Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 13:45
Hallo,

Ik heb al een tijdje lopen prutsen met remote desktop van windows xp en het werkt prima!
Zo fijn zelfs, dat ik dacht op deze manier mijn ouders te kunnen helpen, als ze eens problemen hebben met de computer. Helaas, want dat bleek niet zo!
Beiden hebben we een versie van windowsXp pro op de computer staan. Draait prima. Standaard zit hier de remote desktop connection bij.
Er gaat wat fout als ik de computer van mijn vader wil overnemen.

Ff wat info:

Ikke:
@HOME kabel
winxp pro

mijn paps:
adsl mxstream xs4all
ethernet modem (zo'n nieuwe speednogwat)
winxp pro

mijn vader zegt dat ie een ip adres heeft van 10.0.0.weet ik veel. Ik kan dat adres niet pingen. Goed dacht ik, ik krijg het adres wel, ik ga naar de symantec site en laat beide computers scannen op security, dat ding geeft altijd een ipadres weer.
Zelfs dat ip adres kan ik niet pingen...
Wat gaat er fout?

Komt dit door de adslmodem van de kpn ofzo? (ik heb echt geen idee) Is er een manier om toch met dit programma van xp (dus geen pcanywhere enzo, want ja, dat moet ik mijn pa laten installeren dan... :D) te kunnen inloggen op de compu van mijn pa?
Van kabel naar kabel kan het sowieso (doe ik zo vaak) maar kan het niet van kabel naar adsl ofzo?

ik hoop dat de oplossing voor (jullie) handen ligt

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Mior
  • Laatst online: 22:28
Dat je vader zegt dat ie een 10.0.0.X adres krijgt zou betekenen dat je ouders achter een router oid zitten (dit kan de adsl modem zijn).

Je moet dus een portmappings in die router aanmaken, zodat de router die data op poort 3389 doorstuurt naar het ip van je vaders pc.

En dat je dat publieke ip niet kan pingen kan betekenen dat die router ICMP echo (ping) blokkeert.

[ Voor 6% gewijzigd door Mior op 10-12-2002 23:46 ]

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 17:58
Is remote desktop niet dezelfde functie als hulp op afstand in MSN/Windows messenger? Volgens mij wel dus als je het via msn doet hoef je zelf geen ip adress in te typen maar doet ie dat automatisch.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zitten jullie beiden fysiek op hetzelfde LAN, of probeer je 'm via internet over te nemen :?

Als je 'm via inet probeert over te nemen heb je geen ruk aan dat 10.0.0.x adres, maar moet je z'n public IP weten.
Dan nog, als je die weet zal die router/modem wel de pakketjes door moeten sturen naar de client PC.

Is het modem gecracked ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Als je vader via MSN een request bij jou doet voor hulp, dan komt bij jou de vraag binnen of jij "nickname" / je pa dus wilt helpen, jij zegt ja en de rest wordt geregeld.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 16:41

BasW

Non omnia possumus omnes

maar als msn het verkeerde interne ip overneemt dan zal het niet op die manier werken

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

• omitz
Koffie schreef op 11 december 2002 @ 12:07:
Zitten jullie beiden fysiek op hetzelfde LAN, of probeer je 'm via internet over te nemen :?

Als je 'm via inet probeert over te nemen heb je geen ruk aan dat 10.0.0.x adres, maar moet je z'n public IP weten.
Dan nog, als je die weet zal die router/modem wel de pakketjes door moeten sturen naar de client PC.

Is het modem gecracked ?
Gaat via Internet. Ik woon in Zwolle hij in Ommen.
Maar als ik de comuter van een vriend van me in Ommen overneem, dan heb ik daar geen p[roblemen mee en dat doe ik niet via msn
Het zou misschien wel kunnen.
Daar is er msn5 geinstalleerd. Msn zegt dat ik geen verbinding kan krijgen... ??

Wat betreft dat de adslmodem, je kan inderdaad in zo'n menuutje komen van dat ding en daar kun je geloof ik het een en het ander in aangeven, maar dus ook dat port mapping gedoe?
Als iemand me daar mee zou willen helpen.. graag, want dat heb ik nog nooit gedaan, sterker nog, ik had ffgeen idee waarover jullie het hadden.

Ik heb geloof ik al iets geveonden wat er mee te maken kan hebben?
Op blz 40 en verder? (het is de handleiding van de modem)
Jammer dat ik pas morgen weer naar mijn pa ga...

