Toon posts:

Chello Limiet 5 GB/ maand

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken geleden was mijn verbinding afgesloten. In mei kreeg ik een mailtje dat mijn dataverkeer ongeveer 60GB was. De maand daarop had ik dat gehalveerd tot 30GB. Nou was dat nog steeds te veel volgens Chello. Nergens in hun voorwaarden of "fair user policy" staat wat precies het limiet is en ik kreeg bij de eerste waarschuwing niet een eens een indicatie van hoeveel het limiet ongeveer zou moeten zijn. Ik ben ervan uitgegaan dat je bij Chello een limiet had van 40Gb per maand. Dat blijkt dus nu niet meer.

Sinds vorige week heb ik mijn verbinding terug, maar met een limiet van 5GB per maand (upload en download :( ) . Je betaalt ook nog eens extra voor elke GB die je erboven zit. Zo is het tot 10 GB, 10 euro per GB. Vanaf 10 tot 20 Gb betaal je 25 euro per GB. Ik ben daarom vorig week ook naar Chello gegaan, want mailen of telefoneren heeft geen zin. Volgens de mensen van Chello geldt dit limiet binnenkort voor iedereen. Dit is zwaar klote. :(

Nou maakt het mij niet uit dat ik extra moet betalen als ik meer dataverkeer heb, maar een limiet van 5 GB is erg weinig voor de geld die je betaalt aan je verbinding. Verder vind ik ook dat Chello een verkeerd beeld creëert over onbeperkt internetten.

De Nederlandse overheid moet het netwerk maar eens weer terug in eigen handen nemen en de markt openstellen voor andere kabel providers. Zolang UPC/Chello monopolist is van het netwerk kunnen zij alles doen wat zij willen. Het is ook dom geweest van gemeenten als Amsterdam om het netwerk te verkopen aan zo'n bedrijf. Als ik van mensen in Zweden, VS, Canada etc. hoor dat zij voor hetzelfde bedrag een betere verbinding en nog eens onbeperkt internet dan denk wat is er mis met ons f....ing Nederland :/

Op dit moment denk ik erover om over te schakelen naar TweakDSL. Van wat ik een tijdje geleden hierover heb gelezen is het zeker stukken beter dan Chello. Ik hoop dat die fux0r3d search het weer eindelijk binnenkort doet zodat ik meer info hierover kan vinden. Ik zelf hoop dat UPC binnenkort zwaar falliet gaat >:).

Post een bericht van wat je vind van het 5GB per maand limiet door Chello.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eeuh, en nu?

Verwijderd

simpel weg Chello heeft geld nodig :?

ze zijn duur en leveren bijna niks :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah ik vind het ook nergens op slaan. Dat kunnen ze eigenlijk gewoon niet maken, jij betaald net zoveel als hun andere klanten en die bedragen voor extra verkeer zijn inderdaad belachelijk.
Ik zou gewoon opzeggen en overstappen op ADSL.

• HielkeJ
  • Niet online
als het voor iedereen gaat gelden ben ik iig weg, en TweakDSL is ook zo dood als wat (ze reageren nergens op)

Verwijderd

Chello gaat wel op de fles als ze zo doorgaan :) dan heeft Liberty Media er ook wel genoeg van :)

en volgens mij heeft Liberty tegen UPC Gezecht dat de schulden last naar beneden moet,

kortom geef mij maar @home/Tweakdsl/Cistron

Verwijderd

ik snap chello niet. Problemen ok? maar je moet toch ook een BEETJ E aan de lange termijn denken? met 5gig kunnen ze gewoon niet concurreren met adsl. Kpn gaat inmiddels toch door met uitbreiden van het netwerk. Dus er zullen grote reclame campagnes komen. Zeg maar dag tegen chello

• Br@m
  • Niet online
De meeste hebben weinig keus als er alleen maar Chello in hun buurt is, zoals hier bij mij, maar ik ben nog wel tevreden. Maar ik heb het nog maar enkele weken.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

5 Gb limit suck inderdaad, maar als je het van de kant van Chello uit bekijkt is het eigenlijk wel logisch. Tot hoeveel Gb zullen klanten voor Chello winstgevend zijn? (zij moeten immers kosten maken voor al die traffic). Kan best zijn dat dit omslagpunt op 5 Gb ligt.

Er is tegenwoordig al aardig wat concurrentie (vooral dsl-aanbieders), dus stap over op een andere provider zou ik zeggen. Een monopolie is het niet echt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Volgens mij hanteren ze die 5GB limiet alleen voor mensen die al heel lang buitensporig veel hebben zitten downloaden. En laten we wel wezen, 60GB is gewoon asociaal veel. Ik vraag me af wat voor meuk je allemaal binnenhaalt, want zelfs als het DivX is dan haal je meer binnen dan je in een maand tijd zult kijken.

Ik download meestal tussen de 3GB en 4GB per maand, maar de laatste maanden zit ik regelmatig rond de 10GB. Ik heb nog nooit iets van Chello gehoord, dus ik denk dat ze gewoon de grootverbruikers willen aanpakken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

gewoon wachten tot de andere aanbieders ook op de kabels mogen :)
dan zullen ze mee moeten gaan, anders neemt iedereen de concurent

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog met Chello op de telefoon gesproken, want in een van de threads heeft iemand erover dat het limiet 25 GB is. Nou dat is dus niet zo. Het limiet was zelfs 3GB per maand, maar omdat er waarschijnlijk mensen waren die geklaagd hebben is dit opgehoogd naar 5 GB .right 2 GB extra wtf!! :( . Ik ga zekers weg bij UPC zodra ik een betere provider heb gevonden. Misschien wordt het toch tijd voor DSL. Als die aansluitkosten ( dan heb ik het over modem waaraan je vastzit) niet hoog waren dan had ik dat en was UPC history. Maar ik zie de prijs daarvan ook niet dalen sinds KPN ook schulden heeft :|

Exirion die 5 GB limiet geldt voor iedereen nu, of je grootverbruiker bent of niet. En over die 60 GB, dat kwam doordat ik toevalllig iemand tegenkwam die een 100mbit connectie had die als dump diende voor fansubs :7 Ik heb ook toen toegegeven aan chello in een mailtje dat het te veel was en dat ik het zekers zou verminderen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 12:43 . Reden: reply Exirion ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik vind 't wel prima, als je normaal gebruik maakt van de dienst blijf je wel rond de 5 gig hangen hoor, en daar doen ze dus niet moeilijk over. Breedband is nou eenmaal duur, en dit is dus logisch :).

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Dennahz

Life feels like hell should.

