[WinXP] Remote Desktop op afstand poort 80

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden een keer een topic gelezen over Remote Desktop op afstand.
Ik kan helaas nog niet de search :'( gebruik dus vraag ik het maar weer.

Als ik het goed heb kon ik met de Registry Editor de key van HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber verander in 80 hij is standaard 3389.

Nu zou ik gewoon ergens anders mij pc thuis kunnen bereiken (internet) door mijn ip nr, computernaam en password in te vullen?
En dan zou het moeten werken?
Of moet er nog wat gebeuren?

Ik wil het namelijk morgen ff testen omdat ik morgen toch bij iemand anders ben.
Ik heb namelijk ISDN 128k en een vriend van me heeft kabel ik kan het hier niet krijgen, nu gebruikt hij het bijna niet alleen voor mail en een beetje surfen.
Ik download juist veel en ik mag zijn kabel wel gebruiken.
Dus ik wil bij hem een HD er in gooien (in een bracket) en dan als ik thuis ben met zijn Pc verbinden en downloaden(via zijn kabel). Ik kom er elke maandag en dan kan ik mijn HD leegpompen enz enz >:)

Zou dit kunnen.
En heeft iemand misschien ook nog info over Wake On Lan via internet? Dan kan ik zijn Pc ook aandoen als die uit staat :)

edit:

De key veranderen in 80 moet zeker bij beide PC's?
En Kan ik dan remote desktop nog wel gewoon over mijn eigennetwerk gebruiken of moet ik dan de poort weer verander en 3389?

• VIsje
  • Laatst online: 03-05 08:37

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Ik gebruik altijd VNC of Remote administrator kijk ff op www.download.com

Voor wake-on-lan
http://www.madge.com/_ass...dvFeat/WonLAN/WonLAN3.htm

Dit alles kon je makkelijk zoeken met google

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• pimpimmers
  • Niet online
VIsje schreef op 05 augustus 2002 @ 10:24:
Ik gebruik altijd VNC of Remote administrator kijk ff op www.download.com

Voor wake-on-lan
http://www.madge.com/_ass...dvFeat/WonLAN/WonLAN3.htm

Dit alles kon je makkelijk zoeken met google
Ik vraag niet om VNC of Remote administrator, ik wil graag weten of mijn uitleg zou gaan werken met Remote Desktop.

Bedankt voor de link

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik gebruik ook RDP (Remote Desktop Protocol), en wel op poort 120, 121 en 122. Voordeel van allemaal een aparte poort toekennen is het kunnen overnemen achter mijn router :)

Je moet gewoon de registry key aanpassen die je hierboven noemt, op de PC die je over wil nemen. Standaard gaat Remote Desktop ervan uit dat je op port 3389 overneemt, dus moet je opgeven dat je op een andere port wil werken. Dit doe je door achter het IP adres of DNS naam de port op te geven.

Bijvoorbeeld: 123.456.654.321:80 / voorbeeld.test.com:80

Werkt erg goed, maar zorg wel dat de firewall op de ontvangende machine goed geconfigureerd is, of uitstaat.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• pimpimmers
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 05 augustus 2002 @ 14:38:
Ik gebruik ook RDP (Remote Desktop Protocol), en wel op poort 120, 121 en 122. Voordeel van allemaal een aparte poort toekennen is het kunnen overnemen achter mijn router :)

Je moet gewoon de registry key aanpassen die je hierboven noemt, op de PC die je over wil nemen. Standaard gaat Remote Desktop ervan uit dat je op port 3389 overneemt, dus moet je opgeven dat je op een andere port wil werken. Dit doe je door achter het IP adres of DNS naam de port op te geven.

Werkt erg goed, maar zorg wel dat de firewall op de ontvangende machine goed geconfigureerd is, of uitstaat.
Wouw cool thanx ik ga het vanavond ff testen.
Maar goed dat e heb gereageerd omdat ik niet wist dat er .80 achter het IP moest.

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wel opletten...dubbele punt om de port aan te geven he, dus :80 achter het IP adres!!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 17:15
Hier op mijn werk is port 3389 geblokkeerd, ik voel er dus ook wel wat voor om mijn terminal server op port 80 te zetten. Alleen draai ik op dezelfde pc ook een IIS op port 80, ga ik hier problemen mee krijgen?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 18:59
camiels schreef op 06 augustus 2002 @ 10:48:
Hier op mijn werk is port 3389 geblokkeerd, ik voel er dus ook wel wat voor om mijn terminal server op port 80 te zetten. Alleen draai ik op dezelfde pc ook een IIS op port 80, ga ik hier problemen mee krijgen?
denk het wel, op 1 poort mag altijd maar 1 programma luisteren

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:57
Web interface voor TS downloaden en die in een virtual directory pleuren.

