Live linux cd review

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen, ik had dus de Gentoo Livecd van ut2k3 gedownload, eerlijk gezegt dacht ik dat het niet veel zou zijn, maar tot mijn verbazing zat ik binnen 5 minuten ut2k3 te spelen!!
En dat allemaal via de livecd van Gentoo!!
/me is nu maar meteen Gentoo aan het installen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wirf schreef op 30 september 2002 @ 23:08:
[...]

grep -i driver /etc/x11/xfXF86cConfig*

dus:

grep -i driver /etc/x11/XF86Config*
knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/XF86Config*
grep: /etc/x11/XF86Config*: No such file or directory

Dezelfde melding dus...
Niemand die me kan heblpen bij dit kleurenprobleem?

Ik heb inmiddels één ander topic hierover gevonden, namelijk deze. Maar ook hier geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jellebelle schreef op 01 oktober 2002 @ 22:36:
[...]

knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/XF86Config*
grep: /etc/x11/XF86Config*: No such file or directory

Dezelfde melding dus...
Niemand die me kan heblpen bij dit kleurenprobleem?

Ik heb inmiddels één ander topic hierover gevonden, namelijk deze. Maar ook hier geen oplossing
/etc/X11/XF86Config*

probeer dat eens :)
maareeeh zo raken we wel erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan iemand me uitleggen hoe ik kan scannen onder Knoppix? Ben helemaal nieuw met linux, heb dus al wel door dat je hoort te kunnen scannen mbv sane of zo, maar ik begrijp niet hoe je dat moet instellen.

Als ik probeer sane te draaien krijg ik een error in de trend van "cannot find any devices". Ik heb een Agfa Scanwise e10 USB scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan onder Suse 8.0 live geen internet verbinding krijgen, volgens mij heb ik alles goed ingesteld, ik heb chello (zucht). Wie o wie?

edit

gateway niet goed ingesteld, t werkt nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb is de gentoo-live-ut2k3-demo cd gedowned, en gebruned......werkt wel...maar geen netwerk gedoe.....(modprobe hp100 doetie niet) (zie ook hier: http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=9068 )
/me is nu dus maar knoppix aan het downloaden
Ik gebruik al een tijdje demolinux ( http://www.demolinux.org/ ) als portable linux en rescue cd, maar demolinux 3.0 is nu toch wel zwaar verouderd (zou er nog is een nieuwe versie komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb knoppix nu lopen....echt fantastisch gaat 't nog niet.
ik moet als ik opgestart ben eerst 'modprobe hp100' intoetsen en dan het netwerk config gedoe draaien en dan vertellen dat ik dhcp wil gebruiken....kan dat ook via de boot opties bereikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan de settings opslaan op een bootdisk, daar is een scriptje voor wat staat in de knoppix utillity's. als je de settings speciaal op een nieuwe CD wilt zetten kan ook maar kost zo veel meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Kun je via de commandline niet vertellen dattie hp100 als module voor je netwerkkaart moet gebruiken? DHCPen doet hij dan automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadinspace schreef op 14 oktober 2002 @ 22:34:
Kun je via de commandline niet vertellen dattie hp100 als module voor je netwerkkaart moet gebruiken? DHCPen doet hij dan automatisch.
ik heb bij 't booten dit gekozen "knoppix wheelmouse nopcmcia eth0=hp100" dat leek niet te werken. 't is trouwens een niet plug&pray isa kaart (ik ben op zoek naar pci kaarten die werken met een 100BaseVG netwerk). Als ik 'modprobe hp100' doe wordt hij meteen herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Waarom gaat iedereen voor knoppix???

Ik wil zelf ooit mandrake gaan instaleren en het leren via zo' nl ive cd lijkt me te gek, maar ga wel voor de Virtual Linux ISO. Ik loop dan toch niet tegen problemen, want mandrake is toch ook makkelijk in te stellen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog vraagje... ik heb mp3-bak zonder diskette-drive en met een cd-rom-speler die ik liever niet aansluit (zit niet in de kast, moet ik heel moeilijk aansluiting (casemod)).

