19 inch monitor: moeilijk om te kiezen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
na de search gebruikt te hebben (ook nog in vorige got) en wat reviews gelezen te hebben blijft het moeilijk om te kiezen welke 19 monitor ik moet nemen. Aangezien m'n Ctx 17 best brak begint te worden zoek ik nu dus een goede 19 monitor (niet duurder dan maximaal [edit]600 euro)

de monitors die ik op het oog heb:

* LG 915FT Plus (lees ik veel goeds hier over op got, wel een wat oudere monitor /dot pitch 0.24/)

* Eizo Flexscan T765 (1 van de duurste, maar ook altijd het best ?/dot pitch 0.24/)

* Philips 109P20/40 (lees ik ook veel goeds over /dot pitch 0.24/)

* Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DT) (schijnt dus ook goed te zijn, /dot pitch 0.25 en 0.27 aan randen)

* andere?

het probleem is ook dat ik veel winkels af ben geweest om een monitor werkend te zien maar dr zijn niet veel winkels waar je een monitor kan bekijken. Dus doe ik het zo :D . voor een 19' is 1280x1024 een goede reso met ong 100 HZ (dat kunnen de meeste wel aan dacht ik) Maar welke moet ik nemen ?

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Als je je druk maakt over lijntjes zoals bij die iiyama, kun je die philips en die eizo maar beter ook niet nemen. Die zijn daar ook van voorzien.

Ik vind persoonlijk de buizen van de laatste 3 toch beter dan die LG.
De LG kan goed zijn, maar er zijn wel vaak problemen mee.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
mwa ik maar me niet zo druk om die lijntjes maar toch, ze zeggen dat je ze na verloop van tijd niet meer ziet (je bent er dan aan gewend), dus dat moet dan maar las het een goede monitor is ;)

Verwijderd

als ik normaal voor mijn monitor ga zitten dan zie ik helemaal niks van die lijntjes, gelukkig.

ik heb een Iiyama overigens :)

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik heb de afgelopen twee weken regelmatig achter de door jou genoemde Iiyama gezeten, en ik vind het een heerlijk scherm. Na een paar uurtjes zie je die lijntjes echt niet meer. Ik zit nu achter mijn eigen scherm, een Iiyama HM704UCT 17" en ook deze heeft die lijntjes. Bij deze lijken ze echter wat dikker, waardoor ik er nu (na een week of twee) zo heel af en toe toch nog tegenaan kijk. Bij die 19" is dat effect veel minder :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik heb sinds kort de Philips 109P20. Toen ik jaren geleden een 17" kocht wilde ik absoluut GEEN lijntjes omdat me die ECHT stoorden. Bij een 17" vallen ze naar mijn mening ook meer op. Lijkt wel of ze dikker zijn op 17" schermen.

Nu heb ik dus deze Philips, -met- 2 stabilisatielijntjes. Maar deze lijntjes zijn zo dun, en ook niet echt zwart maar meer grijs lijkt wel, dat ze nauwelijks opvallen. Alleen als je bv. een leeg Word document fullscreen open zet, dan zie je die lijntjes vaag lopen. Zodra je meer kleuren op je scherm hebt zie je ze echt niet meer. Maar WAT een verschil zeg, tussen deze Philips 109P20 en m'n oude Iiyama Vision Master 400 (met Shadowmask). Deze monitor is ZOVEEL scherper en de kleuren zijn helderder!

Elke keer weer een genot voor m'n ogen wanneer ik m'n PC aanzet en ik bij WinXP ingelogd ben :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
uit ervaring is gebleken dat eizo's lang meegaan en ook goede beeldkwaliteit blijven leveren naarmate ze ouder worden, maarja, daar is de prijs ook wel na

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Ik heb de HM903DT en ben er niet zo heel erg blij mee :( .
De monitor trilt heel erg in bijna elke resolutie waardoor je koppijn krijgt naar verloop van tijd. In het begin merkte ik er niks van maar ik merkte toch dat het veel onrustiger was dan mijn andere 19" monitor. Bleek dus dat de monitor onzettend veel last heeft van moire ofzow. alleen in de resolutie van 1152x864 heb je er geen last van. Ik weet dat een paar andere mensen met hetzelfde monitor er ook last van had.

Als ik jouw was zou ik dus die Philips 109P20 kopen.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja, ik wil graag zeggen de Hansol 920D met Samsung Dynaflat scherm.
Hij staat hier, maar kan geen 1280x1024 bij 100 hz, maar alleen bij 85.
Geweldig ding overigens, ik had eerst een 15 inch. Wat een verschil :P !!!
Maar als je gewoon 400 € in je zak wilt houden dan kun je deze kopen hoor. Topdingetje.
Anyways, de mensen hebben vaak gelijk, je moet nooit teveel besparen op een monitor want het is en blijft een investering he :)

Keuze maken is en blijft moeilijk op elke hardware gebied. Gaan kijken met je eigen ogen (ik weet dat je zei dat dat niet makkelijk te doen was) is het beste en ervaring van andere mensen telt ook dubbel (wel beetje snuggere mensen).

Dit was ook al beetje ontopic, maar dit nog meer: Ik zelf zou twijfelen tussen de Philips en de Iiyama. Bijde topschermpies echt waar, maar omdat je toch dik beter geregelde service en verzekering hebt bij Philips zou ik daarvoor kiezen :)

Just my 2 cents :D

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

neem gewoon de philips, vooral die P serie is goed > zelf ga ik binnenkort de 19" of 22" halen. IIyama is altijd wel wat mee aan de hand als ik de verschillende topics hierover moet geloven (support is bagger)

Verwijderd

de philips 109p is werelds ik heb hem ook hij kost wel wat maar dan heb je ook wat

• bart1234
coramoor schreef op 31 juli 2002 @ 10:46:
Ik heb de HM903DT en ben er niet zo heel erg blij mee :( .
De monitor trilt heel erg in bijna elke resolutie waardoor je koppijn krijgt naar verloop van tijd. In het begin merkte ik er niks van maar ik merkte toch dat het veel onrustiger was dan mijn andere 19" monitor. Bleek dus dat de monitor onzettend veel last heeft van moire ofzow. alleen in de resolutie van 1152x864 heb je er geen last van. Ik weet dat een paar andere mensen met hetzelfde monitor er ook last van had.

