Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (KT133A)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 812 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een andere cpu wil aanschaffen ben ik op zoek naar een andere cpu? Maar mij is niet helemaal duidelijk waarom niet elke XP cpu op dit mobo zou werken met een kt133a chip.

Bij voorkeur wil ik een Thoroughbred (2200+) cpu hebben maar waarschijnlijk werkt deze cpu niet, de reden hiervoor is mij onbekend!
Er staat: Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only)
En ik heb geen Turbo2 maar 1!

En nu staat op de MSI site bij info over het mobo het volgende: Supports 600MHz~1.4GHz / Athlon™ XP 1800+
En bij Bios updates staat weer het volgende: Support AMD XP 2000+ (For K7T
Turbo, K7T Turbo Limited Editon, K7T Turbo2 only)
http://www.msi.com.tw/pro...00&MODEL=MS-6330%20Ver3.0

* Dan is de 2200+ niet mogelijk.
* Als de 2000+ mogelijk is zou de 2100+ ook moeten werken lijkt mij, die hebben exact de zelfde core!

Dus welke cpu werkt wel of niet op dit moederbord of kt133a chipset en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
met de standaard bios werk ie tot 1800+ en met de nieuwste bios tot 2000+
hoe weet ik dit dat lees ik uit je post :7

je hebt het antwoordt zelf gegeven. ;)
enneh... er staat dat alleen k7t turbo 2 tot 2200+ gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat is hiervoor de werkelijke reden, turbo2 heeft exact dezelfde chipset (kt133a).

En waarom zou de 2100+ niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelfde moederbord en een 1700xp erop zitten, het max wat het mobo ondersteund was een xp1800+ want het kon tot 1500 mhz gaan... zo had ik vernomen van de site van msi. wel dat er een bios update nodig is om het zaakje goed te laten lopen....
ik heb wel een probleempje met dit mobo +athlon xp, het zaakje wordt hardstikke warm, zelfs met goede cooler (spire whisperrock 2), en geen overclockbende.
ik ben zelf nog beetje aan het uitzoeken hoe dat nou precies komt, en ik overweeg om nieuw mobo te kopen....... keep that in mind als blijkt dat er toch een snellere cpu in het oude mobo kan.. dat zal hels hete temperaturen willen bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een gebruiker van waterkoeling, en wil dus ook een cpu aanschaffen die goed overclockbaar is mijn huidige duron wordt tussen de 27 en 33 graden op 100% load met koe!
Ik wil nu de cpu die ik maximaal op dit moederbord kan plaatsen, ik wil namelijk geen nieuw mobo aanschaffen.

Hier nog een tabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/naamlo2223os.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat voorn App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier was pas geleden nog een topic over... maar daaruit kam geloof ik geen duidelijk antwoord.

Ik heb zelf trouwens ook een K7T Turbo (1/classic), en hij draait hier zoet met een XP 1800+. Als ik deze wat overklok komt er wel netjes "AMD Athlon XP 1900+" te staan bij de bios... het lijkt dus wel alsof de bios de 1900+ ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Dat was deze zeker, en ik ben er nog niet helemaal uit.
Amd 1900+ op een msi K7T Turbo
Volgens mij is de 2000+ toch echt het uiterste want met bios 3.5 heb je maximaal een multiplier van 13 en fsb is 133 dus 1729Mhz en de 2100+ draait toch op 1730
Dus in theorie 1 Mhz teweing voor de 2100+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De multiplier zou ik bij een 2100+ niet kunnen verhogen naar 14 of meer, ook niet als ik hem heb geunlockt. Overklokken zou dan dus enkel met de fsb kunnen gebeuren.

Ik heb ook iets gehoord dat sommige snelle > XP 1900+ en sneller niet goed werken op dit moederbord en problemen konden geven in de stabiliteit. Dit door het voltage ofzo. Wie weet hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door Rendier2710 - Friday 02 August 2002 21:43
Het probleem bij de MSI K7t-Turbo is dat de spanningsregelaars het dan niet meer aan kunnen. Deze worden te warm. Je zult ook zien dat er bij de k7t-turbo-2 van die kleine koellichaampjes op de regelaars zitten. Op zich ondersteunt dit bord wel een 1900+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door Rendier2710 - Friday 02 August 2002 21:43
Het probleem bij de MSI K7t-Turbo is dat de spanningsregelaars het dan niet meer aan kunnen. Deze worden te warm. Je zult ook zien dat er bij de k7t-turbo-2 van die kleine koellichaampjes op de regelaars zitten. Op zich ondersteunt dit bord wel een 1900+.
Het zou dus wel mogelijk moeten zijn om de XP 2100 erop te plaatsen als de spanningsregelaars worden gekoeld.

