Stelling: AMD houdt Intel niet meer bij

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Om wat misverstanden uit de wereld te helpen:

AMD gaat met de hammer zowel de thuismarkt als de servermarkt bedienen met respectievelijk de Athlon 64 (Clawhammer) en de Opteron (Sledgehammer)

De thuisversie zal goedkoper zijn als vergelijkbare Intel producten.

De serverversie zal fors duurder zijn, maar dat is de Xenonfamilie ook.

Waardoor zijn de AMD's van nu warmer dan de Intels?
Omdat de Intels een heatspreader hebben EN een betere socket, waar een koeler op past met een grotere diameter en bijpassende grotere FAN die daardoor minder toeren hoeft te maken en dus stiller is en koeler... (beide processors geven nl. +/- 70 Watt wamte af).
Dit "voordeel" van Intel valt dus weg straks omdat ook de Hammers de beschikking krijgen over deze technieken.

De Clawhammer zal 256Kb L2 cache krijgen, de Sledgehammer 512KB en veelvouden daarvan. Is 2x SMP compatibel.

De Sledgehammer zal als enige 4x MP compatibel zijn, geruchten over meerdere cores op een processor zijn nooit officieel beaamt.

De geheugencontroller van de Hammers is in de processor ingebakken waardoor je niet even kan upgraden naar een sneller type geheugen, waarschijnlijk kan je je moederbord blijven gebruiken maar zul je een andere processor (met andere geheugencontroller) moeten kopen. (mits pin compatibel)
Dit is een voordeel met upgraden want als je je P4 sneller geheugen wilt geven moet je je moederbord vervangen en hou je je processor, bij de Hammers koop je een andere processor waardoor je je snellere geheugen zou kunnen gebruiken + de nieuwe processor is hoogstwaarschijnlijk ook sneller dan je eerste Hammer. :) dubbel geupgrade!
Ps: die ingebakken geheugencontroller is natuurlijk wel backwards-compatibel dus wat oudere types werken er ook in.

Amd heeft een achterstand?

Als het hele Hammerproject niet zou bestaan en AMD de Athlon XP's niet mee zou kunnen laten schalen met de P4's dan hebben ze een achterstand op Intel.
We weten wel beter, AMD komt met Pre-production exemplaren die zwaar ondergeklokt zijn.
Deze exemplaren zetten op 800MHz een beter score neer als een (1,6Ghz) P4 in Quake3 Arena en is 3x zo snel als een P4 2GHz in de benchmark OpenSSL.
Wie had er ook alweer een achterstand?

Ten slot: Als ik mensen zie blaten dat ze een P4 hebben genomen wegens de superieure performance en zie dat ze een sdr/ddr moederbord hebben aangeschaft begint het toch wel te kriebelen..

Hulde aan AMD _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door procyon op 16-08-2002 12:04 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mijn stelling over bijhouden en concurrentie enzo is in twee woorden samen te vatten:
Dynamisch evenwicht.

Afgezien van dat 'beter' nogal een subjectief begrip is en afhangt van je eigen wensen (snelheid, warmte/stilte, kosten, etc), is er mijns inziens over de tijdsspanne van een aantal jaren een fluctuatie geweest. Voor de meeste eigenschappen kun je stellen dat nu eens Intel 'de beste' is, dan weer 'AMD'. En zo hoort dat. Als er één veruit de beste is, is er geen concurrentie en dat is dan weer niet goed voor de prijzen en de ontwikkeling van nieuwe dingen. Dus; nadelig voor de concurrent.

Verwijderd

tja

nu is intel nog (ver) voor

maar het zou me niet verwonderen als AMD plots een enorme sprong maakt, en zo intel voorbij gaat.