Volgens de mensen van Chello geldt dit limiet binnenkort voor iedereen
Hoeveel klanten stappen dan niet over naar iets anders... :z

Twitter

Verwijderd

Er staat ook onbeperkt internetten en niet onbeperkt downloaden :) Mede om dit soort problemen te voorkomen heb ik voor ADSL gekozen vanwege de duidelijkheid die daar heerst

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:40:
Er staat ook onbeperkt internetten en niet onbeperkt downloaden :)
Internetten == downloaden (en logischerwijs uploaden)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:40:
Er staat ook onbeperkt internetten en niet onbeperkt downloaden :) Mede om dit soort problemen te voorkomen heb ik voor ADSL gekozen vanwege de duidelijkheid die daar heerst
Duidelijk :? ;) Bij XS4All is men nou ook niet echt duidelijk hoor wat betreft FUP. Ok, er staat op hun site dat ze niet echt letten op het dataverkeer (omdat ze dat niet willen en niet echt kunnen), maar ik zie ook nergens hard staan dat je bijv. maar 30 GB per maand mag downloaden ;)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Met onbeperkt internet bedoeld men onbeperkt online, niet onbeperkt downloaden.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Niets mis met Chello. Wees allemaal toch eens redelijk en denk na over hun positie. Zij maken ook gewoon kosten als jij lekker aan het leechen bent.

Een kennis van mij zegt wel eens, al verkoop je een goedkoop produkt, Nederlanders verwachten altijd 100% service, net zoals bij een duur produkt. Dat zijn typisch Nederlanders.

Dus misschien moet je eens bij jezelf te raden gaan, en jezelf voor je kop slaan dat jij in de eerste plaats 'misbruik' maakt van de capaciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Als je internet dan download en upload je, duhh ;) . Als je een breedband verbinding hebt dan ga je ervan uit dat het snel kan serven en dat je er sneller kan downloaden. Wat heb je aan een internetverbinding waar je onbeperkt online bent, maar niet kan internetten
Als het niet onbeperkt is moet er toch ergens een duidelijk limiet worden genoemd.
Jaded schreef op 05 augustus 2002 @ 16:27:
Niets mis met Chello. Wees allemaal toch eens redelijk en denk na over hun positie. Zij maken ook gewoon kosten als jij lekker aan het leechen bent.

Een kennis van mij zegt wel eens, al verkoop je een goedkoop produkt, Nederlanders verwachten altijd 100% service, net zoals bij een duur produkt. Dat zijn typisch Nederlanders.

Dus misschien moet je eens bij jezelf te raden gaan, en jezelf voor je kop slaan dat jij in de eerste plaats 'misbruik' maakt van de capaciteit.
Chello goedkoop, yeah right in your dreams :O en over de service kan je helemaal zwijgen. Vergeleken met andere landen betalen wij veel meer voor kabel of ADSL. Goed service hoort ongeacht goedkoop of duur. En hoe moet ik weten dat ik misbruik maak als ik niet eens weet wat de capaciteit is :? En is UPC niet zelf degene die verantwoordelijk dat zij kosten maken. Ze zitten in schulden maar kopen het ene na het andere bedrijf.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2002 18:05 . Reden: typos ]

Verwijderd

wooi ik blij met adsl ik mag tot 30 gb en zo af en toe wat meer.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Iemand die meer dan 3 Gb download KOST meer voor Chello dan dat ie opleverd.... dus ik denk niet dat ze er erg wakker om liggen als je overstapt op DSL.

Hier in de US is bandbreedte goedkoper trouwens.... ik mag dan ook zoveel downen als ik wil :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
maartena schreef op 05 augustus 2002 @ 18:12:
Iemand die meer dan 3 Gb download KOST meer voor Chello dan dat ie opleverd.... dus ik denk niet dat ze er erg wakker om liggen als je overstapt op DSL.

Hier in de US is bandbreedte goedkoper trouwens.... ik mag dan ook zoveel downen als ik wil :)
Je betaald bijna 50Euro, dan maken ze heus geen verlies als iemand 3GB download.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waslijn schreef op 05 augustus 2002 @ 18:15:
[...]

Je betaald bijna 50Euro, dan maken ze heus geen verlies als iemand 3GB download.
Misschien niet, maar dat het omslagpunt bij 5 Gb ligt zou wel kunnen. Je kunt het overigens zelf ook eens uitrekenen. Moet je alleen nog even weten wat een reele prijs is voor 1 Gig aan dataverkeer.

/▌

• waslijn
Voor Eur 11.50 heb je 50MB webruimte met 5GB aan dataverkeer in nederland, lijkt me dus dat 2 Euro een reele inkoopprijs is (zelfs wat aan de hoge kant). Chello/UPC hebben alleen heel veel moeten investeren in het netwerk en dat moeten ze terugverdienen, ze zitten met torenhoge schulden waarvan ze niet eens de rente kunnen aflossen. Dat is het probleem.

• waslijn
Jaded schreef op 05 augustus 2002 @ 16:27:

Wil niet vervelend zijn hoor maar bij Chello verwacht ik 50% service en zelfs dat is vaak teveel gevraagd. Heb er niet weer vanaf vrijdag helemaal uitgelegen voor bijna 5 dagen(hij doet het sinds 30min weer). En als je een storing wil melden moet je 20min betaald wachten. Maar zodra ik geld heb stap ook ik over op ADSL (cistron/xs4all).
Ik vind het terrecht dat ze 60GB per maand niet toestaan, maar laat de klant dan weten waar hij aan toe is en geef hem direct een limiet.

Verwijderd

De enige die echt lijnen aangeeft = cistron.

512/256 ¤54 10 Gb
1024/512 ¤69 20 Gb
2048/512 ¤89 30 Gb
7800/512 ¤99 100 Gb

het is niet zo dat je keihard aangepakt wordt als je deze limieten bereikt, maar als je op een centrale zit die vol is weet iedereen gewoon waar hij aan toe is. Want FUP = Fair Use policy, maar wat is 'Fair'. Dit betekent dat als je boven het gemiddelde zit al niet fair bent. Bij Chello zijn er duizenden mensen die < 2 Gb per maand hebben omdat ze onbeperkt internetten (lees surfen).

Internetten <> Downloaden. Ik vind alleen de eisen die Chello stelt als je een grootverbruiken bent geweest belachelijk. Je kunt beter met een modem gaan. Als je dan toevallig wat meer download bent, ben je tenminste geen 10tallen euro's kwijt.

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben het er mee eens dat het, zoals jij zelf al aangeeft, een taak voor de overheid is om hier goed op te letten.

5GB per maand is gewoon TE weinig, helemaal als je daarvoor 60GB/maand bent gewend.
Maarja, de meeste mensen hebben geen keus, je bent vaak van 1 ISP afhankelijk. 1 ISP, 1 abbo, dus 1 datalimiet, en daar moeten mensen op die 100GB/maand nodig hebben, maar ook mensen die aan 1GB/maand al genoeg hebben.

Dat klopt niet, water kun je toch ook onbeperkt gebruiken? Als je maar genoeg betaald gaat dat gewoon. Als je meer dan een x aantal liter water gebruikt is wordt je toch ook niet beperkt tot 5 liter per dag? :?
Bij kabel is dat laatste dus wel zo, een slechte zaak.

