Eweka of Cistron?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Topicstarter
Ja.. ik ben (eindelijk) overtuigd en tot de conclusie gekomen dat Mxstream te weinig bied voor teveel geld. :( Er zijn bedrijven die hetzelfde bieden voor minder geld, en ook bedrijven die voor hetzelfde geld (of iets meer) VEEL sneller zijn. :P

Ik kies dus de laatste, op http://www.speedsuite.net/speedsuite/ gekeken wie er het snelst was, en aangezien ik hier geen @home kan krijgen, blijven er 2 over. Allebei BBNet.
Wat is er beter? Cistron of Eweka? En waarom?
De belangrijkste verschillen:
- Eweka is volgens de test het snelst. Maar niet veel.
- Eweka is iets goedkoper. Maar bij Cistron krijg je korting als je per jaar betaal, en dan zijn zij weer goedkoper.
- Bij Cistron krijg je een statisch adres, bij Eweka een dynamisch. (weet iemand de voor en nadelen hiervan?)
- Ciston heeft een datalimiet van 100 GB, Eweka ongelimiteerd.
- Er zijn best wel veel mensen die wat problemen bij Eweka hebben. (30 keer disconnectie per dag, langzaam pagina´s vinden). Dit volgens het forum, Cistron is niet zo eerlijk om een openbaar forum te hebben, dus ervaringen daar weet ik niet.
- Bij Eweka krijg je GEEN emailadres of homepage erbij geleverd. Bij Cistron wel. Maar bij Eweka kan je die voor 3 euro per maand erbij kopen.
- Eweka heeft een virusscan op de emails.
- Bij Cistron krijg je de beschikking over een aantal CGI scripts.

Voor de rest lijken ze verdacht veel op elkaar.
De ene voor- of nadeel vind ik belangrijker dan de ander, maar per saldo kan ik niet beslissen.
Ik zou heel graag wat ervaringen van jullie horen! En iemand enig idee hoelang het duurt voordat je MXStream afgezegd hebt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08-2021
Ik ben sinds feb 2002 aangesloten via cistron (MAXX), en ik moet zeggen. Klassen :) ik heb nog nooit problemen gehad, altijd een super verbinding. En wat het downloaden betreft dit gaat heeeel snel, mij snelste tijd was 15 min voor 754 MB.

Wat betreft het opzeggen van je MXStream, dit loopt 1 jaar en word altijd stilzwijgend verlengd. Volgens mij kan je niet zomaar je abonnement opzeggen, je bent verplicht omdat jaar uittedienen. Al zijn er wel uitzonderingen op deze regel bijv als je een plotselingen prijsverhoging krijgt. _/-\o_

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Klaveren schreef op 04 augustus 2002 @ 11:05:
Ik ben sinds feb 2002 aangesloten via cistron (MAXX), en ik moet zeggen. Klassen :) ik heb nog nooit problemen gehad, altijd een super verbinding. En wat het downloaden betreft dit gaat heeeel snel, mij snelste tijd was 15 min voor 754 MB.

Wat betreft het opzeggen van je MXStream, dit loopt 1 jaar en word altijd stilzwijgend verlengd. Volgens mij kan je niet zomaar je abonnement opzeggen, je bent verplicht omdat jaar uittedienen. Al zijn er wel uitzonderingen op deze regel bijv als je een plotselingen prijsverhoging krijgt. _/-\o_
6,70 Mbit per seconde?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb ook Cistron MAXX, heb wel een paar probleempjes gehad maar dat heb ik altijd zodra het met internet of telefonie te maken heeft ;) Niks dan lof :)
Al moet ik wel zeggen dat we op m'n werk XS4all Mxstream hebben en dat is toch wel een zeer goed alternatief, retestabiel en altijd de max snelheid. Mjah 1mbit blijft een lachertje als je 8mbit gewend bent :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Hier een Eweka gebruiker.
Het klopt dat er op het moment erg veel problemen met het netwerk zijn.
Disconnects en problemen met de dhcp-server zijn aan de orde van de dag.

Op het moment heb ik redelijk veel contact met iemand van Eweka en het schijnt dat de problemen door Intouch komen, het bedrijf dat het netwerkbeheer in handen heeft voor Eweka.
Omdat het nu al tijden slecht gaat hebben ze besloten om hun heil ergens anders te zoeken en wordt het Eweka netwerk binnenkort direct aan BBned gekoppeld.
Alle problemen zouden dan verholpen moeten zijn, omdat ze dan alles in eigen beheer krijgen. (Volgens Eweka is de enige factor die dan nog problemen kan geven BBned en daar heb je dan zowel bij Cistron als Eweka last van)

Op zich is Eweka hartstikke snel en stabiel, zolang er geen problemen bij Intouch zijn en zodra ze dus van Intouch af zijn verwacht ik continu een goede verbinding.
Het is dus aan jezelf of je het aandurft om voor Eweka te kiezen ;)
Ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 04:09:

- Bij Cistron krijg je een statisch adres, bij Eweka een dynamisch. (weet iemand de voor en nadelen hiervan?)
Bij Eweka MOET je de DHCP server gebruiken. Stel je het ip hard in --> ban

't grote nadeel hiervan is, dat als de DHCP server weer eens een keer plat ligt --> geen internet...
100GB is ZAT....
Als je 100GB wilt volkrijgen, betekend dat dat je (100/30/24/60/60=38KB) 24/7 met 38KB/sec kunt downloaden!
- Er zijn best wel veel mensen die wat problemen bij Eweka hebben. (30 keer disconnectie per dag, langzaam pagina´s vinden). Dit volgens het forum, Cistron is niet zo eerlijk om een openbaar forum te hebben, dus ervaringen daar weet ik niet.
Cistron heeft niewsgroepen waar alle problemen perfect worden opgelost door Cistron Crew en andere gebruikers :)
- Bij Eweka krijg je GEEN emailadres of homepage erbij geleverd. Bij Cistron wel. Maar bij Eweka kan je die voor 3 euro per maand erbij kopen.
Das natuurlijk echt van de gekken....Email hoor je er standaard gratis bij te krijgen :)

Kortom: ik zou voor Cistron gaan :)
Als je o dat forum van Eweka rondkijkt, wat een k*t service bieden ze daar...echt niet normaal....
Er zijn mensen die daar al 6 maanden (!!!!) op een aansluiting wachten !!