Wat is nu het werkelijke verschil in de spanning van een 1800+ of 2100+ of 2200+ (TB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
makkie schreef op 03 augustus 2002 @ 15:10:
[...]

AMD Athlon 1800+-----------------------AMD Athlon XP 1900+/2000+ ("Palomino")
Bussnelheid (MHz): 133-----------------Bussnelheid (MHz): 133

Core-spanning (V): 1,75----------------Core-spanning (V): 1,75

I/O spanning (V): 3,3 --------------------I/O spanning (V): 3,3

Socket: Socket A ------------------------- Socket: Socket A
Hoezo heeft die spanningsregelaar dan problemen, de spanning die ze beide nodig hebben is toch gelijk.
Of ik moet het gewoon gaan proberen als niemand anders het al heeft gedaan.
De prijs wordt ook steeds aantrekkelijker Amd 2000+ nu al ¤153,-
( en zelfs de 2200+ loopt op 1,7v-core 3,3 v i/o bus 133Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Zijn er dan zo weining tweakers die een msi turbo hebben, ik dacht dat deze borden zo veel verkocht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn ook veel verkocht, als ik toen de revieuws las kwam dit moederbord ook als zeer goed uit de test. En hij bevalt mij ook uitstekend kwa stabiliteit.

Maar volgens die tabel die je daar plaatst is er geen enkel verschil tussen de cpu's, dus wat is dan het kritieke punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 14:39:

Maar volgens die tabel die je daar plaatst is er geen enkel verschil tussen de cpu's, dus wat is dan het kritieke punt!
Ja, dat wil ik dus ook heeeel graag weten zodat ik een 2000+ aan kan gaan schaffen.
Misschien is er helemaal geen probleem, maar verkopen ze liever hun Kt3(of hoe dat ding ook heten mag) i.p.v. hun oude serie mobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makkie schreef op 10 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Ja, dat wil ik dus ook heeeel graag weten zodat ik een 2000+ aan kan gaan schaffen.
Misschien is er helemaal geen probleem, maar verkopen ze liever hun Kt3(of hoe dat ding ook heten mag) i.p.v. hun oude serie mobo's
Juist, en als ik het weet koop ik direct die cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dan het verschil tussen de k7t turbo 1 en de 2
ik wil die namelijk kopen omdat die sdram neemt,of is dit geen goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is bij min in het geval uiterst stabiel, wat dat betreft een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 17:07:
wat is dan het verschil tussen de k7t turbo 1 en de 2
ik wil die namelijk kopen omdat die sdram neemt,of is dit geen goede keuze?
Het mobo van de turbo2 is 2 cm korter en heeft 1 pci slot minder 5 stuks i.p.v. 6.
Verder kun je zien dat er op de turbo2 heatsinkjes zitten en op de turbo niet.
Verder is de chipsets ook hetzelfde.
Dus als iemand anders nog wat weet , reageer _/-\o_ _/-\o_
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=24&MODEL=MS-6330
http://www.msi.com.tw/pro...php?UID=100&MODEL=MS-6330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:39
Dit is wel grappig! Volgens AMD kan er wel een 1900+ op!
http://www.amd.com/us-en/...5E4378%7C109_1_XP,00.html
Ik heb dus ooit gelezen dat de temperatuur van de spanningsregelaars te hoog worden bij 1900+ en meer en dat er daarom op de K7T Turbo 2 heatsinks zijn aangebracht. Beide borden gebruiken echter hetzelfde BIOS waardoor het lijkt alsof dit bord standaard een 2200+ aan kan, maar het probleem zit bij de spanningsregelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rendier2710 schreef op 10 augustus 2002 @ 20:37:
Dit is wel grappig! Volgens AMD kan er wel een 1900+ op!
http://www.amd.com/us-en/...5E4378%7C109_1_XP,00.html
Ik heb dus ooit gelezen dat de temperatuur van de spanningsregelaars te hoog worden bij 1900+ en meer en dat er daarom op de K7T Turbo 2 heatsinks zijn aangebracht. Beide borden gebruiken echter hetzelfde BIOS waardoor het lijkt alsof dit bord standaard een 2200+ aan kan, maar het probleem zit bij de spanningsregelaars.
Als AMD zegt dat het kan dan zal het ook zeker moeten werken neem ik aan. MSI zal wel bang kunnen wezen dat de spanningsregelaars door kunnen branden, en dan moeten zij weer garantie leveren.
Als ik het dus goed begrijp kan er op de Turbo 1 net zo goed een Thorougbred als de Turbo 2, als je de spanningsregelaars maar gaat koelen. Koelblokjes daarvoor zijn wel verkrijgbaar bij Conrad ofzo, en ik heb in mijn kast ook voldoende airflow om mijn kastemperatuur net zo koud te krijgen dan de omgevingstemperatuur.