Als ik jouw was zou ik dus die Philips 109P20 kopen.
De HM704UCT 17" van mijn broertje heeft daar ook last van. Die van mij (de zelfde) niet. Het verschil is dat hij z'n pc pal naast z'n monitor heeft staan, en ik m'n pc op de grond heb gezet. Ook transformatortjes van bv. je boxen willen nogal eens voor dat effect zorgen. De HM903DT waar ik de afgelopen twee weken achter heb gezeten had er geen last van, retestrak beeldje. Pc staat op de grond, geen adaptertjes in de buurt. Ik zou zeggen, probeer het eens :)

Verwijderd

Ik heb zelf de Vision Master Pro 454 en nooit problemen mee gehad. Inderdaad een goeie monitor, en hij is niet eens zo duur.
Die lijntjes ben je vrij snel aan gewend, en die zie je trouwens alleen een beetje wanneer je een witte kleur heb ter hoogte van die lijntjes.

edit:

Wat die moire betreft, die kan je bijstellen met de knopjes op die monitor. Heb er zelf ook helemaal geen last van. Haarscherp beeld op een hoge refreshrate.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik zit ook met het probleem. ik weet niet wat ik voor monitor wil 19" of tog maar een 21" 22"

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

19" is zat (vind ik )

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

19 inch is wel genoeg voor de normale gebruiker geloof ik. Je moet ook de ruimte hebben voor zo'n scherm, laat staan een 21 inch CRT |:(

Anyway, de philips wordt je al erg vaak aangeraden, ik zou hem nemen :)

De meeste mensen deugen!

• bart1234
Voor thuisgebruik is 17" imo al genoeg, maar dat hangt ook af van hoe ver of je er vandaan zit. Ik zit hier op amper een halve meter van m'n scherm. Op de zaak achter die 19" zat ik er meer dan een meter vandaan, en dan is het wel prettig om zo'n groot scherm te hebben. Heb ook even achter een 21" gezeten (afstand ong. 1 meter) en die is echt te groot :)
Maar smaken verschillen gelukkig :)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb een Iiyama vision master pro454 (HM903DT) en hij is super mooi, echt gelikt beeld, ook de instellingen voor movie vind ik erg handig en goed.
die lijntjes heb ik helemaal geen last van, ik zie ze alleen als ik er op let!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De Philips is een erg goeie monitor. Die lijntjes heb je totaal geen last van, soms zie je ze maar dat is niet storend.

offtopic:
ik heb die Philips ook

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Er is nog een andere goede monitor: De Dell P991 Trinitron, ik heb m zelf hier staan en je kan hz lekker hoog zetten, Trinitron wordt ook in DTP toepassingen gebruikt.

Zeer goede monitor :)

*DarkEye is blij*

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik heb vorige week een SAMSUNG SYNCMASTER 955B gekocht voor € 239,- Perfect apparaatje hoor, waar zou die extra € 500 dan in moeten zitten?

Verwijderd

UNICRONBOT schreef op 31 juli 2002 @ 11:04:
Ik zit ook met het probleem. ik weet niet wat ik voor monitor wil 19" of tog maar een 21" 22"
je wil natuurlijk de 22" (als je een beetje gamer bent), maar het gaat waarschijnlijk meer om het financiele aspect!?

Verwijderd

wizl schreef op 31 juli 2002 @ 11:34:
Ik heb vorige week een SAMSUNG SYNCMASTER 955B gekocht voor € 239,- Perfect apparaatje hoor, waar zou die extra € 500 dan in moeten zitten?
nou misschien zit het hier in> 1280 x 1024 @ 75 Hz
alle bovenstaande monitors doen dit toch minimaal op 100hz
is ie wel Flat? want dat kost ook een hoopje extra!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
bekijk gewoon wat reviewtjes op test site's en maak dan een keuze :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zelf heb ik ook de IIyama HM903DT (VisionMaster Pro 454) en ik moet even kwijt dat het een PERFECT beeld geeft; de lijntjes zie je echt niet (zeker niet als je er even achter hebt gezeten). Precies wat er hier ook wordt gezegd. Voor de rest moet je idd zorgen dat je hem wel een beetje beschermd tegen magnetische straling; dan is het beeld echt verschrikkelijk scherp. De prijs is wel iets hoog; maar bedenk je dat een monitor vaak meerdere pc's meegaat en dat het het belangrijkste onderdeel van je pc is aangezien je alle output via de monitor krijgt. Voor veel mensen is de monitor het sluitstuk van de begroting; maar dat is niet verstandig.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• bart1234
Spider.007 schreef op 31 juli 2002 @ 11:44:
Zelf heb ik ook de IIyama HM903DT (VisionMaster Pro 454) en ik moet even kwijt dat het een PERFECT beeld geeft; de lijntjes zie je echt niet (zeker niet als je er even achter hebt gezeten). Precies wat er hier ook wordt gezegd. Voor de rest moet je idd zorgen dat je hem wel een beetje beschermd tegen magnetische straling; dan is het beeld echt verschrikkelijk scherp. De prijs is wel iets hoog; maar bedenk je dat een monitor vaak meerdere pc's meegaat en dat het het belangrijkste onderdeel van je pc is aangezien je alle output via de monitor krijgt. Voor veel mensen is de monitor het sluitstuk van de begroting; maar dat is niet verstandig.
Ik deed dat beter: gewoon lijst gemaakt en geroepen: pa, dit heb je nodig. Pa: joh, moet dat zo duur? Ik: pa, da's incl. BTW, die gaat er dus nog af. Pa: oh, bestel dan maar :Y)
En hij is achteraf blij dat hij het zo gedaan heeft, want alles draait retestabiel. Hij wilde eerst HP kopen, maar daar hebben we al wat bakken van staan en die hebben nogal eens stabiliteitsproblemen, die HP als normaal verklaart. |:(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Philips 109P

ZEEEEEER relaxte monitor...goede refreshrates, mooi scherp beeld...gewoon :9 :9 :9 :9 :9

Verwijderd

bart1234 schreef op 31 juli 2002 @ 11:50:
[...]

