Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (KT133A)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de xp 1500 op een msi kt7 turbo van de week stuk gegaan naar bijna een jaar goed te hebben gedraaid zonder over klokken trouwens.
Denk dat de proc te warm is geweest op de een of andere mannier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Ik heb sinds vandaag een XP2000+ op m'n MSI K7T-turbo lopen, en het loopt goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, ik tokkel nu met mijn Xp1700+@2100+ nu dit bericht in met een K7T turbo raid. Wat een bull shit om alles letterlijk te nemen, de fabrikant houdt echt wel een marge aan, je kan toch ook met andere hardware wat buiten de specificatie gaan. Zet gewoon ff wat heatsinkjes op je FET's en doorvlammen met die bak. Denk dat het belangrijk is om een goede voeding er aan te koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, goede voeding is erg belangrijk. Mijn voeding is dan ook uiterst stabiel en de voltages wijken zeer weinig af van de juiste. Ik heb geen heatsinkjes op de FET's gedaan en denk ook niet dat het nodig is bij mij, ze worden wel warm maar zeker niet heet en ik heb voldoende airflow in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik kon het toch niet laten heb net even de fsb op 139 gezet en hij start nu op als 2100+ bij een fsb van 145 zag hij hem als 2200+ maar toen wilde xp niet doorstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Voor de liefhebbers..

Ik heb er nu tijdelijk een XP2200+ in hangen met bios 3.50.
Geen enkel probleem.
Aantal malen 3dmark gedraaid.
Tijdje MOHAA en Battlefield 1942 gespeeld. So far so good.
Temps zijn ook in orde, onder de 50 graden met standaard CM tot en met 2400.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie je, het werkt gewoon.

Heb je hem op 2400+ gezet dmv hogere FSB of heb je hem geulocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's goed nieuws! Jammer dat de XP2400+ nog steeds zo moeilijk te krijgen is, anders had ik 'm ondertussen al gekocht...

hoe wordt jouw processor trouwes herkent door de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Nee was een exemplaar om even te testen.
Heb er verder niets mee gedaan.

Werd gewoon standaard herkent als 2200+
Nu weer m'n oude 1200 erin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch bedankt voor de info in elk geval
nu heb ik er wel redelijk vertrouwen in dat die 2400+ moet werken.
het maakt tenslotte nauwelijks uit qua wattage omdat het een rev. B is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Alleen jammer dat die 2400 voorlopig niet leverbaar zal zijn, of in ieder geval heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Rendier2710 schreef op 10 augustus 2002 @ 20:37:
Dit is wel grappig! Volgens AMD kan er wel een 1900+ op!
http://www.amd.com/us-en/...5E4378%7C109_1_XP,00.html
Ik heb dus ooit gelezen dat de temperatuur van de spanningsregelaars te hoog worden bij 1900+ en meer en dat er daarom op de K7T Turbo 2 heatsinks zijn aangebracht. Beide borden gebruiken echter hetzelfde BIOS waardoor het lijkt alsof dit bord standaard een 2200+ aan kan, maar het probleem zit bij de spanningsregelaars.
Dom dom dom. sorry, ik had alle pagina`s door moeten lezen van dit topic, voor de foto.
never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 22:40:
Nou ik ga wel ffkes testen,

ik heb 2 msi k7t turbo's liggen, en ik ga wel ff kijkeh tot hoe ver dat mobo wil gaan,

ik neem hem wel mee naar me werk (MyCom) kijk ik hoeveel er op kan,

dat post ik hier wel ffkes.

Wees niet ongeduldig ik post het echt!!
Dan heb ik vandaag een ander bord gekregen van jullie, als RMA, maar tis wederom een 6330.
De vorige was zo`n bord die steeds uitging na 3d spellen gespeeld te hebben.
Spannings regelaar probleem.
Ik zoek eigenlijk een foto van een 6330, waar de heatsinks op geplaatst zijn, misschien kan ik die er dan zelf op plakken.
Kun je daar aankomen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook nog op zoek naar heatsinks die er op geplaatst kunnen worden, kan alleen niks vinden in dat formaat. Ik heb al bij Conrad gekeken.

Ik draai nu gewoon 2200+ zonder heatsinks maar wel met een lage kasttemperatuur en veel airflow, ik heb geen last van te hete spannings regelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? In tegenstelling tot de meeste mensen hier die procs boven de specificaties werkend krijgen, lukt het mij niet eens om een 1600+ aan de praat te krijgen. Op het moment dat ik jumper17 (FSB: 100/133) omzet geeft m'n pc geen kik meer. Waar kan dat aan liggen? Op FSB 100 werkt de Athlon XP prima, maar ik wil toch wel die extra 33% snelheid hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezy en Gem1e, kijk eens op de site van MSI.. daar staan redelijk gedetailleerde foto's van de de 6330, v5.0 En anders zoek je ff met de google image search ofzo. Ik heb in elk geval al es foto's van die heatsinks op die manier gevonden en gepost, alleen heb ik die zo niet meer bij de hand.

En DROMMELS, 33% extra snelheid zul je niet krijgen... de FSB gaat wel 33% omhoog, maar de totale prestatie van je systeem bij lange na niet zoveel. Eerder iets van 20%... maar helaas heb ik zo ook geen idee waar het aan kan liggen dat hij niet op 133Mhz wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
[quote]Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:44:
Freezy en Gem1e, kijk eens op de site van MSI.. daar staan redelijk gedetailleerde foto's van de de 6330, v5.0 En anders zoek je ff met de google image search ofzo. Ik heb in elk geval al es foto's van die heatsinks op die manier gevonden en gepost, alleen heb ik die zo niet meer bij de hand.

