Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Maar helaas werkt ie, geloof ik, nog niet.
Hm...ff proberen, misschien ook wel
vond ik eerst ook, maar ik vind dat de laatste beta's van winamp3 ook erg goed werkten. en dan ook nog videosupport,
yep, hebbik al gedaan.Fairy schreef op 08 augustus 2002 @ 10:20:
Issie al naar de meuktracker gepost ?
Anders doe ik het zo
bedoel je nu versie 3 of de versie hiervoor?Tidus schreef op 08 augustus 2002 @ 10:24:
Normaal luister ik tijdens game muziek maar dat kan dus niet met Winamp, want dan wordt de muziek vertraagd en letterlijk verkracht
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Dat is toch gewoon een instelling in Winamp? Kan je CPU-prioriteit instellen voor Winamp. Of is die instelling er (nog) niet in versie 3?Tidus schreef op 08 augustus 2002 @ 10:24:
Normaal luister ik tijdens game muziek maar dat kan dus niet met Winamp, want dan wordt de muziek vertraagd en letterlijk verkracht
Everything.
Ik zal eens gaan testen. Het is wel aanpassen hoor!
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Verwijderd
Alleen jammer dat hij niet volledig de winamp 2.x skins pakt
Verwijderd
Bij versie 2 deed ik dat altijd met F3, werkt nu niet meer
Volgens mij met J (Jump to file)Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:01:
Ik heb hem nu ook, maar hoe kun je zoeken op een liedje?
Bij versie 2 deed ik dat altijd met F3, werkt nu niet meer
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Open de playlist editor en druk op F3, dan staat er onderin een balkje met de text 'Select', voer daar je zoekopdracht in en druk op enter.
Vervolgens komt er rechts een lijst met resultaten.
Maar goed wat is deze winamp zwaar zeg. Op me Athlon 1.2 merk je het niet zo, maar als ik em installer op me AMD K6-2 400Mhz met 384 meg geheugen dan gaat laad ie wel erg traag.
Memory load
Winamp 2.xx = 6 mb
Winamp 3 = ruim 18 mb
WMP 9 = 9 mb
Vind ik persoonlijk nogal wat om een mp3tje af te spelen, dan doet Corona het nog beter en die ziet er toch ook gelikt uit!!
Verwijderd
Als ik een liedje afspeel hoor ik onwijs veel ruis, mee zuisen met het liedje zeg maar.
Net of je met hele slechte ft samples een fasttracker liedje aan het maken bent.
Voorderest krijg ik een error als ik winamp opstart:
"Kan entrypoint van procedure ?setXuiParam@XuiObject@UAEHHHPBD0@Z niet vinden in DLL-bestand common.dll"
Dus dat wordt weer winamp 2 draaien..
Verwijderd
Bij mij neemt ie 4 tot 6 mb in beslag als ik hem in de systray heb als ik winamp tevoorschijn haal gaat ie naar de 12 tot 14 mbSchmoove schreef op 08 augustus 2002 @ 11:08:
Jawel kan wel!
Open de playlist editor en druk op F3, dan staat er onderin een balkje met de text 'Select', voer daar je zoekopdracht in en druk op enter.
Maar goed wat is deze winamp zwaar zeg. Op me Athlon 1.2 merk je het niet zo, maar als ik em installer op me AMD K6-2 400Mhz met 384 meg geheugen dan gaat laad ie wel erg traag.
Memory load
Winamp 2.xx = 6 mb
Winamp 3 = ruim 18 mb
WMP 9 = 9 mb
Vind ik persoonlijk nogal wat om een mp3tje af te spelen, dan doet Corona het nog beter en die ziet er toch ook gelikt uit!!
Verwijderd

Verwijderd
dat is dat als je je lijst laat dat gelijk alles geladen wordt ( de speeltijden enz ).
Verwijderd
ZelfonderzoekVerwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:28:
weet iemand hoe ik ( net als in winamp 2 ) sort files on load aan kan zetten...
dat is dat als je je lijst laat dat gelijk alles geladen wordt ( de speeltijden enz ).
Tja, dat ligt aan je hardware niet aan winamp.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:26:
Wat een bagger winamp, mijn harde schijf ratelt constant een beetje als het programma aanstaat en die zoekfuntie is
Ikzelf vind winamp 3 minder goed werken dan de 2.xx versie.
