19 inch monitor: moeilijk om te kiezen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

McVirusS schreef op 03 augustus 2002 @ 20:22:
Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" monitor maar waar ik me nogal aan stoor is dat veel monitoren zo gruwelijk lelijk zijn (vindt zo'n grote witte bak echt niet mooi). Sony had een hele mooie 19" op de markt gebracht (A420..zilverkleurig) maar deze is inmiddels bij meeste zaken niet meer leverbaar, weten jullie toevallig nog een goede 19" monitor die er ook nog een beetje mooi uitziet?

Ik vind deze monitor op de foto in ieder geval erg mooi, maar het is helaas een 17":
afbeelding
Kijk hier : www. avitos.com

hebben ze een Elsa ecomo 532 19 inch.
Hij kost daar 399 euro.
Ik heb hem daar ook besteld.Een stijvol ontwerp en een strak beeld.
komen BTW nog wel 52 euro verzend - en rembourskosten bij.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Floris schreef op 03 augustus 2002 @ 22:39:
Niet kleurecht: merk je geen zak van als je niet DTP't
Sorry maar ik merk toch wel degelijk verschil. De kleuren op een TFT zijn duidelijk fletser tov een CRT. Nu zal de gemiddelde gebruiker dit niet opvallen, maar ben je kritisch en kwaliteitsbewust dan zal je een harde dobber aan de TFT schermen hebben.

Ik heb dus ook ervaring met de duurdere TFT schermen waaronder ook het Apple Cinema scherm (wat geprentendeerd wordt als scherm voor de graficus, maar totaal ongeschikt is als grafisch werkinstrument door de kleuren).

Verwijderd

Beviel die CTX? Blijf er dan gewoon bij (nee, niet je oude, maar een nieuwe.....). CTX maakt nog altijd goede en fijne monitoren...........

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14

M2B

wat denk je van hansol lekker cheap, ik ben over mijn 17" zeer tevreden B)

[ Voor 0% gewijzigd door M2B op 04-08-2002 01:44 . Reden: spelling ]

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
philips heeft iig een lange levensduur... mijn 105B van zo'n 7 jaar oud werktr nog perfect (15 inch)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
De Philips wordt um....maar voordat ik voerga tot kopen ga ik um toch nog stiekum ff ergens in een winkel bekijken! Dank allen voor de reacties!!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

-Moondust- schreef op 04 augustus 2002 @ 20:56:
De Philips wordt um....maar voordat ik voerga tot kopen ga ik um toch nog stiekum ff ergens in een winkel bekijken! Dank allen voor de reacties!!
Veel plezier met wachten...
Er zijn mensen waaronder ik die er al 1 maand erop wachten...
Philips Nederland heeft zelf geen vooraad meer...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

MightyRaven schreef op 04 augustus 2002 @ 22:15:
[...]
Hetzelfde

Verwijderd

Geen reacties :(... daarom even een klein beetje spammen :)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:37:
Vraagje:

Wat is... en wat is het nut van een BNC aansluiting?

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:42:
Geen reacties :(... daarom even een klein beetje spammen :)
[...]
Het schijnt dat het beeld scherper is omdat alle kleurkanalen gescheiden worden, echter rijst mij de vraag: wat heeft het voor nut als je videokaart uitgang gewoon D-sub is?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MightyRaven schreef op 04 augustus 2002 @ 22:47:
[...]
Het schijnt dat het beeld scherper is omdat alle kleurkanalen gescheiden worden, echter rijst mij de vraag: wat heeft het voor nut als je videokaart uitgang gewoon D-sub is?
De connector op de monitors zijn beter (groter) en de kabel is beter
dan bij standaard vga kabels.
Verder heeft de monitor minder werk om RGB om te zetten, het is directer ;)
Ik zie hem hier staan voor €532 incl. btw.

http://www.c-ware.net/shop/dbprod.html.asp?id=748095

De maten staan ook bij de beschrijving :Y)
Als je op backorder clickt, zegt ie leverbaar op 7 maart 2003 :+
Dus ff geduld aub.....
Of je als particulier kunt bestellen weet ik niet btw...in Antwerpen

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• Keyser Soze_61907
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik vraag me af of ik de enige ben die het ontwerp van de Iiyama visionmaster pro 454 enorm lelijk vind ... Ik zie hier namelijk een paar reacties van "mooi modern design" ik vind het eerder om van te :r Geef mij maar een lekker strak ontwerp, niet zo van die afrondingen.

Het spijtige is dat als ik zo de reviews lees, en de reacties hier, dat mijn keuze op dit scherm zou vallen (vooral wegens de mooie kleuren, dit lijkt me wel een pluspunt bij divx en dvd playback en natuurlijk de resoluties en refresh rates die dit schermpje aankan)

Mocht dit scherm nu het ontwerp hebben van de visionmaster 452, zou ik geen seconde meer twijfelen ...

Kan er trouwens iemand een foto maken van die zogenaamde "lijntjes" op zo'n schermen ? of zijn die zo klein dat je daar geen duidelijk beeld van kunt krijgen ?
Het zal waarschijnlijk het beste zijn om gewoon eens langs te gaan in een winkel, en daar te oordelen :)

verder lijkt ook de viewsonic p95f mij een zeer goed schermpje (overgens veel mooier dan de Iiyama naar mijn mening) maar ik vind geen winkel waar ze deze verkopen (belgie) zou dit op bestelling te krijgen kunne zijn in een gewone online computerwinkel ?

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ik zou voor de LG gaan, ik heb de LG795Ft (de 17" versie dus) nu al een hele lange tijd, nooit problemen mee gehad en het scherm is prima op 85hz op de normale 1024 of 1280 resolutie. Niets mis mee.

• -Moondust-
Ik hoorder ergens dat bij Informatique in Rotterdam ze nog wel de Philips 109P40 op voorraad hadden. Kan iemand dat bevestigen? Hmmm...misschien kan ik zelf beter ff bellen!

Verwijderd

Ik heb de SAMSUNG 19" 957DF CRT Flat Screen besteld, is dat een slechte keus geweest??

• -Moondust-
Ik heb de SAMSUNG 19" 957DF CRT Flat Screen besteld, is dat een slechte keus geweest??
Slecht of niet is moeilijk te zeggen, ieders monitorkeuze is persoonlijk. Ik zou zeggen: geef een oordeel als je um in gebruik hebt genomen.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Ik heb dus net de Iiyama vmp 454 gekocht..
is wel wat lekkerder dan m'n oude compaq v70 (17") !