Zo was het ook met de race om de eerste 1 GHz CPU. Intel had een grote voorsprong, en AMD ging zo zo voorbij, en bracht daarmee de eerste 1 GHz CPU. Misschien gebeurt hetzelfde als we de 5 GHz naderen?

ik blijf iig aanhanger van AMD. De reden pluk ik uit de pricewatch :

Intel Pentium 4 2,53GHz (533MHz FSB, Boxed)
€ 589,-

AMD Athlon XP 2200+ (1,8GHz) (Boxed)
€ 253,-

de nieuwste P4 tegenover de nieuwste Athlon XP. De P4 is meer dan dubbel zo duur.

point made

daarbij komt dat er ook bij AMD nieuwe cores zitten aan te komen, en neem het van mij aan, die gaan aars schoppen. en dat die nieuwe cores niet overclockbaar gaan zijn, dat gaan we nog wel zien. AMD heeft niet de reputatie om het de overclockers onder ons moeilijk te maken, die reputatie heeft intel.

• procyon
Sterker nog, de hammers zijn zeker weten wel overclockbaar.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 02:16:
tja

nu is intel nog (ver) voor

maar het zou me niet verwonderen als AMD plots een enorme sprong maakt, en zo intel voorbij gaat.

Zo was het ook met de race om de eerste 1 GHz CPU. Intel had een grote voorsprong, en AMD ging zo zo voorbij, en bracht daarmee de eerste 1 GHz CPU. Misschien gebeurt hetzelfde als we de 5 GHz naderen?

€ 589,-

€ 253,-

de nieuwste P4 tegenover de nieuwste Athlon XP. De P4 is meer dan dubbel zo duur.

point made

daarbij komt dat er ook bij AMD nieuwe cores zitten aan te komen, en neem het van mij aan, die gaan aars schoppen. en dat die nieuwe cores niet overclockbaar gaan zijn, dat gaan we nog wel zien. AMD heeft niet de reputatie om het de overclockers onder ons moeilijk te maken, die reputatie heeft intel.
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ? Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil. Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Procyon for life schreef op 16 augustus 2002 @ 01:16:
Om wat misverstanden uit de wereld te helpen:

AMD gaat met de hammer zowel de thuismarkt als de servermarkt bedienen met respectievelijk de Athlon 64 (Clawhammer) en de Opteron (Sledgehammer)

De thuisversie zal goedkoper zijn als vergelijkbare Intel producten.

De serverversie zal fors duurder zijn, maar dat is de Xenonfamilie ook.
Dat klopt maar er komt dus ook 'n ClawHammer DP ook opteron
Waardoor zijn de AMD's van nu warmer dan de Intels?
Omdat de Intels een heatspreader hebben EN een betere socket, waar een koeler op past met een grotere diameter en bijpassende grotere FAN die daardoor minder toeren hoeft te maken en dus stiller is en koeler... (beide processors geven nl. +/- 70 Watt wamte af).
Dit "voordeel" van Intel valt dus weg straks omdat ook de Hammers de beschikking krijgen over deze technieken.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. iNtel heeft een uptodate HSF specificatie die goed geschikt is voor 70+ Watt CPU
Socket A stamd uit een tijd dat 70Watt erg ver weg was en HSF tot 300g ruim voldoende waren de PIII tijdperk.
De Clawhammer zal 256Kb L2 cache krijgen, de Sledgehammer 512KB en veelvouden daarvan.
Ja zoiets heb ik ook meegekregen
CH 256 later 512
SH 1Mb later 2Mb of die ook in 512KB komen?
De Sledgehammer zal als enige MP compatibel zijn, geruchten over meerdere cores op een processor zijn nooit officieel beaamt.
nee Clawhammer DP de budged Opteron
De geheugencontroller van de Hammers is in de processor ingebakken waardoor je niet even kan upgraden naar een sneller type geheugen, waarschijnlijk kan je je moederbord blijven gebruiken maar zul je een andere processor (met andere geheugencontroller) moeten kopen.
Ik dacht dat de eerste DDR Hammers tot PC2700 gaan PC3200 DDR wordt gereseveerd voor DDRII.
En dat houd in dat we op dDR@ mobo's moeten wachten en die gebruiken een andere dimmslot dus zul je zeker voor die nieuwe type DDRII ook de mobo moeten vervangen. Jouw verhaal geld alleen voor PC3200 DDR maar denk eerder dat dat met bios opties te maken heeft aangezien PC1600/2100/2700 ondersteund wordt.
Ook is de ondie mem controller uitschakelbaar zodat snel op sneller memory kan worden overgestapt door de nortbridge het geheugen te laten beheren met een uptodate mem controler aangezien DDRII CPU veel later komen dan DDRII geintroduceerd wordt.
Dit is een voordeel met upgraden want als je je P4 sneller geheugen wilt geven moet je je moederbord vervangen en hou je je processor, bij de Hammers koop je een andere processor waardoor je je snellere geheugen zou kunnen gebruiken + de nieuwe processor is hoogstwaarschijnlijk ook sneller dan je eerste Hammer. :) dubbel geupgrade!
Hier sla je de plaat mis Bij AMD moet je de CPU & mobo vervangen bij de P4 alleen mobo aangezien P4 memory onafhankelijk is.
Ps: die ingebakken geheugencontroller is natuurlijk wel backwards-compatibel dus wat oudere types werken er ook in.