En aangezien Cistron 1 van de beste is qua service en klantvriendelijkheid, zou ik zeker voor cistron gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30723

Cistron staat bekend als de beste provider van Nederland. Mede daardoor heb ik gekozen voor cistron ipv Eweka. Mxstream is voor de echter Tweaker geen oplossing aangezien dit extreem duur is voor een matige snelheid. 1024/512 = 69 Euro bij bbned en 1024/256 is 84 euro bij mxstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Cutebritney schreef op 04 augustus 2002 @ 11:20:

't grote nadeel hiervan is, dat als de DHCP server weer eens een keer plat ligt --> geen internet...
Cistron adviseert op zich ook om gewoon het IP via DHCP te laten toekennen, maar tis iig geen probleem als je 'm hard inklopt.
100GB is ZAT....
Yup, ik heb vorige maand echt als een imbeciel zitten leechen (en uploaden) (voor mijn doen dan :P bergen mp3s en een zooi films (heb eindelijk mn laptop op tv aangesloten :)) en ik kwam tot de 75Gb. En ik heb nu dus genoeg muziek om de komende maand zo'n beetje full continue muziek te luisteren :D en genoeg films om een paar weken lang films te kijken. En daarnaast doet Cistron ook echt niet moeilijk als je eens 120Gb download, al weet ik niet wat ze doen als je consequent over de datalimiet heengaat, maar iig zou ik de datalimiet van 100Gb niet als een probleem zien. M'n gemiddelde verbruik van de afgelopen maanden kwam niet boven de 40Gb uit, en toen vond ik dat ik eigenlijk ook al behoorlijk had zitten leechen. En reken maar uit, tis ruim 60 films in goeie kwaliteit die je binnen kunt halen, een game of 100, of zo'n 1000 albums in mp3... das veel hoor :D

Enigste nadeel van Cistron is dat de newsserver niet zo vet is, vooral binaires kun je wel shaken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

Ik heb zelf ook Cistron Maxx en ik heb één keertje een storing gehad. En daarna nooit meer. Was ook een storing van een uurtje ofzo. Verder ben ik zeer tevreden. Het draait gewoon als een tierelier. Gewoon altijd snel, superstabiel. Daarnaast hebben ze daar toch echt wel verstand van zaken en je krijgt ze meteen aan de telefoon zodra er iets is. Aansluiten was wel ff kl*te maar dat kwam omdat KPN mijn lijn niet deed porteren, vonden dat mijn lijn nog bezet was. Maar dat was ook het enige. Ga voor Cistron, service is echt veel waard!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

Ik lees/hoor over Cistron vrijwel alleen maar goede dingen en over Eweka juist slechte dingen.

Check het forum van Eweka eens. Ik denk dat je je keuze dan snel gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klaveren schreef op 04 augustus 2002 @ 11:05:

Ik weet inderdaad, als ze een prijsverhoging invoeren, dat dit eenzijdige verandering van het contract is, en dat je dan inderdaad zomaar mag opzeggen.
Nu heeft MXstream inderdaad pas de prijzen weer eens verhoogt, binnen hoeveel tijd mag ik dan opzegge, of ben ik dan al te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duck schreef op 04 augustus 2002 @ 11:19:
Hier een Eweka gebruiker.
Het klopt dat er op het moment erg veel problemen met het netwerk zijn.
Disconnects en problemen met de dhcp-server zijn aan de orde van de dag.

Op het moment heb ik redelijk veel contact met iemand van Eweka en het schijnt dat de problemen door Intouch komen, het bedrijf dat het netwerkbeheer in handen heeft voor Eweka.
Omdat het nu al tijden slecht gaat hebben ze besloten om hun heil ergens anders te zoeken en wordt het Eweka netwerk binnenkort direct aan BBned gekoppeld.
Ik hoop het. Ik geloof het ook wel, als ze dat zeggen.
Maar aan de andere kant heb ik geleerd: eerst zien, dan geloven, want aan beloftes heb je niets.
En wanneer zouden ze overschakelen dan? Misschien hebben ze ook nog wel een contract met Intouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Uiteraard is het eerst zien dan geloven ;)

En over het overschakelen, ze verwachten binnen 6 a 7 weken omgeschakeld te zijn op een directe verbinding met BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cutebritney schreef op 04 augustus 2002 @ 11:20:
[...]

Da´s 1-0 voor Cistron.
100GB is ZAT....
Als je 100GB wilt volkrijgen, betekend dat dat je (100/30/24/60/60=38KB) 24/7 met 38KB/sec kunt downloaden!
En aangezien ik niet ELK moment van de dag aan´t downen ben, denk ik dat het inderdaad wel genoeg zal zijn... :-)
En ik heb gelezen dat Eweka een fair use policy heeft. Oftewel, ze kunnen opeens zeggen dat 100 GB NIET redelijk is...
Das natuurlijk echt van de gekken....Email hoor je er standaard gratis bij te krijgen :)
Hun argument is, dat hun mailserver anders misbruikt word door spammers.
En als je een emailadres erbij koopt, dan krijg je er ook een domeinnaam bij, en kan je onbeperkt emailadressen erbij maken.
En dan zijn ze nog goedkoper als Cistron!
Ook zegt Eweka dat je nergens een emailadres er gratis bijkrijgt, maar dat ze die gewoon bij de prijs rekenen. En dat je bij Eweka tenminste een keuze hebt of je die wel of niet neemt.
Ik moet toegeven, ze hebben een point.
Als je o dat forum van Eweka rondkijkt, wat een k*t service bieden ze daar...echt niet normaal....
Er zijn mensen die daar al 6 maanden (!!!!) op een aansluiting wachten !!
Ik HOOP dat dit een uitzondering is.
Heeft iemand ervaring hoe lang je moet wachten op een Eweka aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 30723 schreef op 04 augustus 2002 @ 11:31:
Cistron staat bekend als de beste provider van Nederland. Mede daardoor heb ik gekozen voor cistron ipv Eweka. Mxstream is voor de echter Tweaker geen oplossing aangezien dit extreem duur is voor een matige snelheid. 1024/512 = 69 Euro bij bbned en 1024/256 is 84 euro bij mxstream
Ik hoor verhalen dat XS4ALL de beste provider van Nederland is. (wat ik nu heb).
En hoewel ik vaak van het kastje naar de muur gestuurd word (van MxStream naar XS4all en andersom) ben ik redelijk tevreden over de service. Wachttijden kunnen iets korter, maar is beter dan alle andere providers die ik had.
En de ping results van MXstream is verrassend goed! Geloof zelfs beter dan van Eweka! En waar ik vooral tegen opziet.. mijn emailadres word dan WEER veranderd! En ik run wel een online bedrijf!
Vandaar dat ik lang heb getwijfeld om over te schakelen. Maja.. als de ander voor hetzelfde geld meer bied.. dan is het gewoon niet moeilijk meer...
Vandaar dat ik nu ook een andere belprovider heb en sinds kort een andere energieleverancier. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crazy_D schreef op 04 augustus 2002 @ 12:34:

