Toon posts:

Accout Beeindiggen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook een GoT account beindigen of in iedergeval mijn username veranderen zo ja hoe ??? <Bericht is bestemt voor Webmaster>

Alvast bedankt...

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Euh niet.. :)

Je kunt je natuurlijk wel gewoon opnieuw registreren en je huidige account ongebruikt laten.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
tuurlijkl niet!!
dubbele accounts zijn goed voor de adjes.. klinkt beter en trekt meer reclame aan! :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Ehm nee, niet omdat we dan extra veel accounts krijgen, maar omdat als we het voor één iemand doen, er nog 316 komen met eenzelfde vraag. (Kan ik mijn username veranderen? Mag ik mijn blablabla)

Het kan dus niet omdat het eenvoudigweg niet eerlijk is om het voor 1 persoon wel te doen en voor de rest niet. Omdat we niemand willen voortrekken is het antwoord dus nee...

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Waarom word dat dan niet gewoon als standaard instelbaar gemaakt, bij profile ???

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40

Tuinhark

Retro

Dat zou aleen maar verwarring veroorzaken. Op het ene moment het Pietje Jantje en op het andere moment Klaasje. Das ook nix.

:Y)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

eeehmm. jongens, jullie mogen helemaal niet weigeren iemands account te deleten.
iemand heeft altijd recht zich uit een gegevensbestand te laten verwijderen.
aangezien jullie blijkbaar de boel zo legaal mogelijk willen runnen (geen warez etc.) zou ik ook maar eens gaan zoeken naar een oplossing hiervoor.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik vind het alleen klote dat ik me nick die ik wilde niet kon reggen omdat iemand dat al voor me had gedaan dus. En die iemand die dat gedaan heeft, heeft nog NOOIT iets gepost. ConZ kon ik wel reggen met echte nick die ik ook op tweakers.net gebruik ConZito dus niet, maarjah daar is dus nix aan te doen, ook niet als ik het heeeeeeel lief vraag ? Is ook niet verwarrend ofzo, me nick blijft het zelfde er mist alleen een stukje :)

Of als jullie die oude en deze trashen, neem wel gewoon een nieuw account.

Verwijderd

Het lijkt me idd niet onhandig om een uitschrijf functie in te bouwen.

1 Omdat anders de userlist wel erg vervuild raakt.
2 Omdat het idd strafbaar is dit te weigeren.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Naam wijzigen zetten we niet in het profile vanwege de taferelen die Tuinhark aandraagt. Bovendien zal het knap onduidelijk worden bij het quoten bijvoorbeeld.

Account deleten doen we niet omdat dan ook alle berichten van die persoon weggehaald moeten worden. En dát doen we weer niet omdat dan de complete forumstructuur aan puin gaat.

Verwijderd

En is dat van mij dan nog wel op te lossen door die ene geregd account te trashen zodat ik wel me tweakers.net nick kan reggen.

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 16:49 schreef Jorma het volgende:
Account deleten doen we niet omdat dan ook alle berichten van die persoon weggehaald moeten worden. En dát doen we weer niet omdat dan de complete forumstructuur aan puin gaat.[/quote]daar heeft De Wet jammer genoeg geen boodschap aan.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Op welk artikel beroep jij je nu?

• The - DDD
  • Laatst online: 12-02 12:22
Je kunt je gegevens wel verwijderen.

Gewoon in profile alle velden leeg laten.

Simpel toch?

Verwijderd

Topicstarter
"The - DDD" probeer jij je gegevens in je profile maar weg te halen en op te slaan dan geeft ie aan dat dat niet kan en je terug moet gaan om de vakken juist in te vullen....

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40

Tuinhark

Retro

Het forum dat ik heb gemaakt kent dit probleem trouwens ook. Wanneer een gebruiker zich wil unreggen, zouden zijn berichten ook moeten worden gewist. De 'posterid' van een post is dan immers niet meer beschikbaar.

Ik heb er over nagedacht hoe dat op te lossen is... Het makkelijkste lijkt om bij iedere post een username op te slaan (redundantie). Maar wanneer de user zich unregt, heb je iig nog een klein beetje informatie beschikbaar om te tonen. 'n Probleem wordt het misschien weer als er weer iemand regt met een username die eerst van iemand anders was (en die zich had ge-unregd).

Het allerhandigste is, wanneer mensen willen unreggen, om hun account gewoon op disabled te zetten en verder alle persoons-informatie te verwijderen (email, etc).

My ?0.02

:Y)

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 17:05 schreef Jorma het volgende:
Op welk artikel beroep jij je nu?[/quote]www.kub.nl/~frw/schrdijk/cri/privacy/regelc/Wbp2.htm
artikel 36 punt 1.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>1. Degene aan wie overeenkomstig artikel 35 kennis is gegeven van hem betreffende persoonsgegevens, kan de verantwoordelijke verzoeken deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen, of af te schermen indien deze feitelijk onjuist zijn, voor het doel of de doeleinden van de verwerking onvolledig of niet ter zake dienend zijn dan wel anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Het verzoek bevat de aan te brengen wijzigingen.[/quote]

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Gaat het hier wel over persoonsgegevens?

artikel 1:
In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
a. persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;

Volgens mij kan je adhv een nickname niet een natuurlijk persoon indentificeren. Dan zouden wij niet verplicht zijn je nickname te verwijderen? Alle evt. persoonlijke gegevens in je profile zijn optioneel op het emailadres na. Deze kan je ook altijd nog zelf wijzigen in een gratis emailadres, waardoor je niet meer traceerbaar bent.

Artikel 10
1. Persoonsgegevens worden niet langer bewaard in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkene te identificeren, dan noodzakelijk is voor de verwerkelijking van de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of vervolgens worden verwerkt.
2. Persoonsgegevens mogen langer worden bewaard dan bepaald in het eerste lid voor zover ze voor historische, statistische of wetenschappelijke doeleinden worden bewaard, en de verantwoordelijke de nodige voorzieningen heeft getroffen ten einde te verzekeren dat de desbetreffende gegevens uitsluitend voor deze specifieke doeleinden worden gebruikt.

Ook dat lijkt me hier wel van toepassing, de rede waarom we users niet verwijderen is voor historische doeleinden. :)

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Hmmm:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>1. Degene aan wie overeenkomstig artikel 35 kennis is gegeven van hem betreffende persoonsgegevens, kan de verantwoordelijke verzoeken deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen, of af te schermen indien deze feitelijk onjuist zijn, voor het doel of de doeleinden van de verwerking onvolledig of niet ter zake dienend zijn dan wel anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Het verzoek bevat de aan te brengen wijzigingen.[/quote]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aaargh!

Aaargh!

PCDealer: volgens mij kan je vragen om:
- Te verwijderen
- Af te schermen.

als je dus vraagt om verwijdering mogen ze niet alleen afschermen.

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 19:35 schreef Arjen het volgende:
Gaat het hier wel over persoonsgegevens?

artikel 1:
In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
a. persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;

Volgens mij kan je adhv een nickname niet een natuurlijk persoon indentificeren. Dan zouden wij niet verplicht zijn je nickname te verwijderen? Alle evt. persoonlijke gegevens in je profile zijn optioneel op het emailadres na. Deze kan je ook altijd nog zelf wijzigen in een gratis emailadres, waardoor je niet meer traceerbaar bent.[/quote]ik denk dat genoeg mensen mij via mijn nickname kunnen identificeren (of het officieel geld is wat anders)

't zou gewoon wel zo sociaal zijn als je jezelf helemaal kan verwijderen.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 20:32 schreef Aaargh! het volgende:
't zou gewoon wel zo sociaal zijn als je jezelf helemaal kan verwijderen.[/quote]Ja, is misschien sociaal, maar wij kiezen daar niet voor. Bovendien zei je zelf dit, en da's hier nou mooi van toepassing:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 16:56 schreef Aaargh! het volgende:
daar heeft De Wet jammer genoeg geen boodschap aan.[/quote]Dus dan gedragen wij ons liever "a-sociaal" dan dat de hele forumstructuur in puin komt te liggen (zoals gezegd).

• Danny
  • Niet online
Simpel op te lossen door een melding bij plaatsen.
"Alle geplaatste berichten worden eigendom van Tweakers.net"

My $0.02 is dat als je wilt dat er geen berichten van jou op een site terug te vinden zijn je ze in eerste instantie al niet plaatst...

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• wallyberk
  • Laatst online: 16-01 16:34
Is dit niet op de volgende manier op te lossen?

Er moet een standaard "verwijderd" account aangemaakt worden. Bij elke post, van de persoon die verwijderd wilt worden, de userid/usernaam verwijzing veranderen naar standaard "verwijderd" account. Dan kan je account gewoon wissen.

Meestal is het niet zoveel werk.

• PcDealer
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd2000-001
Verwijderd2000-002
Verwijderd2000-003
Verwijderd2000-004
Verwijderd2000-005

Zoiets?

LinkedIn WoT Cash Converter

• wallyberk
nee gewoon 1 user "verwijderd"

• Danny
  • Niet online
Daarmee voorkom je niet dat sommige posts van een user alsnog onder die usernaam te vinden zijn, al was het alleen al maar in quotes en reacties.

Zie persoonlijk het probleem niet zo en zou niet weten waarom iemand zich nou zo persé uit zou moeten schrijven eerlijk gezegd.