quote]
http://www.msi.com.tw/pro...m=0&DATA=1&SearchKey=6330
thx, hier staan ze zon beetje allemaal.
Maar ik heb nu op dit bord een aantal elco`s meer als op die ander.
en nu de version 1.0 d. ipv de c.
anyway, bedankt. ksie wel hoe lang ie het gaat doen, moet em nog inbouwen in kid`s pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? In tegenstelling tot de meeste mensen hier die procs boven de specificaties werkend krijgen, lukt het mij niet eens om een 1600+ aan de praat te krijgen. Op het moment dat ik jumper17 (FSB: 100/133) omzet geeft m'n pc geen kik meer. Waar kan dat aan liggen? Op FSB 100 werkt de Athlon XP prima, maar ik wil toch wel die extra 33% snelheid hebben!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grote kans dat je volt regelaar stuk is board werkt wel op 100mhz maar niet op 133.
Zelfs op 101 niet heb het zelfde gehad.
Bekend probleem van msi k7t turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 21:12:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grote kans dat je volt regelaar stuk is board werkt wel op 100mhz maar niet op 133.
Zelfs op 101 niet heb het zelfde gehad.
Bekend probleem van msi k7t turbo.
Ik heb em ook nooit op 133 kunnen krijgen met een thunderbird 800 proc. erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een msi board zit 3 jaar garantie als je de rekening nog hebt kan je gewoon een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

* De_Flexe_Toki is de broer van drommels
Dit wordt dus MSI mailen voor een servicebeurt. Tim, Gem1e, hebben jullie van de garantie gebruik gemaakt, en zo ja, hoe kunnen we dit het beste aanpakken, vanuit jullie ervaring?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
ff een meel naar je leverancier, en vragen om een RMA voor retour defect bord.
Dan krijg je als het goed is een nummer per email retour gestuurd, kun je je bord opsturen naar je leverancier, Wel betaald versturen, en dan krijg je, of rechtstreeks van de leverancier, of van MSI, een ander (nieuw) bord retour gestuurd.
Ik heb dit nl. via Mycom geregeld de afgelopen week.30 sept. mail gestuurd, afgelopen woensdag bord binnen gekregen.
de mail had ik zo geformuleerd;
Ik heb bij u gekocht tijdens de HCC dagen, november, 2000, een K7Tpro2 VER :1(MS 6330) ATX VA Mainboard. N1996
Barcode op het bord is, .............. aan de zijkant,
en onderop een barcode met, K7T PRO 2 ..............
Er staat ook nog aan de onderkant,
TEAN ...................

Helaas is deze niet goed meer te vertrouwen, stopt af en toe zonder aankondiging, en dan duurt het zo`n 24 uur voor ik hem weer aan kan zetten.
Meestal gebeurt dit na het spelen van een 3d spel.
Lezend op o.a. Tweakers, en ook de MSI site, is dit een veel voorkomend euvel.
Ik kan het niet op uw garantie meer verhalen, want die is 1 jaar, wel heeft MSI 3 jaar garantie, maar daar kan ik, als ik het goed heb, alleen aankomen, als u een zo genaamd RMA voor mij kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Bedankt!!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt dus MSI mailen voor een servicebeurt. Tim, Gem1e, hebben jullie van de garantie gebruik gemaakt, en zo ja, hoe kunnen we dit het beste aanpakken, vanuit jullie ervaring?

Ik heb een RMA van de leverancier gekregen en die heeft het board voor mij opgestuurd.
Dat is nu twee weken geleden, heb geen idee hoelang zoiets duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:08:

Ik heb een RMA van de leverancier gekregen en die heeft het board voor mij opgestuurd.
Dat is nu twee weken geleden, heb geen idee hoelang zoiets duurt.
Bij Mycom had ik vorige week vrijdag het bord toegestuurd, en maandag telefoon gekregen dat ik hem eerdaags kon verw88, dat was dus woensdag.
Niet verkeerd, met een weekend er tussen.
Maar misschien hebben zij deze borden hiervoor op voorraad liggen en gaat het bord van jou de halve wereld rond, via Msi weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off topic kwa model maar ik zit met hetzelfde probleem met de K7T 266 Pro-2RU....(MS-6380 Ver 2.0). Volgens die MSI CPU lijst kan hier ook geen zwaardere processor in dan een 2100+....En ik was net van plan hier een 2400+ in te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De chipset opzich ondersteund de Xp2400 gewoon op de 133 mzh bus, dus waarom zou je het dan niet proberen op je K7T 266 moederbord. Je hebt een hele grote kans dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Mijn 1800+ draait sinds 2 dagen super op dit plankje, eens kijken of ik de FSB hoger kan krijgen dan de 133

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Mycom had ik vorige week vrijdag het bord toegestuurd, en maandag telefoon gekregen dat ik hem eerdaags kon verw88, dat was dus woensdag.
Niet verkeerd, met een weekend er tussen.
Maar misschien hebben zij deze borden hiervoor op voorraad liggen en gaat het bord van jou de halve wereld rond, via Msi weer retour.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb een berichtje gekregen dat er een nieuw nieuw moederboard klaar ligt voor mij.
Volgende week even ophalen, ben benieuwd of het een heel nieuw kt7 turbo board is.
Of een gerepareerde kt7 turbo, ik hoop een van de laatste nieuwe boarden van msi maar dat zal wel niet.
Het heeft dus twee weken geduurd dat valt mij nog mee, toch een priema service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem . Ik heb een athlon xp 1800+ tbred op dit mobo gezet maar hij ziet hem als een gewoone athlon op 1533 mhz. op heb bios 3.3. ik kan geen hogere bios want vanaf 3.4 zegt ie invalid keyboard specified .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Athlon XP 1800+/1,53GHz.
Laat je je nu voor de gek houden?
Kijk eens verder en lees eerst eens voor je iets koopt, er staat wel 1800 op maar dat is niet de mhz hoor!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he Gem1e waar heb je het verdomme over. een gewoone athlon xp 1800+ zei ie ook dat het een athlon was op 1.53 ghz ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Gaat ff lekker je gemak houden met je ...... alstublieft, maar mij wordt altijd al verteld dat een xp 1800 plus een frequentie heeft van 1.53 ghz,
een Athlon XP 1900+/1,60GHz,
een Athlon XP 2000+/1,66GHz,
een Athlon XP 2100+/1,73GHz,
een Athlon XP 2200+/1,80GHz,
een Athlon XP 2700+/2,17GHz,
als dit niet zo is, wil ik weten waarom het dan wel op de lijst van Gistron staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een k7t turbo hoort hem gewoon te herkennen als Amd Athlon xp 1800+ en niet als een Amd Athlon 1533 mhz ( dit zie als je hem aan zet ) . en die bios zij gewoon klote biosen niet niet goed werken. hij her kent hem pas vanaf bios v 3.3 als Amd Athlon 1533 mhz en bij de iets oudere bio 3.2 zegt ie:Unknown Cpu 1433 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In weze maakt het ook niet uit wat er wordt aangegeven in de bios, de prestaties blijven volgens mij het zelfde als er Athlon 1533 of XP1800 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes problem gefixed . het is nu een 2100+ . eindelijk na veel kloten heb ik nu bios v.3.6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redhunter
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:22
Bij alle bios-updates staat bijgeschreven dat de hogere processor supports alleen gelden voor de turbo2, dus niet voor de turbo.
Hoe krijgen jullie het dan voor elkaar om wel een hogere processor in een turbo te krijgen???