Alleen de instellingen is nog even prutsen.. de kleine punts lettertjes zijn niet altijd even goed leesbaar :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Splash
  • Laatst online: 19-07 07:57
MightyRaven schreef op 04 augustus 2002 @ 22:15:
[...]
Ik heb em dus (vrijdag) besteld, hij is opgestuurd en ik krijg em morgen! :9~ Nogmaals, informatique is de zaak! _/-\o_

P.S. als ik em heb zal ik hier ff m'n ervaringen posten...

Verwijderd

Als je d'r op let zie je die lijntjes natuurlijk wel, maar mij boeit 't geen z@k.
Dat moet je natuurlijk voor jezelf bepalen hoeveel 't je boeit, dat kan niemand voor je bepalen. :)

Verwijderd

Splash schreef op 05 augustus 2002 @ 19:27:
[...]
Ik heb em dus (vrijdag) besteld, hij is opgestuurd en ik krijg em morgen! :9~ Nogmaals, informatique is de zaak! _/-\o_

P.S. als ik em heb zal ik hier ff m'n ervaringen posten...
lol, nu dus niet meer op voorraad, hoop voor je dat je hem nog krijgt :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wie weet het verschil tussen de philips 109P40 en 109p2. op site van philips vond ik geen echte verschillen. Volgensmij is de p40 nieuwer maar verder....??
Wat mij een groot voordeel lijkt van de iiyama is de high brightness bij gamez.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

OxiMoron schreef op 05 augustus 2002 @ 15:45:
Ik heb dus net de Iiyama vmp 454 gekocht..
is wel wat lekkerder dan m'n oude compaq v70 (17") !

Alleen de instellingen is nog even prutsen.. de kleine punts lettertjes zijn niet altijd even goed leesbaar :D
Ja, zal zeker een vooruitgang zijn van V70 naar die Iiyama. Is immers een Value monitortje en niet te vergelijken met Professionele series.

De scherpte in tekst is net het "probleem" van de 454. Dat heeft de Philips gewoon beter. High Brightness (voor de spelletjes freaks) is met 1 knopdruk in te stellen bij de Iiyama bij de Philips moet je dat softwarematig doen. Ik heb toch gekozen voor de tekstscherpte (philips) maar ieder zijn prioriteit natuurlijk.

• -Moondust-
Hoe stel je de monitor softwarematig in op spelletjes? Welke opties verander je dan?

Verwijderd

Help!!!! schreef op 05 augustus 2002 @ 19:50:
Wie weet het verschil tussen de philips 109P40 en 109p2. op site van philips vond ik geen echte verschillen. Volgensmij is de p40 nieuwer maar verder....??
Ja, ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik zie niet echte verschillen behalve de prijs. Kan iemand dit toelichten?

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het niet zo dat de p40 lightframe heeft en de p20 niet ? Weet het niet zeker 8)7

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FSharky schreef op 06 augustus 2002 @ 18:38:
Is het niet zo dat de p40 lightframe heeft en de p20 niet ? Weet het niet zeker 8)7
volgens de site hebben ze geen van beiden lightframe....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• nicodepico
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04-2022
Help!!!! schreef op 06 augustus 2002 @ 18:45:
[...]

volgens de site hebben ze geen van beiden lightframe....
is ook zo.ik heb de 109p40.
geen lightframe

Win xp pro Amd xp1800+ mobo MSI KT3 utra 512mb 333mhz 2x(raid) Maxtor 60gb 7200 ATI radeon aiw 8500dv Aopen 600A Hp cdrw 8100i Dvd pioneer 104 lan Realtek 10/100 Philips 109P4 19" Logitech internet navigator Logitech Dual optical Canon 520 printe

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Gewoon voor de LG 915FT+ gaan, ik heb de mijne al bijna 1 jaar, en dit ding ROXXERS!!

Geen probs geen irri hulplijntjes, maar gewoon simpelweg PRACHTIG beeld!
;)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Oke, ik heb dit hele topic [nog] niet gelezen maar ik kan je wel vertellen dat ik 1 van de weininge mensen op dit forum ben, die een Eizo Flexscan T765 thuis heeft.

Ik moet je zeggen, die eerste 2 woorden die je spreekt zijn: Wow, %$#@.

• Scherp, heel erg scherp, scherper beeld dan je ooit gewend was.

• Mooiere kleruen, levendigere kleuren.

• Die 2 lijntjes...., die kan je gewoon bij normaal gebruik niet zien.

Ik heb bij veel mensen anders gezien. Daar was de streep meestal donkerder.

• Alles super makkelijk af te stellen.

Gewoon een top monitor, en ik verzeker je, ik heb de komende maanden/ jaren geen spijt van de koop. Oke duur, maar was nou duurder voor je.
Gebruik de search maar op mijn nickname, en kijk naar 1 van me eerste posten, daarin vraag ik advies naar een goedkopere 17" monitor, nou uuhm die is er nooit gekomen }) .

Maar het zijn jou centen. Koop liever gelijk goed, ik wou nu eerst een goedkoop stereosetje kopen.... hhm dat zal wel een goede 5.1 set worden >:)

En ik zeg je, het beeld is het belangrijkste wat er is, en je ogen ook dus kies voor hun niet voor je portomonee. Dan maar 1 maandje extra sparen ;)

edit:
Nog even voor de andere Eizo gebruikers, een vraag. Dat programma om je monitor aan te passen werkt niet bij mij. Ik heb een Radeon 8500. Als ik Windows XP kaal installeer, herkend hij mijn Radeon wel, en werkt het programma. Maar zodra ik drivers doe installeren van de kaart, werkt het programma niet meer, en krijg ik een rood kruis door het icoontje te zien. Wat doe ik fout?

w00t

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 22:36
Help!!!! schreef op 05 augustus 2002 @ 19:50:
De P20 is voor professioneel gebruik en heeft één aansluiting meer/extra, waarmee je beter beeld kan krijgen ofzo.
Maar die aansluiting kan je thuis toch niet gebruiken dus de P40 is dan beter :)

The devil is in the details.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Robbie007 schreef op 07 augustus 2002 @ 03:54:
Oke, ik heb dit hele topic [nog] niet gelezen maar ik kan je wel vertellen dat ik 1 van de weininge mensen op dit forum ben, die een Eizo Flexscan T765 thuis heeft.

Ik moet je zeggen, die eerste 2 woorden die je spreekt zijn: Wow, %$#@.

• Scherp, heel erg scherp, scherper beeld dan je ooit gewend was.

• Mooiere kleruen, levendigere kleuren.

• Die 2 lijntjes...., die kan je gewoon bij normaal gebruik niet zien.