Verwijderd

Dan neem je 443 (ssl) ipv 80, want die staat ook vaak open.

• camiels
Goeie, ga ik dadelijk even proberen, 8080 werkt namelijk ook niet, raar is alleen dat ik in het verleden nog wel eens webmail op 8080 heb gebruikt. Dat werkte wel vanaf mijn werk? :?

• pimpimmers
  • Niet online
DynaMikeY schreef op 05 augustus 2002 @ 16:54:
Wel opletten...dubbele punt om de port aan te geven he, dus :80 achter het IP adres!!
Het is gelukt hoor :) Echt super handig

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Sgoed he :)

• Springs99
  • Laatst online: 19-02-2023

Springs99

Blasphemy

DynaMikeY schreef op 05 augustus 2002 @ 14:38:

Ik had even een vraagje over hoe je die poort 80 kan aanspreken. Je zegt dus via die notatie met :80 aan het einde. Alleen waar vul je dat in? Doe je dat gewoon in de browser? http://voorbeeld.test.com:80 ? Of moet ik daarvoor nog het IIS onderdeel van XP installeren zodat het werkt?
Alvast bedankt.

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

• Domino
Je moet daar inderdaad IIS voor installeren (of een andere webserver).
Wat betreft de notatie http://bla.bla.com:80, hierbij hoef je de :80 niet toe te voegen.
HTTP werkt namelijk standaard over poort 80, het mag dus wel, maar hoeft niet.

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Ik heb IIS geinstalleerd. Alleen "Remote Desktop Web Connection" en "World Wide Web Service" (moet ook, anders werkt RDWC niet) geinstalleerd. Als ik nu probeer te verbinden, krijg ik een "Under Construction" pagina te zien. En niet de remote desktop.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen zodat ik via browser op poort 80 direct op remote desktop terecht kom?

[ Voor 89% gewijzigd door Springs99 op 16-12-2002 19:23 ]

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Dit komt waarschijnlijk omdat de WWW server voorrang krijgt op de remote desktop server dat ook op poort 80 draait. Is dit correct?

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

nog een paar topics over Remote desktop
Remote Desktop
[rml][ xp] Remote Desktop connection via internet veilig?[/rml]
Terminal server/client werkt niet met ADSL

Daar staan een aantal tips in. En de legale download van Remote Desktop Client.

http://www.hroling.nl

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Domino schreef op 06 August 2002 @ 13:24:
[...]

Web interface voor TS downloaden en die in een virtual directory pleuren.
De Webinterface draait op poort 80 maar de Active-X TS-client kan ALLEEN op poort 3389 draaien.

• Domino
bolke schreef op 16 december 2002 @ 21:05:
[...]

De Webinterface draait op poort 80 maar de Active-X TS-client kan ALLEEN op poort 3389 draaien.
Heeft daar toch niks mee te maken? Virtual directory wil alleen zeggen dat je de ActiveX ST client kan benaderen via een contructie als http://www.thuis.nl/virtueledir/. Ik heb niks gezegt over het veranderen van een portnummer.

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Maar waar het mij om gaat is dat ik vanaf mijn werk via Remote Desktop op mijn eigen pc kan komen. Omdat op mijn werk alles is afgesloten behalve poort 80 (dat ook nog via een proxy gaat), moet ik ervoor zorgen dat remote desktop werkt via poort 80. Ik heb IIS en Remote Desktop geinstalleerd, maar als ik dan via mijn browser http://mijnip:80 invul, krijg ik een "under construction" pagina te zien, wat waarschijnlijk door de webserver is aangemaakt (omdat ik dus ook IIS heb geinstalleerd).

Bij de windows components moet "World Wide Web Service" aan staan als ik "Remote Desktop Service" aan wil zetten. En als ik dus via mijn browser de verbinding wil maken, krijg ik de webbrowser eerst te zien, dus wat jij zegt Domino klopt niet, of doe ik iets niet goed?

• Domino
Je moet de ActiveX client in een virtual directory neergooien. Of het pad van de default website aanpassen.

De websever bevat zelf geen pagina's, die staan in inetpub/wwwroot. Als je die dus vervangt door de TS pagina's zou het moeten lukken.
Anders moet je uit gaan kijken naar bijvoorbeeld VNC en/of RAdmin.

Verwijderd

Springs schreef op 17 december 2002 @ 13:00:
Maar waar het mij om gaat is dat ik vanaf mijn werk via Remote Desktop op mijn eigen pc kan komen. Omdat op mijn werk alles is afgesloten behalve poort 80 (dat ook nog via een proxy gaat), moet ik ervoor zorgen dat remote desktop werkt via poort 80. Ik heb IIS en Remote Desktop geinstalleerd, maar als ik dan via mijn browser http://mijnip:80 invul, krijg ik een "under construction" pagina te zien, wat waarschijnlijk door de webserver is aangemaakt (omdat ik dus ook IIS heb geinstalleerd).