INFO OP DE MSI SITE:
BIOS Type: Award® BIOS Version 3.0
Update date: 2001-9-25
Update Description: K7T Turbo2 Award BIOS first release.
Special note: Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een 1800+ gehaald en dat dit ding is standaard unlocked!
Volgens processor nummer een versie voor op 1.5v. MSI BIOS maakt hier trouwens 1.59 van.

Draait zelfs nu al soepel op 2000+ (multiplier 13 in BIOS geeft 12.5) door gewoon ff de multipilier aan te passen. Nice!

Multiplier 14 en 15 geven 733 en 800Mhz processor......... Dus die hebben geen effect. Ik ben dus nog steeds niet tegen een grens aan gelopen :9

Enne, als de spanningregelaar het niet aan kan, moet de moederboard temperatuur dan niet stijgen.......of kan ik aan iets anders zien dat de spanningsregelaar het zwaar heeft/krijgt?

Enne temperatuur is nog steeds in de 4X regeionen(ik heb nog 50 graden gezien....) met standaard AMD koeler.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat er standaard 1800+ unlocked waren, of heb je hem speciaal laten unlocken bij een winkel?

De spanningsregelaars worden niet gemeten op temperatuur door de moederbord sensor, daar zie je eigenlijk de omgevingstemperatuur binnen in de kast. Deze kunnen dus te heet worden zeggen ze, al heb ik er in mijn case helemaal geen last met mijn Xp2000+2200 1,83 ghz.

Jou temperatuur is ook vrij goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig kan ie tot en met
AthlonXP 2600+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is 4 maanden oud hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
maakt niet uit.. heb ook nog zo'n mobo liggen..
zal toch nog es kijken of ik er nog iets mee kan doen!

en met tegenwoordig kan ie tot en met AthlonXP 2600+ bedoel je denk ik gewoon met de laatste firmware ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reignman schreef op 26 March 2003 @ 10:49:
maakt niet uit.. heb ook nog zo'n mobo liggen..
zal toch nog es kijken of ik er nog iets mee kan doen!

en met tegenwoordig kan ie tot en met AthlonXP 2600+ bedoel je denk ik gewoon met de laatste firmware ofzo??
met de laatste bios ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
dat zeg ik.. bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
ff tussendoor zet er geen 2000+ op, deze krengen worden (mijn ervarig) gloeiend heet en zijn slecht te overklokken, ga beter voor een 1900 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 September 2002 @ 19:22:
Ja, 2000+ dat kun je toch lezen in mijn sig.

En dan ook nog op 2200+ de 2100+ zou dus ook moeten werken.
Maar jij hebt een raid versie, ik heb de gewone k7t turbo, zou dat nog wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Maar er kunnen dus geen tbred's op?? Dus gewoon tot het einde van die palomino's (2100+)

[ Voor 70% gewijzigd door Y0ur1 op 28-03-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doen TBreds 2100+ en hoger het gewoon, het probleem was nu juist die suffe Palominos te laten draaien.

1700+ tot 2000 zullen het ook wel doen, maar zijn dan gelockt.

Zelf zit ik met een TBred 2100+@2100Mhz(2600+) op een KT7A-RAID ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 23:23:
Volgens mij doen TBreds 2100+ en hoger het gewoon, het probleem was nu juist die suffe Palominos te laten draaien.

1700+ tot 2000 zullen het ook wel doen, maar zijn dan gelockt.

Zelf zit ik met een TBred 2100+@2100Mhz(2600+) op een KT7A-RAID ;)
war baseer je het op dat die tbreds het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 14:04
Hebben meer mensen het "probleem" dat je op reset moet drukken meteen na aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 10:00:
tegenwoordig kan ie tot en met
AthlonXP 2600+ ;)
waar heb jij die info weg?

MSI site zegt:
Palomino (0.18u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 1500+ 133 10 OK
AthlonXP 1600+ 133 10.5 OK
AthlonXP 1700+ 133 11 OK
AthlonXP 1800+ 133 11.5 OK
AthlonXP 1900+ 133 12 NO
AthlonXP 2000+ 133 12.5 NO
AthlonXP 2100+ 133 13 NO
Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 1700+ 133 11 NO
AthlonXP 1800+ 133 11.5 NO
AthlonXP 1900+ 133 12 NO
AthlonXP 2000+ 133 12.5 NO
AthlonXP 2100+ 133 13 NO
AthlonXP 2200+ 133 13.5 NO
AthlonXP 2400+ 133 15 NO
AthlonXP 2600+ 133 16 NO
Een 1900+ (en hoger) zal werken op dit moederbord, maar MSI geeft geen garantie dat dit zonder problemen zal gaan. Het werkt wel, maar wil niet zeggen dat het te adviseren valt.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 28 March 2003 @ 23:27:
[...]

war baseer je het op dat die tbreds het doen?
LOL :D Op een KT7A-RAID (KT133A)
Kan daar ook officieel niet op.