Verwijderd
Vreet 10mb minimized...
Ik ben er alleen nog niet achter hoe (of) je het standaard analyzertje in kunt stellen (kan alleen switchen tussen Spectrum Analyzer en Oscilliscope). Ik wil de snelheid van die Spectrum Analyzer aanpassen... hij is zo traag
Je moet gewoon zelf wat proberen, niet na 5 seconden al vragen.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:32:
haha ik ben niet dom hoor ik kijk altijd eerst maar als ik het niet kan vinden dan vraag ik dat hé dat lijkt me waar dit hier voor is?!?!
Verwijderd
ik heb alleen die media library gevonden maar dat is niet die j(ump) to file knop maar goed jullie weten het dus zelf ook niet anders gaven jullie niet van die domme andwoorden;).
Ik heb hem er al opgehad maar ik vind het gewoon niet lekker werken .
En ja natuurlijk kan je hem zonder die belachelijke skin halen .
Skins zijn ook nog niet helemaal optimaal vind ik .
(ok dit is wel weer de laatste versie maar heeft nog steeds dezelfde gebreken zie ik al weer)
kingfriko
bij mij is de mem-load net geen 9mbSchmoove schreef op 08 augustus 2002 @ 11:08:
Jawel kan wel!
Memory load
Winamp 2.xx = 6 mb
Winamp 3 = ruim 18 mb
WMP 9 = 9 mb
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
memload als winamp actief in m'n scherm staat 14mb, als ik em naar de taakbalk gooi snoept ie zo'n 5mb weg...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
als ik hem naar de tray gooi issie ook bij mij iets over de 5mb.Scorperito schreef op 08 augustus 2002 @ 11:57:
[...]
memload als winamp actief in m'n scherm staat 14mb, als ik em naar de taakbalk gooi snoept ie zo'n 5mb weg...
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
en je weet zeker dat je eerst winamp hebt weggehaald voordat je deze hebt geinstalleerd? ja, dat werd vanaf de invoering van winamp3 een gewoonte om dat te moeten doen..Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:12:
Ik vind um eigenlijk bijzonder slecht.
Als ik een liedje afspeel hoor ik onwijs veel ruis, mee zuisen met het liedje zeg maar.
Net of je met hele slechte ft samples een fasttracker liedje aan het maken bent.
Voorderest krijg ik een error als ik winamp opstart:
"Kan entrypoint van procedure ?setXuiParam@XuiObject@UAEHHHPBD0@Z niet vinden in DLL-bestand common.dll"
![]()
Dus dat wordt weer winamp 2 draaien..
laat playlist selection aanstaan (playlist dinges aan de rechterkant)Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:44:
5 seconden?!?!?! ik heb alle knoppen al geprobeert hoor ik ben niet zo snel een opgever.
ik heb alleen die media library gevonden maar dat is niet die j(ump) to file knop maar goed jullie weten het dus zelf ook niet anders gaven jullie niet van die domme andwoorden;).
dan onderaan links je zoekstringinvoeren en op enter rammen en zie rechts...
Verwijderd
Bij mij is WinAmp 3 traag, neemt 8 keer zoveel geheugen in als WinAmp 2.80 en bovendien werken de Play/Pause/Stop/PrevTrack/NextTrack toetsen van mijn Microsoft Natural Keyboard pro niet met WinAmp 3.
/me heeft 2.80 alweer ge-installeerd!
Verwijderd
Ik ga er trouwens ook van uit dat het probleem met de hotkeys en zo ook snel zal zijn opgelost en dat dit evt zelfs express is gedaan dit omdat winamp 3 namelijk volledig scipteble is in hun eigen (naar eigen zeggen krachtige) scriptaaltje waardoor je support voor de hotkeys ed simpel zelf er in kan rammen .. maar ja dat is natuurlijk alleen maar gissen.
Verwijderd
is dit hem?!?!
of komt er nog een "echte" final uit?!?
Verwijderd
Bron: http://beta.winamp.com/te...Z1AS1TN24UYBCYY?who=StevePlan:
August 8, 2002 - 1:27AM
Okay, so Winamp3 has finally hit the streets.
