19 inch monitor: moeilijk om te kiezen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

-Moondust- schreef op 09 augustus 2002 @ 13:56:
Toch heb ik over de Iiyama ook enkele goede reacties gehoord. Vooral de kleuren en de hoge refreshrates worden geroemd. Bovendien is de Philips 109P40 slecht verkrijgbaar momenteel. Ik weet echter niet hoe dat met de B-serie is. Ik vraag me of hoe de Philips 109P40 verschilt met de 109B20.
B is niet echt plat, P wel. P heeft lijnen, b niet betere specs voor p enz

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Duckpower schreef op 09 augustus 2002 @ 12:14:
[...]

Waarschijnlijk heb je een letter verkeerd, als ik op de Philips site kijk naar de 109B20 (welke ik denk dat je bedoelde), dan staat er een 0.25 mm dotpitch en een shadow mask real flat scherm. Wel heeft de 109B20 Lightframe.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Philips 109B20 19"? Want ik zit erover te denken om die aan te schaffen. Bij mij gaat het tussen de Philips en de Iiyama HM903DT en m'n voorkeur gaat nu uit naar de Philips, omdat over Iiyama nogal verschillende meningen zijn, hier.
De 109B20 is verschrikkelijk moiregevoelig in resoluties onder de 1600x1200.
Ik kon dooralles heen de moire zien :(

Verder waren van de 4 exemplaren die ik had er 3 met grote fouten in de geometrie.
Ook is hij niet helemaal plat, maar een bolle beeldbuis met een vlakke glasplaat ervoor
(je krijgt ook leuk 2 lampen gereflecteerd 1 op de bolle buis en 1 op de vlakke glasplaat)

Ik vind het zeker geen aanrader.
De lightframe is ook erg slecht in vergelijking met de highbrightness die je in de trinitron typen terugvindt.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Bedankt Ghost, goed onderbouwd. Ik voel me neit echt aangetrokkken tot de B-serie en ga liever voor het topmodel in de P-serie. Lightframe zal ongetwijfeld met een bepaalde reden niet in de P-serie zijn geimplementeerd.

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:43
Ghost schreef op 09 augustus 2002 @ 14:20:
[...]

De 109B20 is verschrikkelijk moiregevoelig in resoluties onder de 1600x1200.
Ik kon dooralles heen de moire zien :(

Verder waren van de 4 exemplaren die ik had er 3 met grote fouten in de geometrie.
Ook is hij niet helemaal plat, maar een bolle beeldbuis met een vlakke glasplaat ervoor
(je krijgt ook leuk 2 lampen gereflecteerd 1 op de bolle buis en 1 op de vlakke glasplaat)

Ik vind het zeker geen aanrader.
De lightframe is ook erg slecht in vergelijking met de highbrightness die je in de trinitron typen terugvindt.
Bedankt voor de goede uitleg! Dan zal ik toch maar eens gaan kijken (letterlijk ;) ) naar een Iiyama scherm.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Hurmen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 monitoren, de Iiyama VMP454 en de Philips 109P20.
Is het enige verschil tussen de P20 en de P40 van Philips de extra aansluitingen van de P40? Als dat zo is ga ik namelijk voor de Philips aangezien over Iiyama de meningen nogal verdeeld zijn.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

Ik heb zelf een Dell 19inch M990 monitor wat bij Dell in de "Mainstream" categorie valt. A.s. november 2003 staar ik dan al drie jaar lang naar het scherm.

Ondertussen zit Dell bij versie M992 wat een kennis van mij heeft. Er is geen waarneembaar verschil tussen versie M992 en M990 (mijn mening; subjectief natuurlijk).

Ben er zeer tevreden over mijn monitor en volgens mij zit er een Philips beeldbuis in.

Wat ik nu met mijn post wil zeggen is dat je niet perse honderden euro's hoeft te investeren voor een goede monitor.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

al je het allemaal wil zien werken ga dan ff naar de mediamarkt in amsterdam daar hebben ze een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel monitoren .. allemaal aan !

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en relatief goedkoop

Iperf

Verwijderd

Ik heb ook een Hansol monitor. Perfect ding....!!!!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Neem langer garantie.
5 jaar ofzo.

Verwijderd

Ik ben gegaan voor de Iiyama... de 454 dan :)

Waarom:
- Mooi
- Hoge refresh
- Lekker veel opties (pc hub, speakertjes)
- Gewoon op voorraad :)

Vandaag bestelt bij informatique.. en er maar gelijk onderstaand systeem bijgedaan ;)...
over een week of 2 zal ik m'n bevindingen vertellen :)

• -Moondust-
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 monitoren, de Iiyama VMP454 en de Philips 109P20.
Is het enige verschil tussen de P20 en de P40 van Philips de extra aansluitingen van de P40? Als dat zo is ga ik namelijk voor de Philips aangezien over Iiyama de meningen nogal verdeeld zijn.
Goed deze thread lezen, de verschillen zijn al verteld. Bovendien is de Philips P40 monitor nu vrijwel nergens meer verkrijgbaar. De P20 wordt niet meer geproduceerd, dus dat zal ook niet meevallen die te bemachtigen. En Iiyama is gewoon ook een goed merk hoor! Je hebt wel gelijk dat er meer mensen ontevreden over de Iiyama zijn dan over de Philips, maar dat kan weer komen, omdat er meer mensen een Iiyama hebben dat er een Philips hebben hetgeen natuurlijk bij gelijke kwaliteit meer pechgevallen voor Iiyama oplevert. Anyway, ik zou maar gewoon ff in de winkel gaan kijken. Doe ik morgen ook, de mediamarkt hier in Rdam is vrij groot en ik meen dat ze inderdaad een hele sloot monitoren hadden staan.
al je het allemaal wil zien werken ga dan ff naar de mediamarkt in amsterdam daar hebben ze een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel monitoren .. allemaal aan !
Thnx for the tip, had ik nog niet aan gedacht, ik ga morgen ff langs alleen dan in Rdam!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ik heb ook een PVM 454 besteld :)

www.google.nl

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
DutchCommando schreef op 09 augustus 2002 @ 11:33:
Ik heb hier een Sony Multiscan CPD-G420 staan. Al een jaartje oud, dus misschien zijn er al wel betere. De refreshrate is misschien ook wat minder dan tegenwoordig (1600x1200@32bit@85Hz).

Ik kan sony's wel aanraden.
heb ik hiero ook en erg relaxed.

Verwijderd

Ik zeg, als je het doet, doe het goed, dus als je een goede monitor wil, koop net zoals ik een 24" lcd :)

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

wizl schreef op 31 juli 2002 @ 11:34:
Ik heb vorige week een SAMSUNG SYNCMASTER 955B gekocht voor € 239,- Perfect apparaatje hoor, waar zou die extra € 500 dan in moeten zitten?
Dotpitch horizontaal 0.22 mm
Max. resoluties 1600 x 1200 @ 68 Hz
Aanbevolen resoluties 1280 x 1024 @ 75 Hz
Horizontale frequentie 30 - 85 kHz
Verticale frequentie 50 - 160 Hz
Pixel frequentie 185 mHz
TCO 95
Nou, onder ander dat je op 1280 X 1024 ook gewoon op 85 Hz of hoger kan draaien, want max 75Hz bij die resolutie is vragen om trillend beeld en standaard koppijn. Sorry, no flame intended, ik heb nou eenmaal scherpe en daarvoor gevoelige ogen: ik zie zelfs 85 Hz nog knipperen als ik wakker en scherp ben......