Plus dat de overklokkers forums, uiteraard, hetzelfde berichten. Vrijwel geen berichten van niet werken, alleen maar smileys met " Es geht!!" "It works!!" "Yippeeeee" Enzovoort ;)
Tbred-B 2100+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/xp2600.jpg
KeRsTmAnNeKe schreef op 29 March 2003 @ 00:51:
Hebben meer mensen het "probleem" dat je op reset moet drukken meteen na aanzetten ?
Hier niet. Het schijnt ook echt een Palomino probleem te zijn, niet met Thoroughbred' s.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Is het nou zo dat er hier mensen zijn met een turbo pro 1 (niet de 2de versie) hebben en er een t-bred werkend op hebben? Ik vind het wel raar hoor, toen ik op m'n turbo pro 1 een t-bred stopte kreeg ik gewoon 4 rode d-leds te zien, alsof de cpu dood was. Maar toen had ik de cpu van m'n broer (xp 1800 palimino) erin gezet en het werkte metteen.

Beetje offtopic:
Ik had gister 256 dane-elec geheugen erbij gekocht bij m'n 256 mb kingston. Er zijn 3 sloten. Het kingston geheugen zat in slot 1. Toen ik het dane-elec geheugen in slot 2 prikte zag het bios niet dat er 512 in zat. Ik dacht dus dat het dane-elec geheugen kapot was, maar voor de zekerheid stopte ik het dane-elec geheugen in slot 3. Toen werkte het ook al niet. Het kingston geheugen had ik er toen al uitgehaald. Toen wilde ik het zeker weten en stopte ik het dane-elec geheugen in slot 1 zonder de kingston en het werkte wel ! :? Het Kingston geheugen prikte ik toen in slot 2 en het bios herkende 512 mb geheugen.
Het werkt nu wel, maar het dane-elec geheugen werkt alleen in slot 1, allemaal heel erg raar. Ik was bang dat het geheugen kapot was.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Qylos schreef op 29 maart 2003 @ 11:05:
Is het nou zo dat er hier mensen zijn met een turbo pro 1 (niet de 2de versie) hebben en er een t-bred werkend op hebben? Ik vind het wel raar hoor, toen ik op m'n turbo pro 1 een t-bred stopte kreeg ik gewoon 4 rode d-leds te zien, alsof de cpu dood was. Maar toen had ik de cpu van m'n broer (xp 1800 palimino) erin gezet en het werkte metteen.
Een Turbo Pro bestaat niet :P Het is of de K7T Turbo (1/2) of de K7T Pro (1/2/2-A).
Ik heb een K7T Turbo 1 versie 3.0 (de 1e versie dus, Turbo 2 is versie 5.0) en daar werkt een Tbred 2200+ zonder problemen op. Enigste wat je moet doen is de nieuwste BIOS flashen en de multiplier op default instellen in de BIOS, anders blijft ie hangen bij de 1e keer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
VinnieM schreef op 29 March 2003 @ 11:15:
[...]

Een Turbo Pro bestaat niet :P Het is of de K7T Turbo (1/2) of de K7T Pro (1/2/2-A).
Ik heb een K7T Turbo 1 versie 3.0 (de 1e versie dus, Turbo 2 is versie 5.0) en daar werkt een Tbred 2200+ zonder problemen op. Enigste wat je moet doen is de nieuwste BIOS flashen en de multiplier op default instellen in de BIOS, anders blijft ie hangen bij de 1e keer opstarten.
Vind ik raar, ik had zeker het nieuwste bios geflashed. Dus je bedoelt dat ik voordat ik de CPU verwissel in het bios de multiplier op default zet en dan de t-bred er in doe en het dan werkt? Toen ik de t-bred erin deed bleef ie niet echt hangen, hij bootte niet omdat het mobo de CPU niet pakte.

edit: serienummer is 6380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

JJJ

Pff... dit topic is niet echt duidelijk omdat er allerlei mobo's door elkaar worden gegooid en allerlei XP type's :P

Wat ik eruit begrepen heb is dat Thoroughbreds gewoon draaien op een K7T Turbo ?

Ik heb zelf een Turbo rev3.0 en wil em wel eens upgraden :P MSI zegt dat ie tot max 1800+ kan en AMD zegt dat er een 1900+ op kan.. kan er sneller op, en zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Qylos schreef op 29 March 2003 @ 11:52:
[...]

Vind ik raar, ik had zeker het nieuwste bios geflashed. Dus je bedoelt dat ik voordat ik de CPU verwissel in het bios de multiplier op default zet en dan de t-bred er in doe en het dan werkt? Toen ik de t-bred erin deed bleef ie niet echt hangen, hij bootte niet omdat het mobo de CPU niet pakte.

edit: serienummer is 6380.
Hmm, je hebt dus een heel ander moederbord. Je hebt de MSI K7T 266Pro(2), da's met een VIA KT266(A) chipset. Ik heb de 6330, K7T Turbo met een KT133A chipset, da's dus een heel ander verhaal...
JJJ schreef op 29 maart 2003 @ 12:34:
Wat ik eruit begrepen heb is dat Thoroughbreds gewoon draaien op een K7T Turbo ?

Ik heb zelf een Turbo rev3.0 en wil em wel eens upgraden :P MSI zegt dat ie tot max 1800+ kan en AMD zegt dat er een 1900+ op kan.. kan er sneller op, en zo ja, hoe ?
Ik heb dus hetzelfde moederbord als jij hebt en bij mij draait een TbredA XP2200+ zonder problemen, zelfs op 148FSB (2GHz). 1 ding wat niet mogelijk is, is de multiplier veranderen, lage mp's beschikbaar maken door laatste L3 brug te verbinden wil ook niet (resulteert in 4 rode d-leds). De 2200+ heeft ook een mp van 13.5 en die wordt eigenlijk niet ondersteunt door dit moederbord (12, 13, 14 en 15 als hoogste). Maar wanneer je de multiplier op default zet in BIOS start ie gewoon netjes op zonder problemen en op juiste snelheid. De laatste BIOS (v3.6) ondersteunt tot 2600+ dus dat is geen probleem.

[ Voor 47% gewijzigd door VinnieM op 29-03-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

JJJ

VinnieM schreef op 29 March 2003 @ 13:57:

Ik heb dus hetzelfde moederbord als jij hebt en bij mij draait een TbredA XP2200+ zonder problemen, zelfs op 148FSB (2GHz). 1 ding wat niet mogelijk is, is de multiplier veranderen, lage mp's beschikbaar maken door laatste L3 brug te verbinden wil ook niet (resulteert in 4 rode d-leds). De 2200+ heeft ook een mp van 13.5 en die wordt eigenlijk niet ondersteunt door dit moederbord (12, 13, 14 en 15 als hoogste). Maar wanneer je de multiplier op default zet in BIOS start ie gewoon netjes op zonder problemen en op juiste snelheid. De laatste BIOS (v3.6) ondersteunt tot 2600+ dus dat is geen probleem.
_/-\o_ Zoiets wilde ik horen ;) Ik meende alleen dat er iets met de voeding was voor de Thoroughbred zodat je voltage-regulatoren (iets in die richting) extra zou moeten koelen (wat dus aangepast was op de msi 6330 rev 5.0). Heb jij dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
VinnieM, is het zo dat de 6380 een PRO2 is? Ik dacht altijd dat de PRO2 een ander serienummer had.

Ik zie nu dat MSI de cpu-support van de 6380 nu geupdate heeft: http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=26&NAME=MS-6380 . Misschien hebben jullie hem al lang gezien maar toen ik een nieuw cpu kocht 4 maanden geleden stond er op de site dat de XP 1800 maximaal was, nu is 2000+ het maximale. Maar toch staat er duidelijk bij dat alle t-breds niet ondersteund worden.

Kan het nog gebeuren dat de t-bred wel ondersteund gaat worden met een nieuwe bios versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
JJJ schreef op 29 March 2003 @ 15:14:
_/-\o_ Zoiets wilde ik horen ;) Ik meende alleen dat er iets met de voeding was voor de Thoroughbred zodat je voltage-regulatoren (iets in die richting) extra zou moeten koelen (wat dus aangepast was op de msi 6330 rev 5.0). Heb jij dat ook gedaan?
Nee, heb geen extra koeling toegebracht. Heb wel wat case fans enzo, maar geen koeling specifiek voor die regulatoren.
Qylos schreef op 29 March 2003 @ 15:25:
VinnieM, is het zo dat de 6380 een PRO2 is? Ik dacht altijd dat de PRO2 een ander serienummer had.

Ik zie nu dat MSI de cpu-support van de 6380 nu geupdate heeft: http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=26&NAME=MS-6380 . Misschien hebben jullie hem al lang gezien maar toen ik een nieuw cpu kocht 4 maanden geleden stond er op de site dat de XP 1800 maximaal was, nu is 2000+ het maximale. Maar toch staat er duidelijk bij dat alle t-breds niet ondersteund worden.

Kan het nog gebeuren dat de t-bred wel ondersteund gaat worden met een nieuwe bios versie :?
Onder serienummer 6380 vallen meerdere bordjes, zie Archief van MSI
Maar wat betreft de cpu-support: voor mijn mobo geldt dat dus ook, dat er officieel geen Tbred support is. Palomino support gaat ook officieel maar tot 1800+. Het voordeel is echter dat de BIOS die hier op werkt, dezelfde is als voor de Turbo2 die wel tot 2600+ officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
voor 3 maanden terug had ik ook een MSI K7T-Turbo R3.0.
Met de nieuwste bios had ik er een XP2000+ op zitten die ook nog naar een 2100+ wilde overklokken.
Nu heeft mijn broer hem overgenomen en heeft hij hem weer default draaien.
Loop voor de rest lekker.
Er zit trouwens een Arctic Super silent pro op als koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Dus aan alle reacties hier te lezen heb ik ongeveer 95% kans dat een athlon xp 2000+ Thoroughbred gewoon gaat werken op m'n pc? Ik heb waterkoeling, dus overheating zal wel geen probleem zijn.. Ik ga 'm waarschijnlijk wel kopen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn XP 2000+ nog steeds stabiel draaien na een redelijke overclock voor deze cpu (2200+)

Mijn moederbord geeft absoluut geen instabiliteitsproblemen, en ik heb gewoon een Palamino en geen Thorougbred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 20:07:
Ik heb mijn XP 2000+ nog steeds stabiel draaien na een redelijke overclock voor deze cpu (2200+)

Mijn moederbord geeft absoluut geen instabiliteitsproblemen, en ik heb gewoon een Palamino en geen Thorougbred.
Volgens de site van MSI kun je een 2000+ hebben. Dit is natuurlijk alleen wat zij vinden dat goed is. Dat betekend natuurlijk niet dat een 2200+ niet werkt, maar ik zou toch een beetje oppassen want er zijn zat mensen die problemen met de spanningsregelaars gehad hebben/uitgedeukte condensators gehad hebben.