Amd heeft een achterstand?

Als het hele Hammerproject niet zou bestaan en AMD de Athlon XP's niet mee zou kunnen laten schalen met de P4's dan hebben ze een achterstand op Intel.
We weten wel beter, AMD komt met Pre-production exemplaren die zwaar ondergeklokt zijn.
Ik denk dat met achterstand wordt bedoeld de 2200+ vs 2.533Ghz dat is de achterstand.
end ie slaat op de late en probleemvolle 0,13 prosces van AMD zodra die op rolletjes loop trekken ze bij en moeten wel dan later tegen 0,09 P4 opnemen maar dat zal door de Hammer overgenomen worden.
Deze exemplaren zetten op 800MHz een beter score neer als een (1,6Ghz) P4 in Quake3 Arena
'n factor twee
en is 3x zo snel als een P4 2GHz in de benchmark OpenSSL.
Wie had er ook alweer een achterstand?
is OpenSSL wel zo relevant ik zie liever een hele uitgebreid ereallife benchmark waarvan ik sommige software ook zelf gebruik.
Ten slot: Als ik mensen zie blaten dat ze een P4 hebben genomen wegens de superieure performance en zie dat ze een sdr/ddr moederbord hebben aangeschaft begint het toch wel te kriebelen..
Ja Dual DDR of RDRAM sluit beter aan op de P4 FSB
Hulde aan AMD _/-\o_

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 02:16:

€ 589,-

€ 253,-

point made
Ja pricewath prijzen maar dat klopt niet

het is van 250 tot 350
en van 590 tot 920 Euro

dus van tegen de 300 vs rond de 800

meer faktor 2,5 á 3x

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:
[...]

En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ? Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil. Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.
2.2 300
2,4 450
2,5 600

de 2,4 en 2,5 zijn oninterresant aangezien die tov mekaar op performance niet zo veel verschillen alleen maar in prijs.

voor 5% meer performance 300 Euro extra betalen. tja als je geld genoeg hebt geen problemen maar veel rijken smijten ook niet onodig met geld en d earme of modale mensen is dat te veel van het goede en de prijs/performance ratio erg scheeft.

Natuurlijk heeft intel nog andere voordelen en die spelen een grotere rol in de midrange gebied daar is het waar iNtel mee concurreerd. De volume markt.

en kookplaat bedoel je die Northwood want die loopt ook tegen zijn einde en overschrijd binnenkort de 70Watt en 60A das pas een kachel alleen heeft die een goede godzilla HSF erop en de huidige s478 kunnen dat niet trekken voor die aankomende 3Ghz P4 Northwoods kachels.