Ik heb bij veel mensen anders gezien. Daar was de streep meestal donkerder.

• Alles super makkelijk af te stellen.

Gewoon een top monitor, en ik verzeker je, ik heb de komende maanden/ jaren geen spijt van de koop. Oke duur, maar was nou duurder voor je.
Gebruik de search maar op mijn nickname, en kijk naar 1 van me eerste posten, daarin vraag ik advies naar een goedkopere 17" monitor, nou uuhm die is er nooit gekomen }) .

Maar het zijn jou centen. Koop liever gelijk goed, ik wou nu eerst een goedkoop stereosetje kopen.... hhm dat zal wel een goede 5.1 set worden >:)

En ik zeg je, het beeld is het belangrijkste wat er is, en je ogen ook dus kies voor hun niet voor je portomonee. Dan maar 1 maandje extra sparen ;)

edit:
Nog even voor de andere Eizo gebruikers, een vraag. Dat programma om je monitor aan te passen werkt niet bij mij. Ik heb een Radeon 8500. Als ik Windows XP kaal installeer, herkend hij mijn Radeon wel, en werkt het programma. Maar zodra ik drivers doe installeren van de kaart, werkt het programma niet meer, en krijg ik een rood kruis door het icoontje te zien. Wat doe ik fout?
Ik denk er ook zo over als je een nieuw monitor koop geef dan wat meer geld uit. Maar over die Eizo Flexscan T765 ik wil die ook gaan koopen. Maar op de site staat dat die 1600x1200 op 92HZ kan maar kan die ook op 100HZ ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• FireStarter
Nee, die monitor weet zelf heel goed wat hij wel en niet kan weergeven. Stel je doet met powerstrip, 150 Hz invullen. Dan zal je zwart beeld krijgen en een berricht dat de monitor dit niet kan weergeven, en hij gaat naar de hoogste stand die hij aankan.

Echt een toppie ding hoor.

Het zijn van die scherpjes die opvallen op LANparty's. Vooral omdat mensen soms ook geen 100% vlak beeldscherm gewend zijn, voor hun is het zo'n hol scherm. En jah die kleuren en alles.

Ook die screenmodes zijn zo fijn. Stel je bent een dag vrij en je moet wat verslagen typen ofzo. Dan zet ik hem op Text mode. Dan is het wit, ook echt kauwgom wit, en komen de letters extra helder over. Stel je bent aan het Gotten dan kan je het beste brouwsermode kiezen. Dan is alles zacht en is alles lekker te lezen, ook fijn voor savonds.

Dan heb je nog picturemode. Deze is het minst gebruikt bij mij. Ookal heb ik een keer een paar topics in de HK met veel plaatjes een keer in deze mode gedraaid. Ik moet zeggen dat alle kleuren er nog natuurlijker uitzien.

Dan heb je nog de Graphic mode, deze mode is superfijn om te gamen. De laatste 2 zijn Movie mode, en Graphic mode. Het verschil kwa kleuren is er niet, alleen de lichtsinstellingen zijn verschillend.

Is het overdag en het is licht in de kamer, en kies ik movie mode met gamen, omdat daar zoveel licht vanaf komt. Is het savond zet ik hem op graphicmode. Alles supergoed te zien enzo. Moet je maar eens opletten hoe mooi de games nu zijn. Zoveel detail je over het hoofd had gezien.

Dus je merkt het, ik vind dit zo'n goed apparaat.

w00t

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

How Moondust! Wacht nog ff met bestellen: er zijn grosso modo 3 Philips 19"-monitoren. De 19S, 19B en 19P. De S heeft een bol beeldscherm en valt af >:) De 19P is hierboven uitgebreid besproken. Dan is er nog de 19B, die ik een paar maanden terug heb gekocht.

Zal straks thuis ff kijken of ik de lettertjes wel goed heb :)

Dit is een slotted mask-buis, wel 100% vlak, geen horizontale lijntjes (werk veel met tekst, en dan zijn dat twee HELE GROTE nadelen imho). Verder heb ik'm gekozen wegens de .24 dotpitch. Draai standaard 1600x1200 en geen centje pijn, alleen is 'ie imo wat moire-gevoelig. Hele dikke aanrader! Verder heeft 'ie lightframe (...maar dat gebruik ik niet omdat spelletjes een mooiere gammacorrectie aan boord hebben, en films zie ik via de TV-uit). Een dikke aanrader!

en voor de kleinere beurs is er de 17"-variant, dan heet 'ie de 17T

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

UNICRONBOT schreef op 07 augustus 2002 @ 11:14:
[...]

Ik denk er ook zo over als je een nieuw monitor koop geef dan wat meer geld uit. Maar over die Eizo Flexscan T765 ik wil die ook gaan koopen. Maar op de site staat dat die 1600x1200 op 92HZ kan maar kan die ook op 100HZ ?
Mijn Iiyama VMP451 zou ook op 92Hz moeten kunnen in 1600x1200, maar in WinXP kan ik hem alleen instellen op 85 Hz of lager. Zal wel aan windows liggen :r :P.

Verwijderd

Robbie007 schreef op 07 augustus 2002 @ 14:47:

Dan heb je nog de Graphic mode, deze mode is superfijn om te gamen. De laatste 2 zijn Movie mode, en Graphic mode. Het verschil kwa kleuren is er niet, alleen de lichtsinstellingen zijn verschillend.
Ik las op de FAQ van Got over monitoren, dat scherpte niet het beste is voor de games kwa grapics, bij waziger beeld zou je dan " mooiere graphics" krijgen

omdat je dan een soort gratis anti alias had met waziger beeld

correct me if i'm wrong

• lt_cmd_data
  • Niet online
Ik heb de HM903DT vision master pro 454.
Deze monitoor ik wereld's Plat en onwijs scherp. _/-\o_
Gekocht bij powerline in zoetermeer waar ik zelf werk als verkoper :Y)
Ik raad hem ook echt iedereen aan. Hoge refreshrates prima monitoortje.
Wil jij de monitoor live in actie zien stuur even een icqtje naar mij 68966494 :7

Verwijderd

-]MaRc0[- schreef op 07 augustus 2002 @ 09:58:
[...]
De P20 is voor professioneel gebruik en heeft één aansluiting meer/extra, waarmee je beter beeld kan krijgen ofzo.
Maar die aansluiting kan je thuis toch niet gebruiken dus de P40 is dan beter :)
Toch wel vreemd dat de P20 meer zou kunnen/hebben terwijl de P40 duurder is. (323 tegen 499 ¤) Niet echt logisch.

Verwijderd

De P40 heeft:

- een mooier design
- Ik meen hogere refreshrates

Zet maar de matchline onder de monitoren dan...

