Kan best, mischien is de mentaliteit "what ever if it pays !". GrapjeVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 02:33:
[...]
Hmm, dat gedeelte over Femme, daar zit wat in.
Misschien dat dat extra reclame inkomsten zijn?
Verwijderd
Als je dat uit mijn post hebt opgemaakt heb je dat verkeerd begrepen. Ik zei helemaal niet dat iedereen een computerexpert is en ik bedoelde al helemaal niet dat ze daarom voor AMD zouden kiezen. Alleen niet 99% is dom, echt niet.Shift schreef op 04 augustus 2002 @ 02:22:
Volgens mij denken jullie de AMD liefhebbers, dat 99% van de bevolking computer experts zijn, zodat ze de beste systemen kunnen kiezen in jullie geval een systeem met de toekomstige AMD Hamer, en daar door AMD heel ver komt in het markt. Fabeltjes dus, prof of amateur computer nerds zoals wij tweakers zijn slechts 0.00000003% van de inkopers van de echte superieure techniek laatste van de laatste. De andere percentage kopen dus gewoon een pc die goed stabiel loopt AMD of intel dus.
Intel en AMD zoemen hier vredig naast elkaar zonder ruzie te maken. Ik ben absoluut geen "fanboy". Toekomstige keuzes hebben voor mij met prijs en prestaties te maken en niet alleen met het merk.
Dat valt mij niet zo erg op. Ik zie nooit teksten als "Intel sux". Eigenlijk voornamelijk klachten over deze mensen. Benchmarks is waar het echt om draait en waar de echte tweaker op let. Die paar jochies moet je niet op letten.En valt heel errug op dat AMD fans wel grappen mag maken van Intel sux AMD rulezen als een intel liefhebebr dat doet meteen afgezeken worden met allerlei stomme argumenten dat het duur is en dat slecht presteerd enz enz.
Om AMD CPU's te verbinden aan het gebruiken van illegale software gaat wel erg ver.Zelfs femme brengt AMD cpu in de wolken, mischien is het wel de beste betaalbare cpu maar betekent niet dat het in elk opzicht de beste is. En femme speel ook een godfather figuur dat weet hij zelf ook heel errug goed, bijna elke tweaker loopt op zijn voetstappen, als femme zegt dat AMD goed is door 10003123 nieuws te posten en reviews te plaatsen enz, willen alle tweakertjes ook dat doen, femme gebruikt php/mysql opeens duizenden tweakers ook php/mysql, linux ook op die manier. Bijna alle servers zijn ook uitgerust met AMD cpu's dat boeit niet, maar soms word er wel een verkeerde beeld gegeven, nu zullen ook alle tweakertjes in de verdedeging gaan omdat ik wat zeg, en waarom ? Omdat ik intel gebruik en omdat ik voor mijn software betaal en niet gratis dingen gebruikt en geen goedkopere CPU's koopt.
En als zoveel anderen plaats je jezelf weer boven anderen en denk je dat veel mensen dom zijn: "tweakertjes die Femme na-apen". Niemand gebruikt AMD omdat Femme dat doet en niemand gebruikt Linux omdat Femme dat doet.
En verder pleit ik er net als jouw ook voor positieve discriminatie op servers: "Server gezocht (AMD/Intel), bij voorkeur worden minderheden aangenomen"
Het is ook gewoon niet eerlijk dat een webmaster zijn eigen servers mag uitkiezen
Nee hoor Femme heeft al een Hammer thuis staan en lacht je P4 grandioos uit Femme denk dat de Hammer wat gaat worden en dat mag hij toch denken? Over Intel is hij niet negatief.
Precies en tot die tijd kunnen we alleen gissen. Maar het ziet er goed uit.Wacht eerst maar geduldig af tot dat die Hamer tekoop is, en dan mag je gaan testen en vergelijken.
offtopic:
Mmmh, zou AMD mij nu ook wat willen betalen?
Mmmh, zou AMD mij nu ook wat willen betalen?
Ik bedoel de geen warez, maar alle software odner GNU license zoals linux enz.
Verwijderd
Maar dan nog AMD heeft lang niet zo'n snelle core ontwikkeling als Intel, Intel maakt elke week een snellere cpu maar om financiele redenen brengen ze die dan nog niet uit (later meer verdienen aan snellere cores). AMD houd dit niet bij, kijk maar naar de t-breth die heeft ook op zich laten wachten.Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:07:
ik heb gezien waar de opteron de P4 3GHZ eruit veegt
dan heeft AMD wel genoeg in huis om dit te doen
Voorals nog AMD heeft andere dingen aanboord dan PIV dus het licht er aan welke aplicatie je gebruik PIV is gemakkelijk voor veel rendering ed. Maar AMD vind het leuk games te spelen enzo. Maar een PIV houd hem gemakkelijk bij met zijn 512kb cashe, en dan te zien dat AMD maar 256kb heeft.
Jammer dat je geen Edit rechten voor mijn reply's heb is het probleem meteen opgelost.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 01:57:
[...]
Bij deze 22! fouten komen dan nog de stijlfouten, verkeerde zinsbouw, onbegrijpelijke overgangen en je naam
Maar begrijp je ook wat ik in die reply bedoel.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Mensen die er geen verstand van hebben laten zich adviseren door 'n Verkoper of bekende hobbyíst dus de meeste PC ook voor noobs worden vaak wel met kennis uitgezocht.Shift schreef op 04 augustus 2002 @ 02:22:
Volgens mij denken jullie de AMD liefhebbers, dat 99% van de bevolking computer experts zijn, zodat ze de beste systemen kunnen kiezen in jullie geval een systeem met de toekomstige AMD Hamer, en daar door AMD heel ver komt in het markt. Fabeltjes dus, prof of amateur computer nerds zoals wij tweakers zijn slechts 0.00000003% van de inkopers van de echte superieure techniek laatste van de laatste.
Omdat het toch altijd om een redelijk bedrag gaat laten de meeste mensen zich goed informeren.
Onder advies van een koper 'n complete PC.De andere percentage kopen dus gewoon een pc die goed stabiel loopt AMD of intel dus.
iNtel is nu niet zo erg veel duurder in de volume markt maar dat wat 'n jaar geleden totaal nietzo en ook nog niet eens sneller alleen dat deerd iNtel niet die blijven verkopen vooral de Busness markt is dat niet relevant want die kijken naar een oplossing die voldoet aan de eisen en daar is iNtel nog altijd voldoende voor geweest.En valt heel errug op dat AMD fans wel grappen mag maken van Intel sux AMD rulezen als een intel liefhebebr dat doet meteen afgezeken worden met allerlei stomme argumenten dat het duur is en dat slecht presteerd enz enz.
Maar iNtel was vroeger erg duurder en daarbij vaak ook trager geweest met hun P4.
Nu is dat pas anders iets je duurder maar daarbij de snelste CPU's op DIT moment.
tuurlijk heeft het AMD platform wat kinder ziekjes maar die worden grotendeels aangepakt door de K8.Zelfs femme brengt AMD cpu in de wolken, mischien is het wel de beste betaalbare cpu maar betekent niet dat het in elk opzicht de beste is.
En bij velen speeld het budged een overtreffende rol.
Zie het zo als je student bent wat kies je dan wat als je directeur bent wat kies je dan vergeet niet dat iedereen maar 'n bepaald budged ter beschiking heeft en hier in NL kijkt men ook op de centjes. dus Prijs/performnce is heel belangrijk voor sommiggen. En voor die snelste CPU van iNtel moet je een bepaalde minimale budged beschikken waar velen niet aan voldoen.
Dit is puur een persoonlijke aanval.En femme speel ook een godfather figuur dat weet hij zelf ook heel errug goed, bijna elke tweaker loopt op zijn voetstappen, als femme zegt dat AMD goed is door 10003123 nieuws te posten en reviews te plaatsen enz, willen alle tweakertjes ook dat doen, femme gebruikt php/mysql opeens duizenden tweakers ook php/mysql, linux ook op die manier. Bijna alle servers zijn ook uitgerust met AMD cpu's dat boeit niet, maar soms word er wel een verkeerde beeld gegeven, nu zullen ook alle tweakertjes in de verdedeging gaan omdat ik wat zeg, en waarom ? Omdat ik intel gebruik en omdat ik voor mijn software betaal en niet gratis dingen gebruikt en geen goedkopere CPU's koopt.
Dit neigd naar een flame war
aangezien JI iNtel FANAAT vs AMD enthausiast
Vele post hier verklaren of leggen uit hoe het in de toekomst zal gaan en laten iNtel in hun waarde maar duiden er op dat AMD gewoon nogsteeds aan de weg timmerd daar is niks mis mee.
Maar personen en een merk aanvallen dat is wat jij doet.
wij speculeren graag en kijken graag de toekomst in en discusieren daarover.Wacht eerst maar geduldig af tot dat die Hamer tekoop is, en dan mag je gaan testen en vergelijken.
Wij verkondigen niks wat jij dus wel doet. Waarom kaart je niet Prescott aan en zijn HTT en PNI die zal het tegn de Hammer moeten uitvechten aangezien Northwood ook na 3Ghz op zijn einde loopt.
D'r zijn vele iNtel gebruikers en iNtel enthoausiasten die reageren hier ook.Als iedereen logisch nadenkt, en zijn eigen hardware keuze voorzich zelf bewaard hebben we nooit problemen op de forum. Maar ja, ik ben natuurlijk weer in m'n eentje tegen honderdenniemand durft iets toe te geven. Ik moet maar's gaan pitten
Zo zijn er daar ook de AMD tegenhangers van.