Ik deed dat beter: gewoon lijst gemaakt en geroepen: pa, dit heb je nodig. Pa: joh, moet dat zo duur? Ik: pa, da's incl. BTW, die gaat er dus nog af. Pa: oh, bestel dan maar :Y)
En hij is achteraf blij dat hij het zo gedaan heeft, want alles draait retestabiel. Hij wilde eerst HP kopen, maar daar hebben we al wat bakken van staan en die hebben nogal eens stabiliteitsproblemen, die HP als normaal verklaart. |:(
"...En hij is achteraf blij...."
maar hoe kan JIJ dat dan beter doen :?

• zandpaddo
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik zou voor de philips gaan. Mooie monitor. Niet zo'n grote kast om de monitor heen. Veel instellingen in het menu. Scherp beeld. een klein nadeel zijn de lijntjes maar daar wen je zo aan. Anders zou ik voor de LG gaan. Die heeft geen lijntjes.

• bart1234
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:57:
[...]

"...En hij is achteraf blij...."
maar hoe kan JIJ dat dan beter doen :?
Onzer aller pa heeft geen verstand van pc's, maar wilde z'n handel wel goed voor elkaar hebben. Toen had hij twee opties: HP of eigenbouw by * bart1234 .
En ik heb dus die handel geregeld. Niks begroting :)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
Hallo topicstarter,

Jouw post zou die van mij kunnen zijn. Ik ben dezelfde afweging aan het maken. Daarvoor heb ik alle recente 19" monitoren roundups gelezen, maar ik vind ze niet allemaal dezelfde kan op wijzen. De review van Tom's hardware vind ik nog wel de meest uitgebreide, maar helaas ontbreekt de Philips 109P40 in elke review. Tom vond de Iiyama vision master pro 454 opvallend goed. Ik neem dus aan dat ik daarmee in principe een goede koop doe. Echter, ik hoor hier op GoT heel lovende woorden over de Philips 109P40. De Eizo zal ongetwijfeld fantastisch zijn, maar die prijs van boven de 700 euro vind ik toch iets teveel van het goede.

Mijn twijfel zit nog tussen de Iiyama vision master pro 454 en de Philips 109P40 (welke op dit moment slecht leverbaar zou zijn). Van de Iiyama weet ik dattie in het centrum van het scherm 0.25 dotpitch heeft en aan de randen 0.27. Dat viel me op zich wel tegen aangezien ik van Iiyama eigenlijk een constante (dus over het hele beeldscherm) 0.24 gewend ben. Op dit moment heb ik een 17" Iiyama en ben er altijd tevreden mee geweest. Helaas begint ie de laatste maanden wat te haperen (vervormingen enzo). In eerste instantie wilde ik een 19" Iiyama nemen totdat ik de verschillende reviews met bijbehorende specificaties ging lezen. Toen sloeg de twijfel toe. Op dit moment schelen de Iiyama en de Philips amper in prijs, respectievelijk 451 euro en 464 euro.

Ook ik wil graag mijn resolutie instellen op 1280x960 met een refreshrate van om en nabij de 100. Bovendien is voor mij een scherp en stabiel beeld belangrijk, alsmede goed weergegeven kleuren. De Iiyama schijnt qua kleuren en stabiliteit heel goed te zijn. Qua scherpte is het ook wel ok, maar de constante 0.24 dotpitch heeftie niet en das wel jammer. Nu weet ik niet of de Philips dat wel heeft.

Bottomline is eigenlijk dat ik dus nog twijfel tussen de Iiyama en de Philips. Ik vind het belangrijk een goede keuze te maken, omdat ik met een monitor toch wel lang wil doen en deze prettig is in gebruik (met name voor de ogen).

Weet iemand of de Philips een constante dotpitch heeft van 0.24 en daarmee dus scherper is zonder enige vervorming dan de Iiyama?

PS Het kan voor anderen anders zijn, maar ik heb me nooit gestord aan die twee horizontale lijntjes. Sterker nog, ik heb ze al zeker een jaarlang niet meer gezien.

• Hahn
  • Laatst online: 19-08 22:36
Had je niks te doen ofzo? :+
Maar ff ontopic: Bijna iedereen is lovend positief over de Philips en wat minder over de Iiyjama. Dus de keuze lijkt me makkelijk!

The devil is in the details.

• Ruyven
  • Laatst online: 11:23
www.philips.nl:

Dot/horizontale Puntgrootte (0.24)

Verwijderd

HM903DT definately, die Highbrightness is echt SUPER, vooral bij films en spellen.

die lijnen zie je de eerste maand, daarna let je er totaal niet meer op, je weet dat ze er zitten en ze kunnen geen kwaad.

Buiten dat is het beeld erg scherp.

