America's Army: Operations: 1.11 beschikbaar - Sniper school

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hey mensen,

De America's Army: Operations 'Recon' 1.11 patch is beschikbaar. Talloze bugfixes in deze release en belangrijker: een in-game browser en de lang verwachte sniper school!

In de sniper school kan je jezelf qualificeren voor de M24 en M82A1 sniper rifle. Ik heb me zonet dan maar eventjes gequalificeerd 8)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/aao_01.jpg

Schijnbaar hebben nog niet alle mirrors de update beschikbaar zodat het nieuws nog niet op de America's Army officiële website aangekondigd is. Voorlopig is de 1.11 patch enkel beschikbaar als een 22.4 MB download op FileFront en Gamespy's FilePlanet. Het bestand noemt "aao_patch_111.exe". Omdat je op FilePlanet moet registreren en wachten in queues eer je kan downloaden geef ik hier alleen de link naar FileFront. Voor andere downloadlocaties hou je best het officiële forum in de gaten.

America's Army: Operations 'Recon' 1.11 patch

Voor hen die vroeger reeds Expert Markmanship hebben gehaald en nu toch geen sniperschool beschikbaar hebben... Jammer genoeg zul je dan de basic rifle training opnieuw moeten doen en opnieuw 37 of meer van de 40 doelwitten raken.

Mogelijk moet je ook de andere trainingslevels volbracht hebben. Dat weet ik niet. Ik had die al lang volbracht.

[update] Ondertussen hebben ook andere mirrors de laatste patch:
nVIDIA - vrij snelle download.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/army2cdo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Vind het maar bagger, heb op M16 range had ik 37 raak en nog kan ik sniper school niet doen :(

Weer overnieuw doen. Klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
had ik ook :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Beter! morgen ff spelen dus...ik had sharpshooter marksmanship..we zullen zien

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
Je moet wel expert zijn natuurlijk.
Ik scoorde 40 uit 40 en dan zegt ie ook van "Have you ever concidered sniperschool" of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
naja...die 37 haal ik ook nog wel...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik ben net ff bezig geweest met sniper school (om 2 uur snachts, get a life LOL 8)) en dat is me daar een partij zuur! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
je moet 34 van de 40 keer raakschieten (of meer) Dan kan je sniper doen... Ik had gisteren toch namelijk 35 keer raak en mocht sniper doen

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ja ik had 37 schoten raak en toen zei hij ook: Ever considered being a sniper.

Maar nee hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 23:17
Nu is the Birdge leuker geworden :D:D
Met een sniper Rulez dat echt vet, vooral als je defense bent :P ;)

niet vermoedend komen ze aanlopen, en *knal* in hun hoofd ;) :p

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Net gedownload, nu al gekwalificeerd als sniper. En wel op de eerlijke manier uiteraard. Maar toen was de server browser fokkin' langzaam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Kan je die sniper gebruiken ook als je sniperschool nog niet hebt afgerond dan?
Ik vind dat wel zo ongelooflijk bagger namelijk. Echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
jezus wat een frustraties, staand schieten haal ik er maximaal 17 verdomme. Af en toe zitten er echt onmogenlkijke dingen in, dan zit je tussen 2 adems in, heb je dat roode ding perfect in het vizier, schiet, mis....kan echt niet af en toe, soms zit je er per ongeluk een mm vandaan en is het een voltreffer, scheef spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de balans tussen de basic rifle traing (M16) en de sniper school (M24 + M82A1) erg ongelijk. De basic rifle training is veel moeilijker dan de sniper school wat niet echt logisch is gezien enkel 'the best of the best' in het leger mogen snipen.

Bij de basic rifle training dien je 37 of meer schoten raak te hebben. In de liggende positie moet je al knoeien om geen 20 op 20 te halen, maar in de rechtstaande houding is dat niet zo evident. Nu als je het een paar keer oefent, dan zou het toch moeten lukken. Ik raak nu toch meestal 18 of 19 van de 20 doelen rechtstaand...

Bij de sniper school krijg je net als bij de basic rifle training eventjes de kans om je wat in te werken met het wapen en dan volgt de test die bestaat uit met één kogel één doel te raken. De M24 lukte me van de eerste keer en de Barrett M82A1 hoefde ik ook maar 3 keer te proberen. Dus in principe moet je 2 doelen in het totaal raken om te qualificeren als sniper. Er wordt niet getest met bewegende doelwitten, alhoewel dat wel in de begeleidende tekst vermeld staat. Ik vind de sniper school dan ook een tegenvaller. Deze had veel uitgebreider moeten zijn met een veel hogere drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, kga hem toch maar eens downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Schuey schreef op 02 augustus 2002 @ 12:09:
jezus wat een frustraties, staand schieten haal ik er maximaal 17 verdomme. Af en toe zitten er echt onmogenlkijke dingen in, dan zit je tussen 2 adems in, heb je dat roode ding perfect in het vizier, schiet, mis....kan echt niet af en toe, soms zit je er per ongeluk een mm vandaan en is het een voltreffer, scheef spel.
Geen enkel geweer schiet perfect, en daarnaast heeft bijvoorbeeld de manier waarop je met je vinger de trekker beroert bijzONDER veel invloed op je schot, en ik ben eerder geneigd te denken dat het leger wel weet wat ze doet en dit soort variaties heeft ingebouwd. Je kunt dus waarschijnlijk wel eens perfect mikken en toch mis schieten omdat raak schieten niet alleen afhangt van je vizier perfect richten...

Je kunt er gewoon niks van >:)

BTW...via gamespy kom ik niet op de servers, ik krijg de melding "authentication server not connecting" of iets dergelijks. Wat doen ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Speel het al lang niet meer, veel plezier mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
al lang? Tis net een paar weken uit :? (ach jij bent weer zo'n L337 betaplayer of zo?)

Anyway, wellicht kun jij me vertellen waarom ik niet op de servers kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
stefijn schreef op 02 augustus 2002 @ 13:14:
BTW...via gamespy kom ik niet op de servers, ik krijg de melding "authentication server not connecting" of iets dergelijks. Wat doen ik fout?
Gamespy Arcade gebruik ik niet, maar sinds enige tijd werkt Gamespy 3D hier ook niet meer bij America's Army: Operations en enkele andere spellen zoals Operation Flashpoint 1985. Ik vermoed dat er enkele servers down zijn bij Gamespy. Als geregistreerd gebruiker heb ik contact opgenomen met Gamespy maar ze geven geen antwoord. Gelijke verhalen hoor ik van andere Gamespy 3D gebruikers. Ik heb Gamespy 3D dan ook maar aan de deur gezet en gebruik nu naar volle tevredenheid The All-Seeing Eye. Geen problemen met inloggen op servers.

Via de in-game browser (overigens ook bekrachtigd door Gamespy) kan ik ook probleemloos inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En hoe herken je de tegenstanders? Ik ben op het eerste multiplaylevel bezig (MOUT-nogwat) maar dat is nogal donker dus ik zag niks en door de NV zien ze er allemaal hetzelfde uit.
Ben al gekicked voor teamkill (ondanks dat je met losse flodders schiet ;) ) en ik wil niet in mijn online data hebben staan dak een teamkiller ben (daar is dat spel geloof ik nogal kien op)

Ben echt een totale noob met dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Is het iemand al gelukt om die target te raken met die sniperrifle, zo ja: IN JEZUS' NAAM HOE?!
Ik ben er echt al een poos mee bezig geweest en ik raak echt helemaal nix, ik let op die ademhaling enz maar het lukt gvd niet :(
Echt brak hoor die sniper school :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Mjah, de beide teams verschillen nochtans vrij sterk :)

Het ene team heeft de klassieke gevlekte amerikaanse legeruniform kleuren zoals dit screenshot toont:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamespy.com/e32002/pc/armyops/4.jpg

Het andere team heeft een egaal groen gekleurd uniform waarvan ik momenteel geen screenshot heb. Ik ga eerst eten en dan kijk ik eens rond of ik er een screenshot van vind.

Natuurlijk is het op grote afstand moeilijk iemand te onderscheiden, maar dat is het in het echt ook :)

update: Net een leuk screenshot gevonden dat het verschil perfect toont:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/temp/armygame16.jpg

Maar de skins verschillen soms van map tot map... "Albinoraptor" wijst op het feit dat je eigen team een rugzak heeft. Dat is inderdaad ook een goed herkenningspunt, maar als iemand recht op je af komt gelopen zie je die rugzak natuurlijk niet. Overigens is het niet zeker of dit op alle maps zo zal zijn. Je moet gewoon goed opletten. De beide teams verschillen sterk.

[ Voor 0% gewijzigd door satcp op 03-08-2002 18:46 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

zow heeft hem ff geleeched
we gaan eens kijken of het wat is.

Kwam nooit verder als die brakke mouth site geouwehoer

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
stefijn schreef op 02 augustus 2002 @ 18:24:
En hoe herken je de tegenstanders? Ik ben op het eerste multiplaylevel bezig (MOUT-nogwat) maar dat is nogal donker dus ik zag niks en door de NV zien ze er allemaal hetzelfde uit.
Ben al gekicked voor teamkill (ondanks dat je met losse flodders schiet ;) ) en ik wil niet in mijn online data hebben staan dak een teamkiller ben (daar is dat spel geloof ik nogal kien op)

Ben echt een totale noob met dit spel
makkelijkste om tegenstander te herkennen is:
Kijk of hij een rugzak op heeft, je teamm8's hebben wel rugzak, je tegenstanders niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

als je mikt op een mannetje en je crosshair wordt rood is het een tegenstander; is je crosshair groen is het een teammate. Lastige hieraan is wel dat dat pas werkt als het mannejte al redelijk dichtbij is dus er is kans dat je dan zelf wordt neergeknald.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
aha, tnx for the tips :) ga ik mee aan de slag

Btw, dat 2e plaatje zie ik nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 17-09 09:56
ik d8 dat het 36 van de 40 raak moesten zijn. Ik kom dus *** niet langs de 35 (al meer dan 10x gelukt)

edit:

eindelijk heb ik hem (36/40) nu f sniper school halen en dat wordt lachen in bridge

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me neither :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
me wel :) 38 had ik net, 40 van de 40 moet ook wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Sniper school zuigt enorm :(
Eerst was het moeilijk om te qualifien. Dus om 36/40 te halen. Maar toen ik dat eindelijk had stond ik 5 minuten later buiten bij beide sniperschools. 1 * raak schieten en je bent door... lame zeg. Het is gewoon een kwestie van rustig wachten, richten en op het juiste moment afdrukken. En dan zijn het ook nog non moving targets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
stefijn schreef op 02 augustus 2002 @ 15:32:
al lang? Tis net een paar weken uit :? (ach jij bent weer zo'n L337 betaplayer of zo?)

Anyway, wellicht kun jij me vertellen waarom ik niet op de servers kom?
Paar weken? al dik een maand. Ik had het na 2 dagen al gezien dus niks beta tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

waar staan die doelen als je moet snipen ? ik zie er geen ? ( ja en ik heb mijn geweer al getetst en dan moet je beginnen maar ik zie geen doelen :?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op 03 augustus 2002 @ 11:30:
waar staan die doelen als je moet snipen ? ik zie er geen ? ( ja en ik heb mijn geweer al getetst en dan moet je beginnen maar ik zie geen doelen :?
kom op zeg, had je al gezocht, gewoon goed zoeken (wel inzoomen), dan vindt je em zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backpaks zijn goed!!!!! Dus rugzakken zijn vriendelijk. Mensen zonder rugzak zijn vijandelijk dus schieten!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanL schreef op 03 augustus 2002 @ 10:48:
[...]Paar weken? al dik een maand. Ik had het na 2 dagen al gezien dus niks beta tester.
als je zegt dat je cs speel dan lach ik je uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF om wat te helpen voor diegene die het nog niet weten. Ga bij het sniperen ff lekker liggen "X" en zet de pootjes onder je wapen "H". Als het nu nog niet lukt kun je beter Pacman gaan spelen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op 02 augustus 2002 @ 18:39:
Is het iemand al gelukt om die target te raken met die sniperrifle, zo ja: IN JEZUS' NAAM HOE?!
Ik ben er echt al een poos mee bezig geweest en ik raak echt helemaal nix, ik let op die ademhaling enz maar het lukt gvd niet :(
Echt brak hoor die sniper school :r
je moet de pootjes van je snipegeweer uitzetten met h dan is het makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik kan dat ding echt niet vinden 10 minuten zoeke wat voor ding moet je naar kijke ?

IK word er ziek van aargh wat moet ik nou schieten zeg wat hoe ziet ding er uit ? en als kan waar |:(

nu zie ik dat kleine witte fuck ding maar hoe raak ik hem nu ik heb die nsiper crosshair er psies op en nog mis 8 x gedaan die gast zegt iets van afstand ahatten hoe werkt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
en witgrijs driehoekachtig ding....staat op dezelfde afstand als de rode oefentargets, ergens in het veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
BruceLee schreef op 03 augustus 2002 @ 17:06:
ik kan dat ding echt niet vinden 10 minuten zoeke wat voor ding moet je naar kijke ?
IK word er ziek van aargh wat moet ik nou schieten zeg wat hoe ziet ding er uit ? en als kan waar |:(
Ik heb wat samengestelde screenshots gemaakt waarin de doelen gemarkeerd zijn. De screenshots zijn kunstmatig verlicht (screenshots van AA:O zijn extreem donker).

M24 sniper test:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/aao_03.jpg
Het witte doelwit (de andere zijn allemaal rood)

M82A1 sniper test:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/aao_02.jpg
De ingeslagen mortier

De doelwitten zijn met het blote oog niet zichtbaar, dus je moet je scope gebruiken om ze te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

maar hoe shiet ik hem nu raak ? 8 x gebprobbert mis btw hoe doe je dat supported ? en hoe werkt dat afstand shatten ?

nu heb ik die standjes ook aan en mis ik m nog :/

is er iets met da afstand shattten dat ie zegt ?

btw sat cp ik heb je een mailtje getuurd naar satcp@ping.be met me msn dat gaat meschien makelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mik bovenaan, dus niet onderaan of in het midden, maar bovenaan aan de granaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Normaal is bij lange-afstand schieten de afstand van groot belang omdat de kogel een deviatie heeft (een geweer is een ballistisch vuurwapen). Daarom moet je de afstand vrij nauwkeurig kunnen schatten om de scope goed te kunnen benutten. Jammer genoeg houdt het spel hier geen rekening mee. Het is dus gewoon point 'n click...

