Toon posts:

Terminal server/client werkt niet met ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL en nu probeer ik mijn terminal server draaiende te krijgen. De poorten 3389 (UDP en TCP) zijn al gemaped naar de server. Maar het werkt nog steeds niet.

Modem: Alcatel home getweakt naar een Alcatel 510
Client: NT4.0, Windows 2000, Windows XP (allen op mijn werk)

Ik heb het geprobeerd met de TSAC-Webclient en de normale TS-client. Maar geen van beide werken.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

2 mogelijkheden:
-je werk staat dat verkeer naar buiten niet toe
-je provider staat dat verkeer naar binnen niet toe
(3e: je hebt toch iets niet goed geconfigged)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 04 december 2002 @ 08:10:
2 mogelijkheden:
-je werk staat dat verkeer naar buiten niet toe
-je provider staat dat verkeer naar binnen niet toe
(3e: je hebt toch iets niet goed geconfigged)
Eerste: TS poort staat wel open omdat deze gebruikt wordt voor meerdere doeleinden.

Tweede: Staat XS4all poort 3389 toe vanaf Internet? Kan iemand hierop antwoord geven?

Derde: Ik denk in mijn config de problemen liggen.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Eboman

Ondertitel

Het zal inderdaad een config probleem zijn, ik heb het zelf ook draaiende gehad om mijn getweakte adsl modem via XS4all, Die UDP is volgens mij niet nodig, ik had enkel 3389 open op TCP.

Toevoeging: Je kunt het trouwens niet testen via je eigen ADSL verbinding naar buiten en terug maar ik ga er even vanuit dat je dit weet. Je zou even je firewall op de server alle connecties kunnen laten loggen om te kijken wat er wel binnenkomt (dit heb ik ook gedaan met de firewall software die je van XS4all krijgt (service center)).

[ Voor 49% gewijzigd door Eboman op 04-12-2002 08:22 ]

Signature

Verwijderd

1. Kun je lokaal de TS starten? Als nee, dan is het je config.
2. Staat de port open op je werk? Telnet 131.211.229.1 3389. Als nee.... probleem zit op je werk.
3. Staat je router ok? Telnet server@home 3389. ALs nee... router configureren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 08:26 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

probeer anders eens een andere externe poort op je firewall/modem te forwarden naar binnen (naar 3389); dit gebruik ik om van buitenaf al mijn servers thuis te kunnen benaderen (bv poort 12345 -> server2:3389)
De TS client in XP 'snapt' het als je naar een hostname:portnummer gaat connecten

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Eboman schreef op 04 december 2002 @ 08:19:
Het zal inderdaad een config probleem zijn, ik heb het zelf ook draaiende gehad om mijn getweakte adsl modem via XS4all, Die UDP is volgens mij niet nodig, ik had enkel 3389 open op TCP.

Toevoeging: Je kunt het trouwens niet testen via je eigen ADSL verbinding naar buiten en terug maar ik ga er even vanuit dat je dit weet. Je zou even je firewall op de server alle connecties kunnen laten loggen om te kijken wat er wel binnenkomt (dit heb ik ook gedaan met de firewall software die je van XS4all krijgt (service center)).
Ik probeer het steeds uit op mijn werk.
De firewall draait op mijn modem. die houdt all het ongewenste al tegen

Misschien laat firewall op mijn werk alleen TS connecties toe naar specifieke machines. Ik ga daar eens verder mee.

Anders ga ik de TS poort veranderen naar 8080 of zo. (http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q187623)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de TS op poort 80 gezet. Maar helaas het werkt nog niet. Thuis op het netwerk na een reboot kan ik TS-client via poort 80 opstarten. De poortmapping op de modem draaien.

Ik denk dat er op mijn werk het een en ander tegen gehouden wordt.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40

Xtremelead

powered by E-MU

wat je ook kan doen is:
maak een vpn naar je netwerk, en start dan TS

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Xtremelead schreef op 05 december 2002 @ 09:31:
wat je ook kan doen is:
maak een vpn naar je netwerk, en start dan TS
Goed idee. Was ik al mee bezig geweest maar in mijn server zit maar een netwerkkaart. En ik heb geen reserve kaart meer. en mijn hub zit vol.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Volgens mij is het probleem als volgt. Als je het modem tweakt dan verandert deze in een router met ingebouwde firewall. Deze router heeft zelf niets op poort 3389 draaien. Dus als hierop contact wordt gezocht weigert de router dat.
Bij veel routers is het mogelijk om de poort via een NAT tabel door te zetten naar een van de IP's van het interne netwerk, de server waar TS op draaien bijvoorbeeld. Voor zover bij mij bekend is deze optie bij de gehackte Alcatal helaas niet aanwezig. Wat wel kan is dat de router alle poorten doorzet naar de server. Wat dus inhoud dat als jij probeert contact te zoeken met poort 3389 deze direct doorgezet wordt naar de server, helaas geldt dit voor alle poorten waardoor de firewall functie wegvalt.
Ik denk dit de oorzaak van het probleem moet zijn. Ik kan me niet voorstellen van de ISP de poorten blokt, ik heb dit zelf bij vele ISP's zien werken en Xs4all lijkt me al helemaal geen provider om dit te doen.

