Toon posts:

Pen & Paper RPG topic - deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Lord Daemon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-09 20:03

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Vaudtje schreef op 09 oktober 2002 @ 11:20:
Waarom is het van belang dat ze OOC informatie hebben? Die mogen ze toch niet gebruiken voor hun characters?
Hoe wil jij tijdens het spelen een wereld creëren die consistent is met de onze, zonder OOC informatie te gebruiken? Natuurlijk mag iedereen OOC info gebruiken, graag zelfs! Sterker nog, met EW 1.0 zul je wel moeten, omdat de spelers ook narrative powers hebben.
Dat lijkt me idd erg leuk en weer eens wat anders. Gaat dit ten koste van de ontwikkeling van de karakters, waar het meestal om draait?
Lijkt me niet noodzakelijk, maar ik zal het je vertellen wanneer ik het weet.
Ik blijf het raar vinden. :X :p Het is nog geen anderhalve generatie.....
Nog geen anderhalve generatie? Het zijn een stuk of 4 generaties?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Het is eigenlijk wel een leuke vraag, over het gebruik van OOC-knowledge. Voor wie niet weet wai OOC betekent: Out of character. OOC-knowledge is dus kennis die de speler wel, maar de character niet heeft.

Een voorbeeld. Piet (gespeeld door speler A) en Jan (gespeeld door speler B ) zijn een vervallen tempel aan het doorzoeken. Terwijl Jan heel ergens anders in de tempel is loopt Piet een gangetje in en valt daar door een trapdoor naar beneden. Dit wordt beschreven door de GameMaster, vanuit het oogpunt van Piet. Technisch gesproken bedenkt de GameMaster wat de kennis van Piet is, en door dit te vertellen wordt het ook kennis van speler A en B.

Nu wordt het algemeen gezien als een teken van uiterst slecht roleplayen wanneer speler B zijn character gebruik laat maken van deze kennis; met andere woorden, wanneer hij poneert dat de kennis die hij heeft ook kennis van Jan is. Als B zegt: "Jan loopt naar het gangetje toe en kijkt hoe de trapdoor eruit ziet", zal hij ongetwijfeld als antwoord krijgen "No way, hij weet helemaal niet dat er een trapdoor is!" Zelfs wanneer de speler het wat subtieler probeert aan te pakken, zal hij de wind van voren krijgen.

We kunnen concluderen dat het door de meeste mensen als vervelend wordt ervaren wanneer de speler kennis die hij heeft en die zijn character niet zou kunnen hebben, toch aan zijn character doet toekomen. Maar volgt daaruit dat je als speler geen gebruik mag maken van OOC-kennis? Absoluut niet!

Bij zeer veel beslissingen die een speler maakt gaat het immers niet om de vraag wat de character weet. Ten eerste geldt dit altijd voor narrativistische beslissingen; hier maakt de speler altijd gebruik van zijn kennis omtrent de staat van het verhaal (die de character niet heeft, omdat hij zijn leven niet als ene verhaal ziet) om beslissingen te nemen. Ook de vormen van simulationism die proberen een consistente wereld te maken leunen zwaar op OOC-kennis van de speler zodra deze creatie niet meer geheel aan de GameMaster wordt overgelaten. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen.

Ik zou zelfs wel willen stellen dat het onmogelijk is om te spelen zonder OOC-knowledge te gebruiken. Iedere campaign speelt zich af in een bepaald genre, zelfs als dat alleen maar impliciet door de spelers wordt aangenomen. Dit genre bepaalt het soort acties dat de spelers kiezen voor hun characters. De reactie van een character op een monster is fundamenteel anders in een dungeon crawling campaign dan in een gothic horror campaign. Maar een character kan nooit weten in wat voor genre hij 'speelt', dus beslissingen gebaseerd op genre zijn altijd gebaseerd op OOC-knowledge. Een campaign waarin de spelers geen gebruik maken van OOC-knowledge kan niet slagen, om de simpele reden dat het beslissingsproces van de speler een vorm van OOC-knowledge vereist - zelfs als dat maar het simpele feit is dat het om een spel gaat.

De vraag is dus ook niet zozeer of het gebruik van OOC-knowledge toegestaan moet worden, maar op welke aspecten van het roleplayen het niet toegelaten moet worden.

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:03
Erg interessant topic, vooral omdat ik zelf zowel speler als GM ben in 2 verschillende Alternity campaign's.

Alternity is trouwens een van de systemen die ik heb gemist in dit topic, iemand die het kent, of mensen die er info over willen?

• Crayne
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:17

Crayne

Have testicles, will travel

Wolfensteijn schreef op 10 oktober 2002 @ 14:46:
Alternity is trouwens een van de systemen die ik heb gemist in dit topic, iemand die het kent, of mensen die er info over willen?
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat Alternity zo snel gekomen en gegaan is en nooit echt een kans heeft gehad om voet aan de grond te krijgen in Nederland. Wizards liet het echt als een kei vallen na de overname door Hasbro.

Mijn Library Thing catalogus

• Wolfensteijn
Crayne schreef op 10 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat Alternity zo snel gekomen en gegaan is en nooit echt een kans heeft gehad om voet aan de grond te krijgen in Nederland. Wizards liet het echt als een kei vallen na de overname door Hasbro.
Wat echt jammer is, omdat het een best goed systeem is. Ik heb er nu ongeveer 2 jaar ervaring mee als speler, en het speelt best lekker en makkelijk als je het eenmaal doorhebt.

Wij als groep hebben zo'n beetje alle boeken die ervoor uitgebracht zijn, alhoewel ik niet zeker ben van de DarkMatter campaign setting.

• Crayne

Crayne

Wolfensteijn schreef op 10 oktober 2002 @ 15:08:
Wat echt jammer is, omdat het een best goed systeem is.
Kijk, kunnen we meteen ergens over discussiëren (niet dat ik het oneens ben met je mening - ik ken Alternity eigenlijk alleen van een enkele one-shot sessie). :)

Waar is Alternity dan goed in? Op welke punten blinkt het uit?

• Wolfensteijn
Het basis systeem van Alternity zijn skills (niet veel bijzonders dus ;)) gebaseerd op de ability score. De skills zijn opgedeeld in broad skills en specialty skills. Elke skill kost een aantal punten om aan te schaffen, en elke skill die je een niveau/level hoger wilt hebben kost een skill point extra om aan te schaffen. Ze werken niet met Experience points, maar met achievement points, waarbij je er 7 nodig hebt voor level 2, 8 voor level 3 enzo steeds een stapje hoger.

Als skill heb je bijvoorbeeld Jury-rig, kost 4 in het algemeen, en 3 wanneer je een tech-op (een van de 4 classes, Combat-spec, Diplomat, Free agent en dus de Tech-op) bent. jury-rig is een intelligence based skill, dus voor je score kijk je naar de int, die voor een human tech-op tussen de 4 en de 14 zit, je voegt je skill level erbij en dat getal of lager moet je gooien op een d20.