• frankjanse
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik ben geen professor op dit gebied maar ik heb hier een LG 915FT plus staan en de meeste van mn vrienden zijn vet jaloers op dit ding :D

Geometry problemen zullen er misschien wel zijn, ik zie ze ieder geval niet en t beeld is mooi scherp en lekker rustig... Bij Gistron gehaald, daar kostie dacht ik iets van 475 euro...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
-Moondust- schreef op 31 juli 2002 @ 12:28:
[knip]

PS Het kan voor anderen anders zijn, maar ik heb me nooit gestord aan die twee horizontale lijntjes. Sterker nog, ik heb ze al zeker een jaarlang niet meer gezien.
Verhip .... mijn iiyama 17" heeft ook van die lijntjes ... nu zie ik ze pas weer was, khad ze al tijden niet meer gezien :)

(oftewel ... die lijntjes merk je eigenlijk niet)

• -Moondust-
Model HM903DT (Vision Master Pro454)
Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (inch) 18
CRT Type 100% plat
Diamondtron M2
Sleuvenmasker
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 366x382.5
Dot Pitch (mm) 0.25mm/0.27mm (AG pitch)
Horizontale Synchronisatie 30-130 kHz
Verticale Synchronisatie 50-200 Hz
Bandbreedte 345
Ergonomische Resolutie 1280 x 1024 @ 121Hz
Maximale Resolutie 1800 x 1440 @ 87Hz
640x480 (Hz) 200
800x600 (Hz) 200
1024x786 (Hz) 160
1152x864 (Hz) 142
1280x1024 (Hz) 121
1600x1200 (Hz) 104
1800x1440 (Hz) 87
Plug & Play standaard Ja
Signaalingangen 2x 15pin D-sub "directe selectie"
Mac ondersteuning Ja
Digitale instelling Ja
'On Screen' Menu Ja
'On Screen' Menu talen Engels/Duits/Frans/Ned/Zweeds/Japans
Audio/USB opties USB Hub, 2 x 1W speakers, headphone connector
Voldoet aan TCO’99, CE, TUV-GS/MPR II/ISO 9241-3/ISO 9241-7/ISO 9241-8, PTB, FCC-B, UL/C-UL, DHHS, DHNW
Energiebesparing VESA DPMS, NUTEK, Energy Star© Compliance
Stroomverbruik (W) 138
Stroomverbruik in 'standby' (W) 3
Afmeting (BxHxD, mm) 450 x 450 x 447
Gewicht (kg) 24
Garantie Benelux 3jr on-site

Philips Brilliance 109P40
De 19" (18.0" VIS) Brilliance 109P Real Flat-monitor is ontworpen voor veeleisende professionele gebruikers. De 109P -met een 0,24 mm Aperture Grille-buis - heeft een maximale horizontale frequentie van 111 kHz en biedt een maximale resolutie van 1920 x 1440 met een trillingvrij beeldscherm van 1280 x 1024 bij maximaal 104 Hz. Er is een exclusieve Auto Calibrate-functie beschikbaar waardoor constante prestaties worden geboden; deze functie verlengt tevens de levensduur van de monitor met één derde.
Schermgrootte (19")
Schermtype (AG Real Flat)
Aanbevolen resolutie (1280x1024 bij 104Hz)
Emissienorm (TCO`99) - Garandeert dat de monitor voldoet aan de meest recente normen voor ergonomie en elektromagnetische straling
Dot/horizontale Puntgrootte (0.24)
Audio (Optioneel)
LightFrame (Nee)
Videoaansluitingen (Analoog D-sub, BNC)

Ik ga ervan uit dat zowel de Iiyama als de Philips een vergelijkbaar zijn qua kleurstelling en stabiliteit. Punt van discussie is voor mij de hoge refreshrates van de Iiyama tegen de 0.24 dotpitch van de Philips. Ik voel meer voor de Philips, mede omdat die sowieso BNC-aansluitingen heeft waarbij de kleuren gescheiden worden en dat dus een mooier scherper beeld oplevert. De Iiyama heeft dat bij mijn weten niet.

• bart1234
-Moondust- schreef op 31 juli 2002 @ 12:58:

knip ;)

Ik voel meer voor de Philips, mede omdat die sowieso BNC-aansluitingen heeft waarbij de kleuren gescheiden worden en dat dus een mooier scherper beeld oplevert. De Iiyama heeft dat bij mijn weten niet.
De Iiyama heeft inderdaad geen BNC aansluitingen :)

Verwijderd

Ik heb een LG 915+ werkt perfect geen lijntjes en een strak beeld :*)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:05

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben wel blij met m'n LG915FT, 1 keer vreemd kapot geweest (na 2 weken al) maar wel snel hersteld via teleplan, verder geen last meer gehad.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Ik kan je de p-serie van Phillips echt heel erg aanraden. de refreshrates gaan bij mijn 17" al tot en met 800 bij 600 hoger dan de driver van mijn videokaart (in linux tot 160 Hz) Hij heeft een lekker hoge resolutie en is heel erg scherp. enige nadeel is dat ij vrij snel weer gedegaused moet worden omdst het beeld dan weer vbeel scherper is dan ervoor. Maar dat kan ook door mijn al wat oudere boxjes komen. hij kost wel wat maar dan heb je ookl wat (en als de verkoper denkt dat het een t-model is krig je hem ook nog voor de helft van de prijs _/-\o_ respect ).

• -Moondust-
(en als de verkoper denkt dat het een t-model is krig je hem ook nog voor de helft van de prijs respect ).
Wat bedoel je hiermee? Wat is een t-model?

• QuestGamer
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Ik heb de iiyama 17" HM704UTC, bevalt echt prima. Die lijntjes heb ik geen last van, ik zie ze alleen op witte achtergronden (bij tekst dus), verder in spellen sowieso niet.
En zoals je leest is het bij de 19" nog minder dus...
Ik zou voor iiyama gaan!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Wat je ook doet: koop geen AOC monitor! Ik heb nu 3 jaar een 15" AOC monitor en het beeld is nu zo vaag en blurry geworden dat ik in de hoeken de letters niet eens meer kan lezen :( Prutswerk!
Dus nu weet je wat je niet moet kiezen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 14:28 . Reden: typos ]

Verwijderd

ik heb een LG 915+, prima monitor maar helaas heb ik pas 2 dagen achter het scherm kunnen zitten met een beetje videokaart eraan. Er zit nu een Voodoo 2 achter dus daar kom ik niet ver mee. Ben voor zover ik heb kunnen wennen en testen tevreden over deze monitor, zeker voor deze prijs, maar nogmaals, ik heb nauwelijks kunnen wennen op 1280*1024@100 hz...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 2 maanden geleden dezelfde keus moeten maken en ik ben gegaan voor de iiyama vmp 454 voor €465,-

*De 2 lijntjes zijn nog dunner dan die van mijn iiyama 17" -> je ziet ze bijna niet op een witte achtergrond.

*1600x1200@100hz (daar speel ik nu al mijn spellen op, zo hoef je geen anti-aliassing te gebruiken). Aan die 100hz wen je snel hoor, toen ik hem even op 85hz zetten, werd het beeld duidelijk onrustiger. Om nog maar niks te zeggen over 60hz... :r

*Volmaakt plat. Echt plat dus, niet zoals bij hansol/hanson monitoren dat je een bol beeld hebt, met een platte glazen plaat ervoor. Zo kan iedereen een plat beeld krijgen :D.

*High Brightness -> is verdomd makkelijk bij dvx kijken.

Aan jou de keus. Ik heb ook de TomsHardware.com-review gebruikt en daar is de vmp454 1 van de winnaars uit de test. Je zal aan de 454 in ieder geval geen miskoop overhouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 10:53:
neem gewoon de philips, vooral die P serie is goed > zelf ga ik binnenkort de 19" of 22" halen. IIyama is altijd wel wat mee aan de hand als ik de verschillende topics hierover moet geloven (support is bagger)
Niet mee eens, ik heb een jaar of 5 een iiyama 17" gekocht en ja hoor na 3 jaar en 3 maanden ging hij defect. Dus ik die monitor ter reparatie naar een willekeurige computerzaak gebracht met de vraag voor prijsopgaaf van de reparatiekosten (hoogspanning was defect). Na 1 week belt die kerel op dat de monitor klaar is en dat ik hem op kan komen halen. Iiyama had hem kosteloos gerepareerd en moest alleen de verzendkosten betalen. Als dat geen service is weet ik het niet meer.

Verwijderd

Koop de Eizo, ik heb hem zelf ook, de T765. In 1 woord perfect! Ok, je betaalt wel wat meer, maar hoe lang doe je nou eigenlijk wel niet met een monitor. Je weet in ieder geval dat je nergens meer over na hoeft te denken. ("Zal ie nou wel of niet goed zijn??"). Eizo is gewoon kwaliteit, zeker de T serie

• Hahn
Poll: Welke monitor vinden jullie het beste?
LG 915FT Plus
Eizo Flexscan T765
Philips 109P40
Iiyama Vision Master Pro 454

Om de laatste stand te zien moet je even op F5 drukken :X

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4422&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

• Lennieboy83
Je vergat de Dell P991 erbij te zetten...

• Hahn
Lennieboy83 schreef op 31 juli 2002 @ 17:01:
Die is 1 keer genoemd (door jou) en staat niet in de beginpost :)

Verwijderd

hmmm ik heb net een philips 19p40 besteld. Alleen wacht ik nu al 4 weken, is dat normaal?

• Hahn
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:17:
hmmm ik heb net een philips 19p40 besteld. Alleen wacht ik nu al 4 weken, is dat normaal?
Nee, niet echt. Welke winkel als ik vragen mag?

• dr snuggles
  • Niet online
Ik kan niet stemmen :(. Dubbelff ligt er zeker uit...

• -Moondust-
Die monitor schijnt zeer slecht leverbaar te zijn. heb dat al van verschillende mensen gehoord.

• Dickster
  • Laatst online: 19-08 23:25
_MaLa_ schreef op 31 juli 2002 @ 11:43:
Dat was de eerste reply waar ik me bij aan kan sluiten. Iedereen heeft zo zijn voorkeur (meestal merk dat ze zelf hebben), maar het gaat er om wat jij het belangrijkste vindt.

Ga ook eens kijken in een zaak waar ze de schermen waartussen je twijfelt naast elkaar hebben staan en beslis dan welke je het best bevalt.

(Ben zelf voor de LG gegaan o.a. omdat deze geen lijntjes heeft, maar het is voor iedereen persoonlijk hoe belangrijk je dit vindt)

• Hahn
wwillem schreef op 31 juli 2002 @ 17:24:
Ik kan niet stemmen :(. Dubbelff ligt er zeker uit...
Je krijgt dan zo'n error, maar je stem telt wel mee hoor ;)

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
Lennieboy83 schreef op 31 juli 2002 @ 17:01:
Ik heb deze monitor ook. Kostte me destijds (= 6 maanden terug) 600 gulden inc. verzenden. lekker goedkoop dus.
't ding heeft een SONY beeldbuis, in princiepe is het dezelfde monitor als de Sony E400.

Toch zou ik voor de Philips 109P20 of P40 gaan, en wel hierom:
De DELL is nouwlijks meer te krijgen: gevolg is dat hij een STUK duurder is dan dat hij 6 maanden geleden was...
De DELL is mooi voor een lage prijs, maar aangezien de topicstarter er meer geld voor over heeft, kan hij beter voor de Philips gaan.
Philips heeft veel betere garantie dan DELL (3 tegenover 1 jaar)
De philips heeft een hogere refreshrate, op 1600x1200 is 85 hrtz wel erg lekker :9 (de DELL doet maar 75hrtz op 1600x1200)

Mijn pa heeft de Philips P20, ikzelf de DELL. Opzich is de DELL prima, maar de philips ziet, en werkt toch gewoon ff iets "gelikter" dan de DELL...

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Een Samsung Samtron 96p.
Staat voor 299 euro op de Mediamarkt site.
leek mij wel een leuk dingetje alleen maar 78hz op 1600x1200.

[ Voor 0% gewijzigd door Dnc1n op 31-07-2002 17:48 . Reden: typo ]

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:17:
Yep zelfde probleem hier wacht ook al week of 3 a 4 ...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

-]MaRc0[- schreef op 31 juli 2002 @ 17:18:
[...]
Nee, niet echt. Welke winkel als ik vragen mag?
een electro world zaak uit de buurt, (wel mooi prijsje met uitdraai tweakers pricewatch )

gaven eerst aan dat het een halve week zou duren, tja

Verwijderd

Mijn 915FT+ is uitstekend, alleen jammer dat ie niet in 21"/22" te krijgen is.