Enigste nadeel van Cistron is dat de newsserver niet zo vet is, vooral binaires kun je wel shaken.
Oei!
Da´s nu dus 1-1 gelijk.
Een goede newsserver vind ik wel belangrijk.
Toch raar, ik las ergens op een providertest dat hun newsserver juist zeer hoog scoorde!
Maar hun site bekeken heb je inderdaad gelijk. Ze kunnen de Gigabytes opslag niet aan.
Maar ze zochten naar een oplossing. Maar zoals ik al eerder zei, aan beloftes heb ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 14:58:

[...]Ik HOOP dat dit een uitzondering is.
Heeft iemand ervaring hoe lang je moet wachten op een Eweka aansluiting?
dat is het helaas niet, lees voor de gein dit draadje maar eens:
http://eweka.nl/forum/viewthread.php?tid=728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duck schreef op 04 augustus 2002 @ 14:54:
Uiteraard is het eerst zien dan geloven ;)

En over het overschakelen, ze verwachten binnen 6 a 7 weken omgeschakeld te zijn op een directe verbinding met BBned.
Ik ben waarschijnlijk toch wel nog even bezig om MXstream af te zeggen.. :-)
Dus dat wacht ik nog wel af.
Eh... Betekend wel dat ik weer even een 56k6 modempie moet aanschaffen...
Verschrikkelijk! Denk niet dat ik nog kan wennen aan die traagheid.
Maar aan de andere kant, als ik dan ineens 8000 download heb, krijg ik waarschijnlijk de orgasme van mijn leven.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cutebritney schreef op 04 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Gelezen... Niet echt bemoedigend.
Maar als ik me niet vergis is dit vooral de schuld van de traagheid van BBNed en de stugheid van KPN, vooral als je HUN MXStream af gaat zeggen natuurlijk.

Maar zou ik dan niet dezelfde problemen hebben met Cistron? Dat is OOK BBNed!

En Cistron heeft nog een klein nadeeltje.. Cistron wil namelijk pas beginnen met de aanvraag als je op papier kan bewijzen dat MXStream afgezegd is! Dat moet je natuurlijk OOK nog meenemen in de transferduur... :-(

Ik wou dat het zo simpel geregeld was als met de energieleveranciers. Electronisch een aanvraag gestuurd naar Evolta, en ZIJ regelen het met Eneco dat de transfer binnen een paar weken een feit is!
En belangrijker.... gapless! Oftewel, ik zit geen minuut zonder stroom, en ook mijn email word niet gewijzigd!

Wou dat het met alles zo simpel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cutebritney schreef op 04 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Het zijn vooral mensen die in Januari hebben aangemeld, dus daar verdienen ze niets aan, dus ze lopen schijnbaar niet zo hard (evengoed schande!)
en mensen die ISDN hebben, dat heb ik gelukkig niet.
Dus het zou binnen een maand mogelijk moeten kunnen zijn?
Dat zou ik nog enigszins redelijk vinden.

Al heb ik een record van ruim 2 maanden, met een grote storing van Quicknet (Eneco) destijds.
Toen durfden ze nog geld te blijven vragen ook... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 15:06:
Oei!
Da´s nu dus 1-1 gelijk.
Een goede newsserver vind ik wel belangrijk.
Toch raar, ik las ergens op een providertest dat hun newsserver juist zeer hoog scoorde!
Maar hun site bekeken heb je inderdaad gelijk. Ze kunnen de Gigabytes opslag niet aan.
Maar ze zochten naar een oplossing. Maar zoals ik al eerder zei, aan beloftes heb ik niets.
Misschien dat ze de tekst berichten wel goed en lang mirrorren, maar binaries is echt om te huilen. Alt.binaries.* is klein en zelden complete postings (gelukkig kan ik ook bij newszilla leechen :9).
Al zou ik er best een paar euro per maand bovenop het abbie voor over hebben als ze daarmee een newszilla-achtige newsserver(s) kunnen plaatsen. Met 600kb/s films naar binnen sleuren is wel lekker :) Mjah ik verwacht niet dat dat binnen een redelijke termijn gaat gebeuren, Cistron lijkt niet echt enthousiast of zo (is alleens voorgesteld om newsaccess apart te laten betalen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crazy_D schreef op 04 augustus 2002 @ 15:34:
[...]
Misschien dat ze de tekst berichten wel goed en lang mirrorren, maar binaries is echt om te huilen. Alt.binaries.* is klein en zelden complete postings (gelukkig kan ik ook bij newszilla leechen :9).
Al zou ik er best een paar euro per maand bovenop het abbie voor over hebben als ze daarmee een newszilla-achtige newsserver(s) kunnen plaatsen. Met 600kb/s films naar binnen sleuren is wel lekker :) Mjah ik verwacht niet dat dat binnen een redelijke termijn gaat gebeuren, Cistron lijkt niet echt enthousiast of zo (is alleens voorgesteld om newsaccess apart te laten betalen).
Vraag is nu, hoe is het met de newsserver van Eweka? Is die (veel) beter?
En hoe kan het dat je bij Newzilla kan sponsen? Die is toch van XS4all?
Heb je 2 accounts?
En daar zuigen met Cistron lukt zeker niet? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Eweka en Cistron gebruikers.
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met p2p programma´s als bijvoorbeeld Kazaa?

Heeft het dan wel zin om een snelle download te hebben?
Meestal download ik daar maar met een paar kilobytes per seconde. Met uitzondering af en toe een uitschieter van 40, 50, hooguit 70 kb per seconde.
Snelheid gaat natuurlijk naar gelang de zwakste schakel. Dan heb je natuurlijk ook niets aan 700 KB per seconde..