Aangezien internet gewoon een heel belangrijk iets is geworden vind ik dat dit echt een taak voor de overheid is om er voor te zorgen dat iedereen kan kiezen uit meerdere ISP's, zodat dit niet (snel) voor kan komen.
Dat kunnen ze heus wel, want geld hebben ze (dat ze het uitgeven aan de meest sneue dingen en daarmee de boel opmaken snap ik ook nooit.. )

🌞🍃

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

Dennahz

Life feels like hell should.

5 gig per maand, veel te weinig. Als het limiet nou op 10 of 15 per maand kwam was dat nog redelijk, maar 5? Neh

Twitter

Verwijderd

DataBeest schreef op 05 augustus 2002 @ 21:28:
1 ISP, 1 abbo, dus 1 datalimiet, en daar moeten mensen op die 100GB/maand nodig hebben, maar ook mensen die aan 1GB/maand al genoeg hebben.

Dat klopt niet, water kun je toch ook onbeperkt gebruiken? Als je maar genoeg betaald gaat dat gewoon. Als je meer dan een x aantal liter water gebruikt is wordt je toch ook niet beperkt tot 5 liter per dag? :?
Database:

Bij Chello kun je zoveel downloaden als je wilt. Net als water ga je meer betalen naarmate je meer gebruikt. Bij Chello is dat precies zo. De vergelijking met water gaat volgens jouw niet op, maar dit gaat zelfs heel erg goed op >:)

Je kan huis zwel 100 Gb per maand blijven downloaden. Daar betaal je alleen (een vermogen) voor.

Ik geloof dat je dan 5x10 + 10x20 + 80x25 euro = Heel veel per maand voor bij moet betalen. :)

Verwijderd

@home heeft ook FUP ( 50gb afhankelijk van dat je overlast veroorzaakt )

als je continu 475kb/s loopt te leechen zo dat je buurman amper kan internetten dan krijg je wel een waarschuwing maar als niemand last van je heb niet :)

/me slurpt 100gb de maand :)

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:49:
@home heeft ook FUP ( 50gb afhankelijk van dat je overlast veroorzaakt )

als je continu 475kb/s loopt te leechen zo dat je buurman amper kan internetten dan krijg je wel een waarschuwing maar als niemand last van je heb niet :)

/me slurpt 100gb de maand :)
Dan hoop ik dat je binnenkort ook een leuke brief krijgt :|

Je krijgt die waarschuwingen niet voor niets,als je eens wat extra download krijg je echt niet meteen een brief.
Als je continu 60gb trekt in de maand gaat het wel opvallen ja

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik ook binnenkort overstap op ADSL (Cistron of xs4all). Voor hetzelfde bedrag heb ik op ADSL meer bandbreedte, wat overigens nog steeds te weinig is voor het geld dat je betaalt. Cistron heeft dan de duidelijkste lijnen van de twee.

Ik heb maar 1 keer in al de tijd dat ik Chello heb, 2 jaar, 60 GB gedownload. Ze berekenen trouwens 50 euro per GB :r boven de 20 GB. Dan is het dus: 50 + 5x10 + 10x25 + 80x50 euro

Hoop dat er ooit iemand een actie opstart waarbij 1000 man op een dag hun abonnement komen opzeggen bij Chello >:)

Verwijderd

Inderdaad @home heeft een datalimiet, maar als jij zorgt dat je uit de spitsuren blijft dan krijg je echt geen gezeur. Jongens doe wat ik doe en laat die computer dan gewoon een keer 's nachts aanstaan en niet tussen 16:00 en 21:00 lopen leechen. Ik kom zelf ook wel eens "per ongeluk" op 9 gig per dag, maar dan is daarvan zeker weten 7 gig 's nachts. En toch vreemd dat er weer acties zijn vanuit chello. Ik hoorde laast van een chello medewerker dat sinds alle part-timers zijn ontslagen dat er geen tijd meer is om de datalimieten te checken. Kortom enige reden dat je gepakt bent is doordat je in de "spits" bandbreedte hebt lopen pakken en dat een van je vele buren heeft lopen klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn @Home is in de regio Amsterdam niet te krijgen omdat het netwerk eigendom is van Chello. @Home is inderdaad beter dan Chello wat ik van anderen heb gehoord. Dit kan alleen opgelost worden als de kabel weer in handen komt van de overheid.

9 GB "per ongeluk" in een dag is wel heftig :).

Verwijderd

Kez schreef op 05 augustus 2002 @ 23:56:
[...]

Dan hoop ik dat je binnenkort ook een leuke brief krijgt :|

Je krijgt die waarschuwingen niet voor niets,als je eens wat extra download krijg je echt niet meteen een brief.
Als je continu 60gb trekt in de maand gaat het wel opvallen ja
zal wel mee vallen :)

load balancing over 3 modems >:)

buren zijn handig >:) utp er tussen serverjte :) load balancing :) en hoppe maar

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:56:
Ik hoorde laast van een chello medewerker dat sinds alle part-timers zijn ontslagen dat er geen tijd meer is om de datalimieten te checken.
Heb je nog kunnen oppikken waarom ze ontslagen zijn?

Verwijderd

geld gebrek ?

Verwijderd

Bij zeelandnet ook zo limiet is 2,5 Gb daarboven betalen
Maar ik geef dan ook maar circa ¤ 14 / maand met een koop-kabelmodem.
by the way Chello SUCKS

Verwijderd

zeeland net heeft dat al vanaf het begin. en ze zijn ook goedkoper

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik al meer dan een jaar een tevreden klant bent van chello. Ik snap wel dat mensen zich een beetje zorgen gaan maken over het limiet. Maar even een vraagje voor de zekerheid. Waar hebben jullie de info vandaan. Ik heb heel de site van chello 3x nagekeken en ik kom nergen een daadwerkelijk limiet tegen. Alleen dat je andere niet tot last mag zijn

Verwijderd

Chill Chello Fan

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Elke byte die je ontvangt kost nou eenmaal geld en aangezien Chello niet is opgezet om jouw gratis onbeperkt data toe te sturen is er nou eenmaal een datalimiet. Een hoop mensen zitten maar te zeiken en te zaniken: 'ja ik stap over blablabla.' DOE DAT DAN! Jullie lijken wel huisvrouwen, die kunnen ook alleen maar bleren en niks doen.

OK, ik geef toe Chello is niet altijd even gezellig, maar doe dan zelf wat ipv dat eeuwige gejank. of hou je grote smoel gewoon dicht

Verwijderd

Pas op anders wordt je nog geKICKED door een mod.
schelden mag niet

Verwijderd

Ik had dus ook zo een email gehad van chello (op 8 juli) dat ik mijn dataverkeer binnen 1 week flink moest verminderen. Ik zat volgens hun laatste meting op 35 GB. Dezelde dag heb ik meteen cistron maxx aangevraagd. Ik wil gewoon downloaden zonder gezeik en ben bereid daarvoor meer te betalen. Vandaag, bijna 1 maand later kan is mijn ADSL opgeleverd.
Win2K Service pack 3 downloaden ging met 600 KB/s en vcd's downloaden via irc gaat ook bijna 5 x zo snel als met chello. Al met al ben ik nu zeer tevreden. Ik betaal wel 2 x zoveel als bij chello, maar ik krijg ook waar voor mijn geld. (Super)snel downloaden zonder gezeik :) . Morgen even bellen met chello en navragen hoe ik zo snel mogelijk bij hun kan opzeggen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Waslijn schreef op 05 augustus 2002 @ 18:15:
[...]