Verwijderd

[...]

maar sommigen hebben geen € 600 voor een procje, vooral niet degenen die nog naar school gaan en zo. Wij moeten onze pc kopen(upgraden, whatever, ...) met ons zakgeld, en eventueel geld van een vakantiejob. Dan ga ik mijn geld liever uitgeven aan een proc van €250 dan aan een van € 600, want ze presteren toch (zo goed als) gelijk

• procyon
SuperG schreef op 16 augustus 2002 @ 07:40:
Dat klopt maar er komt dus ook 'n ClawHammer DP ook opteron
Tnx voor de Info, weer een voordeel tov Intel waar je wel een de Xenons moet als je dual wilt.
Hier sla je de plaat mis Bij AMD moet je de CPU & mobo vervangen bij de P4 alleen mobo aangezien P4 memory onafhankelijk is.
Waarom zou je het mobo moeten vervangen?
Het enige wat gaat verschillen is de snelheid waarmee de signaaltjes door je plank razen, als je controller dit maar aankan (je CPU in dit geval).
Als de overstap gemaakt wordt van DDR naar DDRII, dan zul je toch wel moeten jah.. waarschijnlijk omdat het niet pin compatibel is.

Maar in de 4/5? upgrades binnen DDR2 in hoef je dus weer geen nieuw moederbord te kopen.

trouwens die controller uitschakelen heeft geen zin behalve als dat een dual memory controller wordt.. anders zul je mindere performance krijgen.. zelfde als de P4 met SD-ram.
is OpenSSL wel zo relevant ik zie liever een hele uitgebreid ereallife benchmark waarvan ik sommige software ook zelf gebruik.
begrijp me niet verkeerd, dat zie ik ook het liefste, we moeten het nu doen met de benchmarks die beschikbaar zijn.

ps ik pas mijn eerste berich t wel ff aan

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44
En wie zegt dat ik en heleboel mensen voor de goedkoopste gaan ?
dat is gewoon een feit. 99,999% van de mensen die computer kopen zullen voor het goedkoopste gaan (en hun zal het een worst wezen of de cpu nou 30 of 70 watt verstookt.
Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:Iemand die alleen maar dingen koopt omdat het goedkoper betekent niet dat het ook beter is dan alle anderen, jij loopt met de tweakoids mee, ik kijk niet naar de prijs, maar naar de stabiliteit en kwaliteit en ondersteuning, als ik een kookplaat wil dan koop ik een kookplaat, ik wil geen verwarming in mijn pc maar een normaal draaiende CPU die werkt wanneer ik wil.
Zoals gezegt zijn de nortwoods vanaf 2,2 ghz ook aardig kookplaten, daarbij weet niemand noch wat de Hammer zal verstoken. ook weet jij niet wat stabieler zal zijn en welke kwalitatief beter zal zijn. ook zul je niet weten welke proc beter ondersteund zal worden (hoewel ik denk dat linux de hammer het best zal gaan ondersteunen omdat de x86-64 kernel praktisch af is).
Shift schreef op 16 augustus 2002 @ 02:52:Voor sommige is geld niet de belangerijkste factor.
maar voor 99,999% van de wereld bevolking wel en daar maakt een cpu-bakker zn chips voor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

Scatman_II

R9500 Pro >:)

_MaLa_ schreef op 04 augustus 2002 @ 12:15:
ach iedereen heeft wel iets waarom hij amd of intel zou kiezen....
Of iets niet waardoor hij voor AMD MOET kiezen :)

[hierbij doel ik op mijn persoonlijke cash-problemen :P]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• procyon
Nog even over die achterstand betreft, quote van Tweakers frontpage:
Inmiddels hebben wij van AMD bevestigd gekregen dat de Athlon XP 2400+ en 2600+ inderdaad op woensdag 21 augustus geïntroduceerd zullen worden. Deze modellen zullen standaard nog steeds de 133MHz DDR FSB hanteren.
Speciaal voor alle oppervlakkigen onder jullie, vanaf de 21e a.s. heeft AMD dus weer een "voorsprong" op Intel mits zij snel de 2,6GHz P4 introduceren.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

[...]

