[Dode IBM] Herkent iemand dit exacte geluid?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 17:26
Is een heel bekend geluid, die van mij deed dat dus ook en die heeft 3 week geleden dus echt de geest gegeven :(
Maar ik moet zeggen dat de garantie van IBM goed werkt, ik had binnen 2 week een 120gxp op de deurmat liggen :)

en nu maar wachten tot de andere 60gxp begint te kreunen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27064

Hmm dit klinkt allemaal bekend in de oren. Ben afgelopen week 3 dagen bezig geweest om mijn data van mijn IBM 60 GXP te redden. Had alleen nieuwe CPU en Videokaart erin gezet en ineens wilde XP niet meer. Schijf begon allemaal krrrr..krrr. krrr geluiden te produceren. Dacht dat ie echt kaduuk was. Heb er toen een andere schijf naast gehangen daar XP op gezet..toen met Ontrack EasyRecovery een hoop kunnen redden. (Duurde wel ontiegelijk lang). Daarna met DFT van IBM de schijf helemaal leeggetrokken en toen weer alles naar de IBM terug gezet...en sinds gisteren werkt alles weer perfect!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72244

slik.. als ik die verhalen zo hoor. Ik heb 3x 60gxp (40 gig) waarvan 2x @ raid 0 (=80 gig) en eentje die ik elke dag meeneem naar school. Gelukkig heb ik ook nog een 1200jb van WD dus mocht het zaakje kapot gaan.. ;) Maar jah ze draaien al uhm.. minstens een jaar nu denk ik. Kheb nog geen rare geluiden gehoord alleen laatst gingen de 2 60gxptjes in raid 0 opstelling ineens aan en uit.. (net of de stroom er de heletijd afklapt :() nu geen last meer van. Heb er toen een stel casefans uitgetrokken. Misschien toch maar eens een sterkere voeding kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 72244 op 02-12-2002 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06-2024
Ondanks dat ik zelf twee Deathstars (nu *weer* trobbels mee) in mn compu heb hangen, snap ik (een deel van al) het gejammer hier niet zo. Iedereen houd zich regelmatig bezig met updaten:
- BIOS-updates
- VIA's 4-in-1
- Detonator-drivers
- Muis (MouseWare van Logitech - mooi voorbeeld)
- je OS en 'extra' software (Office, WinAmp, ...)
- CD/DVD-fikker
etc.

Alles word ge-update, behalve de schijven lijkt 't wel. Ik heb deze hele topic aandachtig doorgelezen en ik weet nu dat ikzelf *waarschijnlijk* dom ben geweest om de firmware niet te updaten (ik ga er vooralsnog vanuit dat na deze update mijn problemen weer over zijn...). Dus mensen, denk erom: ALLES (na jah oke, bijna alles...) valt te updaten, onthoud het voor de toekomst!

Ik ga es ff dat R-Studio uitproberen, heb nog 40Gb aan data die ik graag terug wil hebben :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1688

Bij gistron plaatsen ze onder de ibm drive zelfs een link naar de ibm rma site :) :)

http://www.gistron.com/

40.00 / 7.200 IBM IC 35L040AV-VN
2048 kb cache, UDMA 100, Deskstar 120 GXP http://www.storage.ibm.com/hdd/support/pre_rma.htm
€ 103,90

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Aaargh, vanmiddag is mijn IBM IC35L040AVER07 ernstig ziek geworden. PC begon een beetje vreemd te doen, bleef af en toe een seconde of 10 gewoon hangen om vervolgens weer gewoon verder te gaan. Vanavond deed mijn kon ik de desbetreffende hd niet eens meer aanspreken.
Dus ik kast losgehaald en hoor ook een soortgelijk geluidje als in post 1 te horen is.

Juist de dingen die ik nog op cd moest zetten had ik op deze schijf gezet aangezien hier het meeste ruimte op vrij was |:(

Ben nu DFT aan het draaien en hij vind corrupted sectors, zou een sector repair nog helpen? En hoe zit het als ik gebruik maak van RMA, doen ze dan nog iets aan datarecovery ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Bergie op 08-12-2002 01:55 . Reden: typo ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Bergie schreef op 08 December 2002 @ 01:12:

Ben nu DFT aan het draaien en hij vind corrupted sectors, zou een sector repair nog helpen? En hoe zit het als ik gebruik maak van RMA, doen ze dan nog iets aan datarecovery ofzo?
Ja, je kunt dat overwegen om een Sector Repair uit te voeren.
Nee, ze doen niet aan datarecovery.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Resultaat van de DFT : Failure code 0x73 - Defective device. Excessive shock.

Heb dat R-Studio ook nog ff geprobeerd maar die kan er ook niks meer mee.

Deze gaat dus lekker terug richting IBM..

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46913

Lekker. Mijn 60 GB IBM zegt steeds na een paar dagen draaien TIK. Reboot ik vervolgens de PC en wordt ie niet herkend in de bios en hoor ik dat ie steeds probeert op te spinnen.

Na een rustpauze van een half uur zet ik de PC weer aan en draait ie weer als een zonnetje... voor een dag of twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Niet erg vreemd geluid wil zeggen dat je HD stuk is..
k had ook weinig hoop toen ik het geluid van deze hd opnam:
http://members.chello.nl/j.vanderzwaag1/hdd.mp3

maar heb hem aangesloten op een andere pc.. en.. hij deed t weer! :?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat lekker tekeer die HD!
maargoed, ik heb zelf inmiddels drive fitness test gedaan, de checklist op de IBM site nagelopen en even wat met de kabels gespeeld. Volgens mij kun je niet veel meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:35

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb sinds gister ook last van rare geluiden met 1 van mijn 2 30gb 75gxp schijven (raid 0, gekocht in dec 2000)
Ik heb op de laatste partititie (totaal 15 gb, dus laatste 7,5 gb van 1 van de schijven) een behoorlijke fout.
Als ik Norton Disk Doctor eroverheen gooi, gaat hij bij ongeveer 35% van die partitie 1 van de schijven tikken en schuren en slaat de hele pc vast. Zolang ik die partitie niet aanraak, werkt de rest van de compu nog wel gewoon (gelukkig maar :) )

Ik ga zometeen ook meteen naar de winkel rennen om beide schijven te vervangen door 1 80gb WD. Later zal ik de Drive Fittness Test er eens overheen gooien.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28911

het wil wel eens helpen om de harddisk op de verwarming te leggen heel soms start ie dan wel door (PS niet te lang natuurlijk).
En dan als een gek data copieeren natuurlijk suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt, IBM heeft voor mij nu definitief afgedaan (op storage gebied dan).
Ook al is de service goed, ik vind het niet normaal dat ik een IBM aanschaf en dat ie nu al voor de derde keer kapot gaat!
1ste keer: kapot toen ik'm binnen kreeg
2de keer: wilde niet meer opstarten, al mijn data kwijt (weet iemand trouwens wat met je data gebeurt als je een schijf terugstuurt, wissen ze dat gewoon?)
3de keer: nu dus, dat ie na een dag de brui eraan geeft en een half uur pauze nodig heeft om weer door te starten.

Ik denk dat ik Maxtor of WD klant ga worden.

De service van IBM is overigens erg OK, 2de keer dat ik'm terugstuurde kreeg ik een 60 GB ipv 40 GB terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32363

Mappy schreef op 04 augustus 2002 @ 00:53:
Hmm... zit hier met een 60 Gb IBM (uit september 2001 *grom* veel te nieuw om dood te gaan) maaaar hij maakt GEEN tikkend geluid, wordt gewoon niet meer herkend in bios. Lijkt erop dat de controller op de schijf dood is. (?)

Dus als iemand zo'n zelfde disk heeft en ik mag ff je controller lenen ben ik erg blij (en jij daarna vast ook :7) [MODEL: IC35L060AVER07-0 P/N: 07N6655]
Ik heb er 2 van dit type, 1 heb ik binnen een jaar in de winkel om kunnen ruilen nadat hij overleed en de andere heb ik van de week net voor RMA teruggestuurd. Hopelijk krijg ik een nieuwer type terug (zal wel niet).
Voor mij geen IBM meer in iedergeval!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70483

Mappy schreef op 04 augustus 2002 @ 00:53:
Hmm... zit hier met een 60 Gb IBM (uit september 2001 *grom* veel te nieuw om dood te gaan) maaaar hij maakt GEEN tikkend geluid, wordt gewoon niet meer herkend in bios. Lijkt erop dat de controller op de schijf dood is. (?)