Behalve misschien bij grote downloadservers als Tucows.com? Maar daar down ik ook niet elke dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je geld genoeg hebt voor het max abo dan zou ik gewoon bij Cistron gaan voor de beste service.
Als je een van de langzamere abo's wilt nemen dan zou ik Eweka nemen aangezien de limieten voor de langzamera abo's bij cistron bedroevend laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raven- schreef op 04 augustus 2002 @ 16:09:
Als je geld genoeg hebt voor het max abo dan zou ik gewoon bij Cistron gaan voor de beste service.
Als je een van de langzamere abo's wilt nemen dan zou ik Eweka nemen aangezien de limieten voor de langzamera abo's bij cistron bedroevend laag zijn.
Och.. iedereen kan 99 euro per maand betalen neem ik aan.
En als ze het niet kunnen is het een kwestie van prioriteit.
Ik ben niet rijk, maar Internet is mijn grootste hobby, dus ik heb het er voor over.
Elke dag in de kroeg hangen is duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens nog een opmerking.. zowel van Eweka als Cistron vind ik de pingtijden wel erg tegenvallen...
Dan is Fast ADSL van XS4all nog 2 keer zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 12:12
Ik kies dus de laatste, op http://www.speedsuite.net/speedsuite/ gekeken wie er het snelst was, en aangezien ik hier geen @home kan krijgen, blijven er 2 over.
Dom om je keuze daarop te baseren. Kijk eens hoeveel gebruikers er getest hebben en op hoeveel centrales die zitten. De daar genoemde getallen zijn statistisch volstrekt irrelevant.
Alle bbned (kleine letters en een d) providers zijn op dit moment nog even snel.
- Eweka is iets goedkoper. Maar bij Cistron krijg je korting als je per jaar betaal, en dan zijn zij weer goedkoper.
Lees de Algemene Voorwaarden van beiden eens goed zou ik zeggen.
Statisch is in principe beter omdat je van minder systemen afhankelijk bent. En je kan ook allerlei leuke dingen doen zoals het aan een IP koppelen van een sessie op bepaalde fora (ik zal geen namen noemen >:) ).
In de praktijk komt dat op het zelfde neer. Je gaat mij niet wijsmaken dat Fair Use meer dan 100 GB is.
Moeilijk he, usenet. Cistron heeft al jaren haar eigen nieuwshierargie. En probeer anders het IRC kanaal #cistron op irc.cistron.nl eens.
Vindt je email belangrijk?
- Eweka heeft een virusscan op de emails.
Vindt je virusscanning belangrijk?
- Bij Cistron krijg je de beschikking over een aantal CGI scripts.
Vindt je CGI scripts belangrijk?
En iemand enig idee hoelang het duurt voordat je MXStream afgezegd hebt? >:)
Maand.

Je zou misschien nog eens na moeten gaan denken over wat je belangrijk vindt van een ISP. Want je noemt wel een heleboel op, maar als je echt wat wil gaan doen met homepages dan draait het er toch op uit dat je dat op je eigen compu gaat klussen. En een emaildomein wil je misschien ook wel op je eigen compu hosten (daarvoor is een vast IP adres toch wel makkelijk) en dan hoef je die email van je ISP niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 13:19
Ik ben nu ruim een half jaar bezitter van een maxx abbo bij cistron, en ik moet zeggen dat ik weinig tot niks te klagen heb. Het wil 'nog wel eens' (lees 1x per 2 maanden) voorkomen dat er onderhoud is of iets dergelijks, zodat je er s een half uurtje afligt, maar dat werd altijd van te voren aangegeven op de website.

Ik haal download met een gemiddelde 650KB/sec. Op sites zoals tucows, met bijvoorbeeld xs4all als mirror het 800KB vanaf de start tot het eind. :Y)

Ik download als een imbeciel, albums, films maar heb nog nooit iemand horen klagen. 100GB is echt ruim voldoende om alles wat je maar wil te downloaden.

Verder heb je bij cistron gewoon het gevoel dat je als klant nog iets waard bent. De helpdesk is goed bereikbaar en de mensen daarachter hebben verstand van zaken.

Betalingen lopen ook prima, iedere maand op de 10e trouw een aut. afschrijving.

De keuze lijkt mij simpel ?

Like this yall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cistron is gewoon betrouwbaarder dan eweka. Dat zegt ook wat. Ik wil een continue verbindind die ook daadwerkelijk continu is. Dan is de simpel inderdaad makkelijk.

Nog even 2 opmerkingen:

IP-ADRES:
Cistron deelt een dymanisch IP-adres. Dat wil zeggen dat je in principe altijd het zelfde IP-adres houd, maar Cistron zich het recht voorbehoud de IP-adressen te wijzigen. Dit gebeurt in principe nooit, dus als je 1 keer per jaar je IP-adres moet wijzigen is het veel.

Limieten:
Cistron geeft aan waar de grens per abbo ligt. Dit doen ze om af te zijn van de vaagheid van een FUP. In praktijk hoeft er nooit actie ondernomen te worden, aangezien het netwerk snel zat is. Op het moment dat er problemen in een wijk zijn wordt er pas actie ondernomen, en dan geen chello-afpersing, maar gewoon in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

kan je bij cistron ook meerdere ip nummers kijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 15:53:
Vraag is nu, hoe is het met de newsserver van Eweka? Is die (veel) beter?
En hoe kan het dat je bij Newzilla kan sponsen? Die is toch van XS4all?
Heb je 2 accounts?
En daar zuigen met Cistron lukt zeker niet? :-)
Ik heb een login voor Newszilla/Xs4all :) Alleen gaat dat helaas "maar" met 200kb/s :)
Mjah ook wel logisch misschien dat de meeste providers niet zo'n uitgebreide newsserver hebben, aangezien dat gewoon een smak geld kost. En 13 euro voor een xs4all accountje is nou ook niet zo heel duur (in vergelijking met commerciele newsproviders zoals Giganews).

Ik vind zelf overigens het grootste voordeel, naast de 100Gb wat toch redelijk onbeperkt te noemen is, de hoge upstream, meestal zit ik toch met 30-50kb/s te uppen (afhankelijk van naar wie natuurlijk), dan is het nog eens leuk om even een wat over te gooien, hoewel de 25kb/s van xs4all die we op m'n werk vrij continue halen ook wel lekker is (beter iig dan 16 :Z). En dat je nog eens rustig wat kan zitten leechen en dan nog ruim voldoende bandbreedte over hebt om nog wat radio te streamen, of een filmpje uit de HK even binnen te halen. Mjah hoe belangrijk dat voor je is kan je alleen zelf bepalen, ik kan gelukkig die 99 euro missen, en dan is de keuze eenvoudig natuurlijk. Als je wat meer op de centen moet letten vind ik xs4all (of Mxstream Fast in z'n algemeenheid) een goed en stabiel alternatief.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 45142 schreef op 05 augustus 2002 @ 01:40:
Zoals het er nu naar uit ziet in principe alleen bij de zakelijke accounts, hoewel je nooit nooit moet zeggen. Waarschijnlijk zullen ze iig niet aan de grote klok hangen als het kan want het schijnt een stuk meer werk te zijn, dus liever niet teveel ;) Mjah is ook nog de vraag hoe hard je dat nodig hebt. Meerdere sites kun je bv prima op 1 ip hosten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:42

miekol

erm

Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 15:57:
Beste Eweka en Cistron gebruikers.
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met p2p programma´s als bijvoorbeeld Kazaa?

Heeft het dan wel zin om een snelle download te hebben?
Meestal download ik daar maar met een paar kilobytes per seconde. Met uitzondering af en toe een uitschieter van 40, 50, hooguit 70 kb per seconde.
Snelheid gaat natuurlijk naar gelang de zwakste schakel. Dan heb je natuurlijk ook niets aan 700 KB per seconde..