Een check heeft 5 mogelijke uitkomsten, dus niet alleen het lukt, of het lukt niet, maar een critical failure, gewone failure, ordinary succes, good succes en amazing succes, en dat allemaal gebaseerd op wat je gooit. Stel dat je een level 4 jury rig hebt, en je bent level 12, dan moet je dus een 16 gooien om een ordinary succes te halen, bij een 8 of lager heb je een good succes en bij een 4 of lager heb je een amazing succes.

Penalty's en bonussen op je checks zijn cijfertjes die je erbij optelt, of eraf trekt, nee, daarvoor moet je ook gooien, en plus is dus altijd een penalty en min een bonus. Ook hier heb je niveau's bij, en hoe hoger de penalty/bonus, hoe groter de dobbelsteen waarmee je moet gooien, stap 1 is d4, stap 2 is d6, stap 3 is d8, stap 4 is d12, stap 5 is d20, stap 6 is 2d20 en stap 7 is 3d20, en tegen deze tijd word het eigenlijk best wel onmogelijk om het goed te gooien, maar het kan gebeuren ;).

Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust, alhoewel ik denk ik de meeste vragen pas kan beantwoorden als ik een PHB bij de hand heb ;)

• Crayne

Crayne

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Ik weet hoe het systeem werkt, maar ik ben meer geïnteresseerd in wat er nu zo goed aan is. Iedere aap met een rekenmachine kan een wiskundig kloppend systeem maken, maar bereikt het ook de doelen die het probeert te bereiken?

Laat ik het zo zeggen: hoe voelt Alternity's systeem aan in relatie tot de sfeer die het spel probeert uit te ademen?

• Vaudtje
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Lord Daemon schreef op 09 oktober 2002 @ 17:54:
Hoe wil jij tijdens het spelen een wereld creëren die consistent is met de onze, zonder OOC informatie te gebruiken? Natuurlijk mag iedereen OOC info gebruiken, graag zelfs! Sterker nog, met EW 1.0 zul je wel moeten, omdat de spelers ook narrative powers hebben.
Het is idd zeer relevant dat in EW de spelers zelf narrative powers hebben, dat wist ik niet, ik dacht dat dat je andere systeem was?
In de meer 'klassieke' (sorry Crayne :P ) setup, lijkt het mij zeer storend als een speler besluit "Dat mijn karakter toch nog eens even stevig op onderzoek uitgaat, want wat op deze CD staat, daar klopt geen kont van.". Naar mijn mening is dat nl. precies hetzelfde als het eerder genoemde trapdoor voorbeeld.
Hoe hou je in EW de narrative powers gescheiden van het uitbeelden van wat je personage doet? (Volgens mij is het antwoord "niet, maar dat is nou juist de bedoeling" 8)7 In dat geval is onze rolplay beleving gewoon anders denk ik.)
Nog geen anderhalve generatie? Het zijn een stuk of 4 generaties?
:> ik gebruik inderdaad het verkeerde woord :) . Wat ik bedoel, is dat je met anderhalf mensenleven deze tijd al kan omvatten. Naar mijn mening is die tijd te kort om zoveel geschiedsvervalsing en het uitsterven van een complete taal te faciliteren. Dat is natuurlijk mierenneuken, je kunt het afvangen door te zeggen dat je in 2911 speelt, of afspreken dat je het toch acceptabel vindt, en het eventueel in de spelcontext zelfs verklaarbaar maken.

In deeze zin staan drie fauten

• Crayne

Crayne

*shudder*

Ik kom vast als een enorme RPG nazi over, maar ik denk echt serieus dat teveel mensen oogkleppen ophebben over waar de grenzen van rollenspel liggen. Da's alles. Excuses als iemand zich überhaupt benadeeld voelt door iets dat ik zeg. Lomp is ik in grote mate. ;)

• Wolfensteijn
Op dit moment zijn de enige grenzen die ik zie wat rollenspellen betreft mezelf. Ik ben namelijk absoluut niet goed in roleplayen, jammer genoeg. Maar door mijn best te doen als speler en als GM hoop ik langzaam aan beter te worden.

En tis best een moelijke vraag die je stelde Crayn, zodra ik thuis ben na werk zal ik eens goed over een antwoord nadenken, maar het korte antwoord is, grotendeels ;)

• Wolfensteijn
Wat ik een groot voordeel vind van het skill systeem is dat je een zeer breed georiënteerd character op kan zetten. De classes zelf zijn ook meer een basis/achtergrond dan iets wat op de voorgrond staat, je kan dus een tech-op spelen die veel battle skills heeft.

Wat sfeer betreft heb je met Alternity een goed systeem in handen voor Space Opera, Mystery en Cyberpunk. Misschien nog wel meer, maar dat heb ik dan niet gespeeld. Het systeem is opgezet als een relatief realistisch systeem, dus met 1 kogel kan je dood zijn, in tegenstelling tot AD&D (heb nog nooit D&D3E gespeeld) waar je op hogere levels als palladin van een horde peasants kon winnen (en ja, volgens de regels was dat mogelijk ;)), je hitpoints worden dus ook niet makkelijk hoger, je kan wel zorgen dat je minder makkelijk te raken bent.

Nog meer vragen? En nee, ik ben niet goed in zeggen of iets een goeie sfeer heeft, ik wil namelijk mensen niet tegen me in het harnas jagen door te zeggen dat ik iets mooi vind, terwijl die dat niet vinden.

* Wolfensteijn is meeloper :(

• RealCato
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08-11 15:27
Lord Daemon schreef op 09 oktober 2002 @ 22:13:
....

Een voorbeeld. Piet (gespeeld door speler A) en Jan (gespeeld door speler B ) zijn een vervallen tempel aan het doorzoeken. Terwijl Jan heel ergens anders in de tempel is loopt Piet een gangetje in en valt daar door een trapdoor naar beneden. Dit wordt beschreven door de GameMaster, vanuit het oogpunt van Piet. Technisch gesproken bedenkt de GameMaster wat de kennis van Piet is, en door dit te vertellen wordt het ook kennis van speler A en B.

Nu wordt het algemeen gezien als een teken van uiterst slecht roleplayen wanneer speler B zijn character gebruik laat maken van deze kennis; met andere woorden, wanneer hij poneert dat de kennis die hij heeft ook kennis van Jan is. Als B zegt: "Jan loopt naar het gangetje toe en kijkt hoe de trapdoor eruit ziet", zal hij ongetwijfeld als antwoord krijgen "No way, hij weet helemaal niet dat er een trapdoor is!" Zelfs wanneer de speler het wat subtieler probeert aan te pakken, zal hij de wind van voren krijgen.

....
Ik begin inmiddels wat 'mijn' groepje beter te leren kennen, en gelukkig doen ze goed hun best. Er is bijv. een speler die in het echt heel slim en scherp is, maar in character een introverte, beetje klunzig persoon. De laatste sessie kwam dat goed naar voren door een aantal erg grappige acties van hem, en ik zie ook dat de speler het leuk vind om zijn intelligentie te gebruiken om zijn character in leuke situaties te brengen en om hem gesprekken te laten voeren zoals zijn character dat zou doen, in tegenstelling tot het gebruiken van zijn intelligentie om zijn character dingen te laten oplossen. Dit gedrag beloon ik ook.

AthlonXP1700+, ABIT KR7a-RAID, 512MB DDR (Dane-Elec), IBM 120gxp 80 gig HDD, Hercules 9800, Creative Audigy Player, LG 52x CD-R, LG 24x CD-RW, LG995E monitor, WinXP

• Crayne

Crayne

Wolfensteijn schreef op 10 oktober 2002 @ 19:01:
En nee, ik ben niet goed in zeggen of iets een goeie sfeer heeft, ik wil namelijk mensen niet tegen me in het harnas jagen door te zeggen dat ik iets mooi vind, terwijl die dat niet vinden.
Mensen die je tegen je in het harnas jaagt omdat ze het niet eens zijn met jouw mening, zijn mensen die je toch niet wilt kennen. Who cares? ;)

• Vaudtje
  • Niet online
Crayne schreef op 10 oktober 2002 @ 16:59:
*shudder* Ik kom vast als een enorme RPG nazi over, maar ik denk echt serieus dat teveel mensen oogkleppen ophebben over waar de grenzen van rollenspel liggen. Da's alles.
Let op, mijn opmerking was niet als kritiek oid bedoeld! Tot nu toe is alles wat je schreef zorgvuldig onderbouwd en begrijpelijk, alleen vaak gebaseerd op behoorlijk abstracte aannames. Veel mensen hebben volgens mij al moeite om de vrijheden die ze krijgen in 'klassieke RPG's' (hoe moet ik ze anders omschrijven?) tot volle wasdom te komen.
Dan kan het overweldigende aanbod daarbuiten al helemaal 'bedreigend' overkomen.
Wat ik dus vind, is dat ik niets mis als ik alleen D&D of White Wolf of WHFRP speel, misschien zelfs wel helemaal volgens de regels, tenzij ik zelf vind dat ik iets mis. :)

• Crayne

Crayne

Vaudtje schreef op 11 oktober 2002 @ 11:30:
Wat ik dus vind, is dat ik niets mis als ik alleen D&D of White Wolf of WHFRP speel, misschien zelfs wel helemaal volgens de regels, tenzij ik zelf vind dat ik iets mis. :)
Gelukkig, dat vind ik dus ook. :)

Maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen die nog nooit buiten hun kleine kikkerlandje hebben gekeken me gaan vertellen wat rpgs zijn of wat rollenspel is. Dat kan ik hen ook niet vertellen. Ik kan alleen wel aangeven wat rpgs en rollenspel kunnen zijn.

• TheJoker|IA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-11-2002

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Ik ben vanavond met m'n campaign gestart en we liepen meteen vast doordat één speler het niet kon vinden met de andere in-character. Ze (de characters) waren allemaal te eigenwijs, waardoor de groep niet samen bleef, maar - nog belangrijker - niet dezelfde doelstelling en motieven had. Daarom heb ik als GM voorgesteld om nieuwe characters te maken die gezamenlijk één bepaald doel of levensovertuiging hebben. Dit bindt ze en bovendien is het makkelijker en ontspannender om te spelen en te leiden als GM. Ik heb ze ook geïntroduceerd met narrative power. Leek ze wel wat, maar zijn ze nog niet aan toe. Maargoed, het is weer een klein stapje in de goede richting... Ze hebben nu iig massaal geaccepteerd dat vrijheid, creativiteit en improvisatie erg leuk zijn! :)

As a child, I thought I could live without pain; as a man, I found it's all caught up in me.

• Ivo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 17:33
Dat is mooi. :) Characters moeten iets hebben waardoor ze bijelkaar blijven anders houdt een party nooit lang stand en zullen de characters hun eigen weg gaan. In zo'n sitiatie heb je als DM geen andere taak dan de characters weer bijelkaar te krijgen op wat voor manier dan ook en dat is gewoon niet leuk, tenzij je ze op een zeer originele manier bijelkaar kan laten komen.

We hebben gisteren ook een nieuwe FR campaign gestart. Openingssessie was het maken van backgrounds en het laten samenvallen van de backgrounds tot een party. Daarna zijn we begonnen met spelen. Interactie tussen players en players was gewoon heel erg leuk. Eerste keer dat we met een groep players waren die het niet erg vond om in-game een gezellige avond in een inn te roleplayen. :P Hele sessie was geen dobbelsteen gerold (wel de DM een keer geloof ik, maar dat doet er niet toe). Zelfs met derde editie kun je een coole narrative campaign spelen.

Edit: The Dance of Eternity is cool. (8>

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

The Dance of Eternity is meesterlijk. Heb ze dit live zien spelen én op DVD en het is toch zo vet :D.

Maar weer on-topic: We hebben weer gelazer, want één van de spelers (de power-gamist) wil bepaalde afspraken die we voor de campaign hebben gemaakt weer omzeilen/afschaffen. :(

We hadden het volgende afgesproken, in de naam van game-balance:
1) niet meer dan 18 en niet minder dan 5 bij de statistics (de spelers 'krijgen' een gemiddelde van 13, die ze vervolgens kunnen verdelen; dat gemiddelde vanwege het feit dat sommige spelers door rollen veel beter zijn dan de andere, waardoor sommige spelers zich achtergesteld voelen... :S)
2) niet meer dan +10 op AttackRolls, DefenceRolls, whatever (ook vanwege het feit dat de meesten ongeveer +5 hadden en ééntje had een +17, dus die raakt bijna altijd... is dus niet leuk)
3) allemaal één levensdoel of -overtuiging.

die restricties op abilities en rolls zijn niet blijvend, maar die verhogen als men in level stijgt.

Erg jammer dat er nu over gez*ken wordt!

Ik heb bovendien een grote drang om LD's beta 1.0 van EW te gaan uitproberen :)

As a child, I thought I could live without pain; as a man, I found it's all caught up in me.

• Wolfensteijn
Dan moet je gewoon zeggen, of je speelt volgens deze regels, of je speelt niet. Soms is een power-gamist wel leuk om mee te spelen, maar wanneer hij niet inziet dat hij het voor de rest minder leuk maakt om te spelen, dan moet je als GM gewoon keihard nee kunnen zeggen.

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Tja, dat gaan we ook doen. De party is er ook helemaaaal niet blij mee...

• UDuckling5
  • Laatst online: 21-09-2016

UDuckling5

Nachteend

Lord Daemon schreef op 07 oktober 2002 @ 09:51:

[...]
Dit in het kader "hoe zorg ik ervoor dat echt ruzie met iemand krijg"? :/
Och, vandaag was hij terug en was alles weer normaal en hebben we een leuke sessie gehad.

Flap

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
TheJoker schreef op 13 oktober 2002 @ 13:00:
Ik heb bovendien een grote drang om LD's beta 1.0 van EW te gaan uitproberen :)
Waarin het bijvoorbeeld verplicht is om een samenhangende party te maken. ;) Ik moet zeggen dat we dat in de twee campaigns die we er nu mee hebben opgestart niet in beide gevallen even sterk gedaan hebben. In de ene campaign hebben we echt een reden verzonnen waarom iedereen bij elkaar is; in de andere hebben we dat niet zo expliciet gedaan, maar daar zijn we met minder mensen en we zijn allemaal vast besloten onze characters bijeen te krijgen dus dat gaat wel lukken.

• RealCato
  • Laatst online: 08-11 15:27
Wat is dance of eternity??

Ik moest iig aan iets anders denken, namelijk dat we laatst "legend of the drunken master" hebben gekeken (uode jackie chan film), en dat was echt zo'n humoristische film dat we dit zeker in onze campaign wilde laten terugkomen. Nu was er al een monk die dit beetje onderzocht had en die wilde na t zien v.d. film 'drunken fighter' zeker als prestige class nemen, gaat nog leuk worden :P

AthlonXP1700+, ABIT KR7a-RAID, 512MB DDR (Dane-Elec), IBM 120gxp 80 gig HDD, Hercules 9800, Creative Audigy Player, LG 52x CD-R, LG 24x CD-RW, LG995E monitor, WinXP

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

The Dance of Eternity is een geweldig instrumentaal nummer van Dream Theater, een Amerikaanse Progressive metal/rock band :) (Totaal off-topic, maar dat is voor een keertje niet erg, toch? :P)

• Ivo
RealCato schreef op 14 oktober 2002 @ 20:42:
Nu was er al een monk die dit beetje onderzocht had en die wilde na t zien v.d. film 'drunken fighter' zeker als prestige class nemen, gaat nog leuk worden :P
Drunken Fighting in het echt is mooi om te zien. De Shaolin hebben een paar figuren die dit kunnen. :)

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Ik heb een algemeen verhaaltje verzonnen (althans, een bepaalde situatie), waarin alle characters voor de campaign hun eigen ervaringen mee hebben. Zo zullen ze op hun eigen manier a.d.h.v. dat/die verhaal/situatie ermee omgaan en er iets mee doen. Gelukkig is iedereen er blij mee, dus da's al een pre! :)

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Ik heb m'n campaign afgeblazen, om enkele redenen:
1) geen tijd om dingen voor te bereiden en al teveel verhaal om alles zonder voorbereiding te improviseren;
2) party wil verschillende soorten rpg's spelen (dus gamist of narrative etc.);
3) party let niet op;

dus ik zei: "ik wil niet meer, ik ga wel een character spelen, kijken jullie maar of een van jullie GM wil zijn"
Zodoende :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Hm, dat klinkt jammer. Mijn ene party heeft weer eens veel te weinig tijd... allerlei mensen die niet kunnen, of niet op tijd vertellen of ze kunnen, etcetera. Wat dat betreft is een party die op een vaste dag elke week speelt toch wel het beste vind ik. (Die heb ik gelukkig ook nog.)

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Is ook erg jammer... maar, ieder voordeel heeft z'n nadeel :) dus ik heb een verhaal geschreven voor m'n nieuwe character. Ik zal em gelijk even posten:

Heathcliff, a young man, was the oldest son of a very rich trading family. His relationship with his father wasn’t very stable; his father was a very rational man, who believed that honest, hard work shaped a man and told something about his true nature; Heathcliff, instead, was more of an irrational person, who believed in the beauty of the human creations of the mind. The two of them were always arguing about responsibilities, work and commitment to making sure that the future of the family would be kept safe.
Although his father wanted him to take over the business in a couple of years, Heathcliff refused to, in comparison to his younger brothers, and told his father to back off and leave him alone. This was the last drop for his father, so Heathcliff was unofficially thrown out of the family, and was told never to return. He was the disgrace of his family, and he had to cope with lots of psychological stress, because he didn’t took it very lightly that he wasn’t part of the family anymore. He attempted to apologize to his father, but he only received warnings and threats.

Many years before, he practiced stealing things in different districts of his home-town, just for the sake of sport, so – after a while - he became quite good in the mastery of the thief.
When he was placed outside the protective and comforting circle of his family, he had an urge to pick up his former hobby, and turn it into his profession. Still, he reasoned that he wouldn’t achieve anything but trouble from a fulltime job of stealing and living the life of a thief, always ready to flight, always hiding in shadows to escape the executioners of the law. Therefore, he applied for a simple job at the docks. The work he had to do was very hard and mind numbing, so he decided to steal from time to time, just for fun and excitement.

Then, on one of his thieving trips, he broke into an old fortified house, which – according to the rumours – was believed to house a powerful witch. When he climbed through the window, he didn’t find any witch, but he did found himself being caught red handed by the owner of the house. A friendly old man, who strangely knew him, approached him very gently and kind. The man also knew that Heathcliff was kicked out of his family, because of his dislike of the trade business. The man seemed to understand him, and the two of them talked for hours that night.
When the sun broke through the clouds and raised above the horizon, the man noticed Heathcliff looking at his alchemical equipment, which was lying throughout the room. Heathcliff asked the man about magic, and what it really was. The man laughed friendly at him and promised Heathcliff to tell him all about it, but not for now. Now Heathcliff wasn’t ready yet. The man would let him know when the time was right.

Several weeks went by, and still Heathcliff heard no sign from the old man, of whom he didn’t know the name. Heathcliff filled his time by performing his sensitive music in royal clubs, and discussed about philosophy in dark inn’s until the break of dawn.

Heathcliff was about to give up any hope about the old man contacting him, until he was stalking through the dark and sinister alley’s of the city-core. He heard a faint buzzing, which – as became apparent – were thousands of red coloured flies, and they were heading towards him! He tried to run and cover up for the ferocious attack, but the winged little fiends were too quick for him. Soon, he found himself totally covered in them. They were crawling all over his body, in his ears and nose, and beneath his clothes. He tried to smash as much as possible, afraid that the flies would bite him. Fortunately, and strangely enough, the flies just crawled over him, without harming him a bit.
When he opened his eyes again, he was in a dark dungeon, dimly lighted with a couple of torches, hanging on the crumbled walls.
Suddenly, as one, all of the blood-red flies launched their flight with a loud buzzing. Heathcliff looked surprised when he saw that the old man was watching him, while sitting in a large chair by a titanic bookcase. The man told him a couple of words, that Heathcliff would remember for the rest of his life: “I’ve been watching you for some time now, studying and reasoning to the very edges of my skills, and I got to know you in a whole different way: you’ve got talent. Now, I will tell you about magic…”

In the following couple of weeks, Heathcliff spent all of his time in the old man’s house, which he learned to call ‘master Conrad’. Conrad learned him to unleash the inner power of raw magic, which Heathcliff contained within, and to alter it into subtle effects, especially directed at influencing the mind of others, in the form of illusions and mental ‘suggestions’.

After months to years of hard practice and after building an irreplaceable relationship with Conrad, Heathcliff’s mentor became very seriously ill. He refused to be treated by professional medical attendants, and although the old man tried to cure himself with his alchemic powers, fate couldn’t be neglected, and it happened that Conrad died of scurvy. This was the last drop according to Heathcliff: his world fell apart. Not only did he have terrible nightmares about his father and the unfortunate ways of the tide, he had additionally lost his best friend and mentor.

He bought himself a small, simple house in one of the lower districts of the city, and there he mourned for his losses. More than ever, he was lost into the sweet teachings and ways of his music and philosophy.
Although he wasn’t at the top of his mental health, one day the unexpected happened: Heathcliff fell in love. Not just a tiny bit. No, he was in a total daze when he put his eyes on the girl called Samantha. Fortunately, she seemed to like him back, but nothing happened for a very long time. It was until Samantha – who was a simple baker’s daughter – went to the docks to buy some fish for her dying mother. Although she was feeling very down and blue, she still decided to approach Heathcliff. As speechless as he was because of his present state of mind and the fear of scaring her away, he made a total fool of himself. Fortunately, Samantha saw right through this first impression and slowly the two of them became very close to each other.

Heathcliff was making positive mental progress and the loving couple decided to live together, especially after Samantha’s mother had died. Heathcliff nearly got her father so insulted that he wouldn’t allow his daughter to, but she succeeded to convince him that she would be very happy with Heathcliff.

One day, Heathcliff and Samantha went for a long distant walk through the wild nature of the country. While walking through the dark, but peaceful and silent forests, Heathcliff wasn’t aware of the burglars that were sneaking up at them at all. He was knocked out by a powerful stroke on the back of his head, and while he was losing consciousness, he heard Samantha screaming, while the burglars – including one with a very distinct tattoo on the back of his head - were apparently raping her. When he wake up a couple of hours later – according to the position of the sun – he found that all of his money was gone, but even more important: Samantha was gone. The only thing he could find were the frayed remnants of her scarf and an amulet that she always wore around her neck. He smelled her scarf with tears in his eyes, and he swore to himself that he would try to find his beloved and avenge her on the burglars.

When he aimlessly wandered deeper into the woods, he saw some figures moving in the distance. As desperate as he was, he ran up to the particular spot, where he found the corpse of his eternal love, Samantha. Her belongings were stripped from her body, just like all of her clothing. She was violated, just like a slave. Heathcliff fell to his knees, and in a urge of pure rage, he screamed like he never screamed before, unleashing all of his emotions of stress and pain, and while doing so, lightning erupted and blasted its powerful bolts into the trees around him. As a result, the part of the forest surrounding him began to burn to the ground. The minutes, in which he sat silent as death next to the woman he intended to marry, seemed like hours, days. Only until a burning branch fell between him and Samantha, he got back to his senses. He stood up as fast as he could, picked up the heavy weighing body and ran back the way he came into the safer parts of the forest. While he was running, he thought he heard a few man screaming like they were in the purest of pain.

Although Heathcliff had learned to use his magic in a subtle way, the major changes in his view at the world and psychological health, as a result of his family history and the recent traumatizing events, gave him a growing urge to use his magical abilities in a much more raw and primary manner, especially to control the elements, which were ever present in his surroundings. Vaguely remembering the scene in the woods, he absolutely knew that he would be able to control the elements in a conscious manner, instead of erupting the powerful forces in a blind state of rage.

He swore to himself that he wouldn’t find any peace, until he would either find the ones that did this to him, or to find peace within…

[Voor 0% gewijzigd door Lord Daemon op 21-10-2002 23:20. Reden: FF ge-edit, zodat mijn html-rechten ervoor zorgden dat je '-tekens het wel deden. ;)]

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Lord Daemon heeft ge-edit
Goh! Thnx! :)
Wat vind je/jullie trouwens van het verhaal?
Ik denk dat ik met dit character wel leuke situaties zal kunnen creëeren!

• Wolfensteijn
De mogelijkheden van dat character zijn idd legio vanwege de goed leesbare geschiedenis. Maar dan moet je nog steeds een goeie GM hebben die er gebruik van kan maken ;)

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Ja precies, dat heb je ook nodig... Hopelijk kan de onze dat...

• Sir Dynalon
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07-09-2004
Wauw, fet verhaal, ik wou dat ik zoiets kon verzinnen voor mijn sorceror...
;( ;( ;(

....every answer raises 7 new questions: Dardalion the Wise.....

• Wolfensteijn
Het verzinnen hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor. Bedenk eerst een beetje wat voor soort character het is, dat moet je eigenlijk al hebben gedaan, maar ik zeg het toch maar even. En ga dan eerst een aantal waarschijnlijke gebeurtenissen bedenken, nog niet hoe ze bij je character passen, maar meer algemeen. Dan ga je de boel in chronologische volgorde neerzetten, vervolgd door het volledig uitschrijven van de biografie.

En dat van TheJoker is uitgebreider dan de meesten het zouden doen, maar het zorgt wel voor veel detail, wat het spelen vaak toch net wat leuker maakt.

• Ivo
Als ik een character verzin dan begin ik bij een naam en een beetje wat het voor character is. En dan ga ik een grote monoloog houden waarbij ik de hele geschiedenis chronologisch vertel tegen mezelf. :P

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

:) Thnx! :)
Wolfensteijn schreef... ergens vandaag, en voordat ik dit schreef
En dat van TheJoker is uitgebreider dan de meesten het zouden doen, maar het zorgt wel voor veel detail, wat het spelen vaak toch net wat leuker maakt.
Ja, dat klopt. Maar met dit verhaal alleen kan ik nog niet alles, dus ik ben momenteel druk bezig om z'n karakter zo uitgebreid mogelijk te beschrijven.

• DarkX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
ProPHeT_Ewok schreef op 22 oktober 2002 @ 20:18:
Als ik een character verzin dan begin ik bij een naam en een beetje wat het voor character is. En dan ga ik een grote monoloog houden waarbij ik de hele geschiedenis chronologisch vertel tegen mezelf. :P
Begin je bij een naam? Ik moet toch vaak eerst weten wat voor char het is voor d'r een naam aan te pas komt :) Vaak kan de history de naam vormen. Iemand uit een boerendorp heet vaak anders als iemand van adelijke afkomst of iemand van een indianenstam bijv. Ook kan iemand een andere naam aannemen dan die waar hij mee geboren is. Iig zou ik het niet handig vinden om mijn history aan mijn naam op te hangen, eerder andersom.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Master Jack
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-04-2008
Sir Dynalon schreef op 22 oktober 2002 @ 17:41:
Wauw, fet verhaal, ik wou dat ik zoiets kon verzinnen voor mijn sorceror...
;( ;( ;(
Time will learn young padawan.Trouwens wat dacht je van een goede nachtrust?daarna flink wat manga/anime/films over je pc heen rammen.Dan komt er wel enige originaliteit.Blader wat kranten uit het buiten(of binnen) land door en kijk uit naar verhalen.Je hoeft het niet te kopieren of zo maarje kunt wel inspiratie opdoen voor een verhaal.Ok vergeet dit lul verhaal maar .

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Het nadeel van een lange background is dat je character dan al zoveel heeft meegemaakt dat zijn level veel hoger zou moeten liggen.

Dit merk ik vooral bij DnD, dus nu verzin ik onder het spelen stukjes background en karaktertrekjes en over drie weken heb ik een background die strookt met mijn char's level :)

Flap

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

UDuckling, dat klopt ook ja. Mijn groep is dus weer overgestapt naar D&D3E... (:() en ik DACHT dat we als level 8 zouden beginnen, blijkt het level 5 of 6 te zijn... Nouja, ik speel gewoon m'n character zoals ik hem wilde spelen en dan maken me die stats ook niet zoveel uit... :)

• Sir Dynalon
<quote>Time will learn young padawan.Trouwens wat dacht je van een goede nachtrust?daarna flink wat manga/anime/films over je pc heen rammen.Dan komt er wel enige originaliteit.Blader wat kranten uit het buiten(of binnen) land door en kijk uit naar verhalen.Je hoeft het niet te kopieren of zo maarje kunt wel inspiratie opdoen voor een verhaal.Ok vergeet dit lul verhaal maar .</quote>

Joah ik weet het joah, ik kijk vaak Dbz'tjes en Lotr om op nieuwe id'tjes te komen, werkt prima ja, is wel jammer dat ik verder geen (nauwelijks) mangafilmpies heb. BTW ik vind mijn eigen Bio's altijd slecht, blijkt dat de DM hem best goed vond :9

• Ivo
DarkX schreef op 22 oktober 2002 @ 23:16:
[...]

Begin je bij een naam? Ik moet toch vaak eerst weten wat voor char het is voor d'r een naam aan te pas komt :) Vaak kan de history de naam vormen. Iemand uit een boerendorp heet vaak anders als iemand van adelijke afkomst of iemand van een indianenstam bijv. Ook kan iemand een andere naam aannemen dan die waar hij mee geboren is. Iig zou ik het niet handig vinden om mijn history aan mijn naam op te hangen, eerder andersom.
Ik heb bij mijn 2 laatste characters inderdaad de naam pas als laatste verzonnen. Namen verzinnen is best moeilijk; niet elke naam past bij je character op de een of andere manier.

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Ik heb de naam van m'n character nu vastgesteld: Heathcliff Alexis Charles Fallsworth... (ja hij was van adel). :)

Achteraf verzinnen is idd het beste. Tenzij je al helemaal weet wat je wilt.

• Ivo
Mijn adellijk character heet Garreck of Ahmswolth. (Vraag me niet waar Ahmswolth ligt of wat het is). :P

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ProPHeT_Ewok schreef op 24 oktober 2002 @ 17:07:
Mijn adellijk character heet Garreck of Ahmswolth. (Vraag me niet waar Ahmswolth ligt of wat het is). :P
Hij slist een beetje omdat hij wat tanden mist (in die tijd was tandhygiene niet zo bekend) ... Eigenlijk heet hij Garreck of Armsworth >:)

Dit dus.

• Ivo
:P

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

We gaan morgen aan een nieuwe campaign beginnen, dus ik mag Heathcliff gaan spelen :). Ben benieuwd!

• DarkX
ProPHeT_Ewok schreef op 24 oktober 2002 @ 13:53:
[...]

Ik heb bij mijn 2 laatste characters inderdaad de naam pas als laatste verzonnen. Namen verzinnen is best moeilijk; niet elke naam past bij je character op de een of andere manier.
Das dus ook de rede dat ik het liever achteraf doe; het is makkelijker om de naam aan te passen wanneer ie niet bij het karakter past dan om een nieuw karakter te maken omdat ie niet bij de naam past :P

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Gisteren begonnnen in een redelijke, non-lineaire eerste sessie v/d campaign. Viel me niet tegen, vooral vanwege het feit dat die GM erg van high powered magic fantasy houdt, gevuld met black dragons en vampire lords... :) IIg, we hebben een soort eerste kennismaking gehad met de characters... Ik ben bij verre na de zwaktste, vooral qua HPs, maar dat maakt niet uit, want ik ga dingen tactisch en subtiel aanpakken.. en wat originele elementen in het spel te brengen... Verder veel roleplayen met de twee andere roleplayers in de groep, dus dat wordt waarschijnlijk leuk!!!

Bovendien hadden we een stereotiep dwarf in de party zitten, die weer eens een keertje meespeelde sinds tijden... Dit keer met een nieuw character: een dwerg... :) Maargoed, stel je het volgende voor:
We kennen elkaar niet, maar worden allemaal opgepakt als verdachten voor een moord op een of andere edelman. We zitten in een cel opeen gepakt en enige pogingen om te ontsnappen worden door GM power teniet gedaan :( en we worden veroordeeld door de handlanger van de koningin. We krijgen nog een laatste maal in een kille, saaie stenen kamer, met in het midden een grote stenen tafel en banken, die (heel belangrijk) vast zitten aan de grond! De dwerg en de elf schreeuwen naar iedereen mee te helpen met de tafel als een stormram te gebruiken en zo de guards in de kamer uit te schakelen... (mijn character blijft rustig dooreten); dus die twee beginnen als een stelletje idioten aan die tafel te sjorren, en er komt maar geen beweging in. Dus zij gaan door, totdat ze ontdekken dat de tafel idd vast staat! Ze zijn geïrriteerd als de wachters hen uitlachen en ze besluiten maar weer verder te gaan met eten. De dwerg - baldadig als hij is geworden - zegt tegen een NPC, die ook veroordeeld was, eens te ruiken aan een bord met eten. De NPC buigt voorovern... en natuurlijk, de dwerg duwt het hoofd van de NPC met gigantische kracht in de bak met voer! De NPC kan dit niet hebben, dus spuugt de dwerg in het gezicht. De dwerg spuugt terug (die speler heel snel doch droogjes: "Ik spuug terug...") . De NPC douwt een kippebout in de dwerg z'n neus (IN Z'N NEUS!), waarna de dwerg hier in volle paniek aan begint te sjorren en zo z'n eigen neusvleugel gedeeltelijk uitscheurt...

We hebben echt dubbel gelegen met z'n allen, vooral omdat de woordenwisseling van GM en speler (die dwerg speelt) zo soepel en snel verliep :) :P Echt heel cool!

• Ivo
Een gezonde dosis flauwekul hoort gewoon bij een sessie vind ik. Zie sig. :P

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar je moet wel oppassen dat het niet gaat overheersen. Dat doet de sfeer helemaal teniet; bovendien raakt de GM daar zeer geïrriteerd en vermoeid van... :) Maar continu serieus en geconcentreerd bezig zijn is leuk, mits je het zo af en toe afwisseld met een geintje... (in- of out-of-character)

• Crayne

Crayne

Probleem met flauwekul is dat als je er geen afspraken over maakt, het al heel snel de overhand neemt. Het is echt niet zo'n slecht idee om even een uurtje vantevoren uit te trekken om te ouwehoeren. Een beetje sociale controle tijdens het spel is overigens ook geen luxe...

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Doen wij automatisch al: uurtje ouwehoeren. Alleen hebben we er geen afspraken over gemaakt in-game, dus we kunnen nog wel eens melig worden, wat heel vervelend is voor de GM, tenzij de GM zelf ook melig is :P.

We gaan vanavond verder met de tweede sessie van de nieuwe campaign; dit keer met z'n 4-en in totaal (i.p.v. 6), dus dat wordt wat meer roleplayen dan de vorige keer... (was erg rumoerig). Ben benieuwd! B)

• Ivo
Is wel jammer als een player zin heeft in een serieuse sessie en iedereen zit alleen melige grappen te maken. Als de GM dan de sessie een serieuze richting op te sturen zijn er ook nog players die dan elk woord proberen te misinterpreteren zodat er weer een melige opmerking gemaakt kan worden.

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Gisteren dus gespeeld. Ging best lekker... behalve dat we allemaal klinisch dood waren verklaard en eigenlijk door "GM's Grace" in leven werden gehouden. Dan krijg je het idee dat je gewoon puur door de GM in leven blijft en dat je zo machteloos als de pest bent... Dat is jammer, maar het was niet slecht, zeker niet gezien het feit dat hij improviseerde... :)

• director
  • Laatst online: 07-07-2005
Ik heb nu een Level 10 C/G Blademaster, 6 Fighter, 7 Cleric die echt ass kickt!!!!
Ben er dan nu ook zo'n 3/4 jaar mee bezig.
Had eerst een heel fat Evil ventje en was doordat ik iets heel slims had bedacht
met een instantwaypoint ring, eigenaar van een (un??)Holy Vorpal Sword of Speed.
Toe had ik vanaf een 14 een instant kill (door andere modifiers).
Een hele Priesthood omgebracht, omdat ze me wilden "redden"
Maar toen kwam er een draak...........en daarom heb ik nu een ander character!!

"A day without Snowboarding, is like a day on Ski's!"

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Dat is leuk... ;)

Flap

• Sir Dynalon
wat is een C/G??

• Ivo
Chaotic Good? :?

• Wolfensteijn
Ik ben 1 van die GM's die zo goed als niet kunnen improviseren, dus als ik een adventure run moet ik goed voorbereid zijn. Ik ben nu dus al een paar weken bezig om een redelijk grote horror adventure op te zetten in de Star*Drive campaing setting van Alternity, maar dat is nog best lastig, vooral omdat heel makkelijk een globaal idee van wat ik wil doen kan verzinnen maar het dan ook nog uitwerken... das lastig.

De adventure opzich kan je volgens mij in echt elke setting en systeem gebruiken, zo wil ik hem ook op gaan zetten en eventueel zelf helemaal uitschrijven voor die mensen die hem ook willen gebruiken, maar zo ver ben ik nog niet, eerst maar eens zorgen dat mijn party komende zondag ermee kan beginnen. En nee, het zal geen adventure zijn die je in 1 playing session hebt gedaan. Of ze moeten natuurlijk meteen die dingen doen die voor het verdere verloop gaan zorgen.

Het basis idee van de adventure is dat een slechte sekte probeert een demon op te roepen die het universum wil overheersen en een goeie sekte (of gewoon de kerk) dat probeert te voorkomen. Door een nichtje van 1 van de party members te vermoorden als deel van het ritueel om de demon op te roepen wil ik dus de party erin krijgen die dus of alleen, of met de kerk het oproepen van de demon moeten stoppen en meteen de slechte sekte zien te vernietigen.

Ik heb volgens mij al een aardig begin van het verhaal, ik moet alleen nog even een paar NPC's wat verder uitwerken.

Naja, als iemand meer wil weten, zeg het maar. En ideeen zijn natuurlijk altijd meer dan welke :P

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ben altijd geïnteresseerd om adventures te lezen (grootste bron van inspiratie naast de plup van HP Lovecraft :) ). Dus je hebt mail :)

Flap

• Wolfensteijn
Hrm, dat betekent dat ik eerst een de boel uit moet gaan schrijven, okay, dat wilde ik toch al doen. Ook nog even een kaartje tekenen.

Misschien dat ik over een week de boel klaar heb, ook omdat ik dan weet hoe de adventure liep en wat belangrijke punten zijn.

Naja, je ziet het wel komen, en waarschijnlijk post ik het dan toch in dit topic ;)

• Crayne

Crayne

Even schaamteloze trots:

Soap (zie sig) wordt in februari in boekvorm uitgegeven door Wingnut Press (http://www.wingnutgames.com).

Het levert me weinig geld op (25% van de winst nadat printing en shippingcosts zijn teruggewonnen), maar de hele ervaring iets uitgegeven te krijgen is het allemaal waard. :)

Joechei ende jubel! :p

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Gefeliciteerd man! :)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Da's wel mooi voor je :)

Congrats...

Flap

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Speelt één van jullie nog wel eens? Mijn groep niet... iedereen heeft het druk enzo (o.a. met tentamens) en de keren dat we spelen zit er niet echt veel fut in de game... dus de drang om te spelen is wat minder... :/ :|

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:20
wij beginnen weer over een weekje met een nieuwe sessie. heb er wil zin in :)

• Coffeemonster
  • Laatst online: 03-12 23:30

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Wij spelen heel erg onregelmatig. Soms 1 keer per 2 weken, soms een maand niet. Dat hangt af van hoe druk iedereen het heeft. Meestal spelen we een avond, en een paar keer per jaar een weekend. Het heeft er mee te maken dat de meesten van onze groep een full-time baan hebben. Bovendien wonen/werken we nogal verspreid. Ik moet bijvoorbeeld anderhalf uur treinen om te spelen. Overigens vind ik dat geen probleem, omdat het altijd gezellig genoeg is om erheen te gaan, maar dat wil je niet 2x per week doen :)

Eigenlijk heb ik het idee dat dit voor de fut in het spel weinig uitmaakt. We zijn altijd enthousiast genoeg om te spelen. Hooguit dat sommige details van eerdere sessies een beetje wegzakken, maar ik probeer nu een soort journal bij te houden. We zijn wel wat langer bezig met adventures (qua real-life tijdspanne), maar het is afwisselend genoeg.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Crayne

Crayne

Ja hoor, 1x in de twee weken Call of Cthulhu d20 en 1x in de drie weken DM ik een D&D3E groepje. En onregelmatig een Arcanum homebrew.

• Vaudtje
  • Niet online
Crayne schreef op 15 november 2002 @ 00:32 over zijn debuut als de nieuwe Steve Jackson:
Soap (zie sig) wordt in februari in boekvorm uitgegeven door Wingnut Press (http://www.wingnutgames.com).
w00t! en gefeliciteerd! [/spuit 11 mode]
Krijg je uitbetaald in BattleCattle mini's? }:O })
Is het nu al verkrijgbaar? Of pas vanaf maart 2003?

[Voor 10% gewijzigd door Vaudtje op 25-11-2002 17:15]

• Crayne

Crayne

Vaudtje schreef op 25 November 2002 @ 17:08:
Krijg je uitbetaald in BattleCattle mini's? }:O })
Zou ik niet erg vinden, als ik het spel zelf ook maar krijg. :)

Nee, ik krijg netjes in dollars uitbetaald elke zes maanden (nadat de kosten voor het drukken en verzenden zijn teruggewonnen).
Is het nu al verkrijgbaar? Of pas vanaf maart 2003?
Licht in de verwarrende duisternis:

Ik heb zelf een PDF op mijn site staan voor $2.95. Ik hype hem niet zwaar, alleen een paar press releases op een paar site, dus ik heb er 10 verkocht in een maand tijd. Niet indrukwekkend dus, maar dat maakt niet uit.

Wingnut Games brengt dus een gedrukte versie uit onder hun bedrijfsnaam (met mijn naam op de kaft natuurlijk) van 24 pagina's, saddle-stitched, voor $7.95 (geloof ik).

Ik blijf de PDF verkopen vanaf mijn site, zij verkopen de gedrukte versie. Iedereen blij. :)

• TheJoker|IA

TheJoker|IA

The Dance of Eternity

Niet vervelend bedoeld, maar verkoopt dat wel: $7.95 voor 'maar' 24 pagina's? Ik weet wel dat het een volledige RPG is, maar zullen de mensen dat niet in de winkel doorlezen, in hun geheugen opslaan en alsnog spelen?

• Vaudtje
  • Niet online
TheJoker schreef op 26 November 2002 @ 13:19:
Niet vervelend bedoeld, maar verkoopt dat wel: $7.95 voor 'maar' 24 pagina's?
Mwah, is even duur als een 2cm grote koe met twee kanonnen erop. :P
Dat soort dingen kennen nou eenmaal een behoorlijk beperkte oplage, en dan tellen de productiekosten wat zwaarder.
Je kunt het ook nog van de andere kant bekijken: Ik vind 8 euro voor een complete RPG niet zoveel.
edit:
Of $2.95, 7 pagina's extra voor minder geld, zelf printen :D (Andere layout neem ik aan?)

Tijd voor een inkoopactie bij WingnutGames? Ik moet zelf sowieso nog een BattleCattle 3rd ed. hebben (Heb al wel de uitbreiding, niet het regelboek 8)7 )

[Voor 12% gewijzigd door Vaudtje op 26-11-2002 14:09. Reden: +/]

• Crayne

Crayne

Vaudtje schreef op 26 november 2002 @ 13:58:
Mwah, is even duur als een 2cm grote koe met twee kanonnen erop. :P
Dat soort dingen kennen nou eenmaal een behoorlijk beperkte oplage, en dan tellen de productiekosten wat zwaarder.

Je kunt het ook nog van de andere kant bekijken: Ik vind 8 euro voor een complete RPG niet zoveel.
De meeste D&D3E modules tellen ongeveer 32 pagina's en kosten $9.95 o.i.d.
Geloof me, $7.95 is een zeer redelijke prijs.
edit:
Of $2.95, 7 pagina's extra voor minder geld, zelf printen :D (Andere layout neem ik aan?)
Yup, de mijne. Nog steeds goed, maar niet geschikt voor drukkerijen en zo. Als iemand de PDF wil kopen voor 3 euro, maar geen Paypal heeft, kan het ook wel gewoon op mijn rekening. Stuur ik de PDF meteen toe als ik het heb zien verschijnen. :)
Tijd voor een inkoopactie bij WingnutGames? Ik moet zelf sowieso nog een BattleCattle 3rd ed. hebben (Heb al wel de uitbreiding, niet het regelboek 8)7 )
Nou, het enige dat ik van Wingnut wil hebben is eigenlijk Stuperpowers en misschien het Battle Cattle cardgame. De rest interesseert me niet zo. :)

• nihitsia
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-12 23:06

nihitsia

The Banana goes on always on

Als ik het allemaal zo lees raak ik weer helemaal getintelt van binnen :9 en zou het ook graag willen doen. Maar door gebrek aan mensen die de interesse delen zal het er wel weer niet van komen. Weet iemand dan een leuk forum/website waar verhalen opstaan van andere pen&paper rpg spelers. Zodat ik dat nog wel kwijlend kan lezen?

Gamebak Specs

• Crayne

Crayne

nihitsia schreef op 28 November 2002 @ 12:28:
Als ik het allemaal zo lees raak ik weer helemaal getintelt van binnen :9 en zou het ook graag willen doen. Maar door gebrek aan mensen die de interesse delen zal het er wel weer niet van komen. Weet iemand dan een leuk forum/website waar verhalen opstaan van andere pen&paper rpg spelers. Zodat ik dat nog wel kwijlend kan lezen?
Gebrek aan mensen? Dan zoek je denk ik niet goed. Kijk eens op http://www.ducosim.nl voor een lijst met winkels, verenigingen e.d.

Om precies te zijn:

Quest
Contactadres: Eric Andresen Westrus, Albert Verweylaan 34, 2182 PW Hillegom
tel: 06-54342367
email: wicky@worldonline.nl
Activiteiten: rollenspellen, met name AD&D.

Alstublieft...

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Flap

• DarkX
Hee, host ik die site nogsteeds? koel :)

Maar ze zijn doodgebloed, beetje jammer. Teveel mensen stopten enzo. Maar wanneer meer mensen geïntereseerd zijn, ik wil evt wel participeren aan een doorstart van iets dergelijks :)

• Coffeemonster
  • Laatst online: 03-12 23:30

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

In een doorstart/herstart van de GoT-RPG's ben ik ook best geïnteresseerd :). Zeker nu we helaas minder spelen in onze AD&D-groep in verband met tijdgebrek van onze DM.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:20
lijkt mij ook wel leuk, weet alleen niet of ik wel ervaren genoeg ben :/

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik kan natuurlijk zelf niet achterblijven :)

Flap

Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee