[Dode IBM] Herkent iemand dit exacte geluid?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Topicstarter
En de overbekende vraag: valt hier nog iets aan te redden?

http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/IBM_Dood.mp3

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

Het is, uiteraard ( :( ), een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

dies dood :( of ver dood :(

wat wel eens werkt -> power en ide los
dan power er op
dan kijken als die dat geluid gaat maken,
zo ja nog eens proberen
zo nee ide kabel er op en dan je reset knop in drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met alleen power er op maakt ie precies hetzelfde geluid.
De BIOS vindt ook helemaal niks meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 19:58
hij is zo dood als een pier

btw eisen om een 60gxp

na mijn 5de 75gxp ontdekte ik GoT, toen maar met IBM zelf contact om genomen en een 60gxp geeist, en ze zijn het nog komen ophalen ook :D

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

Soms, heeeeeeeeeeeeeel soms heb je mazzel met systeem starten en dan snel achter elkaar resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Kheb bijna dezelfde geluiden op mijn 40 Gb IBM. Dit is sinds ze in raid config staan. Alleen na een reboot gaat ie opeens wel door. Lijkt op te weinig spanning heb ik het vermoeden bij mij...

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Cansu schreef op 03 augustus 2002 @ 23:39:
Kheb bijna dezelfde geluiden op mijn 40 Gb IBM. Dit is sinds ze in raid config staan. Alleen na een reboot gaat ie opeens wel door. Lijkt op te weinig spanning heb ik het vermoeden bij mij...
mijne doet dat ook wel eens :( dan moet ik doen wat ik ergens ^ gepost heb doen en dan werkt die weer :)

en zo`n zware config heb ik niet lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13145

ik heb een laptop harddisk van iemand gekregen (een toshiba hd), en die maakt precies hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

HlpDsK schreef op 03 augustus 2002 @ 23:29:

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(
Ja dat doet die van mij ook als ik em probeer op te starten, meestal als ik em dan op de zijkant zet start ie wel op.

Maar dat houdt een keer op natuurlijk. Voor IBM zal dit waarsch. heel simpel te maken zijn, alleen voor de Tweaker niet :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 14:33
Probeer er eens een mep op te geven ?

Ik had exact hetzelfde, mep erop en toen bootie wel wel mee

Data eraf en scannen -> bad sectors
RMA duurt 3 week / maan"d :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ja data staat er btw nog op ...
Alleen de kunst om em voorbij dat getik te krijgen :{

Mij is het tot nu toe altijd nog gelukt, en gelukkig heb ik alles al naar een andere hdd gekopieerd :)

Dus die IBM zit er nu meer voor de lol in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dit geluid maakt de mijne nu als ik een file ervanaf probeer te lezen (in dit geval een mp3tje)
http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/DSCF0158.mp3

bestand is dan niet meer leesbaar, maar kan het wel deleten
Sommige files doen het wel, andeere weer niet ...

DFT zegt: alles = ok! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controller probeert de schijf te initialiseren en dat lukt hardwarematig niet. Ik ken dit geluid, heb ik ook gehad met een stel 10GB schijven uit Compaq P3's (VEEL schijven uit die. Brakke Compaq batch wat HD's betreft, deskpro P3 serie). Dit ligt denk ik aan hardwarematig falen van de HD. Vervangen.

En ja, als je hem een tijdje bezig laat lukt het soms toch om de initialisatie te voltooien. Totdat ie er volledig de brui aan geeft.

[Edit] Als de data ECHT belangrijk is: Koop schijf van exact hetzelfde type, en zet de controllerkaart over. Dit wil -soms- helpen. Ook verhogen van de 5V en 12V wil soms iets helpen... Zo niet -> Stuur naar datarecoverybedrijf.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 07:07
Anoniem: 4629 schreef op 03 augustus 2002 @ 23:29:

klapte :(
ja dit geluid maakt iedere IBM (75 60 120 GXP) als je er stroom op zet of afhaalt dat is gewoon het resseten van de leeskop(pen), och ja je hebt in ieder geval geen last van bad sectors anders deed hij wel: krak krak krak krak .........krak krak krak krak .............krak krak krak krak ...............krak krak krak krak. Die van jouw is gewoon echt stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

ExcaliburDexter schreef op 04 augustus 2002 @ 00:40:
[...]

ja dit geluid maakt iedere IBM (75 60 120 GXP) als je er stroom op zet of afhaalt dat is gewoon het resseten van de leeskop(pen), och ja je hebt in ieder geval geen last van bad sectors anders deed hij wel: krak krak krak krak .........krak krak krak krak .............krak krak krak krak ...............krak krak krak krak. Die van jouw is gewoon echt stuk
Oh fijn mijne doet beide :P

Maar die drive fitness test kan geen bad sectors vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Ja Dex, dat wist ie al dattie stuk was... ;) Maar het kan aan de controller liggen dat die initialisatie niet voltooid kan worden. En dan is de belangrijke data op de schijf nog intact... Kwestie van even een vervangende controller vinden.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Bij Windows schijfcontrole krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.net:666/temp/mmc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 00:41

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hmm... zit hier met een 60 Gb IBM (uit september 2001 *grom* veel te nieuw om dood te gaan) maaaar hij maakt GEEN tikkend geluid, wordt gewoon niet meer herkend in bios. Lijkt erop dat de controller op de schijf dood is. (?)

Dus als iemand zo'n zelfde disk heeft en ik mag ff je controller lenen ben ik erg blij (en jij daarna vast ook :7) [MODEL: IC35L060AVER07-0 P/N: 07N6655]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54950

dreeke schreef op 04 augustus 2002 @ 00:29:
Dit geluid maakt de mijne nu als ik een file ervanaf probeer te lezen (in dit geval een mp3tje)
http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/DSCF0158.mp3

bestand is dan niet meer leesbaar, maar kan het wel deleten
Sommige files doen het wel, andeere weer niet ...

