• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
2 posts van vEkHin op verzoek van hemzelf verwijderd.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
ChristiaanVerwijs schreef op 08 augustus 2002 @ 16:56:
3 off-topic reacties verwijderd die totaal niets bijdroegen aan de discussie. Niet meer doen ok?
ik heb toch geen off-topic reactie, zeg alleen wat ik over dit onderwerp vind

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Juggalin_Juggalo: Is er dan geen context waarin God bestaat, of is ontstaan? Een soort "superrealiteit" zeg maar?
Anyway, waar ik op doelde, is dat volgens mij God geen andere realiteit KON maken dan deze.
Het is best mogelijk dat dit de enige juiste realiteit was die de Schepper kon scheppen. Of de beste keuze, misschien. Maar dat is speculeren. Ik ben niet zo superintelligent als de Schepper. Daarom kan ik ook op de eerste vraag geen antwoord geven.
Ik zou zeggen, als God bestaat kunnen we er niets over zeggen, behalve dat het iets abstracts is dat buiten onze realiteit/natuurregels valt.
God is eigenlijk wel groter dan wij kunnen bevatten. Maar aan Zijn schepping kunnen we waarnemen hoe Hij ongeveer moet zijn. Die Schepping is niet abstract, die kunnen we waarnemen en onderzoeken.
daaf258: Ik zeg alleen dat ik denk dat er wel degelijk een hel is. Hoe die er precies uitziet en wat daar gebeurd weet ik niet. In de bijbel worden wel enige indicaties gegeven. Donkere duisternis (judas 1:12-13 NBG) en poel des vuurs (openbaring 20: 11-15 NBG)
"Donkere duisternis" lijkt me net zo iets als "niets". Voor die mensen is de dood gewoon het definitieve einde. In Openb. 20:14 staat: "de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen" (NBG). Er staat dus niet dat dode mensen in een "poel van vuur" geworpen worden, maar de dood zelf. De dood wordt vernietigd (in het vuur), er zal geen dood meer bestaan.
Aanvulling over Openb.20:15: zie bij Algemeen Jehovah's getuigen Topic.
Wat deed hij dan in de hel?
Betalen voor de zonden van mensen
Ja, deze zaak bekijken we beslist heel verschillend. Volgens mij (en mijn geloofsgenoten) moest Jezus de losprijs betalen aan God, zijn Vader (JHVH). Dus daarvoor moest hij in de hemel zijn.
vEkHin: De geest is het deel wat na de dood blijft bestaan.
Wat bestaan er toch veel verschillende geloven. De ene zegt dat de ziel blijft bestaan, de ander dat het de geest is, weer een ander zegt dat het lichaam terug kan komen in een ander leven en weer een ander zegt dat dat voor de ziel geldt ...

• Christiaan
Bamibal schreef op 09 augustus 2002 @ 09:27:
ik heb toch geen off-topic reactie, zeg alleen wat ik over dit onderwerp vind

1-regelige reacties zonder enige toelichting die eerder provoceren dan stimuleren horen niet op W&L. Zoals ook in de policy staat "gebruik argumenten". Dat deed je niet. Als je het beter kunt toelichten, post dan opnieuw. Ik ben benieuwd naar je (serieuze) mening.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
ChristiaanVerwijs schreef op 10 augustus 2002 @ 00:42:
[...]

1-regelige reacties zonder enige toelichting die eerder provoceren dan stimuleren horen niet op W&L. Zoals ook in de policy staat "gebruik argumenten". Dat deed je niet. Als je het beter kunt toelichten, post dan opnieuw. Ik ben benieuwd naar je (serieuze) mening.
Is dit eenregelig en zonder argumenten :?
ik geef gewoon mijn mening en hoe ik dingen zie ;)
Bamibal schreef op 08 augustus 2002 @ 14:08:
geen leven na de dood , er was ook geen leven voor de dood toch :?
toen draaide de aarde ook al z'n rondjes en daar wist je ook niet van.

en je persoonlijkheid wordt gevormd in je hersens, verklaar anders maar eens
gedrags en persoonlijkheidsveranderingen bij bijv. : alzheimer, kreutzfeld jacob en hersenbloedingen.

mijn opa had kleine hersenbloedinkjes gerkegen en was een totaal anders mens geworden.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Christiaan
Bamibal schreef op 10 augustus 2002 @ 15:12:
Is dit eenregelig en zonder argumenten :?
ik geef gewoon mijn mening en hoe ik dingen zie ;)

Ik geloof niet dat we het over dezelfde post hebben. Die staat er toch nog gewoon? Het ging over posts die ik weggehaald had. Natuurlijk is die reactie die je zelf quote goed. Maar die staat er nog, dus what's the point? Maar goed, hier gaan we niet verder over doordiscussieren aangezien het niets met het onderwerp te maken heeft. Mail me anders maar ofzo.

Verwijderd

Jammer van dat "offtopic" gedoe. Zo valt het werkelijke onderwerp ineens weg, lijkt het wel. Laat ik het maar weer oppakken waar het gebleven was.
Bamibal: geen leven na de dood , er was ook geen leven voor de dood toch
toen draaide de aarde ook al z'n rondjes en daar wist je ook niet van.

en je persoonlijkheid wordt gevormd in je hersens, verklaar anders maar eens
gedrags en persoonlijkheidsveranderingen bij bijv. : alzheimer, kreutzfeld jacob en hersenbloedingen.

mijn opa had kleine hersenbloedinkjes gerkegen en was een totaal anders mens geworden.
Wat je met die eerste zin bedoelt is met niet echt duidelijk. Hoezo geen leven voor de dood? Ik weet zeker dat ik nu leef, zolang ik nog niet dood ben. Ik ben geen boeddhist die denkt dat het leven slechts schijn is.

De aarde draait z'n rondjes en als ik daar niet over nadenk dan merk ik daar niets van. Ik heb er echter wel "weet van". Ik weet dat de aarde rondjes draait in verhouding tot andere hemellichamen. Als ik oplet dan kan ik dat zien. De zon gaat op en onder en ook de sterren verschuiven zich 'snachts langs de hemel. Daardoor zie ik dat de aarde rondjes draait.

Je hersenen, je brein, je denkvermogen; daarmee stuur je wat je doet en laat. Is er wat aan beschadigd, dan klopt er van alles niet meer aan de onderlinge samenwerking tussen je ledematen, zintuigen, emoties, gedachten, enz. Dus het beïnvloedt je "persoonlijkheid". Jazeker. Heeft dat verder iets te maken met "leven na de dood"? Mijns inziens niet.

God weet wie je werkelijk bent, hij houdt rekening met je beperkingen (ook als die zijn veroorzaakt door beschadigde hersenen).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 18:45 . Reden: typfoutjes ]

Pagina: 1 2 Laatste