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
rival24 schreef op 07 augustus 2002 @ 16:47:
[...]
Mijn Iiyama VMP451 zou ook op 92Hz moeten kunnen in 1600x1200, maar in WinXP kan ik hem alleen instellen op 85 Hz of lager. Zal wel aan windows liggen :r :P.
Nee, dat ligt aan de videokaart driver 8)
Je moet een tooltje zoals PowerStrip gebruiken om niet standaard refreshrates in te stellen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

morgen ga ik ook een 19" monitor kopen, bij 2 winkels in de buurt hadden ze een iiyama 19"
crt ls902ut. deze is 300 euro, rond dat bedrag wil ik ook blijven, zijn er betere(tis maar net wat je beter noemt) voor dat geld, is voornamelijk voor games en dvd/films kijken, mijn cvideokaart is een leadtek gf4 ti4200 128mb. BVD

Verwijderd

heb hier ook een Iiyama Vision Master Pro 454 staan. Heerlijk strak beeld, superhelder, hoge refresh-rates, een USB-hub in de voet (erg handig). De lijntjes vallen alleen op tegen een spierwitte achtergrond, maar valt reuze mee. Een aanrader dus.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb sinds een uurtje een Philips 201P 8) en om die lijntjes moet je je niet druk maken, je moet moeite doen om ze te zien, hoe het met de 19" versie is weet ik niet :)

Alle proemn in n drek

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
ehm

een philips 109p20 = 109p40
alleen de p4 heeft een bnc aansluitingen..hogere refreshrates is ook niet zo
identiek..

PVoutput

• FireStarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:57:
[...]

Ik las op de FAQ van Got over monitoren, dat scherpte niet het beste is voor de games kwa grapics, bij waziger beeld zou je dan " mooiere graphics" krijgen

omdat je dan een soort gratis anti alias had met waziger beeld

correct me if i'm wrong
Ligt er maar net aan, je hebt ook 4 verschillende movie modes waarmee je de wazigheid kan aanpassen.

w00t

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Behalve een extra aansluiting op de P40 (niet de P20!!!) is er verder geen verschil. De P20 wordt nie langer meer geproduceerd en er is ook zo goed als geen voorraad van. Ga dan dus ook voor de P40 (ik heb er 1, zeker geen miskoop).
En @ Bierkameel: Ik had t geluk 3 weken achter zo'n schermpje te werken @ Hogeschool Enschede (Studentenadministratie). Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerluk :):P

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

nu nog de p40 kunnen leveren en iedereen is weer blij

• -Moondust-
Iemand enig idee op welke termijn de Philips 109P40 weer leverbaar wordt?

Verwijderd

heb een 19" dell ultrascan vet!!!!!! wel duur maar die sony buis doet zijn werk erg goed! niks streepjes of wat dan ook. :7

Verwijderd

-Moondust- schreef op 08 augustus 2002 @ 12:44:
Iemand enig idee op welke termijn de Philips 109P40 weer leverbaar wordt?
Heb je al eens bij paradigit gebeld. Die hadden er, toen ik hem niet kon krijgen, nog een paar op het hoofdkantoor staan. Misschien nu ook, wie weet.

• Splash
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 19:33:
[...]

lol, nu dus niet meer op voorraad, hoop voor je dat je hem nog krijgt :)
:) :) Ik heb em gewoon binnengekregen, en ik ben er zeer tevreden over!
Aleen had ik in het begin een vreemd probleempje, als ik de monitor aanzette hoorde ik een soort elektronische ruis over mijn boxen. Zeer irritant, maar nadat ik mijn systeemkast met een draadje had verbonden met de cv was het weg :?
naja.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

_ferry_ schreef op 07 augustus 2002 @ 21:18:
morgen ga ik ook een 19" monitor kopen, bij 2 winkels in de buurt hadden ze een iiyama 19"
crt ls902ut. deze is 300 euro, rond dat bedrag wil ik ook blijven, zijn er betere(tis maar net wat je beter noemt) voor dat geld, is voornamelijk voor games en dvd/films kijken, mijn cvideokaart is een leadtek gf4 ti4200 128mb. BVD
Die is bol ...

Neem dan de Hansol 920D met Samsung Dynaflat Flatscreen (ofzo)

Best lekker, ikzelf draai 1024x768 bij 100Hz

(Maximaal = 1600x1200 bij 75HZ)

Is te koop voor 280 ¤ ongeveer :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ik heb een LG en LG ownt zwaar met alles opzeker en voor de support heb ik nix te zeiken want ik werk in een comp winkel

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Splash schreef op 08 augustus 2002 @ 19:16:
[...]
:) :) Ik heb em gewoon binnengekregen, en ik ben er zeer tevreden over!
Aleen had ik in het begin een vreemd probleempje, als ik de monitor aanzette hoorde ik een soort elektronische ruis over mijn boxen. Zeer irritant, maar nadat ik mijn systeemkast met een draadje had verbonden met de cv was het weg :?
naja.
Dan is ie niet goed geaard. Is het stopcontact wel geaard of heb je soms een brakke kabel?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• DutchCommando
  • Laatst online: 09:48
Ik heb hier een Sony Multiscan CPD-G420 staan. Al een jaartje oud, dus misschien zijn er al wel betere. De refreshrate is misschien ook wat minder dan tegenwoordig (1600x1200@32bit@85Hz).

Ik kan sony's wel aanraden.

• Duckpower
  • Laatst online: 05:43
Rataplan schreef op 07 augustus 2002 @ 16:44:
Dan is er nog de 19B, die ik een paar maanden terug heb gekocht.

Zal straks thuis ff kijken of ik de lettertjes wel goed heb :)

Dit is een slotted mask-buis, wel 100% vlak, geen horizontale lijntjes (werk veel met tekst, en dan zijn dat twee HELE GROTE nadelen imho). Verder heb ik'm gekozen wegens de .24 dotpitch. Draai standaard 1600x1200 en geen centje pijn, alleen is 'ie imo wat moire-gevoelig. Hele dikke aanrader! Verder heeft 'ie lightframe!
Waarschijnlijk heb je een letter verkeerd, als ik op de Philips site kijk naar de 109B20 (welke ik denk dat je bedoelde), dan staat er een 0.25 mm dotpitch en een shadow mask real flat scherm. Wel heeft de 109B20 Lightframe.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Philips 109B20 19"? Want ik zit erover te denken om die aan te schaffen. Bij mij gaat het tussen de Philips en de Iiyama HM903DT en m'n voorkeur gaat nu uit naar de Philips, omdat over Iiyama nogal verschillende meningen zijn, hier.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• -Moondust-
Toch heb ik over de Iiyama ook enkele goede reacties gehoord. Vooral de kleuren en de hoge refreshrates worden geroemd. Bovendien is de Philips 109P40 slecht verkrijgbaar momenteel. Ik weet echter niet hoe dat met de B-serie is. Ik vraag me of hoe de Philips 109P40 verschilt met de 109B20.

