MegaFlush Distributed Folding #1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 22:57
In de DPC DistributedFolding hitparade van 30 juli is het idee ontstaan om eens een MegaFlush te organiseren. Dit is mogelijk omdat i.p.v. de wekelijke update van het protien de volgende pas woensdag 14 augustus wordt uitgegeven. We hebben dus bijna 2 weken de tijd om te sparen.

Distributed Folding?
Geinteresseerd in het meedoen aan een MegaFlush? Lees dan eens de DPC Distributed Folding FAQ

De flushdatum
Er is afgesproken om dinsdag 13 augustus vanaf 15:00 uur te gaan flushen

Instellingen van de client om te sparen
Het makkelijkst is om handmatig wat dingen toe te voegen. stappel heeft het duidelijk omschreven (staat trouwens ook in de FAQ)
stappel_ schreef op 31 juli 2002 @ 10:16:
-df voor een grotere buffer size, anders kan je maar 6 units sparen
-qt om de client zonder output te draaien, scheelt 30% snelheid minimaal
-i f (ja met spatie) dan vertel je de client niet te flushen
-rt gebruik heel veel ram en wordt 200% sneller. (Minimaal 256 mb nodig voor deze optie)

Dus je edit de foldit.bat file (met bijv. kladblok) en zet er neer :
.\foldtrajlite -f protein -n native -df -qt -i f -rt
Zien hoeveel je hebt gedaan
De tussenstand/het aantal structures kun je op een paar manieren zien
1) in het bestandje progress.txt (deze wordt regelmatig geupdate) in je Distributed Folding map
2) met de Distributed Folding GUI, te downloaden op http://gilchrist.ca/jeff/dfGUI/
3) met een ouder proggie gemaakt door DPC'er Mr. Atheist, te downloaden op http://130.89.160.116/trash/dfm_current.zip

Het flushen
Indien de bovenstaande opties zijn uitgevoerd/opgevolgd, dan moet er handmatig worden geflusht. Dit doet men op de volgende manier: met de optie -u t vertel je de client dat hij niet moet gaan folden maar moet gaan flushen. vergeet dan in godsnaam niet de optie -df anders flusht maar 6 units en gooit de rest weg!!!!

en maak a.u.b. een backup voordat je gaat flushen!!!!

het volgende commando is dus genoeg om alle data te flushen (dit krijg je door weer het bestandje foldit.bat met kladblok te bewerken)
.\foldtrajlite -f protein -n native -df -u t
Vragen?
Stel ze hier of in de recentste Distributed Foldinghitparade's

Oja voor ik het vergeet, doordat er maar weinigen aan dit project meedoen kan je met een beetje snelle computer normaal al dagelijks in de top5 staan. Ik verwacht dan ook mooie dingen van de MF :)

Oja en vergeet niet dagelijks o.i.d. een backup te maken (makkelijkst van de hele map). Maarja dat moet als Tweaker zijnde bijna logisch zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12
wtf? door die optie -qt draait mijn client nogmaals 200% sneller (net als met -rt)

nu 150000 p/d

P4 2,26Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Misschien even prettig om te vermelden dat het meedoen aan deze MF wel een snelle inet verbinding vereist. Ik kan geen schatting maken over de hvhd data die je over 2 weken moet versturen, maar reken maar op tegen de 100MB. Misschien dat of MarcyDarcy of stappel_ daar een betere schatting van kan maken. Anywayz, modem users, don't try this @ home :P
Als ik vanavond op icq ben neem ik nog wel even het 1 en ander door Marcy... :*

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
Mobster ik kan niks zeggen over snelheden van andere, maar 100.000 structures zijn samen 5M aan data dat verstuurt moet worden. Mijn cel@1312 doet er ongeveer 90.000 per dag nu.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Ah! Jullie gaan allemaal sparen voor de MegaFlush als ik het goed begrijp?
Mooi! Dan hou ik tot die tijd, onze eer bij de dagelijkse output wel in ere ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Dan heeft iedereen een indicatie. Benchmark even en je ziet hoeveel je systeem per dag doet en even delen door 100.000 en dan maal 5MB en je weet hoeveel je moet pompen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

k doe mee

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Mobster schreef op 01 augustus 2002 @ 12:46:
Dan heeft iedereen een indicatie. Benchmark even en je ziet hoeveel je systeem per dag doet en even delen door 100.000 en dan maal 5MB en je weet hoeveel je moet pompen...
* 11 a 12 (dagen) = .....