Dus ik kan Knoppix wel installeren van boot-cd, maar daarna moet ie gewoon van de HD draaien. Ik heb verder gelezen dat netwerk en internetondersteuning er ook inzit, dat moet ik ook hebben, maar nog niet zoveel gelezen over mp3-proggies. Zit Winamp er bijv. in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 20:22:
Nog vraagje... ik heb mp3-bak zonder diskette-drive en met een cd-rom-speler die ik liever niet aansluit (zit niet in de kast, moet ik heel moeilijk aansluiting (casemod)).

Dus ik kan Knoppix wel installeren van boot-cd, maar daarna moet ie gewoon van de HD draaien. Ik heb verder gelezen dat netwerk en internetondersteuning er ook inzit, dat moet ik ook hebben, maar nog niet zoveel gelezen over mp3-proggies. Zit Winamp er bijv. in :?
Crosspost :?

Je installeert knoppix niet van CD, je draait hem vanaf CD :)
Je KUNT knoppix naar de harddisk kopieren, een manual daarvoor staat in de documentatie op de CD, maar eerlijk gezegd: dat is een hoop gepruts met rechten, en het resultaat is ongetwijfeld slechter dan wanneer je "gewoon" een FTP-based installatie doet van een "linux distro-naar keuze".

WinAmp is IMHO niet geport naar Linux. Maar geen nood: XMMS is uitstekend, en lijkt erg op WinAmp.
nu gaat er vast iemand lopen flamen dat WinAmp op XMMS lijkt...

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 08-11-2002 20:36 . Reden: typoz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
* niet kraakbare root filesystem
hmm maarre vraagje, kan je ook niet gewoon read-only mounten , das toch nog net zoals live-cd runnen :?

of zie ik dat verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlterEgo schreef op 08 November 2002 @ 20:33:
[...]

Crosspost :?

Je installeert knoppix niet van CD, je draait hem vanaf CD :)
Je KUNT knoppix naar de harddisk kopieren, een manual daarvoor staat in de documentatie op de CD, maar eerlijk gezegd: dat is een hoop gepruts met rechten, en het resultaat is ongetwijfeld slechter dan wanneer je "gewoon" een FTP-based installatie doet van een "linux distro-naar keuze".

WinAmp is IMHO niet geport naar Linux. Maar geen nood: XMMS is uitstekend, en lijkt erg op WinAmp.
nu gaat er vast iemand lopen flamen dat WinAmp op XMMS lijkt...
Uh... ik krijg deze topic aangedragen in die andere topic, dus dan kan die andere op slot. Ik wist niet eens van het bestaan van dit soort linux dingen, laat staan dat er een topic over loopt :o

Heel leuk dat je hem van de cd draait, maar zoals ik al eerder heb gezegd, dat kan dus niet. Ik kan gewoon geen cd-rom-speler permanent aansluiten.

Ik zie echter wel staan dat het ook via het netwerk kan, maar dan moet je 'm geloof ik op een andere pc ook draaien en das ook niet uitvoerbaar.

Het gaat niet voor nix om een stand-alone mp3-bak, hij moet Knoppix gewoon zelf kunnen draaien met alleen een HD, of eventueel netwerk, maar dat moet niet permanent zijn, want we hebben geen 2e server draaien hiero, iedereen doet z'n pc uit van tijd tot tijd ;)

ps. er zit dus ook geen diskettestation in om eventuele settings op te slaan, het moet eigenlijk gewoon allemaal op de HD opgeslagen worden... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizz33
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04-2022
ik dank dat je hier wel wat aan hebt
knoppix to HD howto

minmaal 3 gb
knx-hdinstall is jammergoeg gescheven in BASH dus je jan eigelijk alleen ja doen
dit is vooral belangrijk met de bootloader of lilo of niks

heeft ook als bug dat het het geheugen niet aanzet zie daarvoor deze treat op het knoppix forum

Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizz33 schreef op 08 november 2002 @ 20:56:
ik dank dat je hier wel wat aan hebt
knoppix to HD howto

minmaal 3 gb
knx-hdinstall is jammergoeg gescheven in BASH dus je jan eigelijk alleen ja doen
dit is vooral belangrijk met de bootloader of lilo of niks

heeft ook als bug dat het het geheugen niet aanzet zie daarvoor deze treat op het knoppix forum
Mmm... zou je deze post even kunnen vertellen in juist Nederlands (duidelijke zinnen) en in taal die ik als linux-analfabeet ook kan snappen.

