Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:44:
Voor 89 gulden had je in de begin jaren van Chello een 40GB limiet. Deze werd niet genoemd, maar dat werd je wel verteld. En nu krijg je voor een iets duurder bedrag een limiet van 8 maal zo weinig.
Niet alleen die limiet, maar toen had je ook een gratis storingsdienst/helpdesk, 32 kilobyte/sec upstream (nu ligt dat rond de 14) en download snelheden die niet beperkt waren tot een theoretisch maximum van 160 kilobyte per seconde.
Maar die klootzakken pakken alles van de klant af

Zij zijn degene die schulden maken door niet in het netwerk te investeren, maar andere berdrijven of netwerken over te nemen en nog meer in de schulden te raken. Dit wordt dan uiteindelijk op hun klanten afgereageerd.
Klopt.
Daarom wordt het tijd dat de politiek wat gaat doen.
Maar met die LPF en VVD die er alleen maar voor de bedrijven zijn zal dat voorlopig niet gebeuren

UPC is geen monopolist op het gebied van internet, maar wel op die van het kabelinternet.
Ik snap niet dat mensen hier beweren dat UPC geen monopolist op internet is.
Sataliet -> Duur, uplink via telefoon, niet serieus te nemen als concurrent van UPC
ISDN / telefoonlijn -> Geen breedband, betalen per tik, traag, niet vergelijkbaar met internet via kabel of ADSL
ADSL -> Lang niet op alle adressen beschikbaar. Ik lees hier vaak op GoT dat iemand wel over wil stappen op ADSL, maar dat niet kan.
Andere kabelaars -> Mogen niet in de gebieden van UPC komen
Monopolie dus

Marzman schreef op 26 augustus 2002 @ 19:56:
Ik betaal 52,25, Chello kost 47,95, nou ok dat valt wel mee. Maar je krijgt wel voor minder geld een snellere verbinding. Jammer dat je niet ingaat op mijn laatste argument, ik denk namelijk dat de grootste belemmering van Chello om zulke beperkte limieten te hanteren de infrastructuur is die niet meer toelaat. En die zal niet zo maar makkelijk of betaalbaar zijn uit te breiden.
Je krijgt niet per definitie voor minder geld een snellere verbinding. In veel gebieden is het zo brak dat je nauwelijks boven ADSL basic snelheid uitkomt. Toen ik nog Chello had kwam ik vóór 00:00 's nachts niet boven de 40 kilobyte per seconde en kreeg ik ook nog elke 2 dagen een paar uur storingen. Toen werd ADSL voor mij erg aantrekkelijk..
Natuurlijk zijn er mensen die wel hoge snelheden halen, maar dat is maar een deel.
UPC is geen monopolist op internetgebied. Er zijn andere manieren om op het internet te komen. Er zijn verschillende DSL-netwerken in Nederland, analoog en isdn-verbindingen zijn landelijk beschikbaar, via de sateliet kan ook nog.
Dat zijn ze wel, zie hierboven voor mijn argumenten. En het feit dat ze de klant naaien met die prijsverhogingen, limiet, helpdesk en snelheden bewijst ook al genoeg.
[
Voor 0% gewijzigd door
SvMp op 27-08-2002 09:56
. Reden: Quotes toegevoegd ]