Een enkele snelle computer zal na 1 1/2 week sparen zo'n 60mb aan results hebben, dit moet dus verstuurd worden. Vandaar dat het voor een dail-up modem niet echt een ideaal project is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
oke, dan doe ik ook mee :D weet alleen vantevoren natuurlijk niet of ik 13 aug thuis ben :S

enne nogwat, wat als mn pc crashed? daar is ie nogal goed in hier ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan Scholl op 01-08-2002 13:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
arjanscholl schreef op 01 augustus 2002 @ 13:07:
oke, dan doe ik ook mee :D weet alleen vantevoren natuurlijk niet of ik 13 aug thuis ben :S

dat gaat redelijk goed. alleen moet je dan de file foldtrajlite.lock even weggooien anders denkt de client dat hij al loopt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
arjanscholl schreef op 01 augustus 2002 @ 13:07:

Welkom, top dat je meedoet :)

Als je niet zeker weet of je er bent kan je beter vroeger flushen dan later. De results zijn namelijk maar beperkt houdbaar (in dit geval 2 weken, maximaal tot donderdag 15 aug 18:00 uur). Flush dan maar liever een dag eerder, maandag 12 aug (sta je waarschijnlijk nog 1e ook) :)

(lekker duidelijk al die data 8)7 )

[ Voor 0% gewijzigd door MarcyDarcy op 01-08-2002 14:39 . Reden: Weer datumfout :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Nu moet MarcyDarcy toch eens een kalender kopen.
MarcyDarcy schreef op 01 augustus 2002 @ 14:19:
[...]
(in dit geval 2 weken, maximaal tot donderdag 14 aug 18:00 uur).
(lekker duidelijk al die data 8)7 )
eerste was het dinsdag 14 en nu donderdag 14. nog even en je zit goed op woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
stappel_ schreef op 01 augustus 2002 @ 14:29:
Nu moet MarcyDarcy toch eens een kalender kopen.
[...]
eerste was het dinsdag 14 en nu donderdag 14. nog even en je zit goed op woensdag ;)
:D
Jij ziet ook alles. Weet je wat het erge is, toen ik die data opschreef keek ik constant naar een kalender :/
Misschien is dit wat voor mij? --> B)

En nu weer ontopic, ik verwacht met de MF toch zeker een top5 notering voor DPC in de daily's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:41
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd (na een mini-flushje ECCp de komende twee weken dus Distributed Folding), het gaat allemaal redelijk, maar ik heb toch nog een paar vraagjes:

In dat .bat bestand staat nu

code:
1
.\foldtrajlite -f protein -n native -qt -df -it -rt

Hij spaart nu niet, ik sta al in de stats namelijk. Als ik het goed heb moet ik die regel dus veranderen in

code:
1
.\foldtrajlite -f protein -n native -qt -df -it -rt - i f

Of moet die -it weg?

En in DPC Distributed Folding FAQ heeft KoW in z'n 4e of 5e message een lijstje met snelheden. Met m'n TB1400 haal ik nu 1.66 stucts/s en 140 kstructs/dag, volgens mij klopt die /dag wel, maar het klopt niet als ik per seconde bekijk, dan ben ik nog langzamer dan een Athlon 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Allereerst welkom, leuk dat je ook mee gaat MF'en

De optie -it ken ik niet. heb net de readme1st.txt eens helemaal voor je doorgelezen maar daar staat het ook niet in. Ik denk dat het een typfoutje is geweest? Anders is het vreemd :)
(kan het de "tag" voor het auto-updaten zijn?)

Jep je moet nu de foldit.bat editen zodat er staat
.\foldtrajlite -f protein -n native -df -qt -i f -rt
Ik zou als ik jou was voor de zekerheid de volgorde die hierbovenstaat toch maar aanhouden. Ik weet niet zeker of het uitmaakt als het door elkaar staat. Misschien dat iemand anders dit weet?