Get gaat hier wel om een AMDK6-300Mhz, 96MB RAM en 6Gb notebook HD waarvan elke Gb het liefst voor mp3 wordt gebruikt natuurlijk ;)

Dus kan dit wel:
To install and run Knoppix on your PC, you'll need:
Pentium-class processor, preferably 300MHz+
64MB RAM
A spare partition on your disk, min 3GB
(of course) a Knoppix CD
Waarom in hemelsnaam 3Gb HD space :? Is dat omdat alle sh*t op de cd zwaar ingepakt is en als je heel Knoppix wil installeren op je HD, hij alles gaat uitpakken naar de cd :?

<zucht> ik wil alleen maar een mp3-bak met netwerk en internetondersteuning. Ik hoef al die 3000 software dingen die er in Knoppix zitten niet voor een simpele mp3-bak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizz33
  • Laatst online: 12-04-2022
je kan de cd ook naar je HD kopieeren en met de boot diskette opstarten, trek je maar nix aan van de rest van mijn post wand dat is eigenlijk een oproep voor senior linux gebruikers om te helpen de laatste bugs weg te werken.

dit kan ik jammergeleog zlef niet doen omdat ik de ervaring en kennis niet heb

Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoppix geeft na "Uncompressing data" ofzo een error: "crc error" en that's it.... :?

Daarvoor moet ik ook nog een videomode kiezen, maar wat ik daar ook kies, daarna krijg ik altijd "Uncompressing data..." en dan die crc-error :?

Ik zit nu Red Hat te overwegen, alleen blijf ik erbij dat ik er nie zo blij mee ben, omdat ik er totaal geen ervaring mee heb ;(

ps. ik denk dat ik ook geen live cd's meer ga gebruiken, omdat die dingen gewoon niet bedoeld zijn om van de HD te draaien :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig die Knoppix
ik zit nu ook vanuit Knoppix op internet ik had niet gedacht dat het zo makkelijk zou zijn met maar 1 cd, ik wou dat ik dit eerder had ontdekt dat had heel wat uitproberen gescheeld met mandrake en redhat.
Mischien een idee voor Jotti om bij de FAQ op te nemen als beginnende linux N00B om eerst Knoppix te gebruiken om zo wegwijs te worden in linux zonder dat je iets kunt vern..ken en daarna overstappen op een distro.
wat ik nog niet helemaal snap in Knoppix waarom ik niet naar floppy kan schrijven ik weet dat de hardeschijven op read only staan maar waarom de flop?
ik zag dat je de gewijzigde instellingen in knoppix kunt opslaan op flop maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Wanneer komen die Knoppix gasten nou eens met een final? Ze hebben nou al weken/maanden 3.1 beta's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 11:28:
Knoppix geeft na "Uncompressing data" ofzo een error: "crc error" en that's it.... :?

Daarvoor moet ik ook nog een videomode kiezen, maar wat ik daar ook kies, daarna krijg ik altijd "Uncompressing data..." en dan die crc-error :?
Brakke download lijkt me. De bootloader laadt de kernel en voert hem uit, de kernel pakt zichzelf uit en controleert daarna dmv CRC of hij onbeschadigd is. En dat is hij dus blijkbaar niet.

Controleer anders ook de md5sum eens als je een iso downloadt.
Ik zit nu Red Hat te overwegen, alleen blijf ik erbij dat ik er nie zo blij mee ben, omdat ik er totaal geen ervaring mee heb ;(
Mja, dat hou je toch. Als je iets wilt gebruiken zul je er ervaring mee op moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoppix is inderdaad werelds !! Het booten duurt 11 Seconden, een progje als spreadsheet 6 seconden en dat vanaf cd !! Heel handig als rescue-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

uuuhhhm? Ik heb net effe gelezen, maar er wordt wel degelijk wat op je HD geinstalled. en dat is niet de bedoeling. of begrijp ik dat verkeerd?

http://www.linuxworld.com....html?post=613&lastpage=1

aarrgghhj, het spreek elkaar tegen !!!!!!

KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op 10 november 2002 @ 20:27:
uuuhhhm? Ik heb net effe gelezen, maar er wordt wel degelijk wat op je HD geinstalled. en dat is niet de bedoeling. of begrijp ik dat verkeerd?

http://www.linuxworld.com....html?post=613&lastpage=1

aarrgghhj, het spreek elkaar tegen !!!!!!

KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.
It is not necessary to install anything on a hard disk.
=
Het is niet noodzakelijk iets te installeren op een harde schijf.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:45:
[...]

It is not necessary to install anything on a hard disk.
=
Het is niet noodzakelijk iets te installeren op een harde schijf.

B)
huuuhhh, dat zag ik dus ook, post is dus geedit........

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Sorry voor de harde kick :o

ik heb nu ook sinds een tijdje Knoppix, en ik vraag me af of ik mijn instellingen op de een of andere manier ergens op mijn hdd kan opslaan (of op floppy) Instellingen zoals background, style, bookmarks, username, desktop icons, etc... :? Kan dit?

Thanx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Laatst online: 04-09 08:21
da_rippah schreef op 10 december 2002 @ 18:14:
Sorry voor de harde kick :o

ik heb nu ook sinds een tijdje Knoppix, en ik vraag me af of ik mijn instellingen op de een of andere manier ergens op mijn hdd kan opslaan (of op floppy) Instellingen zoals background, style, bookmarks, username, desktop icons, etc... :? Kan dit?

Thanx alvast.
Ja, dat kan.

Als er tijdens het opstarten een floppy in de floppydrive zit met het bestand "knoppix.sh" dan voert knoppix dat automatisch uit. als je dan je $HOME directory backuped op die schijf zet en dat weer laat terug zetten door dat scriptje, dan heb je je instellingen weer terug.

en volgens mij is er ook een scriptje op de knoppix cd zelf die dat maakt, maar ik was te lui om daar naar te zoeken :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2002 @ 22:16:
.Nu ik inmiddels meer dan 10 verschillende live Cd's gevonden heb, (en ook dankzij een artikel op slashdot) kwam ik op het idee om ze maar eens te vergelijken.
Waar is de vergelijking te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 08:57

Valium

- rustig maar -

Wirf schreef op 10 December 2002 @ 18:19:
[...]

Ja, dat kan.

Als er tijdens het opstarten een floppy in de floppydrive zit met het bestand "knoppix.sh" dan voert knoppix dat automatisch uit. als je dan je $HOME directory backuped op die schijf zet en dat weer laat terug zetten door dat scriptje, dan heb je je instellingen weer terug.

en volgens mij is er ook een scriptje op de knoppix cd zelf die dat maakt, maar ik was te lui om daar naar te zoeken :)
Start -> KNOPPIX -> Configure -> Save configuration

edit:
Knoppix werkt wel erg makkelijk. Niets heb ik hoeven instellen op mijn Compaq d300 blablanogwat. Alles werkte in een keer. Blijkbaar heb ik de juiste hardware. :)

Enige nadeeltje is dat er geen gnome2 op lijkt te staan, maar je kunt immers niet alles hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Valium op 10-12-2002 19:31 . Reden: eigen mening toevoegen ]

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 19:20:
[...]

Waar is de vergelijking te vinden?
het zijn inmiddels al meer dan 10 die ik uitgeprobeerd heb, coollinux en andere heb ik gevonden, anyway, ik ben geen journalist die alles opschrijft en uitwerkt,

kan niet echt veel vertellen over de resultaten, de ene doet er langer over om op te starten dan de ander. 1 sloeg zelfs data op /dev/hda1 en dus m'n XOSL (bootloader) partitie verklootte. de ander flipte totaal op de nvidia videokaart, of andere confilctende hardware.
Veel live linuxjes zijn heel klein en hebben 1 specifieke doel, zoals movix en tomsrtbt

[edit]
wacht ff, ik herinner me weer, m'n eerste intentie was om een review te maken, had ik ook voor een gedeelte gedaan, maar heb ik weggeflikkert, was toch niet echt interressant.
anyway, knoppix is nog steeds de beste onder het motto van "meeste functionaliteit op 1 CD" voordel is dat klaus ook heel vaak apt-get doet en om de 2 weken een geupdate versie heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Valium schreef op 10 December 2002 @ 19:29:
[...]

Start -> KNOPPIX -> Configure -> Save configuration

edit:
Knoppix werkt wel erg makkelijk. Niets heb ik hoeven instellen op mijn Compaq d300 blablanogwat. Alles werkte in een keer. Blijkbaar heb ik de juiste hardware. :)

Enige nadeeltje is dat er geen gnome2 op lijkt te staan, maar je kunt immers niet alles hebben.
Er staat wel Gnome 2 op... kan je gewoon booten mbv de bootopties.

knoppix desktop=gnome

Dacht ik.. staat gewoon aangegeven iig.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen...en ja draai nu Knoppix en het werkt fantastisch. Echtheel mooi :~ En veel sneller dan red hat.....snap alleen niet hoe dat kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Krul schreef op 11 december 2002 @ 09:48:
Ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen...en ja draai nu Knoppix en het werkt fantastisch. Echtheel mooi :~ En veel sneller dan red hat.....snap alleen niet hoe dat kan :?
Knoppix start helemaal geen servers, dus geen mailserver, http, ftp, telnet, ssh etc. etc.
Veel andere Linux distributies doen dit wel standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Wirf schreef op 11 december 2002 @ 09:52:
[...]

Knoppix start helemaal geen servers, dus geen mailserver, http, ftp, telnet, ssh etc. etc.
Veel andere Linux distributies doen dit wel standaard.
Maar ook de GUI voelt veel sneller aan. Op welke distro is Knoppix gebaseerd? Of is het helemaal een 'eigen' distro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Krul schreef op 11 December 2002 @ 10:48:
[...]

Maar ook de GUI voelt veel sneller aan. Op welke distro is Knoppix gebaseerd? Of is het helemaal een 'eigen' distro?
Het is gebaseerd op Debian ( http://www.debian.org ) Die distro gebruik ik zelf ook trouwens :)

edit: voordat je nu je harde schijf aan het formateren bent: Debian is een STUK minder gebruikersvriendelijk dan Knoppix (Debian heeft bijvoorbeeld *helemaal geen* automatische hardware detectie)

[ Voor 25% gewijzigd door Wirf op 11-12-2002 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Knoppix ziet er inderdaad zeer strak uit ja, ik heb net van kdelook.org een mooie iconset gehaald en op /mnt/hda1 gezet (ik had de hda als 'writable' gemaakt :)) Maar het rare is dat ik mijn instellingen niet meer op floppy kan zetten als ik een ander icontheme ingesteld heb :? Ik kan ze wel gewoon opslaan als ik de standaardicoontjes heb :?

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirf schreef op 11 december 2002 @ 11:03:
[...]

Het is gebaseerd op Debian ( http://www.debian.org ) Die distro gebruik ik zelf ook trouwens :)

edit: voordat je nu je harde schijf aan het formateren bent: Debian is een STUK minder gebruikersvriendelijk dan Knoppix (Debian heeft bijvoorbeeld *helemaal geen* automatische hardware detectie)
Natuurlijk ben ik dit met je eens, maar je kunt met programma's als discover een eind komen voor hardware detectie, en als je er echt voor gaat zitten is debian best goed te installeren ook al weet je bijna niets van je systeem / GNU-linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Nog een vraagje :o Ik wil graag een msn kloon voor linux installeren. Kan dit uberhaupt met Knoppix? (ik heb verder geen ander OS meer op mijn computer staan ivm virus :() Ik heb namelijk een .rpm file gedownload (de linux-variant van .zip toch?) maar als ik die wil uitvoeren zeg KPackage dat het een unknown package is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
da_rippah schreef op 11 december 2002 @ 13:32:
Nog een vraagje :o Ik wil graag een msn kloon voor linux installeren. Kan dit uberhaupt met Knoppix? (ik heb verder geen ander OS meer op mijn computer staan ivm virus :() Ik heb namelijk een .rpm file gedownload (de linux-variant van .zip toch?) maar als ik die wil uitvoeren zeg KPackage dat het een unknown package is ;(
Gaim staat er standaard op

(je moet wel alleen de msn-plugin laden, maar die staat ook standaard op de knoppix cd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Wirf schreef op 11 December 2002 @ 13:34:
[...]

Gaim staat er standaard op

(je moet wel alleen de msn-plugin laden, maar die staat ook standaard op de knoppix cd)
Hmm dat is helaas alleen AOL en ICQ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
da_rippah schreef op 11 December 2002 @ 14:19:
[...]

Hmm dat is helaas alleen AOL en ICQ ;(
nee, OOK msn, je moet alleen, zoals ik al zei, de msn-plugin installeren

zie ook: http://gaim.sourceforge.net/faq.php#q9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah: Behalve dat je een topic van een maand oud omhoog schopt met een offtopic opmerking, stel je allerlei vragen die met enig zoekwerk ook wel zelf kunt uitzoeken en vinden. Dit is gestart als een draadje over een review over live-distributies en niet over allerlei zeer eenvoudige helpdesk vragen over die live-distro's.

Lees voordat je nog eens post in NOS de volgende draad eens goed door:
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

/edit:
Na nader overleg is besloten deze topic open te laten. Mijn verzoek is dan ook om weer ontopic door te gaan (en dat was Live Linux cd's review) en niet in te breken met allerlei helpdesk vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
:( Okee, ik ben al weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoofY as 007|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01-2008
Zie net in de changelog van knoppix dat er gister (10-12-2002) weer een updeet is geplaatst. minor things fixed.
* V3.1-2002-12-10
- Mozilla Update: 1.2.1-2
- cloop 0.37 mit kernel-internem zlib_deflate()
- mount-aes update
- clara durch gocr ersetzt (kooka)
- knx-hdinstall v0.35 (Filesystem-Choice, initrd-Support)

Ben ehm nu aan t downen, ben benieuwd, hoorde er 2day voor t eerst van, errug benieuwd... Iemand die btw al eens ff gekeken heeft om de distro op een cd-rw te fikkuh en vervolgens z'n userfiles dr heen te schrijven?? Of zeg ik nu iets heel doms?, je weet t soms nie he.... 8)7 :?

ervaringen volgen uiteraard

[ Voor 4% gewijzigd door GoofY as 007|A op 11-12-2002 19:01 . Reden: follow up ]

GoofY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook 's getest, werkt perfect man .. zowel op mijn laptop en op mijn normale werkpc. Binnen 10sec netwerk werkend (via dhcp), super!

Ik kwam nog wel wat dingen tegen die niet helemaal wilden werken, maargoed .. voorderest werkt het lekker snel, haast niet door dat het vanaf CD draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09

BasW

Non omnia possumus omnes

ik moet zeggen dat knoppix draait als een trein, daarnaast is het wel is leuk om een andere distributie te draaien als Slack.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat raar,. ik heb knoppix op een cd gefikt,. op mn oude Duron werkt ie perfect op me AMD AthlonXp2000+ zecht ie : error only 1 cpu found

en andere errors over filesystem

ook al wou ik een keer iets van FreeSCO en IPcop op me nieuwe systeem teste |:( maar dat gaat blijkbaar niet echt

specs: AMD ATHLON XP2000+
MSI KT3 Ultra2
2x 256 MB Samsung DDR PC2700
Nvidia G-kracht 2mx400 kaartje :X
3com Nicje 905b-tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel wat moete installere als mandrake voor me kt333 cjipsetje 8)7 ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:50
ik zit met een probleempje waar deze knoppix me waarschijnlijk kan mee helpen, maar als linux-n00b zijnde, krijg ik het niet voor elkaar. |:(
Ik heb dus een nieuwe laptop (van men werk :P ), ouwe schijf met XP boot niet meer hierin en ik zou er nog wat data moeten afhalen.
Hou kan ik nou vanuit Knoppix (netwerk is al OK, ik post nu vanaf Knoppix) dingen naar mijn andere bak met XP doorsluizen? Samba of zoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
WOW !

Damn, toen ik die cd erin deed, ging er een hele wereld voor me open ;)
Om een heel lang kwel verhaal kort te houden (ben nu weer ramenwasser)
Ik krijg me netwerk niet voorelkaar in die andere wereld :P
Me netwerk kaart wordt niet gevonden.niet geinstaleert,
nu heb ik al het een en andere gelezen, ja echies waar,
en schijnt het niet zo makkelijk te zijn om drivers te installen,
heeft iemand toch een idee, wil wel ff een paar uur achter knoppix werken,
maar dat gaat niet zonder i-net verbinding, raar hee...
En zijn er uberhaupt wel drivers voor me netwerkkaartje ?
Gaat om dit kaartje (zit onboard op moederbord, zie sig meer info),
Raeltek 8100BL Ethernet 10/100Mb LAN controller !

Graag een snelle reactie, want dan ga ik snel weg van deze planeet :P

K, windows is ook niet zo slecht hoor !

Verwijderd

Helaas blijft deze draad zich maar ontwikkelen als een 'post hier uw helpdesk vragen topic' . Daarom is in onderling overleg besloten deze draad te sluiten.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.