MSI is mischien dus gewoon bang dat de spanningsregelaars doorbranden, en dat daar problemen mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft het er mee te maken dat het hoogst officieel instelbare 12,5x133-1662,5 Mhz is, de klok van een XP2000+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 00:00:
Misschien heeft het er mee te maken dat het hoogst officieel instelbare 12,5x133-1662,5 Mhz is, de klok van een XP2000+ ?
Die van mij kan tot 13 dus 13 x 133 =1729MHz en de 2100+ loopt op 1730MHz (maar dat heb ik gelukkig l een aantal keer in het topic voorgerekent , maar niemand ziet het geloof ik) 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een XP heeft geen 13x multiplier. Dat wordt dus gewoon een 12,5x wat er wordt gebruikt. Durons en TBirds doen 13x als je 12,5 instelt.

Van nieuwe Durons (Morgans) weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Het voltage van de proc mag dan gelijk zijn maar volgens mij heeft de 2100+ meer amperes nodig dan de 1800+. Vandaar dat je voor een snellere cpu ook een betere koeling nodig hebt.
Of je het red met een paar koellichaampjes op de spannings regelaars weet ik niet, misschien zijn die van de turbo2 wel van een ander type.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 11:13:
Een XP heeft geen 13x multiplier. Dat wordt dus gewoon een 12,5x wat er wordt gebruikt. Durons en TBirds doen 13x als je 12,5 instelt.

Van nieuwe Durons (Morgans) weet ik het niet.
Weet je dat 100% zeker dat als je FSB 13 neemt dat die xp het dan niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik had dit probleem ook (xp1800 op turbo1?), en op het oude forum heb ik toen antwoorden gevonden.
Daarin stond dat het ook lag aan de spanningregelaars, condenstatoren of weerstanden ofzo op het moederbord.
Bij de Turbo 2 was er meer cooling/condensatoren .... om de cpu aan te kunnen of stabiel te houden. Een turbo1 kan maar 1800+ aan en ik zou dat ook respecteren, want als je hoger gaat is dat niet zo gezond voor je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makkie schreef op 11 augustus 2002 @ 11:25:
[...]
Weet je dat 100% zeker dat als je FSB 13 neemt dat die xp het dan niet gaat doen.
FSB? Multiplier.. ;)
Yep, de multiplier wordt dan gewoon 12,5 x. Hij doet het wel dus. Mits unlocked.

Wat er gebeurt als die CPU om FSB 166 vraagt, met de bijbehorende multiplier weet ik niet. Waarschijnlijk gewoon naks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Dan ga ik maar voor de 1900+ , bedankt allemaal voor de reakties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet waar er nog geunlockte XP cpu's te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 22:43
Bij Eynstein kan je voor €15.43 extra je cpu laten unlocken. Volgens mij behoud je ook je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga wel ffkes testen,

ik heb 2 msi k7t turbo's liggen, en ik ga wel ff kijkeh tot hoe ver dat mobo wil gaan,

ik neem hem wel mee naar me werk (MyCom) kijk ik hoeveel er op kan,

dat post ik hier wel ffkes.