Behalve misschien bij grote downloadservers als Tucows.com? Maar daar down ik ook niet elke dag...
Hoi ik heb sinds kort (2 dagen) nu Cistron MAXX.

Ik heb ongeveer 4 weken moet wachten en toen kon ik online. Bij de status pagina stond ik nog op stap 6 (van de 10) maar ik had alles al binnen en op een avond werkte het ineens gewoon :D

Ik was alleen zo stom om de telefoon lijn ipv de ethernet door te trekken naar boven dus ben nog niet boven de 760kb/sec uitgekomen. Maar ja maximale is 850 ofzo toch? Amper verschil :P

Over die 100gb ach, ik zou er wel over heen kunnen maar 100gb is toch heel goed te doen. Had alleen op de eerste avond bijna 10gb gedownload :o :Y) :X

Maaruh over je vraag dus, ik werk altijd met direct connect en downloadde gister met bijna 400kb/sec van een 100mbit user en met 300kb/sec van een BBB user. Dus das helemaal niet slecht zou ik zeggen :D Kazaa gebruik ik niet dus zal ik je niet kunnen vertellen.

Oh ja verder is die 8mbit wel ERRUG fijn als je bijvoorbeeld fototopics ofzo opent, gewoon hele pagina's met fotos in paar seconden op je beeld getovert :D
Anoniem: 52621 schreef op 04 augustus 2002 @ 17:28:
Trouwens nog een opmerking.. zowel van Eweka als Cistron vind ik de pingtijden wel erg tegenvallen...
Dan is Fast ADSL van XS4all nog 2 keer zo snel!
Ping is idd niet super maar je kan b.v. in CS wel met Rate 25k en cmd & updaterate 100 spelen, probeer dat maares zonder choke met Chello })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

je kan toch geen cistron krijgen als alleen mxstream beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFreeZe
  • Laatst online: 25-05 13:19
Anoniem: 34124 schreef op 05 augustus 2002 @ 10:52:
Eh 8)7

Duhhh

:P

Like this yall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 45142 schreef op 05 augustus 2002 @ 01:40:
Is toch niet nodig als je een router/hub/switch heb?
Ik geloof dat je daar 4 pcees aan kan hangen om Internet te delen.
Ik weet het niet zeker, een jaar geleden ofzo heb ik zo´n ding van Mxstream gehad, ligt nog ergens in doos op zolder. Ik kreeg hem gratis, maar hoefde hem niet meer terug te geven.
En volgens mij hoef ik de splitter en modem ook niet meer terug te geven?
En aangezien op Cistron.nl een duidelijke beschrijving staat hoe je deze modem kan gebruiken bij hun aansluiting, bespaart me dat weer geld.
Alleen ik weet niet of je ook de KPN splitter kan gebruiken voor Cistron? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Crazy_D schreef op 05 augustus 2002 @ 01:42:
[...]
Ik heb een login voor Newszilla/Xs4all :) Alleen gaat dat helaas "maar" met 200kb/s :)
[quote]
Moet je toch eens uitleggen...
Dus als ik overstap op bbned, en ik neem Cistron, en ik zeg MXstream op, maar NIET XS4all, dan kan ik daar nog gewoon inloggen?
En de email, kan ik nog gewoon gebruiken? Laatste zou wel ideaal zijn, ik zie erg op tegen weer overal mijn email veranderen. Ik gebruik het ook zakelijk. Die 13 Euro extra intresseert me dan ook niet.
Maar ik dacht dat XS4all alleen inbellen had en Mxstream? Hoe kan je dan met bbned inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 20:33

Wokschotel

Op 6 wielen

[quote]Anoniem: 52621 schreef op 05 augustus 2002 @ 11:53:
[quote]Crazy_D schreef op 05 augustus 2002 @ 01:42:
[...]
Moet je toch eens uitleggen...
Dus als ik overstap op bbned, en ik neem Cistron, en ik zeg MXstream op, maar NIET XS4all, dan kan ik daar nog gewoon inloggen?
En de email, kan ik nog gewoon gebruiken? Laatste zou wel ideaal zijn, ik zie erg op tegen weer overal mijn email veranderen. Ik gebruik het ook zakelijk. Die 13 Euro extra intresseert me dan ook niet.
Maar ik dacht dat XS4all alleen inbellen had en Mxstream? Hoe kan je dan met bbned inloggen?
Wat jij zegt kan prima. Je kunt je xs4all-mail gewoon blijven gebruiken en ook de newsservers werken gewoon nog. Daar moet je dan gewoon op inloggen met je xs4all username/password :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 02:34:
[...]

Maaruh over je vraag dus, ik werk altijd met direct connect en downloadde gister met bijna 400kb/sec van een 100mbit user en met 300kb/sec van een BBB user.
HO EVEN! Hoe kan je met 300 KB per seconde downloaden als de maximale upload maar 50 kilobyte per seconde is?
Of bedoelde je geen bbned user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 34124 schreef op 05 augustus 2002 @ 10:52:
Nee, klopt. Cistron werkt via bbned. de grote concurent van MXStream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b][message=14626040,noline]Wokschotel schreef op 05 augustus 2002 @
[...]Wat jij zegt kan prima. Je kunt je xs4all-mail gewoon blijven gebruiken en ook de newsservers werken gewoon nog. Daar moet je dan gewoon op inloggen met je xs4all username/password :)
Dan doe ik dat! Dat scheelt me weer afzeggen van een instantie. :o
En mijn emails overal veranderen! _/-\o_ Bedankt voor de tip! En 200 KB/per seconde voor de nieuwsservers is toch altijd nog beter als 100 KB/s.
Nu is het alleen nog jammer dat ik verplicht word gesteld om eerst Mxstream af te zeggen, anders neemt Cistron mijn aanvraag niet in behandeling. :(
Je bent toch ook niet verplicht om je oude huis af te zeggen voordat je mag reageren op een nieuw huis? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crazy_D schreef op 05 augustus 2002 @ 01:44:
[...]
Zoals het er nu naar uit ziet in principe alleen bij de zakelijke accounts, hoewel je nooit nooit moet zeggen. Waarschijnlijk zullen ze iig niet aan de grote klok hangen als het kan want het schijnt een stuk meer werk te zijn, dus liever niet teveel ;) Mjah is ook nog de vraag hoe hard je dat nodig hebt. Meerdere sites kun je bv prima op 1 ip hosten.
k heb nu @home hier, maar als Cistron oid hier beschikbaar is wil ik toch over op ADSL maar dan moet ik mijn hele netwerk weer over de kop kiepen:) omdat ik nu gebruik maar van 3 nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14

qless

...vraag maar...