It's funny to see that our biggest competitor
is Winamp2. That's comforting I suppose. It's
frankly a little irritating to me that people
are expecting it to be as light-weight as
Winamp2 when it can do about 10 times more
things. This is a next generation product,
these are some of the prices you pay. When
Winamp2 was released, it wasn't all that lite
on resources either you boys and girls. It
was actually even more resource and memory
intensive than Winamp3 is with today's hard-
ware. It's just that you guys are all spoiled
with the advances in computers that you've
forgotten.
It doesn't matter. If Winamp3 doesn't suit
your needs, stick to Winamp2, it's not going
anywhere and will continue to get developed
off and on. So you'll continue to get your
updates. You'll eventually get to the point
where Winamp3 is just going to be too
compelling to ignore.
Regardless, we'll work on the issues as they
come up and we'll continue to include the
changes to make this player better and better.
On a side note, I think the lesson I should
learn this year is... "If you want something
bad enough, you can get it..." There were
like three subtle things that happened
throughout this evening that has reinforced
this concept for me and I'd just like to
share that with ya.
Okay, time for bed. Good night, and thanks
for all the support from our loving users.
ook is er noge en misverstand.. zoals ook op de wa fora te lezen valt.. winamp 3 is NIET de vervanger van WA2... het komt er gewoon bij... wa3 ondersteunt gewoon meer als wa2..(video's afspelen.. medialibrary...dynamische skins etc)
https://wren.co/join/Devian
dit is de final.. hij staat d8 ik alleen nog niet op de site zelf van winamp.. ( niet op de frontapage... wel op de fota)Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 12:34:
hmm tog nog een klein vraagje van mij de 1 zegd dat dit niet de final is de ander wel...
is dit hem?!?!
of komt er nog een "echte" final uit?!?
[ Voor 0% gewijzigd door Devian op 08-08-2002 13:18 . Reden: typo ]

Kijk eens naar je VM Size.... 32mb hier...Scorperito schreef op 08 augustus 2002 @ 11:57:
[...]
Verder mooooi programma, draait stuk sneller dan de rc's.
- NAC Breda -
Ik hoopte dat ze dit wel konden fixen nu heb ik er nog niks aan, want als ik een albumpje op wil zetten dan krijg ik maar de helft van de liedjes of minder... En ik weet zeker dat de ID3 tags wel in orde zijn..
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Start Winamp3 via whatever method you prefer. That would mean either clicking the quickstart icon, the desktop icon, or by projecting your awesome mutant powers onto a nearby human and exploding their brain in such a way as to cause variations in the sunspot cycle which causes in turn a freakish burst of neutrinos to blast forth from the sun's molten innards (the advanced student can use a nearby star and a buttload of patience) flipping a bit in your computers Instruction Pointer (usually referred to as IP except on the SPARC platform which uses the notation PC, for Program Counter) causing it to jump to the part of Windows that is secretly programmed in at the last second that causes it to feel remorse for sucking so damned bad and always crashing and deleting all your work right when you were JUST ABOUT to hit Save, no really you were, and while wallowing in this black pit of despair and self-loathing it hits it, hey, I know what would make the world a better place, if I was running Winamp 3.0, and it does. |
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Probeer Chronabie eens. Hij is wel aardig en vanacht nog herschreven voor de Final.jfeelders schreef op 08 augustus 2002 @ 16:36:
Jammer dat er nog geen echt goede skins bestaan. Die playlist-editor heb ik echt vaak nodig... Die is bijna nooit geskinned... ):
Laat je niet afschrikken door de kleuren, er zitten 22 verschillende color-themes in.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Verwijderd
Was mij ook al opgevallen, ik heb na wat zoekwerk hem ook hier gevonden.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 17:15:
We are very sorry, but due to one of our file servers crashing on us this file has been lost. We are sorry for the inconvience this may have caused you. If you would like to request that the author reupload the file click here .
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Verwijderd
Thanks, het werkt nu wel!Scorperito schreef op 08 augustus 2002 @ 12:07:
[...]
en je weet zeker dat je eerst winamp hebt weggehaald voordat je deze hebt geinstalleerd? ja, dat werd vanaf de invoering van winamp3 een gewoonte om dat te moeten doen..
Geen vage error, en het geluid werkt ook weer goed..
Dank
Verwijderd
Maar ff serieus: Winamp 3 gebruikt 0 tot 1% in windowed of tray mode en 12 mb in openstaand en 5,580 kb in tray. Ik vind het allemaal beetje overdreven dat winamp teveel resources zou gebruiken enzo. Tis precies wat die gast van winamp zegt.
Verders ziet het er leuk en netjes uit. Speelt m'n MP3's af zoals het hoort met goede kwaliteit en zonder dat me hele pc er traag van wordt ofzo.
En ik zou het helemaal niet erg vinden als bsplayer en winamp samen zouden gaan werken want de video gedeelte van winamp is een beetje magertjes.
(ik heb trouwens een TB1200 met 100 mhz 512 mb sdram.. niet echt super bijzonder dus ofzo)
Oja.. ik vind de resize van het hoofd winamp windowtje erg leuk gedaan
Douw op F3, dan zie je in playlist editor "Select" met zo'n kruisje erbij en een input field.
Ok, nou bigdeal, hij selecteert gewoon de nummers met die letters/woorden erin.
Ok, maar nu komt het mooie, de playlist editor bestaat uit 2 delen, 1 waar de nummers in staan en aan de rechterkant een ander deel. Daar bovenaan staat iets met een pijl
Verder vind ik hem prima werken, wat meer plugins zou niet al teveel overbodige luxe zijn en wat fatsoendelijke overzichtelijke skins, niet van die way over the top grafische meesterwerken, want daar is gewoon NIET mee te werken
Verwijderd
VM MEM usage: 26 MB!! Jahoor de helft van me ram (nouja helft) wordt gebruikt.
Ze mogen nog echtwel even wat dagen door coden, ik blijf 2.22 gebruiken.
mee eens. ze zijn altijd zo onoverzichtelijk.Sorcerer@ schreef op 08 augustus 2002 @ 19:34:
Verder vind ik hem prima werken, wat meer plugins zou niet al teveel overbodige luxe zijn en wat fatsoendelijke overzichtelijke skins, niet van die way over the top grafische meesterwerken, want daar is gewoon NIET mee te werken(imho dan)
je zegt het presies goed... 26 mb van je VIRTUEL mem... dat is het gedeelte wat op je hd staat... dat heeft dus compleet niks te maken met hoeveel normaal mem je hebt...Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:38:
Hoop niet dat dit de final is; mem usage 4.5 MB
VM MEM usage: 26 MB!! Jahoor de helft van me ram (nouja helft) wordt gebruikt.
Ze mogen nog echtwel even wat dagen door coden, ik blijf 2.22 gebruiken.

En ja .. Ik heb StatBar de opdracht gegeven dat ie de .exe van WA3 moet aanroepen... maar hij onthoudt dat gewoon niet
Retetraag.... Een memoryload van 43 mb !!!! met een playlist van bijna 5000 tracks.
2.80 heeft hier slechts 13 mb voor nodig. Playlist die niet lekker werkt, F3 en J searches doen het niet... etc.
Deze krijgt dus een enkele reis prullenbak.

He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Verwijderd
Winamp3 blijkt namelijk de positie in je playlist niet te onthouden nadat je het programma hebt gesloten. Ik weet dat dit niet zo veel uitmaakt voor de mensen die met de random functie werken, maar voor mijn eigen gebruik is die feature zowat onmisbaar.
Niets te vinden hierover in de opties. En zoals eerder gezegd in deze thread: de visualizer gaat toch wel erg traag. Doet me een beetje denken aan Winamp 1.4 in de tijd dat ik nog zat te knoeien in Windows 95 op een Pentium 60 die amper MP3's kon decoden zonder te haperen
lekkere interface, alleen waar the hell kun je je icoontjes voor files enzo aanpassen??
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
ja van mij ook maar voor de rest is t prima...alleen van de playlist editor mag de kolom van de loaded playlists wel weg.
Proffesioneel Platzak
je geluidskwaliteit verandert voor geen meterDOOMer schreef op 08 augustus 2002 @ 22:44:
Allemaal leuk en aardig al die berichten over traagheid en ram gebruik van de nieuwe WinAMP, maar wat ik eigenlijk wil weten voordat ik overstap, is of deze nieuwe versie qua *geluidskwaliteit* een vooruitgang is t.o.v. versie 2.80. Anybody?
Dat is helemaal waar, echter is het veel als je het gaat vergelijken met de vorige Winamp versies dan is het wel redelijk fors. Maar je hebt er dan ook wel een aantal nieuwe opties bij en een andere interface.Devian schreef op 09 augustus 2002 @ 00:30:
2 jaar geleden zou ik 10 mb ook veel vinden... maar als je het gemmidele geheugen nu bekijkt met 2 jaar geleden... zowat elke pc heeft er meer als 256MB inzitten...dus is het niet erg als de proggies eens wat meer geheugen gaan gebruiken omdat we er toch genoeg van hebben
Verwijderd
Klinkt en staat wel interessant wat je daar nou typt maar als 'expert' kun je dat het beste zelf beoordelen heDOOMer schreef op 08 augustus 2002 @ 22:44:
Allemaal leuk en aardig al die berichten over traagheid en ram gebruik van de nieuwe WinAMP, maar wat ik eigenlijk wil weten voordat ik overstap, is of deze nieuwe versie qua *geluidskwaliteit* een vooruitgang is t.o.v. versie 2.80. Anybody?
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2002 00:50 . Reden: typo's ]

maar algemeen ziet hij er uhh :Vreemd: uit voor mensen die winamp 2.xx gewend zijn, maar als je eenmaal langer werkt, dan werkt hij wel prettig, alleen jammer is, als ik DivX draai via Winamp, dat me CPU usage naar 100% loopt, terwijl met bsplayer hij maar max 30 a 40 % is... jammer, maar verder wel mooi gedaan van ze
.
jawel, altans, filters.. verschillende output, alleen veranderd het mp3tje dan, de output van de geluidskaart blijft hetzelfde. dus ja en nee.Devian schreef op 09 augustus 2002 @ 00:31:
[...]
je geluidskwaliteit verandert voor geen meterdat kan ook niet eens
je kunt toch moeilijk verw88 dat hetzelfde mp3'tje met wa3 oppeen beter klinks
pssssst, zet rock maar eens aan, dan klinkt je mp3tje anders hoor
Duh! staat 1 nummer in en je hebt eigenlijk helemaal niets erbij geinstaleert...AkroBatik schreef op 09 augustus 2002 @ 00:59:
wat een geouwehoer over te veel recourses:
afbeelding en nu ophouden met zeiekn
wha stomme edit knop.. zie je, heb teveel gedronken
je kijkt naar de verkeerde.. je moet naar STUDIO.EXE kijken.. dat is winampAkroBatik schreef op 09 augustus 2002 @ 00:59:
ik hou het wel bij 2.8 doet het goed. (eigenlijk is er weinig nieuws bijgekomen sinds 2.5 behalve wat minor bug fixes.. en die zaten dan vaak in functies die ik niet gebruikte.....)
ach het zal wel weer wennen zijn..
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
[Zeik mode engaged]AkroBatik schreef op 09 augustus 2002 @ 00:59:
Je moet de studio.exe hebben. En ja, met 1 mp3 in de playlist neemt hij ook niet bar veel ram in.... Probeer het maar eens met 5000 mp3's praten we dan wel weer.
[Zeik mode disengaged]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Dus waarom veranderen als het goed werkt, en het er niet beter op wordt.
Verwijderd
Ik heb het al wel teruggezet naar WMP, maar hoe verander ik het icon bij (bijv) AVI of MPG. ik kan nml geen advanced doen, alleen 'restore' en dan zet'ie het weer terug naar Openen met Winamp
winXP btw...
Verwijderd
als ie geladen is kan het oplopen tot 3.5 mb + 1.4mb
Die zit er nu niet meer in en daar baal ik vet van.
Is er misschien een transplantatie uit te voeren van die antenne?
vreette bij mij 21 MB RAM,

om standaard mp3tjes af te spelen: winamp 2.80
mss wil je wa meer opties dan kan je voor winamp 3 gaan
voor mij hoeft ie niet
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
jij hebt al 6 maanden winamp 3 full beta. de final is net nieuw uit.Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 04:15:
ik heb hem al 6 maanden winamp 3 full
1 klik en hijs weg hoorGarfield schreef op 09 augustus 2002 @ 00:11:alleen van de playlist editor mag de kolom van de loaded playlists wel weg
Ja, enVerwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 04:15:
ik heb hem al 6 maanden winamp 3 full
Nog wat te melden?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.