Trouwens, wat voor cooler heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Watergekoelde CPU, maar stel dat mijn moederbord zou beschadigen door deze cpu dan maakt het mij nog niks uit. Het moederbord is in principe toch verouderd, het wordt voor mij straks tijd om een nieuw moederbord te halen om een beetje rendement uit mijn Waterkoeling te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
[Slightly offtopic]
Ik heb sinds dat ik m'n 6380 gekocht heb het probleem dat als ik een direct-3d spel start het na 2-3 minimaliseerd naar windows. Dan kan ik het niet meer normaal maximaliseren. Tot kort heb ik ontdekt dat als ik dan Alt+Tab langere tijd indruk zodat het spel weer maximaliseerd het spel niet meer minimaliseerd en gewoon naar behoren werkt. In windows 98 is dit niet zo. Heeft iemand ook zulke ervaringen? Gezien ik al een paar upgrades heb gedaan ligt het niet aan:
-Videokaart
-Geheugen
-Netwerkkaart
-Geluidskaart

Niet dat het zo heel erg irritant is maar ik wil wel weten of het aan het mobo ligt.
[/Slightly offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ok ik heb nu een athlon XP 2000+ op mijn MSI K7T Turbo, alleen wil hij niet op 133 FSB!! Hij loopt nu op 100*12.5 I Guess, want hij loopt op 1250 Mhz. In de bios kan ik de fsb instellen tot 132 mhz, alleen dan boot hij niet meer.
Ik heb de nieuwste bios en PC133 geheugen(SD-RAM)

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 31-03-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet het jumpertje dat op het moederbord zit eraf halen, meer niet.

Met jumpertje 100-132 mhz
Zonder jumpertje 133-166 mhz

Het is een lostaand jumpertje ergens onder de DIMM sloten, en dan draai jij ook lekker op 1,67 ghz (XP2000+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 18:15:
Je moet het jumpertje dat op het moederbord zit eraf halen, meer niet.

Met jumpertje 100-132 mhz
Zonder jumpertje 133-166 mhz

Het is een lostaand jumpertje ergens onder de DIMM sloten, en dan draai jij ook lekker op 1,67 ghz (XP2000+)
tnx!!!
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook zo simpel, en het staat ook nog eens gewoon in het boekje en op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ik heb sinds gisteren een amd athlon xp 2000+ op m'n MSI K7T Turbo (original) zitten en hij werkt (bijna) perfect hoor.. De computer herkende hem direct en hij wordt ook overal aangegeven als een xp 2000+ (1666mhz).. Alleen heb ik tot nu toe een paar keer gehad dat windows gewoon helemaal freeze'de en dat ik alleen via reboot opnieuw op kon starten.. gebeurde eigenlijk elke keer wanneer ik me net bij windows xp aanmelde.. :? Maar voor de rest werkt ie prima! Dus een athlon xp 2000+ thoroughbred werkt wel degelijk op een MSI K7T Turbo (original) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
blakez: welke bios draai jij op?

Ik ben namelijk van plan mijn TB1333 in te wisselen voor een XP 2000+!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Update: Ik heb dus een 2000+ draaiend op me K7T Turbo. Ook met bios versie 2.7 deed hij het, alleen dan zag je niet bij het opstarten dat het een XP was. Nu met bios 3.6 zie ik em als een 2200+ (ik heb em dus overgeklokt) _o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 02:17
ik heb een msi k7t Turbo 2 mobo met een AMD 950 in zitten;
Ik wilde een XP 2600+ proc gaan kopen, want volgens msi kan die op mijn mobo draaien.
Nu is mijn vraag als leek; hoe haal ik een ratio van 16 (16x133=2,13 Ghz) als mijn ratio maar max tot 13 gaat? BIOS is nieuwste upgrade, 3.6. volgens de search is er nog niemand met een msi K7T TURBO2 en een AMD XP 2600+ terwijl die mobo dat wel aankan (volgens msi: [/url] http://www.msi.com.tw/pro...mp;NAME=MS-6330%20Ver5.0 [/url] ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Laatst online: 15-09 02:17
shakemyass schreef op 21 April 2003 @ 22:18:
ik heb een msi k7t Turbo 2 mobo met een AMD 950 in zitten;
Ik wilde een XP 2600+ proc gaan kopen, want volgens msi kan die op mijn mobo draaien.
Nu is mijn vraag als leek; hoe haal ik een ratio van 16 (16x133=2,13 Ghz) als mijn ratio maar max tot 13 gaat? BIOS is nieuwste upgrade, 3.6. volgens de search is er nog niemand met een msi K7T TURBO2 en een AMD XP 2600+ terwijl die mobo dat wel aankan (volgens msi: [/url] http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6330%20Ver5.0 [/url] ).

[ Voor 10% gewijzigd door shakemyass op 22-04-2003 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Die ratio wordt aangepast aan de CPU die je in je systeem stopt. Dus als jij een 2600+ erin doet, kan je em wel op 16x multiplier doen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauzwauz
  • Laatst online: 20-06 16:49
Dan moet je wel eerst een xp 2600+ vinden die op 266 mhz draait. Deze versie is erg zeldzaam, de meeste draaien op 333 mhz

Questions must be asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een athlonxp 2100+ op mijn msi k7t turbo 2 gedaan
en nu geeft hij unknown cpu 1733 mhz
weet iemand hoe ik hem athlonxp 2100+ kan laten weergeven?
staat mooier:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash bios versie 3.6 erin......probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T Turbo-r gekregen van een vriend er zit nu een 1400+ in de temp loopt nu al op naar 62c 8)7 . Ik denk dat ik er een 2000 in ga zetten. Ik weet dat ik me pc dan beter moet gaan koelen en dat ga ik dan ook doen (de zijkant eruit halen 8)7 ) maar op welke specs moet ik dan letten bij die processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Je hoeft nergens op te letten.

Een amd athlon XP 2000+ past namelijk gewoon op dat moederbord. Ook als je niet de bios flashed. Alleen als je bij het opstarten XP 2000+ wil zien ipv Athlon 1666mhz moet je flashen.

Maar bedoel je met die 1400+ niet toevallig een Thunderburd @ 1400 mhz?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

StarTAC schreef op 01 October 2003 @ 21:43:
Je hoeft nergens op te letten.

Een amd athlon XP 2000+ past namelijk gewoon op dat moederbord. Ook als je niet de bios flashed. Alleen als je bij het opstarten XP 2000+ wil zien ipv Athlon 1666mhz moet je flashen.