Over het bericht van Kow, daar heb je wel gelijk in. Maar ff verop schrijf ik ook dat oude berichten uit de FAQ niet meer 100% kloppen. Bij Distributed Folding worden van tijd tot tijd nieuwe data uitgegeven. En er zit verschil in de snelheid van de data. Soms gaat ie lekker snel en de andere keer is het een langzame.

Beetje vaag maar iedereen heeft er last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
MarcyDarcy schreef op 01 augustus 2002 @ 15:11:
[...]
De optie -it ken ik niet. heb net de readme1st.txt eens helemaal voor je doorgelezen maar daar staat het ook niet in. Ik denk dat het een typfoutje is geweest? Anders is het vreemd :)
(kan het de "tag" voor het auto-updaten zijn?)

Jep je moet nu de foldit.bat editen zodat er staat[...]
Die -it en de volgorde zijn er bij de initialisatie bijgezet (door al die vragen te beantwoorden), ik heb zonet de .bat aangepast zoals hierboven. Het is best mogelijk dat het auto-updaten is, dat heb (of nu: had) ik uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
CubicQ schreef op 01 augustus 2002 @ 15:46:
[...]

Die -it en de volgorde zijn er bij de initialisatie bijgezet (door al die vragen te beantwoorden), ik heb zonet de .bat aangepast zoals hierboven. Het is best mogelijk dat het auto-updaten is, dat heb (of nu: had) ik uitstaan.
nee de optie -it en -i f lijken hetzelde te zijn. als je de setup gebruikt zet hij zelf -it neer. de readme spreekt van -i f. beetje onduidelijk maar beide werken prima.

het autoupdaten gebeurt via een extra file : autoupdate.cfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Laatst online: 18:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Het is toch ook mogelijk om naast al dat gepruts met foldit.bat toch ook een vinkje voor Disable Net Access te zetten in de dfGUI?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
stappel_ schreef op 01 augustus 2002 @ 16:03:
[...]
nee de optie -it en -i f lijken hetzelde te zijn. als je de setup gebruikt zet hij zelf -it neer. de readme spreekt van -i f. beetje onduidelijk maar beide werken prima.
Hmm, vreemd, met -it spaarde hij niet en met -i f wel, maar goed, dat boeit allemaal niet zo.. :) Hij doet het nu iig. Bedankt allen, en tot over 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

OK. Ik heb de client ondertussen ook weer aan de praat. Vannacht iets over middernacht aangezet en vanochtend iets over achten zat ik aan de 43k aan structures. Hopelijk kan ik dit volhouden tot de 13e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Damn, m'n pc krijgt ineens ene fatale error bij die client als ik em opstart. Dit krijg ik te zien:

code:
1
2
3
Checking for newer versions...
[NULL_Caption] FATAL ERROR:  [000.000]  Illegal file found in upload list
Hit return

Ik heb gewoon een paar pakketjes van die *.val en *.log bestanden en nu krijg ik al gelijk gezeur.

Weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
wat bedoel je met gewoon wat *.val en *.log bestanden? bedoel je dat je die in de filelist.txt heb staan?

de .val en .log bestanden zijn van de client zelf en zijn nodig om te kunnen werken. de *.bz2 bestanden zijn de resultaten en moeten in de filelist.txt staan.

ik zit nu ongeveer op 545.000. Sttt niet verder vertellen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
wel aardig dat jullie een verjaardags-megaflush voor mij doen :+

zolang jullie maar van QU|CCC afblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Marble schreef op 02 augustus 2002 @ 17:15:
wel aardig dat jullie een verjaardags-megaflush voor mij doen :+

zolang jullie maar van QU|CCC afblijven :)
No problemo, we komen wel ff langs voor de taart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stappel_ schreef op 02 augustus 2002 @ 17:05:

ik zit nu ongeveer op 545.000. Sttt niet verder vertellen. :Z
Zal ik niet doen,
ik zit daar nu ook ongeveer op 8) niet verder vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
doh! :/

dan blijven de Los Alcoholicos wat achter...eens kijken of ik weer wat kan assimeleren en de slapende members kan wakkerschudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Ehu telfout. was even vergeten dat de temperatuur weer normaal is buiten en de Dual AMD MP weer aan staat. 820.000 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ey deze mag niet in de doofpot gaan :P