kijk jij kan nu echt zeggen dat je achter loopt ;)
en mensen kopen wel degelijk een amd om dat hij goedkoop is en gewoon van goede kwaliteit is en duurder betekent al HELEMAAL NIET dat het beter is ;) kijk naar pakertbel :P
want amd is net zo stabiel als een intel het lich gewoon aan het systeem dat je om de proc heen maakt dat kan instabiel zijn dus die stelling is al achterhaalt
de intel P4 2000 Mhz is een komplete kolen oven ;) net als de amd xp 2000+ dus dat valt ook weer weg
en amd draait net zo vaak als een intel hoor
ik weet niet waar jij deze achterhaalde stellingen van daanhaalt maar je loopt +- een jaar of 4 a 5 achter

zo dat was het weer

nog een puntje er zijn meer amd borden als dat er intel borden zijn :D
dus ondersteuning zit goe
en heb ik niet gehoord dat er een linux kernel komt voor de hammer en claw en zooi en Microbloft heb al belooft om een hammer compatible os te maken en dat ging sneller als met de itanium want daar is nu nog steeds geen fatsoenlijke 64 bits personal usage os voor ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Brent
Shunt schreef op 16 augustus 2002 @ 12:16:
nog een puntje er zijn meer amd borden als dat er intel borden zijn :D
dus ondersteuning zit goe
nou, vandaag de dag zijn er 30000 chipsets voor de P4 dus ik denk dat er wel meer borden zijn voor de P4 dan de athlon xp

• Shunt

Shunt

Boe

30000 haha ik wil niet veel zeggen hoor maar welke merken dan allemaal dan heb je per merk ongeveer 100 verschillende P4 schipsets ja hoor ;) sorry maar daar geloof ik geen flikker van bewijs

Game PC

• Brent
[dubbelpost]

• Brent
Shunt schreef op 16 augustus 2002 @ 15:21:
30000 haha ik wil niet veel zeggen hoor maar welke merken dan allemaal dan heb je per merk ongeveer 100 verschillende P4 schipsets ja hoor ;) sorry maar daar geloof ik geen flikker van bewijs
Sis alleen al heeft zo'n 10 chipsets voor de P4. Heb je het afgelopen jaar liggen slapen ofzow? staat algemeen bekend dat er (te) veel P4-chipsets zijn.
nieuws: Grote voorraden aan moederborden met Intel chipsets
nieuws: Chipsetfabrikanten verleggen focus naar AMD-segment

• SG

SG

Procyon for life schreef op 16 augustus 2002 @ 11:54:
[...]

Tnx voor de Info, weer een voordeel tov Intel waar je wel een de Xenons moet als je dual wilt.

[...]

Waarom zou je het mobo moeten vervangen?
Het enige wat gaat verschillen is de snelheid waarmee de signaaltjes door je plank razen, als je controller dit maar aankan (je CPU in dit geval).
Zoals ik het begrijp heb jij het over DDR PC2700 naar DDR PC3200

Sneller geheugen vraagt ook betere signaal kwaliteit van de BCP dus het mobo en moet dus ook gevalideerd hebben DDRII kan meer aan.

Zomaar PC3200 in een mobo proppen die maar voor PC2700 is bedoeld is eigen lijk OC'en dus buiten spects gebruiken soms gaat dat geod maar aangezien DDR op zijn einde loopt stot PC3200 zie ik daar problemen in en heb je er toch een PC3200 mobo voor nodig.

Dan is er ook nog de DDR vs DDRII kwestie en daar moet je een andere mobo voor hebben
Als de overstap gemaakt wordt van DDR naar DDRII, dan zul je toch wel moeten jah.. waarschijnlijk omdat het niet pin compatibel is.
184 vs 240 pins.
Maar in de 4/5? upgrades binnen DDR2 in hoef je dus weer geen nieuw moederbord te kopen.
DDRII moet nog beginnen met opshalen daar zou het wel kunnen maar hetzelfde speeld hier ook 'n rol het geheel moet het aankunnen en met validatie heb je zekerheid.
trouwens die controller uitschakelen heeft geen zin behalve als dat een dual memory controller wordt.. anders zul je mindere performance krijgen.. zelfde als de P4 met SD-ram.
Dat is om in te springen op een snelle markt migratie naar nieuw geheugen
aangezien ondie MEmcontroler dus ook nadelen heeft minder flexible voor nieuwe mem typen.