DFT zegt: alles = ok! :|
hmzz ik heb exact hetzelfde probleem gehad, gewoon opsturen en je hebt een nieuwe (hier iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61834

Hee nouw komt het. Ik heb dit geluid wanneer ik vanuit 2000 of XP me pc herstart of afsluit.
Om de een of andere vage reden zet hij me harddisk dan uit maar daar is iemand het dan niet mee eens en schakeld me harddisk weer aan. En zo een paar keer achter elkaar aan. wat dus hetzelde geluid resulteerd voordat me pc echt uitgaat.
Ik ben er dan ook niet helemaal over uit of dit me controller of me hdd of windows is.
Probleem doet zich namelijk niet voor onder win 9X.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

HlpDsK dit klinkt net alsof de koparm tegen de zijkant van het schijven pakket slaat.

(net ff gecheckt bij een oude schijf die hetzelfde deed en onrendabel oud is)

Als je kop arm door toeval (of harde klap) weer op de schijven schiet het je veel kans dat hij daarbij het oppervlak onherstelbaar beschadigt (zodat de professional er ook niets meer mee kan) en een kleine kans dat je de data misschien nog 1x kunt lezen (of een gedeelte) en op een andere schijf kunt zetten)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dd1cT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02-2020
Ik heb het ook vaak gehad met mijn ibm 60gxp, de laatste keer had ik hem er maar uitgehaald, omdat ik hem wou verkopen >:)
Na een maand had ik hem weer aangesloten om hem te repareren met DFT en daarna formateren, maar hij deed het opeens weer! :D
Geen data verlies. Mischien geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 27-05 14:40
4dd1cT schreef op 04 augustus 2002 @ 02:35:
Ik heb het ook vaak gehad met mijn ibm 60gxp, de laatste keer had ik hem er maar uitgehaald, omdat ik hem wou verkopen >:)
Na een maand had ik hem weer aangesloten om hem te repareren met DFT en daarna formateren, maar hij deed het opeens weer! :D
Geen data verlies. Mischien geluk..
Ik heb ditzelfde meegemaakt met een 20gig oud type (DTLA), altijd goed werken, 2,5 jaar ofzo, en toen ineens niet meer opstarten, zelfde sound als HLPDSK.
met DTP aan de gang.

Waarschijnlijk kan HLPDSK hetzelfde doen en met Lost&Found het spul terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook zo soort geluid van me IBM harde schijf.. .. maar niet zo hard als dat van jou .. zoek ook nog manier om me spullen er vanaf te halen... dus tips zijn altijd welkom

Slipsnot..

ik heb precies dat zelfde geluid als jou echt precies het zelfde...
hoop dat ik er nog wat mee kan doen in me BIos vind hij hem nog wel gewoon.
maar op een gegeven moment bij het opstarten van XP .. dan begint hij met het maken van dat geluid .. en dan start widnows gewoon iet meer verder op..

[ Voor 0% gewijzigd door WeAreLegion op 04-08-2002 04:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 22:31
AAAAH, dat verschrikkelijke geluid ik hoop dat nooit meer te horen want dat herken ik maar al te goed van mijn 60gxp die toendertijd aan t overlijden was.

ik heb toen ook geschud ermee, (tip die ik las hier op GoT) maar dat hielp niks.
Toen gewoon rma aangevraagd en naar IBM gestuurd en 3 weken later kreeg ik een andere refurbished terug van ze.

ik heb nog wel wat DATA kunnen redden door m in een andere pc te hangen, maar 2 van de 4 partities waren onleesbaar ;( daar ging me kostbare data

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:26
HlpDsk, ik heb dus hier zo'n beetje hetzelfde geluid (zal kijken of ik ook een recording kan maken als ie het weer doet) Dit blijft ie bij mij soms wel een halve minuut (misschien zelfs wel langer) doen en daarna is het opeens weer even goed. Ook als ik dan de pc opnieuw start en de BIOS m opzoekt gaat ie dit geluid maken (echter, er wordt niets gevonden als de schijf niet optijd 'normaal' doet) Wanneer ik dan DFT start, gaat ie doodleukweer dit geluid maken en als ie weer normaal doet gaat DFT weer vrolijk verder, alsof er niets aan het handje is. Deze symptomen zijn zo'n beetje 3 maanden weggebleven, zelfs tijdens het bloed hete weer van afgelopen week (CPU werd 66 graden, casetemp iets van 35 en HD ruim 40) ! Echter, net 10 min geleden begon ie weer... Windows natuurlijk weer helemaal vast en een DFT die de schijf goedkeurt...

Dreeke, dat geluid van jou HD heb ik bij mn vorige 75GXP gehad. Ik zou zeggen, stel je data veilig en laat m dat geluid weer maken, netzolang als het voor DFT nodig is om een foutcode <> 0 terug te geven. (Die van mij heb ik toen met Clear Disk weer even aan de gang gehad, maar na 2 of 3 weken kwam het weer terug en heb m toen ge-RMA-t)

Ik heb zelf trouwens een 75GXP 30GB (DTLA-307030)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 4629 schreef op 03 augustus 2002 @ 23:29:

Geluid herken ik, schijfen zit los op de as. (schijf hoor je om as draaien) Vorige maand nog een uit elkaar gehaald, zelfde geluid. Druf je um open te maken ? dan kun je het misschien vast draaien, is hier gelukt. Maar dan is garantie wel weg. Hier heeft hij weer ff gewerkt, kon de meeste data er weer vanaf copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmz... ik heb winkel al gamailed waa ri khem vandaan heb .. hoe dat zit met garantie.. heb hem nog geen eens een jaar en nou al kaduk klote schijven vind ik het heb ook een maxtor 80 gig ata 133 .. die werkt stukken beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik had er er toevallig vandaag met iemand over op m'n werk, en die zei dat als je HDD zo'n tikkend geluid maakt (zoals in de MP3 van hlpdsk) dat het mechanisme broos is geworden, hier is nogal op bezuinigd bij IBM HDD's.
Je kan hem openmaken en proberen om het mechanisme te fixen, maar dit wordt zo moeilijk dat zelfs IBM deze schijven meteen weggooid.