Verwijderd

-Moondust- schreef op 09 augustus 2002 @ 13:56:
Toch heb ik over de Iiyama ook enkele goede reacties gehoord. Vooral de kleuren en de hoge refreshrates worden geroemd. Bovendien is de Philips 109P40 slecht verkrijgbaar momenteel. Ik weet echter niet hoe dat met de B-serie is. Ik vraag me of hoe de Philips 109P40 verschilt met de 109B20.
B is niet echt plat, P wel. P heeft lijnen, b niet betere specs voor p enz

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Duckpower schreef op 09 augustus 2002 @ 12:14:
[...]

Waarschijnlijk heb je een letter verkeerd, als ik op de Philips site kijk naar de 109B20 (welke ik denk dat je bedoelde), dan staat er een 0.25 mm dotpitch en een shadow mask real flat scherm. Wel heeft de 109B20 Lightframe.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Philips 109B20 19"? Want ik zit erover te denken om die aan te schaffen. Bij mij gaat het tussen de Philips en de Iiyama HM903DT en m'n voorkeur gaat nu uit naar de Philips, omdat over Iiyama nogal verschillende meningen zijn, hier.
De 109B20 is verschrikkelijk moiregevoelig in resoluties onder de 1600x1200.
Ik kon dooralles heen de moire zien :(

Verder waren van de 4 exemplaren die ik had er 3 met grote fouten in de geometrie.
Ook is hij niet helemaal plat, maar een bolle beeldbuis met een vlakke glasplaat ervoor
(je krijgt ook leuk 2 lampen gereflecteerd 1 op de bolle buis en 1 op de vlakke glasplaat)

Ik vind het zeker geen aanrader.
De lightframe is ook erg slecht in vergelijking met de highbrightness die je in de trinitron typen terugvindt.

• -Moondust-
Bedankt Ghost, goed onderbouwd. Ik voel me neit echt aangetrokkken tot de B-serie en ga liever voor het topmodel in de P-serie. Lightframe zal ongetwijfeld met een bepaalde reden niet in de P-serie zijn geimplementeerd.

• Duckpower
  • Laatst online: 05:43
Ghost schreef op 09 augustus 2002 @ 14:20:
[...]

De 109B20 is verschrikkelijk moiregevoelig in resoluties onder de 1600x1200.
Ik kon dooralles heen de moire zien :(

Verder waren van de 4 exemplaren die ik had er 3 met grote fouten in de geometrie.
Ook is hij niet helemaal plat, maar een bolle beeldbuis met een vlakke glasplaat ervoor
(je krijgt ook leuk 2 lampen gereflecteerd 1 op de bolle buis en 1 op de vlakke glasplaat)

Ik vind het zeker geen aanrader.
De lightframe is ook erg slecht in vergelijking met de highbrightness die je in de trinitron typen terugvindt.
Bedankt voor de goede uitleg! Dan zal ik toch maar eens gaan kijken (letterlijk ;) ) naar een Iiyama scherm.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Hurmen
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 monitoren, de Iiyama VMP454 en de Philips 109P20.
Is het enige verschil tussen de P20 en de P40 van Philips de extra aansluitingen van de P40? Als dat zo is ga ik namelijk voor de Philips aangezien over Iiyama de meningen nogal verdeeld zijn.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

Ik heb zelf een Dell 19inch M990 monitor wat bij Dell in de "Mainstream" categorie valt. A.s. november 2003 staar ik dan al drie jaar lang naar het scherm.

Ondertussen zit Dell bij versie M992 wat een kennis van mij heeft. Er is geen waarneembaar verschil tussen versie M992 en M990 (mijn mening; subjectief natuurlijk).

Ben er zeer tevreden over mijn monitor en volgens mij zit er een Philips beeldbuis in.

Wat ik nu met mijn post wil zeggen is dat je niet perse honderden euro's hoeft te investeren voor een goede monitor.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

al je het allemaal wil zien werken ga dan ff naar de mediamarkt in amsterdam daar hebben ze een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel monitoren .. allemaal aan !

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en relatief goedkoop

Iperf

Verwijderd

Ik heb ook een Hansol monitor. Perfect ding....!!!!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Neem langer garantie.
5 jaar ofzo.

Verwijderd

Ik ben gegaan voor de Iiyama... de 454 dan :)

Waarom:
- Mooi
- Hoge refresh
- Lekker veel opties (pc hub, speakertjes)
- Gewoon op voorraad :)

Vandaag bestelt bij informatique.. en er maar gelijk onderstaand systeem bijgedaan ;)...
over een week of 2 zal ik m'n bevindingen vertellen :)

• -Moondust-
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 monitoren, de Iiyama VMP454 en de Philips 109P20.
Is het enige verschil tussen de P20 en de P40 van Philips de extra aansluitingen van de P40? Als dat zo is ga ik namelijk voor de Philips aangezien over Iiyama de meningen nogal verdeeld zijn.
Goed deze thread lezen, de verschillen zijn al verteld. Bovendien is de Philips P40 monitor nu vrijwel nergens meer verkrijgbaar. De P20 wordt niet meer geproduceerd, dus dat zal ook niet meevallen die te bemachtigen. En Iiyama is gewoon ook een goed merk hoor! Je hebt wel gelijk dat er meer mensen ontevreden over de Iiyama zijn dan over de Philips, maar dat kan weer komen, omdat er meer mensen een Iiyama hebben dat er een Philips hebben hetgeen natuurlijk bij gelijke kwaliteit meer pechgevallen voor Iiyama oplevert. Anyway, ik zou maar gewoon ff in de winkel gaan kijken. Doe ik morgen ook, de mediamarkt hier in Rdam is vrij groot en ik meen dat ze inderdaad een hele sloot monitoren hadden staan.
al je het allemaal wil zien werken ga dan ff naar de mediamarkt in amsterdam daar hebben ze een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel monitoren .. allemaal aan !
Thnx for the tip, had ik nog niet aan gedacht, ik ga morgen ff langs alleen dan in Rdam!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

ik heb ook een PVM 454 besteld :)

www.google.nl

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
DutchCommando schreef op 09 augustus 2002 @ 11:33:
Ik heb hier een Sony Multiscan CPD-G420 staan. Al een jaartje oud, dus misschien zijn er al wel betere. De refreshrate is misschien ook wat minder dan tegenwoordig (1600x1200@32bit@85Hz).