Zie m'n sig voor m'n eigen 19" (NECFE950 en IIjama VMPro451) beiden op 1280x1024@100Mhz, en strak(!), geen vervorming, geen trillingen. Maar ook geen storingsbronnen in de directe omgeving ervan!

Blaat

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
-Moondust- schreef op 09 augustus 2002 @ 22:29:
[...]
[knip]

[...]
Thnx for the tip, had ik nog niet aan gedacht, ik ga morgen ff langs alleen dan in Rdam!
de p40 is nog wel redelijk aan te komen dacht ik zo. p20 helemaal niet ;)

overigens ben ik ook naar mediamarkt in rotterdam geweest om naar monitors te kijken maar dat viel tegen. Ze hadden veel monitors staan maar het meeste TFT en bijna geen 19 inch CRT monitoren (iig ook geen Iiyama en Philips 19 inch)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:04:
Ik zeg, als je het doet, doe het goed, dus als je een goede monitor wil, koop net zoals ik een 24" lcd :)
Niet iedereen is zo rijk/gek om dat te doen :P
Hoe duur is zo'n 24" TFT? (PICS!! :P)

The devil is in the details.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Weet niet of die er al bij staat, maar goed , vergeet sony ook niet!

g400 of beetr de g420.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Tsja ik doe al sinds 1997 met deze hyunday 15G+ (15") en hij wil maar niet stuk!!!
Hij geeft haarscherp beeld op 800x600 (duh) en der zit nogsteeds veel licht in

Er is al wel IETS stuk, op 720x bij 480 (zoiets) geeft ie een dikke zwarte balk aan de rechterkant
Dat is dus bij het starten van windows....

Ik vind het persoonlijk te duur om nu een 19" te kopen, pas als de nood aan de man is...

Flink aan en uit zetten!!!!

• -Moondust-
overigens ben ik ook naar mediamarkt in rotterdam geweest om naar monitors te kijken maar dat viel tegen. Ze hadden veel monitors staan maar het meeste TFT en bijna geen 19 inch CRT monitoren (iig ook geen Iiyama en Philips 19 inch)
Ja, valt idd tegen. Ben maar bij Computerland gaan kijken op de goudsesingel, daar stat wel een Iiyama 454 in de showroom. Ziet er erg goed uit, vooral die high brightness is erg mooi! Ik ga misschien toch voor de Iiyama, zeker nu die Philips zo slecht verkrijgbaar is.

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Hahaha! ik heb lekker de laatste 109P4 in nederland! (ofsow) B)
Ludewig schreef op 09 augustus 2002 @ 11:17:
[...]Dan is ie niet goed geaard. Is het stopcontact wel geaard of heb je soms een brakke kabel?
Aha, is dat het? kan wel kloppen, het stopcontact waar ie inzit is idd niet geaard. Alleen is op die hele verdieping geen geaard stopcontact te vinden. :(
Tog bedankt voor de tip! :*)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Poll: Welke monitor vinden jullie het beste?
LG 915FT Plus
Eizo Flexscan T765
Philips 109P40
Iiyama Vision Master Pro 454

Om de laatste stand te zien moet je even op F5 drukken :X

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4422&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Poll doet het weer dus zet ik um hier ook ff neer :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Helaas! Op de poll: kon tot 2002-08-02 worden gestemd. Helaas ligt dat reeds achter ons, dus is deze poll gesloten.
Eerst down, nu verlopen :(

• Ettepet
  • Laatst online: 11-05 12:26
Nog een zeer blije IIyama HM903DT gebruiker, en nog wel op 1600x1200 85Hz.. Super beeld!!! :)

• Wouter
  • Niet online
Gezien het plotseling overlijden van mijn 3 jaar en 3 maanden oude Belinea 106020 moet ik ook maar eens op zoek naar een nieuwe 19".

Echter raak ik zeer verward door alle reviews.

De ene reviewer vindt die Philips geweldig terwijl de ander hem middelmatig vindt.
Zo ook met de IIyama en Eizo. Ik ben meerdere reviews tegengekomen waar over de Eizo werd gezegd dat ie niet zo'n heel scherp beeld had en hier hoor ik weer wat negatieve dingen over IIyama.

Ik weet het nu niet meer.... ik zou wel voor de Philips willen gaan, is het niet dat bijna alles wat ik ooit van philips heb gehad snel kapot is gegaan :X ... als dat ding uberhaupt leverbaar was zou ik het toch overwegen, maar ik heb geen zin om langer dan 2 weken tegen deze crappy 15" te kijken.

En natuurlijk heeft geen een winkel de modellen die ik wil bekijken in de showroom :'(

• Splash
  • Laatst online: 19-07 07:57
Ik vind zowieso dat je niet aan iemand kan vragen wat ie van een monitor vind, iedereen vind z'n eigen natuurlijk het best. Niemand geeft namelijk graag toe dat ie een miskoop heeft gedaan.
Pas als iemand allebei de monitoren heeft gehad kan je een nuttig oordeel vellen.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben bij mediamarkt geweest voor een nieuwe 19" maar daar draaien ze allemaal domme dvd's op die schermen, leuk voor brightness, maar verder zie je er niks aan. Bovendien weinig 19". Vind het trouwens pure milieuvervuiling al die monitoren langs de wand :(.

En waarom heeft niemand het over schermen van CTX ? Zijn die toch minder dan de Iilyama & Philips ?? De PR960F ziet er toch best aardig uit, flat, hoge refreshrates, etc. en goed getest in de ComputerIdee :X :X

Heb zelf een Gateway 19inch, en ben daar na 3,5 jaar nog redelijk tevreden over. Brightness en contrast op max omdat het anders te donker wordt :( en bij 85hz knippert hij toch een beetje.

[ Voor 0% gewijzigd door Aike op 11-08-2002 22:51 . Reden: nog geen reply dus tekst verbeterd :) ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
-]MaRc0[- schreef op 11 augustus 2002 @ 16:43:
Poll: Welke monitor vinden jullie het beste?
LG 915FT Plus
Eizo Flexscan T765
Philips 109P40
Iiyama Vision Master Pro 454

Om de laatste stand te zien moet je even op F5 drukken :X

afbeelding

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Poll doet het weer dus zet ik um hier ook ff neer :P
Waar slaat dit nou weer op?

De beste technisch gezien is de Eizo.

Kwa budjet zit de Eizo dan ineens onderaan.

Waarom geld besparen aan een monitor?

w00t

Verwijderd

Robbie007 schreef op 11 augustus 2002 @ 21:21:
[...]
Waar slaat dit nou weer op?

De beste technisch gezien is de Eizo.

Kwa budjet zit de Eizo dan ineens onderaan.

Waarom geld besparen aan een monitor?
Geld besparen???? vindt jij ruim 500 euro nie genoeg dan?

• FireStarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:43:
[...]

Geld besparen???? vindt jij ruim 500 euro nie genoeg dan?
Niet als je weet dat er nog iets beters is. Het gaat hier niet om het duurste te kopen, het gaat om de beste monitor. Als je weet hoe een Eizo eruitziet dan ga je bij jezelf nog wel even denken of het dan toch verstandiger is om....

w00t

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaringen met de:
NEC MultiSync® FE950+ en NEC MultiSync® FP955

Lijken me ook zeer fijne schermpjes... (vooral de 955) :9

Alleen zie ik hier eigenlijk niks over in dit topic??? :?
Zijn ze niet goed, of is er een andere reden?

(ik vraag dit omdat ik er deze week 1 wil kopen)

Specs NEC MultiSync® FP955:

19-inch (50 cm) DIAMONDTRON Naturally Flat-beeldbuistechnologie
Actieve beelddiagonaal van 18 inch (458 mm)
Constante rasterafstand van 0,24 mm
Optimale resolutie 1.280 x 1.024
Horizontale frequentie 31 - 110 kHz
2 signaalingangen D-Sub, DVI-A
sRGB-ondersteuning
DDC/CI-compatibel
NaViSet
Afbeeldingslocatie: http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/generator/Internet/Subsidiaries/Headquarter/Content/Products/CRT-MSFP955/Images/CRT-MSFP955,property=ThumbNail.gif
Ziet er allemaal toch niet verkeerd uit.. :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 23:14 . Reden: typo ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:14:

Optimale resolutie 1.280 x 1.024
En bij hoeveel hz had je dat in gedachten ?

Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod :/

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Wouter
  • Niet online
Robbie007 schreef op 11 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Niet als je weet dat er nog iets beters is. Het gaat hier niet om het duurste te kopen, het gaat om de beste monitor. Als je weet hoe een Eizo eruitziet dan ga je bij jezelf nog wel even denken of het dan toch verstandiger is om....
Ik heb bij MEERDERE roundups gelezen dat die Eizo ook niet alles is...

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 11 augustus 2002 @ 23:34:
[...]

En bij hoeveel hz had je dat in gedachten ?

Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod :/
Ik zat te denken aan 1280 x 960 bij 100Hz (of eventueel 85Hz)
Dat moet geen probleem zijn voor deze monitor.. :)

Raar idd dat merken als CTX, NEC en andere niet aan bod komen in dit topic.
Terwijl deze merken toch hele goede beeldschermen maken volgens mij... :/

• -Moondust-
Ik hoop even wat orde in de chaos te scheppen...
En waarom heeft niemand het over schermen van CTX ? Zijn die toch minder dan de Iilyama & Philips ?? De PR960F ziet er toch best aardig uit, flat, hoge refreshrates, etc. en goed getest in de ComputerIdee
Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod
Raar idd dat merken als CTX, NEC en andere niet aan bod komen in dit topic.
Terwijl deze merken toch hele goede beeldschermen maken volgens mij...
De topicstarter noemt in zijn 1ste post 4 monitoren waar hij tussen twijfelt. Logischerwijs gaat deze thread dan over die 4 monitoren. Het is wel ok dat mensen andere schermpjes aandragen, maar als we er zometeen 10 hebben, dan is de keuze al helemaal onoverzichtelijk geworden. Tussen 3 monitoren weten ik en enkele anderen al niet wat ze moeten kiezen, laat staan tussen 10.

Maar goed, ff over de monitoren die ik op het oog heb...

Eizo Flexscan T765

Deze heb ik nog niet in het echt mogen bewonderen. Het enige wat ik weet van deze monitor is dat hij in de fabriek al helemaal handmatig wordt afgesteld (in tegenstelling tot alle andere merken die gewoon in serie worden geproduceerd door machines). Ook is deze monitor een tikkie kleiner dan de andere 19"monitoren, namelijk 17,8" effectief ipv 18".

Iiyama Vision master Pro 454

Deze monitor heb ik in het echt gezien en ik moet zeggen, dat high brightness is echt wel een groot verschil. Kortgezegd komt High Brightness erop neer dat het hele beeld helderder wordt zonder dat dit ten koste gaat van de kleuren, contrast, etc. Lijkt me handig in games. Tevens heeft deze monitor 2 D-sub ingangen (kan je 2 monitoren aan hangen dus en dan switchen tussen de 2 met een knop. De voet van Iiyama ziet er stevig en degelijk uit (in tegenstelling tot berichten die ik heb opgevangen). Er zitten ook 4 Hub-poorten in de voet, hetgeen natuurlijk best handig is. De scherpte was meer dan ok, ondanks de mindere specs van 0.25 dotpitch in het mdden tot 0.27 dotpitch aan de randen (in tegenstelling tot andere 19" monitoren die een constante 0.24 dotpitch hebben). Tot slot nog een groot pluspunt, de hoge refreshrates. En oja, de Iiyama schijnt 3 videomodes te hebben om het beeld aan te passen aan de gebruiksfunctie van dat moment, tekstverwerken, games of een fimpje kijken.

Philips 109P40

Ook deze monitor heb ik helaas nog niet in real life mogen bewonderen, hetgeen misschien ook wordt veroorzaakt door de zeer slechte verkrijgbaarheid. Veel computerwinkels hebben um niet op voorraad. Over deze monitor heb ik veel goeds gehoord, o.a. het scherpe beeld. Deze monitor heeft de mogelijkheid van BNC. Dat houdt in dat je met een speciale BNC-kabel de kleuren gescheiden doorgeeft aan je monitor, hetgeen een mooier beeld op zou moeten leveren. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de kwaliteitsvoortuitgang maar minimaal is en nauwelijks te zien. Voor normaal huis- tuin- & keukengebruik lijkt mij deze functie overbodig.

Vooralsnog geef ik zelf de voorkeur voor de Iiyama vanwege de mooie kleuren, high brightness, de video modes en de laagste prijs.

Verwijderd

maar wat vinden jullie van de iiyama vision master pro 452?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:56:
Dat is al een oude, en heeft lage refresh rates, ik zou voor een nieuwer model gaan (454).

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

rival24 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:05:
[...]
Dat is al een oude, en heeft lage refresh rates, ik zou voor een nieuwer model gaan (454).
maar wel goedkoper en ook plat. als je geen hoge Hz nodig hebt in hoge resoluties is het nog steeds een goede keuze.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
-Moondust- schreef op 12 augustus 2002 @ 09:48:

Maar goed, ff over de monitoren die ik op het oog heb...

Eizo Flexscan T765

Deze heb ik nog niet in het echt mogen bewonderen. Het enige wat ik weet van deze monitor is dat hij in de fabriek al helemaal handmatig wordt afgesteld (in tegenstelling tot alle andere merken die gewoon in serie worden geproduceerd door machines). Ook is deze monitor een tikkie kleiner dan de andere 19"monitoren, namelijk 17,8" effectief ipv 18".

Iiyama Vision master Pro 454

Deze monitor heb ik in het echt gezien en ik moet zeggen, dat high brightness is echt wel een groot verschil. Kortgezegd komt High Brightness erop neer dat het hele beeld helderder wordt zonder dat dit ten koste gaat van de kleuren, contrast, etc. Lijkt me handig in games. Tevens heeft deze monitor 2 D-sub ingangen (kan je 2 monitoren aan hangen dus en dan switchen tussen de 2 met een knop. De voet van Iiyama ziet er stevig en degelijk uit (in tegenstelling tot berichten die ik heb opgevangen). Er zitten ook 4 Hub-poorten in de voet, hetgeen natuurlijk best handig is. De scherpte was meer dan ok, ondanks de mindere specs van 0.25 dotpitch in het mdden tot 0.27 dotpitch aan de randen (in tegenstelling tot andere 19" monitoren die een constante 0.24 dotpitch hebben). Tot slot nog een groot pluspunt, de hoge refreshrates. En oja, de Iiyama schijnt 3 videomodes te hebben om het beeld aan te passen aan de gebruiksfunctie van dat moment, tekstverwerken, games of een fimpje kijken.

Philips 109P40

Ook deze monitor heb ik helaas nog niet in real life mogen bewonderen, hetgeen misschien ook wordt veroorzaakt door de zeer slechte verkrijgbaarheid. Veel computerwinkels hebben um niet op voorraad. Over deze monitor heb ik veel goeds gehoord, o.a. het scherpe beeld. Deze monitor heeft de mogelijkheid van BNC. Dat houdt in dat je met een speciale BNC-kabel de kleuren gescheiden doorgeeft aan je monitor, hetgeen een mooier beeld op zou moeten leveren. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de kwaliteitsvoortuitgang maar minimaal is en nauwelijks te zien. Voor normaal huis- tuin- & keukengebruik lijkt mij deze functie overbodig.

Vooralsnog geef ik zelf de voorkeur voor de Iiyama vanwege de mooie kleuren, high brightness, de video modes en de laagste prijs.
uiteindelijk zit ik ook nog tussen deze monitoren te twijfelen. En Eizo valt gelijk af want dat kreng is TE duur vergeleken met de andere 19 monitors die ook zeer goede kwaliteit bieden. En ik heb de EIZO nog in geen ene winkel kunnen zien. Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem :)

[ Voor 0% gewijzigd door aftermath op 12-08-2002 12:55 . Reden: typo ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aftermath schreef op 12 augustus 2002 @ 12:52:
[...]

uiteindelijk zit ik ook nog tussen deze monitoren te twijfelen. En Eizo valt gelijk af want dat kreng is TE duur vergeleken met de andere 19 monitors die ook zeer goede kwaliteit bieden. En ik heb de EIZO nog in geen ene winkel kunnen zien. Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem :)
In welke winkel is dat? Informatique??
Zit zelf ook tussen die monitors te twijfelen alhoewel ik EIZO ook niet uitsluit. Helaas kun je die eizo's NERGENS in het echie zien. En om nou zo'n bak ongezien te halen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• -Moondust-
Die heb ik toevallig ook in live action gezien. Is best goed hoor, maar mist high brightness en de USB-poorten in de voet. high brightness vind ik dan toch wel belangrijk.
Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem
Zou ik ook graag willen weten. Zou je iig je bevindingen in die winkel kunnen posten? Thnx!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Help!!!! schreef op 12 augustus 2002 @ 13:19:
[...]

Zit zelf ook tussen die monitors te twijfelen alhoewel ik EIZO ook niet uitsluit. Helaas kun je die eizo's NERGENS in het echie zien. En om nou zo'n bak ongezien te halen.....
bij MyCom is dat (jaja) ik liep de winkel binnen en dacht die zullen wel niks hebben staan maar dat viel wel mee. Ze hadden de iiyama 454 wel (in doos nog) en die wouden hun wel aansluiten en demonstreren enz. Ook hadden ze dat met de philips 109P40 willen doen maar die hadden ze nog niet op voorraad. Week 34 was die te leveren en dat is binnenkort.

ik zal iig als ik er geweest ben ff vertellen welke ik nou de beste vond van de 2 ;)

• -Moondust-
ik zal iig als ik er geweest ben ff vertellen welke ik nou de beste vond van de 2
Heel graag! (200ste post... 8) )

• Duckpower
Net heb ik een foldertje gedownload van de Philips 109P (pdf file) en daarin staat dat bij 1280*1024 de maximale refreshrate 85 Hz is. Maar op de site staat dat de aanbevolen resolutie 1280*1024 is bij 104 Hz. :?

Mijn vraag is aan de 109P bezitters: wat klopt er?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Duckpower schreef op 16 augustus 2002 @ 18:27:
Net heb ik een foldertje gedownload van de Philips 109P (pdf file) en daarin staat dat bij 1280*1024 de maximale refreshrate 85 Hz is. Maar op de site staat dat de aanbevolen resolutie 1280*1024 is bij 104 Hz. :?

Mijn vraag is aan de 109P bezitters: wat klopt er?
heb hem sinds gisteren binnen, haalt bij 1280x1024 100Hz.
1600x1200@85Hz is ook mogelijk.
Ik kan hem zeker aanraden erg fijne scherm, support wires zijn zichtbaar maar vreemd genoeg niet storend.
Dus zeker de moeite waard om te bekijken/kopen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Heb net sinds 3 dagen mijn Ilyama Vision Master Pro 454, Echt een TOP schermpie! 1600x1200@100hz, high brightness is IDEAAL in games. En hij is ook echt plat aan de voorkant, niet dat half platte wat je vaak ziet.

Over de lijntjes, als ik verdomd goed kijk zie ik ze, maar na 1 minuut merk je ze niet :D
Enne tja 2x 1w boxjes en USB hub, je moet ze maar nodig hebben.. Ik niet. In ieder geval een aanrader om te kopen..

Verwijderd

Grinder schreef op 17 augustus 2002 @ 00:06:
Heb net sinds 3 dagen mijn Ilyama Vision Master Pro 454, Echt een TOP schermpie! 1600x1200@100hz, high brightness is IDEAAL in games. En hij is ook echt plat aan de voorkant, niet dat half platte wat je vaak ziet.

Over de lijntjes, als ik verdomd goed kijk zie ik ze, maar na 1 minuut merk je ze niet :D
Enne tja 2x 1w boxjes en USB hub, je moet ze maar nodig hebben.. Ik niet. In ieder geval een aanrader om te kopen..
Die hub lijkt me wel verdomde handig :)

vooral voor spullen die je maar ff nodig hebt (mp3-speler, usb-handydrive, ect.)

Maar mijn ervaringen horen jullie volgende week zaterdag als het goed is :)

Verwijderd

Die hub is idd wel handig, voor bijvoorbeeld een digicam, maar je kunt er ook je toetsenbord en muis op aansluiten, zodat je geen last meer hebt van te korte kabels.

Verder heeft de monitor twee video ingangen, zodat je er bijvoorbeeld twee pc aan kunt hangen en alleen een knopje hoeft in te drukken om te switchen. Ik heb namelijk een Vision master pro 454 van Iiyama, en draait hier goed op 1600*1200 100 Hz. >:)

Aan die boxen heb je trouwens zo goed als niks, want die zijn van slechte kwaliteit. :( Wel handig is dat je hierdoor ook hoofdtelefoon aansluiting krijgt. En een monitor vind ik daar wel een handige plek voor. >:)

Conclusie: geweldige monitor ;)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik twijfel tussen de Iiyama LS902UT 19" 0,26 en de Hansol 920D 19" DynaFlat 0,25
De specs zijn ongeveer gelijk, de prijzen ook, enige verschil is dat de Hansol plat is en een 0,25 dp heeft (en bandbreedte is hoger, wat betekent dat precies??). Is die Hansol een betere keuze ook al is het merk minder? En hoeveel garantie zit er op een Hansol? (Iiyama is 3 jaar onsite)

Verwijderd

Wat een grote topic over niets! Beste 19" monitor is en blijft EIZO!!

Verwijderd

neem NEC die zijn goed en scherpebeeld heb hem zelf ook nooit problemen meegehad

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:32:
Jij onderbouwt het ook lekker...
geweldige argumenten...
|:(
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:34:
neem NEC die zijn goed en scherpebeeld heb hem zelf ook nooit problemen meegehad
Ja ik ren gelijk naar de winkel omdat jij hem ook hebt...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Als je nog niks hebt aangeschaft , misschien heb je hier iets aan 400 kilo monitoren op de testbank.
http://www.hardware.info/reviews.php?id=305
Die eizo die jij op het oog had komt hier i.i.g. als GOLD AWARD ui de test.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Nehh geen eizo meer voor mij ben aan de sony geslagen..

de f500 blaast menig scherm eruit en me iiyama 451 pro was ontploft met ut 2003 :(

• Duckpower
makkie schreef op 17 augustus 2002 @ 13:33:
Als je nog niks hebt aangeschaft , misschien heb je hier iets aan 400 kilo monitoren op de testbank.
http://www.hardware.info/reviews.php?id=305
Da's inderdaad een leuke review. Op TomsHardware.com staat ook ergens een review met 19"CRT schermen.

Wat mij opvalt tussen die twee tests, is het grote verschil in beoordeling van de Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454. Bij TomsHardware.com zijn ze er positief over en in de review van Hardware.info juist heel negatief.

Dat vind ik een groot nadeel bij de Iiyama's: er zijn heel veel verschillende meningen over. In dit topic zeggen ook enkele mensen die er twee gezien hebben, dat de kwaliteit zo verschilt. Gebruiken ze steeds verschillende componenten oid?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik was van plan de Samsung 959NF te kopen, heeft er iemand ervaring met deze monitor of hebben jullie een beter monitor gezien die je zou kunnen aanraden? thnx

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Robbie007 schreef op 07 augustus 2002 @ 03:54:

edit:
Nog even voor de andere Eizo gebruikers, een vraag. Dat programma om je monitor aan te passen werkt niet bij mij. Ik heb een Radeon 8500. Als ik Windows XP kaal installeer, herkend hij mijn Radeon wel, en werkt het programma. Maar zodra ik drivers doe installeren van de kaart, werkt het programma niet meer, en krijg ik een rood kruis door het icoontje te zien. Wat doe ik fout?
Denk dat je het volgende wel weet maar voor de zekerheid:

Volgens mij werkt dat programa alleen als je je monitor ook via een usb kabel aansluit. Ik heb dat bij meerdere tests gelezen. Tomshardware? en http://www.hardware.info/...14d76244ecb11415b10c48711
"Alle opties die in het OSD zijn in te stellen, zijn ook via een PC-programma in te stellen. Voorwaarde hierbij is dat de monitor ook via een meegeleverde USB-kabel met de PC wordt verbonden. "

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Grinder
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 01:31:
Die hub is idd wel handig, voor bijvoorbeeld een digicam, maar je kunt er ook je toetsenbord en muis op aansluiten, zodat je geen last meer hebt van te korte kabels.

Verder heeft de monitor twee video ingangen, zodat je er bijvoorbeeld twee pc aan kunt hangen en alleen een knopje hoeft in te drukken om te switchen. Ik heb namelijk een Vision master pro 454 van Iiyama, en draait hier goed op 1600*1200 100 Hz. >:)

Aan die boxen heb je trouwens zo goed als niks, want die zijn van slechte kwaliteit. :( Wel handig is dat je hierdoor ook hoofdtelefoon aansluiting krijgt. En een monitor vind ik daar wel een handige plek voor. >:)

Conclusie: geweldige monitor ;)
Idd Boxjes zijn waardeloos, ik wou hem gebruiken als versterker van mijn onboard sound, maar dat werkt dus niet goed genoeg. Dus heb de losse labtec boxjes maar weer gepakt. Idd voor veel dingen is de USB Hub errug handig, maar heb geen zin om usb kabels naar monitor te veranderen :D Muis zou er namelijk niet in misstaan. Enne 2 video ingangen idd, met 1 druk op de knop te wisselen..

• -Moondust-
Wat mij opvalt tussen die twee tests, is het grote verschil in beoordeling van de Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454. Bij TomsHardware.com zijn ze er positief over en in de review van Hardware.info juist heel negatief.

Dat vind ik een groot nadeel bij de Iiyama's: er zijn heel veel verschillende meningen over. In dit topic zeggen ook enkele mensen die er twee gezien hebben, dat de kwaliteit zo verschilt. Gebruiken ze steeds verschillende componenten oid?
Dit vind ik nu weer goed waardeloos. Dacht ik net een goeie koop te gaan doen met de Iiyama 454, krijg ik weer zo'n review als op www.hardware.info te zien. Die Eizo schijnt het overal goed te doen, dus ik ga er zo langzamerhand vanuit dattie ook echt goed is. Maarja, 722 euro is wel ff 250 euro meer dan de andere gegadigden. Kan iemand het gebruikte testprogramma van de review van hardware.info testen op de Iiyama en een oordeel vellen over een aantal resoluties? Er wordt gesproken over ovale cirkels ipv ronde en veel moire.

Heeft verder iemand ervaring met de Samsung 959? Die kwam ook goed uit de test.

• Grinder
test gister ook gelezen en verbaasde me, tommetje vond ilyama een goede monitor dus de 'deskundigen' zijn het niet helemaal eens denk ik. Ik zal even die spullen testen als ik vandaag nog klaar kom met dit rotwerk ;)

Verwijderd

TRAXION schreef op 17 augustus 2002 @ 13:38:
[...]

Nehh geen eizo meer voor mij ben aan de sony geslagen..

de f500 blaast menig scherm eruit en me iiyama 451 pro was ontploft met ut 2003 :(
Ik had toch gelijk dat EIZO het beste was. Lees de review maar op Hardware.info. Sony komt er maar matig uit.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
-Moondust- schreef op 19 augustus 2002 @ 10:31:
[...]

Dit vind ik nu weer goed waardeloos. Dacht ik net een goeie koop te gaan doen met de Iiyama 454, krijg ik weer zo'n review als op www.hardware.info te zien. Die Eizo schijnt het overal goed te doen, dus ik ga er zo langzamerhand vanuit dattie ook echt goed is. Maarja, 722 euro is wel ff 250 euro meer dan de andere gegadigden. Kan iemand het gebruikte testprogramma van de review van hardware.info testen op de Iiyama en een oordeel vellen over een aantal resoluties? Er wordt gesproken over ovale cirkels ipv ronde en veel moire.