Ik heb hem gekocht omdat ik me kapot erger aan die 2 lijntjes in andere schermen, dus als bij jouw dat ook zo is dan zou ik toch voor LG gaan, LG is niet slecht, mensen moeten niet zo snel zeike :p

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:21:
[...]

een electro world zaak uit de buurt, (wel mooi prijsje met uitdraai tweakers pricewatch )

gaven eerst aan dat het een halve week zou duren, tja
yep da's 2 keer toevallig ik dus ook bij Electro World besteld (oude werkgever dus korting)

• OxiMoron
  • Laatst online: 27-06 10:54
hmm dat is grappig.. ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem..

ik zoek ook een 19" monitor...

LG staat hier in de buurt in een winkel en ziet er niet verkeerd uit, maar op school hebben we de 17" versie en daar krijg ik na een tijdje last van m'n ogen.

De Iiyama had ik nog nooit gezien totdat ik afgelopen maandag in het ziekenhuis op de OK er een paar zag staan; het viel me op dat de ene erg scherp was terwijl de andere juist vrij wazig was.. Nu draait op die PC's nogal gevoeliige software dus ik zou ook niet kijken op wat voor resolutie/refreshrate ze stonden. Dus is toch nog wat lastig.. (kijk morgen nog wel ff)

De Philips en de Eizo heb ik nog nooit zien staan ergens.. Eizo schijnt een merk te zijn voor voornamelijk Professioneel gebruik; dit zou dus inhouden dat hij vooral geschikt is voor desktop werk :)

Ik denk dat ik zelf de Iiyama koop vooral omdat ie vrij dichtbij te verkrijgen is en ik dan niet hoef te w88 op de PTT ;)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 16:32
mensen die zich ergeren aan lijntjes moet maar een philips 109p20 nemen, je heb ze wel maar ik heb er echt geen last van, nu ik dit lees en er op let zie ik ze wel maar anders niet hoor

• frankjanse
  • Laatst online: 05-05-2022
DE_Michiel schreef op 31 juli 2002 @ 23:32:
mensen die zich ergeren aan lijntjes moet maar een philips 109p20 nemen, je heb ze wel maar ik heb er echt geen last van
errrr.. mensen die zich aan lijntjes ergeren hebben er toch juist wel last van als die dingen er zitten? :?

• -Moondust-
Van de Eizo weet ik wel dattie geen 18" effectieve beeldbuis heeft zoals alle andere merken. Bij Eizo maar 17,8". Scheelt niet veel, maar toch. Bovendien doet de Eizo qua vorm een beetje klassiek aan. De Iiyama ziet er veel moderner uit.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Even een min of meer off-topic vraagje, heeft de "Iiyama HA202DT VisionMaster Pro512,22" Diamondtron" ook van die "lijnen" in het beeld waar eerder in deze topic over gesproken werd ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Cutebritney schreef op 31 juli 2002 @ 17:34:
[...]

Ik heb deze monitor ook. Kostte me destijds (= 6 maanden terug) 600 gulden inc. verzenden. lekker goedkoop dus.
't ding heeft een SONY beeldbuis, in princiepe is het dezelfde monitor als de Sony E400.

Toch zou ik voor de Philips 109P20 of P40 gaan, en wel hierom:
De DELL is nouwlijks meer te krijgen: gevolg is dat hij een STUK duurder is dan dat hij 6 maanden geleden was...
De DELL is mooi voor een lage prijs, maar aangezien de topicstarter er meer geld voor over heeft, kan hij beter voor de Philips gaan.
Philips heeft veel betere garantie dan DELL (3 tegenover 1 jaar)
De philips heeft een hogere refreshrate, op 1600x1200 is 85 hrtz wel erg lekker :9 (de DELL doet maar 75hrtz op 1600x1200)

Mijn pa heeft de Philips P20, ikzelf de DELL. Opzich is de DELL prima, maar de philips ziet, en werkt toch gewoon ff iets "gelikter" dan de DELL...
de m-991, dus niet de p-991 is er voor 236.80 incl btw bij de correct zaterdag tussen 1700 en 1800 uur, wat is het verschil?

___________________________*

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 11:41:
[...]

je wil natuurlijk de 22" (als je een beetje gamer bent), maar het gaat waarschijnlijk meer om het financiele aspect!?
Ik wil een monitor waar ik 5 jaar mee verder kan. Ik ben nu al 8 jaar pc fan _/-\o_ maar ik wil nu wil een monitor die over de 15" is. Ik game voor 80% met de pc. Ik denk nu aan een EIZO T765 19" om dat die BNC heeft en 1600x1200 op 92HZ kan. Of de Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19" maar die heeft geen BNC dat is jammer.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Splash
  • Laatst online: 19-07 07:57
_MaLa_ schreef op 31 juli 2002 @ 11:43:
Als jij een site kan geven waar de philips p40 en die iiyama vergeleken worden ben ik je eeuwig dankbaar })

[edit] kan iemand me trouwens de maten van de philips geven? Die kan ik namelijk nergens vinden :?

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zou voor de Iiyama HM903HT gaan :P, Ik heb zelf de A902MT en die bevalt perfect en de lasnaadjes daar kijk je zo doorheen :)

Edit: Ik heb hem eigenlijk niet, maar m'n vader, die gebruikt hem voor Auto-CAD ;)

• Lennieboy83
-]MaRc0[- schreef op 31 juli 2002 @ 17:15:
[...]
Die is 1 keer genoemd (door jou) en staat niet in de beginpost :)
Uum kijk eens in het eerste bericht van de topicstarter:
* andere?
Zie je dat anderen wel degelijk meetellen ;) LEZEN

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
De sony E430 lijkt mij wel wat. Ik ga deze in 1 van de volgende weken kopen waarschijnlijk..