Wees niet ongeduldig ik post het echt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
En dan kan jij natuurlijk ook uitleggen waarom er een andere spanningsregelaar opzit en condensatoren voor de 2000+ te laten draaien op de turbo2 mobo terwijl de 1800+ op dezelfde spanning loopt als de 2000+ , en die 1800+ kan wel op de turbo "1".
Dat is natuurlijk helemaal uit de kunst _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 19:59:
ik heb zelfde moederbord en een 1700xp erop zitten, het max wat het mobo ondersteund was een xp1800+ want het kon tot 1500 mhz gaan... zo had ik vernomen van de site van msi. wel dat er een bios update nodig is om het zaakje goed te laten lopen....
ik heb wel een probleempje met dit mobo +athlon xp, het zaakje wordt hardstikke warm, zelfs met goede cooler (spire whisperrock 2), en geen overclockbende.
ik ben zelf nog beetje aan het uitzoeken hoe dat nou precies komt, en ik overweeg om nieuw mobo te kopen....... keep that in mind als blijkt dat er toch een snellere cpu in het oude mobo kan.. dat zal hels hete temperaturen willen bereiken..
K heb een MSI KT3 ULTRA ARU met een athlon xp 1700+
de boel wordt niet warmer dan 38 graden idle met een kamertemperatuur van 24 graden. Deze combo wordt dan wel gekoeld met een Dragon Orb 3 7000 rpm cooler.
De chipset wordt ook nog redelijk heet nl 34 graden.
K hoop dat je er wat aan hebt

edit:
En neen ik heb er geen oordopjes bij gekregen.
Die cooler maak _heel_ veel lawaai maar ik heb dan zolang mn pc draait winamp draaien, dat maakt t dragelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Exile voor 155 Euro de XP 2000+ besteld en heb nog steeds het K7T turbo-r moederbord. Ik ga dus gewoon uitproberen of deze cpu stabiel wil draaien op mijn systeem.

Vanmiddag ben ik bij exile geweest en de cpu was niet op voorraad (de 1900+ wel voor 145,-), als het goed is heb ik hem vrijdag thuis en ga ik hem dus testen. Ik hoop maar dat het werkt, en dan laat ik het natuurlijk horen.

Ik denk dat mijn systeem goed gekoeld wordt en mijn voeding is ook alijd zeer stabiel dus denk ik zelf dat het wel goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:33:
Ik heb bij Exile voor 155 Euro de XP 2000+ besteld en heb nog steeds het K7T turbo-r moederbord. Ik ga dus gewoon uitproberen of deze cpu stabiel wil draaien op mijn systeem.

Vanmiddag ben ik bij exile geweest en de cpu was niet op voorraad (de 1900+ wel voor 145,-), als het goed is heb ik hem vrijdag thuis en ga ik hem dus testen. Ik hoop maar dat het werkt, en dan laat ik het natuurlijk horen.

Ik denk dat mijn systeem goed gekoeld wordt en mijn voeding is ook alijd zeer stabiel dus denk ik zelf dat het wel goed gaat werken.
En, werkt het een beetje of heb je hem nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb hem nog niet binnen. Exile had mij belooft dat ze hem woensdag binnen zouden krijgen. Toen was hij er niet dus zouden ze hem naar mij opsturen omdat hij dan de volgende dag binnen zou komen. Dan zou ik hem gister dus gehad hebben. Maar gister zat hij er niet bij dus mischien Maandag.

Mijn nieuwe GF4 Ti4200 van Point of Vieuw ligt al wel op het postkantoor om bezorgt te worden, een vriend van mij die postbode is zag hem er vanmorgen om 7 uur al liggen. Alleen geen rembours op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot nu toe positief bericht over mijn XP2000+ cpu op mijn moederbord.

Hij werkt namelijk, en hij is tot nu toe onder 100% full-load nog steeds 100% stabiel, someteen nog even gamen en dan hoop ik dat hij stabiel blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/temperatuur002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/xp2000.jpg

Hij werkt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een msi k7t turbo 2 met een 1900 + oude bios , werkt perfect.nu dat ik deze topic las een bios update draaien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, officieel zou de 1900+ ook niet werken maar dat doet hij ook gewoon, net als de xp2000+! Dat is geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 17:06:
Ja, officieel zou de 1900+ ook niet werken maar dat doet hij ook gewoon, net als de xp2000+! Dat is geluk hebben.
Maak nou niet de fout door de turbo turbo-r en de turbo1 en de turbo2 door elkaar te halen.
De MSI namen zijn toch - k7t turbo - K7t turbo-special edition en de k7t turbo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en van die moederborden heb je een versie met of zonder raid, ik heb dus het mobo met raid. Daar staat die -R voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de k7t turbo limited edition en een 1800 xp die ik tot maximaal 1900 kan overklokken

Verwijderd

bij mij draait de XP 1800+ ook goed en stabiel. ff me bios gereset en de 100mhz jumber eraf gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik heb een 2100+ op een k7t turbo, en t werkt ;)
alleen word me cpu vet warm, ik moet nog ff uitvogelen waar t vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2000+ wordt ook erg warm, wel 40 graden. En ik heb hem watergekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
VO-Zephyr schreef op 23 augustus 2002 @ 02:43:
ik heb een 2100+ op een k7t turbo, en t werkt ;)
alleen word me cpu vet warm, ik moet nog ff uitvogelen waar t vandaan komt
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan, ik wil namelijk een andere cpu kopen en gelijk het maximale eruithalen, daarom had ik het vorige topic gestart.
Nu zie ik al gelijk waterkoeling tevoorschijn komen , maar dat was niet echt de bedoeling van het topic. Als ik dat ook wilde uitgeven dan kan ik netzogoed gelijk het nieuwste mobo van MSI ofzo kopen.
Dus .... ik wilde alleen weten wat het hoogst haalbare is met een beetje goede luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 22:40:
Nou ik ga wel ffkes testen,

ik heb 2 msi k7t turbo's liggen, en ik ga wel ff kijkeh tot hoe ver dat mobo wil gaan,

ik neem hem wel mee naar me werk (MyCom) kijk ik hoeveel er op kan,

dat post ik hier wel ffkes.

Wees niet ongeduldig ik post het echt!!
En ben je al wat wijzer geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Laatst online: 17-08 22:16
Ik zal je daar wat meer duidelijkheid over geven wat je er nu op kan zetten, want ik ben daar ook al eens mee bezig geweest maar dan met zijn oudere broertje de "pro 2a" in dit topic

Er kan dus max. een 1800+ op. Soms zelfs maar een 1700+ mits je wel een van de laatste biosupdate hebt.

Hoger kan niet omdat o.a. de voltregulator op je mobo niet meer kan geven.
Dus dat betekend ook, dat als je de 1800+ er in krijgt, je waarschijnlijk niet kan overklokken. Gewoon omdat je mobo dat niet trekt.
Dus koop een 1700+ als je zeker wilt zijn. En een 1800+ als je een gokje wilt wagen (al schijnt dat gokje wel mee tevallen, ze doen het meestal wel)

edit: Na het lezen van alle post's, kan je ik je dus wel zeggen dat degene die er 2000+ xp's opgezet hebben daar niet lang plezier van gaan hebben, want daar zijn die voltregulators niet op gebouwd. Dus die gaan vroeg of laat kapoo....
MSI zegt dat niet voor niks, stelletje tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
de-don schreef op 23 augustus 2002 @ 15:54:
Ik zal je daar wat meer duidelijkheid over geven wat je er nu op kan zetten, want ik ben daar ook al eens mee bezig geweest maar dan met zijn oudere broertje de "pro 2a" in dit topic

Er kan dus max. een 1800+ op. Soms zelfs maar een 1700+ mits je wel een van de laatste biosupdate hebt.

Hoger kan niet omdat o.a. de voltregulator op je mobo niet meer kan geven.
Dus dat betekend ook, dat als je de 1800+ er in krijgt, je waarschijnlijk niet kan overklokken. Gewoon omdat je mobo dat niet trekt.
Dus koop een 1700+ als je zeker wilt zijn. En een 1800+ als je een gokje wilt wagen (al schijnt dat gokje wel mee tevallen, ze doen het meestal wel)

edit: Na het lezen van alle post's, kan je ik je dus wel zeggen dat degene die er 2000+ xp's opgezet hebben daar niet lang plezier van gaan hebben, want daar zijn die voltregulators niet op gebouwd. Dus die gaan vroeg of laat kapoo....
MSI zegt dat niet voor niks, stelletje tweakers ;)
bla bla, er kan dus ook een 1900 en een 2000 en een 2100 op
alle 3 gehad :) en t werkt ook
word alleen vet heet, als je dat leuk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 12:59:
Mijn 2000+ wordt ook erg warm, wel 40 graden. En ik heb hem watergekoeld.
Inderdaad dat is wel ERUG warm!!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me 1800 overgeklokt naar 2000 en doet het perfect. TEmp rond de 40 graden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niemand gehoord over een kapot MSI moederbord omdat er een te snelle cpu op het moederbord zat. Dus het zal wel meevallen met de uitval.

MSI geeft volgens mij ook 3 jaar garantie op zijn moederborden, dus mocht de cpu doorbranden dan kun je mischien wel een nieuw mobo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...............vanmiddag is mijn XP2000+ binnengekomen, maar helaas hij werkt niet op mijn K7T Turbo (1, non-raid)... :(
Op moederbord van me vriendin werkt ie perfect, alleen kan haar duron 1000 (morgan) niet booten op mijn kt7 turbo, zeer vaag en %$))@)^@% irritant.
Dus ik zit met mijn turbo opgescheept :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 01:06:
Hmm...............vanmiddag is mijn XP2000+ binnengekomen, maar helaas hij werkt niet op mijn K7T Turbo (1, non-raid)... :(
Op moederbord van me vriendin werkt ie perfect, alleen kan haar duron 1000 (morgan) niet booten op mijn kt7 turbo, zeer vaag en %$))@)^@% irritant.
Dus ik zit met mijn turbo opgescheept :(
Kun je misschien niet met wat potloodstreepjes hem als bijvoorbeeld 1800+ aan laten geven en het standaard voltage flink wat omlaag gooien? Als je een 2000+ onderklokt naar 1800+ kan het voltage flink omlaag zodat je mobo het toch makkelijk aan zou moeten kunnen. Bovendien omzeil je dan ook een eventuele beveiliging van MSI in de bios omdat ze geen garantiegevalletjes willen hebben van mensen die er toch een 2000+ in hebben geprikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn k7t is toch al brak.....ik ga volgende week contact opnemen met MSI.
Ik heb al problemen om een Duron 1ghz aan de praat te krijgen, dit lukt soms, als ik 4 uur heb gewacht. Hetzelfde geldt voor de XP als ik hem op 100mhz FSB zet...Hij start 1x op...daarna niet meer, eerst weer 4 uur wachten....dus mboard is kaduk ofzo...(dit had ik al voordat ik mijn xp2k erin gooide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaf hij eigenlijk als processor aan toen je die XP op een FSB van 100Mhz zette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MSI geeft 3 jaar on-site garantie op de moederborden, als je hem dus kapot hebt kun je gewoon bij MSI een nieuwe moederbord claimen.

Het is ook mogelijk dat de 1800+ cpu niet goed werkt in je systeem omdat je voeding het niet goed aan kan, maak eens een screenshot van MSI PcAlert en post hem hier. Dan kun je zien of je voeding een beetje stabiel is. Ik zelf heb wel een uiterst stabiele voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, dit topic is precies waar ik naar zocht!

ik heb nu een 1800+ draaien (al eens overgeclocked naar 1900+) en ik wou misschien nog wel een 2000+ halen (zodat mijn broertje mijne krijgt)

dus het is mogelijk?!

ps. ik heb zeeeer goede koeling in mijn pc, dus dat is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat versta jij onder zeer goede koeling, luchtkoeling is nooit echt perfect!!!

Ik draai nu 2000+ 1,67@1,8 ghz = >2200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

gisteren een axp1800+ erop geplaatst met bios 3.2 no problemo. in begin paar keer eerst powerstekker uit kast halen voor opstarten maar nu doet ie het goed.
standaard koeler Spire Whisperrock II deed het klote (idle 60c), nu Globalwin FOP32-1 en idle 50c. Ben tevreden.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, als je geld teveel hebt ga je gang. Denk dat je tussen een 1800+ en een 2100+ niet veel merkt, (met hetzelfde mobo etc.) behalve in de knip dan.

149 euro in de pricewatch AUUWW 8)7

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Jaja, dus ff samen gevat je kan er een xp 2000+ op doen maar die doen het niet altijd of je moet de spanningsregelaar koelen. En waar zit die spanningsregelaar dan als je die moet koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn spanningsregelaars niet gekoeld, wel heb ik een Vcore van 3,45 V ipv 3,3 v en voldoende airflow in mijn kast. Dit alles geeft geen enkel probleem met mijn XP2000@2200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 15:58:
Ik heb mijn spanningsregelaars niet gekoeld, wel heb ik een Vcore van 3,45 V ipv 3,3 v en voldoende airflow in mijn kast. Dit alles geeft geen enkel probleem met mijn XP2000@2200+
En dat alles zit op een msi k7t turbo zonder raid of met raid en dan de special edition of de gewone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K7T Turbo-r (raid) de gewone versie (3.0) met bios 3.5

Het eerste kt133a mobo wat op de markt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
Oh, maakt het ook nog uit of het een gewone of een T-bred is? Die xp proccesor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-bred werkt officieel helemaal niet. Maar alles valt te proberen door een Tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal morgen nog maar eens kijken of die eens wil booten...
op 100mhz fsb gaf die iets van 1250 ofzo aan...en als ik de fsb naar iets van 105 mhz opschroefde zei die een Athlon XP 1500+....