Maar bedoel je met die 1400+ niet toevallig een Thunderburd @ 1400 mhz?
k weet niet of de K7T Turbo overweg kan met een thoroughbred core? Was het niet zo dat alleen de palomino hierop geplaatst kon worden?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Ik heb zelf een XP 2000 + (thoroughbred) draaien op een K7T Turbo, dus dat moet kunnen.

Ik heb em zelfs een keer op een K7T pro gegooit, en dan doet ie het ook, maarja je hebt dan maar een FSB van 100 mhz ipv 133mhz.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 16-09 12:17
ik heb zelf ook zo'n mobo en volgens mij past daar max. een 1800+ in.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Morpheus_ schreef op 02 October 2003 @ 14:02:
ik heb zelf ook zo'n mobo en volgens mij past daar max. een 1800+ in.
Nee hoor, alle Socket A processoren passen erin :) Zelfs een Barton, maar ik vrees dat dat niet gaat werken >:)
Tot 2400+ is er een grote kans dat het werkt, hier draait nog steeds een comp met een MSI K7T Turbo en een Thorougbred 2200+@2400+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een MSI K7T Turbo en mijn vraag is op de site van MSI staat dus dat die max tot 1800+XP kan. En als ik een beetje op dit forum kijk zie ik mensen die een AMD 2000+XP of meer er in hebben draaien. Hoe stabiel is dit eigelijk. De CPU moet in een server en het is niet zo fijn als die server door een CPU op ze bek gaat door 100 MHZ meer. Wat zouden jullie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
ForTuna: ik heb nu al dik een jaar een XP 2000+ (thoroughbred) in dat moederbord (K7T Turbo zonder bios-update) hangen, en naar mijn weten is hij nog nooit gecrashed (als ik enige ongecontroleerde overklok acties niet meereken). Het geeft ECHT geen problemen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

WAAROM je een zoveel maanden oud topic omhoog Fortuna???? Lees de FAQ even wil je!!!

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarTAC schreef op 11 januari 2004 @ 22:34:
ForTuna: ik heb nu al dik een jaar een XP 2000+ (thoroughbred) in dat moederbord (K7T Turbo zonder bios-update) hangen, en naar mijn weten is hij nog nooit gecrashed (als ik enige ongecontroleerde overklok acties niet meereken). Het geeft ECHT geen problemen!
En jij heb gewoon de K7T versie 1. Ik wil namelijk me servertje 365 dagen per jaar hebben draaien op afstand en als die in een reboot niet terug komt dat zou niet fijn zijn.

http://members.chello.nl/t.hol/fortuna/server2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Wat moet ik met een pic van je pc-kast?

Maar ik heb de MSI K7T Turbo, deze dus: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=100

En lees verder het advies dat Nimrod geeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik deze post omhoog schop maar heeft dan ook echt een goeie reden om dat te doen.
Ik vind dit topic iets te onduidelijk, bijkomend nadeel is ook nog eens dat iemand zegt dat de versie zonder raid een 1800+ niet werkt en een ander er wel een 2200+ op kan prikken.
Vandaar deze vraag:

Ik heb dus een MSI K7T Turbo (KT133A) zonder Raid. (volgens mij heet dit versie 3)
Weet iemand toevallig nog welke CPU er nu maximaal op kan, een 2000, 2200, 2400 of een 2600? En na inmiddels 2 jaar nog doet? Ik zou eerst gaan voor de 2200, maar kreeg twijfels vanwege onvolledige posts

Is dus mogelijk om op de MSI K7T Turbo (KT133A) zonder Raid een AthlonXP 2200+ of zelfs 2600+ Thorougbred/Palomino te zetten?

Wat ik gedaan heb:
talloze mensen ge-emailed, nog geen reacties
msi site bezocht waar staat dat er max 1800+ op kan
na de bios update zou er Thorougbred op moeten kunnen (dit is bevestigd in dit topic)
bij v3.3 staat 2000+ for only Turbo2. Terwijl dat er in de readme ook voor Turbo kan gelden.
-over dit topic: de één vermeld geen volledige proc specs, de ander vermeld geen volledige moederbord specs (kan dus zo een KT266 zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand meer die een K7T Turbo (KT133A) heeft? Of deze had en met een 2200+ draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Het hebben van Raid op de K7T Turbo of niet heeft helemaal geen verband met welke CPU's er wel en welke er niet op draaien.

De Rev. 3 wordt officieel maar ondersteund tot 1800+, daarboven kàn het werken en veel mensen hebben dit ook probleemloos gedaan.

De beperking ligt hierbij in de spanningsregelaars die op de Rev. 3 maar berekend zijn op de 1800+. Daarboven kan het hele systeem instabiel worden omdat de spanningsregelaars te warm worden.

De Rev. 5 (Turbo2) heeft grotere spanningsregelaars en ondersteund om die reden snellere CPU's.
Dit heeft niets met de chipset te maken, de Rev. 3 kan qua chipset veel snellere CPU's aan, zolang ze maar een FSB van 133 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 07:18

cooper_s1

MINI&#039;s rule

HaaZ schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:59:
Het hebben van Raid op de K7T Turbo of niet heeft helemaal geen verband met welke CPU's er wel en welke er niet op draaien.

De Rev. 3 wordt officieel maar ondersteund tot 1800+, daarboven kàn het werken en veel mensen hebben dit ook probleemloos gedaan.

De beperking ligt hierbij in de spanningsregelaars die op de Rev. 3 maar berekend zijn op de 1800+. Daarboven kan het hele systeem instabiel worden omdat de spanningsregelaars te warm worden.