• Danny
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 20:32 schreef Aaargh! het volgende:
ik denk dat genoeg mensen mij via mijn nickname kunnen identificeren[/quote]Des te meer reden om je niet volledig uit te laten schrijven. In geval van verwijdering van je nickname kan deze daarna door ieder willekeurig ander persoon worden geregistreerd en wie weet wat voor ranzige zooi er dan onder 'jouw' naam worden geplaatst.
En dan hebben we het nog niet eens over de onduidelijkheid tov andere users mbt wie nou eigenlijk wie is op een gegeven moment.

Verwijderd

En ik kan nogsteeds niet onder mijn gewenste nickname registreren :(

• wallyberk
quotes ok, maar hoe zit het met de rest, die verander je toch gewoon mee of zie ik het nu fout (komt wel vaker voor, :) )<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Danny: Zie persoonlijk het probleem niet zo en zou niet weten waarom iemand zich nou zo persé uit zou moeten schrijven eerlijk gezegd.[/quote]Omdat de optie van de wetgever er in moet zitten! zie andere reacties.

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 22:15 schreef wallyberk het volgende:
quotes ok, maar hoe zit het met de rest, die verander je toch gewoon mee of zie ik het nu fout (komt wel vaker voor, :) )Omdat de optie van de wetgever er in moet zitten! zie andere reacties.[/quote]Euh lees mijn reactie dan ook eens zou ik zeggen...

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat dachten jullie van een termijn.
1. je geeft aan dat je account dicht mag
2. je account wordt geblokkeerd, je mag dus niet meer posten, maar de naam blijft nog bestaan
3. na 3 maanden wordt de naam echt verwijderd en is opnieuw beschikbaar voor anderen. Posts van verwijderde personen onder naam Verwijderd

Na 3 maanden zullen toch weinig mensen je reacties nog lezen, dus maakt het niet veel meer uit voor de forum-integriteit.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Was dat nou een strak plan of niet?

• Arjen
Nee, accounts beëindigen zal nooit mogelijk worden tenzij we daar wettelijk toe gedwongen (wat nu niet het geval is). Het enige wat voor de structuur/historie van het forum bewaard moet worden is de gebruikersnaam. Alle andere gegevens in het profiel zijn niet noodzakelijk voor het correct functioneren van het forum. Enige puntje is dus nu dat het emailadres bewaard blijft. Hier zal een oplossing voor bedacht worden.

• Kees
  • Laatst online: 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
misschien een standaard woord als "leeg" email adres toestaan? bijv. 'none' als emailadres. (met als bijkomend handigheidje dat je in kunt bouwen dat de user niet kan posten als zijn email 'none' is)

andere velden kun je leeg maken, email adres op none zetten, en het account is derhalve "geblokkeert/verwijderd" (wel ff goed waarschuwen wat de consequenties zijn) er zijn geen persoonsgg. meer opgeslagen, men kan de naam niet registreren (tenzij men het passwd nog weet, dan kan men weer een geldig email adres invullen, passwoord vergeten? pech gehad). Forumstructuur hoeft niet ingrijpend veranderd te worden en iedereen is blij... of zie ik het verkeerd?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Arjen
Zoiets was ik van plan ja. :)

Verwijderd

Aangenomen dat got nog jaren bestaat..

Krijgen we dan niet een enorm vervuilde userlist en misschien zelfs een gebrek aan fatsoenlijke namen? (een nick als bv diddel21 is niet mooi)

• Kees
  • Laatst online: 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, je moet gewoon niet je naam/pass combo vergeten :) bijv. door je mailtje te bewaren enzo ;) of gewoon een standaard pass te kiezen, of je koekjestrommel niet leeggooien ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 17:44 schreef Jorma het volgende:
Euh niet.. :)

Je kunt je natuurlijk wel gewoon opnieuw registreren en je huidige account ongebruikt laten.[/quote]en dan maar opscheppen dat tweakers.net zoveel users heeft :) zo kan ik het ook ;)

Verwijderd

Hoi allemaal......

Ik heb al een nieuwe accout aangemaakt dus jullie hoeven voor mij niet zoveel moeite te doen... Maar in ieder geval wel bedankt voor de ondersteuning.

• Danny
  • Niet online
We kunnen natuurlijk ook gewoon een _ aan het eind van de nick zetten als een user verwijderd wil worden.. Zijn username is er dan immers niet meer. Jan_ != Jan >:)

Verwijderd

Dat vind ik wel een goed idee.

Of een +

maybe wat toepasselijker :P

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Als we nou eens allemaal minder zeiken leven we vast ook wat langer enzo...
Chill peeplz.
En trouwens de mensen die denken dat ze het Recht hebben hun gegevens te laten verwijderen: Laat me niet lachen, pietjes, we leven niet in een stoere film hoor. Pfffffff.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 16:09 schreef Danny het volgende:
We kunnen natuurlijk ook gewoon een _ aan het eind van de nick zetten als een user verwijderd wil worden.. Zijn username is er dan immers niet meer. Jan_ != Jan >:)[/quote]Dan wil ik mijn Nick laten aanpassen ;)
Pagina: 1