Heeft verder iemand ervaring met de Samsung 959? Die kwam ook goed uit de test.
Dit zegt ie nog over de Eizo:
" Verkleuringen en moiré zijn wel nog aanwezig en gedeeltelijk weg te regelen met de betreffende opties in het OSD"

Is ook niet helemaal 100% dus, maar wel erg duur :(

Ik vind zo'n testen nooit veelzeggend, koop maar eens 2 precies dezelfde monitoren, daar zit altijd verschil tussen.
Eigenlijk zou je er 3 mogen proberen en de beste houden ofzo, maargoed dat kan dus helaas niet.

• FireStarter
Altijd heerlijk zoiets heh, je eigen monitor als beste uit de test.

Dus waarom niet besparen op een monitor?

Stel je koopt een PC en een monitor, je kan kiezen, of ff wat meer geld in de monitor steken, en wat minder in de PC of andersom.
JE hebt mensen die het eerste doen, had ik ook. Maar ook die meer aan PC uitgeven. Waarom?

Over 6 maanden komt mijn monitor nog steeds als beste uit de test, zoniet op een 2de plaats.

En die PC is over een half jaar al verouderd, en je keek al 6 maanden naar een schermpje van mindere kwaliteit.

w00t

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

De EIZO T766 is mijn nummer 1. Wie weet nog meer monitors met een res van 1600x1200 bij 92Hz of meer en met BNC aan sluiten.

EIZO T766 19" 1600x1200 92Hz + BNC 722,-
Nokia 930C 19" 1600x1200 92Hz + BNC 650,-
Viewsonic P95f 19" 1600x1200 92Hz + BNC 559,-
CTX PR 960F 19" 1600x1200 85Hz + BNC 489,-

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• -Moondust-
Philips 109P40 heeft ook BNC aansluiting, maar offie 92 Hz haalt op 1600x1200 weet ik niet.

Verwijderd

net de p40 binnengekregen. eerst indruk: vaag :)

waarom? nou, dit is de eerste flat screen monitor voor mij, en eerste 19". Alles lijkt zo vervormt enz. Echt ff wennen, ziet er wel mooi uit

• -Moondust-
Grinder
test gister ook gelezen en verbaasde me, tommetje vond ilyama een goede monitor dus de 'deskundigen' zijn het niet helemaal eens denk ik. Ik zal even die spullen testen als ik vandaag nog klaar kom met dit rotwerk.
Ik ben erg benieuwd naar jouw resultaten van hetzelfde proggie als hardware.info heeft gebruikt op de Iiyama 454. Zou je speciale aandacht willen besteden aan de minpunten die hardware.info noemtwat betreft de Iiyama 454. Alvastheel erg bedankt!

• -Moondust-
toppertje:
Alles lijkt zo vervormt enz. Echt ff wennen, ziet er wel mooi uit
Zou je dat uit kunnen uitleggen, want mijns inziens spreek je jezelf tegen door te zeggen het er wel mooi uitziet, maar het beeld toch vervormd is. Welke resolutie draai je? Native resolution (resolutie die hoort bij het 19" formaat) is dacht ik 1280x960. Veel mensen draaien 1280x1024 wat dus een iets vervormd beeld oplevert. Het ziet er dan platgedrukt uit, meen ik.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

LG heb ik veel problemen gehad. Scherm wat geel werd en slechte return service. Na de zoveelste LG monitor heb ik een nieuwe uit doos verkocht en een 19inch Philips 109p10 gekocht. Eén woord SUPER, ik vind het de beste kwaliteit voor het geld. Iiyama is ook een stuk verbeterd trouwens. Als je het geld ervoor over hebt zo ik gaan voor een Eizo.

Succes...

Verwijderd

-Moondust- schreef op 19 augustus 2002 @ 16:55:
toppertje:

[...]

Zou je dat uit kunnen uitleggen, want mijns inziens spreek je jezelf tegen door te zeggen het er wel mooi uitziet, maar het beeld toch vervormd is. Welke resolutie draai je? Native resolution (resolutie die hoort bij het 19" formaat) is dacht ik 1280x960. Veel mensen draaien 1280x1024 wat dus een iets vervormd beeld oplevert. Het ziet er dan platgedrukt uit, meen ik.
Ik bedoel het volgende: beeld is gewoon mooi scherp en kleuren zien er goed uit.

Ik ben echter een 1024 resolutie gewent, dus sites zien er beetje vreemd (groot) uit. Verder staat de refresh rate hoger en moeten mijn ogen er aan wennen.

En het beel lijkt 'naar binnen' te staan,maar dat komt gewoon omdat ik tot nu altijd bol scherm had. vandaar dus

maar ik heb hem net een uurtje, dus ben ff aan testen :)

• -Moondust-
toppertje:

Ok, helder!

Als je tijd en zin hebt, zou jij dan dat proggie waar hardware.info mee getest heeft, ook op jouw nieuwe 109P40 kunnen testen en de bevindingen hier kunnen posten? Bij voorbaat bedankt daarvoor!

• Ettepet
  • Laatst online: 11-05 12:26
UNICRONBOT schreef op 19 augustus 2002 @ 16:38:
De EIZO T766 is mijn nummer 1. Wie weet nog meer monitors met een res van 1600x1200 bij 92Hz of meer en met BNC aan sluiten.

EIZO T766 19" 1600x1200 92Hz + BNC 722,-
Nokia 930C 19" 1600x1200 92Hz + BNC 650,-
Viewsonic P95f 19" 1600x1200 92Hz + BNC 559,-
CTX PR 960F 19" 1600x1200 85Hz + BNC 489,-
FYI: 't zou me verbazen als jouw EIZO veel beter presteert bij 1600x1200 dan mijn <500 euro Iiyama, met of zonder BNC, bij 85Hz, 92Hz of zelfs 100Hz. Blij te horen dat ie bevalt, overigens.

En verder: al dat opscheppen over en afgeven op prestaties van de diverse monitoren en geruchten over mogelijke zwakheden hier in dit topic lijkt me een beetje zinloos. Kijk en oordeel zelf, als het betreffende exemplaar dat je koopt dan nog tegenvalt ruil je 'em toch gewoon om. Een beetje computerwinkel doet daar niet gauw moeilijk over.

• -Moondust-
En verder: al dat opscheppen over en afgeven op prestaties van de diverse monitoren en geruchten over mogelijke zwakheden hier in dit topic lijkt me een beetje zinloos. Kijk en oordeel zelf, als het betreffende exemplaar dat je koopt dan nog tegenvalt ruil je 'em toch gewoon om. Een beetje computerwinkel doet daar niet gauw moeilijk over.
Terechte opmerking, maar ik heb toch nog ruim een maand de tijd alvorens ik een keuze ga maken. En ik heb al best het een en ander opgestoken door deze thread. Dus helemaal overdreven is het niet mijn inziens.

