Dom om je keuze daarop te baseren. Kijk eens hoeveel gebruikers er getest hebben en op hoeveel centrales die zitten. De daar genoemde getallen zijn statistisch volstrekt irrelevant.
Alle bbned (kleine letters en een d) providers zijn op dit moment nog even snel.
- Eweka is iets goedkoper. Maar bij Cistron krijg je korting als je per jaar betaal, en dan zijn zij weer goedkoper.
Lees de Algemene Voorwaarden van beiden eens goed zou ik zeggen.
- Bij Cistron krijg je een statisch adres, bij Eweka een dynamisch. (weet iemand de voor en nadelen hiervan?)
Statisch is in principe beter omdat je van minder systemen afhankelijk bent. En je kan ook allerlei leuke dingen doen zoals het aan een IP koppelen van een sessie op bepaalde fora (ik zal geen namen noemen

).
- Ciston heeft een datalimiet van 100 GB, Eweka ongelimiteerd.
In de praktijk komt dat op het zelfde neer. Je gaat mij niet wijsmaken dat Fair Use meer dan 100 GB is.
- Er zijn best wel veel mensen die wat problemen bij Eweka hebben. (30 keer disconnectie per dag, langzaam pagina´s vinden). Dit volgens het forum, Cistron is niet zo eerlijk om een openbaar forum te hebben, dus ervaringen daar weet ik niet.
Moeilijk he, usenet. Cistron heeft al jaren haar eigen nieuwshierargie. En probeer anders het IRC kanaal #cistron op irc.cistron.nl eens.
- Bij Eweka krijg je GEEN emailadres of homepage erbij geleverd. Bij Cistron wel. Maar bij Eweka kan je die voor 3 euro per maand erbij kopen.
Vindt je email belangrijk?
- Eweka heeft een virusscan op de emails.
Vindt je virusscanning belangrijk?
- Bij Cistron krijg je de beschikking over een aantal CGI scripts.
Vindt je CGI scripts belangrijk?
En iemand enig idee hoelang het duurt voordat je MXStream afgezegd hebt?

Maand.
Je zou misschien nog eens na moeten gaan denken over wat je belangrijk vindt van een ISP. Want je noemt wel een heleboel op, maar als je echt wat wil gaan doen met homepages dan draait het er toch op uit dat je dat op je eigen compu gaat klussen. En een emaildomein wil je misschien ook wel op je eigen compu hosten (daarvoor is een vast IP adres toch wel makkelijk) en dan hoef je die email van je ISP niet meer.