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• -Moondust-
UNICRONBOT
Ik wil een monitor waar ik 5 jaar mee verder kan. Ik ben nu al 8 jaar pc fan maar ik wil nu wil een monitor die over de 15" is. Ik game voor 80% met de pc. Ik denk nu aan een EIZO T765 19" om dat die BNC heeft en 1600x1200 op 92HZ kan. Of de Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 19" maar die heeft geen BNC dat is jammer.
De Philips 109P40 heeft ook BNC-aanlsuiting.

Ik zou ook graag een test zien waarin de Iiyama en de Philips vergeleken worden.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
toch blijft het nog steeds een moeilijke keuze, maar tot nu toe heeft dit topic me zeker geholpen :) . Nu twijfel ik nog tussen de Philips 109P40 (P20 is moeilijk te leveren) en de Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DT). Het meest positieve heb ik gehoord over de philips en ook mensen gesproken die die philips hadden en die erg goed vinden :). Iiyama hoor ik ook goede dingen over, maar ook een aantal slechte dingen (ook weer in dit topic)

• -Moondust-
Aftermath, ik zit ook met dezelfde afweging in het voordeel van de Philips vanwege de BNC-aansluiting en de 0.24 dotpitch constant ipv de Iiyama met 0.25 in het midden en 0.27 aan de randen. Qua stabiliteit en kleurweergave zullen ze denk ik weinig voor elkaar onder doen. Ik vind dat de Iiyama 2 pluspunten heeft, namelijk een mooi design (vorm) en hoge refreshrates. Maar dat laatste is voor mij niet doorslaggevend, omdat ik 85Hz goed genoeg vind. Werk nu op 70Hz, dus het wordt alleen maar beter.

Dus als ik geen nieuwe info tot me krijg dan ga ik denk ik voor de Philips. Nu heb ik er geen haast mee, dus niet slechte leverbaarheid vind ik nu niet zo'n probleem. Dan koop ik um wel in september.

PS Oja, die Eizo vind ik gewoon TE DUUR, 728 euro!

• Splash
  • Laatst online: 19-07 07:57
ik ga idd ook voor de philips, om de zelfde argumenten als jij. Ik bestel em trouwens bij informatique, daar hebben ze em namelijk op vooraad. Hij is daar wel wat duurder, maar dat valt ook wel mee omdat de verzendkosten slechts 5 euro zijn.

Ow, en ik zou het trouwens nog steeds erg fijn vinden als iemand die de P40 heeft hem ff op zou willen meten voor mij :>
Ik kan namelijk nergens de maten vinden.

Verwijderd

marzzman schreef op 31 juli 2002 @ 11:14:
19 inch is wel genoeg voor de normale gebruiker geloof ik. Je moet ook de ruimte hebben voor zo'n scherm, laat staan een 21 inch CRT |:(

Anyway, de philips wordt je al erg vaak aangeraden, ik zou hem nemen :)
/me is zeer tevree met zn 109P4 =]

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
-]MaRc0[- schreef op 31 juli 2002 @ 12:32:
Had je niks te doen ofzo? :+
Maar ff ontopic: Bijna iedereen is lovend positief over de Philips en wat minder over de Iiyjama. Dus de keuze lijkt me makkelijk!
Allemaal heel leuk die reacties, maar ik vind toch echt dat je een monitor zelf éérst moet zien.
Iedereen heeft een andere smaak en vooroordelen iiyama heeft lijntjes
, Lg is een vissekom waarin je zit te kijken enz ,enz,
Natuurlijk zou je een grote schifting kunnen maken zo tussen alle merken , maar ga vooral éérst zelf kijken voordat je er één besluit te gaan kopen.(je neemt hem toch voor een aantal jaren neem ik aan) ;)

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:37:
[...]

/me is zeer tevree met zn 109P4 =]
Ik zit nu 30cm van mijn 15" monitor dit is mijn game bak. en van af mijn twee monitor 15" zit ik 10cm+- dit is mijn internet PC. Hoe ver moet je van af een monitor zitten ?

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
UNICRONBOT schreef op 02 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

Ik zit nu 30cm van mijn 15" monitor dit is mijn game bak. en van af mijn twee monitor 15" zit ik 10cm+- dit is mijn internet PC. Hoe ver moet je van af een monitor zitten ?
Begin eerst maar eens om op +/- 40 cm te gaan zitten, en als je dan niks meer kan zien loop dan eens ff langs de oogarts. :*)

Verwijderd

nadelen Iiyama Vision Master Pro 454 ook met andere versies

voet stukken zijn beetje slapjes en de hele besturing zit in de voetjes

de lijntjes kan je zien die horizontaal lopen

erm ik zou voor de lg flatron gaan zeer goede shermpjes

heb hem zelf ook :)

• -=unicron=-

-=unicron=-

makkie schreef op 02 augustus 2002 @ 22:02:
[...]
Begin eerst maar eens om op +/- 40 cm te gaan zitten, en als je dan niks meer kan zien loop dan eens ff langs de oogarts. :*)
Dit doe ik al 21+- jaar als ik de eerst computer meer reken dat was een Atari 2600. Ik heb nog geen bril :*)

Verwijderd

Ik heb de Philips Brilliance 10P20 nu 3 maanden. Ik heb er toen ook een paar weken op moeten wachten. Maar ben blij dat ik dat volgehouden heb. Perfecte monitor. Ik kon toen de Iiyama Vision Master Pro 454 kopen. Die was wel op voorraad. Deze was toch minder scherp dan de Philips. Vooral op gebied van text. Voor games schijnt de Iiyama weer beter te zijn. Wat me stoort bij Iiyama is dat je vaak in verschillende zaken hetzelfde type monitor ziet staan met een erg wisselende beeldkwaliteit. Dan weet je niet wat je krijgt.