Pardon.... dit had moeten zijn 30 Gb. Foutje |:( :|

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jadjong
  • Niet online
van.der.schulting schreef op 06 augustus 2002 @ 01:02:
Elke byte die je ontvangt kost nou eenmaal geld en aangezien Chello niet is opgezet om jouw gratis onbeperkt data toe te sturen is er nou eenmaal een datalimiet. Een hoop mensen zitten maar te zeiken en te zaniken: 'ja ik stap over blablabla.' DOE DAT DAN! Jullie lijken wel huisvrouwen, die kunnen ook alleen maar bleren en niks doen.

OK, ik geef toe Chello is niet altijd even gezellig, maar doe dan zelf wat ipv dat eeuwige gejank. of hou je grote smoel gewoon dicht
Een GB dataverkeer kost je provider rond de 2 Euro. Als dit groot ingekocht wordt (Per TB zoals bij Chello) dan is de prijs per GB lager dan 2 euro. Dus als jij 100GIG download mag je dat iets meer dan 180Euro kosten, en geen 2300 zoals bij chello. Pure afzetterij.

Verwijderd

jadjong schreef op 06 augustus 2002 @ 08:38:
[...]
Een GB dataverkeer kost je provider rond de 2 Euro. Als dit groot ingekocht wordt (Per TB zoals bij Chello) dan is de prijs per GB lager dan 2 euro. Dus als jij 100GIG download mag je dat iets meer dan 180Euro kosten, en geen 2300 zoals bij chello. Pure afzetterij.
dan zou je voor 47.50? toch zo`n 23.75 gig kunnen downen

maak er 20 van voor andere kosten maar 5 gig ?!? dan drukken ze gewoon 37,5 euro de maand in eigen zak!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

[...]
Ja ze rekenen vrij belachelijke prijzen maar ja je bent niet verplicht Chello te nemen, en mogen zijn misschien ook wat verdienen. 't Is geen organisatie van vrijwilligers die een subsidie krijgen en het verder een worst zal wezen. Niet dat ik het zo eens ben met wat Chello doet en het lijkt me fair als ze de bijbetaling-prijzen als je de limiet overschrijft een stuk omlaag gooien, maar ja face it, als jij 100Gb hebt gedownload en je krijgt dan een rekening voor 200 euro ben je ook niet blij, en de meesten zullen alsnog vet gaan klagen. 't Is nl nooit goed... :) Chello zou er wel goed aan doen ergens een limiet op te nemen, maar ja het is hun keuze om dat niet te doen. Aan de consument is het vervolgens de keuze of ze het product willen afnemen of niet.
Overigens weet ik niet of je zeelandnet weleens gecheckt heb (hoewel zij iig een harde limiet hebben staan), maar "Meerprijs per MB boven limiet ¤ 0,16" is ook een niet gering bedrag als je dat omrekent naar 1 Gb...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D schreef op 06 augustus 2002 @ 10:34:
[...]
Ja ze rekenen vrij belachelijke prijzen maar ja je bent niet verplicht Chello te nemen, en mogen zijn misschien ook wat verdienen. 't Is geen organisatie van vrijwilligers die een subsidie krijgen en het verder een worst zal wezen. Niet dat ik het zo eens ben met wat Chello doet en het lijkt me fair als ze de bijbetaling-prijzen als je de limiet overschrijft een stuk omlaag gooien, maar ja face it, als jij 100Gb hebt gedownload en je krijgt dan een rekening voor 200 euro ben je ook niet blij, en de meesten zullen alsnog vet gaan klagen. 't Is nl nooit goed... :) Chello zou er wel goed aan doen ergens een limiet op te nemen, maar ja het is hun keuze om dat niet te doen. Aan de consument is het vervolgens de keuze of ze het product willen afnemen of niet.
Overigens weet ik niet of je zeelandnet weleens gecheckt heb (hoewel zij iig een harde limiet hebben staan), maar "Meerprijs per MB boven limiet ¤ 0,16" is ook een niet gering bedrag als je dat omrekent naar 1 Gb...
zeeland net heeft met vast limiet daar boven mag je meteen bij betalen maar ze hebben ook een abbo met FUP gemiddelde grens op het limiet van het andere abbo GEMIDDELD!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 12:33:
gewoon wachten tot de andere aanbieders ook op de kabels mogen :)
dan zullen ze mee moeten gaan, anders neemt iedereen de concurent
Hoe kom je erbij dat dat gaat geneuren ???

No way dus he :D

Verwijderd

Cutebritney schreef op 06 augustus 2002 @ 10:44:
[...]

hehe OOIT zullen ze moeten :) anders blijft de sterkste over (@home :?)

de zwakken gaan falliet en sterke jongen koopt het over zo gaat dat

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cutebritney schreef op 06 augustus 2002 @ 10:44:
[...]

Dat is gewoon een tijd geleden aangekondigd, dat de kabelnetten opengaan voor andere ISP's. Ik dacht dat men toen zei eind 2002.

Tja en wat is er nu nieuw aan deze 5 GB limiet voor overmatige gebruikers?
Er zijn al zoveel topics over geweest.
Alleen mensen die overlast veroorzaken en na de waarschuwing door blijven gaan krijgen een nieuw contract met een max van 5 GB.
De doodnormale user die geen overlast veroorzaakt heeft nergens last van.

• Bosmonster
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Je kan nog steeds onbeperkt internetten, niet onbeperkt downloaden. En groot gelijk. Jij mag het veel vinden wat je betaalt, maar het is in principe een schijntje.

Wil je geen gezeik over dataverkeer dan zul je nog meer je portemonnee open moeten zetten en bijvoorbeeld voor Fast ADSL gaan via XS4ALL.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 06 augustus 2002 @ 11:03:
Je kan nog steeds onbeperkt internetten, niet onbeperkt downloaden. En groot gelijk. Jij mag het veel vinden wat je betaalt, maar het is in principe een schijntje.