Data is er dus nog, alleen niet meer terug te halen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De schijf zit niet los. Ik geloof er heilig in dat de platters nog 100% in orde zijn. En de data dus ook. Echter hij wil gewoon niet meer initialiseren. De koppen + mechaniekje lijkt wel los te zwabberen over de platters. In de BIOS wordt ie gewoon niet gevonden dus ik heb niks aan datarecovery programma's, want ik kan gewoon niet uitlezen als de BIOS 'm al niet eens pakt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 18:41

kimjansen

Nu ff niks...

gegarandeerd helemaal 100% kapot gewoon een RMA'tje van maken (3 jaar garantie) en alles komt hopelijk goed. van de week hier nog een 80GB, 120GXP in een nieuw systeem (net uit de verpakking) gehangen en jawelhoor zelfde geluid bij de eerste keer inschakelen... triest maar waar, ibm's gaan veel kapot (ik ben ondanks dit nog wel een ibm fan)

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 20:55
dat hij kan RMAen snapt hij ook wel, het gaat om zijn data.

Als je iemand met een zelfde type schijf kunt vinden (of je hebt er zelf 2) zou je kunnen proberen om de printplaat van de goede op de kapotte harddisk te schroeven. Dit truckje is mij met een Conner schijf vroeger weleens gelukt. Ik kon me toen ook niet voorstellen dat het ging werken aangezien hij ongeveer net zo'n geluid als bij jou maakte, dacht meer aan koppen die verrot waren en lekker over de harddisk aan het krassen waren. Bleek dus het print plaatje te wezen. In elk geval het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kan dit niet ?
mijn monoloogje: IBM data recoveren
regel je ergens r-studio, dat ding doet wonderen.

hij hoeft niet door je bios gevonden te worden om em toch te initialiseren, en te kunnen gebruiken :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Anoniem: 61834 schreef op 04 augustus 2002 @ 01:14:
Hee nouw komt het. Ik heb dit geluid wanneer ik vanuit 2000 of XP me pc herstart of afsluit.
Om de een of andere vage reden zet hij me harddisk dan uit maar daar is iemand het dan niet mee eens en schakeld me harddisk weer aan. En zo een paar keer achter elkaar aan. wat dus hetzelde geluid resulteerd voordat me pc echt uitgaat.
Ik ben er dan ook niet helemaal over uit of dit me controller of me hdd of windows is.
Probleem doet zich namelijk niet voor onder win 9X.

8)7
Ik neem aan dat je de patch voor het afsluitprobleem netjes van Windhoos.com hebt gehaald...? Lijkt erop alsof een progje nog met de schijf bezig is terwijk het OS de disk al parkeert...

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Atgast schreef op 05 augustus 2002 @ 21:18:
kan dit niet ?
mijn monoloogje: IBM data recoveren
regel je ergens r-studio, dat ding doet wonderen.

hij hoeft niet door je bios gevonden te worden om em toch te initialiseren, en te kunnen gebruiken :)

Ik heb Ontrack Easyrecovery Pro. Da's het punt niet. Maar de schijf wordt gewoon niet gezien in de BIOS. Dus ook niet in DOS, Windows of om het even welk OS dan ook voor test/recovery doeleinden. Da's het hele probleem.

Ik kan wel RMA'en .. ga ik ook nog doen. Maar ik wil eerst alles proberen om m'n data er af te krijgen, zonder de garantie te verspelen. Dus openschroeven en/of printplaten vervangen lijkt me niet echt mogelijk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 07:47
probeer eens met een batterijtje bij de 12 + 5v aan te sluiten zodat die wta hoger wordt 9wat hier boven ook al gesuggereerd werd)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat lijkt me uiterst ongezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 07:47
ligt eraan hoeveel je het verhoogt... ik weet niet of het werkt.. maar iets verhogen kan geen kwaad ( lijkt mij.. cpu voltage verhogen is in feite ook niet schadelijk)

maar ik heb verders geen mier verstand van hd's + voltage verhogen.. ga het wel proberen op mijn defecte schijf... ( die klinkt alsof hij net niet helemaal op snelheid komt :'( )

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:50

fv

-------------------> hiero

Een ander IBM 45GB verhaal:

Twee keer problemen gehad met mijn schijf: beide keren KGGGRR....KGGGR....KGGGGR.

Ik dacht dus, ik ben nu ook een van de vele slachtoffers :) . Totdat ik er achterkwam dat de printconnector en/of printplaat van de harddisk een slecht connectie had. Als ik namelijk de flatcable bewoog deed hij het weer (flatcable was NIET stuk).

Toen IDE printconnector hersoldeert en drukcontacten (naar de kop-electronica IN de harddisk) schoongemaakt.

Raar maar waar sindsdien nooit meer problemen gehad!!! :*)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:54
t klinkt wel erg uhhh... alsof iemand een zwaard aan het veilen is

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
probeer hem effe verticaal te hangen (werkte bij mijn defecte GXP60 iig wel) en daarna idd met recovery pro data veiligstellen. Ik had ook het probleem dat het bios hem niet herkende... nadat ik hem verticaal aan de stroomaansluiting liet bengelen :/ kreeg ik hem weer aan de praat (iig lang genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Doet me denken aan een Quantum Fireball 10GB, daar heb ik de zelfde oplossing gebruikt als Karel2001... Alleen die was niet zo ver heen dat ie BLIJFT proberen te initialiseren. Ik blijf hoedanook bij mijn eerste advies: Probeer een andere controllerkaart voor die HD te bemachtigen.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4472

Ik had het exact zelfde geluidje met onder andere een IBM 45GB ;(

heb je ff een Wavje gestuurd per mail :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 4629 schreef op 05 augustus 2002 @ 21:44:
[...]

Ik heb Ontrack Easyrecovery Pro. Da's het punt niet. Maar de schijf wordt gewoon niet gezien in de BIOS. Dus ook niet in DOS, Windows of om het even welk OS dan ook voor test/recovery doeleinden. Da's het hele probleem.

Ik kan wel RMA'en .. ga ik ook nog doen. Maar ik wil eerst alles proberen om m'n data er af te krijgen, zonder de garantie te verspelen. Dus openschroeven en/of printplaten vervangen lijkt me niet echt mogelijk helaas.
dan doe je iets niet goed, met winXP en r-studio kon ik een schijf bekijken die volges het bios niet eens bestond, dus ik zou zeggen, probeer t es met r-studio. er is ook een demo van, dan kun je slechts files van 64k en kleiner backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4472

Valt me trouwens op dat als je "shit" schrijft in een mailtje naar IBM dat je het als **** terug krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Turismo schreef op 04 augustus 2002 @ 11:24:
AAAAH, dat verschrikkelijke geluid ik hoop dat nooit meer te horen want dat herken ik maar al te goed van mijn 60gxp die toendertijd aan t overlijden was.

ik heb toen ook geschud ermee, (tip die ik las hier op GoT) maar dat hielp niks.
Toen gewoon rma aangevraagd en naar IBM gestuurd en 3 weken later kreeg ik een andere refurbished terug van ze.

ik heb nog wel wat DATA kunnen redden door m in een andere pc te hangen, maar 2 van de 4 partities waren onleesbaar ;( daar ging me kostbare data
AAAARGHGHHG IK HAAT IBM SCHIJVEN (ja ik schreeuw)
Dit is gewoon superbad luck nu heeft mijn IBM 40gig 60gxp dat geluid ook en
(gelukkig stond er weinig op) duh ik heb m pas weer anderhalve maand terug.
En weer zelfde symptonen hangt tijdje tijdens de boot, supeeerrrtraaag gaat alles
in dos kan ik m nog wel zien maar de data is vernachelt zie ik al, alles heet nu in de trend van zoiets #@*@#$@$%&*

waarom!!!

Ik ga dat R-studio eens proberen kijken of er nog wat te redden valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3225

hangt deze aan een promise controller?
(kan al gevraagd zijn, ik heb het topic niet doorgelezen.)
Is exact het geluid wat mijn ibm maakte met verkeerde drivers/bios.
ik heb mijn promise terug geflashed en daarna geen last meer gehad. De schijf gebruik ik nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Mijn nieuwe IBM hdd (geen idee wat voor type, een 80Gb/7200) maakt ook af en toe een vergelijkbaar geluid, maar dan enkelvoudig, niet herhaald.
Ik heb het vermoeden dat ie zich dan hercalibreert.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Anoniem: 3225 schreef op 06 augustus 2002 @ 18:17:
hangt deze aan een promise controller?
(kan al gevraagd zijn, ik heb het topic niet doorgelezen.)
Is exact het geluid wat mijn ibm maakte met verkeerde drivers/bios.
ik heb mijn promise terug geflashed en daarna geen last meer gehad. De schijf gebruik ik nu nog.
nee, maar ik weet t wel wanneer ze defect zijn
me vorige deed net zo, en dit is een refurbished model.
ik ga proberen om zowiezo een nieuwe te krijgen, en t liefst een 40gb 120gxp
want ik heb ook een 120gb 120gxp erin hangen en die doet t nog steeds, en daar heb ik gewoon meer vertrouwen in, ik had die 60gxp pas anderhalve maand terug.
ik durf er gewoon geen data op te zetten, wat heb ik er dan aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schijf hing gewoon aan de primary IDE van een Abit KR7-A. Maar ook in 2 andere systemen doet ie niks.

Atgast schreef op 06 augustus 2002 @ 08:45:
[...]
dan doe je iets niet goed, met winXP en r-studio kon ik een schijf bekijken die volges het bios niet eens bestond, dus ik zou zeggen, probeer t es met r-studio. er is ook een demo van, dan kun je slechts files van 64k en kleiner backuppen :)

Ik heb even de website van de maker bekeken maar nergens zie ik staan dat ie een schijf kan lezen die de BIOS zelfs niet meer slikt. Kun je me vertellen hoe dat precies gaat dan want het lijkt me nogal een onmogelijkheid eigenlijk.

Maakt die van jou dat geluid van de mijne? Want zelfs als wat je zegt waar is, dan lijkt het me niet dat ie iets kan lezen van een schijf waarvan de koppen heen en weer blijven gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
HlpDsK schreef op een keertje, wanneer weet ik niet:
IBM kan geen fatsoenlijke harddisks maken. De ontwerper van de 75GXP is een incompetente mislukkeling
Hahah, nou die van de 60gxp serie net zo hard, zal ook wel de zelfde suffe ontwerper zijn geweest |:( die gast moeten ze echt hard flamen (en dan bedoel ik letterlijk). Die dacht zeker Performance gaat boven alles ook betrouwbaarheid
Okay, dit is erg offtopic..maar t moest er ff uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9260

Ik heb ook EXACT zo een geluid gehad, en ja hoor mijn schijf was d00d... (is trouwens 2 x gebeurd)...

En waarschijnlijk zal het door overhitting zijn, wat ik ook gehad heb...

Het WAS, uiteraard ( ), een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Anoniem: 9260 schreef op 06 augustus 2002 @ 18:59:
Ik heb ook EXACT zo een geluid gehad, en ja hoor mijn schijf was d00d... (is trouwens 2 x gebeurd)...

overhitting kan bij mij niet t geval zijn zaten 2x 80mm koelers achter en die hielden de schijven op 30 graden, t zijn gewoon k*tseries de 60gxp en 75gxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 9260 schreef op 06 augustus 2002 @ 18:59:

Onwaarschijnlijk. Er hing een Papst 80mm voor en een 120 mm Papst onder.

En daarvoor 2 x 92 mm Sunon er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

omdat ik net zo kontkruiperig doe voor een mod als alle andere users, heb ik de proef es ff op de som genomen.
als volgt, de schijf in me komp gehangen, int bios ingesteld dat er aan de SM geen schijf hangt, alleen aan de PM. Dat is waar mijn 2gb boot schijf zich bevind. De gecrashde IBM bevind zich nu dus op SM.
Ik booten vanaf de 2gb, tijdens de boot zag ik ook daadwerkelijk alleen maar de 2gb schijf zitten. in XP starte ik R-Studio NTFS en ik zag dat er idd 2 schijven in mijn systeempje zaten.
Sterker nog, ik kon op mijn dode gemakkie bladeren door alle files, en zelfs door files die ik al tijden verwijdert heb :) (die waren overigens niet te recoveren, die laatste)

terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik mijn meel nog niet geback upped heb, documents and settings is toch alles wat ik nodig heb hè, voor OE6 ?

Dus Hlpdsk en andere IBM slachtoffers, this is the way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

cool! maar euw, klinkt nie echt zuper gezond ofzo...

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Atgast schreef op 06 augustus 2002 @ 19:43:

Dus Hlpdsk en andere IBM slachtoffers, this is the way to go :)

Maar nu de vraag: draait die 2e schijf van jou gewoon nog netjes? Die van mij doet dus niks anders dan dat skwiek tak skwiek tak, en de koppen staan dus niet stil.

* Anoniem: 4629 gaat toch eens op zoek naar dat proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 4472 schreef op 06 augustus 2002 @ 02:36:
Ik had het exact zelfde geluidje met onder andere een IBM 45GB ;(

heb je ff een Wavje gestuurd per mail :Y)

Yup .. identiek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

die schijf van mij draait soms wel, soms niet, ligt eraan of hij voorbij de evil sectors komt.
maar op de een of andere manier weet dit progje em altijd aan te krijgen...

post je bevindingen, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar als ie draait, doen die koppen dan zo vaag .. want als dat is lijkt he me niet echt waarschijnlijk dat de data überhaupt benaderd kan worden.

En ik zal zeker 'n bevindingen posten. Echter moet ik dan eerst nog die zooi online gaan bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Atgast schreef op 06 augustus 2002 @ 20:07:
die schijf van mij draait soms wel, soms niet, ligt eraan of hij voorbij de evil sectors komt.
maar op de een of andere manier weet dit progje em altijd aan te krijgen...

post je bevindingen, ik ben benieuwd
Hey thanx voor je tips ik ga t gelijk proberen.

moet ff wachten..remotely quequed....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 4629 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:39:
Maar als ie draait, doen die koppen dan zo vaag .. want als dat is lijkt he me niet echt waarschijnlijk dat de data überhaupt benaderd kan worden.

En ik zal zeker 'n bevindingen posten. Echter moet ik dan eerst nog die zooi online gaan bestellen. :P

De 40 GB 60GXP van een vriend van me is een paar dagen terug ook overleden.... deze maakt geen *trrr trr trr* geluid en ook geen *ploink* geluid, maar meer *sssssjj ssssssssssj sssssssssssssj* :P

Na em 10x van systeem te hebben verwisseld en de schijf wat rondleidingen door de open ruimte te hebben gegeven door leuke bewegingen, herkent het BIOS hem weer :D

Dus ik heb ook ff dat R-Studio demo gedownload en hij ziet alle files _/-\o_
(3 CD-ROM's aan Star Trek multimedia zooi, een een enorme shitload aan eigen-geripte trance & dance MP3s van vinyl *D *D *D)
en met de demo versie kan je wel een image maken, alleen niet restoren.

Dus die gast is nu een image aan het maken en dan ga ik ondertussen ff kijken waar ik de volledige versie kan kopen :7

Proggie ownt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487

op 25-7 overleed mijn dierbare 60GXP 40GB na een 1 maand durige ziekte die beide mp3s uit dit topic omvatte. Dat herhalende klikkend geluid van het resetten van de koppen had ik vaak nadat de HD bloedheet was. Na een bijna-diepvries periode deeddeze het weer.. had 10GB van de 40 inmiddels veilig kunnen stellen. moest toen vliegtuig halen. kom 8 dagen later terug. Eerst precies t zelfde: niet herkennen (wat al vaker voorkwam) en toen dat tikken. Bij de 2e reboot en sindsdien geen opstartproblemen ofdat tikken, maar het geluid van de 2e mp3: tsj tsj tsj tsj... enne de schijf is onleesbaa.. daag 30GB data! Ik heb em er na een week weer ingehangen. geen succes nog. nog steeds tsj tsj tsj tsj.. enne R-Studio kan er ook niet veel wijs mee. Wel herkent het bios de drive en CHKDSK bij het starten van win2000 ziet zelfs (als enige programma) het volumelabel dat ik em had gegeven. De schijf is dood. In de 2e week van oktober verloopt de garantie na 1 jaar denk ik dus ik wacht met sturen nog tot die tijd in de hoop dat ik em zelf leven kan inblazen somehow.. ik wil geen nieuwe HD van IBM! Ik wil alleen mn data terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31444

xou zeggen, verkoop hem aan Safri Duo, misschien kunnen hun die beat gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45487

hij heeft na een uur al 1 mb in de imagefile gepropt... staat al wat tekst in (bestandsnamen) van die schijf... nog 39999 mb te gaan yahoo! diepc zal de komende 5 maanden wel aanblijve denk ik :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

keb een ibmgxp120 die doet ook VRIJ regelmatig ''skriek'' maar werkt al maanden

zit echt te twijvelen of ik m terug zal sturen, maar van de winkel zeggen ze ''heb je last van vastlopers?'' nee DAT dus nie..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54246

Waterlelie schreef op 07 augustus 2002 @ 01:40:
keb een ibmgxp120 die doet ook VRIJ regelmatig ''skriek'' maar werkt al maanden

zit echt te twijvelen of ik m terug zal sturen, maar van de winkel zeggen ze ''heb je last van vastlopers?'' nee DAT dus nie..
dood :( dit had me oudste broer (f0rc3d) ook exact hetzelfde ; hij wilde diezelfde dag notabene een backup maken :( Ibm zuigt echt (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

Rival24

I'll Be Back

Ik heb 3 ibm schijven (1x60 2x80) en ze maken allemaal wel eens rare geluidjes.... maak me er nog niet druk over.... (die 2x80 heb ik pas een weekje, maar het zijn wel 120GXP's). En die 60GXP maak ik me nu niet meer druk over... die zit er al meer dan een jaar in en de meeste uitvallers vallen uit na een paar weken of maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

rival24 schreef op 07 augustus 2002 @ 01:55:
En die 60GXP maak ik me nu niet meer druk over... die zit er al meer dan een jaar in en de meeste uitvallers vallen uit na een paar weken of maanden..
Inderdaad. Ik heb 2 75GXP's die na 2 jaar nog steeds geen krimp geven... :*)

HlpDsk: als mijn schijf soortgelijke geluidjes maakte zou ik hem modden met:

-1: Hopeloos... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Of je neemt de ontwerper van die schijf anaal met een heipaal :P >:) (of niet soms HlpDsK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Ik denk dat Hlpdsk meer geinteresseerd is in z'n data als de reet van de ontwerper...

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Ieuw mijn 120gxp 80 giggers "swiek takken" ook soms schrok me de eerste keer helemaal rot, ze doen het altijd s'avonds maar nog geen vage fouten gehad ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

DeVoTioN schreef op 07 augustus 2002 @ 03:48:
Ieuw mijn 120gxp 80 giggers "swiek takken" ook soms schrok me de eerste keer helemaal rot, ze doen het altijd s'avonds maar nog geen vage fouten gehad ofzo
Hoe oud zijn die van jou? Ik hoorde het een uur of 8 voor het eerst eigenlijk..... ik schrok me ook nogal lam....

* Rival24 gaat nu slapen...... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
ik heb ze een week ofzo en soms zomaar zeggen ze SKWIEK TAK en dan gaan ze rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Laatst online: 25-02 19:32
DeVoTioN schreef op 07 augustus 2002 @ 04:10:
ik heb ze een week ofzo en soms zomaar zeggen ze SKWIEK TAK en dan gaan ze rustig verder.
Heb ik ook gehad en toen zat de molex connector niet goed erin...

HlpDsK: Wat gebeurd er als je je schijf ALLEEN aan je voeding hangt? Dus zonder IDE kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Dat geluid dat je schijf maakt klinkt vrij normaal voor een GXP. Dat is het geluid van koppen die iets niet kunnen lezen. Ze callibreren en proberen het opnieuw.
Je moet je over het geluid geen zorgen maken, waarom je koppen geen data kunnen lezen is het echte probleem.

Dit klinkt allemaal heel erg als het beruchte GXP probleem van een jaar geleden. Dat probleem werd hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door dat één van de koppen tijdens een SMART actie (:o) een beweging van helemaal binnen naar helemaal buiten maakt en daarbij schrijft in plaats van leest. Zo blijft er op één kant van één platter een spoor van verwoeste data achter. Bij het lezen begrijpt je schijf niets van de chaos in die sectors en blijft het proberen te lezen. Elke poging maakt zo'n geluid.

IBM heeft dit probleem inmiddels verholpen met een firmware update.
Hiermee komt je data niet terug maar wordt wel voorkomen dat die kop het nog een keer doet.
Een paar schijven die ik ten dode had opgeschreven heb ik nu weer probleemloos in productie. :)
Ik heb zelf op vijf verschillende schijven de update gedaan zonder eerst de data te redden want bij mij was die data niet belangrijk. Na de update was alles op alle vijf de schijven overigens nog steeds leesbaar maar ik durf je niet aan te raden dat risico te nemen.

Als je data is gered zou ik dus die firmware update doen en daarna met de nieuwste versie(!) van de Drive Fitness Test de hele schijf wissen en opnieuw formateren. Als het net zo werkt als bij mij heb je ineens weer een werkende schijf. :)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Is die firmware update ook op de IBM site te verkrijgen ?

en kun je em nog terugsturen na een update ?
(en welke schijf heb ik eigelijk... :X 7200rpm, 41Gb, 2Mb buffer)
toch dingen die ik graag zou willen weten voordat ik dat grapje uithaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
E-MANs schreef op 03 augustus 2002 @ 23:38:
hij is zo dood als een pier

btw eisen om een 60gxp

na mijn 5de 75gxp ontdekte ik GoT, toen maar met IBM zelf contact om genomen en een 60gxp geeist, en ze zijn het nog komen ophalen ook :D
waarom een 60gxp? de mijne is afgelopen vrijdag overleden en ik kreeg gelijk een 120gxp mee. Mja dat is dus wel mijn laatste nieuwe IBM!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor iedereen bij wie de schijf SKWIEK TAK gaat af en toe: maak in godshemelsnaam per direct een backup. :{

Over een firmware: dat lijkt me niet te helpen tegen een schijf die al kapot is? Anyways .. het ontgaat me even hoe ik een schijf kan flashen die door het systeem niet eens gezien wordt ..