Verwijderd

terminal services werkt toch niet via internet, je moet gewoon VPN verbinding maken, zodat je in hetzelfde netwerk zit en dan kun je TS gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
mol99 schreef op 05 december 2002 @ 11:53:
Volgens mij is het probleem als volgt. Als je het modem tweakt dan verandert deze in een router met ingebouwde firewall. Deze router heeft zelf niets op poort 3389 draaien. Dus als hierop contact wordt gezocht weigert de router dat.
Bij veel routers is het mogelijk om de poort via een NAT tabel door te zetten naar een van de IP's van het interne netwerk, de server waar TS op draaien bijvoorbeeld. Voor zover bij mij bekend is deze optie bij de gehackte Alcatal helaas niet aanwezig. Wat wel kan is dat de router alle poorten doorzet naar de server. Wat dus inhoud dat als jij probeert contact te zoeken met poort 3389 deze direct doorgezet wordt naar de server, helaas geldt dit voor alle poorten waardoor de firewall functie wegvalt.
Ik denk dit de oorzaak van het probleem moet zijn. Ik kan me niet voorstellen van de ISP de poorten blokt, ik heb dit zelf bij vele ISP's zien werken en Xs4all lijkt me al helemaal geen provider om dit te doen.
Mijn poorten zijn gemaped. (NAT en portmapping)
Mijn ISP blocked de poorten niet en op mijn server krijg ik wel een RDP foutmelding.
Ik draai nu op mijn server niet meer met poort 3389 maar poort 80.

• mol99
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 14:57:
[...]

Mijn poorten zijn gemaped. (NAT en portmapping)
Mijn ISP blocked de poorten niet en op mijn server krijg ik wel een RDP foutmelding.
Ik draai nu op mijn server niet meer met poort 3389 maar poort 80.
Ik begrijp hoe je via portmapping je server via poort 80 kan laten werken. Heb je echter ook de client via poort 80 laten werken. Zo ja, hoe heb je dit exact gedaan, ik heb dit in het verleden ook een aantal keren geprobeerd maar dit is mij toen niet gelukt, ik hoor het dus graag.

Weer even om je probleem op te lossen. Misschien kun je het vanaf een andere lokatie proberen zoals een internet cafe of iets dergelijks, dan kun je vaststellen of het aan de proxy/firewall van je werkgever ligt of iets anders.

Verwijderd

Het werkt gewoon met een getweakde alcatel modem, zolang je maar de poort 3389 mapped.
Heel misschien ben je vergeten aan te vinken bij de user dat ie mag inbellen.
Dit kan je bij [b]users and computers[b] instellen en dan eigenschappen van de betreffende user nemen en aanvinken dat ie mag inbellen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb dus datzelfde probleem .......
met een ongetweakt modem .. ook xs4all

als iemand van buiten het subnet contact maakt valt dat dan onder inbellen :?

edit: heb wel nat btw

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 05-12-2002 19:47 ]

Iperf

Verwijderd

Het lukt mij wel om vanaf chello (213.xxx.xxx.xxx) naar een xs4all (80.xxx.xxx.xxx) server met de standaard tsac te connecten.
De tsweb client is me nog niet gelukt helaas.

Heb een sitecom router aan de ene en een zyxel aan de andere kant.

Met andere (wxs) inbellen via analoog/isdn lukt me trouwens ook gewoon.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 19:55 ]

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

mol99 schreef op 05 december 2002 @ 15:19:
[...]

Ik begrijp hoe je via portmapping je server via poort 80 kan laten werken. Heb je echter ook de client via poort 80 laten werken. Zo ja, hoe heb je dit exact gedaan, ik heb dit in het verleden ook een aantal keren geprobeerd maar dit is mij toen niet gelukt, ik hoor het dus graag.

Weer even om je probleem op te lossen. Misschien kun je het vanaf een andere lokatie proberen zoals een internet cafe of iets dergelijks, dan kun je vaststellen of het aan de proxy/firewall van je werkgever ligt of iets anders.
Ik gebruik de DOTNET versie die bij de .NET server wordt geleverd. Daar type je gewoon de servernaam:poort in en je kan connecten.