De Rev. 5 (Turbo2) heeft grotere spanningsregelaars en ondersteund om die reden snellere CPU's.
Dit heeft niets met de chipset te maken, de Rev. 3 kan qua chipset veel snellere CPU's aan, zolang ze maar een FSB van 133 hebben.
Heb ik ook gemerkt van die regelaars. Na ongeveer 3 jaar trouwe dienst fikte er een uit. Eeen leuk gaatje in mn mobo. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaaZ schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:59:

Bedankt, ik had namelijk een reactie gevonden waarbij diegene zonder raid versie mobo het gewoonweg niet deed. Maar dat weet ik nu zeker. Ik wist het half zeker.
Dan ga ik toch achter een Athlon XP 2200+ Thorougbred aan. De 2400 en de 2600 lijken mij te risicovol.
Ik heb er nu een 80mm fan (op 1 boutje maar wel stevig) op mijn 1ghz thunderbird, en dit draait en stiller en maar liefst 5 graden koeler. Bovendien koelt deze ook nog eens de spanningsregelaars.
Tot nu toe wordt hij 46 graden. Opzich best veel, maar op de faq op de site van msi staat dat de temp sensor er dichter op zit met een gouden plaatje ertussen.
Maar toch wil ik er een dikkere koeler op hebben en ga de standaard heatsink verbouwen om deze op de regelaars te plakken.
Kan iemand mij een koeler aanraden die onder de 40 graden wordt?
Ervaringen met zalman koelers? Het mobo staat niet op de site van zalman, maar aan de afmetingen van bijv de Zalman 6000 zou het dacht ik niet kunnen. De condensators van het mobo lijken mij het grootste probleem maar het kan ook zo zijn de koeler er net boven uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
Als ik jou was zou ik eens zoeken naar welke processors de KT133A chipset ondersteunt. Deze zit ook op de A7V133 die ik gehad heb. Deze ondersteunde TOT de Athlon XP 2100+. Hogere CPU`s (thoroughbred en hoger) werden niet ondersteunt. Ik geloof dat dat te maken had met het bouwproces van die CPU`s.

Ik meende dat de KT133A alleen 180nm CPU`s ondersteunde (dus TOT EN MET de palomino core) en bij 130nm CPU`s (thoroughbred-A, -B, thorton, barton) weigerde te booten.

edit: over je koelervraag: als het je lukt een 130nm CPU werkend te krijgen is een simpele Arctic Copper Silent 2 genoeg om je CPU heel koud te houden. Lukt dit niet (wat ik vermoed) dan zal je op je Palomino toch wel een zwaardere koeler als bijvoorbeeld een Spire Whisperroch IV moeten zetten. Of een Zalman, of een Waterkoeling, of een Prommie...... O-)

[ Voor 28% gewijzigd door -ErikE- op 17-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het bewijs (email), ook andere posts in dit topic bewijzen het...
Ik ben het tweakers forum aan het doorspitten geweest om te zoeken naar de max. proc. voor mijn moederbord MSI K7T Turbo (KT133A) Zonder Raid.
Nu kwam ik bij een post van jouw tegen uit 2003.
"Tot 2400+ is er een grote kans dat het werkt, hier draait nog steeds een comp met een MSI K7T Turbo en een Thorougbred 2200+@2400+"
Nu is mijn vraag wat voor moederbord heb jij, degene met of zonder raid en of deze wel KT133A is?
Heeft dit al inmiddels 2 jaar nog goed gedraaid?
VinnieM: Ja, je hebt waarschijnlijk gewoon hetzelfde bord als ik, de MSI K7T Turbo zonder raid met KT133A chipset. Ik heb ondertussen wel een andere PC, maar m'n ouders werken er nog steeds mee :)
Verder geen problemen mee gehad. Je moet alleen de multiplier in de BIOS op DEFAULT laten staan, anders start ie niet direct op.
Die Spire AMD WhisperRock IV Cooler valt me toch iets tegen. Ik wil um graag onder de 40 graden krijgen.
http://www.atruereview.com/whisperrock/whisperrock.php

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een ander id-tje, mischien kun je er wel een XP-mobile inzetten, omdat deze minder verbruiken. (vanaf 40 watt). Hoewel ik me afvraag of je plank ondersteuning heeft voor zo' n hoge mp... Maar dat zou je dan weer met een mod van de bruggen op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:14:
Mischien een ander id-tje, mischien kun je er wel een XP-mobile inzetten, omdat deze minder verbruiken. (vanaf 40 watt). Hoewel ik me afvraag of je plank ondersteuning heeft voor zo' n hoge mp... Maar dat zou je dan weer met een mod van de bruggen op kunnen lossen.
Ik heb nu een 2200+ TBred voor €55,- kunnen vinden.
De prijs is wel redelijk dacht ik zo. Hij vroeg 65 overigens ;)

Voor mensen die nog een koeler zoeken: http://gathering.tweakers...bo%2Ckt133a%2C40%2Cgraden

korte samenvatting:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1400+       FOP32-1             29/35
1500+       Global Win          28/35
1600+       Globalwin WBK68         30/35
1600+       Alpha Pal 8045T + Papst 8412NGM   /58
1600+       Zalman CNPS5001CU       35/43
1900+       CPNS6000Cu          32/
1700+       dragon orb 3            32/
1700+       Termaltake dragon orb 3     28/34
1800+       dragon orb 3 (herrieding)   35/39
1800+       Alpha PAL8045T (Delta 80HP fan)   /35
1800+       Alpha 8045T + Papst fan     38/45
1800+       Swiftech 462-A          30/34
1900+       Alpha Pal 8045T Delta ffb-80hp  29/33
2000+       Alpha 8045T + Delta FFB0812SHE  29/32
              (80*38) @ 12V + 5x Casefan

Beste: Alpha 8045T
Beter maar herrie: Swiftech MCA-462
Ook best: Zalman CPNS6000Cu
ThermalRight AX7
Arctic Super Silent 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Arctic Super Silent 2500
Die koeler is al erg oud. De Arctic Super Silent PRO, Copper Silent PRO, Copper Silent PRO 2 (en alle andere nieuwere versies) zijn ook prima in staat om een AuthenticAMD AMD Athlon(tm) XP 2200+ 'Thoroughbred' te koelen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 Laatste