Anoniem: 52621 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:10:
[...]
Dan doe ik dat! Dat scheelt me weer afzeggen van een instantie. :o
En mijn emails overal veranderen! _/-\o_ Bedankt voor de tip! En 200 KB/per seconde voor de nieuwsservers is toch altijd nog beter als 100 KB/s.
Nu is het alleen nog jammer dat ik verplicht word gesteld om eerst Mxstream af te zeggen, anders neemt Cistron mijn aanvraag niet in behandeling. :(
Je bent toch ook niet verplicht om je oude huis af te zeggen voordat je mag reageren op een nieuw huis? }:O
Als je email zakelijk gebruikt - waarom heb je geen eigen domein naam? dan weet je zeker dat je dat adres niet hoeft te wijzigen als je van provider verhuisd.

Je oude huis eerst afzeggen doen de meeste mensen die met een hypotheek werken overigens wel :), maar is in dit geval technisch van oorzaak, je kunt slechts 1 dslam aan jouw lijntje hangen, en om de boel overzichtelijk te houden in de centrale laten ze max. 2 mensen tegelijk daar aan het werk.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 45142 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:19:
k heb nu @home hier, maar als Cistron oid hier beschikbaar is wil ik toch over op ADSL maar dan moet ik mijn hele netwerk weer over de kop kiepen:) omdat ik nu gebruik maar van 3 nummers
Hehe officieel 3 ip's of gewoon "het werkt, niet zeuren"? :) Er zijn weleens mensen geweest in cistron.broadband maar redenen als "lekker makkelijk, alle machines een eigen ip" vinden ze geen echte reden, en als je een adsl modem-router hebt, is het ook niet zo spannend om ff te hernummeren naar interne ip's.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 11:54
Ik vind dat het forum van eweka een verkeerd beeld geeft zo af en toe. Je hoort alleen maar de slechte ervaringen daar, en niet de mensen waar het perfecto draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Anoniem: 52621 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:00:
[...]

HO EVEN! Hoe kan je met 300 KB per seconde downloaden als de maximale upload maar 50 kilobyte per seconde is?
Of bedoelde je geen bbned user?
Ik bedoelde een BBB user, das een zweedse ISP die een 10Mbit LAN (dus 10mbit up EN down voor $35-40 per maand ()*#&$*()#&*#)(#) aanlegd in flats enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crazy_D schreef op 05 augustus 2002 @ 12:54:
[...]
Hehe officieel 3 ip's of gewoon "het werkt, niet zeuren"? :) Er zijn weleens mensen geweest in cistron.broadband maar redenen als "lekker makkelijk, alle machines een eigen ip" vinden ze geen echte reden, en als je een adsl modem-router hebt, is het ook niet zo spannend om ff te hernummeren naar interne ip's.
k wil geen ROUTER! k haat die dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 45142 schreef op 05 augustus 2002 @ 12:19:
[...]

Waarom eigenlijk? @home is de snelste kabelprovider en staat zelfs in de overall top 3 lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
qless schreef op 05 augustus 2002 @ 12:31:
[...]

Als je email zakelijk gebruikt - waarom heb je geen eigen domein naam? dan weet je zeker dat je dat adres niet hoeft te wijzigen als je van provider verhuisd.
Heb ik ook wel, diverse zelfs. Maar mijn xs4all email is ouder..
En die is pop3. En de emails gekoppeld aan mijn domeinen volgens mij niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuvow schreef op 05 augustus 2002 @ 15:44:
Ik vind dat het forum van eweka een verkeerd beeld geeft zo af en toe. Je hoort alleen maar de slechte ervaringen daar, en niet de mensen waar het perfecto draait.
Maar waar zijn die mensen dan?
Laat ze het vertellen hier dan! Ben jij zo´n tevreden Eweka gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 16:11:
[...]

Ik bedoelde een BBB user, das een zweedse ISP die een 10Mbit LAN (dus 10mbit up EN down voor $35-40 per maand ()*#&$*()#&*#)(#) aanlegd in flats enzo :)
:o :o :o :o :o
Right! Zodra BBB hier in Nederland komt, switch ik dus weer over!
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jongens!
We kunnen de topic sluiten! Het is opgelost!
Ik neem namelijk geen van beiden. :)
Ik heb wat inside information dat XS4all binnen een paar weken OOK gaat beginnen met bbned!
Geweldig! Dus ik hou mijn huidige provider waar ik tevreden mee bent (al hebben ze me al een paar keer afgsloten als ik effe niet betaal :( ) en ik kan al mijn emails behouden!
En TOCH straks op bbned!
Dus nu nog even gauw MXstream afzeggen. :)
Ik blij.. stel je voor dat ik dit nieuws 1 dag later kreeg.. had ik wel voor jan l*l 2 maanden moeten wachten en opnieuw aansluitkosten moeten betalen! pfoei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Anoniem: 52621 schreef op 05 augustus 2002 @ 20:34:
[...]
:o :o :o :o :o
Right! Zodra BBB hier in Nederland komt, switch ik dus weer over!
:7
|:(

BBB is in Nederland geweest. En weer vertrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jochemd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:40:
[...]
|:(

BBB is in Nederland geweest. En weer vertrokken
Te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als je een 10mbit verbinding aanbiedt met maar een paar Gb als datalimiet, trek je niet zo heel veel klanten mee. Zeker niet als je daarna een paar euro per Gb moet betalen. En ik denk dat het te duur is om aan te bieden zonder overheidssupport zoals in Zweden oid.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 20:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Nee, te goedkoop. Er kwam niet genoeg geld binnen/investeringen waren te hoog en de zeepbeleconomie spatte uit elkaar....

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 22:48
miekol schreef op 05 augustus 2002 @ 02:34:

[...]
Ping is idd niet super maar je kan b.v. in CS wel met Rate 25k en cmd & updaterate 100 spelen, probeer dat maares zonder choke met Chello })
Aan wat voor waardes moet ik denken bij 'niet super'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Chello ong. rate 9999 en cmd & update rond 45 max 75 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023

Springs99

Blasphemy

Maar hoe zijn de pingtijden nou eigenlijk van Cistron of Eweka ?
Liggen ze onder de 20 op nederlandse servers?

(Niet dat het uitmaakt, want ik heb chello gehad en ben packetloss van 20% of hoger gewend) :P

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 52621 schreef op 05 augustus 2002 @ 20:39:
Jongens!
We kunnen de topic sluiten! Het is opgelost!
Ik neem namelijk geen van beiden. :)
Ik heb wat inside information dat XS4all binnen een paar weken OOK gaat beginnen met bbned!
Geweldig! Dus ik hou mijn huidige provider waar ik tevreden mee bent (al hebben ze me al een paar keer afgsloten als ik effe niet betaal :( ) en ik kan al mijn emails behouden!
En TOCH straks op bbned!
Dus nu nog even gauw MXstream afzeggen. :)
Ik blij.. stel je voor dat ik dit nieuws 1 dag later kreeg.. had ik wel voor jan l*l 2 maanden moeten wachten en opnieuw aansluitkosten moeten betalen! pfoei!
"inside info" ??

Dat was al een paar maanden bekend hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Ping tijden zijn niet super goed ofzo, gewoon altijd rond de 30-35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53822

Ik heb ff mee zitten lezen en was ook van plan om cistron maxx te nemen,hoe zit het nu met die nieuwsgroepen??Ik zit nu vaak op alt.chello.binaries,gaat dat dan niet meer lekker??en hoe snel kan je downen van die nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Volgens mij worden de meeste binaries niet meegegeven :( Dus dan zal je supernews ofzo erbij moeten nemen. Zal straks eens kijken of iets te downloaden valt en dan zal ik de snelheid hier wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Nu ff getest, snelheid ligt gemiddeld zo tussen de 400 en 600kb/sec. Moet er wel bijzeggen dat ik de telefoon kabel ipv utp kabel naar boven heb doorgetrokken maar ik heb weleens eerder al 750kb/sec op me DU Meter heb zien staan dus moet beter kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was dat 1 download of meerdere tegelijkertijd??En van welke server was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

1 Download en van news2.cistron.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 53822 schreef op 13 augustus 2002 @ 18:12:
Ik heb ff mee zitten lezen en was ook van plan om cistron maxx te nemen,hoe zit het nu met die nieuwsgroepen??Ik zit nu vaak op alt.chello.binaries,gaat dat dan niet meer lekker??en hoe snel kan je downen van die nieuwsgroepen?
Newsgroepen kun je vergeten, er staat geloof ik een servertje met 72Gb HDD :D
Een paar mp3s zijn er wel te vinden, maar bar weinig. Wel lekker snel, 600kb/s is geen uitzondering, maar ja, valt dus alleen weinig te downloaden.
Accountje nemen dus bij giganews ed,. of bij xs4all (goedkoper :)).

(overigens haal ik bij giganews nooit boven de 300kb/s, en bij xs4all eigenlijk ook niet)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( das zwaar k*t

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 19:58
ik zit er ook over te denekn om cistron te gaan nemen, wat mij alleen opvalt is dat de aansluitkosten daar vele malen hoger zijn als bij mxstream.
cistron 1malige setup kosten €238,- + modem € 175,- = € 413,- (en dan moet je het nog zelf aansluiten)

mxstream 1malige setup kosten € 34,03 + modem € 204,- = € 238,-3 ( zelf aansluiten)

Vind ik dus nogal een verschil, wat me dan wel even snel opvalt is dat bij cistron staat"
- regelen wij de omzetting van uw telefoonlijn van KPN Telecom naar Cistron Broadband
- regelen wij uw verbinding in en testen wij uw DSL-verbinding.

Of wordt bij mxstream de omzetting gratis geregeld ofsow voor je telefoonlijn :?
anders vind ik het nogal verschil van bijna 200 euro in de aansluitkosten :'(

• Crazy D

Crazy D

Nee bij mxstream hoeft je lijn niet omgezet te worden naar een ander netwerk (bbned) dus dat scheelt best wel.

Exact expert nodig?

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Mxstream maakt gebruik van KPN. Cistron moet de lijn omzetten voor gebruik met BBnet. Dit vindt KPN waarschijnlijk niet erg fijn omdat het hun weer een klant scheelt op Mxstream. Daardoor komen er kosten bovenop voor Cistron en die spelen dan simpelweg door aan de klant.

• Crazy D

Crazy D

Ik meen me te herinneren dat dat iets van 170 gulden kostte of zo, iig aardig wat, dus daar heb je al een groot verschil mee te pakken ;) En je hebt met een extra partij te maken (Cistron -> Bbned -> KPN) en geen van allen doen ze het voor nope, ik denk dat je daarmee het grootste deel te pakken hebt van dat verschil.

Exact expert nodig?

Plus dat je deze extra aansluitkosten binnen een jaar terugverdient

Anoniem: 26829

Gewoon xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
tja maar xs4all biedt volgens mij alleen mxstream aan (1024/256 of 512/128)
en geen 7800/512 wat ik dus bij cistron wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36442

pvanwelt schreef op 16 augustus 2002 @ 10:58:
tja maar xs4all biedt volgens mij alleen mxstream aan (1024/256 of 512/128)
en geen 7800/512 wat ik dus bij cistron wil ;)
Vanaf 20 Augustus staan op de website van Xs4all de prijzen en verdere info van de nieuwe 2-8Mb adsl die ze via BBNed gaan aanbieden (vgl Cistron Maxx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Als het dan gewoon 234 aansluitkosten is maakt dat het zeer intressant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

pvanwelt schreef op 16 augustus 2002 @ 14:26:
Als het dan gewoon 234 aansluitkosten is maakt dat het zeer intressant :D
Zo te zien zijn bij de meeste bbned aanbieders de aansluitkosten zo 200-250 euro (ff grof gezegt dan he) dus dat zal bij xs4all niet veel anders zijn lijkt me. En daarnaast moet je nog een modem scoren.

Cistron heeft trouwens nu een aktie, 119 euro korting bij een aansluiting van een maxx abbie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je voor mxstream en dus duur wil gaan wel ja. Als ze BBNED gaan aanbeiden zullen ze ook veel hogere aansluitkosten moeten gaan rekenen. Trouwens is Costron al jaren de beste provider van Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Laatst online: 08:36
Trouwens is Costron al jaren de beste provider van Nederland
Waarom staan ze dan niet bovenaan in de Iping index?
http://www.iping.nl/top2001-bericht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:01
Ik weet niet op welke bron je basseerd dat ze de beste provider van nederlands zijn, maar ik kan wel vertellen dat ze ongetwijfeld niet de slechste zijn :P
(Iping index is alleen maar voor 56k en ISDN? :{ )

Ik weet niet of eweka nogsteeds dezelfde actie voert, maar ik heb geen aansluitkosten hoeven te betalen. enkel zit ik aan 3 jarig contract vast --> als ik die opzeg (voortijdig) moek 145 euro dokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede provider meet je deels af aan de resultaten, hoevaak het doen gaat help desk enz. Als je de helpdesk mailt krijg je altijd meteen een reactie. Ik geloof dat er tevredenheidsonzderzoeken van de consumentenbond zijn geweest die dit uitgewezen hebben.