Dus als iemand zo'n zelfde disk heeft en ik mag ff je controller lenen ben ik erg blij (en jij daarna vast ook :7) [MODEL: IC35L060AVER07-0 P/N: 07N6655]
Ik heb zo'n IC35L060 Mappy, iets ander P/N... als je me trakteert op een ATA133 RAID0/1-controller mag je even langskomen met je pc-tje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 10:44
ik heb hier ook een 2 IBM schijven (staan in RAID)
wanneer ik nu enkele bestanden aan wil spreken op mijn H partitie
begint mijn HD 2x te tikken, en freezt mijn pc voor 10 seconde
aplicatie waarmee ik de bestanden aansprak is gecrasht
en niet meer via taakbeheer uit te schakelen.

maandag maar ff bellen over mijn HD, is nog niet echt oud..
bey IBM... en k*t, waar laat ik nu die 120 GB die op de RAID config stond :(

edit: het gaat trouwens om de IBM deskstar 61.4 GB

[ Voor 6% gewijzigd door vriesdude op 28-12-2002 23:44 . Reden: aanvulling ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44
En ik heb hier een 60 gig IBM van december vorig jaar die sinds gisteren opeens een continu snerpend geluid geeft, net alsof ie permanent ergens tegenaan schuurt. Erg leuk als je net flink wat geld gestoken hebt in een stillere kast :-(
Gezien de ervaringen zal ie het dan ook wel niet lang meer doen, voor mij geen IBM meer, tijd voor m'n eerste raid config met een paar liquid bearing maxtors aan m'n asus p4pe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71405

Anoniem: 4629 schreef op 03 August 2002 @ 23:29:
En de overbekende vraag: valt hier nog iets aan te redden?

http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/IBM_Dood.mp3

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

Het is, uiteraard ( :( ), een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(
dit zelfde geluid had ik ook bij mijn ibm schijf. een 30 gig.

die heb ik inmiddels begraven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Laatst online: 16-12-2024
ik had hetzelfde ook met min oude 40 gig 60GXP... niets aan te doen

[ Voor 3% gewijzigd door eelcoo op 31-12-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Resetten met IBM-tools. De data ben je kwijt.
Ik had problemen met een 75GXP, maar na de reset houdt 'ie het nog steeds vol, en dat was een jaar geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 13:20
Oke, er zijn hier al een tijdje geen reactie op geweest maar goed misschien heb ik hier een programma die veel data kan terug halen.
Afgelopen week was ook mijn ibm 40gig hardisk gecrashed. Bij het opstarten kreeg ik de melding dat hal.dll missing or corrupt was. En dat dit bestand opnieuw geinstalleerd moest worden. Waarom hij met deze melding komt weet ik niet maar de harddisk bleek achteraf gewoon echt kapot te zijn.

Ik kreeg toen van een collega de tip om met het programma easy recovery te gebruiken om te kijken of er nog data terug kon worden gehaald. Ik heb dit geproveerd en het meest van mijn data, hetgeen wat het belangrijkst was, heb ik nu terug.

Het programma is te downloaden op deze site
http://www.hitech-solutions.com/Download.htm

Zover ik weet is dit geen illegale site en kan je hier de demo downloaden.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 09:25

Tys

Geen ander woord voor: HDD kaput.. maar dat had je inmiddels door ;)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SuperKneus.. Kijk eens in de FAQ onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug" B)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73285

Bekend probleem van IBM, daarom koop ik nóóit geen IBM meer. In 1 jaar tijd 3 andere harde schijven gehad van IBM dat zegt genoeg. Nu al twee jaar Maxtor en WD en no problem. Bij eentje werd ik zo boos dat ik hem eruit schroefde en er een paar flinke tikken op heb gegeven, vervolgens teruggeplaatst en wat denk je geen getik meer en alle data nog aanwezig. Misschien werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 13:20
Ahaha fuck my foud 8)7
Ik zie het nu, ik had daar nog niet gekeken en ik had het progje nog niet langs zien komen in deze tread. Maar goed ik hoop toch dat ik wat mensen heb weten te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

k had geen zin om een nieuw topic te openen aangezien ik ook de mp3 aan het begin nodig had :)

maar als ik mijn IBM 40 gig (al eens een nieuwe gehad) met zo`n Serviceble used part stikkertje die DOOD is weer opstuur :? krijg ik dan nog een nieuwe of :?

omdat het een opgelapte disk is imo :/
iemand die mij dit kan uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76350

Heb nu ook dat geluid van die eerste mp3 :( Alles op cd's gezet. Alleen ik heb dat geluid voor een minuut of 2. Ik heb een IBM 60 GPX 40 Gb. :o

Soms duurt het uren voordat ik dit krijg, soms krijg ik het gelijk bij het opstarten van mijn pc.

