Leuk topic, eens goed in de gaten houden.
Kun je eigenlijk met zo'n cd linux versie ook op NTFS partities kijken?
bij mij herkende hij het iig niet automatisch...ge-flopt schreef op 28 augustus 2002 @ 15:24:
PSN: Houtvlot
Dat zou nl. wel heel makkelijk zijn voor een resque disk. Dan kun je alles voor zover je er nog bij kunt op een ftp/samba/ ander iets plaatsen en alles opnieuw installeren. Maar ik wacht even af misschien dat anderen anders zeggendinges schreef op 28 augustus 2002 @ 16:01:
[...]
bij mij herkende hij het iig niet automatisch...
geen zin om verder te prutsen
1
| knoppix@ttyp2[mnt]$ sudo mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/win-c -o uid=1000 |
PSN: Houtvlot
In de package list:ge-flopt schreef op 28 augustus 2002 @ 15:24:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
cd /pub && more beer
frim schreef op 26 september 2002 @ 19:06:
OK, ik heb hier een vraagje over. Ik heb knoppix gedownload, gebrand met Fireburner alleen het werkt niet echt. Ik kan de CD niet lezen in de CD-ROM speler en ook als bootCD werkt hij niet. Moet ik hem branden met Nero of zo, zal het dan beter gaan? Ben namelijk wel benieuwd naar linuxop-een-cd'tje
Het staat denk ik in de manual beschreven hoe dat moet. Maar voor zover ik weet wordt het niet echt aangeraden omdat het rechtensysteem niet echt optimaal is. Er zitten bijvoorbeeld geen paswoorden op.ny-hardcore schreef op 26 september 2002 @ 20:14:
is er misschien een manier op die knoppix ook op een HD te installen?
vind nl. dat hij vet snel draait, lijkt soms sneller dan mijn eigen gentoo progsel.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Lezen gaat wel, hoe moet je anders de bootimage die op de cd staat op diskette zetten?deadinspace schreef op 26 september 2002 @ 20:15:
[...]
Lezen zal waarschijnlijk sowieso niet gaan, omdat die cd gebruik maakt van zisofs (compresses ISO files system) om zoveel mogelijk op die CD te kunnen proppen.
Booten zou dus wel moeten werken, dat is het hele idee van zo'n CD. Je hebt de ISO gewoon als image gebrand, en aangegeven dat hij bootable moet zijn (als dat nodig is)?
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Verwijderd
Yo! Ik ben een complete Linux n00b en wou Knoppix met Nero branden.. ik heb een ISO bestand en nog 2 files:Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 01:05:
Hoe te branden
Ze komen allemaal in .ISO formaat (op freeBSD na, die moet je zelf compileren en dan ISO branden) daar staan ook md5 checksums bij, dat zijn algoritmes die controleren of de ISO goed overgekomen is.
in LINUX:
cdrecord -v speed=12 dev=0,0,0 -data /mnt/iso/knoppix/KNOPPIX_V3.1-22-08-2002-EN.iso
speed, dev en de locatie zullen natuurlijk niet hetzelffde zijn.
Windows;
Nero (vanaf 5.0)
Als het goed is ondersteund nero dan .ISO en .bin files. anders moet je via file->burn image en dan *.* selecteren. klik de .ISO file aan en brand hem in mode 1
Easy CD creator:
TBD (to be defined)
.
Verwijderd
Verwijderd
Je kunt ook de Live Eval versie van Suse 8.0 proberen, hier op een GF4Ti4200 kun je braaf de refresh rate instellen.-RenE- schreef op 27 augustus 2002 @ 21:33:
Zojuist Knoppix gedownload en geprobeerd. Geweldig! Alles wordt herkend inclusief mijn geluidskaart (SB Live) en mijn Waccom USB tabletje. Nu alleen mijn Epson scanner nog (zou moeten werken).
Het enige wat nog niet prettig werkt is de refresh rate van mijn ATI radeon 8500. Het beeld knippert op 60Hz. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Overigens type ik dit nu met Konqueror onder Knoppix Linux!