Naar mijn idee zijn de lcd schermen totaal niet te vergelijken met de kwaliteit van de 109P20. Tenminste niet in dezelfde prijsklasse. Beeld lcd is misschien iets stabieler dan crt maar mij te korrelig. Bijkomend voordeel is dat de Philips behoorlijk ondiep is en dus geen ruimtevreter is.

• -Moondust-
Cronos, bedankt voor je reactie! Top!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:53
Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" monitor maar waar ik me nogal aan stoor is dat veel monitoren zo gruwelijk lelijk zijn (vindt zo'n grote witte bak echt niet mooi). Sony had een hele mooie 19" op de markt gebracht (A420..zilverkleurig) maar deze is inmiddels bij meeste zaken niet meer leverbaar, weten jullie toevallig nog een goede 19" monitor die er ook nog een beetje mooi uitziet?

Ik vind deze monitor op de foto in ieder geval erg mooi, maar het is helaas een 17":
Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/product/product_img/CMF/CMFF/FM776B/prod/FM776Bbg.gif

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Een 3tal maanden geleden stond ik voor dezelfde keuze. Ik besloot voor de iiyama pro 454 te gaan. Belangrijkste plus punt was de hoge refreshrates in hoge resoluties tov andere monitoren. Is dat niet zo belangrijk voor je denk ik dat je beter af bent met een goedkopere want de Iiyama is behoorlijk duur (de iiyama 452 is bijna 100 euro goedkoper). De lijntjes lieten me lang twijfelen maar inderdaad na 10 minuten zie je ze niet meer.

Hou er wel rekening mee dat het een grote monitor is(zoals ook Cronos zegt) en je bureau flink vult.

De Eizo vond ik te duur(bijna 21 inch prijzen) en de philips p40 was te weinig info over.
TFT schermen bieden m.i. in deze prijsklasse voor een gamer nog niet genoeg.

Trouwens een stapje groter; 21 of 22 inch begint ook steeds goedkoper te worden. de grote broer van de 454; de 512( pricewatch: Iiyama Vision Master Pro 512 HA202DT 22") is niet eens zo gek duur meer. Achteraf gezien had ik dat beter kunnen doen.

Review:
http://www17.tomshardware.com/display/02q1/020319/index.html

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Collega van me heeft die iiyama en hij zei me dat je hem goed moet instellen om het beste resultaat te krijgen. Je kan er ook verschillende settings ingeven voor verschillende toepassingen (bv video of games, etc). Als je de verkeerde hebt dan ziet het er niet goed uit.

Anyway ... volgens mij weinig verschil tussen beide ... tis maar wat je ervoor overhebt en uiteindelijk beschikbaar is.

Verwijderd

Ga voor een 17,5 " TFT, da's ook groot en stil en strak....

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

wat zijn dat dan voor lijntjes op die Iiyama, ik ben van plan zelf ook de HM903DT aan te schaffe.

www.google.nl

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

CRaZy_MaRK schreef op 03 augustus 2002 @ 21:44:
wat zijn dat dan voor lijntjes op die Iiyama, ik ben van plan zelf ook de HM903DT aan te schaffe.
trinitron techniek geloof ik. betekend dat er horizontaal 2 flinterdunne lijntjes over je scherm lopen (op 1/3 en 2/3 van je scherm) Sommigen irriteren zich eraan anderen niet. Ik zie ze na een paar minuten niet meer.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

thnx m8 :)

www.google.nl

• OxiMoron
  • Laatst online: 27-06 10:54
die lijntjes zie je op die 19" echt haast niet.. tenzij je er echt erg dichtbij gaat zitten..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:58:
Ga voor een 17,5 " TFT, da's ook groot en stil en strak....
En duur en vaak ongeschikt om mee te gamen en niet kleuren echt.
Dus een reactie die volkomen nutteloos is....

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:16

Floor-is

5.2

MightyRaven schreef op 03 augustus 2002 @ 22:30:
[...]
En duur en vaak ongeschikt om mee te gamen en niet kleuren echt.
Dus een reactie die volkomen nutteloos is....
Duur: OK
Niet kleurecht: merk je geen zak van als je niet DTP't
Niet gamebaar: crap!

Ik heb zowel een 22" Iiyama (oudere serie) als een 15" Eizo, op beide kan ik heel prima spelen, niets geen nagloeien oid.

Bericht hierboven

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Floris schreef op 03 augustus 2002 @ 22:39:
[...]
Duur: OK
Niet kleurecht: merk je geen zak van als je niet DTP't
Niet gamebaar: crap!

Ik heb zowel een 22" Iiyama (oudere serie) als een 15" Eizo, op beide kan ik heel prima spelen, niets geen nagloeien oid.
Ik zei ook vaak niet gamebaar, heb hoop research ingestoken in monitoren laatste tijd, 15" is daar tegenwoordig heel goed voor, maar 17 inch tft hebben vaak een hoge nagloeitijd dus minder geschikt om mee te gamen...

Niet kleurecht, tja ik moest argument bedenken... :)

Verwijderd

Vraagje:

Wat is... en wat is het nut van een BNC aansluiting?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als ik op z'n broer de T965 af ga, die afgezien van de grootte geloof ik nagenoeg hetzelfde is, doe je absoluut geen verkeerde koop met de Eizo. Perfect beeld en erg handige features zoals de ScreenManager Pro waarmee je onder Windows gewoon (gaat via USB) alle monitor instellingen aan kunt passen, niks niet geklooi met kleine klote knopjes :) Zag vorige week nog een test in de Duitse c't en daar kwam de Eizo het beste uit (was weliswaar de T965, maar dat geeft een goede indicatie voor de kleinere T765 me dunkt).
Trouwens heb ik er ook een dikke Eizo BNC kabel bij genomen, ziet er echt vlijmscherp uit allemaal :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roberts
  • Laatst online: 19-08 17:38
Zelf heb ik de LG 915FT Plus (net onder de 500 euro) en die is gewoon super, op mijn werk zit ik achter z`n IIyama en dat vind ik persoonlijk echt helemaal nix.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.