Maar het gaat fout als zo'n iNtel en/of AMD Fanaat/Extremist aan komt kakken en zijn vertroebelde blik verkondigd als de waarheid
Aangezien we hier over de toekomst praten kun je ook intels toekomst visie aankaarten PresCott Tejas.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Dan zou ik ook geen P4 hebben aangeraden voor tweakers/overklokkers ( reviews: AMD Athlon XP 2200+ 'Thoroughbred' review ) . AMD sponsort alleen maar processors voor onze servers en heeft voor zover ik weet nog nooit geprobeerd inhoudelijk invloed uit te oefenen, zelfs niet wat betreft eisen voor het powered by Athlon logootje.dune2000 schreef op 04 augustus 2002 @ 02:33:
[...]
Hmm, dat gedeelte over Femme, daar zit wat in.
Misschien dat dat extra reclame inkomsten zijn?
Hammer vind ik wel een interessantere architectuur dan de P4, dwz het kan interessantere ontwikkelingen tot gevolg hebben (64-bit, verschuivinkjes in de servermarkt, Intel is al 22 jaar lang marktleider dus dat is nogal vanzelfsprekend).
De P4 is op dit moment de best schalende processor. Het is bijna een periodiek verschijnsel dat een processorarchitectuur aan het begin van zijn leven / na een nieuwe die-shrink heel goed schaalt en aan het eind van z'n leven moeilijk in kloksnelheid is op te krikken waardoor de concurrentie sneller kan schalen. Het verschijnsel deed zich voor bij de PII/PIII tov K6, Athlon tov PIII en P4 tov Athlon XP.Maar dan nog AMD heeft lang niet zo'n snelle core ontwikkeling als Intel, Intel maakt elke week een snellere cpu maar om financiele redenen brengen ze die dan nog niet uit (later meer verdienen aan snellere cores). AMD houd dit niet bij, kijk maar naar de t-breth die heeft ook op zich laten wachten.
Het is de vraag of Hammer ook goed schaalbaar is. SOI zou zeker moeten helpen omdat het stroomverbruik hier een heel eind mee omlaag gebracht kan worden, maar de processor is niet gebouwd voor extreem hoge kloksnelheden zoals de P4.
De P4 was in eerste instantie zwaar in het nadeel in 3D applicaties vanwege de erg slechte x87 floating point performance. Nu veel applicaties SSE/SSE2 ondersteunen is die achterstand omgebogen in een voorsprong. Hammer heeft ook SSE2 ondersteuning en zal daardoor ws weer beter kunnen concurreren met de P4.Voorals nog AMD heeft andere dingen aanboord dan PIV dus het licht er aan welke aplicatie je gebruik PIV is gemakkelijk voor veel rendering ed. Maar AMD vind het leuk games te spelen enzo. Maar een PIV houd hem gemakkelijk bij met zijn 512kb cashe, en dan te zien dat AMD maar 256kb heeft.
Dus dan komen we op VIA uit is dat een kwaliteits produkt aangezien iNtel ook last heeft van VIA alleen hebben hun de eigen chipset nog wat bij AMD niet op dezelfde grote gebeurt.Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 02:28:
[...]
amd procs zijn al jaren een kwaliteits product, maar jij begaat de gebruikelijke noop fout door de chipset er weer bij te betrekken, en daar kan amd dus weinig aan doen .
ik gebruik al jaren intel en amd en ze doen het nog steeds allemaal even goed zonder getweak of iets dergelijks.
Het enige 'intel-inside' wat er mijn servers zit zijn ... netwerkkaarten. Verder rules de XP-processor op een AMD-chipset !
Yamaha FZ1 :-)
Nee het gaat om de wissel van de wacht soms gaat het soepel soms gaat dat slecht. iNtel zit nu midden/2de helfd vann hun Northwood Core produckt CycleVerwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 09:24:
[...]
Maar dan nog AMD heeft lang niet zo'n snelle core ontwikkeling als Intel,
AMD heeft net een moeizame late wissel achter de rug.
Intel krijgt ook begin volgend jaar de Northwood/Prescott wissel.
AMD iets eerder eind dit jaar K7 naar K8.
Zo'n wissel kan zeer tegen vallen maar ook zeer positef.
Als je kijkt van
486 naar Pentium viel dat tegen snellere core op lage clock
K6 naar K7 Die viel mee
PIII naar P4 die viel tegen
Whillamette naat Northwood die ging goed.
Palomino naar T-bred die ging fout.
MAar nu komt het bij AMD komen in een korte perode 'n paar wissels aan T-bred net nieuw naar BArton en dan naar ClawHammer Uni
intel doet Northwood naar Prescott
vs Palomino-T-bred-Barton-Clawhammer.
Dat lijkt mij heel zwaar voor AMD maar wie weet kunnen ze het trekken.
Vroeger toen AMD nog niet echt meespeelde releasde iNtel op eigen snelheid op vraag en aanbod CPU dus in ongeveer gelijke pas met de software ontwikkeling.Intel maakt elke week een snellere cpu maar om financiele redenen brengen ze die dan nog niet uit (later meer verdienen aan snellere cores). AMD houd dit niet bij, kijk maar naar de t-breth die heeft ook op zich laten wachten.
Toen had je de snelste CPU wel wat vaker nodig dan nu.
Nu loopt iNtel zo snel met de releases dat de vraag naar die snelste miniem is aangezien Midrange CPU voldoende zijn dus zo'n agressieve concurentie strijd schaad de markt.
Alleen het kleine groepje heavy Users hebben er wel baat bij.
Nee in 3D apps is Intel goed in modedelen en AMD in Renderen dus sommige FX bedrijven hebben dan enkele tientallen intel Workstations en een AMD renderfarm behalve als Dell de leverancier is.Voorals nog AMD heeft andere dingen aanboord dan PIV dus het licht er aan welke aplicatie je gebruik PIV is gemakkelijk voor veel rendering ed.
AMD & iNtel reageren nogal verschillen per Game dus in het algemeen zijn beide voor games even geschikt.Maar AMD vind het leuk games te spelen enzo.
?Maar een PIV houd hem gemakkelijk bij met zijn 512kb cashe, en dan te zien dat AMD maar 256kb heeft.
Dit klink als een 4ltr V8 scheur ijzer houd een 2ltr 4pitter bij ????
Het is meer anders om de PAloMino heeft op 0,18 en 256KB L2 de Northwood in begin tot nu redelijk bij gehouden alleen op het einde ging de Northwood lekker door ivm zijn 0,13 voorsprong FSB verhoging en SSE2 markt acceptatie.
De bekende muur waar de PIII 0,18 tegen liep vs de K7
Gebeurt nu ook maar dan Palomino & T-bred vs Northwood.
ik vraag me toch af waarom jou 'visie' toch de enige juiste zou zijn. je staat totaal niet open voor een andere kijk op de zaken, en je klaagt dat AMD verheerlijkt wordt; ik zou zeggen: kijk eens wat jij met intel doet.
oh, enne, voordat je me weer tot AMD-liefhebber bombardeerd, mijn volgende cpu wordt waarschijnlijk Intel...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
gewoon effe wachten amd rules qua prijs/performance nog steeds big time
kan voor weinig meer een dual athlon system laten draaien voor de prijs van een intel systeem
De prijs das voor een hele hoop mensen toch een hele belangrijke reden
dacht ik zo
kan voor weinig meer een dual athlon system laten draaien voor de prijs van een intel systeem
De prijs das voor een hele hoop mensen toch een hele belangrijke reden
dacht ik zo
Ik zeg niet dat intel de beste cpu is van de hele wereld, jij begrijpt niet wat ik probeert te zeggen, en ik bombardeer niemand. Ik zeg wacht lekker nog effe af als het te verkrijgen is kan je lekker benchenBreepee schreef op 04 augustus 2002 @ 10:39:
[...]
ik vraag me toch af waarom jou 'visie' toch de enige juiste zou zijn. je staat totaal niet open voor een andere kijk op de zaken, en je klaagt dat AMD verheerlijkt wordt; ik zou zeggen: kijk eens wat jij met intel doet.
oh, enne, voordat je me weer tot AMD-liefhebber bombardeerd, mijn volgende cpu wordt waarschijnlijk Intel...
D'r zat wat meer text om het bold heen en dat klinkt nogal subjectief. Pro intel, anti AMD en op de persoon.Shift schreef op 04 augustus 2002 @ 02:22:
En valt heel errug op dat AMD fans wel grappen mag maken van Intel sux AMD rulezen als een intel liefhebebr dat doet meteen afgezeken worden met allerlei stomme argumenten dat het duur is en dat slecht presteerd enz enz.
Zelfs femme brengt AMD cpu in de wolken, mischien is het wel de beste betaalbare cpu maar betekent niet dat het in elk opzicht de beste is. En femme speel ook een godfather figuur dat weet hij zelf ook heel errug goed, bijna elke tweaker loopt op zijn voetstappen, als femme zegt dat AMD goed is door 10003123 nieuws te posten en reviews te plaatsen enz, willen alle tweakertjes ook dat doen, femme gebruikt php/mysql opeens duizenden tweakers ook php/mysql, linux ook op die manier. Bijna alle servers zijn ook uitgerust met AMD cpu's dat boeit niet, maar soms word er wel een verkeerde beeld gegeven, nu zullen ook alle tweakertjes in de verdedeging gaan omdat ik wat zeg, en waarom ? Omdat ik intel gebruik en omdat ik voor mijn software betaal en niet gratis dingen gebruikt en geen goedkopere CPU's koopt.
Wacht eerst maar geduldig af tot dat die Hamer tekoop is, en dan mag je gaan testen en vergelijken.