Maar hoe staan de zaakje ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
marcy is druk bezig met assimileren, heb net een nieuw subteamlid gelijk laten meedoen voor de MegaFlush. Op het programma staan nog 4 anderen die gaan meesparen voor ons subteampje :)

Totaal staan er nu 6 computers in de spaarstand voor de Los Alcoholicos, waarvan 2 onder de 1 ghz (en sommigen niet 24 uur per dag aan maar toch). Eens kijken wat voor plaats DPC gaat halen met de MF :9

oja en marcy zit op zijn pc op de 400.000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
/me zit inmiddels op de 177k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Shit, ik kap met dat sparen. Ik had 44.000 structures krijg ik weer die ene error die een paar berichten hiervoor van mij stond. Kan ik alles gaan recoveren.

Nu flush ik maar gewoon mee want dat sparen helpt ook niet echt. Straks raak ik alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Betekent dit dat ik eventjes giga uit de megaflush top5 wordt gekegeld?
Any case, have fun met de megaflush!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

AxzZzel, het gaat erom dat je puntjes bij DPC komen. Als dat met een MF is dat heel leuk, maar als dat problemen oplevert dan liever gewoon doorflushen. Houden we dagelijks tenminste ook nog een beetje output.
En Cow_tipping. Misschien kan je er iets aan doen dat je er uit geknikkerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Cow_tipping schreef op 05 augustus 2002 @ 01:38:
Betekent dit dat ik eventjes giga uit de megaflush top5 wordt gekegeld?
Any case, have fun met de megaflush!
Dat had de vorige keer al moeten gebeuren. echter door propblemen met hun server is mijn score over 2 dagen verdeelt.

Maar nu ga je er zeker aan. 2.9 and counting. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
2.9? :'(
dan vrees ik dat we maar om de 2e plaats moeten gaan strijden. Of misschien zelfs om de 3e :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Ff dit topic weer omhoog trappen :)

Hoever zijn we? :D Ik zit nu op 355K

* Arjan Scholl heeft een klote PC en moest t ding onderklokken naar 700MHz anders loopt ie constant vast, t word tijd voor wat nieuws :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
onderklokken AAAAAARRGH dat is een lelijk woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
gp500 schreef op 08 augustus 2002 @ 20:41:
onderklokken AAAAAARRGH dat is een lelijk woord.
Agree, ik heb er alles aan geprobeerd :( Maar op standaard snelheid van 933MHz kun je in crashes/minuut gaan rekenen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
Ik zit nu op 535K, beetje minder dan verwacht: maandag-avond toen ik er niet was crashte m'n PC, daardoor heeft hij bijna 24h niet gedraaid en ik vergeet hem 's ochtends steeds aan te zetten, waardoor ik steeds een uurtje ofzo mis loop (he, hoor ik mezelf hier startup-folder zeggen? :)).

Bovendien zit ik me nu af te vragen of ik a.s. dinsdag eigenlijk wel kan flushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Dinsdag vanaf 15:00 uur is de megaflush. Het is het leukste als je mee kan doen, probeer anders iets eerder of later. De DPC stats worden de volgende dag om 12:00 uur gebakken. Dus opzich heb je nog wel ff speling, maar het leukste is allemaal tegelijk. :)

Woensdag wordt er nieuwe data uitgegeven en uiterlijk...lees wel in het uiterste van het uiterste kan je het ook nog donderdag flushen. Maar dat is eigenlijk meer voor noodgevallen bedoelt.

Ik (marcy :+) heeft vanaf zondag een MSX emulator en de goede oude tijd komt weer naar boven. Die leuke games nemen 100% cpu time in beslag.
Hier staat er 950.000+ en ik weet dat diverse subteamleden ook flink aan het sparen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
MarcyDarcy schreef op 08 augustus 2002 @ 21:47:
Hier staat er 950.000+ en ik weet dat diverse subteamleden ook flink aan het sparen zijn.
Even en kleine waarschuwing. de oude client had een grens in zich van maximaal 250 result files lokaal. dit komt overeen met 1.250.000. Daarna stop de client gewoon. Nu heb ik die bug gemeld bij DF maar nooit antwoord gekregen. Het kan dus zijn dat die bug er nog steeds inzit.

je moet dan gewoon de client in een 2e directory starten en daar weer 250 files laten produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Pardon? Dus na 1 en een kwart miljoen afsluiten en in een andere directory opnieuw opstarten!? Dat mag ik van de week wel even controleren. Ik zal ook op het forum even jouw melding zoeken en even omhoog kicken...