[ Voor 20% gewijzigd door omitz op 11-12-2002 15:22 ]

• Mior
  • Laatst online: 22:28
SupremeMasterF schreef op 11 December 2002 @ 11:55:
Is remote desktop niet dezelfde functie als hulp op afstand in MSN/Windows messenger?
Het is niet hetzelfde, maar het werkt wel via hetzelfde protocol.

omitz: Kijk eens naar http://homepages.paradise.net.nz/kemyst/id34.htm, daar staat in hoe je portforwarding aan kunt zetten in de modem. Aangezien ik zie dat je nog niet zo erg thuis bent in het gebeuren van portforwarding e.d. is het misschien een idee om de NAT functie van de modem uit te zetten?
Dan heb je hier ook geen gedonder meer mee.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je het public IP-adres van dat ding hebt zorgt waarschijnlijk de firewall in XP voor problemen. (Er vanuit gaande dat ze hun adsl modem niet aangepast hebben)

Laat ze de firewall uitzetten en probeer het opnieuw :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op 12 December 2002 @ 11:26:
Als je het public IP-adres van dat ding hebt zorgt waarschijnlijk de firewall in XP voor problemen. (Er vanuit gaande dat ze hun adsl modem niet aangepast hebben)

Laat ze de firewall uitzetten en probeer het opnieuw :)
De firewall config veranderen of helemaal uitzetten hielp bij mij goed.
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/663065)

• omitz
ok, bedankt ik ga er nu eens mee prutsen...
kijken of het lukt...
(ben nu in Ommen)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

kan je eigenlijk andersom een verbinding maken?

das van je pa nar jou thuis

[ Voor 27% gewijzigd door Robinski op 12-12-2002 18:46 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• omitz
Gloeiende gloeiende...
Ik heb zojuist mijn eigen computer in Zwolle overgenomen en mijn huisgenoot heeft geprobeerd om de computer hier over te nemen, dat laatste ging niet.
Er moet dus in de modem een instelling staan die alles onmogelijk maakt.

NU heb ik in die modem hetvolgende gedaan (en ik heb geen idee wat ik heb gedaan, maar het werkt in ieder geval niet (maar internet doet het nog steeds :) )

DHCP server heb ik uit gezet. (en dat is het zo'n beetje)

Verder staat in dat configuratiescherm van SppedTouch 510 bij ip-address: not specified

Ik snap er echt geen ruk meer van.
Moet ik misschien in die modem aangeven dat alles van mijn ipadres wel mag? Hoe moet ik dat doen dan?
Plz help me...

• omitz
ik ben nu bij Napt gekomen,
Bij inside ipadres geef ik dan maar het interneip adres van hier op en bij outside die van mijzelf in Zwolle.
Allen de poorten nog...
Welke poorten moet ik openzetten voor het overnemen van een computer?
Waar kan ik dat vinden??

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

omitz schreef op 12 December 2002 @ 20:53:
ik ben nu bij Napt gekomen,
Bij inside ipadres geef ik dan maar het interneip adres van hier op en bij outside die van mijzelf in Zwolle.
Allen de poorten nog...
Welke poorten moet ik openzetten voor het overnemen van een computer?
Waar kan ik dat vinden??
Op beide modems moeten de poorten gemaped zijn.

ADSL modem
TCP: InsideIP: 10.0.0.150 poort 3389 outsiteIP:<InternetIPaddress> poort 3389

Kabel @home
TCP: InsideIP: <InsideIPaddress> poort 3389 outsiteIP:<InternetIPaddress> poort 3389

Met deze instellingen kan je beide kanten op de machines overnemen.

Dat je het IPadres van je vader niet kan pingen klopt. ICMP staat geblocked op ADSL. Maar dat zegt niet dat je geen connectie kan maken. Als de machine aanstaat en poort 3389 is open kan je wel een connectie leggen met deze machine.

[ Voor 17% gewijzigd door bolke op 12-12-2002 21:01 ]

http://www.hroling.nl

• omitz
he bedankt,
ik laat het meteen testen

Verwijderd

Laat je pa even naar whatsmyip.com gaan, kan hij zijn IP-adres zien, als hij ergens anders woont dan jij kan je hem nooit over nemen op 10.0.0.150 overnemen, dit is gewoon het ip-adres van zijn lokale computer. Nog beter kan je het overnemen met remotely anywhere, ook stoer voor jou als je op school of op het werk even wat divx-jes aan wilt zetten thuis. remotely anywhere weet je wel te vinden op een van de p2p netwerken nietwaar?
Pagina: 1