Bij de windows components moet "World Wide Web Service" aan staan als ik "Remote Desktop Service" aan wil zetten. En als ik dus via mijn browser de verbinding wil maken, krijg ik de webbrowser eerst te zien, dus wat jij zegt Domino klopt niet, of doe ik iets niet goed?
Een van de twee MOET uit. Je kan niet beide op poort 80 draaien.

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 05 augustus 2002 @ 16:54:
dit werkt alleen met de xp client... in de win2k client maak een snelkoppeling (.rdp bestandje dacht ik) en open die met notepad... ctrl+f 3389 en wijzig die in de port die je wilt...

• camiels
Nope, je hebt dit programma nodig: http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp

Hiermee installeer je de RDP client software. Hiermee kan je connecten met je RemoteDesktop op poort 80. Dit doe je door je ip in te vullen met daarachter het poort nummer. Dus bijvoorbeeld: 192.168.0.1:80

Dit gaat echter niet werken wanneer ook IIS op poort 80 draait. Je kan geen twee services op 1 en dezelfde poort draaien. Wanneer je IIS toch niet gebruikt moet je deze even uninstallen en remotedesktop via de regkey (staat hierboven) op poort 80 laten connecten.

Verwijderd

dat is dus de xp client :) (werkt overigens prima op win2k)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 15:29 ]

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 15:28:
dat is dus de xp client :) (werkt overigens prima op win2k)
This software package will install the client portion of Remote Desktop on any of the following operating systems: Windows 95, Windows 98 and 98 Second Edition, Windows Me, Windows NT® 4.0, or Windows 2000. When run, this software allows older Windows platforms to remotely connect to a computer running Windows XP Professional with Remote Desktop enabled.
Ik weet niet of je ook kan connecten met een Windows 2000 server TS maar met een DOTNET Terminal server werkt het goed.

[ Voor 59% gewijzigd door bolke op 17-12-2002 21:33 ]

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Springs schreef op 17 December 2002 @ 13:00:

Als je moet werken via een proxy gaat het helaas niet werken. Je kan alleen rechtstreeks connecten.

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Ik heb al begrepen dat het niet gaat werken. Enige manier tot nu toe wat wel werkt is om de data te laten tunnelen door de proxy met bijvoorbeeld socks2http. Het probleem hiermee is dat de data aan de andere kant weer omgezet moet worden naar normale packets. Ik moet dus op mijn pc de serverside van die applicatie installeren, maar dat wil niet zo zeer lukken.
Toch bedankt allen voor de hulp.

Verwijderd

Is er al iets bekend over remote desktop via poort 80 op service pack 2 ?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Ik gebruik gewoon DameWare voor het remote gebeuren. Vind hm stukken sneller dan Remote Desktop en zeker veel sneller dan VNC of andere varianten daarvan.

De poorten kun je net jes gewoon instellen.. Niks geen gezeur met conflicten... Heerlijk.

En tis nog gratis ook..

(owjah.... copieer mstsc.exe + zn dll file naar een ander systeem die geen remote desktop heeft en het werkt ;) )

www.dameware.com

Deze advertentieplaats is te huur!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:07

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RammY schreef op 06 september 2004 @ 11:05:
Ik gebruik gewoon DameWare voor het remote gebeuren. Vind hm stukken sneller dan Remote Desktop en zeker veel sneller dan VNC of andere varianten daarvan.

En tis nog gratis ook..
Dameware is NIET gratis, het is 30 dagen testen met alle opties. Daarna gewoon betalen.
Quote van de site: "After the 30 day trial period, all you need is the registration number to continue to use your software for as long as you wish."

This footer is intentionally left blank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Goed gezocht hoor, maar dit topic is wel heel erg oud :)
Remote Desktop zelf op port 80 zetten is geen enkel probleem (en op http://support.microsoft.com goed te vinden), de WEB user interface zo aan te passen dat dat werkt is ook mogelijk - zie dan dit artikel voor uitleg: http://blogs.msdn.com/tristank/archive/2004/03/18/91806.aspx :)

Verwijderd

Als je achter een proxy met alleen poort 80 open, dan kan er ook maar 1 programma tegelijk gebruik maken van die poort. Je kan wel met zijn 30 en internetten maar kun je ook extern bureaublad gebruiken naar buiten via de proxyserver terwijl de rest zit te internetten? (als die andere eterne bak goed is ingesteld)
Pagina: 1