En KaZaA en GrabIT zijn niet goed voor je resources :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
thx voor de tip en net op tijd ook nog :)
Gelijk maar een 3e directory aangemaakt (map #2 zijn de diverse backups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
ik ga over een half uurtje weg, dan kom ik in ieder geval voor dinsdag en woensdag niet terug, dus ik kan helaas toch niet meedoen met de megaflush :( Dus geen extra miljoen van mij op dinsdag... Maar niet getreurd, morgen wel 650K-700K en daarna dagelijks 100-150K ofzo (in theorie, als m'n PC de komende tijd niet crasht...).

Veel plezier dinsdag iig.

BTW: gaat ie woensdag of donderdag (wanneer dat nieuwe ding uitgegeven wordt) automatisch door met die nieuwe, of moet je elke week handmatig iets binnenhalen? (in m'n .bat: .\foldtrajlite -f protein -n native -qt -rt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Prettige dagen, kan je wle zolang zonder stats? :)
Jammer dat je niet meedoet maarja kan gebeuren...ben benieuwd wat de score van DPC dan morgen gaat worden

Ik kan zosnel nog niks erover in de readme1st,txt lezen maar wat je kan doen is ff opnieuw de client (zipfile) downloaden en installeren (uitpakken). Desnoods in een ander mapje waarmee je dan verdergaat. Je oude client gaat dan alleen nog ff uploaden. Doorloop gewoon het vragenschermpje als je op foldit.bat klikt en daar komt ook de vraag of ie moet automatisch updaten. Kies daar dan voor Yes :+

Het zal ook best kunnen door de bestaande client wat aan te passen maar daar weet ik het commando niet voor, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
nee, geen vakantie (was het maar zo :)), maar goed, ik heb even opnieuw geisntalleerd, dat was op zich wel handig, want ik weet nog dat ik op dat autoupdate nee heb gezegd (dacht dat dat het programma zelf was, niet aan workunit gedacht...) MAar goed, 'k ga eens een trein halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
hmmm door het van de 1.250.000 te verklappen, zit ik in mijn eigen vingers te snijden om het flush record te halen. wat je al niet over moet hebben voor een aantal mede DPC-ers.

we zijn nog twee trukjes die met de client van belang zijn. maar die ga ik niet vertellen tot na woensdag. nee jullie verliezen geen punten doordat ik het niet zeg. een is namelijk het geheim dat je kan valsspelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
stappel kennende gaat het niet over echt cheaten door bijv. dubbelflushen waarmee je een superscore haalt, maar marcy's intresse is wel gewekt.

Hoe kom je hierachter? Zit je zoveel met de client te pielen?
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de flush van kenetic (kNet), zoals ik het inschat denk ik dat het tussen ons een strijd om de 2e plaats gaat worden. Owee als we maar 3e worden :)

Maar stappel zoals je ziet is onze dagelijkse score ook aardig opgekrikt. De strijd om de #1 daily is nog lang niet gestreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

^^
Net nog even op het forum geweest, maar ik ben wel benieuwd wat het is (als stappeltje_ ons niet een beetje in het ootje zit te nemen). Ik heb nergens iets gelezen.
Ik heb ondertussen gelukkig ook mijn 2e dir moeten gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op 12 augustus 2002 @ 15:08:
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de flush van kenetic (kNet), zoals ik het inschat denk ik dat het tussen ons een strijd om de 2e plaats gaat worden. Owee als we maar 3e worden :)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel ik nu heb morgen in totaal :)
Stiekem ben ik van plan in de top5 te komen morgen van DPC met de megaflush, maar of dat lukt... hoop het.
Door een stroom storing zijn 4 pc's gecrashed en is mijn buffered meuk pleite 8)7
We zien wel, suc6 morgen allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ...vandaag is de dag van de waarheid? :)

}>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 12:16:
Dus ...vandaag is de dag van de waarheid? :)

