133A chipset op de KT7A versie.

Alleen de versie 1,3 van de KT7-A is iets anders. Daar zit als het goed is een ander type clockgenerator op, waardoor je hiervoor een ander bios nodig hebt.

Probleem is dat de meeste KT7 plankjes problemen hebben met de hogere stroomopname van de snelle AthlonXP's en met booten.
Desondanks werkt bij mijn KT7 - V1.0 plankje perfect een AthlonXP 1800+; met gemodde L3 brug en OPEN gemaakte L1 bruggen (om deze op de fixed setting van L3 te locken) op 18x 100Mhz.... Ram draait asynchroon op 133mhz

Ik moest ook L1 open maken (van mijn standaard unlockte Tbred A) om het werkend te krijgen. Nu loopt hij als een trein bij mijn vader thuis.

Wat zeker kan helpen is A) zorgen voor een goede airflow over de voltageregelaars op je plankje. Beter is om daar koelvinnen op te plakken.
B) een stevige koeler op de northbridge! Die standaard koeler van Abit is regelrecht een drama.... er zit zelfs geen koelpasta onder de koelvin. Met name door die hoge rekensnelheden van die nieuwere AthlonXp's wordt ook je gehele systeem vele malen zwaarder belast, waardoor deze heel snel instabiel wordt!
C) een voeding van minimaal 300Watt A-merk of 350/400 Watt onbekend OEM type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

VinnieWeiss schreef op 28 december 2003 @ 18:22:
O en 9700pro + XP2000+ was ong 10000 3dmarks (2001)
Je merkte dan echt dat je geheugen slap was. Maar ja MX440 is natuurlijk wel erg traag.
Ik heb inmiddels een 9500non pro draaien! :) can you say 10,500 3dmarks01 en 3000 in 3dmark03? best aardig voor zo'n stokoud bord met sdram! Ik kan hem trouwens ook nog vet overklokken, dus de stroomtoelevering gaat ook prima, met 3.6V i/o --> 410/310 (std 275/270) met 3.5V krijg ik daarbij wel direct artifacts.

ik heb trouwens net als John Hoek al zei mijn voltage-regulatoren beplakt met een oude halve dikke pentium1 heatsink en mijn chipset met een hele :) ik denk dat dat wel flink scheelt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste