| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Ehm een user verwijderen kan niet zomaar, een user bannen wel. Zullen we hem dan maar bannen? 
Nee ehm tsjah het zij zo, laat die username maar bestaan in principe hebben we er weinig last van. (En jij toch ook niet?)
Nee ehm tsjah het zij zo, laat die username maar bestaan in principe hebben we er weinig last van. (En jij toch ook niet?)
Bericht hierboven
toen ik me net geregistreerd had hier (februari ofzo) had ik ook een username (rickh) waarmee ik opeens niet meer kon posten (wachtwoord deed het niet). Hoe kan dat dan??
Daar heb ik geen antwoord op, ik zou het echt niet weten... Misschien dat Femme of Arjen oid hier een antwoord op weten, maar ik moet het je helaas verschuldigd blijven.
(Ja het ligt voor de hand dat er bepaalde oplossingen zijn, zoals een databeest-error of dat het bestand met jouw gegevens gedeeltelijk verloren is gegaan door het een of ander, maar aangezien ik dit niet weet, kan ik er niets zinnigs over zeggen. Dan liever geen antwoord).
(Ja het ligt voor de hand dat er bepaalde oplossingen zijn, zoals een databeest-error of dat het bestand met jouw gegevens gedeeltelijk verloren is gegaan door het een of ander, maar aangezien ik dit niet weet, kan ik er niets zinnigs over zeggen. Dan liever geen antwoord).
Bericht hierboven
Ook nuttig hierbij: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/55488
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>toen ik me net geregistreerd had hier (februari ofzo) had ik ook een username (rickh) waarmee ik opeens niet meer kon posten[/quote]Mja, in februari is een aantal profiles kapot gegaan...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/35106
Kun je ook wel zien aan het profile van rickh: "Geregistreerd op: 01 januari 1970"
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/35106
Kun je ook wel zien aan het profile van rickh: "Geregistreerd op: 01 januari 1970"
Er lopen ineens weer koude rillingen over m'n rug en moet denken aan de zuigtijd van ruckspace en UBB 
Sorry, maar hierdoor is Rick's profiel naar GoT gegaan..
Sorry, maar hierdoor is Rick's profiel naar GoT gegaan..
In http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/35106 schrijft Femme:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Aah, het probleem is dus dat een paar files 0 bytes groot zijn omdat de harddisk vol was.[/quote]Dit heeft niks te maken met UBB of Rackspace. UBB had best af en toe wat kuren, maar het grootste gedeelte ervan werd veroorzaakt door jullie onwil om het af en toe up te graden. Als jullie Topix net zo zouden verwaarlozen als UBB zou het misschien wel een veel grotere puinhoop worden. Geef dat gewoon toe en ga niet alles wat mis is gegaan afschuiven op UBB.
Als UBB een beetje configureerbaar was geweest en de code niet zo brak en onoverzichtelijk in elkaar had gezeten was er vast vaker een upgrade geweest.
Helaas zuigt UBB nogal en had een upgrade zomaar een paar dagen werk gekost om de layout om te bouwen en de diverse hacks er weer in te bouwen. Simpel cut 'n pasten van de hacks werkte vaak niet omdat de codes, arrays en variabelen nogal eens wilden veranderen.
Vandaar...
Helaas zuigt UBB nogal en had een upgrade zomaar een paar dagen werk gekost om de layout om te bouwen en de diverse hacks er weer in te bouwen. Simpel cut 'n pasten van de hacks werkte vaak niet omdat de codes, arrays en variabelen nogal eens wilden veranderen.
Vandaar...
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Ik snap ook best dat het upgraden van UBB een gigantisch karwei is en dat jullie het daarom niet deden, maar dan is het een bewuste keuze om UBB aan zijn lot over te laten. Dan moet je IMHO niet klagen dat er vanalles fout gaat. En dan kun je zeker geen vergelijking maken met een Topix waar 2 admins constant aan zitten te sleutelen om vanalles te fixen.
Een nieuwe UBB aanpassen aan GoT duurt enkele dagen... Topix omzetten naar GoT duurde enkele maanden...
Een nieuwe UBB aanpassen aan GoT duurt enkele dagen... Topix omzetten naar GoT duurde enkele maanden...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 16:14 schreef Chaos het volgende:
En dan kun je zeker geen vergelijking maken met een Topix waar 2 admins constant aan zitten te sleutelen om vanalles te fixen.[/quote]Ik doe alles in m'n eentje, verder ben ik absoluut niet constant met Topix bezig (fulltime studie, social life...).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een nieuwe UBB aanpassen aan GoT duurt enkele dagen... Topix omzetten naar GoT duurde enkele maanden... :?[/quote]Misschien omdat Topix nog ontwikkeld moest worden? FOK!forum was een testomgeving..
En dan kun je zeker geen vergelijking maken met een Topix waar 2 admins constant aan zitten te sleutelen om vanalles te fixen.[/quote]Ik doe alles in m'n eentje, verder ben ik absoluut niet constant met Topix bezig (fulltime studie, social life...).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een nieuwe UBB aanpassen aan GoT duurt enkele dagen... Topix omzetten naar GoT duurde enkele maanden... :?[/quote]Misschien omdat Topix nog ontwikkeld moest worden? FOK!forum was een testomgeving..
Tja, Chaos vergelijkt appels met peren.
UBB draait al enkele jaren. Je zou je eens moeten voorstellen wat een tijd het kost om een forum met de huidige functionaliteiten van de grond af aan op te bouwen. De kwaliteiten daargelaten, daar heeft UBB nog nooit een stuiver om gegeven. En da's een ander verhaal geweest tijdens de ontwikkeling van Topix...
UBB draait al enkele jaren. Je zou je eens moeten voorstellen wat een tijd het kost om een forum met de huidige functionaliteiten van de grond af aan op te bouwen. De kwaliteiten daargelaten, daar heeft UBB nog nooit een stuiver om gegeven. En da's een ander verhaal geweest tijdens de ontwikkeling van Topix...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je zou je eens moeten voorstellen wat een tijd het kost om een forum met de huidige functionaliteiten van de grond af aan op te bouwen.[/quote]Daar heb ik een heel aardig idee van
. Ongeveer anderhalve maand voor een templatebased PHP/pgSQL forum. Alleen de layout van het controlpanel is nog niet af.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 11:27 schreef Floris_Diemel het volgende:
...........
Nee ehm tsjah het zij zo, laat die username maar bestaan in principe hebben we er weinig last van. (En jij toch ook niet?)[/quote]Heb er ook idd geen last van, maar ik houd zelf altijd van een schone database, en omdat ik die user toch niet meer gebruik dacht ik; "Ach, laten ze 'm dan maar weg halen."
Als dat niet kan, maakt mij dat ook niet uit. Heb er idd geen last van.
...........
Nee ehm tsjah het zij zo, laat die username maar bestaan in principe hebben we er weinig last van. (En jij toch ook niet?)[/quote]Heb er ook idd geen last van, maar ik houd zelf altijd van een schone database, en omdat ik die user toch niet meer gebruik dacht ik; "Ach, laten ze 'm dan maar weg halen."
Als dat niet kan, maakt mij dat ook niet uit. Heb er idd geen last van.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Pagina: 1