Als iedereen logisch nadenkt, en zijn eigen hardware keuze voorzich zelf bewaard hebben we nooit problemen op de forum. Maar ja, ik ben natuurlijk weer in m'n eentje tegen honderdenniemand durft iets toe te geven. Ik moet maar's gaan pitten
Wat betrefd het bolde heb je gelijk maar dit is een toekomst visie topic aangezien achterstand en leaderschap periodiek is.
Verwijderd
Lol maar het topic gaat nu juist over de toekomst en speculaties daarrond. Want speculaties rond achterstand is iets voor LT en niet voor KT.Shift schreef op 04 augustus 2002 @ 10:54:
[...]
Ik zeg niet dat intel de beste cpu is van de hele wereld, jij begrijpt niet wat ik probeert te zeggen, en ik bombardeer niemand. Ik zeg wacht lekker nog effe af als het te verkrijgen is kan je lekker benchenZulke topics trekken altijd allebeide kanten van de cpu users.
vertel me dan eens kort en bondig (in een paar regels) zonder anti-amd gevoelens erdoor wat je probeert te zeggen, want ik begrijp het idd niet.Shift schreef op 04 augustus 2002 @ 10:54:
[...]
Ik zeg niet dat intel de beste cpu is van de hele wereld, jij begrijpt niet wat ik probeert te zeggen, en ik bombardeer niemand. Ik zeg wacht lekker nog effe af als het te verkrijgen is kan je lekker benchenZulke topics trekken altijd allebeide kanten van de cpu users.
en bovendien is dit een topic waar we over de toekomst praten, en opmerking als 'wacht maar af' of 'eerst zien dan geloven' bieden geen meerwaarde aan dit topic.
En dat heb ik dus ook al gedaan voor mijn Video bak.Breepee schreef op 04 augustus 2002 @ 10:39:
[...]
Maar de volgende wordt 'n AMD.
Maar als het mee zit kan er ook 'n 533FSB Prescott in en daarnaast 'n Hammer lekker van twee walletjes eten aangezien beide hun sterke punten hebben maar ook zwakke.
ach iedereen heeft wel iets waarom hij amd of intel zou kiezen....
Maar daarvoor zal heus wel een keer een unlocking guide voor komen hoor, wees maar niet bang...Whuzz schreef op 01 augustus 2002 @ 00:51:
[..]
De Hammers worden ook niet meer oveklokbaar. Fixed FSB en multiplier. Dan is de lol er helemaal vanaf
Volgens AMD berichten is het wel mogelijk.
Ten eerste voor verschillende MEm speed gebruik moeten er ook instellingen hiervoor aanwezig zijn dus de MEm bus speed van die onDie Controler is instelbaar.
Dan is het de vraag waarop de Hammer MP is gebaseerd op de Mem speed dan heb je de mogelijkheid nodig om 3 verschillende MP in te stellen voor de 3 verschillende ondersteunde mem speed dimms PC1600/2100/2700
Of afgelijd van de HyperTransBus of van de AGP/PCI clock
Maar ja dat zien we wel als ze leverbaar zijn.
Ten eerste voor verschillende MEm speed gebruik moeten er ook instellingen hiervoor aanwezig zijn dus de MEm bus speed van die onDie Controler is instelbaar.
Dan is het de vraag waarop de Hammer MP is gebaseerd op de Mem speed dan heb je de mogelijkheid nodig om 3 verschillende MP in te stellen voor de 3 verschillende ondersteunde mem speed dimms PC1600/2100/2700
Of afgelijd van de HyperTransBus of van de AGP/PCI clock
Maar ja dat zien we wel als ze leverbaar zijn.
Dacht dat SUSE redelijk ver is met X86-64 denk eerder dat MS wat later komt.Hagar schreef op 01 augustus 2002 @ 02:18:
Hoever is de ondersteuning van 64 bit platforms onder linux eigenlijk
? Waar heb jij dat verhaal van daan.brammus schreef op 01 augustus 2002 @ 02:59:
FSB en Hammer![]()
Was de hammer niet juist goed te overklokken, door alleen het voltage te verhogen
Zover ik weet wordt bij CPU's de VCore Verhoogd zodat de transistortjes in de CPU een betere Flank steilheid krijgen dus sneller kunnen maar dat zul je eerst met FSB/MEM eTc moeten instellen.
Intel heeft speling. Stel dat de hammer sneller is dan een 3GHz P4, dan zetten ze die P4 toch gewoon op 4GHz (wat voor intel een makkie is).
Welke P4 de Northwood?
Nee denk het niet volgens iNtel eigen Road map houd het voor de Northwood op bij 3,2Ghz
OC'en gaat natuurlijk wel iets verder 3,5 maar stock tot 3,2.
Vanaf daar wordt het Prescott die zal naar de 4Ghz gaan maar dat zal mid eind 2003 zijn.
Nee denk het niet volgens iNtel eigen Road map houd het voor de Northwood op bij 3,2Ghz
OC'en gaat natuurlijk wel iets verder 3,5 maar stock tot 3,2.
Vanaf daar wordt het Prescott die zal naar de 4Ghz gaan maar dat zal mid eind 2003 zijn.
dan gaat i me toch een partijtje warm worden naar mijn idee...maarjah als tweakers is dat niet erg want dan knutselen wij wel wat om ervoor te zorgen dat i het wel koel houd en dat is dus ook zo met die AMD's van ons , niet zeiken over temperaturen enzo....poing schreef op 04 augustus 2002 @ 19:04:
Intel heeft speling. Stel dat de hammer sneller is dan een 3GHz P4, dan zetten ze die P4 toch gewoon op 4GHz (wat voor intel een makkie is).
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Als ik deze persoon 

vraag wat hij van de AMD vs Intel kwestie vindt; zegt hij:
"Als ik 2 jaar terug zou mogen kiezen zou ik zeggen Intel voor Games, AMD voor Office... Een hoop mensen vinden waarschijnlijk van niet, maar ik had het gevoel dat bijvoorbeeld een AMD K6 vs een Intel P2 de K6 windows beter liet draaien...
Games kon je wel vergeten op je K6 met zijn 2 keer zo trage MMX...
Nu vindt ik dat - los van de processoren - AMD machines lekkerder lopen... Ik heb ontzettend veel machines in onderhoud en over de P4 machines ben ik niet echt te spreken... P4's tot 1800 mHz heb ik meestal; en AMD's meestal 1200's...! En - geloof me - die AMD machines zijn VEEL sneller; en DAT terwijl de meeste P4 systemen DIE ik in onderhoud heb, van DELL zijn, met een intel chipset. De overige P4 systemen lopen prima, en SNEL; maar lijken niet zo krachtig en lang niet zo snel te zijn als de meestal relatief 'trage' AMD machines... Is toch belachelijk dat ALTIJD de AMD Duron 1000 systeempjes eerder klaar is met de XP auto-install dan een P4-1800 systeem - ookal hebben ze dezelfde harddisk...
Los van de Auto-install ben ik van mening dat op dit moment AMD systemen krachtiger zijn, en feller... En mensen die op benchmarks afgaan moeten maar doen wat ze niet laten kunnen; er zijn zo veel mensen die puur op benchmarks afgaan, erg zielig... Ik ZEG wat ik op dit moment WAARNEEM - en niet welke processor de beste benchmark heeft."

"Als ik 2 jaar terug zou mogen kiezen zou ik zeggen Intel voor Games, AMD voor Office... Een hoop mensen vinden waarschijnlijk van niet, maar ik had het gevoel dat bijvoorbeeld een AMD K6 vs een Intel P2 de K6 windows beter liet draaien...
Nu vindt ik dat - los van de processoren - AMD machines lekkerder lopen... Ik heb ontzettend veel machines in onderhoud en over de P4 machines ben ik niet echt te spreken... P4's tot 1800 mHz heb ik meestal; en AMD's meestal 1200's...! En - geloof me - die AMD machines zijn VEEL sneller; en DAT terwijl de meeste P4 systemen DIE ik in onderhoud heb, van DELL zijn, met een intel chipset. De overige P4 systemen lopen prima, en SNEL; maar lijken niet zo krachtig en lang niet zo snel te zijn als de meestal relatief 'trage' AMD machines... Is toch belachelijk dat ALTIJD de AMD Duron 1000 systeempjes eerder klaar is met de XP auto-install dan een P4-1800 systeem - ookal hebben ze dezelfde harddisk...
Los van de Auto-install ben ik van mening dat op dit moment AMD systemen krachtiger zijn, en feller... En mensen die op benchmarks afgaan moeten maar doen wat ze niet laten kunnen; er zijn zo veel mensen die puur op benchmarks afgaan, erg zielig... Ik ZEG wat ik op dit moment WAARNEEM - en niet welke processor de beste benchmark heeft."
Whehe, een tragere MMXSjoZ schreef op 04 augustus 2002 @ 22:59:
Maar goed. Ik vind dit soort subjectieve benchmarks toch wat onbetrouwbaar. Als je eenmaal een (kleine) voorkeur hebt voor het ene merk, dan zul je eerder geneigd zijn om te zeggen dattie soepel loopt, omdat je bij de concurrent veel ongeduldiger bent. Je zou eigenlijk de 2 machines naast elkaar moeten zetten en op een of andere manier (soort muisswitch waarmee je beide pc's tegelijk kunt bedienen) beide machines simultaan dezelfde dingen laten doen... Dan kun je zulk soort benches wat nauwkeuriger laten lopen...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Spam!SjoZ schreef op 04 augustus 2002 @ 22:59:
Als ik deze persoon
afbeelding
Het gaat meestal om ervaringSpecies5618 schreef op 04 augustus 2002 @ 23:04:
[...]