Weet eigenlijk niet wat ik moet doen, opsturen naar IBM of nie. Hij werkt namelijk soms wel soms nie, lullig als tie bij hun net wel werkt.
Misschien wacht ik wel tot hij uit zijn eigen stuk gaat.

Al mijn data is gelukkig veilig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Anoniem: 76350 schreef op 19 januari 2003 @ 13:16:
Heb nu ook dat geluid van die eerste mp3 :( Alles op cd's gezet. Alleen ik heb dat geluid voor een minuut of 2. Ik heb een IBM 60 GPX 40 Gb. :o

Soms duurt het uren voordat ik dit krijg, soms krijg ik het gelijk bij het opstarten van mijn pc.

Weet eigenlijk niet wat ik moet doen, opsturen naar IBM of nie. Hij werkt namelijk soms wel soms nie, lullig als tie bij hun net wel werkt.
Misschien wacht ik wel tot hij uit zijn eigen stuk gaat.

Al mijn data is gelukkig veilig. _/-\o_
DFT draaien ? en de error code gebruiken (als je tenminste niet 0x00 krijgt) om RMA te vragen , als DFT de drive niet eens kan zien omdat die loopt te tikken oid, dan kan je zonder error code RMA aanvragen.

IBM schijven zijn rare dingen :/ kheb nu een 40 gB in me p133 met DDO (Dynamic Drive Overlay) en met de tool eens gelow leveld en hij draait prima, tot die WARM word ( boven de 40 gr ) dan ist ineens stuk :? laat ik hem weer afkoelen oid dan doet die het weer goed :?
maar verder geen data loss ed,
korton IBM schijven zijn rare dingen :) nouwja als die als ik hem goed koel het lang uithouwd in me p133 kan ik hem mischien toch weer een intensievere taak geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:23

B-lennium

Volvo 164 1975!

krijg toch wel een beetje zweet van dit topic ...:)

heb een IBM (duh) 120gig 120gpx

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
B-lennium schreef op 19 January 2003 @ 20:19:
krijg toch wel een beetje zweet van dit topic ...:)

heb een IBM (duh) 120gig 120gpx
Kan je vertellen dat bij mij in 1 week 2 van mn 4 IBM schijven zijn geklapt met exact dezelfde probs als gemeld op pagina 1. :(
Op 1 zat gelukkig nog garantie, maar de andere was hopeloos verloren.
Heb direct mn raid config gesloopt en een WD raid aangelegd, werkt nu perfect.
M'n IBM maakt gelukkig alleen maar kabaal en werkt voorlopig nog steeds (staat nu alleen nog OS op en wat onbelangrijke data).

edit:
M'n MP3 collectie staat er ook op merk ik nu net :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Anoniem: 4629 schreef op 03 August 2002 @ 23:29:
En de overbekende vraag: valt hier nog iets aan te redden?

http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/IBM_Dood.mp3

Als iemand het exacte geluidspatroon herkent .. zou ik graag zijn/haar ervaringen horen.

Ik heb alle truukjes al geprobeert inclusief diepvries, schudden, ondersteboven, kloppen, verhitten, laten vallen (van niet al te hoog), enz.

Het is, uiteraard ( :( ), een IBM 75GXP 45 GB DTLA schijf.

De schijf zelf boeit me niet zo, de data die er op staat wel. Datarecovery is te duur, en nee ik heb geen backup, die was ik letterlijk aan het uitzoeken toen de schijf klapte :(
Hmmmz... Klinkt als of je je fietsbanden aan t oppompen bent...

Als je dat niet deed, dan is t tijd voor een nieuwe hardeschijf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 45142 schreef op 13 January 2003 @ 19:09:

maar als ik mijn IBM 40 gig (al eens een nieuwe gehad) met zo`n Serviceble used part stikkertje die DOOD is weer opstuur :? krijg ik dan nog een nieuwe of :?
Yep, gewoon RMA aanvragen en je krijgt weer een nieuwe.
Ik zit inmiddels al aan m'n 3e. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste