Toon posts:

[SCSI] Performance zeer slecht!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-03 19:20

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens StorageReview is de Maxtor Atlas 15K net iets sneller dan de Fujitsu MAS en is de geluidsproductie lager. Omdat de Atlas 15K ook beter verkrijgbaar en goedkoper is dan de MAS is de keuze voor mij snel gemaakt.

Het idee is om mijn huidige RAID-controller (LSI MegaRAID Elite 1600) in een van de database-servers van t.net te gaan gebruiken als deze binnenkort worden geupgrade naar dual Opteron. De MegaRAID gaat vervangen worden door een nog l33tere Mylex AcceleRAID 600 dual channel Ultra320 SCSI RAID-adapter met PCI-X en support voor 256MB DDR SDRAM. Hier gaan per kanaal twee 15K schijven op aan gesloten worden via een externe kabel. De schijven gaan ondergebracht worden in een volledig geluidsgeïsoleerde bureaulade en gaan gekoeld worden met heatsinks zodat ik weinig airflow voor koeling nodig heb. Het voordeel van een bureaulade is niet alleen dat er veel meer ruimte is voor isolatie maar ook dat ik geen dure externe behuizing meer nodig heb :) . De benodigde kabels zijn voor een prettige prijs verkrijgbaar op SCSI4Me.com.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 02-07-2003 14:21 ]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb pas geleden de Seagate 15K.3 36GB gekocht toen de prijzen het laagst stond, en ik kreeg nog eens 10% korting bovenop de prijs, was aanbieding van Informatique Langste dag :) dus toen heb ik om precies te zijn 341 euro betaald :) wat zeker niet te duur was.

En om nog meer performance uit de schijf te krijgen heb ik ook nog Seatools Enterprise edition gedownload, wat ook weer net iets meer uit de schijf kan persen, door wat settings te veranderen.

Maar zo ver ga ik niet dat ik SCSI-RAID ga aanschaffen, het heeft ook niet veel zin in mijn systeem omdat er alleen 32bits PCI in zit, en dus al met 2 schijven over de top zit van wat je bus kan verwerken (ik heb ook nog een Seagate X15-36LP 18GB + een Maxtor Atlas 10KIII 36GB dus ik vind t meer dan zat).
En met één SCSI schijf zit je al over de grens van wat 2 IDE 7200rpm snelle schijven in RAID kunnen verwerken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lennieboy83 op 02-07-2003 15:16 ]

Verwijderd

bij SCSI4me.com, zij leveren toch aleen in de usa?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:14:
bij SCSI4me.com, zij leveren toch aleen in de usa?
Ze doen ook international orders :)

Wat de Atlas 15K betreft, hij is wat sneller dan de Fujitsu als het op desktop/workstation spul aankomt, de Fujitsu is weer wat sneller met servertoepassingen. Aangezien ik m'n bak niet als server gebruik heb ik me vandeweek ook twee van deze jongens besteld :) Hopen dat ze een beetje snel leverbaar zijn.

Leuke plannen trouwens Femme, zo'n bureaulade als stille externe storage en dat aan die Acceleraid 600 :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 00:19
axis schreef op 02 July 2003 @ 09:31:
[...]

Weet niet of dit oude scsi-pats topic wel de goede plek is voor je probleem, aan de titel zou je dat echter wel denken.

Ik zou zo geen oplossing weten, maar wat kreeg je bij de BSOD's voor melding? Inaccessible boot device, of een andere?
Hij geeft inderdaad Inaccessible boot device alleen helemaal zeker weet ik het niet meer... het is al een weekje geleden... ik heb het driver updaten al helemaal achter me gelaten :)
Still TNX _/-\o_
Abbadon schreef op 02 July 2003 @ 11:10:
[...]

Wat me iig opvalt is dat bij IOMeter je 100% (!) cpu load hebt, dan kan nooit goedkomen. Wat me tevens opvalt is dat je 700 I/O's hebt, da's juist weer heel normaal voor twee Atlas 10K3's, althans als ik ze met mijn waardes vergelijk. Denk zo op het eerste gezicht aan twee dingen, of je driver of je PCI bus. Kun je met PCI latency instellingen spelen? Verwacht overigens ook geen super STR resultaten want die kaart heeft als ik het zo bekijk slechts één U2W kanaal. Kun je trouwens in het BIOS van die kaart zien of het zaakje nu wel goed ingesteld staat, niet dat hij op 40MB/s ingesteld staat i.p.v. 80? (want die burstrate lijkt wel erg 40-achtig).
Ik zal deze dingen eens gaan proberen!! :)
Ik denk dat die 100% van Dnet is... maarre ik zal er van de week achteraan gaan! :) TNX!! _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Robber op 02-07-2003 21:30 . Reden: _/-\o_ @ axis ]

McLaren \o/

Pagina: 1 2 Laatste