Verwijderd

Breepee schreef op 16 augustus 2002 @ 11:55:
dat is gewoon een feit. 99,999% van de mensen die computer kopen zullen voor het goedkoopste gaan (en hun zal het een worst wezen of de cpu nou 30 of 70 watt verstookt.
Hier maak jij een foutje :+ want dit is geen feit hoor, jij ziet alles in de ogen van de consument maar niet via de ogen van een bedrijf. En bedrijven maken een heel groot deel uit van het cpu consumentenaandeel.
Bijkomend feit is dat de "dummie"-gebruiker liever een merk koopt, zo kocht mijn nonkel onlangs een dell-pc ondankt mijn afraden dat hij voor zijn gebruik en voor een goedkopere prijs een krachtiger systeempje zou hebben, maar dat geen "bekend" merk is zoals dell.
En geloof me, echt veel gebruikers willen merk. Alleen verkoopt dell nu nog geen configuraties met AMD-cpu's. Ook geniet intel nog steeds van dé grootste naambekendheid bij het gewone publiek.
En bovendien wil niet iedereen een high-end systeem é, hou daar ook een beetje rekening mee, het gros van de thuisgebruikers wil totaal niet dé snelste pc hoor. Het gros van de pc-gebruikers is de gewone groep en die zoekt een goedkoop merkpc met veel garantie en veel voorgeïnstalleerde software (waar ze overigens niets mee zijn imho).

Op de servermarkt moet AMD nog serieus doorbreken want daar heeft intel wel degelijk voorsprong. Ik ken erg weinig bedrijven die op amd-cpu's draaien hoor. Zo kan ik je bvb zeggen dat hier in ons landje (België maar dat zal in veel Europese landen ook zo zijn) in haast ALLE banken alleen maar draaien op intel pc's, ik zeg niet alle banken want van een paar banken weet ik het niet omdat ik daar niemand ken.

De modale tweakerbevolking zal dan wel weer voor amd kiezen, waarom? Omdat AMD idd de beste performance levert. Gemakkelijk te tweaken is, nouja dat zijn die celly's en P4's ook, maar vooral omdat ze prijs/kwaliteit/performance gewoon de beste is. Daar kan je in de "huidige" situatie niet onderuit. Ik zeg wel duidelijk huidig want ooit was het anders en dat zal wel nog een aantal keer veranderen.

Op dit moment weet ik haast 100% zeker dat mijn volgend pceetje een AMD systeem wordt. Ik wacht welliswaar nog een jaartje af ongeveer omdat ik nu voorlopig nog kan doen met mijn huidig systeem én omdat er vollop ontwikkelingen aan de gang zijn.

Verder is concurrentie goed, zonder concurrentie was er maar één partij en die zou dan haast woekerprijzen kunnen aanrekenen zoals microsoft dat doet. (ik hoop dat linux ooit eens doorbreekt op de gewone markt).

Verder hou ik niet van veronderstellingen, ik zie liever bewijzen, benchmarks en dan pas geloof ik. En wat op dat moment het betaalbaarste en snelste is koop ik, that's it en nu is dat voor de thuisgebruiker amd, zowel in de dumme categorie als in de high-end cathegorie. Verder kijk ik ook graag naar de toekomst en wil ik toch een beetje een zo uitbreidbaar mogelijk systeem.

Dus economisch gezien staat intel voor.
Op gebied van technologie denk ik AMD (ik bedoel dan op een termijn van een 6-tal maanden) want ik heb persoonlijk wel hoge verwachtingen van amd voor het moment.
Op het gebied van thuisgebruik staat intel nog steeds voor.
Op het gebied van tweakersgebruik staat amd voor.
Op het gebied van bedrijven staat intel voor.
Gaat AMD floppen => nee.
Houdt AMD intel bij => heus wel.