Whehe, een tragere MMXGeen MMX zal ie bedoelen...
Maar goed. Ik vind dit soort subjectieve benchmarks toch wat onbetrouwbaar. Als je eenmaal een (kleine) voorkeur hebt voor het ene merk, dan zul je eerder geneigd zijn om te zeggen dattie soepel loopt, omdat je bij de concurrent veel ongeduldiger bent. Je zou eigenlijk de 2 machines naast elkaar moeten zetten en op een of andere manier (soort muisswitch waarmee je beide pc's tegelijk kunt bedienen) beide machines simultaan dezelfde dingen laten doen... Dan kun je zulk soort benches wat nauwkeuriger laten lopen...
Verder ligt het niet alleen aan de processor, maar ook aan de chipset en het soort geheugen dat er in die pc zit...
[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 05-08-2002 02:24 . Reden: typfoutje ]
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Verwijderd
In het kader van dit topic: AMD werkt aan True Performance Initiative
amd-site
En wat hier van te denken: (dit staat gewoon op de site van amd.de)
Q: Was bedeuten die Zahlen 2200+, 2100+, 2000+, 1900+, 1800+ und 1700+?
A: Dabei handelt es sich um Modellnummern. AMD kennzeichnet seine AMD Athlon XP Prozessoren mit Modell-Nummern statt mit MHz-Werten, also z. B. als Modelle 2200+, 2100+, 2000+, 1900+, 1800+ und 1700+. Diese Modellnummern wurden eingeführt, um die relative Anwendungsleistung der verschiedenen AMD Athlon XP Prozessoren sowie die überlegene Architektur gegenüber bisherigen AMD Athlon Prozessoren zu verdeutlichen. Der AMD Athlon XP Prozessor 2200+ schlägt einen mit 2,2 GHz getakteten Intel Pentium® 4 Prozessor in einer Reihe verschiedener Anwendungskategorien.
Dus een XP2200 die draait op, ik dacht 1800, verslaat een P4 op 2200, in een lijst van verschillende toepassingcategorieen (vrij vertaald).
Zou zoiets ook op de site van Intel te vinden zijn? Iets van een P4 2.2G verslaat een XP2200 in verschillende toepassingen. Maar dit is toch gewoon modder gooien!
IK vind dit zwak. Als AMD zoiets stelt dan moeten ze ook met onderbouwing komen voor deze bewering.
BAH!
amd-site
A: Dabei handelt es sich um Modellnummern. AMD kennzeichnet seine AMD Athlon XP Prozessoren mit Modell-Nummern statt mit MHz-Werten, also z. B. als Modelle 2200+, 2100+, 2000+, 1900+, 1800+ und 1700+. Diese Modellnummern wurden eingeführt, um die relative Anwendungsleistung der verschiedenen AMD Athlon XP Prozessoren sowie die überlegene Architektur gegenüber bisherigen AMD Athlon Prozessoren zu verdeutlichen. Der AMD Athlon XP Prozessor 2200+ schlägt einen mit 2,2 GHz getakteten Intel Pentium® 4 Prozessor in einer Reihe verschiedener Anwendungskategorien.
Dus een XP2200 die draait op, ik dacht 1800, verslaat een P4 op 2200, in een lijst van verschillende toepassingcategorieen (vrij vertaald).
Zou zoiets ook op de site van Intel te vinden zijn? Iets van een P4 2.2G verslaat een XP2200 in verschillende toepassingen. Maar dit is toch gewoon modder gooien!
IK vind dit zwak. Als AMD zoiets stelt dan moeten ze ook met onderbouwing komen voor deze bewering.
BAH!
De P4 kan heel leuk overklokken, maar 4GHz is op dit moment echt niet mogelijk. Daar zal Intel echt een 190nm core voor nodig hebben en die komt pas in de tweede helft van 2003.Intel heeft speling. Stel dat de hammer sneller is dan een 3GHz P4, dan zetten ze die P4 toch gewoon op 4GHz (wat voor intel een makkie is).
Toevallig een i845 (SDRAM) chipset? Ik kan me voorstellen dat die P4 1,8GHz systemen dan trager zijn dan de 1,2GHz Athlons.En - geloof me - die AMD machines zijn VEEL sneller; en DAT terwijl de meeste P4 systemen DIE ik in onderhoud heb, van DELL zijn, met een intel chipset.
Inderdaad K6 was op integerbasis dus de ALU's waren krachtig voor die tijd.SjoZ schreef op 04 augustus 2002 @ 22:59:
Als ik deze persoon
URL....
Maar het is niet MMX wat zo tegen viel dat was de FPU die was 'n factor 1,5 trager en dat merk je in quake.
Ik vind P4 niet responsief reageren op alsof er een vertraging in zit tov m'n TB's en dan al helemaal met RDRAM maar voor streamed taken dan komt de ware kracht naar boven ideal voor video station.Nu vindt ik dat - los van de processoren - AMD machines lekkerder lopen... Ik heb ontzettend veel machines in onderhoud en over de P4 machines ben ik niet echt te spreken... P4's tot 1800 mHz heb ik meestal; en AMD's meestal 1200's...! En - geloof me - die AMD machines zijn VEEL sneller; en DAT terwijl de meeste P4 systemen DIE ik in onderhoud heb, van DELL zijn, met een intel chipset. De overige P4 systemen lopen prima, en SNEL; maar lijken niet zo krachtig en lang niet zo snel te zijn als de meestal relatief 'trage' AMD machines... Is toch belachelijk dat ALTIJD de AMD Duron 1000 systeempjes eerder klaar is met de XP auto-install dan een P4-1800 systeem - ookal hebben ze dezelfde harddisk...
Ik heb ook diezelfde indruk maar dat ligt gewoon aan die 20stage branch gevoelige core. en mem dat ondangs sneller is dan de concurent tov eigen core op een veel lagere clock draaiedLos van de Auto-install ben ik van mening dat op dit moment AMD systemen krachtiger zijn, en feller... En mensen die op benchmarks afgaan moeten maar doen wat ze niet laten kunnen; er zijn zo veel mensen die puur op benchmarks afgaan, erg zielig... Ik ZEG wat ik op dit moment WAARNEEM - en niet welke processor de beste benchmark heeft."
Hij heeft het over de wat tragere P4 onder de 1,8Ghz en over de TB1200 lijkt mij in het RDRAM tijdperk of mischien SDR- SDRAM tijdperk.Termi schreef op 05 augustus 2002 @ 02:15:
[...]
Het gaat meestal om ervaring, ik vind die vent een beetje vaag
. Want hij is niet echt geditaileerd
. Heeft hij het over k6 zonder mmx of met
En wat voor p4 met wat voor geheugen etc.
.
Dat concureerde de TB1200 mee.
En ja op die MMX slaat die de plank mis MMX is SIMD integer en niet FPU
Denk eerder aan CPU architektuur en geheugen.RoadKill21 schreef op 05 augustus 2002 @ 02:24:
Verder ligt het niet alleen aan de processor, maar ook aan de chipset en het soort geheugen dat er in die pc zit...
Het branch prediction en Latency verhaal en MP grote.
Zie roadmap van AMD eind 2002 voor de desktop markt.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 02:25:
waneer komen de hammers op de markt??
Dan ga je zo'n uitgebreide review es checken met heel veel gebenchde apps diegene die de meeste reallife apss sneller is die wint.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 03:59:
amd-site
BAH!
in sommige gevallen is een 2200+ zo snel als een 2400Mhz en soms is dat ook weer anders om.
en soms in beide richtingen nog extremer.
Maar gemiddeld gezien klopt dat wel aan de hand van reviews.
'n voorbeeld:
http://www6.tomshardware....20610/images/image008.gif
90nm core neem ik aanFemme schreef op 05 augustus 2002 @ 04:32:
[...]
De P4 kan heel leuk overklokken, maar 4GHz is op dit moment echt niet mogelijk. Daar zal Intel echt een 190nm core voor nodig hebben en die komt pas in de tweede helft van 2003.
dit is al sinds de athlon xp uit is bekend hoor. en ik zie niet in wat er zo bah aan is.feit is gewoon dat de athlon xp 2200 overall sneller is dan een P4 2200 (hoewel deze lekker op te klokken is en zo weer een hoop schade kan inhalen. en zoals ze al zeggen: die rating is t.o.v. de athlon thunderbird, en niet t.o.v. de P4 (officieus doelen ze daar natuurlijk wel op, maar officieel nietVerwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 03:59:
amd-site
BAH!
Verwijderd
Zou intel dat nou leuk vinden dat amd op haar site beweert dat hun proc sneller is dan intels P4Breepee schreef op 05 augustus 2002 @ 08:00:
). Dus ik vind het geen misleiding, maar eerder verduidelijking. jan met de pet zou anders nietweten dat een athlon xp 1,8ghz ietsje sneller is dan een P4 2200.
Dont think so!
nou en? heeft intel wat te zeggen over AMD? don't think so! en bovendien, ze hebben wel gelijk, bij AMD.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 08:33:
[...]
Zou intel dat nou leuk vinden dat amd op haar site beweert dat hun proc sneller is dan intels P4
Dont think so!
mrrrrffff. Ik heb blijkbaar geen verstand.Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 08:43:
AMD neemt gewoon de tijd. iedereen met een beetje verstand koopt toch AMD
ik heb de 64bits versie van winxp al minstens 8 maandenSuperG schreef op 04 augustus 2002 @ 17:03:
[...]
Dacht dat SUSE redelijk ver is met X86-64 denk eerder dat MS wat later komt.
[...]
? Waar heb jij dat verhaal van daan.