Ik kan sony's wel aanraden.
heb ik hiero ook en erg relaxed.

Verwijderd

Ik zeg, als je het doet, doe het goed, dus als je een goede monitor wil, koop net zoals ik een 24" lcd :)

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

wizl schreef op 31 juli 2002 @ 11:34:
Ik heb vorige week een SAMSUNG SYNCMASTER 955B gekocht voor € 239,- Perfect apparaatje hoor, waar zou die extra € 500 dan in moeten zitten?
Dotpitch horizontaal 0.22 mm
Max. resoluties 1600 x 1200 @ 68 Hz
Aanbevolen resoluties 1280 x 1024 @ 75 Hz
Horizontale frequentie 30 - 85 kHz
Verticale frequentie 50 - 160 Hz
Pixel frequentie 185 mHz
TCO 95
Nou, onder ander dat je op 1280 X 1024 ook gewoon op 85 Hz of hoger kan draaien, want max 75Hz bij die resolutie is vragen om trillend beeld en standaard koppijn. Sorry, no flame intended, ik heb nou eenmaal scherpe en daarvoor gevoelige ogen: ik zie zelfs 85 Hz nog knipperen als ik wakker en scherp ben......

Zie m'n sig voor m'n eigen 19" (NECFE950 en IIjama VMPro451) beiden op 1280x1024@100Mhz, en strak(!), geen vervorming, geen trillingen. Maar ook geen storingsbronnen in de directe omgeving ervan!

Blaat

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
-Moondust- schreef op 09 augustus 2002 @ 22:29:
[...]
[knip]

[...]
Thnx for the tip, had ik nog niet aan gedacht, ik ga morgen ff langs alleen dan in Rdam!
de p40 is nog wel redelijk aan te komen dacht ik zo. p20 helemaal niet ;)

overigens ben ik ook naar mediamarkt in rotterdam geweest om naar monitors te kijken maar dat viel tegen. Ze hadden veel monitors staan maar het meeste TFT en bijna geen 19 inch CRT monitoren (iig ook geen Iiyama en Philips 19 inch)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Hahn
Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 00:04:
Ik zeg, als je het doet, doe het goed, dus als je een goede monitor wil, koop net zoals ik een 24" lcd :)
Niet iedereen is zo rijk/gek om dat te doen :P
Hoe duur is zo'n 24" TFT? (PICS!! :P)

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Weet niet of die er al bij staat, maar goed , vergeet sony ook niet!

g400 of beetr de g420.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Tsja ik doe al sinds 1997 met deze hyunday 15G+ (15") en hij wil maar niet stuk!!!
Hij geeft haarscherp beeld op 800x600 (duh) en der zit nogsteeds veel licht in

Er is al wel IETS stuk, op 720x bij 480 (zoiets) geeft ie een dikke zwarte balk aan de rechterkant
Dat is dus bij het starten van windows....

Ik vind het persoonlijk te duur om nu een 19" te kopen, pas als de nood aan de man is...

Flink aan en uit zetten!!!!

• -Moondust-
overigens ben ik ook naar mediamarkt in rotterdam geweest om naar monitors te kijken maar dat viel tegen. Ze hadden veel monitors staan maar het meeste TFT en bijna geen 19 inch CRT monitoren (iig ook geen Iiyama en Philips 19 inch)
Ja, valt idd tegen. Ben maar bij Computerland gaan kijken op de goudsesingel, daar stat wel een Iiyama 454 in de showroom. Ziet er erg goed uit, vooral die high brightness is erg mooi! Ik ga misschien toch voor de Iiyama, zeker nu die Philips zo slecht verkrijgbaar is.

• Splash
Hahaha! ik heb lekker de laatste 109P4 in nederland! (ofsow) B)
Ludewig schreef op 09 augustus 2002 @ 11:17:
[...]Dan is ie niet goed geaard. Is het stopcontact wel geaard of heb je soms een brakke kabel?
Aha, is dat het? kan wel kloppen, het stopcontact waar ie inzit is idd niet geaard. Alleen is op die hele verdieping geen geaard stopcontact te vinden. :(
Tog bedankt voor de tip! :*)

• Hahn
Poll: Welke monitor vinden jullie het beste?
LG 915FT Plus
Eizo Flexscan T765
Philips 109P40
Iiyama Vision Master Pro 454

Om de laatste stand te zien moet je even op F5 drukken :X

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4422&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Poll doet het weer dus zet ik um hier ook ff neer :P

Verwijderd

Helaas! Op de poll: kon tot 2002-08-02 worden gestemd. Helaas ligt dat reeds achter ons, dus is deze poll gesloten.
Eerst down, nu verlopen :(

• Ettepet
  • Laatst online: 11-05 12:26
Nog een zeer blije IIyama HM903DT gebruiker, en nog wel op 1600x1200 85Hz.. Super beeld!!! :)

• Wouter
  • Niet online
Gezien het plotseling overlijden van mijn 3 jaar en 3 maanden oude Belinea 106020 moet ik ook maar eens op zoek naar een nieuwe 19".

Echter raak ik zeer verward door alle reviews.

De ene reviewer vindt die Philips geweldig terwijl de ander hem middelmatig vindt.
Zo ook met de IIyama en Eizo. Ik ben meerdere reviews tegengekomen waar over de Eizo werd gezegd dat ie niet zo'n heel scherp beeld had en hier hoor ik weer wat negatieve dingen over IIyama.

Ik weet het nu niet meer.... ik zou wel voor de Philips willen gaan, is het niet dat bijna alles wat ik ooit van philips heb gehad snel kapot is gegaan :X ... als dat ding uberhaupt leverbaar was zou ik het toch overwegen, maar ik heb geen zin om langer dan 2 weken tegen deze crappy 15" te kijken.

En natuurlijk heeft geen een winkel de modellen die ik wil bekijken in de showroom :'(

• Splash
Ik vind zowieso dat je niet aan iemand kan vragen wat ie van een monitor vind, iedereen vind z'n eigen natuurlijk het best. Niemand geeft namelijk graag toe dat ie een miskoop heeft gedaan.
Pas als iemand allebei de monitoren heeft gehad kan je een nuttig oordeel vellen.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben bij mediamarkt geweest voor een nieuwe 19" maar daar draaien ze allemaal domme dvd's op die schermen, leuk voor brightness, maar verder zie je er niks aan. Bovendien weinig 19". Vind het trouwens pure milieuvervuiling al die monitoren langs de wand :(.