Wil je geen gezeik over dataverkeer dan zul je nog meer je portemonnee open moeten zetten en bijvoorbeeld voor Fast ADSL gaan via XS4ALL.
als jij de heledag over grote sites loopt te browsen en niks in je browser cache prupt kom je wle over 5 gig hoor :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 00:52:
Maar even een vraagje voor de zekerheid. Waar hebben jullie de info vandaan. Ik heb heel de site van chello 3x nagekeken en ik kom nergen een daadwerkelijk limiet tegen. Alleen dat je andere niet tot last mag zijn
De site van Chello is zwaar vaag. Nergens staat er iets over een limiet. Mensen die een abbo nemen op Chello worden vind ik op die manier voorgelogen. Info heb ik van Chello persoonlijk. Ben vorige week naar hun toe gegaan op hun hoofdkantoor. Heb gisteren nog naar Chello gebeld omdat er iemand was die iets schreef over een 25Gb limiet. Blijkt dus niet waar te zijn. Limiet zat eerst op 3GB per maand, is opgehoogd naar 5 GB :( . De overmatige gebruiker krijgt die limiet op papier, de gebruiker die nog geen waarschuwing heeft gehad wacht een mailtje als ze over die 5 GB zitten. Limiet geldt of je overmatig of doodnormale gebruiker bent. Ze rekenen hun slechte financiële situatie af op hun klanten.

Even wat cash sparen en dan ga ik ook over op Cistron maxx :) . Ik vind het niet erg om extra te betalen als ik maar ook datgene krijg waarvoor ik betaal.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:05:
[...]

als jij de heledag over grote sites loopt te browsen en niks in je browser cache prupt kom je wle over 5 gig hoor :+

Ja en het nut? Overigens moet je dan nog wel aardig je best doen hoor om 5GB te bereiken. Alleen html, css, js files zijn erg klein namelijk.. dus tenzij je constant foto's loopt te bekijken valt het wel mee. Maar das hetzelfde als downloaden: bandbreedte gebruiken.

Het nut van caching uitzetten moet je me nog even uitleggen.. Zelfs met 1mbit merk je dat verschil nog behoorlijk in snelheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:13:
[...]

Even wat cash sparen en dan ga ik ook over op Cistron maxx :) . Ik vind het niet erg om extra te betalen als ik maar ook datgene krijg waarvoor ik betaal.
is de beste oplossing :) ben je van het gezijk van Chello af :) gewoon nokken naar een andere ISP

ik persoonlijk zou als ik chello zou hebben allang op ADSL zitten, dan maar langzamer en meer betalen, maar dan mag je wel alles downloaden :)

Verwijderd

Dat is wel het voordeel van ADSL. Je weet welke bandbreedte je krijgt en waar de grenzen liggen. Het nadeel van een FUP is dat niemand weet wat nu precies fair is. Dit hangt waarschijnlijk af van de wijk. In een volle wijk is dit 5 Gb in een lege wijk 50 Gb

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:16:
[...]

is de beste oplossing :) ben je van het gezijk van Chello af :) gewoon nokken naar een andere ISP

ik persoonlijk zou als ik chello zou hebben allang op ADSL zitten, dan maar langzamer en meer betalen, maar dan mag je wel alles downloaden :)

En persoonlijk zou ik met ADSL nooit van m'n leven Chello nemen. Als je kan kiezen voor een van de beste providers van Nederland doe het dan :)

Verwijderd

Bosmonster schreef op 06 augustus 2002 @ 11:15:
[...]

Ja en het nut? Overigens moet je dan nog wel aardig je best doen hoor om 5GB te bereiken. Alleen html, css, js files zijn erg klein namelijk.. dus tenzij je constant foto's loopt te bekijken valt het wel mee. Maar das hetzelfde als downloaden: bandbreedte gebruiken.

Het nut van caching uitzetten moet je me nog even uitleggen.. Zelfs met 1mbit merk je dat verschil nog behoorlijk in snelheid.
het is ook maar een voorbeeld,
ga de heledag maar fotos kijken zo als je zelf zegt, :)

k heb is gemeten een half uur browsen over sites met veel afbeeldingen ed koste al 10MB
als je 12 uur lang elk half uur 10mb verkwispeld heb je per dag 240mb
dat 30 dagen lang en je heb 7.2 gig doorgedraait :)

Dan ist niet meer ONBEPERKT internetten :+
Bosmonster schreef op 06 augustus 2002 @ 11:18:
[...]

En persoonlijk zou ik met ADSL nooit van m'n leven Chello nemen. Als je kan kiezen voor een van de beste providers van Nederland doe het dan :)
precies

/me is zelf @home user dus zeer weinig tot niks te klagen

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:17:
Dat is wel het voordeel van ADSL. Je weet welke bandbreedte je krijgt en waar de grenzen liggen. Het nadeel van een FUP is dat niemand weet wat nu precies fair is. Dit hangt waarschijnlijk af van de wijk. In een volle wijk is dit 5 Gb in een lege wijk 50 Gb

Fair User Policy is meestal gebaseerd op gemiddelde. Als de gemiddelde gebruiker 2-3 GB per maand gebruikt (Het meerendeel gebruikt het nog steeds gewoon voor surfen en emailen). Dan zit je er met 60GB behoorlijk boven.

Zelfs met online gamen kun je soms al behoorlijk in de problemen komen als je het veel doet.

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:42:
zeeland net heeft met vast limiet daar boven mag je meteen bij betalen maar ze hebben ook een abbo met FUP gemiddelde grens op het limiet van het andere abbo GEMIDDELD!
Volgens Chello is de 5Gb wat gebruikers gemiddeld gebruiken. In hoeverre dat waar is weet ik niet, er zitten natuurlijk een hoop leechers maar ja, er zullen er ook genoeg zijn die af en toe ff wat internetten en mailen en amper de 2Gb halen.... Mjah het ging me ook meer om de prijzen, als je bij zeelandnet eroverheen gaat betaal je je ook helemaal blauw, daar is chello op zich niet uniek in...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Crazy_D schreef op 06 augustus 2002 @ 11:20:
[...]
Volgens Chello is de 5Gb wat gebruikers gemiddeld gebruiken. In hoeverre dat waar is weet ik niet, er zitten natuurlijk een hoop leechers maar ja, er zullen er ook genoeg zijn die af en toe ff wat internetten en mailen en amper de 2Gb halen.... Mjah het ging me ook meer om de prijzen, als je bij zeelandnet eroverheen gaat betaal je je ook helemaal blauw, daar is chello op zich niet uniek in...
maar zeeland net heeft ook een PIP waar je precies kan zien hoeveel je al verbruikt heb en waarneer het opnieuw ingaat.

en dat zeeland net ook nog eens keiharde cijfers neer gooit

iets wat Chello NIET doet,

en daar komt bij dat ze ook FUP abbonomenten hebben :)
en en upstream van 24kbyte/sec bij sommige abbo's
had ik dat maar met mun @home :)

iets wat Chello NIET doet,

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 08:56
Is er trouwens een programma dat je in de background kunt draaien, die dan alles bijhoudt hoeveel je gedownload/geupload hebt?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

DustMan4u schreef op 06 augustus 2002 @ 11:56:
Is er trouwens een programma dat je in de background kunt draaien, die dan alles bijhoudt hoeveel je gedownload/geupload hebt?
www.dumeter.com
:)

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
DustMan4u schreef op 06 augustus 2002 @ 11:56:
du meter :)

[edit]
te laat :P ;(

Verwijderd

Het kan aan mij liggen hoor, maar het dataverkeer van ADSL moet toch ook ergens van betaald worden of is dit een verkapte vorm van gratis internet. Iedereen die nu denkt elke maand 100gb te downen via adsl komt zichzelf straks ook wel tegen. Ze zijn daar toch ook niet helemaal gek. Het is gewoon afwachten tot er ook een limiet komt op adsl. En als iedereen veel te veel blijft downloaden zal dat niet lang op zich laten wachten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:04:
Het kan aan mij liggen hoor, maar het dataverkeer van ADSL moet toch ook ergens van betaald worden of is dit een verkapte vorm van gratis internet. Iedereen die nu denkt elke maand 100gb te downen via adsl komt zichzelf straks ook wel tegen. Ze zijn daar toch ook niet helemaal gek. Het is gewoon afwachten tot er ook een limiet komt op adsl. En als iedereen veel te veel blijft downloaden zal dat niet lang op zich laten wachten.
Ongetwijfeld. Die providers willen ook winst maken.

Alleen is de capaciteit voor ADSL providers (zeker op dit moment nog) allemaal wat makkelijker uit te breiden. Als alle centrales volzitten en iedereen met zijn ADSL 24/7 gaat downloaden gaan ook de buren klagen omdat er ook bij ADSL een overboeking (Mxstream 1/50, BBNed 1/25 voor particulieren) is.

/▌

• Crazy D

Crazy D

Oh vergeet ik de andere msg te quoten :P Ja Chello zou ook online inzicht moeten geven in je dataverkeer. Helaas doen ze dat niet en is het afhankelijk van hoe fanatiek ze zijn....
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:04:
100Gb is veel hoor :) Ik denk dat 80% niet eens de 50Gb haalt (oude FUP van Cistron), vorige maand heb ik echt als een debiel zitten downloaden en toen zat ik aan de 75Gb, de maanden daarvoor 30-40Gb en toen vond ik ook wel dat ik aardig wat aan t leechen was geweest. Maar inderdaad zodra iedereen 100Gb per maand trekt, zullen ze zeker maatregelen nemen ja. Mjah Cistron is niet helemaal gek, die hebben al wel wat ervaring en de gekozen FUP van eerst 50 en nu 100 komt echt niet uit de dikke niks, 50Gb was al ruim zat (uit ervaring), tis omhoog gegaan naar 100Gb omdat andere Bbned aanbieders meer dan 50Gb per maand boden. En ik denk dat de meeste adsl aanbieders vooral de totalen in de gaten houden, en zolang het gemiddelde gebruik per klant niet al te hoog wordt (in hun humble opinion....) zal het ze een worst wezen, terwijl Chello vooral degenen die het meeste leechen eruit pikken zonder naar een gemiddelde te kijken (tenminste, zo lijkt het, zo'n beetje iedereen die meer dan X-Gb download is de lul).

Of de adsl aanbieders kunnen gewoon beter onderhandelen en hebben een lagere Gb prijs :)

Exact expert nodig?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

ArnoKlaassen vond het nodig om dit te schrijven:
De bandbreedte wordt overschreven, anders zou je alsnog voor honderden euro's aan geld betalen per maand. Je mag dan een enkel lijntje naar de centrale hebben, je hebt zeker geen alleenrecht op de bandbreedte.
Wat me dan gelijk bij je volgende opmerking brengt. 50GB voor een lege wijk. Hoe verzin je het? Er is geen bandbreedte te veel als er niemand in jouw wijk I-net via ADSL... Er wordt gewoon naar ratio van de totale abonnees ingekocht. Daarbij worden niet alleen de kosten bij XS4all voor normaal datatransport neergelegd, maar wordt ook nog eens door KPN keihard per byte over het MXStream-netwerk afgerekend.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Toch nog even nagekeken. Chello heeft dus inderdaad geen datalimiet en zoals ik al eerder heb gemeld als je uit de spits blijft zal je andere klanten geen overlast berokkenen en zal artikel 9.2 van de AUP (acceptable use policy)

"UPC beschouwt dataverkeer als 'overmatig' indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello Service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord."
uit artikel 9.2

Kortom als je een beetje uitkijkt kun je rustig door blijven downloaden. Ik doe het in ieder geval nog wel ff.

• PJKs
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Er wordt gesproken over dat zoveel klanten zullen weglopen als ze de datalimiet strakker gaan maken...

Maar let's be real... 60 GB per maand, of misschien zelfs al 10... dat kost de providers zoveel (als je de kostprijs voor GB's meerekent) dat het ze niet zoveel uitmaakt dat juist die klant (lees:tweaker) wegloopt. De meeste mensen blijven ruim binnen die limiet, en trekken het gemiddelde zover omlaag dat de meeste grootverbruikers tot op heden geen klachten hebben gekregen.

Ik denk niet dat de providers er rouwig om zullen zijn dat net die paar klanten die het meeste kosten weglopen. De bulk van de klanten zal tevreden zijn met de mogelijkheden nu en heeft dus geen reden naar ADSL over te stappen (en bv weer aansluitkosten te betalen)

ja, graag!

Verwijderd

Klopt. Hoeveeel mensen er weglopen boeit niet. Zolang het mensen zijn waar je verlies op draait kun je ze missen als kiespijn. Het probleem bij internetten blijft altjid de backbones. Deze dienen de informatie te verwerken. In theorie kun je allang 1 Gbit aan (in praktijk ook, alleen niet in NL). Alleen hoe wil je ingodsnaam de backbones inrichten dat ze dit ook nog aankunnen.

Verwijderd

Sinds ik ben verhuisd (januari) wat ook al wat problemen met zich meegaf...heb ik nooit meer een werkend chello email account en homepage ruimte gekregen.
Ik heb ze hier al een aantal malen over gemaild en gebeld maar niks.....

Opzich geen probleem, maar ik krijg dus geen waarschuwingen als ik overmatig dataverkeer veroorzaak??? Hmm, hun fout dat ze mij niet kunnen bereiken, zij kunnen niet ff een nieuw email accountje maken of de oude weer activeren!

Ik heb geen idee wbt mijn dataverkeer; ik heb vandaag al wel weer 2gb gedownload...maar ik denk dat mijn limiet zit op zo'n 10gb per maand . Maar ik heb nog steeds internet, dus nog ff geeb probs hier. Maarja, ik zal chello voor de zoveelste maal mailen en bellen, want een waarschuwing zou ik eerst wel ff krijgen voordat ik wordt afgesloten...

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Ben van bART verplicht naar Chello gemigreerd in rotterdam (bART had haalde ik max 65kB/s en met chelle 175kB/s, omdat bij bART/eneco werd geknepen op 512Kbit) en het bevalt me nog prima. Soms ligt het er wel eens uit maar da's meestal als ik toch niet thuis ben en achter me pc zit :P
Me vriendin in Amsterdam heeft ook Chello en daar is het tot nu toe ook nog wel ok, terwijl ik toch wel "horror" verhalen ken van problemen met chell in Amsterdam :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:39

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:58:
Toch nog even nagekeken. Chello heeft dus inderdaad geen datalimiet en zoals ik al eerder heb gemeld als je uit de spits blijft zal je andere klanten geen overlast berokkenen en zal artikel 9.2 van de AUP (acceptable use policy)

"UPC beschouwt dataverkeer als 'overmatig' indien de Klant dermate grote hoeveelheden informatie ontvangt of verstuurt dat het gebruik van de chello Service en/of het internet voor andere gebruikers wordt verstoord."
uit artikel 9.2

Kortom als je een beetje uitkijkt kun je rustig door blijven downloaden. Ik doe het in ieder geval nog wel ff.
Kan chello bewijzen dat jij het gebruik van chello van andere mensen belemmerd?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

ik neem aan dat chello pas echt goed gaat kijken naar aanleiding van klachten uit een bepaalde wijk.

Verwijderd

DeathKnight schreef op 07 augustus 2002 @ 14:35:
[...]

Kan chello bewijzen dat jij het gebruik van chello van andere mensen belemmerd?
als jij 60 gb door je modem sleurt en de buurman kan dan iet meer internetten omdat jij continu zit te downen ( wtf laat je het ooit ? ) dan bezorg je overlast :)

Verwijderd

bewijzen? DOH! met weet ik veel watvoor log file "zien" ze wel hoeveel je pompt, dus viola bewijz.......zoals cas spijkers zo mooi zegt :+

en mensen denk nou eerst es na, chello heeft wel meer kosten dan alleen data trafic, administratie, service, onderhoud, marketing enz.

geld er een limiet voor dataverkeer?
Bij normaal gebruik hoeft een gebruiker niet bang te zijn dat een limiet overschreden wordt. chello mag wel beoordelen of een gebruiker onevenredig veel netwerkverkeer veroorzaakt waar anderen last van hebben. Als chello van oordeel is dat het inderdaad om oneigenlijk gebruik gaat spreken we de gebruiker erop aan. In de fair use policy (redelijk gebruik beleid) van chello staat omschreven wat wel en niet is toegestaan.

k? :P d8 zet et er ff bij
btw:waar the f*ck staat die fair use policy?

sommige "opmerkingen" zijn echt dom mensen.......beetje niet doordachte puber posts.....dus : BEZINT EER GE BEGINT! ;)

O-)
ik zat me eigenlijk beetje te iriteren toen ik die 4 pagina's met posts zat te lezen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:58:
Toch nog even nagekeken. Chello heeft dus inderdaad geen datalimiet en zoals ik al eerder heb gemeld als je uit de spits blijft zal je andere klanten geen overlast berokkenen
Natuurlijk zetten ze dat niet op hun site. Wat denk je zullen er dan mensen werkelijk Chello nemen als ze 5GB in de voorwaarden of "fair user policy"zien staan. :+

Er zijn inderaad mensen die maar wat zeggen zonder na te denken of te lezen. Volgens mij vergeten mensen telkens dat de prijs per GB helemaal niet zoveel is. Zie quote van Jadjong
[...]

Verwijderd

Chello hanteerd nog steeds geen limiet en ze mogen je al helemaal niet afsluiten. Dit kun je echt wel tegen vechten. Ik zal even een brief opzoeken waarin staat hoe dat moet.

Ze mogen je wel waarschuwen, afsluiten mogen ze niet!

Verwijderd

Topicstarter
Chello hanteert wel degelijk een limiet. Je zal het alleen nooit op hun site vinden. Als je naar Chello belt en vraagt naar de limiet, dan krijg je als antwoord, rond de 5 GB.

Ik ben een week afgesloten geweest zonder waarschuwing :( Maar die waarschuwingen zijn ook vaag. Wordt alleen vertelt hoeveel dataverkeer je hebt en dat je het moet verminderen, maar er staat niet hoeveel. Overigens is dit mijn laatste maand Chello. Volgende maand zit ik op ADSL :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chello mag je helemaal niet afsluiten. Zolang zij vaag blijven doen over de limiet is er ook geen limiet, tenzij ze je vertellen wat de limiet is, maar dat doen ze niet. Dus is er geen limiet.

Eigenlijk zou iemand het gewoon een keer aan moeten vechten want er zijn in het verleden al soortgelijke uitspraken geweest waaruit blijkt dat Chello geen poot om op te staan heeft. Die soortgelijke uitspraken hebben ook als gevolg gehad dat bijvoorbeeld Casema nu wel een harde limiet heeft.

/▌

• mvz
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

datalimiet gezeur altijd, tis belachelijk dat et zo duur is idd, zit nu bij een shell provider die rekent ook maar 3 euro per GB ofzo. zo hoort et..

en iedereen die overdag leeched is crazy,. tuurlijk doe je dat snachts, gaat vaak ook nog es sneller ook

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Wat een gezever .. ik vind het ronduit BELACHELIJK als iemand in z'n eentje gemiddeld 30GB per maand download. Heel terecht dat daar wat tegen ondernomen wordt !
En fair-use helpt ook geen ruk, want juist die zelfde mensen vinden 30GB heel fair per maand. :?
90% van de zooi die je download heb je helemaal niet nodig en verdwijnt ergens op een HDD voor enkele maanden.

Verwijderd

Wat een onzin inderdaad. Als een provider jouw af wil sluiten mag dat altijd. Het is namelijk geen recht om een abbonnee wil zijn. Fair user kun jij niet nagaan. Als zij zeggen dat je niet fair used, dan is dat dus zo en kunnen ze je per direkt afsluiten. Geen protest tegen mogelijk

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:59:
Wat een onzin inderdaad. Als een provider jouw af wil sluiten mag dat altijd. Het is namelijk geen recht om een abbonnee wil zijn. Fair user kun jij niet nagaan. Als zij zeggen dat je niet fair used, dan is dat dus zo en kunnen ze je per direkt afsluiten. Geen protest tegen mogelijk
In het geval Casema heeft een rechter toch anders beslist en die geloof ik eerder dan jou.

/▌

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 19:59:
Als zij zeggen dat je niet fair used, dan is dat dus zo en kunnen ze je per direkt afsluiten. Geen protest tegen mogelijk
Ik heb afgelopen vrijdag ook zo'n mailtje mogen ontvangen. Na een berekening gemaakt te hebben kwam het volgende uit de bus:

Chello: 9,60 euro/GB/maand
Cistron: 0,99 euro/GB/maand

In achte genomen dat je precies tot de limiet download. Dat betekend dus dat Chello met zijn prijzen achterlijk hoog ligt.