Waar zitten idd die spanningsregelaar die je moet koelen?
Verder is koeling geen probleem -> waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:58:

Waar zitten idd die spanningsregelaar die je moet koelen?
Verder is koeling geen probleem -> waterkoeling :)
Kijk es in mijn topique
begint dezelfde kant op te gaan als dit topic, maar boeie :D

denk dat ik het maar gewoon moet proberen want het ziet er niet naar uit dat iemand het bij mijn geval weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic loopt al wat langer, dus hier kun je ook rustig verder discuseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat het hier ook nog maar even weten. Bij mij werkt er sinds vandaag ook een 2000+ in een K7T Turbo. Zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
Oh trouwens nu zit er op mijn k7t trubo Limited een athlon 900@1000 en die word wel 49 graad. Ook watergekoeld. Kun je nagaan hoe rot de proccesor is. Wnat nee tis nie de koeling maar 2 van die plekkertjes, die zwarte dingen op de hoeken zijn er n beetje afgevallen dus zit t koelblok er fout op. Hij is ook ooit schoongemaakt met heel erg bijtend verfspul. Tis n wonder dat ie het nog doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus niet de enige met een goed werkende XP2000+ het is dus goed mogelijk op dit moederbord. Ik heb zelf ook nog geen enkel probleem gehad.

Ik wil heb nog wel unlocken maar daar heb ik een keer hulp bij nodig denk ik en het juiste materiaal. Dan wil ik heb verder dan 2200+ gaan overclocken.

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T TURBO met een Athlon 1333, 2x256 mb SDRAM (133) van dane Elec, een CL GF2 PRO, CL SB live 5.1, 3c905B. alles in een Aopen H600 kast + 1 extra 80mm Sunon (intake) en een TT Volcano7+(beetje artic silverIII). Als het systeem een tijdje draait doet ie het prima.. maar vooral bij een koude start boot ie netjes door win xp en kan dan bv explorer starten en dan freezed het beeld. na een keer of 3 heb ik er geen last meer van... maar het blijft vaag. Is dit nu het begin van het einde van m'n MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joh, is dit niet meer iets voor een nieuw topic :?
geen flauw idee wat het kan zijn trouwes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al weer snel achter.... M'n CL SB live eruit.. probleem opgelost... Vaag Ik gebruikte toch echt de laaste VIA chipset drivers.
[off topic]Wie heeft er nog intresse voor 2x Creative Labs SB liver 5.1[/off topic] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dubbele post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De SBlive blijft inderdaad problemen geven, die zijn niet 123 met software op te lossen. Ik heb de Audigy en die heeft geen enkel probleem bij mij.

Ook de nieuwste VIA drivers helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja heel vreemd idd.. hij draait nu als een tierelier.. Ik draai m'n Amd Athlon 1333 nu zelfs stabiel op 1450 mHz 46graden(medium fanspeed) En ga voor dit MB denk ik geen 1800 XP meer kopen tenzij er mogelijkheden komen om er een 2400+ T.B op te zetten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Gewoon ff een meldinkje:

Heb vd week m'n trouwe duron 800 van m'n K7T Turbo afgehaald en omgeruild voor een XP 1800. Werkt prima :)

Verwijderd

hallo ja weer iemand met eem k7t turbo ,alleen ander pro
ik heb een amd 1333 maar ik krijg mijn mobo niet op 133 mhz (je weet wel het jumpy op je mobo verwijderen).

en start aaaaarrrhhh mijn bios niet op ,iemand een idee. :(

ps inmijn bios kan de multi tot 15????????????
8)7

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

/laat maar/

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

heeft iemand een foto van die spannings regelaars, aders moet ik weer mijn kast openbreken en dat gaat niet zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn de 8 zwarte blokjes om de socket heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/MVC-012F.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan., dus als ik daar koelblokjes op maak kan er dus een 2000+ op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zonder koelblokjes bij mij ook wel. Maar mischien inderdaad wel verstandig om ze er op te plakken voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freezy heb je nou 2000+ draaien of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 2000+ dat kun je toch lezen in mijn sig.

En dan ook nog op 2200+ de 2100+ zou dus ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Tele schreef op 20 september 2002 @ 20:28:
Gewoon ff een meldinkje:

Heb vd week m'n trouwe duron 800 van m'n K7T Turbo afgehaald en omgeruild voor een XP 1800. Werkt prima :)
Yep, ik vandaag ook gedaan, al was het een Duron 750 MHz die vervangen werd.
Allles draait prima op die 1800+, al word de proc. wel wat warm (54 graden idle) maar de boel draait stabiel, dus die temp. neem ik voor lief :)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
makkie schreef op 11 augustus 2002 @ 11:10:
[...]

Die van mij kan tot 13 dus 13 x 133 =1729MHz en de 2100+ loopt op 1730MHz (maar dat heb ik gelukkig l een aantal keer in het topic voorgerekent , maar niemand ziet het geloof ik) 8)7 :?
Mwah, moet je wel goed rekenen 8)7 . Die 133mhz FSB is alleen makkelijk voor het weergeven, eigenlijk is het 133,333333333333(enz), dus 133 1/3. Als je dat vermenigvuldigt met 13 (multiplier) kom je op 1733 1/3 mhz.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:47:
Ik laat het hier ook nog maar even weten. Bij mij werkt er sinds vandaag ook een 2000+ in een K7T Turbo. Zonder enig probleem.
Heb je de K7t turbo versie 3.0 met de nieuwste bios, en luchtkoeling?
En mag ik vandaag vragen of hij nog steeds stabiel is en wat is de temperatuur als hij een paar uur 100% aan staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
weststar schreef op 23 september 2002 @ 21:02:
[...]

Yep, ik vandaag ook gedaan, al was het een Duron 750 MHz die vervangen werd.
Allles draait prima op die 1800+, al word de proc. wel wat warm (54 graden idle) maar de boel draait stabiel, dus die temp. neem ik voor lief :)
ik heb het voltage btw op het laagst mogelijke gezet in het bios, 1.55v. Deze MSI bordjes geven dan meestal rond de 1.62v. Draait uren stabiel prime95 :)

Koeling is Arctic Cooling SuperSilent Pro, 42 graden idle en 56 stressed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is de XP2000@2200 = 1,8 ghz nog steeds 100% stabiel. En ook voelen de condensatoren en de chips om de socket heen niet heet aan.
Op mijn moederbord draait alles dus goed zonder probleem, wel heb ik natuurlijk mijn gehele systeem goed gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de xp 1500 op een msi kt7 turbo van de week stuk gegaan naar bijna een jaar goed te hebben gedraaid zonder over klokken trouwens.
Denk dat de proc te warm is geweest op de een of andere mannier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik heb sinds vandaag een XP2000+ op m'n MSI K7T-turbo lopen, en het loopt goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik tokkel nu met mijn Xp1700+@2100+ nu dit bericht in met een K7T turbo raid. Wat een bull shit om alles letterlijk te nemen, de fabrikant houdt echt wel een marge aan, je kan toch ook met andere hardware wat buiten de specificatie gaan. Zet gewoon ff wat heatsinkjes op je FET's en doorvlammen met die bak. Denk dat het belangrijk is om een goede voeding er aan te koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, goede voeding is erg belangrijk. Mijn voeding is dan ook uiterst stabiel en de voltages wijken zeer weinig af van de juiste. Ik heb geen heatsinkjes op de FET's gedaan en denk ook niet dat het nodig is bij mij, ze worden wel warm maar zeker niet heet en ik heb voldoende airflow in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik kon het toch niet laten heb net even de fsb op 139 gezet en hij start nu op als 2100+ bij een fsb van 145 zag hij hem als 2200+ maar toen wilde xp niet doorstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Voor de liefhebbers..

Ik heb er nu tijdelijk een XP2200+ in hangen met bios 3.50.
Geen enkel probleem.
Aantal malen 3dmark gedraaid.
Tijdje MOHAA en Battlefield 1942 gespeeld. So far so good.
Temps zijn ook in orde, onder de 50 graden met standaard CM tot en met 2400.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1 2 Laatste