Ik heb de vraag bij de firewall beheerders neergelegd. Ik krijg morgen antwoord

PS: Sorry verkeerde account. Ik heb een thuis account en een werk account (een zonder HK toegang)

[ Voor 14% gewijzigd door bolke op 05-12-2002 21:39 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. VNC werkt ook niet. Ik kan wel connecten met poort 5800 en mijn wachtwoord invullen maar daarna krijg ik de foutmelding "Java.net.NoRouteToHostException: Operation timed out"

Ik ga nog even googlen met de foutmelding

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook 5900 mappen

Iperf

• mol99
Heb je op je .Net server de firewall misschien aanstaan?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb bij een klant met adsl laatst netjes Terminal Server geinstalleerd met een router (ipcop), heb alleen poort 3389 geroute naar de server en de poorten opgezet. En verbinding maken met de client werkt perfect :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

ja, Is ook gemaped
mol99 schreef op 06 december 2002 @ 20:13:
Ga ik controlleren

[ Voor 41% gewijzigd door bolke op 09-12-2002 11:14 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
mol99 schreef op 06 december 2002 @ 20:13:
Was het dus helaas niet. Staat niet aan.

• mol99
Vreemd probleem. Ik heb het bij verschillende providers gedaan in het verleden en het werkte altijd. Dingen die nog het probleem zouden kunnen veroorzaken zijn:
1. Op werk staat de poort dicht. Je gaf eerder aan dat je het probleem aan de beheerders van de firewall op werk hebt voorgelegd, heb je al antwoord.
2. Wat je zou kunnen doen om uit te sluiten dat het probleem op je werk zit, het vanaf een andere locatie proberen, bij iemand anders thuis of vanuit een internet cafe.
3a. Wat al eerderd werd aangegeven, kun je lokaal via de client inloggen op je eigen interne IP (lokale IP adres op het lokale netwerk thuis aangezien je in principe achter een router zit) zo niet dan ligt het aan de configuratie. Zowel dan zit het ergens anders.
3b. Kun je lokaal inloggen via de client via het externe IP. Als inloggen via het interne IP wel lukt maar via het externe IP niet dan is het misschien een een routeringsprobleem in de router/modem(het zou ook kunnen dat je router/modem dit niet ondersteunt, ik gebruik zelf een Vigor 2200E hier lukt het altijd wel mee, je kan dit testen door lokaal met het externe IP je webserver te benaderen)

Verder heb ik nog een vraag. Je geeft aan dat je de server niet meer via poort 3389 draait maar via poort 80, heb je dit in .Net server ingesteld of via je NAT tabel.

Verwijderd

Topicstarter
mol99 schreef op 10 December 2002 @ 11:35:
Vreemd probleem. Ik heb het bij verschillende providers gedaan in het verleden en het werkte altijd. Dingen die nog het probleem zouden kunnen veroorzaken zijn:
1. Op werk staat de poort dicht. Je gaf eerder aan dat je het probleem aan de beheerders van de firewall op werk hebt voorgelegd, heb je al antwoord.
2. Wat je zou kunnen doen om uit te sluiten dat het probleem op je werk zit, het vanaf een andere locatie proberen, bij iemand anders thuis of vanuit een internet cafe.
3a. Wat al eerderd werd aangegeven, kun je lokaal via de client inloggen op je eigen interne IP (lokale IP adres op het lokale netwerk thuis aangezien je in principe achter een router zit) zo niet dan ligt het aan de configuratie. Zowel dan zit het ergens anders.
3b. Kun je lokaal inloggen via de client via het externe IP. Als inloggen via het interne IP wel lukt maar via het externe IP niet dan is het misschien een een routeringsprobleem in de router/modem(het zou ook kunnen dat je router/modem dit niet ondersteunt, ik gebruik zelf een Vigor 2200E hier lukt het altijd wel mee, je kan dit testen door lokaal met het externe IP je webserver te benaderen)

Verder heb ik nog een vraag. Je geeft aan dat je de server niet meer via poort 3389 draait maar via poort 80, heb je dit in .Net server ingesteld of via je NAT tabel.
Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag gekregen van de netwerk beheerders.

Ik heb in de NAT en op de server ingesteld op poort 80. Maar niet werken.

• mol99
En alle andere suggesties die ik deed, heb je die ook al nagelopen?

Verwijderd

Topicstarter
mol99 schreef op 10 december 2002 @ 14:37:
En alle andere suggesties die ik deed, heb je die ook al nagelopen?
Locaal werkt alles prima. Ik kan met VNC en Remote desktop werken. Maar vanaf mijn werk gaat dit fout. Diverse Portmappings geprobeerd op verschillende poorten maar niets werkt.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:36:
terminal services werkt toch niet via internet, je moet gewoon VPN verbinding maken, zodat je in hetzelfde netwerk zit en dan kun je TS gebruiken..
Niet? Ik zit nu via een xs4all inbelaccount op mijn machine thuis (@home) te werken. Niks geen vpn, gewoon TS.

Verwijderd

Topicstarter
Terminal service draait eindelijk. VNC nog niet.

Met de tip van mol99 ben ik verder gegaan.
Ik heb nog een aantal security instellingen moeten wijzigen maar nu werkt het. Op mijn ISA server heb ik de firewall instellingen voor poort 80 gewijzigd. Deze staat nu TCP/UDP en inbound/outbound open.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 08:49 ]

Pagina: 1