Verwijderd
Ik doe helemaal niets meer met Nero, maar je moet als nieuw project niet een CD met files kiezen, maar een Inage of zoiets.Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:58:
[...]
Yo! Ik ben een complete Linux n00b en wou Knoppix met Nero branden.. ik heb een ISO bestand en nog 2 files:
- KNOPPIX_V3.1-22-09-2002-EN.iso.md5
- KNOPPIX_V3.1-22-09-2002-EN.iso.md5.asc
De enige manier waarop ik em gebrand kreeg was door em met ISO-buster uit te pakken en vervolgens gewoon op data-cd te branden.
Werkt dus niet... had ik al verw8... maar hoe kan het nou wel goed gedaan worden...
Euwig dank aan de redder
De grootste truuk die ze uithalen is het op volgorde branden van bestanden. Dus de bestanden die je het eerste nodig hebt, staan het eerste op CD en de bestanden die je direct daarna nodig hebt, ook meteen daarna op de CD. Op die manier hoeft cd Laser van de cdrom niet heen en weer te vliegen.Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 11:02:
Jemig dat knoppix is snel!!!
Komt van een CD af en ik heb niet het gevoel dat dat zo is!!
Ik vraag me af hoe die ing knopper dat heeft gecompileerd!
yups, 1.7 GB aan software, werkelijk alles wat ik normaal gebruik stond erop.... nouja, behalve mplayer danEn wat er allemaal opstaat! Het is een echt compleet systeem for goodness sake!
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Je zou motv, xawtv of zapping kunnen proberen, maar of het werkt, daar twijfel ik wel aan, tvkaarten zijn niet echt makkelijk in linuxfrim schreef op 27 september 2002 @ 11:46:
[..]
TVkaart kon ik niet testen omdat ik geen programma 123 kon vinden die dat zou kunnen laden, als iemand weet of dat kan hoor ik het graag.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
To be, or not to be...
[ Voor 0% gewijzigd door XKB op 28-09-2002 10:59 . Reden: toevoegen editten ]
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
nero 5.0 had ik dat werkte niet kwam een error, gewooon de laatste update pakken dan werkt het.Hoe te branden
Ze komen allemaal in .ISO formaat (op freeBSD na, die moet je zelf compileren en dan ISO branden) daar staan ook md5 checksums bij, dat zijn algoritmes die controleren of de ISO goed overgekomen is.
in LINUX:
cdrecord -v speed=12 dev=0,0,0 -data /mnt/iso/knoppix/KNOPPIX_V3.1-22-08-2002- EN.iso
speed, dev en de locatie zullen natuurlijk niet hetzelffde zijn.
Windows;
Nero (vanaf 5.0)
Als het goed is ondersteund nero dan .ISO en .bin files. anders moet je via file->burn image en dan *.* selecteren. klik de .ISO file aan en brand hem in mode 1
Easy CD creator:
TBD (to be defined)
Hij moet nog even die dingen mounten, duurt wel eventjes idd. Vind ik ook heel vreemdgp500 schreef op 28 september 2002 @ 12:53:
[...]
ik heb nu knoppix, is echt leuk maar ik doe denk ik nog wel wat fout.
deed 1 van de links op het desktop en toen werd alles erg traag /hda/.... nogwat.
ik zal nog wel even wat basis dingen moeten weten over linux en kde.
waar is daar een mooie NL verhaaltje over
owhja bij het opstarten gewoon een keer op enter drukken dan gaat hi jdirekt verder met opstarten![]()
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Het ligt volgens mij niet aan de achtergrond. Alle kleuren zijn verneukt...Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 20:40:
Holy cumbaja!, dit is gewoon een hele verneukte achtergrond? Stel een ander in?? Of kan dat niet?
Zelf vond ik BBC wel heel kewl. je kon debian via Http installeren. Is vooral handig om op een nieuw systeem te zetten als je geen ISO bij je hebt.We offer over 101mb of software including a 2.4 kernel, Xfree86 4.1, full network services for both pci and pcmcia cards, wireless connectivity, perl, and a lot more.
jellebelle schreef op 29 september 2002 @ 20:36:
Vaag probleem met Knoppix:
Ik krijg deze kleuren, er is niet in te werken zo...