En over die schijf: als ie zonder IDE kabel aangesloten wordt maakt ie precies dezelfde doodsrochel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Atgast schreef op 07 augustus 2002 @ 13:33:
[...]
Is die firmware update ook op de IBM site te verkrijgen ?

en kun je em nog terugsturen na een update ?
(en welke schijf heb ik eigelijk... :X 7200rpm, 41Gb, 2Mb buffer)
toch dingen die ik graag zou willen weten voordat ik dat grapje uithaal :)
Hij zal wel ergens op IBM.COM zelf te vinden zijn, het is een programma van IBM zelf. Het is een speciale 'flash-uitvoering' van DFT.
Ik geef toe dat ik ook niet zo happig ben om zomaar software uit op het eerste gezicht onduidelijk bron mijn schijven te laten flashen maar het zag er toch wel betrouwbaar uit. En bovendien, het hielp! :)

Ik neem aan dat als IBM zelf een firmware update uitbrengt dat het gebruik ervan niet in strijd is met de garantiebepalingen. Maar goed, dat laatste weet ik niet zeker.
Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 17:52:
Voor iedereen bij wie de schijf SKWIEK TAK gaat af en toe: maak in godshemelsnaam per direct een backup. :{

Over een firmware: dat lijkt me niet te helpen tegen een schijf die al kapot is?
Het gaat erom hoe hij kapot is. Er was (zo als het er nu naar uitziet) bij dat beruchte GXP probleem geen hardware kapot. Er zat een (software) bug in die met een flash te verhelpen is. Een deel van de data is dan al kwijt maar de schijf is na een volledige wipe niet meer kapot.
Anyways .. het ontgaat me even hoe ik een schijf kan flashen die door het systeem niet eens gezien wordt ..
Wat dat herkennen betreft, ik weet ook niet of jij dit probleem hebt, mischien is jouw probleem van een andere aard. Ik weet wel dat herkenning door het BIOS niet zoveel zegt. Win2K/XP kan een schijf aanspreken zonder dat het BIOS hem detecteert. Win2K/XP gebruikt daar kennelijk een andere methode voor. Ik heb het meerdere malen al meegemaakt.
Verder gebruiken die tooltjes als DFT meestal hun eigen low-level routines om schijven aan te spreken en zijn dus ook niet helemaal afhankelijk van het BIOS.

Heb je geprobeerd de schijf met DFT te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Win2K en WinXP zien niks als ie is aangesloten. Niet in verkenner en niet bij Devices. :?

En heb je die mp3 gehoord in de openinsgspost? De schijven zijn ws. nog gewoon heel, maar heel de koppen staan niet meer stil. Hij wil niet initialiseren en dat heeft dus daar niet veel mee te maken.

Ik ben nog altijd op zoek naar dat R-Studio, want die wil ik nog proberen. Alleen vraag ik me dus af, als er volgens het OS en de BIOS en ei'k dus heel het systeem er gewoon geen schijf aan de controller zit, hoe er dan nog data van gelezen kan worden. En .. dat is 't 'm dus .. dat gaat volgens mij helaas niet als die koppen zo op en neer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 19:13:
Win2K en WinXP zien niks als ie is aangesloten. Niet in verkenner en niet bij Devices. :?
Hhmm.. dat is inderdaad wel rot.
En heb je die mp3 gehoord in de openinsgspost? De schijven zijn ws. nog gewoon heel, maar heel de koppen staan niet meer stil. Hij wil niet initialiseren en dat heeft dus daar niet veel mee te maken.
Ja, ik heb het gehoord. Het klinkt inderdaad onheilspellend maar het komt me wel een beetje bekend voor geloof ik. Ik had een paar kapotte GXP's en één ervan maakte volgens mij ook af en toe dit geluid. Niet permanent maar 2 van de 3 keer opstarten wel. Uiteindelijk is hij ook goedgekomen hoewel ik moet toegeven dat ik deze specifieke schijf nog steeds niet echt vertrouw. Hij draait alweer twee maanden goed maar ik zet er in ieder geval niets belangrijks meer op.
Ik ben nog altijd op zoek naar dat R-Studio, want die wil ik nog proberen. Alleen vraag ik me dus af, als er volgens het OS en de BIOS en ei'k dus heel het systeem er gewoon geen schijf aan de controller zit, hoe er dan nog data van gelezen kan worden. En .. dat is 't 'm dus .. dat gaat volgens mij helaas niet als die koppen zo op en neer gaan.
Het klinkt inderdaad niet echt hoopgevend moet ik zeggen. Heb je al geprobeerd of die nieuwe versie van DFT hem wel herkend?

Kijk eens of je mischien de PCB van deze schijf ergens kunt lenen. Mischien dat dat lukt. Gelukkig zijn het niet bepaald zeldzame schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DFT heb ik gedraaid. Zowel na de crash, als letterlijk anderhalf uur vantevoren. Omdat ie toen dus ook af en toe SKWIEK TAK deed. En dat was een test van meer dan een uur. Uitgebreid gedaan dus. En foutcode 0 .. helemaal in orde |:(

De DFT na de crash werkt dus niet omdat ie zegt dat er geen schijf is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de nieuwe gedownd en zal zo es de schijf er weer aanhangen en nog eens testen. Maar ik ga er vanuit dat ie niet eens aan een test kan beginnen omdat ie alleen de Seagate vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 14:32
Je zou Linux ook een keer kunnen proberen, die gebruikt ook geen BIOS routines om de schijven te detecteren.

ik geef je dan nog weinig kans, maar hee, linux is gratis en nooit geschoten is altijd mis :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31851

Hmmmm nee, die geluiden maken mijn Maxtors nooit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 31851 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:36:
Hmmmm nee, die geluiden maken mijn Maxtors nooit >:)

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan gewoon weg :{

Ik heb de IBM nu Secondary Master draaien. DFT loopt dus keihard vast bij het detecteren van de secondary master :( Elke keer weer!

De tip vn laten bungelen werkt ook niet.

Linux gaat ook niet helpen want dat DFT doet hetzelfde .. en het werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hightower
  • Laatst online: 04-04-2024
Dat doet mijn 60GXP ook wel eens, maar alleen als ik weer met mn poten in mn kast heb gezeten. FF prutsen met mn stroom en wat IDE poorten switchen enz. En hij doet het weer. En trouwens sinds ik een zwaardere voeding heb doet ie het ook weer minder.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31851

[quote]Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:44:
[...]

Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan gewoon weg :{

Of een grapje maken mag dus niet?_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:44:
[...]

Ik heb de IBM nu Secondary Master draaien. DFT loopt dus keihard vast bij het detecteren van de secondary master :( Elke keer weer!

De tip vn laten bungelen werkt ook niet.

Linux gaat ook niet helpen want dat DFT doet hetzelfde .. en het werkt niet :'(
Zet hem eens als Primary Master en haal zoveel mogelijk apparaten los van je IDE-bus en van je voeding.
Anoniem: 31851 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:48:

Mischien niet zo handig bij mensen die mischien net tientallen GB's aan data kwijt zijn. Die hebben vaak even weinig humor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Anoniem: 31851 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:48:
Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:44:

Het is niet eens grappig. Ga dan naar de HK of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MauritsvanBaerle schreef op 07 augustus 2002 @ 20:52:
[...]

Zet hem eens als Primary Master en haal zoveel mogelijk apparaten los van je IDE-bus en van je voeding.

Heb ik al eens eerder gedaan. Dan begint het bootproces van de netwerkkaart. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 4629 schreef op 07 augustus 2002 @ 20:56:
[...]

Heb ik al eens eerder gedaan. Dan begint het bootproces van de netwerkkaart. Verder niks.
Hier stond iets doms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat geluid heb ik ook al 2 keer mogen meemaken.. 1x bij een ibmer, en 1x bij een maxtor
Die maxtor heb ik eens opengesloopt ('t ding was toch een jaar of 4 oud, dus garantie was allang verlopen) en er stonden allemaal mooie streepjes in 't midden van de platter..
Headcrashje dus

Naderhand had ik hem voor de grap weer aangesloten, en de kop bleef idd heen en weer fietsen, wat dus dat irritante getik veroorzaakt

't slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/headcrash800.jpg

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

http://www.r-tt.com/downloads/rsdemo_en_20.exe

succes ermee Hlpdsk, hoe je em kan gebruiken heb ik al eerder gepost.
met deze demo kun je files kleiner dan 64k back-uppen, en een hele image van je schijf back uppen :)

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Wat dit geluid naar mijn mening is dat de schijven te krom zijn getrokken om normaal te kunnen draaien. Een vriend van me heeft het ook eens gehad, heeft toen bij het opstarten de schijf gebogen, waardoor i net kon opspinnen, toen heeft de schijf een dag ofzo erover gedaan om de data eraf te halen maar het is wel gelukt.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Def_P schreef op 08 augustus 2002 @ 13:14:
Wat dit geluid naar mijn mening is dat de schijven te krom zijn getrokken om normaal te kunnen draaien. Een vriend van me heeft het ook eens gehad, heeft toen bij het opstarten de schijf gebogen, waardoor i net kon opspinnen, toen heeft de schijf een dag ofzo erover gedaan om de data eraf te halen maar het is wel gelukt.
een schijf die iedere dag enkele uren met 7200Rpm rondjes fiets, trekt niet krom lijkt me zo, daar zorgt de middelpuntvliedende kracht wel voor.

ik heb de officeele update gevonden, en ben nu aant proberen deze te instaleren.
ik heb zon vermoeden dat dit wel gaat werken omdat ik mijn schijf reeds geformat heb, en er nu geen problemen meer zijn, maar nu nog die firmware update om te zorgen dat t zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

your drive doesn't need a firmware upgrade :(

moet ik es kijken of ze geen nieuwere versie hebben, waarom heeft ibm dit toch ook zo verstopt ?
die updates zijn helemaal niet logisch geplaatst, ik ben erbij uit gekomen door de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Atgast schreef op 08 augustus 2002 @ 13:35:
your drive doesn't need a firmware upgrade :(

moet ik es kijken of ze geen nieuwere versie hebben, waarom heeft ibm dit toch ook zo verstopt ?
die updates zijn helemaal niet logisch geplaatst, ik ben erbij uit gekomen door de search.
Ik heb nog even gezocht en volgens mij stuurt IBM deze firmware update naar je op als je support belt. Probeer gewoon de link die ik eerder noemde. Het is gewoon een tooltje van IBM, het komt alleen niet van de IBM-site. Ik heb hem op een stuk of tien schijven gebruikt en tot nu toe altijd zonder problemen.

De uiteindelijke firmware versie die je moet krijgen is A6AA, als je die al hebt heeft updaten dus geen zin.

Pagina: 1 2 3 Laatste