Let wel steeds op je ademhaling. Terwijl je ademt is het vrijwel onmogelijk om correct te schieten. Vuur dus enkel op de korte pauzes tussen het ademhalen.

[edit] Ik heb geen msn rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

eindelijk ik heb t en ik heb onderaan de granaat geschoten :D

btw die sniper rifle's hebben afwijkeingen :D ik moet iets naart rechts korigeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
BruceLee schreef op 03 augustus 2002 @ 18:00:
eindelijk ik heb t en ik heb onderaan de granaat geschoten :D

btw die sniper rifle's hebben afwijkeingen :D ik moet iets naart rechts korigeren :D
Misschien wind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

PoweRoy

funky!

kan hem nog niet eens downen....&^%%$# www.fileplanet.com
eerst download hij een klein beetje en dan..........nix...... :( :( :( :( :( :( :(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Download dan van een van de talrijke andere downloadlocaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wie weet hoe je via Gamespy moet joinen? Om te beginnen blijft ie over het algemeen hangen bij het hoofdmenu van het spel, en als dat een keer NIET zo is, dan krijg ik "Failed Authorization"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik ben nu qualified enzo ben ik op een server kies ik sniper rifle krijg ik m niet eens en ik zie een ander er vrolijk mee rondhupelen en vanalles fraggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
stefijn: Gebruik je de in-game browser of Gamespy 3D/Arcade?

BruceLee: De sniper is slechts beperkt beschikbaar. Dat maakt het spel realistisch. Aan een team dat alleen uit snipers bestaat heb je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
ik wil meer sniper maps dan alleen vridge (of zijn er nog meer maps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
cybermans schreef op 04 augustus 2002 @ 10:58:
Naast Bridge ook nog in dat Camp level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
cybermans schreef op 04 augustus 2002 @ 10:58:
Voorlopig zijn er nog maar enkele maps beschikbaar en die zijn bovendien nog zo klein dat een sniper er weinig efficiënt op is. Maar men werkt aan grotere mappen. Als je weet dat de Barrett M82A1 sniper rifle doelwitten tot op een afstand van 1800 meter kan neerleggen, dan zul je wel inzien dat de huidige maps veel te klein zijn voor zulk een wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Jahaaaa
Het is me gelukt, 2 dagen geleden ofzo :)
Ik heb veeeeel geoefend en dan is het wel te doen!
Trouwens, ik wist helemaal niet dat je die pootjes uit kon zetten :?
Naja, zonder kan dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Dat van die bipod (support) wordt zelfs gezegd tijdens de free practice met de M24. Je moet wel luisteren naar wat de instructeur zegt. Supported fire is veel accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Jah, dat zal best!
Maare de echte hardcore (lees: eikels die moeten leren luisteren) snipers doen het natuurlijk unsupported! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik heb een probleem. Ik heb het spel gedownload. Plus de patch en toen ik het wilde draaien(geinstalled en gepatched) dubbelklikte ik en gebeurde er helemaal niks :?

WindowsXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Helemaal niets? Geen foutmelding?

Wat voor beeldkaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Ik weet wat je met de barret kan. Het is mijn favo wapen all times. (Favo plane is a10 warthog). Met elk sniper geweer kan je een tank zo goed als lam maken. Schiet in zijn periscoop en de 75% vision issie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ik heb 37/40 gehaald alle trainingen voltooid (speel ook best vaak online) maar ik kan de spiner training niet doen :?
Ik heb de originele gedownload en 2 patches geinstalleerd.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
SatCP schreef op 04 augustus 2002 @ 13:21:
Helemaal niets? Geen foutmelding?