Zover ik weet wordt bij CPU's de VCore Verhoogd zodat de transistortjes in de CPU een betere Flank steilheid krijgen dus sneller kunnen maar dat zul je eerst met FSB/MEM eTc moeten instellen.
je kunt zeggen wat je wilt maar een AMD XP processor is goedkoper dan een P4 processor die volgens benchmarks even snel zijn.
dus dan is de keus voor een student zoals ik niet moeilijk te maken. en so what? ik heb niet de snelste processor die er atm is.
dus dan is de keus voor een student zoals ik niet moeilijk te maken. en so what? ik heb niet de snelste processor die er atm is.
Kwa snelheid liggen ze zo gek nie uitelkaar, maar kwa prijs redelijk. Ik denk dat je gewoon een conclusie moet trekken uit die benchmarken. Intel is weer sneller in videobewerking en AMD in games en andere dingetjes. Dus als computerfreaks moet je gewoon gaan kijken wat je doeleinden zijn. Die stelling AMD houd Intel niet meer bij klopt nie echt. De rating is totaal verschillend van beide, en ik denk omdat hier vaak hoor dat Intel niet echt sneller is dan een lager geklokte Athlon, komt doordat Intel donders goed weet dat AMD best wel sneller is. En omdat de comsument alleen maar denkt hoe hoger hoe beter (consument: Jan de Tuinman) Maakt Intel daar goed gebruik van door steeds hoger te gaan met megahertzen. En ik denk dat zo'n prijzenoorlog ook nie ten goede komt van de consument, soms denk ik dat de kwaliteit ook achteruit gaat. AMD maakt al verlies, en de prijzen dalen en dalen maar.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
'N Beta of RC exemplaar zeker._-SToFFeL-_ schreef op 05 augustus 2002 @ 14:19:
[...]
ik heb de 64bits versie van winxp al minstens 8 maanden
Of voor iTanium ????
Verwijderd
Voor iTanium meen ik gelezen te hebben op de site van microsoft.SuperG schreef op 05 augustus 2002 @ 17:54:
[...]
'N Beta of RC exemplaar zeker.
Of voor iTanium ????
Linux SuSe werkt dacht ik samen met amd voor een 64 bits OS
KT400 ondersteund FSB166(333Mhz) ! http://www.amdzone.com/#1
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Nu nog 166FSB(333) CPU's
Zie barton, Q3/Q4 dit jaar... (en 512kb l2 cache)SuperG schreef op 06 augustus 2002 @ 17:49:
Nu nog 166FSB(333) CPU's
krijgen ze eigenlijk ook een heatspreader?Caesartje schreef op 06 augustus 2002 @ 18:00:
[...]
Zie barton, Q3/Q4 dit jaar... (en 512kb l2 cache)
Denk het niet,
want dat houd in wijziging in de socket A specifikatie en HSF moeten ook aangepast worden voor heatspreider exemplaren.
De Hammer krijgt Heatspreider aangezien die een rete nieuwe socket HSF specifikatie krijgt met gereserveerde space rond het socket.
Barton dus geen Heatspreider.
want dat houd in wijziging in de socket A specifikatie en HSF moeten ook aangepast worden voor heatspreider exemplaren.
De Hammer krijgt Heatspreider aangezien die een rete nieuwe socket HSF specifikatie krijgt met gereserveerde space rond het socket.
Barton dus geen Heatspreider.
Nee, de hammers krijgen er wel een.
//superg lul
dat de hammers er 1 krijgen weet ik, maar ik had et ook wel fijn gevonden als de bartons er 1 kregen, nou ja, je ken nie alles hebben
goed nieuws!!!
nieuws: AMD Hammer Athlon ST 3000+ reeds in productie?
de hammer st (?) 3000+ zou in productie zijn
Inderdaad, ik was zelf ook al van plan dit hier even te posten. Het zou in theorie mogelijk zijn dat ze vast een voorraad aan het opbouwen zijn, maar zou dat ST toch voor staan
er was ooit een atari st. toen die uitkwam was het ook een grote revolutie. misschien waren de bij AMD in een nostalgische buiCaesartje schreef op 06 augustus 2002 @ 18:48:
Inderdaad, ik was zelf ook al van plan dit hier even te posten. Het zou in theorie mogelijk zijn dat ze vast een voorraad aan het opbouwen zijn, maar zou dat ST toch voor staan
Ik heb het gelezen (en gesnapt) ja, maar iets zegt me dat er, -mocht blijken dat dit bericht klopt-, er iets meer achter zitten dan de verwijzing naar Atari, tenminste een betekenisBreepee schreef op 06 augustus 2002 @ 18:51:
[...]
er was ooit een atari st. toen die uitkwam was het ook een grote revolutie. misschien waren de bij AMD in een nostalgische bui![]()
Super Thunderbird (de 3000+ staat dan voor de Thunderbird snelheid en de Super voor de 64bit extenties). leuk bedacht, he?Caesartje schreef op 06 augustus 2002 @ 18:54:
[...]
Ik heb het gelezen (en gesnapt) ja, maar iets zegt me dat er, -mocht blijken dat dit bericht klopt-, er iets meer achter zitten dan de verwijzing naar Atari, tenminste een betekenis
Inderdaad leuk bedachtBreepee schreef op 06 augustus 2002 @ 18:56:
[...]
Super Thunderbird (de 3000+ staat dan voor de Thunderbird snelheid en de Super voor de 64bit extenties). leuk bedacht, he?
searching for the real meaning of ...... ST
Naja we horen t allemaal vanzelf wel rond de kerst
Verwijderd
Helaas schijnt de berichtgever volgens ene amd-eagle een notoire leugenaar te zijn.Breepee schreef op 06 augustus 2002 @ 18:41:
goed nieuws!!!
Aangezien dit de juiste plek ervoor lijkt te zijn...
De 2400+ laat nog een behoorlijke tijd op zich wachten...
http://www.theinquirer.net/?article=4816
Is dit gelijk de Barton of duurt dat nog langer? Oktober in de US wordt toch wel november hier of heb ik het mis...
Dit gaat AMD klanten kosten... Ik hoopte echt dat binnenkort ie in de winkel zou liggen
Is dit gelijk de Barton of duurt dat nog langer? Oktober in de US wordt toch wel november hier of heb ik het mis...
Dit gaat AMD klanten kosten... Ik hoopte echt dat binnenkort ie in de winkel zou liggen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Onzin.Plague schreef op 01 augustus 2002 @ 14:17:
AMD is BLIJ met klanten, Intel denkt: "ow, nah... weer 1 procent stijging"
Ze doen het allebei voor het geld, zijn allebei beursgenoteerde bedrijven die winst willen maken
Ja het is al de 8ste maand en eind dit jaar Clawhammer als dat december is dan is dat 4mnd en dat is zeer kort voor 'n core die dan 3 á 4mnd de troon moet opvolgen en dan weer iets later afgeven het wordt erg krap.hoevenpe schreef op 07 augustus 2002 @ 13:18:
Aangezien dit de juiste plek ervoor lijkt te zijn...![]()
Zou het best wel een wonder vinden als die Clawhammer op tijd komt.
aangezien er geruchten zijn dat de Hammer preoriteit krijged dus de palomino's K7 opvolgers kwakkelen maar wat aan.
Dus als dat klopt komt de hammer op tijd maar de T-bred en Bartons zullen erg last daarvan hebben.
Hoop dat de Bartons als ze komen wat meer aandacht hebben gehad dus wat betere yields dan die eerste T-breds.
Het kan aan mij liggen maar als ik op de AMD site in de reseller sectie op de roadmap kijk: http://www.amd.com/us-en/...tyleone/roadmap060502.gif dan staat de clawhammer gepland voor 3e kwartaal 2002 1e kwartaal 2003.
Dat maakt het geheel een stuk betrouwbaarder.
Dat maakt het geheel een stuk betrouwbaarder.
Ik zie het meer rond de jaar wisseling dus eind 4de 02 en begin 1st 03 kwartaal
Na de aangekondigde 2400+ blijkt er nu ook meer bekend te zijn over de 2600+ en de 2800+
http://www.theinquirer.net/?article=4844
De FSB van 333 lijkt er ook wel te komen maar het is mij niet duidelijk of dit ook direct in de 2400+ al zal gaan werken...
Is dit goed nieuws voor AMD of zijn ze toch gewoon te laat want het wordt blijkbaar echt Q4+ voordat deze snelle jongens hier zijn
De FSB van 333 lijkt er ook wel te komen maar het is mij niet duidelijk of dit ook direct in de 2400+ al zal gaan werken...
Is dit goed nieuws voor AMD of zijn ze toch gewoon te laat want het wordt blijkbaar echt Q4+ voordat deze snelle jongens hier zijn
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zijn de 2600+ en de 2800+ Barton of Thoroughbred?hoevenpe schreef op 09 augustus 2002 @ 09:13:
Na de aangekondigde 2400+ blijkt er nu ook meer bekend te zijn over de 2600+ en de 2800+
Volgens Vr-zone zal de Clawhammer 3400+ een 2,6 GHz zijn.
Dat is wat anders dan 2 GHz niet?
Staat ook op http://www.theinquirer.net/?article=4870
Een hypothetische XP (palomino/t'bred) op 2.6 Ghz heeft ook een rating van 3400+ volgens het rekensysteem van AMD. Dat zou betekenen dat de Hammer geen verhoogde IPC heeft, alleen een hogere kloksnelheid... Ik betwijfel dus of het bericht echt waar is...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat van VRzone is gewoon het bericht van inQ. van ene nico die wat van 'n AMD man wat interpreteed van meer dan 2.0Ghz maakt hij: die NICO er 2,6 van zo uit het duimpje.Hacku schreef op 09 augustus 2002 @ 09:45:
Volgens Vr-zone zal de Clawhammer 3400+ een 2,6 GHz zijn.