}>
>:) ff geduld nog, 15:00 word er hier geflushed....en met een chello verbindingkie duurt het wel een uur voordat al mn structures zijn geupload. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 16:14:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel ik nu heb morgen in totaal :)
Stiekem ben ik van plan in de top5 te komen morgen van DPC met de megaflush, maar of dat lukt... hoop het.
Door een stroom storing zijn 4 pc's gecrashed en is mijn buffered meuk pleite 8)7
We zien wel, suc6 morgen allemaal :P
Top5 van de megaflush (de dag) of bedoel je zelfs overall? Zoals ik het lees wel...dan zou je minimaal 15 miljoen moeten flushen. Wow :)

Nog een paar uutjes en we zullen zien

stappel, bedoel je eigenlijk de 7.7% extra output via virtual memory of heb je de nieuwe 100% tweak gevonden die nog niet (publiek) is vrijgegeven door Brian the Fist? (blijkbaar zit er namelijk nog zo'n 100% increase in verstopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

En het is Megaflush Time!!! :)

Leeg uw buffers, flush alles weg en trek alles door :P

We moeten vandaag wel een output hebben dat we op plaats 1 in de daily's staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
AxzZzel schreef op 13 augustus 2002 @ 15:01:
En het is Megaflush Time!!! :)

Leeg uw buffers, flush alles weg en trek alles door :P

We moeten vandaag wel een output hebben dat we op plaats 1 in de daily's staan :P
Ja LEKKER, mn client wil niet uploaden...aaargh

edit:
Hij doet t nu, ik weet niet wat ik net verkeerd deed

Checking for newer versions...
Uploading fileset 1/120 from last run to server...
Uploading fileset 2/120 from last run to server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systems are flushing...
go go go go goooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Grrrrrr... nog een uurtje wachten voordat ik thuis ben. O ja, en dan ook nog boodschappen doen.... :{
De client in de ene dir lekker laten vouwen en die uit de andere dir lekker laten flushen. Maximaal pompen met die hap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Mobster schreef op 13 augustus 2002 @ 16:38:
De client in de ene dir lekker laten vouwen en die uit de andere dir lekker laten flushen. Maximaal pompen met die hap :9
kijk die jong heeft het begrepen. dat was een van de twee dingen die nog moest/zou vertellen. de client fold niet tijdens het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Dat lijkt me best logisch :)
Prioriteit staat ingestelt op flushen dus ff met 2 mapjes werken zodat ie door blijft vouwen. Maar stappel je bedoelde dus niet die 2 nieuwe snelheids tweaks? Hmm heb ik dan mijn mond tesnel voorbij gepraat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

stappel_ schreef op 13 augustus 2002 @ 16:51:
[...]
kijk die jong heeft het begrepen. dat was een van de twee dingen die nog moest/zou vertellen. de client fold niet tijdens het uploaden.
Jaja, ondanks het feit dat mijn tronie nog niet op het inet gesignaleerd is, heb ik bij deze reeds bewezen dat ik niet zo dom ben als ik er uit zie :P

O ja, ik moest naar huis om te MF-en |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Mobster op 13-08-2002 17:06 . Reden: ben, dom ben! |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Stand (sinds 15:00):
Stappel : 706.752
kNet : 581.027
Los Alcoh : 481.708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hoe zie je die results? :) wil ik oooooooook!
btw ik krijg vaaaaak de melding dat de verbinding reset is ... jullie ook?

<edit>
You seem to be experiencing network problems, or may be using an invalid handle. Please correct and try again.
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MarcyDarcy schreef op 13 augustus 2002 @ 16:54:
Dat lijkt me best logisch :)
Prioriteit staat ingestelt op flushen dus ff met 2 mapjes werken zodat ie door blijft vouwen. Maar stappel je bedoelde dus niet die 2 nieuwe snelheids tweaks? Hmm heb ik dan [b]mijn mond tesnel voorbij gepraat?[b] :+
Kan je ook al je mond te snel voorbij praten? :? 8)7

Anyways, allemaal veel plezier met jullie megaflush en zorg ervoor dat ik nog in ieder geval binnen de top5 blijf. (anders zou ik toch terug moeten komen! ;))

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Hij doet het hier voor geen meter, ik ben een tijdje weggeweest maar hij heeft maar 2 van de 120 filesets geupload en toen is de verbinding verbroken :r Whut to do, whut to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 17:44:
hey hoe zie je die results? :) wil ik oooooooook!
ik download om de 20min de gegevens van df en importeer ze in excell.
btw ik krijg vaaaaak de melding dat de verbinding reset is ... jullie ook?
<edit>
You seem to be experiencing network problems, or may be using an invalid handle. Please correct and try again.
</edit>
om de 2 uploads bijna. ik ga maar weer eens klagen bij df of ze even naar de server willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ligt het niet alleen aan mij :)
succes verder met uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
stappel_ schreef op 13 augustus 2002 @ 17:28:
Stand (sinds 15:00):
Stappel : 706.752
kNet : 581.027
Los Alcoh : 481.708
oeh extra stats :9

Eindelijk thuis en nu beginnen met uploaden, gelijk de 1e keer een time-out
*afkloppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
MarcyDarcy schreef op 13 augustus 2002 @ 17:54:
[...]

oeh extra stats :9

Eindelijk thuis en nu beginnen met uploaden, gelijk de 1e keer een time-out
*afkloppen*
Wen er alvast maar aan, ik krijg niks anders hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey waar kan ik eigenlijk die extra stats downen/zien ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
stats kun je zien op:

http://www.distributedfolding.org/teampages/team81.html (iedere 10 minuten update)
http://www.statsman.org/distfoldingstats/81.html (iedere 6 uur update met mooie grafiekjes en standen enzo)

En natuurlijk morgen in de hitparade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Ik krijg om de 2 pakketjes wel een time-out :(

Elke keer in de gaten houden of ie nog wel aan het flushen is.....

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddo schreef op 13 augustus 2002 @ 18:06:
Ik krijg om de 2 pakketjes wel een time-out :(

Elke keer in de gaten houden of ie nog wel aan het flushen is.....
Hier helaas hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Als dit zo door gaat gaan hier 550K > recycle bin....ik heb hier geen tijd voor iedere keer de client restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
Jammer bijna gelukt :)
[18:09] *** MarcyDarcy has changed the topic on channel #dpc to Distributed Folding Megaflush...woei....zie ook MegaFlush Distributed Folding #1
Helaas het is weer teruggezet op het oorspronkelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Uploading fileset 1/240 from last run to server

:P :9 :D :)

arjanscholl. Anders kan je ze niet ergens uploaden ergens? Dan doe ik ze wel downloaden en flushen voor je. Ben vannacht tot een uur of 0:00 wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Is er trouwens geen manier om als de client afsluit, de client weer te restarten? Beetje frunniken in de .bat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Vervelende is dat hij de .bat file afsluit dus daar kan je niks inzetten. Dan zou je een nieuwe batchfile moeten maken, waarin je meerdere keren foldit.bat laat opstarten.

Maar ik weet niet of je een batch bestand kan opstarten vanuit een batchbestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 18:37:
Volgens mij kan dat me "call" of zo :? :?

/me bedenkt dat het voor hem alweer jaren geleden is dat er voor het laats aan batch-file schrijven gedaan werd
EDIT:

10 seconden Google

http://www.discworks.co.uk/msdos/pages/call.htm

Here ya go, maak er wat leuks van :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Call ja, klinkt bekend...ik probeer het ff als ie weer afsluit...maar nu gaat ie door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
zo flush ik het nu : een nieuwe losse batch file up.bat met daarin :
code:
1
2
3
4
@echo off
:start
.\foldtrajlite -f protein -n native -u t -df 
if exist fold*.bz2 goto start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

stappel_ en dat werkt tot nu toe goed? Ik heb wel backups, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
ja dat werkt prima mits je geen fold*.bz2 files in die directory heb staan van een oude run. dan blijft de batchfile loop-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
hier schijnt je up.bat file ook te werken :)
(desnoods anders morgen of donderdag op een rustige tijd nog ff overflushen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Zie ik het nou verkeerd of gaat dit nergens over. Ik zie hier flushed van 500.000 voorbij komen (en meer) terwijl het hoogste team op 900.000 in de folding top10. Wil dit zeggen dat DPC iedereen voorbij vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
hiostu schreef op 13 augustus 2002 @ 19:20:
Zie ik het nou verkeerd of gaat dit nergens over. Ik zie hier flushed van 500.000 voorbij komen (en meer) terwijl het hoogste team op 900.000 in de folding top10. Wil dit zeggen dat DPC iedereen voorbij vliegt?
Dan kijk je toch niet helemaal goed:

1. (1) 20.056.816 FreeDC

Uit de stats, 20 miljoen per dag ;)

edit:
Dit is Distributed Folding hè...niet Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
folding@home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
je ziet het verkeerd :)

DPC heeft volgens de huidige stats: 218.342.177
218 miljoen en 342 duizend...en dan zie je 500 duizend voorbijvliegen.
Snap je het nog?

Maar totaal moet er toch zeker een 10 miljoen geflusht kunnen worden met de MegaFlush
edit:

Geen Folding@home maar Distributed Folding, het idee erachter is hetzelfde...maar verder een totaal ander project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
oh distibuted folding is iets anders dan folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
jep het is anders :)

stappel, hoe staat het met de extra stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.statsman.org/distfoldingstats/81.html

DPC: 6.590.570 sinds 15:00 vanmiddag!!!
Doe dit x4 (ik ben zeer optimistisch)..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Nu (21:10) is de stand van DPC + 6.708.655

Stappel : 2.660.464
kNet : 1.761.882
Los Alcoh : 1.372.721
FlAsH : 665.730
Arjanscholl : 319.012
paddo : 295.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Ik denk dat ik de 10M niet ga halen in 1 dag. Ik krijg de rommel niet verstuurd. ik heb nu 5 computer aan staan die alles proberen weg te sturen, maar het lukt niet. allemaal zeuren ze over network problems. en dan heb ik nog alle data van mijn werk meegenomen naar huis om te flushen. 1 cd met iets van 200MB aan data waar ik nog geen tijd voor heb gevonden om up te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-09 13:21

Paddo

¿Ik hier?

Bedankt voor up.bat dingetje.... ik zat het nu allemaal met de hand te doen. Schiet ook niet echt op.

Helaas had ik niet zoveel gespaart want ik heb pas sinds 10 aug aan de megaflush meegedaan. En heb maar 1 compu aanstaan (wel 24 uur per dag). En laatst nog een of ander vaag probleem gehad. Maar daarentegen sta ik nog als 6de in de tussenstand :)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Als iemand hulp nodig heeft met versturen van de pakketjes ... ik verveel me nu maar :S ... dus mocht iemand hulp kunnen gebruiken, je zegt ut maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
Hmmmmm het antwoord van Brian over het upload probleem :
I see no problem with the server other than it is handling a rather large load right now, probably due to a bunch of people trying to upload at once. If everyone stops trying to upload results and just lets it run normally it should be fine.
zouden wij het probleem zijn? O-) nee toch niet weer een megaflush ban zoals bij d.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Als ik zie hoeveel er normaal geflushed wordt op één dag (of zijn dat team-hoppers) dat moeten die paar extra meloenen van ons toch zeker niks uitmaken?
En ik zie geen smiley bij die laatste zin? Als je niet upload dan gaat het goed. JA DUH! Daar is die server toch godverdomme voor! :( Werken met je kadaver. :P

Sorry. Ik ben een beetje overstuur. Heb in 4,5 uur pas 400k kunnen flushen.... Ik moet nog een uur of 13 dus.... Alles maar laten staan en hopen dat het morgen voor de statsrun geflushed is. :O

Wellicht is het verstandig om ook met de grote flushers een soort van nababbel te houden over het succes van deze 1e MF.... De score is nu al een succes, maar de manier van werken.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
marcy was er ff tussenuit geglipt (videootje kijken), blijkt dat van mijn 500K nog niet eens alles is verzonden. Sjonge er staat nog ruim 1100K te wachten :/

Met dat simpele doch goed werkende proggie van stappel gaat ie maar heel de nacht staan uplaoden (hopelijk is het er morgen ochtend). Misschien maar mapje #4 aanmaken (1 + 2 zijn clients, 3 is backup en nummero 4 wordt de nieuwe client). 1 & 2 staan op flushen en 4 op vouwen...zou dat niet verschil uitmaken? 2x tegelijk flushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
-Foutje-
Pagina: 1 2 Laatste