Verwijderd

Kan dit topic niet eens sluiten. Wat een gezeik zeg. Als iedereen nou zelf even zijn monitor uitzoekt. Want de ene is IIyama freak de andere EIZO en de ander weer Samsung en dan weer Relisys. Heeft niet echt veel zin toch!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2002 18:24 . Reden: spelfout ]

• Cyclops10
  • Niet online
ik ben ook van plan om binnenkort een 19" te kopen, maar weet dus ook nog niet welke...

zou dus ook graag de ervaringen horen van de mensen met een iiyama 454 met dat test progje omdat de reviews bij tom en hw.info zo verschillend zijn...

dat die eizo goed is geloof ik wel, maar die is mij te duur...

bij mij is het een beetje tussen die iiyama en de philips.... of toch maar 100 euro in mijn zak steken en een samsung kopen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 18:23:
Kan dit topic niet eens sluiten. Wat een gezeik zeg. Als iedereen nou zelf even zijn monitor uitzoekt. Want de ene is IIyama freak de andere EIZO en de ander weer Samsung en dan weer Relisys. Heeft niet echt veel zin toch!
je hebt helemaal gelijk! laten we gewoon alle topics op got dichtgooien, zijn immers toch maar ervaringen? tja, en daar heb je natuurlijk niks aan. helemaal gelijk heb je |:( |:( |:( |:(

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ettepet schreef op 19 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

FYI: 't zou me verbazen als jouw EIZO veel beter presteert bij 1600x1200 dan mijn <500 euro Iiyama, met of zonder BNC, bij 85Hz, 92Hz of zelfs 100Hz. Blij te horen dat ie bevalt, overigens.

Ik heb die EIZO nog niet maar het is mijn eerst keuze.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Grinder
Nou ik ben klaar met werken eindelijk. Ik zal die proggies even downloaden..

Ik lees hier net iets over die resoluties.. Ik draai 1280x1024 in windows op mijn 19", dat is dus niet de aangerade 19'' resolutie? verklaar...

• Grinder
uhm. tja. Leuke plaatjes :)

Ik zie een heel klein beetje vervorming in de cirkel, maar ik zie het haast niet... En de rest van de testen zien er allemaal mooi uit.. Zou het helpen als ik SS post (zoja hoe?) of ziet dat er toch allemaal weer zo uit op jullie schermpies dat het niets helpt..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Jah, beide testen zijn zeker verschillend, maar toch zijn alle reviews nooit 100% gelijk, zoiezo zijn alleen monitoren onderling erg verschillend in sommige gevallen. Het kan dus best zo zijn dat ze bij Hardwareinfo net weer een wazige iiyama hebben gekregen ofzo.

Ik denk dat ze bij toms hardware iets meer gelijk hebben als bij HI, wat ik ook niet snap is dat ze bij HI geen wegings factor gebruiken, ik vind iets zoals scherpte vele malen belangrijker als bijvoorbeel de drivers :?
Dat is wel het verschil dus tussen T.H. en H.I., TH is meer voor de echte die hards en Hardwareinfo is toch iets eer gericht op de gemiddelde consument die al moeite heeft met een driver :)

Verwijderd

Zolang je maar geen ADI monitor koopt is volgens mij alles ok. Ik heb er al vanaf het begin eigenlijk problemen mee dat ie niet echt doet wat ik wil maar nu is het zo erg dat ie echt kapot was.
Mee terug gegaan (ze zitten in cappelle a/d ijssel, 20 km hier vandaan), en daarna 4 keer wezen ruilen, gerepareerde terug etc etc etc en ieder keer is het weer mis... geen goede reclame dus.

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03
Ik heb zelf een Iiyama Vision Master Pro 452 en moet zegen prima buisje voor het geld alleen moet je ven wennen aan die lijntjes indeed

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• -Moondust-
Grinder:
Ik lees hier net iets over die resoluties.. Ik draai 1280x1024 in windows op mijn 19", dat is dus niet de aangerade 19'' resolutie? verklaar...
800 x 600 = 4/3
1024 x 768 = 4/3
1280 x 960 = 4/3
1600 x 1200 = 4/3

MAAR

1280 x 1024 = 5/4 ....andere verhouding dus!
Zou het helpen als ik SS post (zoja hoe?) of ziet dat er toch allemaal weer zo uit op jullie schermpies dat het niets helpt..
Het heeft weinig zin de testresultaten de posten, want die zijn inderdaad gerelateerd aan de monitor waar je ze op ziet. In ieder geval bedankt voor het testen. Als ik het goed begrijp doet die Iiyama het bij jouw test dus wat beter dan in de test van hardware.info?

Verwijderd

Dit draadje is nu nuttig genoeg geweest, het wordt er niet overzichtelijker meer op, steeds meer subjectiviteit (meningen dus) en minder feiten (specs dus). Zo kun je wel bezig blijven.

Slotje please

• -Moondust-
Slotje please
Zeg, dat bepaal jij niet in je eentje, zelfs niet als er nog meer daar zo over denken. Zolang er nog mensen zijn die in deze thread met elkaar communiceren is het alleen maar vervelend als deze thread wordt afgesloten. Dat jij de info niet nuttig vindt, is toch echt jouw probleem!

• Duckpower
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 07:52:
Dit draadje is nu nuttig genoeg geweest, het wordt er niet overzichtelijker meer op, steeds meer subjectiviteit (meningen dus) en minder feiten (specs dus). Zo kun je wel bezig blijven.

Slotje please
In deze thread wordt er juist veel naar meningen gevraagd naar mensen. Waarom zou het op slot moeten, als er gewoon vragen beantwoord worden??

• Chaoss
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Slotje please
ik weet niet of dit al gepost is want ik heb geen zin om al deze pagina's door te lezen, maar ik probeer nog even wat nuttige objectieve info van mijn kant te geven. ;)

Ik zou voor de Philips 109P20 gaan. Deze heeft namelijk 2 leuke voordelen:

Ten eerste is het waarschijnlijk de kleisnte 19" CRT monitor, erg kleine behuizing met een beperkte diepte kijk maar: Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/109p10_l.jpg

Ten tweede heeft de P20 lightframe (de P40 niet) ik weet niet of je bekend bent met die functie maar ik heb in een winkel in werking gezien en het is echt heel mooi! als je veel met foto's werkt of films op je beeldscherm kijkt dan is het zeker een pluspunt om mee te rekenen!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Stan schreef op 17 augustus 2002 @ 02:13:
Ik twijfel tussen de Iiyama LS902UT 19" 0,26 en de Hansol 920D 19" DynaFlat 0,25
De specs zijn ongeveer gelijk, de prijzen ook, enige verschil is dat de Hansol plat is en een 0,25 dp heeft (en bandbreedte is hoger, wat betekent dat precies??). Is die Hansol een betere keuze ook al is het merk minder? En hoeveel garantie zit er op een Hansol? (Iiyama is 3 jaar onsite)
Op hansol ook 3 jaar onsite garantie. En of het nu een "minder" merk is ben ik het niet helemaal mee eens. Het is niet een echt budget merk. Echter ze hebben geen geweldige afzet kanalen in nederland en zijn daardoor minder bekent. Ik heb hier een Hansol 710P staan en die vind ik stukken beter als de Iiyama die op mijn werk staan. Biede 17inch. (let wel op mijn werk hebben ze NIET de pro-line van Iiyama).

Best advies.

laat ze de monitoren uitpakken en laten zien. Er kunnen tussen 2 exemplaren van hetzelfde type en merk veel verschillen zitten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Grinder
-Moondust- schreef op 20 augustus 2002 @ 07:35:
Grinder:

[...]

800 x 600 = 4/3
1024 x 768 = 4/3
1280 x 960 = 4/3
1600 x 1200 = 4/3

MAAR

1280 x 1024 = 5/4 ....andere verhouding dus!

[...]

Het heeft weinig zin de testresultaten de posten, want die zijn inderdaad gerelateerd aan de monitor waar je ze op ziet. In ieder geval bedankt voor het testen. Als ik het goed begrijp doet die Iiyama het bij jouw test dus wat beter dan in de test van hardware.info?
Verrek je hebt gelijk. Nog niet opgevallen :D Well anyway ik vond het inderdaad beter dan wat HI reviewde, nou heb ik misschien wel een 'gekleurde' kijk..

Verwijderd

Zo is het gewoon. "De beste monitor of de beste videokaart", dat zijn gewone zinloze discussies. Binnen elke klasse is er gewoon 1 de beste, bij monitoren is dat natuurlijk Eizo. Bij videokaarten, als we spreken over games natuurlijk, Nvidia (ATI nu dan ff, totdat de NV30 uitkomt). In principe kun je gewoon zeggen dat de duurste de beste is, wat ook heel logisch is.
Daarom zeg ik weer: Slotje please

• -Moondust-
"De beste monitor of de beste videokaart", dat zijn gewone zinloze discussies. Binnen elke klasse is er gewoon 1 de beste, bij monitoren is dat natuurlijk Eizo. Bij videokaarten, als we spreken over games natuurlijk, Nvidia (ATI nu dan ff, totdat de NV30 uitkomt). In principe kun je gewoon zeggen dat de duurste de beste is, wat ook heel logisch is.
En ik blijf erbij dat jij je bemoeit met dingen die jou niet aangaan. Er wordt in deze thread INFORMATIE uitgewisseld. En of dat nou keiharde feiten of loslippige meningen zijn doet er niet toe. Ik vind dit soort topics wel interessant en steek het een en ander op over in dit geval 19" monitoren, met name over de technische aspecten en hoe deze door de gebruiker ervaren worden.

• Chaoss
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:04:
[...]

Zo is het gewoon. "De beste monitor of de beste videokaart", dat zijn gewone zinloze discussies. Binnen elke klasse is er gewoon 1 de beste, bij monitoren is dat natuurlijk Eizo. Bij videokaarten, als we spreken over games natuurlijk, Nvidia (ATI nu dan ff, totdat de NV30 uitkomt). In principe kun je gewoon zeggen dat de duurste de beste is, wat ook heel logisch is.
i disagree, het hangt namelijk van persoonlijke wensen af. niet iedereen stelt dezelfde eisen aan een monitor.
En verder is Eizo NIET altijd de duurste.
het duurste product is NIET altijd he beste kijk naar AMd/intel :P
en Ati heeft al een antwoord op de NV30 nl de radeon 9700.

En de topcistarter probeerd dmv dit topic achter meningen van mede gebruikers te komen zodat hij alle voordelen/nadelen kan afwegen en aan de hand van ZIJN eisen een keuze kan maken. en aangezien Eizo buiten zijn budget ligt (de topmodellen igg anders schiet het ong niet op) denk ik dat roepen om een slotje weinig nut heeft.

tís trouwens aan de mods om te bepalen wanneer er een slotje komt en volgens mij staat er in de regels ook zoiets van dat het niet gewenst is dat mensen in een topic om een slotje gaan roepen.

Meschien weer ontopic?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Ik zelf heb ook een Philips 109P20 , ben er echt dik tevreden over. Mijn eerste keuze was ook een IIyama maar ik hoorde van een vriend dat het instellen nogal lastig was, altijd wel een hoekje die niet helemaal recht is ed. Deze Philips stel je een keer in en je hebt perfect beeld! Ook de zoom functie is perfect.

Verwijderd

ik heb een LG 959FT plus!!
(werkt perfect)

• -Moondust-
Eizo, je point is duidelijk, maar ik ben het niet eens met wat Sinterklaas in de FAQ schrijft over ervaring met....
Mijn ervaring is dat ik er wel wat aan heb en de nodige plus- en minpunten van een product op die manier leer kennen.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Slotje please
137 posts en nu al bijdehand? |:(
Je bent, aan je profiel te zien, zelf iemand die veel slotjes krijgt. In dit topic posten veel users die hier al flink langer rondlopen, denk je dat die nog geen reactie hadden gegeven als dit te onzinnig was?
Ik heb ook nog een quote voor jou:
Policy betreft niet gewaardeerde reply's

Soms komt het voor dat mensen die een topic starten zich niet helemaal aan de regels houden. Dit kan verschillende redenen hebben; zo kan de topicstarter misschien niet goed gezocht hebben, of heeft hij de FAQ niet gelezen en plaatst een illegale link of vraagt naar warez.

Welke reden het ook is, als Gotter kun je je daar vaak (en soms begrijpelijk ) aan irriteren. Echter lopen dit soort topics snel uit de hand doordat mensen om slotjes gaan vragen of bot naar de search verwijzen, en onstaat er een vervelend sfeertje. Aangezien er NOG meer mensen zijn die zich dáár weer aan irriteren, wordt het tijd om ook dat gedrag aan te pakken.

Kort gezegd, hoe moet je in zulke gevallen reageren (stappenplan):

1) Kijk ALTIJD in Schop een Modje of het topic gemeld is. Irriteer je je aan het topic en het staat er nog niet in, meldt het dan. Is het al in Schop een Modje gemeld, hou je verder uit het draadje en laat het aan de moderator over.

2) Of: ICQ de desbetreffende moderator. Niet elke mod reageert hier op, dus het liefst optie 1 (of allebei natuurlijk ).

Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:

3) De topicstarter op weg te helpen . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.

Elke reactie die geplaatst wordt en niet voldoet aan de bovenstaande beschrijving, zal als nutteloos geblaat worden gezien. Replies die dus niks toevoegen. Denk hierbij aan reacties als:

UTFS!, RTFF!, RTFM!, SLOTJUH! enz.

Waar blijven de modjes toch!

Oooh jij bent echt dom! Lees de FAQ!

woei, ik ben die [game/film/etc] nu aan het downloaden met xxxKB/sec

Wat loopt dit draadje toch weer hard
Het moge duidelijk zijn dat dit maar een kleine greep is uit mogelijke reacties. Zorg gewoon dat zulke topics niet de aandacht vasthouden, maar zorg dat het gemeld is en de rest zal door de moderator afgehandeld worden. Het komt er dus op neer dat in de ideale situatie in zulke topics 0 replies komen, en de moderator de boel komt sluiten. Of dat er replies in voorkomen die de topicstarter toch een beetje op weg helpen.

Mensen die toch dom gaan lopen blaten in dit soort draadjes, kunnen rekenen op een Waarschuwing. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.
Je geblaat over Eizo maakt het er niet beter op. Waarom dergelijke reacties? Het helpt niemand. Beste is afhankelijk van doel, materiaal, prijs en overige randvoorwaarden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Het stukje waaraan hierboven ergens gerefereerd wordt in de FAQ hoef je het niet mee eens te zijn, maar toch staat het er niet voor niets. Bovendien komt er toch niets positiefs meer uit deze draad als ik even teruglees, dicht ermee.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.