Weet iemand hoe ik dit oplos?
[afbeelding]
Trident 4MB AGPWelke videokaart heb je?
Verwijderd
Sweet!A_L schreef op 28 september 2002 @ 11:06:
Ik weet niet of dit helemaal onder een 'live-cd' valt maar het is wel grappig. Namelijk een bootable-video. Inderdaad deze bestaand al langer. Maar met MoviX
kreeg ik het pas aan de praat.
Het is gewoon een mini-linux distro van 5 mb, met mplayer en framebuffer-support. Je gooit dan nog een .avi (b.v. divx) er bij op, en je kunt overal je film afspelen!
Verwijderd
Verwijderd
URL ? klinkt intressant!Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 07:45:
hmm wie kent deze UT2003 Gentoo LiveCD ?
ervaringen mee? Anders laat ik je het wel zo weten, ik down en fik hem zo.
*kuch*]Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:54:
URL ? klinkt intressant!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
wat dacht je van "knoppix wheelmouse resolution=1280x960" op de bootprompt?Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 12:53:
woei gaaf!
vannacht de knoppix iso binnengehaald, net gebrand, en natuurlijk even uitgetest...
werkt lekker hoormeteen maar even een NESSUS security audit gedaan op mijn colo server enzo, mp3's afspelen gaat prima (hij pakt alleen wel mijn onboard-sound ipv mijn dedicated soundcard...en dat krijg ik ook niet geswitched) en ik wil de resulutie enzo wel wat opkrikken, maar dat lukt me nog niet (ff docs lezen straks dan maar). en mijn scrolwiel doet het niet
mjahvoor de rest ERRUG GAAF !
Verwijderd
knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/xf86config*Als je met die trident geboot bent, doe dan eens in een terminal " grep -i driver /etc/X11/XF86Config* ", en " dpkg -l xserver-xfree86 ", en post daar de output eens van?
Verwijderd
grep -i driver /etc/x11/xfXF86cConfig*jellebelle schreef op 30 september 2002 @ 22:08:
[...]
knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/xf86config*
grep: /etc/x11/xf86config*: No such file or directory
Verwijderd
knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/XF86Config*Wirf schreef op 30 september 2002 @ 23:08:
[...]
grep -i driver /etc/x11/xfXF86cConfig*
dus:
grep -i driver /etc/x11/XF86Config*
/etc/X11/XF86Config*jellebelle schreef op 01 oktober 2002 @ 22:36:
[...]
knoppix@ttyp0[knoppix]$ grep -i driver /etc/x11/XF86Config*
grep: /etc/x11/XF86Config*: No such file or directory
Dezelfde melding dus...
Niemand die me kan heblpen bij dit kleurenprobleem?
Ik heb inmiddels één ander topic hierover gevonden, namelijk deze. Maar ook hier geen oplossing
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik heb bij 't booten dit gekozen "knoppix wheelmouse nopcmcia eth0=hp100" dat leek niet te werken. 't is trouwens een niet plug&pray isa kaart (ik ben op zoek naar pci kaarten die werken met een 100BaseVG netwerk). Als ik 'modprobe hp100' doe wordt hij meteen herkend.deadinspace schreef op 14 oktober 2002 @ 22:34:
Kun je via de commandline niet vertellen dattie hp100 als module voor je netwerkkaart moet gebruiken? DHCPen doet hij dan automatisch.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Crosspost :?Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 20:22:
Nog vraagje... ik heb mp3-bak zonder diskette-drive en met een cd-rom-speler die ik liever niet aansluit (zit niet in de kast, moet ik heel moeilijk aansluiting (casemod)).
Dus ik kan Knoppix wel installeren van boot-cd, maar daarna moet ie gewoon van de HD draaien. Ik heb verder gelezen dat netwerk en internetondersteuning er ook inzit, dat moet ik ook hebben, maar nog niet zoveel gelezen over mp3-proggies. Zit Winamp er bijv. in
[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 08-11-2002 20:36 . Reden: typoz ]
hmm maarre vraagje, kan je ook niet gewoon read-only mounten , das toch nog net zoals live-cd runnen* niet kraakbare root filesystem
Verwijderd
Uh... ik krijg deze topic aangedragen in die andere topic, dus dan kan die andere op slot. Ik wist niet eens van het bestaan van dit soort linux dingen, laat staan dat er een topic over looptAlterEgo schreef op 08 November 2002 @ 20:33:
[...]
