Ik ben gaan zoeken naar een plek om mijn problemen

te posten... Dit leek me daarvoor het beste topic. Ik heb ook de hele FAQ door gelezen.
Beste mede tweakers en tweakeressen
Ik heb een probleem... Mijn probleem is namelijk (hoeverassend) dat mijn scsi controller niet echt snel werkt onder windows XP PRO SP1.
Ik heb een aantal topic's door gelezen via de search (daarom post ik mijn probleempje hier ook bij) en ik heb de FAQ gelezen. Ik heb daar echter geen oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik zal afgezien van de hele rits plaatjes ook even mijn spec's bij schrijven:
Asus a7v333 1018 MOD-BIOS
AMD Athlon XP 2200+
Samsung PC2700 PC333 512MB
Gigabyte ATI radeon 9700pro
Creative Sounblaster audigy
3com 10/100 Mbit netwerkkaartje
en dan nu de dingen die volgens mij wel echt belangrijk zijn:
IDE:
Via het MOD-bios op het moederbord een TX2000 IDE raid (geen problemen mee)
Met daarop 2x maxtor 9+ 7200 toeren 80GB
Op de normale primaire ide-controller een lite-on 16x DVD speler en een plextor 48x24x48 en op de secundaire een maxtor 9+ 80GB7200RPM
SCSI --> hier gaat het om <--
ServeRAID 3L specs @
http://www-3.ibm.com/pc/s...s+information&subtype=Cat
Met daarop 2x maxtor 10k3 U320 18.6Gb en een IBM 18.3GB 10k (model nummer: IC35L018)
Ik denk mijn probleem te maken heeft met het feit dat ik op de raidcontroller firmware versie 6.00 heb staan en de drivers gebruik van 4.84. Ik heb echter al meerdere malen geprobeert om nieuwe drivers te installeren op windows XP, echter dan kom ik er niet meer in, geeft blauwscherm daarna en kom er niet meer in. Ook bij een herinstallatie (je weet wel F6 drukken enzoow

) krijg ik het niet voorelkaar om mijn pc die nieuwe drivers te laten slikken. En zodra ik dan de oude 4.84 diskette weer pak dan doet ie het wel weer gewoon... het zou mijns inziens daar zeker aan kunnen liggen maar zouden jullie dan deze driver n00b willen helpen met zijn diskette *hint: bij de specs staat ook een link naar de software matrix*. Ik heb echter daar al meerdere van geprobeerd (ook nog de 5.xx series (6.00 is nog niet zolang uit)).
Ook met de Ipeak software heb ik het geprobeert in verschillende opstellingen, met 2x de maxtor u320 haalde ik iets meer als 200 met alleen een maxtor of een IBM nog minder *weet de waardes niet meer* en met de config zoals ik em nu draai 2x de maxtor en de IBM haal ik iets meer als 300.
Mochten dit gewoone waardes zijn dan hoor ik het graag

Ik weet niet wat realistisch is voor deze controller met rest van de config.
Als er vragen zijn zie ik dat graag... mochten er andere problemen zijn met mijn post... graag... Ik wil dit heel graag oplossen.
Tot slot: DE PIC's
Iometer
HDtach voor de reboot
HDtach na de reboot
Atto voor de reboot (32MB)
Atto na de reboot (32MB)
Atto na de reboot (4MB)
Iedereen die er naar gekeken heeft of gereageerd heeft nu alvast heel erg bedankt!!!!!
Ps. er zit ook een echte U160 Kabel op... *morgen toch nog een nieuwe gaat testen*
[
Voor 3% gewijzigd door
Robber op 01-07-2003 23:10
. Reden: PSje ]