Cistron is al jaren actief op breedband gebied. Inbellen doen ze er nog wel bij, maar dat is een zeer kleine groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
maarja die korting bij cistron maxx abbo heb ik nu nix aan, ADSL is hier pas op 1 oktober beschikbaar (mxstream) dus denk ook niet dat cistron er dan gelijk al beschikbaar is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je kunt het niet van te voren aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Laatst online: 14:45
Eweka heb ik op me werk en ben best wel te spreken over de snelheid enzo alleen hebben zo als hier boven al gezegt werd wat problems nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Crazy_D schreef op 15 augustus 2002 @ 16:27:
Ik meen me te herinneren dat dat iets van 170 gulden kostte of zo[..]
Er wordt door KPN 133.87 euro aan bbned gerekend. Er zijn redenen om aan te nemen dat bbned dat als 200 euro doorrekent aan de ISP. Die doet de BTW erbij en voila, je hebt 238 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
fagao schreef op 16 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Waarom staan ze dan niet bovenaan in de Iping index?
http://www.iping.nl/top2001-bericht.html
omdat dat inbelproviders zijn??? :D |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springs99

Springs99

Blasphemy

Eweka heeft nu ook korting op de installatiekosten. Is eigenlijk vanzelfsprekend omdat anders Cistron alle twijfelende klanten naar zich toe zou trekken. De korting op installatie bij eweka is trouwens wel een stuk meer dan cistron. Maarja, zou dat de doorslag zijn om voor Eweka te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springs99

Springs99

Blasphemy

pvanwelt schreef op 17 augustus 2002 @ 11:23:
maarja die korting bij cistron maxx abbo heb ik nu nix aan, ADSL is hier pas op 1 oktober beschikbaar (mxstream) dus denk ook niet dat cistron er dan gelijk al beschikbaar is :'(
Er staat op de site dat ze de korting blijven hanteren als dit het aantal nieuwe klanten fors zal stijgen.

8) no worries 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Wat is nu de huidige situatie bij Eweka? Hebben ze nog steeds zoveel last van storingen?
Ik zit te dubben tussen Cistron en Eweka.. Cistron heeft een maandelijkse limiet dus heb ik liever een abbo bij Eweka... maarja ik natuurlijk wel waar voor mn geld en een stabiel lijntje hebben.

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Springs schreef op 26 augustus 2002 @ 10:19:
Er staat op de site dat ze de korting blijven hanteren als dit het aantal nieuwe klanten fors zal stijgen.

8) no worries 8)
Dat klinkt nogal alsof ze radeloos zijn, en dit als laatste strohalm doen in de hoop dat dit klanten oplevert...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Crazy_D schreef op 26 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

Dat klinkt nogal alsof ze radeloos zijn, en dit als laatste strohalm doen in de hoop dat dit klanten oplevert...
[offtopic]Ja een beetje het chello-effect, met hun eeuwige aansluit-korting.. hoe lang hebben ze dat al niet :? Ik ben er al sinds vorig jaar november pleite en ik wacht nog steeds op teruggave van mn kabelmodem-borg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springs99

Springs99

Blasphemy

YoG schreef op 26 augustus 2002 @ 14:14:
Wat is nu de huidige situatie bij Eweka? Hebben ze nog steeds zoveel last van storingen?
Ik zit te dubben tussen Cistron en Eweka.. Cistron heeft een maandelijkse limiet dus heb ik liever een abbo bij Eweka... maarja ik natuurlijk wel waar voor mn geld en een stabiel lijntje hebben.
mijn situatie PRECIES! Ik ben op dit moment van plan om een 1024/512 lijntje te nemen omdat ik gewoon geen 99 of zelfs 92,50 over heb voor een internet verbinding. Het dilemma waar ik dus mee zit is de datalimiet van cistron en de problemen waar iedereen over praat bij eweka.
En dan nu erbij dat de korting op de installatiekosten bij Eweka een stuk hoger zijn dan bij Cistron. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
[...]

Ze hebben waarschijnlijk met bbned een contrackt afgesloten, waarmee ze 50% korting krijgen op de aansluitkosten, als ze een aantal van X nieuwe abbo's laten aansluiten per maand.

tweakDSL liep ook met dat idee, omdat ze ook die aanbieding van BBNED hadden gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik heb het nu van Metia, tenminste ik moet een week wachten op een modem en dat terwijl ik dus een 4 poorts switch had besteld. Maar ik betaal in verhouding minder namelijk 77 euro voor 2 mbit en dat is dan gegarandeerd. En bij KaZaA haal je nooit bij iedereen 100 kb/sec dus en de overige bandbreedte word ook niet echt gebruikt tenzij je een gameserver wilt gebruiken...
Ik moet zeggen dat ik ontevreden ben over Metia, Eweka, Cistron, want ze hebben me allemaal vorig jaar beloofd ervoor te kunnen zorgen dat ik ADSL had, nou niet dus. Ik heb nu eindelijk een geporteerde lijn (dankzij de KPN duurde dit ook 2 maanden), en nu een modem nog....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd

Ik denk eerder dat je als ISP 2 maal per jaar bij BBned een "actie mag aanvragen". Toevalligerwijs is deze actie net op het moment dat XS4ALL bekend maakt wat de prijzen zijn voor Power ADSL en was de vorige toen MXStream de prijzen verhoogde (ik denk dat er bij Cistron best wel mensen met verstand van marketing rondlopen).
Indien een dergelijke actie ook voor BBned voldoende nieuwe klanten oplevert verlengt BBned hem richting de ISP. Cistron kan dan naar haar klanten toe de actie ook weer verlengen.

http://groups.google.com/ voor wie wil weten hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

jochemd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:04:
Ik denk eerder dat je als ISP 2 maal per jaar bij BBned een "actie mag aanvragen". Toevalligerwijs is deze actie net op het moment dat XS4ALL bekend maakt wat de prijzen zijn voor Power ADSL en was de vorige toen MXStream de prijzen verhoogde (ik denk dat er bij Cistron best wel mensen met verstand van marketing rondlopen).
Ik reageerde op "Er staat op de site dat ze de korting blijven hanteren als dit het aantal nieuwe klanten fors zal stijgen." (Eweka). Dat vind ik niet klinken als een actie die door kan lopen als "2e aktie in 1 jaar", maar vind ik echt klinken als "asjeblieft, neem nou Eweka, tis nu een aktie en als er nou genoeg mensen een abbie afsluiten houden we deze prijzen". Beetje wanhopig. De aktie op zich is inderdaad natuurlijk niet echt "toevallig".

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Vreemd? Ik kan niet meer Eweka.nl komen.. ben ik de enige?

http://www.eweka.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkJan
  • Laatst online: 03-06 22:48
YoG schreef op 27 augustus 2002 @ 14:06:
Vreemd? Ik kan niet meer Eweka.nl komen.. ben ik de enige?

http://www.eweka.nl/
Kan er hier gewoon op komen.
Pagina: 1 2 Laatste