En waarom heeft niemand het over schermen van CTX ? Zijn die toch minder dan de Iilyama & Philips ?? De PR960F ziet er toch best aardig uit, flat, hoge refreshrates, etc. en goed getest in de ComputerIdee :X :X

Heb zelf een Gateway 19inch, en ben daar na 3,5 jaar nog redelijk tevreden over. Brightness en contrast op max omdat het anders te donker wordt :( en bij 85hz knippert hij toch een beetje.

[ Voor 0% gewijzigd door Aike op 11-08-2002 22:51 . Reden: nog geen reply dus tekst verbeterd :) ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• FireStarter
-]MaRc0[- schreef op 11 augustus 2002 @ 16:43:
Poll: Welke monitor vinden jullie het beste?
LG 915FT Plus
Eizo Flexscan T765
Philips 109P40
Iiyama Vision Master Pro 454

Om de laatste stand te zien moet je even op F5 drukken :X

afbeelding

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Poll doet het weer dus zet ik um hier ook ff neer :P
Waar slaat dit nou weer op?

De beste technisch gezien is de Eizo.

Kwa budjet zit de Eizo dan ineens onderaan.

Waarom geld besparen aan een monitor?

w00t

Verwijderd

Robbie007 schreef op 11 augustus 2002 @ 21:21:
[...]
Waar slaat dit nou weer op?

De beste technisch gezien is de Eizo.

Kwa budjet zit de Eizo dan ineens onderaan.

Waarom geld besparen aan een monitor?
Geld besparen???? vindt jij ruim 500 euro nie genoeg dan?

• FireStarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 21:43:
[...]

Geld besparen???? vindt jij ruim 500 euro nie genoeg dan?
Niet als je weet dat er nog iets beters is. Het gaat hier niet om het duurste te kopen, het gaat om de beste monitor. Als je weet hoe een Eizo eruitziet dan ga je bij jezelf nog wel even denken of het dan toch verstandiger is om....

w00t

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ervaringen met de:
NEC MultiSync® FE950+ en NEC MultiSync® FP955

Lijken me ook zeer fijne schermpjes... (vooral de 955) :9

Alleen zie ik hier eigenlijk niks over in dit topic??? :?
Zijn ze niet goed, of is er een andere reden?

(ik vraag dit omdat ik er deze week 1 wil kopen)

Specs NEC MultiSync® FP955:

19-inch (50 cm) DIAMONDTRON Naturally Flat-beeldbuistechnologie
Actieve beelddiagonaal van 18 inch (458 mm)
Constante rasterafstand van 0,24 mm
Optimale resolutie 1.280 x 1.024
Horizontale frequentie 31 - 110 kHz
2 signaalingangen D-Sub, DVI-A
sRGB-ondersteuning
DDC/CI-compatibel
NaViSet
Afbeeldingslocatie: http://www.nec-mitsubishi.com/coremedia/generator/Internet/Subsidiaries/Headquarter/Content/Products/CRT-MSFP955/Images/CRT-MSFP955,property=ThumbNail.gif
Ziet er allemaal toch niet verkeerd uit.. :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2002 23:14 . Reden: typo ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 23:14:

Optimale resolutie 1.280 x 1.024
En bij hoeveel hz had je dat in gedachten ?

Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod :/

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Wouter
  • Niet online
Robbie007 schreef op 11 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Niet als je weet dat er nog iets beters is. Het gaat hier niet om het duurste te kopen, het gaat om de beste monitor. Als je weet hoe een Eizo eruitziet dan ga je bij jezelf nog wel even denken of het dan toch verstandiger is om....
Ik heb bij MEERDERE roundups gelezen dat die Eizo ook niet alles is...

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 11 augustus 2002 @ 23:34:
[...]

En bij hoeveel hz had je dat in gedachten ?

Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod :/
Ik zat te denken aan 1280 x 960 bij 100Hz (of eventueel 85Hz)
Dat moet geen probleem zijn voor deze monitor.. :)

Raar idd dat merken als CTX, NEC en andere niet aan bod komen in dit topic.
Terwijl deze merken toch hele goede beeldschermen maken volgens mij... :/

• -Moondust-
Ik hoop even wat orde in de chaos te scheppen...
En waarom heeft niemand het over schermen van CTX ? Zijn die toch minder dan de Iilyama & Philips ?? De PR960F ziet er toch best aardig uit, flat, hoge refreshrates, etc. en goed getest in de ComputerIdee
Dat sommige monitoren blijkbaar niet goed genoeg zijn zit hem een beetje in het topic geloof ik, want CTX schermen komen ook niet aan bod
Raar idd dat merken als CTX, NEC en andere niet aan bod komen in dit topic.
Terwijl deze merken toch hele goede beeldschermen maken volgens mij...
De topicstarter noemt in zijn 1ste post 4 monitoren waar hij tussen twijfelt. Logischerwijs gaat deze thread dan over die 4 monitoren. Het is wel ok dat mensen andere schermpjes aandragen, maar als we er zometeen 10 hebben, dan is de keuze al helemaal onoverzichtelijk geworden. Tussen 3 monitoren weten ik en enkele anderen al niet wat ze moeten kiezen, laat staan tussen 10.

Maar goed, ff over de monitoren die ik op het oog heb...

Eizo Flexscan T765

Deze heb ik nog niet in het echt mogen bewonderen. Het enige wat ik weet van deze monitor is dat hij in de fabriek al helemaal handmatig wordt afgesteld (in tegenstelling tot alle andere merken die gewoon in serie worden geproduceerd door machines). Ook is deze monitor een tikkie kleiner dan de andere 19"monitoren, namelijk 17,8" effectief ipv 18".

Iiyama Vision master Pro 454

Deze monitor heb ik in het echt gezien en ik moet zeggen, dat high brightness is echt wel een groot verschil. Kortgezegd komt High Brightness erop neer dat het hele beeld helderder wordt zonder dat dit ten koste gaat van de kleuren, contrast, etc. Lijkt me handig in games. Tevens heeft deze monitor 2 D-sub ingangen (kan je 2 monitoren aan hangen dus en dan switchen tussen de 2 met een knop. De voet van Iiyama ziet er stevig en degelijk uit (in tegenstelling tot berichten die ik heb opgevangen). Er zitten ook 4 Hub-poorten in de voet, hetgeen natuurlijk best handig is. De scherpte was meer dan ok, ondanks de mindere specs van 0.25 dotpitch in het mdden tot 0.27 dotpitch aan de randen (in tegenstelling tot andere 19" monitoren die een constante 0.24 dotpitch hebben). Tot slot nog een groot pluspunt, de hoge refreshrates. En oja, de Iiyama schijnt 3 videomodes te hebben om het beeld aan te passen aan de gebruiksfunctie van dat moment, tekstverwerken, games of een fimpje kijken.