En de fair use of acceptable use hoe ze dat ook noemen. Als ik 24/7 een webcam zou bekijken met 8 KB/sec stream dan zit ik al aan de 20GB/maand. Dus zij willen beweren dat een simpele webcam al 4 maal te veel is, lekkere breedband is dat.

Geen protest mogelijk? Daar moet ik je ongelijk geven, ik heb ze een leuke mail gestuurd met uitleg over wat alternatieve prijzen, limieten etc en gemeld dat ik nu naar Cistron ga. Naar een andere provider gaan is dus mijn protest, als veel mensen dit doen dan gaan ze zich vanzelf wel aanpassen. Lang leve de concorrentie! Binnenkort hoop ik te genieten van 100GB/maand met een download van ongeveer 1 MEGABYTE/seconde. De service bij Cistron is 2 x zo duur maar 10 keer beter. En zo zijn er meer alternatieven.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ik zit rond de 10-15 GB per maand, maar heb nog nooit iets gehoord.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Delphi schreef op 25 augustus 2002 @ 10:22:
ik zit rond de 10-15 GB per maand, maar heb nog nooit iets gehoord.
Hmm, ik zit altijd rond de 50 a 60 GB/maand. Da's iets meer. Maar met een beetje pech heb je binnenkort ook een leuk mailtje van hun in je mailbox. Ze willen gewoon de maximale winst uit hun klanten halen. Helaas hou je dan als klant weinig over. Ze zeggen dan dat je per dag wel eens meer verbruikt dan de meeste klanten in 1 maand. Kan best, maar dat betekend dat de andere klanten VEEL te veel betalen voor hun data.

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

en ja hoooooor.. sinds eergister ook een brief van chello in men meelbox..
53gig in een maand zeggen ze me dan, valt nogwel mee, men dumeter gaf toch wel wat meer opzich...

Een incidentele overschreiding van 5
Gigabyte zien wij niet als een inbreuk op de Acceptable use, waarbij u bij
'incidenteel' aan enkele malen per jaar dient te denken.

En van de naam fair use policy zijn ze dus ook opeens af, ze noemen het in men email opeens: ACCEPTABLE user policy (AUP), dat vinnik al wel helemaal onzin, dat FAIR konnik nog begrijpen, maar voor wie is dit in godsnaam ACCEPTABLE :(

Weet iemand btw al wat over die tijdelijke korting van cistron op de aansluitingskosten??
Geld dat op die setup kosten of hoe bedoele ze dat..
Ik denk dat ik maar gauw daar op ga overstappen anders..., want van 50gig naar 5gig, dat lukt natuurlijk niet...

Ik las ook hierboven ergens, dat aansluiten weln maandje kan duren, kloptdat? :(?

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Verwijderd

Dat is inderdaad een beetje het probleem in Nederland. De aansluitingen zijn veel te snel gegaan waardoor er wel veel breedband beschikbaarheid is, maar de infrastructuur de data niet aankan. Hierdoor wordt alles (vooral bij Kabel) supertraag. Dat is de reden dat ze grootgebruikers aanpakken. Tevens is het ondertussen wel superduidelijk dat een FUP niet werkt. Niemand weet tenslotte waar hij aan toe is. Het is wel zo dat een provider altijd een klant af mag sluiten. Alleen meten van de kosten per Gb slaat natuurlijk nergens op aangezien er ook overhead kosten zijn zoals onderhoud infrastructuur, afschrijvingen netwerk en personeelskosten.

Het is wel zo dat breedbandinternet verward wordt met altijd on-line. ALtijd on-line kost geen data. Breedband wel. Eigenlijk zou chello gewoon met meerder abbo's moeten komen. Dus bv 100 Gb = 100 Euro per maand, enz.

[/Edit]
Als je bij BBNED een abbo aanvraagt duurt dat ongeveer 2 maanden. Dit komt vooral door de KPN die de lijn moete porteren en die doet er 3-6 weken over om dat te doen.

Korting van Cistron is inderdaad op de setup kosten.
[/Edit]

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 11:44:
Eigenlijk zou chello gewoon met meerder abbo's moeten komen. Dus bv 100 Gb = 100 Euro per maand, enz.
Dat bedoel ik nu, ik wil wel betalen voor m'n gebruik, geen probleem. Maar dan wel een redelijk bedrag en niet 9,60 euro per GB.

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Hmm thnx, ik denk dat zon maxx abonoment dan wel wat is om op over te stappen..

Zijnder eigenlijk mensen met cistron, die een andere modem gebruiken, dan cistron aanbied? een goedkopere maybe? of moetje toch 1 van die 2 modems die ze aanbieden gebruiken??

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Volgens mij is ieder modem wel goed zolang het geen USB is en niet over ISDN. Maar ik neem gewoon die ze aanbieden, als ik er toch geld in moet steken dan maar meteen goed.

• spaceboy
  • Laatst online: 10-08 21:29

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu een ruime maand geleden ook een brief van Chello gehad. Ik had 31 GB die maand. Is inderdaad veel voor mijn doen, ik blijf hopen dat nu ik iets rustiger aan doe de "dans ontspring". Mijn DU-meter geeft aan dat ik net onder de 10 GB per maand blijf. Dat vind ik heel redelijk. Ik doe zeker geen gekke dingen, de laatste maand maar 1 ISO gedownload en geen DIVX. Wel wat muziek en pr0n. :) Maar goed, als ze echt die 5GB als limiet gaan instellen heeft KPN er een klant bij voor DSL. That's for sure.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Is zeker weten elke modem goed genoeg om de voledige snelheid uit men adsl te halen dan? Ik vind 175euro wel ietsie veel voorn modem

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ze vinden dus 5GB de max en daar mag je af en toe iets overheen. Dus als je steeds bijna 10GB haalt dan zouden ze je er ook af kunenn knikkeren. Ik hoop maar dat je geluk hebt.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik ben 1 van de weinigen die nog op 150 km/u voordendert over inet-snelweg... O-) (GB/maand bedoel ik dus :))

Ben benieuwd wanneer de politie me inhaalt.
Maar ik heb wel speciale redenen voor die enorm hoge verbruik. Ik ben zelf verzamelaar en 70-80% van verzameling is nog legaal. Het gaat om gemaakte anime fansubs.

5 GB per maand is ongelooflijk weinig voor mij. Dan ren ik al gelijk weg naar Eweka ADSL (of XS4all als ze 150 GB kunnen aannemen, met geringe kans op pieken van 160-170 GB) ...

UPC is echt aan het sucken tegenwoordig. Verlies maken nog wel, maar groot deel van verlies is te danken aan slechte tijden op ... Amsterdamse beurs. Ik lees dag na dag hoe UPC koers alsmaar zakt... zakt.... zakt... Van ongeveer 20 Euro naar lachwekkende 5 Eurocent of zo. Het is net of UPC zich moet oprotten uit beurs.

Dus internet heeft hier niets mee te maken. Is gewoon slechte administratie van UPC, zo slecht presenteren op beursvloer. :( Eikels.
Pagina: 1 2 Laatste