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
[quote]b-gone schreef op 01 augustus 2002 @ 11:28:
RedHead_1 schreef op 01 augustus 2002 @ 10:57:
K geef coolhead wel gelijk, als je een Northwood koopt... kijk hoe veel je kwijt bent om een THUIS pc te laten werken op de snelheid die JIJ wilt, jullie/wij heten toch niet voor niets Die-Hard Overclockers.....

**No Flame Intended**
Dan vind ik het gek dat ik voor mijn P4 2,26 met standaard crap koeler goedkoper uit was dan wanneer ik de XP2100 met cheapo koeler had gekocht......een week geleden. En die wil ik wel eens tegen mekaar laten contesten, oc-ed of niet (en gelijk ff een temp vergelijk doen). Ding draait non-oced idle 32 graden. Mijn vorige AMD was op dezelfde settings rond de 50 grade. En dat was nog niet eens een XP.

Ik hoop voor je dat jou XP nooit die temp bereikt.......
DE XP's zijn wat koeler dan de Tbirds en Durons

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Brent
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:13:
Hier maak jij een foutje :+ want dit is geen feit hoor, jij ziet alles in de ogen van de consument maar niet via de ogen van een bedrijf. En bedrijven maken een heel groot deel uit van het cpu consumentenaandeel.
Bijkomend feit is dat de "dummie"-gebruiker liever een merk koopt, zo kocht mijn nonkel onlangs een dell-pc ondankt mijn afraden dat hij voor zijn gebruik en voor een goedkopere prijs een krachtiger systeempje zou hebben, maar dat geen "bekend" merk is zoals dell.
ik had het effe over thuisgebruikers en niet over servers e.d. :) en bij de thuisgebruikers is nog steeds het gros geinteresseerd in mhz voor $$$. men is daar ook niet zo sterk merkgebonden als met bijv. schoenen.

• procyon
SuperG schreef op 16 augustus 2002 @ 18:49:
DDRII moet nog beginnen met opschalen daar zou het wel kunnen maar hetzelfde speeld hier ook 'n rol, het geheel moet het aankunnen en met validatie heb je zekerheid.
We (ik) hadden het hier over upgraden, dat doe gewone gebruikers zelden.
Wij (tweakers) zal het een worst zijn of iets In-Spec loopt en of het gevalideerd is, we kopen ook sneller geheugen om onze moederplanken van vandaag nog even verder te kunnen clocken.

Dus het is voordeel voor ons en niet voor de kantoorgebruikers.

• SG

SG

Nee 'n tweaker kiest er bewust voor out of spects en neemt dus gewoon het risiko van instabilieit of HD craches en kan er met component keuze ook rekening houden dus componenten die er niet zo goed tegen kunnen mijden..

Ik draai nu de CPU puur alleen over.
door de 400FSB CPU op gevalideerde 533FSB te zetten met het geheugen op PC800 (3*133)

Het zijn officiele instellingen voor 'n andere CPU uitvoering die ik misbruik dus puur afhankelijk van de CPU schaalbaarheid.

Maar iedereen zijn preoriteit. 2,666Ghz is ook voldoende voor mijn bakkie en stabiel en de rest in spect.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe formule voor de 2400+ & 2600+

As you remember, the old rating formula looked as follows: Rating = 3 x Frequency / 2 – 500. The new formula used to calculate the rating for the upcoming Athlon XP 2400+ and 2600+ can be written as follows:

Rating = 3 x Frequency / 2 - 600

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1029775394

March of the Eagles

• Brent
als je er nou ook nog een heatspreader op zetten ben ik helemaal blij :)

Verwijderd

De Xp2800 is inderdaad al klaar, maar is nog niet op de markt, Loop november, komt pas de Xp2700 op de markt.

• Shunt

Shunt

Boe

erm kijk eens voor de fun naar de datum van dit draadje ;)

Game PC

Pagina: 1 2 3 Laatste