Philips 109P40

Ook deze monitor heb ik helaas nog niet in real life mogen bewonderen, hetgeen misschien ook wordt veroorzaakt door de zeer slechte verkrijgbaarheid. Veel computerwinkels hebben um niet op voorraad. Over deze monitor heb ik veel goeds gehoord, o.a. het scherpe beeld. Deze monitor heeft de mogelijkheid van BNC. Dat houdt in dat je met een speciale BNC-kabel de kleuren gescheiden doorgeeft aan je monitor, hetgeen een mooier beeld op zou moeten leveren. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de kwaliteitsvoortuitgang maar minimaal is en nauwelijks te zien. Voor normaal huis- tuin- & keukengebruik lijkt mij deze functie overbodig.

Vooralsnog geef ik zelf de voorkeur voor de Iiyama vanwege de mooie kleuren, high brightness, de video modes en de laagste prijs.

Verwijderd

maar wat vinden jullie van de iiyama vision master pro 452?

• Rival24
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 10:56:
Dat is al een oude, en heeft lage refresh rates, ik zou voor een nieuwer model gaan (454).

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

rival24 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:05:
[...]
Dat is al een oude, en heeft lage refresh rates, ik zou voor een nieuwer model gaan (454).
maar wel goedkoper en ook plat. als je geen hoge Hz nodig hebt in hoge resoluties is het nog steeds een goede keuze.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
-Moondust- schreef op 12 augustus 2002 @ 09:48:

Maar goed, ff over de monitoren die ik op het oog heb...

Eizo Flexscan T765

Deze heb ik nog niet in het echt mogen bewonderen. Het enige wat ik weet van deze monitor is dat hij in de fabriek al helemaal handmatig wordt afgesteld (in tegenstelling tot alle andere merken die gewoon in serie worden geproduceerd door machines). Ook is deze monitor een tikkie kleiner dan de andere 19"monitoren, namelijk 17,8" effectief ipv 18".

Iiyama Vision master Pro 454

Deze monitor heb ik in het echt gezien en ik moet zeggen, dat high brightness is echt wel een groot verschil. Kortgezegd komt High Brightness erop neer dat het hele beeld helderder wordt zonder dat dit ten koste gaat van de kleuren, contrast, etc. Lijkt me handig in games. Tevens heeft deze monitor 2 D-sub ingangen (kan je 2 monitoren aan hangen dus en dan switchen tussen de 2 met een knop. De voet van Iiyama ziet er stevig en degelijk uit (in tegenstelling tot berichten die ik heb opgevangen). Er zitten ook 4 Hub-poorten in de voet, hetgeen natuurlijk best handig is. De scherpte was meer dan ok, ondanks de mindere specs van 0.25 dotpitch in het mdden tot 0.27 dotpitch aan de randen (in tegenstelling tot andere 19" monitoren die een constante 0.24 dotpitch hebben). Tot slot nog een groot pluspunt, de hoge refreshrates. En oja, de Iiyama schijnt 3 videomodes te hebben om het beeld aan te passen aan de gebruiksfunctie van dat moment, tekstverwerken, games of een fimpje kijken.

Philips 109P40

Ook deze monitor heb ik helaas nog niet in real life mogen bewonderen, hetgeen misschien ook wordt veroorzaakt door de zeer slechte verkrijgbaarheid. Veel computerwinkels hebben um niet op voorraad. Over deze monitor heb ik veel goeds gehoord, o.a. het scherpe beeld. Deze monitor heeft de mogelijkheid van BNC. Dat houdt in dat je met een speciale BNC-kabel de kleuren gescheiden doorgeeft aan je monitor, hetgeen een mooier beeld op zou moeten leveren. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de kwaliteitsvoortuitgang maar minimaal is en nauwelijks te zien. Voor normaal huis- tuin- & keukengebruik lijkt mij deze functie overbodig.

Vooralsnog geef ik zelf de voorkeur voor de Iiyama vanwege de mooie kleuren, high brightness, de video modes en de laagste prijs.
uiteindelijk zit ik ook nog tussen deze monitoren te twijfelen. En Eizo valt gelijk af want dat kreng is TE duur vergeleken met de andere 19 monitors die ook zeer goede kwaliteit bieden. En ik heb de EIZO nog in geen ene winkel kunnen zien. Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem :)

[ Voor 0% gewijzigd door aftermath op 12-08-2002 12:55 . Reden: typo ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aftermath schreef op 12 augustus 2002 @ 12:52:
[...]

uiteindelijk zit ik ook nog tussen deze monitoren te twijfelen. En Eizo valt gelijk af want dat kreng is TE duur vergeleken met de andere 19 monitors die ook zeer goede kwaliteit bieden. En ik heb de EIZO nog in geen ene winkel kunnen zien. Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem :)
In welke winkel is dat? Informatique??
Zit zelf ook tussen die monitors te twijfelen alhoewel ik EIZO ook niet uitsluit. Helaas kun je die eizo's NERGENS in het echie zien. En om nou zo'n bak ongezien te halen.....

PC Specs

• -Moondust-
Die heb ik toevallig ook in live action gezien. Is best goed hoor, maar mist high brightness en de USB-poorten in de voet. high brightness vind ik dan toch wel belangrijk.
Dan blijven Iiyama 454 en de philips p40 over en die kan ik als alles mee zit volgende week in een winkel alle 2 naast elkaar zien en kan kan ik kijken welke ik neem
Zou ik ook graag willen weten. Zou je iig je bevindingen in die winkel kunnen posten? Thnx!

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
Help!!!! schreef op 12 augustus 2002 @ 13:19:
[...]

Zit zelf ook tussen die monitors te twijfelen alhoewel ik EIZO ook niet uitsluit. Helaas kun je die eizo's NERGENS in het echie zien. En om nou zo'n bak ongezien te halen.....
bij MyCom is dat (jaja) ik liep de winkel binnen en dacht die zullen wel niks hebben staan maar dat viel wel mee. Ze hadden de iiyama 454 wel (in doos nog) en die wouden hun wel aansluiten en demonstreren enz. Ook hadden ze dat met de philips 109P40 willen doen maar die hadden ze nog niet op voorraad. Week 34 was die te leveren en dat is binnenkort.

ik zal iig als ik er geweest ben ff vertellen welke ik nou de beste vond van de 2 ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.