Het nieuwe bericht op frontpage bericht over een document in een Video presentatie van een AMD engineer en daar wordt getoond dat het over 'n 2Ghz 3400+ gaat.
wat lijk jouw waar een dud die een verhaal verdraaied en maar wat aanneemt of er wat van maakt of 'n leaked document in Video van een AMD presentatie.
dus het wordt nu met veel grotere zekerheid 2Ghz = 3400+
Om wat misverstanden uit de wereld te helpen:
AMD gaat met de hammer zowel de thuismarkt als de servermarkt bedienen met respectievelijk de Athlon 64 (Clawhammer) en de Opteron (Sledgehammer)
De thuisversie zal goedkoper zijn als vergelijkbare Intel producten.
De serverversie zal fors duurder zijn, maar dat is de Xenonfamilie ook.
Waardoor zijn de AMD's van nu warmer dan de Intels?
Omdat de Intels een heatspreader hebben EN een betere socket, waar een koeler op past met een grotere diameter en bijpassende grotere FAN die daardoor minder toeren hoeft te maken en dus stiller is en koeler... (beide processors geven nl. +/- 70 Watt wamte af).
Dit "voordeel" van Intel valt dus weg straks omdat ook de Hammers de beschikking krijgen over deze technieken.
De Clawhammer zal 256Kb L2 cache krijgen, de Sledgehammer 512KB en veelvouden daarvan. Is 2x SMP compatibel.
De Sledgehammer zal als enige 4x MP compatibel zijn, geruchten over meerdere cores op een processor zijn nooit officieel beaamt.
De geheugencontroller van de Hammers is in de processor ingebakken waardoor je niet even kan upgraden naar een sneller type geheugen, waarschijnlijk kan je je moederbord blijven gebruiken maar zul je een andere processor (met andere geheugencontroller) moeten kopen. (mits pin compatibel)
Dit is een voordeel met upgraden want als je je P4 sneller geheugen wilt geven moet je je moederbord vervangen en hou je je processor, bij de Hammers koop je een andere processor waardoor je je snellere geheugen zou kunnen gebruiken + de nieuwe processor is hoogstwaarschijnlijk ook sneller dan je eerste Hammer.
dubbel geupgrade!
Ps: die ingebakken geheugencontroller is natuurlijk wel backwards-compatibel dus wat oudere types werken er ook in.
Amd heeft een achterstand?
Als het hele Hammerproject niet zou bestaan en AMD de Athlon XP's niet mee zou kunnen laten schalen met de P4's dan hebben ze een achterstand op Intel.
We weten wel beter, AMD komt met Pre-production exemplaren die zwaar ondergeklokt zijn.
Deze exemplaren zetten op 800MHz een beter score neer als een (1,6Ghz) P4 in Quake3 Arena en is 3x zo snel als een P4 2GHz in de benchmark OpenSSL.
Wie had er ook alweer een achterstand?
Ten slot: Als ik mensen zie blaten dat ze een P4 hebben genomen wegens de superieure performance en zie dat ze een sdr/ddr moederbord hebben aangeschaft begint het toch wel te kriebelen..
Hulde aan AMD
AMD gaat met de hammer zowel de thuismarkt als de servermarkt bedienen met respectievelijk de Athlon 64 (Clawhammer) en de Opteron (Sledgehammer)
Waardoor zijn de AMD's van nu warmer dan de Intels?
Omdat de Intels een heatspreader hebben EN een betere socket, waar een koeler op past met een grotere diameter en bijpassende grotere FAN die daardoor minder toeren hoeft te maken en dus stiller is en koeler... (beide processors geven nl. +/- 70 Watt wamte af).
Dit "voordeel" van Intel valt dus weg straks omdat ook de Hammers de beschikking krijgen over deze technieken.
De Clawhammer zal 256Kb L2 cache krijgen, de Sledgehammer 512KB en veelvouden daarvan. Is 2x SMP compatibel.
De Sledgehammer zal als enige 4x MP compatibel zijn, geruchten over meerdere cores op een processor zijn nooit officieel beaamt.
De geheugencontroller van de Hammers is in de processor ingebakken waardoor je niet even kan upgraden naar een sneller type geheugen, waarschijnlijk kan je je moederbord blijven gebruiken maar zul je een andere processor (met andere geheugencontroller) moeten kopen. (mits pin compatibel)
Dit is een voordeel met upgraden want als je je P4 sneller geheugen wilt geven moet je je moederbord vervangen en hou je je processor, bij de Hammers koop je een andere processor waardoor je je snellere geheugen zou kunnen gebruiken + de nieuwe processor is hoogstwaarschijnlijk ook sneller dan je eerste Hammer.
Ps: die ingebakken geheugencontroller is natuurlijk wel backwards-compatibel dus wat oudere types werken er ook in.
Als het hele Hammerproject niet zou bestaan en AMD de Athlon XP's niet mee zou kunnen laten schalen met de P4's dan hebben ze een achterstand op Intel.
We weten wel beter, AMD komt met Pre-production exemplaren die zwaar ondergeklokt zijn.
Deze exemplaren zetten op 800MHz een beter score neer als een (1,6Ghz) P4 in Quake3 Arena en is 3x zo snel als een P4 2GHz in de benchmark OpenSSL.
Ten slot: Als ik mensen zie blaten dat ze een P4 hebben genomen wegens de superieure performance en zie dat ze een sdr/ddr moederbord hebben aangeschaft begint het toch wel te kriebelen..
Hulde aan AMD
[ Voor 0% gewijzigd door procyon op 16-08-2002 12:04 . Reden: typo ]
Verwijderd
Mijn stelling over bijhouden en concurrentie enzo is in twee woorden samen te vatten:
Dynamisch evenwicht.
Afgezien van dat 'beter' nogal een subjectief begrip is en afhangt van je eigen wensen (snelheid, warmte/stilte, kosten, etc), is er mijns inziens over de tijdsspanne van een aantal jaren een fluctuatie geweest. Voor de meeste eigenschappen kun je stellen dat nu eens Intel 'de beste' is, dan weer 'AMD'. En zo hoort dat. Als er één veruit de beste is, is er geen concurrentie en dat is dan weer niet goed voor de prijzen en de ontwikkeling van nieuwe dingen. Dus; nadelig voor de concurrent.
Dynamisch evenwicht.
Afgezien van dat 'beter' nogal een subjectief begrip is en afhangt van je eigen wensen (snelheid, warmte/stilte, kosten, etc), is er mijns inziens over de tijdsspanne van een aantal jaren een fluctuatie geweest. Voor de meeste eigenschappen kun je stellen dat nu eens Intel 'de beste' is, dan weer 'AMD'. En zo hoort dat. Als er één veruit de beste is, is er geen concurrentie en dat is dan weer niet goed voor de prijzen en de ontwikkeling van nieuwe dingen. Dus; nadelig voor de concurrent.
Verwijderd
tja
nu is intel nog (ver) voor
maar het zou me niet verwonderen als AMD plots een enorme sprong maakt, en zo intel voorbij gaat.
Zo was het ook met de race om de eerste 1 GHz CPU. Intel had een grote voorsprong, en AMD ging zo zo voorbij, en bracht daarmee de eerste 1 GHz CPU. Misschien gebeurt hetzelfde als we de 5 GHz naderen?
ik blijf iig aanhanger van AMD. De reden pluk ik uit de pricewatch :
Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed)
€ 589,-
AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz) (Boxed)
€ 253,-
de nieuwste P4 tegenover de nieuwste Athlon XP. De P4 is meer dan dubbel zo duur.
point made
daarbij komt dat er ook bij AMD nieuwe cores zitten aan te komen, en neem het van mij aan, die gaan aars schoppen. en dat die nieuwe cores niet overclockbaar gaan zijn, dat gaan we nog wel zien. AMD heeft niet de reputatie om het de overclockers onder ons moeilijk te maken, die reputatie heeft intel.
maar het zou me niet verwonderen als AMD plots een enorme sprong maakt, en zo intel voorbij gaat.
Zo was het ook met de race om de eerste 1 GHz CPU. Intel had een grote voorsprong, en AMD ging zo zo voorbij, en bracht daarmee de eerste 1 GHz CPU. Misschien gebeurt hetzelfde als we de 5 GHz naderen?
€ 589,-
€ 253,-
de nieuwste P4 tegenover de nieuwste Athlon XP. De P4 is meer dan dubbel zo duur.
point made
daarbij komt dat er ook bij AMD nieuwe cores zitten aan te komen, en neem het van mij aan, die gaan aars schoppen. en dat die nieuwe cores niet overclockbaar gaan zijn, dat gaan we nog wel zien. AMD heeft niet de reputatie om het de overclockers onder ons moeilijk te maken, die reputatie heeft intel.
Sterker nog, de hammers zijn zeker weten wel overclockbaar.
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ? Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil. Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 02:16:
tja
€ 589,-
€ 253,-
point made
Dat klopt maar er komt dus ook 'n ClawHammer DP ook opteronProcyon for life schreef op 16 augustus 2002 @ 01:16:
Om wat misverstanden uit de wereld te helpen:
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. iNtel heeft een uptodate HSF specificatie die goed geschikt is voor 70+ Watt CPUWaardoor zijn de AMD's van nu warmer dan de Intels?
Socket A stamd uit een tijd dat 70Watt erg ver weg was en HSF tot 300g ruim voldoende waren de PIII tijdperk.
Ja zoiets heb ik ook meegekregenDe Clawhammer zal 256Kb L2 cache krijgen, de Sledgehammer 512KB en veelvouden daarvan.
CH 256 later 512
SH 1Mb later 2Mb of die ook in 512KB komen?
nee Clawhammer DP de budged OpteronDe Sledgehammer zal als enige MP compatibel zijn, geruchten over meerdere cores op een processor zijn nooit officieel beaamt.
Ik dacht dat de eerste DDR Hammers tot PC2700 gaan PC3200 DDR wordt gereseveerd voor DDRII.De geheugencontroller van de Hammers is in de processor ingebakken waardoor je niet even kan upgraden naar een sneller type geheugen, waarschijnlijk kan je je moederbord blijven gebruiken maar zul je een andere processor (met andere geheugencontroller) moeten kopen.
En dat houd in dat we op dDR@ mobo's moeten wachten en die gebruiken een andere dimmslot dus zul je zeker voor die nieuwe type DDRII ook de mobo moeten vervangen. Jouw verhaal geld alleen voor PC3200 DDR maar denk eerder dat dat met bios opties te maken heeft aangezien PC1600/2100/2700 ondersteund wordt.
Ook is de ondie mem controller uitschakelbaar zodat snel op sneller memory kan worden overgestapt door de nortbridge het geheugen te laten beheren met een uptodate mem controler aangezien DDRII CPU veel later komen dan DDRII geintroduceerd wordt.
Hier sla je de plaat mis Bij AMD moet je de CPU & mobo vervangen bij de P4 alleen mobo aangezien P4 memory onafhankelijk is.Dit is een voordeel met upgraden want als je je P4 sneller geheugen wilt geven moet je je moederbord vervangen en hou je je processor, bij de Hammers koop je een andere processor waardoor je je snellere geheugen zou kunnen gebruiken + de nieuwe processor is hoogstwaarschijnlijk ook sneller dan je eerste Hammer.dubbel geupgrade!
Ik denk dat met achterstand wordt bedoeld de 2200+ vs 2.533Ghz dat is de achterstand.Ps: die ingebakken geheugencontroller is natuurlijk wel backwards-compatibel dus wat oudere types werken er ook in.
end ie slaat op de late en probleemvolle 0,13 prosces van AMD zodra die op rolletjes loop trekken ze bij en moeten wel dan later tegen 0,09 P4 opnemen maar dat zal door de Hammer overgenomen worden.
'n factor tweeDeze exemplaren zetten op 800MHz een beter score neer als een (1,6Ghz) P4 in Quake3 Arena
is OpenSSL wel zo relevant ik zie liever een hele uitgebreid ereallife benchmark waarvan ik sommige software ook zelf gebruik.en is 3x zo snel als een P4 2GHz in de benchmark OpenSSL.
Ja Dual DDR of RDRAM sluit beter aan op de P4 FSBTen slot: Als ik mensen zie blaten dat ze een P4 hebben genomen wegens de superieure performance en zie dat ze een sdr/ddr moederbord hebben aangeschaft begint het toch wel te kriebelen..
Hulde aan AMD
Ja pricewath prijzen maar dat klopt nietVerwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 02:16:
€ 589,-
€ 253,-
point made
het is van 250 tot 350
en van 590 tot 920 Euro
dus van tegen de 300 vs rond de 800
meer faktor 2,5 á 3x
2.2 300Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:
[...]
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ? Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil. Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.
2,4 450
2,5 600
de 2,4 en 2,5 zijn oninterresant aangezien die tov mekaar op performance niet zo veel verschillen alleen maar in prijs.
voor 5% meer performance 300 Euro extra betalen. tja als je geld genoeg hebt geen problemen maar veel rijken smijten ook niet onodig met geld en d earme of modale mensen is dat te veel van het goede en de prijs/performance ratio erg scheeft.
Natuurlijk heeft intel nog andere voordelen en die spelen een grotere rol in de midrange gebied daar is het waar iNtel mee concurreerd. De volume markt.
en kookplaat bedoel je die Northwood want die loopt ook tegen zijn einde en overschrijd binnenkort de 70Watt en 60A das pas een kachel alleen heeft die een goede godzilla HSF erop en de huidige s478 kunnen dat niet trekken voor die aankomende 3Ghz P4 Northwoods kachels.
Verwijderd
maar sommigen hebben geen € 600 voor een procje, vooral niet degenen die nog naar school gaan en zo. Wij moeten onze pc kopen(upgraden, whatever, ...) met ons zakgeld, en eventueel geld van een vakantiejob. Dan ga ik mijn geld liever uitgeven aan een proc van €250 dan aan een van € 600, want ze presteren toch (zo goed als) gelijkShift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:
[...]
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ? Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil. Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.
Tnx voor de Info, weer een voordeel tov Intel waar je wel een de Xenons moet als je dual wilt.SuperG schreef op 16 augustus 2002 @ 07:40:
Dat klopt maar er komt dus ook 'n ClawHammer DP ook opteron
Waarom zou je het mobo moeten vervangen?Hier sla je de plaat mis Bij AMD moet je de CPU & mobo vervangen bij de P4 alleen mobo aangezien P4 memory onafhankelijk is.
Het enige wat gaat verschillen is de snelheid waarmee de signaaltjes door je plank razen, als je controller dit maar aankan (je CPU in dit geval).
Als de overstap gemaakt wordt van DDR naar DDRII, dan zul je toch wel moeten jah.. waarschijnlijk omdat het niet pin compatibel is.
Maar in de 4/5? upgrades binnen DDR2 in hoef je dus weer geen nieuw moederbord te kopen.
trouwens die controller uitschakelen heeft geen zin behalve als dat een dual memory controller wordt.. anders zul je mindere performance krijgen.. zelfde als de P4 met SD-ram.
begrijp me niet verkeerd, dat zie ik ook het liefste, we moeten het nu doen met de benchmarks die beschikbaar zijn.is OpenSSL wel zo relevant ik zie liever een hele uitgebreid ereallife benchmark waarvan ik sommige software ook zelf gebruik.
ps ik pas mijn eerste berich t wel ff aan
dat is gewoon een feit. 99,999% van de mensen die computer kopen zullen voor het goedkoopste gaan (en hun zal het een worst wezen of de cpu nou 30 of 70 watt verstookt.Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ?
Zoals gezegt zijn de nortwoods vanaf 2,2 ghz ook aardig kookplaten, daarbij weet niemand noch wat de Hammer zal verstoken. ook weet jij niet wat stabieler zal zijn en welke kwalitatief beter zal zijn. ook zul je niet weten welke proc beter ondersteund zal worden (hoewel ik denk dat linux de hammer het best zal gaan ondersteunen omdat de x86-64 kernel praktisch af is).Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil.
maar voor 99,999% van de wereld bevolking wel en daar maakt een cpu-bakker zn chips voor.Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.
Of iets niet waardoor hij voor AMD MOET kiezen_MaLa_ schreef op 04 augustus 2002 @ 12:15:
ach iedereen heeft wel iets waarom hij amd of intel zou kiezen....
[hierbij doel ik op mijn persoonlijke cash-problemen :P]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Nog even over die achterstand betreft, quote van Tweakers frontpage:
Speciaal voor alle oppervlakkigen onder jullie, vanaf de 21e a.s. heeft AMD dus weer een "voorsprong" op Intel mits zij snel de 2,6GHz P4 introduceren.Inmiddels hebben wij van AMD bevestigd gekregen dat de Athlon XP 2400+ en 2600+ inderdaad op woensdag 21 augustus geïntroduceerd zullen worden. Deze modellen zullen standaard nog steeds de 133MHz DDR FSB hanteren.
kijk jij kan nu echt zeggen dat je achter looptShift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:
[...]
en mensen kopen wel degelijk een amd om dat hij goedkoop is en gewoon van goede kwaliteit is en duurder betekent al HELEMAAL NIET dat het beter is
want amd is net zo stabiel als een intel het lich gewoon aan het systeem dat je om de proc heen maakt dat kan instabiel zijn dus die stelling is al achterhaalt
de intel P4 2000 Mhz is een komplete kolen oven
en amd draait net zo vaak als een intel hoor
ik weet niet waar jij deze achterhaalde stellingen van daanhaalt maar je loopt +- een jaar of 4 a 5 achter
zo dat was het weer
nog een puntje er zijn meer amd borden als dat er intel borden zijn
dus ondersteuning zit goe
en heb ik niet gehoord dat er een linux kernel komt voor de hammer en claw en zooi en Microbloft heb al belooft om een hammer compatible os te maken en dat ging sneller als met de itanium want daar is nu nog steeds geen fatsoenlijke 64 bits personal usage os voor
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
nou, vandaag de dag zijn er 30000 chipsets voor de P4 dus ik denk dat er wel meer borden zijn voor de P4 dan de athlon xpShunt schreef op 16 augustus 2002 @ 12:16:
nog een puntje er zijn meer amd borden als dat er intel borden zijn
dus ondersteuning zit goe
30000 haha ik wil niet veel zeggen hoor maar welke merken dan allemaal dan heb je per merk ongeveer 100 verschillende P4 schipsets ja hoor
sorry maar daar geloof ik geen flikker van bewijs
Game PC
[dubbelpost]
Sis alleen al heeft zo'n 10 chipsets voor de P4. Heb je het afgelopen jaar liggen slapen ofzow? staat algemeen bekend dat er (te) veel P4-chipsets zijn.Shunt schreef op 16 augustus 2002 @ 15:21:
30000 haha ik wil niet veel zeggen hoor maar welke merken dan allemaal dan heb je per merk ongeveer 100 verschillende P4 schipsets ja hoorsorry maar daar geloof ik geen flikker van bewijs
nieuws: Grote voorraden aan moederborden met Intel chipsets
nieuws: Chipsetfabrikanten verleggen focus naar AMD-segment
Zoals ik het begrijp heb jij het over DDR PC2700 naar DDR PC3200Procyon for life schreef op 16 augustus 2002 @ 11:54:
[...]
Tnx voor de Info, weer een voordeel tov Intel waar je wel een de Xenons moet als je dual wilt.
[...]
Waarom zou je het mobo moeten vervangen?
Het enige wat gaat verschillen is de snelheid waarmee de signaaltjes door je plank razen, als je controller dit maar aankan (je CPU in dit geval).
Sneller geheugen vraagt ook betere signaal kwaliteit van de BCP dus het mobo en moet dus ook gevalideerd hebben DDRII kan meer aan.
Zomaar PC3200 in een mobo proppen die maar voor PC2700 is bedoeld is eigen lijk OC'en dus buiten spects gebruiken soms gaat dat geod maar aangezien DDR op zijn einde loopt stot PC3200 zie ik daar problemen in en heb je er toch een PC3200 mobo voor nodig.
Dan is er ook nog de DDR vs DDRII kwestie en daar moet je een andere mobo voor hebben
184 vs 240 pins.Als de overstap gemaakt wordt van DDR naar DDRII, dan zul je toch wel moeten jah.. waarschijnlijk omdat het niet pin compatibel is.
DDRII moet nog beginnen met opshalen daar zou het wel kunnen maar hetzelfde speeld hier ook 'n rol het geheel moet het aankunnen en met validatie heb je zekerheid.Maar in de 4/5? upgrades binnen DDR2 in hoef je dus weer geen nieuw moederbord te kopen.
Dat is om in te springen op een snelle markt migratie naar nieuw geheugentrouwens die controller uitschakelen heeft geen zin behalve als dat een dual memory controller wordt.. anders zul je mindere performance krijgen.. zelfde als de P4 met SD-ram.
aangezien ondie MEmcontroler dus ook nadelen heeft minder flexible voor nieuwe mem typen.
Verwijderd
Hier maak jij een foutjeBreepee schreef op 16 augustus 2002 @ 11:55:
dat is gewoon een feit. 99,999% van de mensen die computer kopen zullen voor het goedkoopste gaan (en hun zal het een worst wezen of de cpu nou 30 of 70 watt verstookt.
Bijkomend feit is dat de "dummie"-gebruiker liever een merk koopt, zo kocht mijn nonkel onlangs een dell-pc ondankt mijn afraden dat hij voor zijn gebruik en voor een goedkopere prijs een krachtiger systeempje zou hebben, maar dat geen "bekend" merk is zoals dell.
En geloof me, echt veel gebruikers willen merk. Alleen verkoopt dell nu nog geen configuraties met AMD-cpu's. Ook geniet intel nog steeds van dé grootste naambekendheid bij het gewone publiek.
En bovendien wil niet iedereen een high-end systeem é, hou daar ook een beetje rekening mee, het gros van de thuisgebruikers wil totaal niet dé snelste pc hoor. Het gros van de pc-gebruikers is de gewone groep en die zoekt een goedkoop merkpc met veel garantie en veel voorgeïnstalleerde software (waar ze overigens niets mee zijn imho).
Op de servermarkt moet AMD nog serieus doorbreken want daar heeft intel wel degelijk voorsprong. Ik ken erg weinig bedrijven die op amd-cpu's draaien hoor. Zo kan ik je bvb zeggen dat hier in ons landje (België maar dat zal in veel Europese landen ook zo zijn) in haast ALLE banken alleen maar draaien op intel pc's, ik zeg niet alle banken want van een paar banken weet ik het niet omdat ik daar niemand ken.
De modale tweakerbevolking zal dan wel weer voor amd kiezen, waarom? Omdat AMD idd de beste performance levert. Gemakkelijk te tweaken is, nouja dat zijn die celly's en P4's ook, maar vooral omdat ze prijs/kwaliteit/performance gewoon de beste is. Daar kan je in de "huidige" situatie niet onderuit. Ik zeg wel duidelijk huidig want ooit was het anders en dat zal wel nog een aantal keer veranderen.
Op dit moment weet ik haast 100% zeker dat mijn volgend pceetje een AMD systeem wordt. Ik wacht welliswaar nog een jaartje af ongeveer omdat ik nu voorlopig nog kan doen met mijn huidig systeem én omdat er vollop ontwikkelingen aan de gang zijn.
Verder is concurrentie goed, zonder concurrentie was er maar één partij en die zou dan haast woekerprijzen kunnen aanrekenen zoals microsoft dat doet. (ik hoop dat linux ooit eens doorbreekt op de gewone markt).
Verder hou ik niet van veronderstellingen, ik zie liever bewijzen, benchmarks en dan pas geloof ik. En wat op dat moment het betaalbaarste en snelste is koop ik, that's it en nu is dat voor de thuisgebruiker amd, zowel in de dumme categorie als in de high-end cathegorie. Verder kijk ik ook graag naar de toekomst en wil ik toch een beetje een zo uitbreidbaar mogelijk systeem.
Dus economisch gezien staat intel voor.
Op gebied van technologie denk ik AMD (ik bedoel dan op een termijn van een 6-tal maanden) want ik heb persoonlijk wel hoge verwachtingen van amd voor het moment.
Op het gebied van thuisgebruik staat intel nog steeds voor.
Op het gebied van tweakersgebruik staat amd voor.
Op het gebied van bedrijven staat intel voor.
Gaat AMD floppen => nee.
Houdt AMD intel bij => heus wel.
[quote]b-gone schreef op 01 augustus 2002 @ 11:28:
DE XP's zijn wat koeler dan de Tbirds en DuronsRedHead_1 schreef op 01 augustus 2002 @ 10:57:
K geef coolhead wel gelijk, als je een Northwood koopt... kijk hoe veel je kwijt bent om een THUIS pc te laten werken op de snelheid die JIJ wilt, jullie/wij heten toch niet voor niets Die-Hard Overclockers.....
**No Flame Intended**
Dan vind ik het gek dat ik voor mijn P4 2,26 met standaard crap koeler goedkoper uit was dan wanneer ik de XP2100 met cheapo koeler had gekocht......een week geleden. En die wil ik wel eens tegen mekaar laten contesten, oc-ed of niet (en gelijk ff een temp vergelijk doen). Ding draait non-oced idle 32 graden. Mijn vorige AMD was op dezelfde settings rond de 50 grade. En dat was nog niet eens een XP.
Ik hoop voor je dat jou XP nooit die temp bereikt.......
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
ik had het effe over thuisgebruikers en niet over servers e.d.Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:13:
Hier maak jij een foutjewant dit is geen feit hoor, jij ziet alles in de ogen van de consument maar niet via de ogen van een bedrijf. En bedrijven maken een heel groot deel uit van het cpu consumentenaandeel.
Bijkomend feit is dat de "dummie"-gebruiker liever een merk koopt, zo kocht mijn nonkel onlangs een dell-pc ondankt mijn afraden dat hij voor zijn gebruik en voor een goedkopere prijs een krachtiger systeempje zou hebben, maar dat geen "bekend" merk is zoals dell.
We (ik) hadden het hier over upgraden, dat doe gewone gebruikers zelden.SuperG schreef op 16 augustus 2002 @ 18:49:
DDRII moet nog beginnen met opschalen daar zou het wel kunnen maar hetzelfde speeld hier ook 'n rol, het geheel moet het aankunnen en met validatie heb je zekerheid.
Wij (tweakers) zal het een worst zijn of iets In-Spec loopt en of het gevalideerd is, we kopen ook sneller geheugen om onze moederplanken van vandaag nog even verder te kunnen clocken.
Dus het is voordeel voor ons en niet voor de kantoorgebruikers.
Nee 'n tweaker kiest er bewust voor out of spects en neemt dus gewoon het risiko van instabilieit of HD craches en kan er met component keuze ook rekening houden dus componenten die er niet zo goed tegen kunnen mijden..
Ik draai nu de CPU puur alleen over.
door de 400FSB CPU op gevalideerde 533FSB te zetten met het geheugen op PC800 (3*133)
Het zijn officiele instellingen voor 'n andere CPU uitvoering die ik misbruik dus puur afhankelijk van de CPU schaalbaarheid.
Maar iedereen zijn preoriteit. 2,666Ghz is ook voldoende voor mijn bakkie en stabiel en de rest in spect.
Ik draai nu de CPU puur alleen over.
door de 400FSB CPU op gevalideerde 533FSB te zetten met het geheugen op PC800 (3*133)
Het zijn officiele instellingen voor 'n andere CPU uitvoering die ik misbruik dus puur afhankelijk van de CPU schaalbaarheid.
Maar iedereen zijn preoriteit. 2,666Ghz is ook voldoende voor mijn bakkie en stabiel en de rest in spect.
Nieuwe formule voor de 2400+ & 2600+
As you remember, the old rating formula looked as follows: Rating = 3 x Frequency / 2 – 500. The new formula used to calculate the rating for the upcoming Athlon XP 2400+ and 2600+ can be written as follows:
Rating = 3 x Frequency / 2 - 600
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1029775394
As you remember, the old rating formula looked as follows: Rating = 3 x Frequency / 2 – 500. The new formula used to calculate the rating for the upcoming Athlon XP 2400+ and 2600+ can be written as follows:
Rating = 3 x Frequency / 2 - 600
http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1029775394
als je er nou ook nog een heatspreader op zetten ben ik helemaal blij
Verwijderd
De Xp2800 is inderdaad al klaar, maar is nog niet op de markt, Loop november, komt pas de Xp2700 op de markt.
erm kijk eens voor de fun naar de datum van dit draadje
Game PC