Wat voor beeldkaart heb je?
Ik heb een nvidia GeForce 2 GTS Pure maar ik krijg ook helemaal geen foutmelding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
cybermans schreef op 04 augustus 2002 @ 17:18:
Ik weet wat je met de barret kan. Het is mijn favo wapen all times. (Favo plane is a10 warthog). Met elk sniper geweer kan je een tank zo goed als lam maken. Schiet in zijn periscoop en de 75% vision issie kwijt.
Sniper rifles zijn praktisch gezien bedoeld om personen te imobiliseren op grote afstand (meer dan 300 meter). Doorgaans gebruiken ze een klein kaliber zoals .338 Lapua of .308 Winchester. Voor gepanserde doelen zijn ze ongeschikt. De Barrett Model 82A1 is met zijn grote .50 Browning Machine Gun kaliber technisch gezien dan ook helemaal geen sniper rifle. De naam wijst er al op dat deze munutie eigenlijk totaal niet bedoeld is voor sniper doeleinden. De primaire taken voor de M82A1 is dan ook niet imobiliseren van personen. Barrett Rifles introduceerde de M82A1 als een goedkoop alternatief voor raketten en ander zwaar geschut. Met het grote kaliber is de M82A1 in staat om licht gepanserde doelen te doorboren en te imobiliseren. Zelfs vliegtuigen kunnen ermee neergehaald worden. Op grote afstand volstaat het om gewoon het motorblok van een voertuig te doorboren om het te imobiliseren. De M82A1 schiet zonder problemen dwars door een centimeter dikke staalplaat...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/barrett/model99/CI84265.jpg
.50 BMG caliber naast een 9 mm caliber. De .50 patronen zijn huge (het wapen op de achtergrond is overigens een Barrett M99)

Door de in vergelijking met andere sniper rifles relatief lage nauwkeurigheid (Barrett geeft een nauwkeurigheid op van 1 MOA, maar zelfs met extreem dure match grade ammunition is 1.5 MOA al moeilijk haalbaar) is de Barrett nauwelijks geschikt voor het raken van menselijke doelen op grote afstand. Echte sniper rifles halen een nauwkeurigheid van 1 tot 1.5 MOA en vaak beter. Desalnietemin wordt de Barrett tegenwoordig ook ingezet voor het imobiliseren van personen door gebruik te maken van een kleiner kaliber zoals een .308 die geklompt wordt in een .50 cartridge-hals. Dit geeft een grote nauwkeurigheid (1 MOA) met de extreem hoge vuurmondsnelheid van het .50 patroon. Het maximale vuurbereik wordt echter wel beperkt tot slechts een kilometer, waar het .50 BMG patroon tot 1800 meter haalt. De Palestijnen in Ramallah kunnen er over meepraten hoe afschuwelijk dodelijk deze geklompte kogels zijn. Het Isrealitische leger gebruikt deze namelijk in de Barrett M82A1 rifles.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/barrett/model82/barrett06.jpg
Barrett Model 82A1 in de bezette gebieden

Het hoge gewicht van het wapen spreekt ook in het nadeel van een sniper. Een sniper moet mobiel zijn en snel van schuilplaats kunnen wisselen. De 13 kilogram wegende M82A1 is daarbij geen pretje. Hij wordt dan ook vooral gebruikt wanneer men kan opereren uit vaste nesten (bij een belegering bijvoorbeeld).

Hoewel de Barrett Model 82A1 vrij groot (145 cm) en zwaar is, is de recoil dankzij erg effectieve muzzle brake en afgeveerde loop erg laag. De terugslag is te vergelijken met die van een 12 gauge shotgun. Als het wapen niet zo zwaar was kon je het in principe vanuit 1 hand vuren. Veel kleinere wapens hebben een grotere recoil. Gezien de lage recoil wordt het wapen voor korte afstanden vaak vanuit staande of gehurkte positie gebruikt. In America's Army: Operations is de recoil overigens sterk overdreven. Door de afgeveerde loop wordt de kracht bijna volledig axiaal overgedragen waardoor het wapen amper last heeft van het 'wip'-effect waarbij de loop na het vuren de lucht in gaat. Het is dus mogelijk om met een hoge vuursnelheid toch min of meer nauwkeurig te schieten. Natuurlijk moest men in het spel wel iets doen opdat de Barrett niet als machine gun gebruikt zou worden...

Ook vrij zeldzaam voor een sniperwapen (maar er zijn er nog) is dat het wapen semi- automatisch is in plaats van het gebruikelijke bolt laadmechanisme. Dat is tevens de reden waarom je zo snel kan vuren. In America's Army: Operations is de vuursnelheid trouwens lager dan in werkelijkheid. Ook wel jammer is dat het magazijn in America's Army: Operations steeds gevuld is met 10 cartridges terwijl doorgaans slechts 8 worden gebruikt omdat meer patronen het magazijn wel eens doen jammen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/barrett/model82/barrett05.jpg
Het magazijn van de M82A1

Technisch is de Barrett een knap stukje techniek waarvoor zelfs veel moderne rifles moeten onderdoen. Jammer dat het voor zo'n verschrikkelijke doeleinden gebruikt wordt...

[ Voor 0% gewijzigd door satcp op 04-08-2002 18:43 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
harmageddon schreef op 04 augustus 2002 @ 17:24:
Ik heb 37/40 gehaald alle trainingen voltooid (speel ook best vaak online) maar ik kan de spiner training niet doen :?
Ik heb de originele gedownload en 2 patches geinstalleerd.
Heb je die 37/40 behaald voor het installeren van de 1.11 patch, of erna? Indien ervoor zul je de basic rifle training helaas opnieuw moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
zmn schreef op 04 augustus 2002 @ 17:57:
Ik heb een nvidia GeForce 2 GTS Pure maar ik krijg ook helemaal geen foutmelding :(
GeForce 2 zou geen probleem mogen geven met het spel. Elke nVIDIA kaart moet werken. Andere kaarten als Matrox en ATI zijn problematisch. Ik denk dat je best een bericht plaatst op het officiële America's Army: Operations forum. Geef er de inhoud van de ArmyOps.log file bij. Daaraan kan men hopelijk zien wat er misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

PoweRoy

funky!

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
weet iemand hoe je in 1.1.1 een server moet hosten want de oude methode doet het niet bij mij

ps de barret is erg handig als er een dikke laag kogelvrij glas wordt gebruikt. Sommige kogels komen daar niet door heen. Er is natuurlijk een afwijking in de baan van de kogel als het door het glas heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op 04 augustus 2002 @ 19:25:
[...]

waar haal je dat dan weer vandaan :?
dat is gewoon standaardkost voor een aantal mensen hierzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 19-09 10:34
SatCP schreef op 04 augustus 2002 @ 18:36:
[...]Heb je die 37/40 behaald voor het installeren van de 1.11 patch, of erna? Indien ervoor zul je de basic rifle training helaas opnieuw moeten doen.
Voor 1.11 had ik 36/40 ofzo en daarna ik denk misschien helpt het.. had ik 37/40
Dus daar kan het niet aan liggen?

edit: Kep alle maps bijna "completed" alleen bridge nog, en die met dat camp.. en die ga ik NU spelen :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
ja shit man....
Had 2x 37 toen zei hij niks
Had ik 36 met 1.1.1 patch zegt ie van have you ever.. blabla dus ik denk, YES sniperen, mooi niet, nog steeds gesloten :'(

Moet je al die maps gecompleted hebben voordat je kan gaan sniperen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
dit filpje geeft wel aan wat de power is van de barret (11,5 mb) Het is wel real media
Het nadeel van semiautomatisch is dat je weer een gedeelte van je accuracy kwijt bent. Handgeladen is altijd een stuk accurater dan (semi)automatisch. Dit heeft te maken dat de patronen voor een (semi)automaat afwijkend van grote kunnen zijn. Waardoor er meer speling is. Bij een handgeladen wapen is dit niet het geval. dus is deze accurater

[ Voor 0% gewijzigd door cybermans op 05-08-2002 00:15 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
cybermans schreef op 05 augustus 2002 @ 00:08:
dit filpje geeft wel aan wat de power is van de barret (11,5 mb) Het is wel real media
Hehe, bekend filmpje :)
De M82A1 neemt echt wel een speciale plaats in tussen de sniper rifles. Ik hoop dat hij in America's Army: Operations ietwat realistisch bruikbaar gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Als je de barret in strikeforce gebruikt is het wel cool als er 2 of meer enemi9es achter elkaar lopen. Het effect one shot 2 or more kills

Jammer dat het nederlandse leger geen barrets in dienst heeft. Anders zou dat alleen al een reden zijn om in de army te gaan. De luchtmacht was ik bij gegaaan als er warthogs waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
cybermans schreef op 05 augustus 2002 @ 07:06:
Als je de barret in strikeforce gebruikt is het wel cool als er 2 of meer enemi9es achter elkaar lopen. Het effect one shot 2 or more kills

Jammer dat het nederlandse leger geen barrets in dienst heeft. Anders zou dat alleen al een reden zijn om in de army te gaan. De luchtmacht was ik bij gegaaan als er warthogs waren.
Hehe iemand die een goede mod voor UT speelt :D

En je schiet er ook heerlijk door 2 muren in in SF. Erg leuk als je met RW bezig bent en ze zeggen hij zit daar gewoon door muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Zo vandaag maar eens overnieuw die M16 training gedaan (:( had hem al :() en na 2x 39 raak en die sniper training stelt echt niet voor, met M24 binnen 2x gehaald en M82 in 1 keer.