Crosspost :?
Je installeert knoppix niet van CD, je draait hem vanaf CD
Je KUNT knoppix naar de harddisk kopieren, een manual daarvoor staat in de documentatie op de CD, maar eerlijk gezegd: dat is een hoop gepruts met rechten, en het resultaat is ongetwijfeld slechter dan wanneer je "gewoon" een FTP-based installatie doet van een "linux distro-naar keuze".
WinAmp is IMHO niet geport naar Linux. Maar geen nood: XMMS is uitstekend, en lijkt erg op WinAmp.
nu gaat er vast iemand lopen flamen dat WinAmp op XMMS lijkt...
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Verwijderd
Mmm... zou je deze post even kunnen vertellen in juist Nederlands (duidelijke zinnen) en in taal die ik als linux-analfabeet ook kan snappen.wizz33 schreef op 08 november 2002 @ 20:56:
ik dank dat je hier wel wat aan hebt
knoppix to HD howto
minmaal 3 gb
knx-hdinstall is jammergoeg gescheven in BASH dus je jan eigelijk alleen ja doen
dit is vooral belangrijk met de bootloader of lilo of niks
heeft ook als bug dat het het geheugen niet aanzet zie daarvoor deze treat op het knoppix forum
Waarom in hemelsnaam 3Gb HD spaceTo install and run Knoppix on your PC, you'll need:
Pentium-class processor, preferably 300MHz+
64MB RAM
A spare partition on your disk, min 3GB
(of course) a Knoppix CD
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
Verwijderd
Verwijderd
Brakke download lijkt me. De bootloader laadt de kernel en voert hem uit, de kernel pakt zichzelf uit en controleert daarna dmv CRC of hij onbeschadigd is. En dat is hij dus blijkbaar niet.Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 11:28:
Knoppix geeft na "Uncompressing data" ofzo een error: "crc error" en that's it....
Daarvoor moet ik ook nog een videomode kiezen, maar wat ik daar ook kies, daarna krijg ik altijd "Uncompressing data..." en dan die crc-error
Mja, dat hou je toch. Als je iets wilt gebruiken zul je er ervaring mee op moeten doen.Ik zit nu Red Hat te overwegen, alleen blijf ik erbij dat ik er nie zo blij mee ben, omdat ik er totaal geen ervaring mee heb
Verwijderd
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
It is not necessary to install anything on a hard disk.FrankGuthrie schreef op 10 november 2002 @ 20:27:
uuuhhhm? Ik heb net effe gelezen, maar er wordt wel degelijk wat op je HD geinstalled. en dat is niet de bedoeling. of begrijp ik dat verkeerd?
http://www.linuxworld.com....html?post=613&lastpage=1
aarrgghhj, het spreek elkaar tegen !!!!!!
KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.
huuuhhh, dat zag ik dus ook, post is dus geedit........Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:45:
[...]
It is not necessary to install anything on a hard disk.
=
Het is niet noodzakelijk iets te installeren op een harde schijf.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ja, dat kan.da_rippah schreef op 10 december 2002 @ 18:14:
Sorry voor de harde kick![]()
ik heb nu ook sinds een tijdje Knoppix, en ik vraag me af of ik mijn instellingen op de een of andere manier ergens op mijn hdd kan opslaan (of op floppy) Instellingen zoals background, style, bookmarks, username, desktop icons, etc...Kan dit?
Thanx alvast.
Verwijderd
Waar is de vergelijking te vinden?Verwijderd schreef op 05 August 2002 @ 22:16:
.Nu ik inmiddels meer dan 10 verschillende live Cd's gevonden heb, (en ook dankzij een artikel op slashdot) kwam ik op het idee om ze maar eens te vergelijken.
Start -> KNOPPIX -> Configure -> Save configurationWirf schreef op 10 December 2002 @ 18:19:
[...]
Ja, dat kan.
Als er tijdens het opstarten een floppy in de floppydrive zit met het bestand "knoppix.sh" dan voert knoppix dat automatisch uit. als je dan je $HOME directory backuped op die schijf zet en dat weer laat terug zetten door dat scriptje, dan heb je je instellingen weer terug.
en volgens mij is er ook een scriptje op de knoppix cd zelf die dat maakt, maar ik was te lui om daar naar te zoeken
[ Voor 22% gewijzigd door Valium op 10-12-2002 19:31 . Reden: eigen mening toevoegen ]
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
het zijn inmiddels al meer dan 10 die ik uitgeprobeerd heb, coollinux en andere heb ik gevonden, anyway, ik ben geen journalist die alles opschrijft en uitwerkt,
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:30 ]
Er staat wel Gnome 2 op... kan je gewoon booten mbv de bootopties.Valium schreef op 10 December 2002 @ 19:29:
[...]
Start -> KNOPPIX -> Configure -> Save configuration
edit:
Knoppix werkt wel erg makkelijk. Niets heb ik hoeven instellen op mijn Compaq d300 blablanogwat. Alles werkte in een keer. Blijkbaar heb ik de juiste hardware.
Enige nadeeltje is dat er geen gnome2 op lijkt te staan, maar je kunt immers niet alles hebben.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Knoppix start helemaal geen servers, dus geen mailserver, http, ftp, telnet, ssh etc. etc.Krul schreef op 11 december 2002 @ 09:48:
Ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen...en ja draai nu Knoppix en het werkt fantastisch. Echtheel mooiEn veel sneller dan red hat.....snap alleen niet hoe dat kan
Maar ook de GUI voelt veel sneller aan. Op welke distro is Knoppix gebaseerd? Of is het helemaal een 'eigen' distro?Wirf schreef op 11 december 2002 @ 09:52:
[...]
Knoppix start helemaal geen servers, dus geen mailserver, http, ftp, telnet, ssh etc. etc.
Veel andere Linux distributies doen dit wel standaard.
Het is gebaseerd op Debian ( http://www.debian.org ) Die distro gebruik ik zelf ook trouwensKrul schreef op 11 December 2002 @ 10:48:
[...]
Maar ook de GUI voelt veel sneller aan. Op welke distro is Knoppix gebaseerd? Of is het helemaal een 'eigen' distro?
[ Voor 25% gewijzigd door Wirf op 11-12-2002 11:21 ]
Verwijderd
Natuurlijk ben ik dit met je eens, maar je kunt met programma's als discover een eind komen voor hardware detectie, en als je er echt voor gaat zitten is debian best goed te installeren ook al weet je bijna niets van je systeem / GNU-linuxWirf schreef op 11 december 2002 @ 11:03:
[...]
Het is gebaseerd op Debian ( http://www.debian.org ) Die distro gebruik ik zelf ook trouwens
edit: voordat je nu je harde schijf aan het formateren bent: Debian is een STUK minder gebruikersvriendelijk dan Knoppix (Debian heeft bijvoorbeeld *helemaal geen* automatische hardware detectie)
Gaim staat er standaard opda_rippah schreef op 11 december 2002 @ 13:32:
Nog een vraagjeIk wil graag een msn kloon voor linux installeren. Kan dit uberhaupt met Knoppix? (ik heb verder geen ander OS meer op mijn computer staan ivm virus
) Ik heb namelijk een .rpm file gedownload (de linux-variant van .zip toch?) maar als ik die wil uitvoeren zeg KPackage dat het een unknown package is
Hmm dat is helaas alleen AOL en ICQWirf schreef op 11 December 2002 @ 13:34:
[...]
Gaim staat er standaard op
(je moet wel alleen de msn-plugin laden, maar die staat ook standaard op de knoppix cd)
nee, OOK msn, je moet alleen, zoals ik al zei, de msn-plugin installeren
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 16:29 ]
[ Voor 4% gewijzigd door GoofY as 007|A op 11-12-2002 19:01 . Reden: follow up ]
GoofY
Verwijderd
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq