Stand-alone mp3-os?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een proggie (ik neem non-windows based) die je bijv. kunt branden en mee kunt booten, zodat je zo een os kunt installeren waarmee je makkelijk (zonder verstand van non-windows os-en te hebben) mp3's kunt afspelen en kunt internet...

of te wel ik ben opzoek naar een non-windows based os, waar ik dus geen verstand van heb, die ik makkelijk kan installeren en waarmee je mp3's kunt afspelen en op internet + netwerk kunt browsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah.. dat bestaat... Ik had der 1tje.. draaide op Linux base volgense mij.. Ff zoeken hoe die alweer hete....

gewoon fikken met nero en dan een boot cd maken... 1 kleinbestandje en dan rest mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Dat mp3 afspelen is niet moeilijk maar ik denk dat het internetten e.d. moeilijker word omdat de netwerkkaart specifiek geconfigureerd moet worden. maar voor de mp3 moet je eens kijken in de search of op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
knoppix :) een complete linux distro op CeeDee.
Er is een topique over, ik kan het alleen FF niet vinden.

deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpman heette dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn aardig wat Linux-based oplossingen te krijgen, misschien moet je eens op freshmeat rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt helemaal geen ervaring op dit gebied. Wat is een distro :?

En welke kan ik het beste nemen als ik ook netwerk en internetondersteuning wil naast mp3's afspelen..

ps. netwerk en internet is een vereiste, want daar komen de mp3's vandaan ;) (dat KNOPPIX ziet er erg goed uit. ik kan die gewoon fikken, daarvan booten en dan heb ik een soort auto-os waar ook netwerk en internet ondersteuning bijzit... het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk welke mp3-software erin zit, ook winamp :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Ik zou zeggen, begin eens met de FAQ te lezen, dat moet al heel verhelderend zijn

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 20:13:
Ik heb echt helemaal geen ervaring op dit gebied. Wat is een distro :?
Je hebt verschillende versies van Linux. zo hebben verschillen bedrijven een andere versies (Mandrake, Redhat, SuSe, Slackware, gentoo, Debian) op de markt gebracht, ook wel distro's.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pas zag ik op de frontpage bij de software updates Moviex² voorbij komen.. Is een linux distro die speciaal aangepast is om allerlei media af te spelen. Voornamelijk movies, maar mp3s worden ook ondersteund.

In de readme vond ik een stukje waaruit blijkt dat er LAN support inzit.
Enkele quote''s
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ETHERNET CARDS
  Net supoprt is very rough now and only four kinds of cards supported:
  - recent 3COM cards           [3c59x]
  - NE2000 compatible cards     [ne]
  - PCI NE2000 compatible cards [ne2k]
  - RTL 8139/8129 based cards   [8139too]
  These modules are automatically loaded if you use the "NET=yes" 
  parameter at boot time.

en
code:
1
2
3
Connect to a LAN: after the boot you'll be asked
for your, your GW and your DNS IPs so that you will
be able to use mplayer to listen to radio broadcast

Je kunt op hun site gewoon een iso downloaden en nadat je die gefikt hebt, van cd opstarten, nadeel is wel dat je na elke reboot je settings kwijt bent..

Voor meer info kun je 't beste op de Movix site kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

deadinspace

The what goes where now?

Begin alsjeblieft eens met [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] te lezen, gevolgd door FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 26/10 .

Voor "welk OS", "welke distro" en dergelijke vragen hebben wij Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 , en in Live linux cd review hebben mensen het uitgebreid over de verschillende live CDs.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.