Nou ja eindelijk lekker snipen op bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
cybermans schreef op 05 augustus 2002 @ 07:06:
De luchtmacht was ik bij gegaaan als er warthogs waren.
Ook zonder warthogs is de luchtmacht wel gaaf hoor :{ En een F16 is veel heftiger dan een A-10

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
stefijn schreef op 03 augustus 2002 @ 21:55:
Wie weet hoe je via Gamespy moet joinen? Om te beginnen blijft ie over het algemeen hangen bij het hoofdmenu van het spel, en als dat een keer NIET zo is, dan krijg ik "Failed Authorization"
SatCP schreef op 03 augustus 2002 @ 22:35:
stefijn: Gebruik je de in-game browser of Gamespy 3D/Arcade?
Ik gebruikt dus Gamespy 3d arcade (vandaar mijn vraag hoe je met GS moet joinen ;) ). Soms lukt het wel, meestal niet (foutmelding)

Bij joinen via de ingame-browser lukt het wel, maar daarmee is het niet zo gemakkelijk om bijvoorbeeld samen met een maat een server te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

ik krijg die patch niet aan de praat :(

volgens de FAQ moet ik de aao_patch_100to101b.exe downloaden , maar waar ! ?

kan 'em nergens vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
hehe ik wil nog wel eens een f16 zien die een sam, inslkag overleeft. Een a10 kan het. Enne de gun waar het vliegtuig omheen gebouwt is is wel leuk met verarmd uranium. TRRRRR dag tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
ZOMERZON schreef op 05 augustus 2002 @ 18:50:
ik krijg die patch niet aan de praat :(
volgens de FAQ moet ik de aao_patch_100to101b.exe downloaden , maar waar ! ?
kan 'em nergens vinden !
Nee hoor, je kan de 1.1.1 patch toepassen zonder dat je de 1.01 patch hebt geïnstalleerd als ik de documentatie mag geloven... Maar mocht het echt niet lukken dan kun je hier versie 1.0.1b downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
stefijn schreef op 05 augustus 2002 @ 18:27:
Ik gebruikt dus Gamespy 3d arcade (vandaar mijn vraag hoe je met GS moet joinen ;) ). Soms lukt het wel, meestal niet (foutmelding)

Bij joinen via de ingame-browser lukt het wel, maar daarmee is het niet zo gemakkelijk om bijvoorbeeld samen met een maat een server te zoeken
Gamespy 3D en Gamespy Arcade zijn een wereld van verschil. Met Gamespy 3D is het gewoonweg onmogelijk tegenwoordig om nog te spelen. Je kan geen servers meer zoeken. Ik heb als geregistreerd Gamespy 3D gebruiker contact opgenomen met Gamespy maar ze geven geen antwoord. Gelijke verhalen hoor ik van andere Gamespy 3D gebruikers. Ik heb Gamespy 3D dan ook maar aan de deur gezet en gebruik nu naar volle tevredenheid The All-Seeing Eye. Geen problemen met inloggen op servers.

Overigens lees je in andere threads ook van problemen met Gamespy Arcade, dus ik veronderstel dat daar een soortgelijk gedoe aan de gang is. Misschien is het slechts tijdelijk, maar een feit is dat het aan Gamespy zelf ligt en dat ze niet antwoorden op vragen van geregistreerde gebruikers (die 48 uurs support hebben) is al verdacht genoeg... Exit Gamespy voor mij.

Verknoei dus geen tijd met die Gamespy en gebruik of de ingame browser ofwel The All-Seeing Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59
Geef mij maar een B52, ff fully payloaded, 1 km2 aarde gecleaned
Veel beter dan een vrattezwijn

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Ander leuk probleempje..... "OLD FILE NOT FOUND - However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match"

Oftewel , ik krijg die patch niet eens opgestart.

Ander leuk bijkomstigheidje is dat ik de spel zoweerzo niet op kan starten !
Als ik de icoon (of direct de file aanklik) dan doet 'ie niets.......

whats tha dealeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Een stomme stinger is al genoeg om je mooie B52 uit de lucht te halen... B52s zijn totaal verouderd en passen niet meer in moderne oorlogsvoering. De A10 is ontworpen om zelfs wanneer zwaar onder vuur zijn opdracht te kunnen uitvoeren.

Een B52 is leuk als de tegenstander verspreid zit over een relatief groot gebied en niet beschikt over geavanceerde wapens. Met de A10 graaf je tanks uit...

De F16 heeft ook weer een totaal ander nut. Die kan gebruikt worden om bliksemsnelle preciesie-aanvallen te doen, of als luchtsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
ZOMERZON schreef op 05 augustus 2002 @ 19:20:
Ander leuk probleempje..... "OLD FILE NOT FOUND - However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match"
Oftewel , ik krijg die patch niet eens opgestart.
Installeer gewoon effe het spel er weer overheen (je instellingen blijven bewaard). Dan ben je zeker dat de bestandsversies en registerwaarden inorde zijn. Installeer daarna de 1.01b patch via de eerder gegeven link gevolgd door de overal te vinden 1.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Nou, ik schijt echt op het spel...want hij doet 'et nog steeds niet !!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Dan denk ik dat je best een bericht plaatst op het officiële America's Army: Operations forum. Geef gedetailleerd aan welke stappen je al allemaal hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
cybermans schreef op 05 augustus 2002 @ 19:02:
hehe ik wil nog wel eens een f16 zien die een sam, inslkag overleeft. Een a10 kan het. Enne de gun waar het vliegtuig omheen gebouwt is is wel leuk met verarmd uranium. TRRRRR dag tanks
toch vind ik het absoluut geen reden om niet bij de luchtmacht te gaan. The thrill van een A-10 vliegen is net zo cool als dat van een F16. Als je geselecteerd wordt voor de luchtmacht is het uberhaupt als supergaaf ookal kom je op een chopper. En als je een sa-2 inslag in de motor krijgt in een A-10 ben je ook flink zuur hoor...

En over die B52...Die gaat nu al 50 jaar mee en dient nog steeds dus waarom eruit gooien. Zo erg verouderd zijn ze ook niet meer ook omdat ze ze laatst allemaal van GPS enzo hebben voorzien. De B52 heeft veeel updates gehad...

Maar goed.... :z ontopic

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gehoort over dit spel
dat toch gemaakt is door het americaans leger
en dat het TOTAAL gratis is !!
werkt dit zoiets als freeloader ofzo
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt
en waar te downenloaden is
en wat de systeem eisen zijn ?

en deze link is down =
http://garnaaldemo.planetinternet.be/ArmyOps_Recon.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ZOMERZON schreef op 05 augustus 2002 @ 19:44:
Nou, ik schijt echt op het spel...want hij doet 'et nog steeds niet !!!!!!!!!!
heb jij ook toevallig de versie van de nvidia site gedownload?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maestro waar staat dan de goede versie om te donwloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:55:
maestro waar staat dan de goede versie om te donwloaden ?
http://www.americasarmy.com/download.html
en kies 1 van de 4 downloadsites
en nee; het werkt niet zoals freeloader, maar je moet gewoon 13 files downloaden...

tip: download hem niet van de nvidia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
tip voor iedereen die hem wel van de nvidia site heeft gedownload en waarbij het spel niet werkt (waarschijnlijk 100% van de mensen die hem daar vandaan heeft):
delete de file splash.bmp uit '\Army Operations\System'
maak een kopie van logo.bmp (deze krijgt automatisch de naam 'kopie van logo.bmp')
en hernoem deze naar splash.bmp

fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maestro1980 schreef op 05 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

http://www.americasarmy.com/download.html
en kies 1 van de 4 downloadsites
en nee; het werkt niet zoals freeloader, maar je moet gewoon 13 files downloaden...

tip: download hem niet van de nvidia site.
kijk ik down hem daar dan he
11 kb per sec.
duurt dus dan zo rond de 5 uur
terwijl ik 50/60 kan halen met adsl
dus niemand een snelle link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:21:
[...]

kijk ik down hem daar dan he
11 kb per sec.
duurt dus dan zo rond de 5 uur
terwijl ik 50/60 kan halen met adsl
dus niemand een snelle link ?
er staan 4 links naar 4 downloadsites???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maestro1980 schreef op 05 augustus 2002 @ 22:03:
[...]

er staan 4 links naar 4 downloadsites???
ja allemaal slechte donwload speed , duurt wel 5 tot 6 uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 22:05:
[...]

ja allemaal slechte donwload speed , duurt wel 5 tot 6 uur :(
ik downloade met minimaal 100kb/sec; dus dan ligt het echt aan jouw verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maestro1980 schreef op 05 augustus 2002 @ 22:12:
[...]

ik downloade met minimaal 100kb/sec; dus dan ligt het echt aan jouw verbinding
vaag :S:S
nou nog maar 50 min.
en dan heb ik hem ook
hopelijk is het het w8ten waard
wat zijn de systeem eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
<sigh>

Jij begint iets van 200+ MB te downloaden voordat je de systeemeisen kent? Nou, ik hoop dan maar dat je een nVIDIA beeldkaart hebt of je gaat sebiet erg beteuterd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SatCP schreef op 05 augustus 2002 @ 22:56:
<sigh>

Jij begint iets van 200+ MB te downloaden voordat je de systeemeisen kent? Nou, ik hoop dan maar dat je een nVIDIA beeldkaart hebt of je gaat sebiet erg beteuterd kijken.
ja kijk over 3 dagen staat me nieuwe pc er
amd athlon xp 2100+
512 mb ram
club 3d geforce 4 tit4200 128 mb

[ daar draait ie toch wel op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ja hoor geen probleem... Ik heb een P3 1000 met GeForce 2 en het spel speelt erg vlot. Dus heel zwaar is het niet. Maar het probleem is dat nVIDIA het spel mee schijnt te sponsoren, want Matrox, Kyro en ATI gebruikers vallen uit de boot :(
Pagina: 1 2 Laatste